ظریف نمایه

به نظر می رسد تکرار سناریوی سال ۹۲، ایجاد دوقطبی «مقاومت-معیشت» این بار بر بستر سوءمدیریت‌های داخلی با چاشنی تهدید «شورش» و «اردوکشی خیابانی» در دستور کار جریان سیاسی غربگراست.

سرویس سیاست مشرق- به نظر می رسد که جریان سیاسی غربگرا در داخل کشور، با معکوس‌شدن همه پیش بینی‌ها و ارزیابی‌هایی که از نتیجه انتخابات آمریکا داشتند (که ترامپ را برنده قطعی می دیدند)، فرصت را برای خود بسیار تنگ می‌بیند و می‌خواهد در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات ۱۴۰۰، روند اضمحلال خود را متوقف، خود را احیاء کند و پیروز بازی جا بزند.

از این رو، این روزها، اتاق‌های فکر، گعده‌ها، تاریکخانه‌های نظریه‌پردازی و محافل سیاست‌گذاری این جریان، روزهای بسیار شلوغ و متراکمی را برای تعیین شتابناک سرفصل‌های عملیات روانی و هماهنگی نیروها در رده‌های مختلف، از سر می گذرانند.

یک خروجی این روزهای شلوغ و متراکم کاری این محفل‌های پس پردهٔ جریان مورد نظر، این می‌شود که در یک روز (۱۹ آذر)، به ناگهان چهره‌های مختلف وابسته به این اردوگاه، که «ظاهرا» در طیف‌های مختلف فکری هم هستند، به میدان می‌آیند و سیلی از مصاحبه، یادداشت، توئیت، پست و ... به راه می‌افتد که سرفصل‌های مشترکی دارند که در راس این سرفصل‌های مشترک، القاء عاجل بودن نیاز به «مذاکره با بایدن، تهدید تلویحی نظام نسبت به عواقب نپذیرفتن این مطالبه و در نهایت برجسته کردن «محمدجواد ظریف» به عنوان گزینه اصلی و چه بسا تنها گزینه نظام برای «مذاکره» با بایدن است!

برای نمونه، علی شکوری راد، دبیرکل حزب تندرو «اتحاد ملت»، در توئیتی نوشت:

" اگردکتر جواد ظریف همان‌طور که خود گفته در زمانی که نماینده ایران در سازمان ملل بوده است باجو بایدن که در آن زمان سناتور بوده ارتباط و دوستی داشته‌است اخلاقا باید اکنون به او تبریک بگوید و کسی هم نباید مانع او شود. او می‌تواند در پیام تبریک خود انتظارات جمهوری اسلامی را بیان کند. "

صادق زیباکلام، از لیبرالیست‌های مطرح وطنی، هم توئیت کرد:

"هنوز عرق بایدن خشک نشده که توپخانه آمریکاستیزی تندروها بغرش درآمده. شکست ترامپ هم باعث قوت قلبشان شده و سنگین تر دارن شلیک میکنند. سخنانشان هم همان مطالبی است که چهل سال است تکرار میکنند. لیبرالها، غربزدهها و سازشکاران بدنبال مذاکره هستند، اما انقلابیون همچنان بمقاومت ادامه میدهند. "

سیدمحمد صدر، دیپلمات پیشین نزدیک به لیدر اصلاحات و عضو مجمع تشخیص هم در مصاحبه‌ای در همین روز گفت:

"‌ مذاکره با آمریکا می‌تواند بر سر موضوعاتی فراتر از برجام انجام شود؛ همه چیز به بازگشت بایدن به برجام بستگی دارد... او گفته قصد پیوستن مجدد به این توافق را دارد. بدون FATF حتی پس از لغو تحریم‌ها و اجرای برجام هم مشکل خواهیم داشت. "

یا غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نزدیکان خاندان هاشمی، در گفت‌وگو با جماران گفت::

"نارضایتی عمومی در شرایط فعلی جامعه، منجر به کاهش اقتدار اجتماعی می‌شود. پشتوانه هر نظام سیاسی، محبوبیت اجتماعی و اقتدار آن است و الان در این وضعیت گرانی که قیمت‌ها دو تا سه برابر شده و دلار ۳۰ هزار تومان را رد کرده است، به شدت این اعتبار اجتماعی در معرض تهدید قرار گرفته است.

اگر هدف اصول‌گرایان نیز این است که کشور آسیب بیشتری نبیند و بتوانیم از شرایط بحرانی فعلی عبور کنیم، بعید است که با مذاکره مخالفت کنند. من فکر نمی‌کنم نفعی در عدم مذاکره با آمریکا وجود داشته باشد. "

این‌ها تنها مشتی نمونه خروار، از مانور رسانه‌ای هماهنگ جریان غرب‌شیفته، فقط در یکی دو روز اخیر بوده است. اما در همین روز، یادداشتی به قلم یکی از وابستگان اردوگاه اصلاحات منتشر شد، که از باب هویت نویسنده، محل انتشار متن و اصطلاحا کدهای مهمی که در این یادداشت وجود دارد، بسیار قابل تامل است.

وبسایت و کانال تلگرامی «مشق نو» ، وابسته به طیفی از عناصر رادیکال جریان اصلاحات، با محوریت سعید حجاریان، یادداشتی از «ناصر سرمدی» با عنوان «انتخاب بایدن و فرصت‌ها» منتشر کرده است.

ناصر سرمدی‌پارسا که به «حمید سرمدی» هم شناخته می‌شد، هیچ‌گاه چهره دست‌به قلم و رسانه‌ای نبوده است و این شاید یکی از نادر نوشته‌هایی است که به قلم او منتشر شده است. او از نزدیکان سید محمد خاتمی بوده است که در سال ۷۶ نیز در ستاد وی فعالیت می‌کرد و در دولت اصلاحات نیز یکی از مناصب مهم امنیتی را بر عهده گرفت.

