روحانی تلفن

«استعفای روحانی» به اسم اصولگرایان، به کام ژنرال‌های اصلاح‌طلب!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«استعفای روحانی» به اسم اصولگرایان، به کام ژنرال‌های اصلاح‌طلب!

«محمدرضا خبّاز»، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز با اسم بردن از چیزی به نام «دولت پنهان» نوشته است:

دولت پنهان سعی دارد تا با کمک برخی نهادها، شرایط را بر دولت سخت کند تا آقای روحانی خودش استعفا دهد! اما معلوم می‌شود که روحانی را نشناخته‌اند.

او همچنین می‌گوید:

آقای روحانی به حول و قوه الهی با استقامتی که دارد بر مشکلات پیروز خواهد شد و البته اگر دولت در سایه دست از لجبازی بردارد، مشکلات مردم زودتر حل می‌شود. ولی اگر همچنان همان رفتاری را داشته باشند که آمریکا، اسرائیل و عربستان انجام می‌دهند، طبیعتا دیرتر به اهداف تعیین شده خواهیم رسید و مردم رنج بیشتری را متحمل می‌شوند [۱]

*در کنار خبّاز، سعید حجاریان نیز به تازگی از راهبردهایی طراحی شده در جریان راست خبر داد که قصد خلع رئیس‌جمهور روحانی از قدرت و به استعفا کشاندن او را دارند.

این در حالیستکه بحث «استعفای روحانی» نخستین بار ۳ سال قبل توسط شخص سعید حجاریان مطرح شد و ما در وبلاگ مشرق به ناراستی حجاریان در این زمینه اشاره کردیم. [۲]

به نظر می‌رسد تأکید بر مسئله استعفای روحانی با توجه به جدی شدن پروژه عبور از رئیس‌جمهور برای جریان چپ مطرح شده است.

***

«دولت موازی»، طراحی بانیان اغتشاش برای مقصر جلوه دادن سپاه و رهبری نظام

به تازگی عبارتی تحت عنوان «دولت موازی» یا «دولت پنهان» توسط معاریف اصلاح‌طلب و رسانه‌های این جریان خاص سیاسی مورد اشاره و تأکید قرار می‌گیرد.

«آذر منصوری»، از فعالان زن اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران گفته است:

دستورکار دولت موازی، القای یأس و ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن دولت است. [۳] (ما در وبلاگ مشرق کراراً مثال‌هایی را از عزم جریان خاص برای القای ناامیدی در کشور ذکر کرده‌ایم)

«محمدرضا خبّاز»، دیگر فعال اصلاح‌طلب هم چند روز قبل در یادداشتی تأکید کرد که چیزی تحت عنوان «دولت پنهان» به دنبال استعفای رئیس‌جمهور روحانی است! [۴]

«هادی غفّاری»، چهره دیگر جریان خاص است که در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز از «دولت در سایه» نام برده و اظهار کرده است: «دولت در سایه» یا «دولت پنهان» نیز همه حرکت‌های دولت آقای روحانی را رصد می‌کند.

او همچنین در این باره می‌گوید:

«دولت پنهان» به‌دنبال تحول در مدیریت کشور نیست، بلکه به‌دنبال حکومت کردن و اقتدارگرایی است. این دولت فی‌النفسه به‌دنبال قدرت است و به چیزی به جز این فکر نمی‌کند. رشد و تعالی جامعه هیچ‌ جایگاهی در اندیشه دولت پنهان ندارد. منطق دولت پنهان نیز این است که «چرا او آری و من نه» و به بیان دیگر اگر قدرت در اختیار این افراد باشد هر اقدامی مباح است، اما اگر قدرت در اختیار دیگران باشد حتی اگر خیرترین اقدامات نیز صورت بگیرد، دارای اشکال است و باید از آن انتقاد کرد.[۵]

«سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های اصلاحات نیز نفر بعدی است که در مصاحبه چند روز قبل خود با روزنامه اعتماد در این باره می‌گوید:

همه انتقادات متوجه دولت و رییس جمهور نیست. در واقع، اهرم های قدرتی در ساختار سیاسی ما فعال هستند که ابتکار عمل را از دولت گرفته اند و نه تنها پاسخگوی عملکردشان نیستند بلکه همواره در مقام منتقد قوه مجریه ظاهر می شوند. روحانی به چنین وضعیتی واقف است...[۶]

*از باب کنایه بایستی اشاره کرد چرا وقتی آقای روحانی نامه تبریک می‌نوشت و یا اصلاح‌طلبان مردم را به جشن خیابانی از بابت برجام دعوت می‌کردند، خبری از دولت پنهان نبود؟

برخی محافل تحلیلی از چند سال قبل پیش‌بینی کرده بودند که به دنبال شکست «برجام روحانی»، ستاد جریان سیاسی خاص به دنبال پروژه‌های عبور از روحانی و البته «مقصّرتراشی» خواهد رفت.