تنها عکس‌های موجود از آقای سرمدی(احتمالا مربوط به اوایل دهه ۸۰ و دوران سفارت در تاجیکستان) - او تا پیش از این، به هیچ عنوان بروز و ظهور رسانه‌ای نداشت

 این تنها مقاله یا یادداشت آقای سرمدی است که در فضای مجازی قابل دسترسی است و از تریبون همکاران پیشین خود چون حجاریان و محمدرضا تاجیک و نادر صدیقی، منتشر نموده است.

اما سرمدی پارسا در بخش آغازین یادداشت خود نوشت:

" طبعا ساده‌اندیشی است اگر تصور کنیم که با رفتن ترامپ و آمدن بایدن مشکلات برجام و تحریم‌ها به‌راحتی برطرف خواهد شد. بلکه نظر به اصل ادعای بایدن در موضوع بازگشت به برجام و البته با توجه به تغییر شرایط قبلی امضای این توافق و افزایش ملاحظات اعضای اروپایی آن، میدان جدیدی پیش‌روی دیپلماسی کشور گشوده می‌شود تا قدرت چانه‌زنی و ظرفیت و توانایی طرفین به محک سنجش درآید. ضعف موضع ایران به‌واسطه تشدید تحریم‌ها، یکپارچگی اروپا با آمریکای بایدن، تغییر ملاحظات میدانی و برجسته‌تر شدن پرونده‌های مفتوح علیه ما مثل موشک‌های دوربرد، دخالت در امور منطقه، حقوق بشر و... این احتمال را قوت می‌بخشد که ۱+۵ جدید با آمریکا به سمت اصلاح برجام و بار کردن قیود و شروط جدید بر آن برود. "

در همین ابتدای یادداشت، این مسوول دوران اصلاحات، تکلیف را معلوم کرده که ایران به واسطه دلایل ذکر شده در موضع «ضعف» است و پیشاپیش خبر می دهد که در گفتگو برای «برجام جدید» از نوع «بایدنی»، مباحثی فراتر از بحث هسته‌ای مطرح خواهد شد که او از آن‌ها نام می برد.

او می گوید که موشک‌های دوربرد، دخالت در امور منطقه و حقوق بشر" پرونده‌های مفتوح علیه ماست و به زعم او (و همفکران) حالا که که ما در موضع «ضعف» هستیم، باید آماده مطرح شدن این مسایل روی میز مذاکره باشیم. وقتی سرمدی همصدا با سردمداران نظام سلطه، تحرکات «محور مقاومت» را، «مداخله در امور منطقه» می نامد، یعنی از همان بدو امر، موضع خود را روشن کرده است.

او سپس موضع خود را در مسایل داخلی را هم بلافاصله روشن می کند، و بلافاصله بعد از این که کد «دخالت در امور منطقه» را لا به لای حرفش می پیچد، پاراگراف بعدی را این‌گونه آغاز می کند:

"جریان افراطی موسوم به دولت پنهان که غیر خود را نفوذی، عامل دشمن، فریب‌خورده و... می‌خواند آمریکای بایدن و احتمال زنده شدن برجام را سم مهلک برای حیات سیاسی خود تلقی کرده و با همه توان با آن مقابله خواهد کرد. خصوصاً در زمانی‌که با به بار نشستن هجمه سنگین ستادهای عملیات روانی و ارتش سایبری‌اش علیه دولت و اصلاح‌طلبان از یک طرف و بی‌کفایتی و ضعف شدید دولت روحانی از طرف دیگر، زمینه را برای به‌دست گرفتن دولت آینده هموار می‌بیند و مجلس را با آن مشارکت تاریخی همراه خود دارد. لذا از هم اکنون اتاق‌های فکر تخریب و تقابل فعال شده و علیه احیای برجام بسیج خواهند شد. "

به بیان ساده‌تر، بعد از این که نویسنده همدلی و همراستایی خود را با «آمریکای بایدن» ، با همان سه واژه «دخالت در امور منطقه‌ای» ، بروز می دهد، از «دولت پنهان» سخن می گوید که جبهه مقابل آمریکای بایدن و متحدان داخلی آن را روشن کند.

«دولت پنهان» کلیدواژه ابداع شده در «محفل امنیتی» جریان غربگراست که هسته طراح این جریان، به ویژه چهره‌های سابقا «امنیتی» حزب منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین انقلاب عضو آن هستند. چهره‌های رادیکال رسانه‌ای این محفل همچون مصطفی تاجزاده و حجاریان و شکوری‌راد و... و. در دو سال اخیر (که سوءمدیریت دولت اعتدال عیان شده است) آن را به عنوان علت‌العلل همه مشکلات کشور علم کرده و بارها از آن استفاده کرده‌اند.

منظور از «دولت پنهان» در واقع اما همان «جریان انقلابی» است که تا امروز اجازه نداده نظام سلطه و همراهان و همفکران داخلی آن، ایران را در هاضمهٔ فراخ خود فرو ببرند و کشور را با سیاست‌ها و فشارهای خود به وادی فلاکت مطلق و حتی تجزیه بکشانند.

«دولت پنهان» مورد نظر این جریان همان است که تاکنون اجازه ترکتازی مطلق به تسلیم‌طلبان را نداده است. «دولت پنهان» همان ملات اصلی دیواری به اسم جمهوری اسلامی است که با وجود همه ضربات مهلک و ویرانگری که از بیرون و درون در این سه سال به آن وارد شد، اجازه فرو ریختن این دیوار را نداده است و طبیعی است که مقصود و هدف اصلی کینه‌توزی و غرض‌ورزی استحاله‌طلبان قرار گیرد.

سرمدی البته این قدر هوشمند است که با یک گزاره ("بی کفایتی و ضعف شدید دولت روحانی")، به نحوی ظریف فاصله «ظاهری» با دولت روحانی را حفظ کند، اما بلافاصله ضمیر ناخودآگاهش او را لو می دهد و مدعی حمله «ستادهای عملیات روانی» و «ارتش سایبری» آن دولت پنهان ادعایی به "دولت و اصلاح‌طلبان" می شود و ناخواسته، واقعیت درهم‌تنیدگی و جدایی ناپذیری مطلق دولت و اصلاحات را معترف می شود و آن‌ها را یک:کاسه می نماید. به هر حال این دولت، همان است که به گفتهٔ دوست و رفیق مشارکتی آقای سرمدی، یعنی محمدرضا خاتمی، اصلاح‌طلبان «تضمین» آن بودند.

 سرمدی پارسا، پاراگراف بعدی را با تهدیدی تلویحی همراه می سازد:

"موضوع انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به قهر مردم از صندوق رأی و ناامیدی از اصلاح امور از این مسیر و نیز رشد سرطانی فساد در ساختارهای کشور واجد اهمیت بسیار زیاد برای بقای جمهوریت نظام و تداوم حمایت مردمی از آن خواهد بود. مجموعه شرایط فعلی کشور که بدون شک می‌توان آن را «بحران تمام‌عیار» نامید، اوضاع را به‌سمت تقویت -احتمالی- شورش‌های شدیدتر از حوادث قبلی سوق می‌دهد و خطر فروپاشی را برجسته‌تر می‌کند. لذا چنانچه انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد سال آینده بر روال مشارکت حداقلی همانند انتخابات مجلس برگزار شود، موضوع عدم مشروعیت و شکاف دولت-ملت به اوج خواهد رسید و با توجه به شرایط عمومی کشور و ناامیدی مردم تهدیدات بزرگ امنیتی رخ خواهد داد. لذا کشور به یک تجدیدنظر در نحوه برگزاری انتخابات با هدف جلب اعتماد و مشارکت حداکثری و کسب اعتبار مجدد به‌طور محسوس نیازمند است."

گرچه این تهدید تلویحی سرمدی، مطلب تازه‌ای نیست و تنها تکرار حرف‌های مکرّر دوستان هم‌محفلی خود، دست‌کم از دی ماه ۹۶ به این سو است. رفقای آقای سرمدی چون حجاریان، علوی‌تبار، تاجیک و تاجزاده در سه سال گذشته، در هر یادداشتی، مصاحبه‌ای یا میزگردی، همین جنس تهدیدات را نسبت به نظام مطرح کردند که کوتاه و مختصر آن این بود "که اگر نظام کوتاه نیاید، شورش می شود! ".

اما این که چهرهٔ امنیتی سابق (که دست‌کم به لحاظ رده سازمانی از همه هم‌محفلی‌های خود ارشدتر بوده)، فردی کم‌حرف و دور از جار و جنجال رسانه‌ای و اصولا بدون سابقه‌ای از حضور رسانه‌ای، به ناگهان احساس وظیفه کرده و دست به قلم برده تا همان حرف‌های مکرر را در این «مقطع زمانی» بنویسد، برای اهل فن، اشارات و معانی خاص خود را دارد.  

با این حال، هدف اصلی این احساس وظیفه آقای سرمدی، در فراز دیگری از این یادداشت رخ می نماید، آن‌جا که به عنوان «راهکار پیشنهادی» پیش روی نظام می نویسد:

" در طرف ایران از هم اکنون روی چهره‌ای که برچسب سیاسی نداشته باشد، از وجاهت و مقبولیت و نیز توانایی و کفایت نسبی برخوردار باشد، توانایی جلب اعتماد رهبری را برای کسب اطمینان از همراهی و هماهنگی ساخت قدرت داشته باشد، تمرکز نموده و با رفع تنگ‌نظری‌های شورای نگهبان انگیزه مشارکت مردمی و برگزاری انتخابات مقبول فراهم گردد. این پیشنهاد با مفروض و بدیهی دانستن اصل ضرورت پایان دادن به تخاصم دائمی با آمریکا ایراد شده است. مسئله‌ای که هزینه‌های بسیاری را به مردم کشور تحمیل کرده و بالاخره بایستی روزی تعیین تکلیف شود. از جمله افراد مناسب برای این منظور می‌توان آقای ظریف را نام برد. ایشان ضمن برخورداری از ظرفیت‌های مناسب، با رهبری هماهنگ بوده و حساسیت‌های جریان صاحب قدرت را تحریک نخواهد کرد... د. "

سرمدی، یادداشت نادر و بی‌سابقه خود را با تکرار تلویحی همان «تهدید» به پایان می برد:

"  اما واقعیت میدان سیاسی کشور و تجربه گران‌بهای گذشته نشان داده است که تنها انتخاب واقعی مردم برای اداره بی‌دردسر کشور کافی نیست و درست یا غلط متغیرهای دیگر آشکار و پنهان بایستی مورد اعتنا باشند تا بلکه از این مسیر آسایش و رفاه مردم و توسعه کشور به‌طور نسبی محقق گردد و راه‌های دیگر نظیر شورش و تعیین تکلیف نظام از کف خیابان با هزینه‌های سنگین از سر کشور دور شود.

به نظر می‌رسد این نظر و پیشنهادات شبیه آن کما فی‌السابق مورد کمترین توجه توسط صاحبان قدرت قرار نخواهد گرفت لیکن از باب وظیفه و دلسوزی ناگزیر از تقریر آن شده‌ام تا چه تقدیر شود. "

به هر روی، به نظر می رسد که تکرار سناریوی سال ۹۲، ایجاد دوقطبی «مقاومت-معیشت» (این بار با بسترهای آماده‌تری که به لطف بی‌کفایتی و سوءمدیریت‌های عیان در کشور ایجاد شده) با چاشنی تهدید «شورش» و «اردوکشی خیابانی»، تنها سناریوی یک جریان خاص سیاسی برای بقای به هر قیمت در قدرت است.