به سخن دیگر اینکه قرار است برای تمام کمبودها و شکست‌های دولت و اصلاح‌طلبان یک مقصّر فرضی تراشیده و به افکار عمومی تحمیل شود.

جالب آنکه همان محافل تحلیلی تأکید دارند این طراحی عجیب می‌رود تا به «فتنه اعتراض ظالمانه» در کف خیابان‌ها نیز منتهی شود.

به این طریق که اصلاح‌طلبان با ترویج فضای ناامیدی و یأس در کشور و تأکید تلویحی بر اینکه اوضاع درست‌بشو نیست، قصد دارند عامل تمام شکست‌های دولت از جمله برجام و ناامیدی نسبت به آینده - که خودشان به غلط در حال ترویج آن هستند - را همین «دولت موازی» یا دولت پنهان معرفی کنند.

بدیهیست که اگرچه آنها نامی از عوامل این به اصطلاح دولت پنهان و نقطه کانونی آن نمی‌برند اما تنها کسی که در ایران قدرتی بیش از رئیس‌جمهور دارد و می‌تواند ضمیر مرجع این عبارت جدیدالولاده باشد، اصل نظام و جایگاه رهبری در ایران است.

ستاد جریان خاص به زعم خود با ترویج این عبارت یا مفاهیم مشابه آن، می‌تواند مسبب‌الاسباب مشکلات کشور را (که البته توانسته است در راستای سیاه‌نمایی خود، آنها را بحرانی هم جلوه دهد) اصل نظام اسلامی معرفی کند و ضمن ناراضی سازی کسانی از مردم، به تماشای اغتشاشات آینده بنشیند.

اغتشاشاتی با محتوای «اعتراض ظالمانه» و «انقلاب کفشدارها» که پیش لرزه آن در دیماه ۹۶ رخ داد...

لازم به توضیح است ستاد جریان خاص در حالی قصد دارد رهبری نظام و دستگاه‌های کلان نظام مثل سپاه پاسداران را مقصّر در شکست‌های بزرگ دولت عنوان کند که آقایان در روزگاری حتی از این می‌گفتند که رهبری نظام مانع انجام پروژه‌ها و مذاکرات دولت است.

جالب آنکه افکار عمومی سابقه این رفتار ناجوانمردانه را در تاریخ و در جنگ صفین نیز در خاطر دارد... آنجا که افرادی از سپاه امیرالمؤمنین(ع) فریب معاویه را خوردند و حضرت را مجبور به پذیرش حکمیت کردند.

اما پس از آنکه مشخص شد دچار یک نیرنگ بزرگ شده‌اند، گفتند که پذیرش حکمیت کار علی(ع) بوده است و او هم بایستی همراه با ما توبه کند.

از طرف دیگر، برجام آقای روحانی در حالی قرار است به جایگاه رهبری نسبت داده شود که رهبر انقلاب از روز اول نسبت به دستاوردهای احتمالی برجام ابراز تردید کردند و صراحتا اعلام داشتند که به مذاکرات بدبین هستند و از این گفتند که دولت بایستی توجه خود را به جای خارج از مرزها به داخل کشور و ظرفیت‌های ملی معطوف کند.

گفتنیست به تازگی صحبت‌هایی از یک چهره اصلاح‌طلب درباره «حکومت بعد» نیز منتشر شده است.