قهرمان‌سازی از محمدجواد ظریف و نمایاندن او به عنوان تنها «گزینه» نظام، و تلاش همه‌جانبه برای واداشتن کشور به طی دوباره مسیری است که یک بار (با صرف هزینه‌های گزاف) از سال ۹۲ تا ۹۷ طی شد و محصول و خروجی آن پراید ۱۶۰ میلیونی، دلار ۳۲ تومانی، خانه میانگین متری ۲۵ میلیونی در تهران و...بوده است.

نمونه‌ای از تحرکات تبلیغاتی جریان‌های خاص: «تحریم‌ها به پایان می رسد/ظریف برگشت»

از همین روست که به ناگهان، چهره‌های معمولا پشت‌پردهٔ جریان خاص سیاسی احساس تکلیف کرده‌اند و، شاید به نمایندگی از «دوستان»، شخصا به میدان رسانه آمده‌اند تا به زعم خود، با نظام «اتمام حجت» کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 54
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    26 59
    لطفا بزارید مردم بدبخت رنگ آرامش ببینند
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      51 3
      آرامشی به سبک یک برجام خسارت محض دیگر لابد شما ها چرا به شعور مردم احترام نمیگذارید
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      35 2
      ظریف فعلا"چک برگشتی برجام بی فرجام را پاس نماید مذاکره مجدد باشه طلب مون !!!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      36 2
      نگرانی افساد طلبان از شکست در انتخابات 1400 کاملا"مشهود است.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      41 2
      اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن تنها راهکار حل مشکلات حذف اصلاح طلبان از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      53 1
      7/5 سال با برجام فرصت سوزی کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا به امید جو بایدن نشستن !!!!
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      37 1
      افسادطلبان ابتدا خسارات برجام را تسویه کنند بعدا"درباره مذاکره مجدد بحث می کنیم !
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      23 2
      با شایعه ورود ظریف به انتخابات نرخ دلار دوباره افزایشی شد.
    • نادری IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      36 2
      گرونی تورم فشار اقتصادی سال 98 و 99 باعث مرگ اصلاحات شد دیگه مردم گول نمیخورن حداقل زود گول نمیخورن و فراموش نمیکنن
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      42 2
      قسم میخورم اگه تو این مملکت دوباره اصلاح طلبان رای بیارن من میرم از قرقیزستان تقاضای پناهندگی می کنم
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      2 27
      هر کی با برجام مقدس مشکل داره جمع کنه از این کشور بره
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      14 1
      امان از گررررررررررررین کارت!!!!!!!!!!
    • پری مجرد38ساله IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 11
      من که به عمو ظریف رای میدم
    • 1400 IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      2 1
      جان! شما چی میگی؟
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      8 3
      دوست عزیز آمریکا روی ارامشو نشون مردم خودشم نمیده چرا اخه اینقدر ساده لوحین؟کشوری که حیات و ممات اقتصادش بسته به صادرات و فروش اسلحه اس هرگز جنگ یا شرایط جنگی رو تموم نمیکنه.چون مدام ترس رسانه ای به خورد مردم میده تا سلاح بیشتری بفروشه.کاری که حتی با مردم خودشم میکنه
    • چ IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      9 4
      تا کی باید شاهد خیانتهای جریان خودفروخته غربگرا باشیم که کالا و ارزاق مردم رو احتکار کنن و قیمت دلار رو بالا ببرن و فریاد بزنن که مذاکره راه حل مشکلاته ؟ هم سفره مردم رو کوچیک کردن و هم دین مردم رو به بازی گرفتن. دولت متصدی اقتصاد و فرهنگ این ملت نجیب هست.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 2
      ببینید عارف تو مجلس رأی نیاورد ظریف هم رای نمی تواند رای بیاورد ما اصلاح‌طلبان باید برای آبرویمان هم که شده باشد بهتر است انتخابات را تحریم کنیم مردم اعتمادشان به اصلاحات را از دست داده اند
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 1
      ظاهراً نتیجه دیپلماسی التماس و مذاکرات ذلیلانه شد افزایش تحریم ها و افزایش مشکلات معیشتی برای مردم. حالا که نتیجه برجام خسارت محض را دیدیم لطف کنید بیشتر از این برای مردم دردسر و مزاحمت درست نکنید.
  • 1400 IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    65 18
    این چیزی که اصلاحطلبها میبینند خواب شتری است
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      50 5
      هههههههههههههههههههههه ظریف بیا ببین که ملت انقلابی جواب اون برجام تو رو در خرداد 1400 چه جوری میدن. اتفاقا اومدنت خیلی خوبه بیا ببین که خفت و خواری در انتظارته. بیا ببین که با چه اختلافی میبازی مسترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 7
      این حرفا نشون میده هدف اصلی از ایجاد گرونی و بدنام کردن دولت چی بوده
  • شیدای شوریده آمریکا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    36 3
    ظریف موطلایی / امید تیم مایی برای تبدیل ایران به ایالت ۵۱ آمریکا. اونوقت دیگه به ما هم میگن آمریکایی *_*
  • یامهدی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    52 1
    اصلاح طلبان همیشه ذوق زده هستند وهیچ چیز را از روی عقل و تجربه انجام نمیدهند درست مثل روزهای اول برجام که به چندین نفر مدال دادند ولی همان مدال بگیران الان خودشان خجالت میکشند از برجام حرف بزنند.الان هم در مورد بایدن همانطوری عمل میکنند که کاملا در اشتباه هستند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    26 3
    اگر حتی روزی تصمیم نظام مذاکره باشد مطمئنا بدترین گزینه کسی مثل ظریف است که یکبار در این عرصه با تحمیل برجام پر اشکال خسارت محض را به مملکت وارد کرده است اگر برجام خوب بود و خوب نوشته شده بود که اینقدر بیفایده برای ایران نمیشد و اینقدر راحت یک طرف قضیه بدون دادن هزینه از آن خارج نمی شد مگر قحط الرجال است که دوباره ظریف را بفرستیم برای مذاکره
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    28 1
    زرشک، اینا هم بخوان بایدن با یه دولت ورشکسته دم رفتن هیچ موقع مذاکره نمیکنه صبر میکنه تا با دولت بعدی ببنده بزار ذلیلانه ذلیل تر بشن قواعد سیاست را اصلا شعور نمی کنن
  • CA ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    23 1
    اولا که مردم کلا با اصلاحات و لیبرالیسم خداحافظی کرده اند و یک فرد نسبتا متمایل به میانه هم نمیتونه چیزی رو درست کنه در ضمن با تغییر رییس جمهور در آمریکا چیزی در موضوع ایران عوض نخواهد شد.مگه امضا کری تضمین نبود پس چی شد که مردم ایران اینگونه تحریم شدند! لیبرالیسم در ایران به خط پایان خود رسید. در ضمن انتخابات آمریکا هنوز به پایان نرسیده چون همین امروز قرار شد در جورجیا آرا به صورت دستی شمرده شود و در پنسیلوانیا نیز مشخصاً دبعضی از صندوق ها باطل خواهد شد و همین موارد در میشیگان و نوادا خواهد بود. ترامپ دوباره رئیس جمهور خواهد شد چون علائمی هست که حاکی از تغییر آرا هست. این بخش لیبرال وطنی خود بوضوح این را میداند و فقط میخواهد محک بزند ببیند که شرایط روانی جامعه به چه صورت هست. مجلس بایستی شروع به تغییر شرایط نظارتی و قانونی کند و به مردم نشان دهد که این دولت به جز جیب خود به چیز دیگری فکر نمیکند.
  • علي IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    37 28
    باور كنيد براي حل مشكلات مردم ايران به جو بايدن نياز نيست، بلكه بالعكس به يك جو همت و يك جو غيرت و يك جو تدبير و هماهنگي و درايت مديران و مسئولان دولتي و ... نياز است.
  • امید IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    38 1
    به نظر میرسه اگه در تیترهاتون به فریب مردم توسط اصلاح طلبان به بهانه مجدد مذاکره و برجام اشاره کنین بهتره. در واقع خاطره تاریخی مردم در خصوص برجام رو اشاره کنین. یکبار فریب مردم توسط آمریکایی ها. همکاری نکردن حتی اوباما در لغو تحریم ها و.. بی اعتمادی مردم به مذاکره با آمریکا... با آرزوی توفیق
  • مجید IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 1
    جو بایدن ، پاچتو شل وکن
  • سید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    49 0
    غرب پرستی و غرب شیفتگی اصلاح طلبان تهوع آور به چنان حد مشمئز کننده ای رسیده است که با اربابان خود در ینگه دنیا راحت تر هستند تا جناح مخالفشان در داخل! گویی ایشان را دلسوزتر از هموطنان انقلابی شان برای ایران می بینند! امان از روشنفکری ناقص الخلقه متولد شده در ایران!!!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    28 1
    مرگ بر آمریکا
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    49 2
    این قسمت ظریف نابودگر 2.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    33 2
    امضای کری تضمین است امضای بایدن هم تضمین است . چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    42 3
    اصلاح طلبان ام الفساد ایران می باشند وجود اینها مانند سم ماری است که هر لحظه امکان کشته شدن رو باید حس کرد
    • میترا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      3 0
      موافقم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    38 6
    وای بر ملتی که از یک سوراخ دوبار گزیده شود!!!!
  • SE ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    33 5
    چه آن خبیثی که فرمان ترور حاج قاسم را صادر کرده و چه آن پلیدی که حاج قاسم را مستحق ترور دانسته هیچ کدام شایست طرف مذاکره قرار گرفتن نیستند. و هر خائن بالفطره ای هم چنین اقدامی کند مستحق مرگ است.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    16 6
    مجلس باید علنا به برجام ورود و آن را لغو کند در این صورت عمر نکبت برجامیان به پایان می رسد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    3 0
    ترامپ مجدد رئیس شود توپخانه جهت عوض میکند.
  • GB ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    40 4
    مشرق جان خوهاشا اینقدر عکس و خبر از این نزار. با دیدن عکس تیتر، روزم خراب شد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 5
    رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون فقط قیافه ها را نگاه کنید حق و باطل گویاست
  • حسين DE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    41 4
    ما در ايران غربگرا نداريم،ما در ايران غرب پرست داريم تمامى طيف همگن و ناهمگن جريانات اصلاح طلب و ليبراليسم و دلاليسم انگل صفت در ايران در حالت تعظيم و تكريم و ستايش غرب را پرستش ميكنند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    23 2
    اگه برجام۲ کلید بخوره من از این مملکت میرم
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      13 2
      بابا چرا خودتون رو باختین کجا میخای بری بمون اینجا برای خرداد 1400 برنامه ریزی کن که ایشالله پیروزی با ما هست
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      4 3
      تو رو خدا ما رو دور ننداز
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 2