این صحبت‌ها را می‌توانید اینجا بخوانید:

آماده‌باش جریان خاص برای استقبال از «حکومت بعد»

***

برای عبور از خطوط قرمز هم مأذون بودید آقای عراقچی!؟

ایلنا گزارش داد: «عباس عراقچی»، از اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت در قضیه برجام به تازگی در یک مصاحبه درخصوص مطالب منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه دولت خروج آمریکا از برجام را پیش‌بینی می‌کرد از این رو برای مذاکره با اروپایی‌ها از رهبر انقلاب اذن دریافت کرده است، اظهار داشت:

به‌طور کلی باید گفت دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند و با توجه به اینکه مامور کشورشان محسوب می‌شوند در چارچوب دستوالعمل ذکر شده حرکت می‌کنند. [۷]

خبرگزاری ایلنا همچنین برای تیتر این خبر از عبارت: «دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند» استفاده کرده است!

*به غیر از عراقچی، سعید حجاریان نیز به تازگی در مصاحبه خود با روزنامه اعتماد از چیزی به نام «استیذان ظریف برای مذاکرات جدید با اروپا» صحبت کرده است. [۸]

اشاره و منظور این افراد این است که هرکاری که در مذاکرات انجام گرفته با نظری رهبری نظام بوده است!

اما سؤالی که به ذهن خطور می‌کند و باید آنرا پرسید این است که آیا ظریف و عراقچی برای عبور از خطوط قرمز هم اجازه داشته‌اند؟

مسئله‌ای که صراحتاً مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و معظم‌له از این گفتند که مذاکره‌کنندگان از برخی خطوط قرمز عبور کرده‌اند.

از طرف دیگر آیا کسی در ایران هست که نداند برجام، اتوپیا، اصرار و تمنّای رئیس‌جمهور روحانی بود نه راهبرد کلان نظام اسلامی...

اصرار کسانی در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان برای ربط دادن برجام آقای روحانی به رهبری نظام پیش از این در کلام اشخاص دیگری نظیر منتجب‌نیا، ناطق نوری، تابش و غیره هم جلوه‌گر شده است. [۹]