    ما هنوز تو دیدار ظریف با میکی برگمن موندیم اونم قبل شهادت سردار دلها.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      4 2
      جدی قضیه ش چی بوده؟!!!
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      6 0
      خدا میداند،خود ظریف که نگفته بود اونا گفتن دیدار کردیم اونم کجا،قطر،هنوز هم اقای ظریف جوابی نداده و نمیدهد.مهم اینه چرا با افسر اسرایلی اونم تو قطر؟قطری که بازوی امریکا و پایگاهایش در ترور سردار سلیمانی نقش داشته اند،برا همین امیر قطر بعد ترور سریع اومد ایران.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      4 10
      ما هم تو سفر سلیمانی به بغداد موندیم. رو چه حساب به عراقیا اطمینان کرد
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      6 1
      ۱۷:۳۴ آمریکا همه مقاماتش گفتن ما زدیم حالا تو میخوای بندازی گردن عراق؟
  • آرمان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 2
    ظریف تو می تونی 8 سال دیگه ما را سرکار بگذاری تا حداقل مشکل کار جوانان کشور حل بشه و بیکار نباشند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 0
    اصلاح طلبان بخاطراينكه ابروى كدخدا را برده اند ودرداخل هم هيچ اقدامى كه راهگشاى حل مشكلات مردم باشدبرنداشته اند ديگر مورد اعتماد كدخدا ومردم نيستندوحمايت هاى چند ميليونى درتهران به اراء جند هزارنفرى درتهران تقليل پيدا كرد ضمن اينكه زمينه توليد اصلاح طلب هم بعلت تقريبا ازبين رفتن ترس مردم از ترسناكى دشمن ازبين رفته است نسلتان بسوى انقراض ميرود اقاى سردمى چشمتان را باز كنيد وخود را دوباره درايينه زمان حال ببينيد
  • آرش IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 2
    شایعه کردن که بایدن اصالتا ایرانیه. میگن اسم جدش ابوبکر خان بایدان از خان های کرد پیرانشهر بوده:))))). شک ندارم این شایعه از طرف غربگدا ها پخش شده. باید بهشون بگم که این کارا دیگه خیلی قدیمی شده. عملیات روانی هایی که انجام می دید مال زمان جنگ جهانیه. البته تعجبی نیست چون طرز تفکرتون هم مال همون زمانه. زمان جنگ جهانی دوم وقتی متفقین و آلمان ها کشور رو اشغال کرده بودند آلمان ها بخاطر اینکه مردم ایران بهشون روی خوش نشون بدن بین مردم شایعه کردن که هیتلر اصالتا ایرانی و از طوایف لر ایران هستش.
    • DE ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      10 3
      بایدن کلا نژادش با نژاد انسانها تفاوت داره او از نسل میمونه نه از نسل بشر چون از صهیونیستها تقلید میکنه
  • BE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 0
    عکس ظریف که دست به سینه ایستاده شبیه دربان هتل ها هستش تا وزیر امور خارجه.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    13 0
    طیف افسادطلب خودشیفته کم خسارت زدین که الان دوباره جور شدین واسه خسارت محضی دیگه ؟؟ هر جای دیگه دنیا بود از پررویی شما برق تولید میکردن
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    13 0
    انشاالله محمد رضا خاتمی این مهره خود فروخته هم اسیب زدن به ارمانهای امام و انحراف انقلاب را به گور خواهی برد . انشاالله
  • مرصاد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 0
    این پیاده نظام حقیر دشمنان در داخل ؛ چون امیدی به انتخابات آینده ندارند ، لذا تمام تلاش خود را بکار گرفته اند ، که تا قبل از خروج از قدرت ، با کدخدا ببندند !!
  • حسین ازارومیه IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 0
    عمان ازدست فسادطلبها .بین فسادطلبها یک آدم عاقل پیدانمیکنی همشون به فکرخودشون ودوربروش است .به فکرمردم بیچاره نیستندروحانی دلارراتامیتوانست بردبالامعیشت مردم رازیرسوال بر خانواده هاازهم پاشیدن بخاطرگرانی بخاطربدبختی که شماهابه وجوداوردید...ای مردم ایران به گوش باشیددوباره فسادطلبهاسرتون کلاح نزارندمثل روحانی .روحانی گفت گشایش اقتصادی تا50روزپایان دادن به بیکاری هرچه زودترهمه وهمه صدجوردروغ سرهم کردرای رااز ملت گرفت همشون ازیادرفت .مواظب باشیدسرتون کلاح نزارندفسادطلبها
  • مرصاد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    7 0
    غریق ؛ بر هر خاشاکی ، چنگ می اندازد ! این است حال و روز افساد طلبان به ظاهر اصلاح طلب !!
  • کسری IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 0
    خطاب به دولت دوازدهم : بکشید ما را. ملت ما قوی تر می شود.
  • همیشه در صحنه GB ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 7
    حتی قدرتمندترین کشورهای جهان نیاز به تجارت بین المللی دارن حالا شما هی بگید تولید داخلی! تولیدی که نتونی عرضه کنی یعنی کشک! تنها راهشم اینه که تحریم ها برداشته بشه لطفا شما راهکار خودتون رو بدید بجای انتقاد از برجام...
  • DE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 1
    سلام دوستان انتخاب شدن بایدن واقعا یک فرصت مناسب برای انتقام گرفتن از آمریکاست و برای قوی شدن ملت ایران. باید با یک عملیات پیچیده و چندضلعی و حرفه ای کاملا آمریکا رو کیش و مات و زایل کنیم و ایران رو قوی کنیم. درود بر همگی
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 6
      جمعیت امریکا۴برابرایران مساحت۶برابر ایران ثروت و ذخایر طلا هزاربرابرایران یک چیزی بگید شدنی باشه خاطره تعریف نکنید
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 21
    دکتر ظریف مرد باشخصیت و باسوادیست و وجاهت بین المللی داره. سیاستمداران در قبال ایشان گارد نمیگیرن و هرجا لازم بوده حرفاش رو زده. هرچقدر چند نفر ملون صفت، بیسواد، مواجب بگیر، حزب باز، بی تجربه کامنت بنویس بد بگویند. ظریف بدون در نظر گرفتن تمایلات متناسب با ذائقه مشرق، نسبت به جناب دکتر ولایتی و دکتر خرازی کارآمدتر عمل کردند. گرچه به جناب دکتر ولایتی ارادت دارم و عزیز هستن. منصفانه ببینید دکتر ظریف مردی است که در دیپلماسی خارجی خوب عمل کرده.