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۱۴۰۸

۲_ mshrgh.ir/۸۵۶۸۰۶

۳_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۹۲۵۱۲۸

۴_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۱۴۰۸

۵_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۱۶۷۰

۶_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۷۴۵۷۲۲

۷_ http://www.rouydad۲۴.ir/fa/news/۱۲۶۰۱۹

۸_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۷۴۵۷۲۲

۹_ mshrgh.ir/۸۵۶۴۸۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 16
  • سید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    واقعاً که چه قدر اصلاح طلبان تهوع آورند!!!!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      25 60
      بسه ديگه
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      11 53
      جدا بسه... برو
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      16 77
      سید اسهال آور
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      16 47
      دولت سایه از ابدعات جلیلی و رضایی است
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      77 26
      ما هر چه داریم از سپاه و رهبری داریم.
    • پری مجرد۴۳ ساله IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      24 49
      خفه شو بی شعور به جای توهین به اصلاح طلب ها پاسخ مستدل به آنها بده یک مسلمان اهل توهین کردن نیست در ضمن من اصولگرا هستم
    • محسن121 IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      21 7
      داشتن دشمن فرضی راهبرد نخ نماست
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      18 4
      پری خانم ف مشرق جواب ادعاها رو با مقالاتش داده و حتی تو این مطلب هم به تیتر مقالات اشاره کرده که بخونید! پس اگر به بقیه میگید بیشعور ، خودتان شعور مطالعه قبل حرف زدن را داشته باشید!
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      4 8
      کشور ما به اتحاد نیاز دارد لطفا مراقب باشید دشمنان هدف شان اختلاف و تفرقه بین ماست.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      0 1
      سید کارت درسته. عده ای آتش گرفته اند
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    63 14
    گفته دولت مقصره کی؟ هرکی میگه اشتباه است آب خوردن را هم سپاه ربط داد به برجام ، اصلا روحانی و تیمش و رسانه هاشون همه مخالف برجام بودن
  • ناشناس IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    77 17
    ننگ بر دولت لیبرال ...
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    81 16
    اگر برجام تصمیم رئیس جمهور محترم آقای روحانی و برخی از غرب زده های حامی ایشان نبود!!! پس چه کسی زمانی که رهبری بادرایت نظام فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم... از تریبون ملی اعلام کرد من به این مذاکرات خوشبینیم و بعد از آن جشن گرفتند ... همان کاری را در این قضیه کردند(ایستادن مقابل رهبری امام خامنه ای مد ظل العالی) که در صفین اشعث کندی انجام داد... پس از واقعه صفین امام علیه السلام در منبر در مورد حکمین سخن به میان آورد، در این وقت ‏یکى از اصحابش‏ پرسید: «ما را از حکم نهى فرمودى، سپس اجازه دادى، نفهمیدیم کدام به ‏صلاح نزدیکتر بود؟!» (که خطبه 121 نهج البلاغه است) امام دستها را بهم زد و فرمود: «هذا جزاء من ترک العقدة‏» و مقصود امام از این جمله این بود که ‏«این کیفر کسى است که حرف پیشواى خود را نشنود و به خواسته مخالفان اصرار ورزد(و به بیعت‏ خویش در مورد قبول سخن رهبر وفادار نباشد) و حزم و دوراندیشى را از دست دهد و پیشواى خود را مجبور کند که به خواسته مخالفان تن در دهد» و اشعث‏ خیال کرد که مقصود امام از جمله‏ بالا این است که این جزاى من است که احتیاط را از دست دادم و حکمین را پذیرفتم، ‏لذا به امام(ع) اعتراض کرد و پاسخ کوبنده امام را شنید.امام علی (ع) خطاب به اشعث فرمود: (تو چه میدانى چه چیز به سود من است ‏یا به زیان من؟ نفرین خدا و نفرین کنندگان ‏بر تو باد اى حائک پسر حائک و اى منافق فرزند کافر!به خدا سوگند تو یک بار در کفر و بار دیگر در اسلام اسیر گشتى ... مال و حسبت نتوانست تو را از یکى از این دو اسارت آزاد سازد، تو همانى که ‏«شمشیرها» را به سوى قبیله‏ات راهنمائى کردى و مرگ را به جانب آنان سوق دادى(چنین کسى) سزاوار است ‏بستگانش به او خشم وفرزند و بیگانگان به او اطمینان نکنند). آری دولت ما از اشعث هم به امام خود بیشتر ظلم کردند و از این ظلم کردن هم دست بردار نیستند....
    • پیروز IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      34 10
      دورودبر این نویسنده ، مطلب خوبی بود
    • پری مجرد۴۳ ساله IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      21 4
      آفرین
    • غلامرضا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      14 3
      درود بر شما
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    8 48
    بابا روحانی هیچکارست مهدی موافق برجام بود روحای رو مجبور کرد
  • AE ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    50 36
    خودتان هم می دانید دروغ می گوید حالا چرا مغلطه می کنید نمی دانم زمانی می گفتید برجام فاجعه است نباید بپذیریم الان می گویید چرا امریکا خیانت کرد از برجام خارج شد
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      55 6
      خودت را به آن راه نزن. دلواپسان چون یقین داشتند آمریکا در برجام همه چیز ما را می گیرد و بعد هم تازه طلبکار هم می شود برجام را فاجعه می دانستند. حرف آنها کاملا درست از آب درآمد. تنها اشتباه آنها این بود که فکر می کردند آمریکا از برجام خارج نمی شود چرا که به نفع آمریکا است که ایران در برجام باقی بماند. منتهی دلواپسان اینجا را دیگر حساب نکرده بودند که روحانی به اروپاییات قول بدهد و علنا اعلام کند که حتی اگر آمریکا هم از برجام خارج شود باز هم ایران در برجام می ماند! لهذا آمریکا بعد از آنکه مطمئن شد روحانی حتی اگر 5+1 تبدیل 1+0 هم بشود در برجام خواهد ماند با خیال راحت از آن خارج شد.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      35 6
      کپک صفت بودن رو پایان بده دوست عزیز برجام اصولا همان ماهی که امریکایها اجراش نکردن ایران باید متوقف می کرد تا کار به اینجا نمی رسید
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      14 4
      اینا رو میگفتیم بلکه شما بفهمید
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      11 11
      الان كه همه امتيازها رو نقد داديم آمريكا خارج ميشه
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      1 1
      خدا به همه ما فهم بده تا خوب را بد و بد را خوب نگیریم اگر به خلوت وجدانت مراجعه کنی می فهمی کاری که این روحانی با گروهش کردن خیانتی بالاتر از این نبود اگر هم بود دیگر نتوانستند واله انجام می دادن
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      1 1
      خدا این خائنین را لعنت کند
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    52 17
    روزی که تیتر میزدن "صبح بدون تحریم" رسید و "ما امیرکبیر هستیم" چرا خبری از دولت موازی نبود؟!
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      5 