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      13 1
      حاجي ممنون ميشم موفقيت رو براي من تعريف کني، حس مي کنم تا الان که 36 سال عمر از خدا گرفتم برداشت اشتباهي از کلمه موفقيت داشتم. تشکر!
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      7 1
      دقیقا مثل سلطنت طلبا صحبت میکنی.
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      14 2
      ادبیات شما و ریستان فریدون شاه مثل هم است که خود را باسواد فرض و بقیه را بسواد مگه بقیه کاندیدا ها از پست کوه امده اند یا میخوای بگی اونا زبان دنیا را بلد نیستند،برو بابا خجالت بکش ،داخل مردم زندگی میکنی ببینی چه دردی میکشن؟چیزی هم خرید میکنی؟اصلا داخل ایرانی؟ ما خیلی هم مودب حرف زدیم.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      14 1
      این شخصیت باسواد همونی نیست که lift رو پایان دادن ترجمه کرد در حالی که معنی تعلیق میداد!!! ایشون همونی نیست که نگذاشت تحریم تسلیحاتی که جدا از برجام بود همون 5 سال پیش لغو بشه یعنی خود تحریمی!!! همونی که جلو جلو همه تعهدات رو انجام داد ولی از طرف مقابل چیزی نگرفت؟؟ حتی به هواپیمای خودش سوخت ندادن؟؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      10 1
      بی انصافی محض در این کامنت مشهوده، خوب عمل کرده دلار 30 هزار تومنه، سکه 15 میلیونه، تورم بالای 50 درصد، پراید 140 میلیونه، اگر بد عمل میکرد چی میشد، یه مشت بی سواد بی انصاف خم شدن کمر مردم رو نمیبینن، البته اینها به فکر مردم نیستن چون مصاحبه میکنن میگن فقط توافق کنیم که ما برنده انتخابات بشیم، سرتاسر این حرف یعنی مردم به درک، نتیجه این حرف شده برجام بی فرجام و وضع اسفناک ملت
  • DE ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 1
    توپخانه‌های تبلیغاتی جریان اصلاحات برای پیوند «ظریف - بایدن» به کار افتادند .// بزرگترین تفاوت بین مردم و صاحبان انقلاب با اصلاح طبها فعلا اینست. مردم دنبال بایدها و نباید ها هستند و اصلاح طلبچی کاران دنبال بایدن ها و نبایدن ها .
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 1
    شتر در خوان بیند پنبه دانه گاهی لپ لپ خور د گاهی دانه دانه
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 0
    تا وقتی اصلاحطلبا هستند مردم ایران روی آرامش نخواهند دید. هیو فایده ای ندارد . روح سیاه شده است
  • سیدعلی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 0
    واقعا ظریف با این همه زیانهای جبران نا پذیری که در برجام به ما زده و با آن حرف های نابجا ونسنجید در مورد ضعف قدرت دفاعی ما در برابر آمریکا انتظار دارد برای ریاست جمهوری رای بیاره!؟
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    برای که دندان تیز کرده اند؟
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    7 0
    دوستان انقلابی خوب ما هم شروع کنیم البته خیلی ها شروع کردنن خدار پدر و مادرشان را بیامرزد،در اینستا ،توییترو...،اطرافیان،اشنایان،دوستان،خلاصه هرجا رای جمع کنید برا جریان انقلابی،این اصلاح طلیا و امثالهم برا هزارووحشت هم کاندیدا دارند،اگه ما همین دوستان و اطرافیانمون را اگاه کنیم اینا کاری نمیتونن بکنن،تمام سرمایه گذاری این جماعت روی عدم اگاهی مردم است الانم پروژه مظلوم نمایی ظریف برا انتخابات کلید زده اند.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 0
    :80 درصد مشکلات کشور حاصل سو مدیریته، مردم انتخابات 1400 این سو مدیریت رو به زباله دان تاریخ پرت خواهند کرد
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 0
    نگرانی اصلاح طلبان از شکست در انتخابات 1400 کاملا"مشهود است.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 0
    نگرانی اصلاح طلبان از شکست در انتخابات 1400 کاملا"مشهود است.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 0
    اون قدر مذاکره کنید تا پاره شید!!! بابا خسته شدیم از دستتون، تو رو خدا یه خورده به داخل کشور هم نگاه کنید. به توانمندی هایی که داریم نگاه کنید. بابا یه بار مذاکره کردید تا هزار پشتمون بسه. چرا پیشرفت کشور رو به غرب وابسته می کنید؟ گیریم مذاکره کردید و وضعمان هم شد گل و بلبل. چه تضمینی هست که پیشرفت یه کشوری که در گرو لبخند دشمنانمان هست و به مذاکره گره خورده ادامه دار باشه؟؟؟ اگه یهویی دوباره اونا از ما بدشون بیاد و بزنن زیر قول و قرارهاشون (که بارها اتفاق افتاده) که دوباره بر میگردیم همان سر نقطه اول که.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 0
    همش درحال تعظیم وبغل گردن وآرنج زدن وسلام چینی و..‌هست!اصلا شخصیت با وقار درحد ایران وایرانی را نداره
  • محمدی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 0
    بصیرت!
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 0
    بر اصلاحات
    • ناشناس IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      3 6
      بر مشرق و افراطیان کوچک و خس و خاشاک ....
  • FR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    این بار که کدخدا خودش هم الگوی اعتراض و شورش شده شاید برای اینکه جرات وجسارت به ایران دهد و در واقع نرمالیزه کند .... البته با این تفاوت که مثل دلار در امریکا اختیار دست خودشان است که هر طور بخواهند اعتراضات را مدیریت کنند در ایران .....
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 0
    بایدن کیه؟! ظریف کیه؟!
  • كريم IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 0
    اگر افسادطلبان وطن فروشان كه نام ايراني بر خود نهاده اند مصدر كارها و امور بودند بر سر سفره جمهوري اسلامي ايران نشسته اند و از تمام امكانات ما داند استفاده مي كنند اما براي اجانب و دشمنان مردم ايران و كشورهاي بيگانه نوكري مي كنند. هيچ ي در هيچ كشوري تاكنون مانند شما به مردم و ك خيانت نكرده است.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    آدمها میتونن از فرصت هایی که خدا جلو پاشون میذاره استفاده کنند انهم با تفکر و تعقل ولی اگر از روی هوا و هوس با انها برخورد کنند ممکن است که دیگر فرصتی برای جبران نباشد که نباشد
  • mojtaba SE ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 0
    امریکا و اصلاح طلبها و دوستی خاله خرسه دیگه تاریخ مصرفش تمام شد.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 3
    اگر بنا باشد ظریف با بایدن مذاکره کند خواهد کرد.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 0
    پیوندتان مبارک.! ولی خارج از دستگاه دیپلماسی ومنسوب به دولت جمهوری اسلامی ایران.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 0
    حقارت آفرینی... از جماعت اصلاحات غیر از «حقارت و خسارت » نتیجه ای عاید این مملکت نخواهد شد...
  • آینده SG ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 6
    خب شما چرا ناراحتین.چرا هرجا راهی پیدا میشه مردم نفس بکشن.صلح وارامشی ببینن.راه گشایش رابطه با قدرتهای جهانی باز بشه تا تحریم و جنگ ازسرملت دوریشه .
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      7 0
      دروغ میگن،بابا با گفتن اینکه ما تحریمیم کم کاری هاشون رو پوشش میدهند،بابا یه کم اطرافتون رو نگاه کنید،مثقالی عقل کسی داشته باشد میفهمد،۸۰درصد مشکلات کشور سو مدیریت است.الباقیش تحریم و...
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 0
    مرگ بر آمریکا.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 0
    فقط کله پاچه طریف بدردمیخورد ولاغیر.
  • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 2
    درانتخابات ۱۴۰۰ درصورت معرفی ظریف قطعا با فضا سازی رسانه ای شانس بالایی برای پیروز خواهد داشت چرا که حافظه ملت ایران خیلی کوتاه مدت است ودرنبلیغات ظریف رو مبری از مشکلات دولت روحانی معرفی خواهند کرد وبا برجسته کردن ارتباط اوبا بایدن والقا این موضوع که با ظریف مشکلات ایران وامریکا حل خواهد شد مطمن باشید مردم را به طرف اوسوق خواهند داد چرا که متاسفانه جریان اصولگرایی هیچ چهره مقبولی برای رای آوری ندارد تنها کسی که قادر به شکست ظریف خواهد بود وپایگاه مردمی بالایی دارد احمدی نژاد خواهد بود که بعید است که جریان اصولگرایی اجازه تایید صلاحیت وی را بدهد که متاسفانه این بی تدبیری جریان اصولگرایی دقیقا مطابق خواست اصلاح طلبان هست بجز احمدی نژاد هیچ چهره دیگری قادر به پیروزی مقابل ظریف نیست
  • احد IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 1
    آخی باز این ظریف یه لیاقت مذاکره را داره ...
  • محمدحسین IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    نه قم خوبه نه کاشون
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      قم وکاشان هردوبهترین هستند.!!!
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      منظور؟؟؟!!!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      لابد توخوبی؟؟؟!!!
  • سربدار IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 0
    امام حمینی(ره)1358/8/7: ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم کشور باید تصویه شود از این مغزهای پوسیده ای که عاشق آمریکاهستند و عاشق غرب هستند،باید تصفیه بشود از این موجودات
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    ایجاد گرانی ذمینهسازی برای مذاکره باارباب
  • علی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    آبروی از دست رفته اصلاحاتچی ها منوط به برد بایدن و این بار تلاش برای آماده کردن میز مذاکره با شغال است .آبروی اصلاحات با دریوزگی نزد بایدن گویا بدست آید
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    اصلاح طلبان فکر کنم ترامپ را نشناخته اند فکر می کنند با زور سرويس مخفی از کاخ سفید فرار کرده و اجازه می‌دهد رای هایش تو سطل زباله برود
  • سعید IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    تمام مشکلات کشور از وابستگی اصلاح طلبان به امریکا می باشد . _ در انتخابات 88 نتیجه را قبول نکردند وباعث تحریم بیشتر وامریکا برای برامدازی نظام امید.ار کردند.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 0
    شما اصلاح طلبان غرب گدای وطن فروش تا کی می خواهید دم از مذاکره بزنید فاتحه اقتصاد مملکت را خوانده اند هر چه فریاد داریم باید بر اصلاح طلبان بکشیم که معیشت مردم را دست مایه سیاست بازی خود کرده اند مردم دیگر گول شما هارو نمی خورند مردم بدایند گرانی و حزب اصلاحات باهم امده اند رای مردم به انقلابیون در سال 1400
  • m GB ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    سرمدی و ظریف و اصلاح طلبان یک باندی هستند
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    چه پیوند همگونی!
  • DE ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    صد بار بهشون گفتم نخود و لوبیا و کلا حبوبات را یکی دوروز خیس کنید آبکش کنید بعد بپزید و اِلا دچار نفخ شکم شدیدی میشوید گوش نکردند به همین خاطر توپخانه‌های تبلیغاتی جریان اصلاحات برای پیوند «ظریف - بایدن» به کار افتادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس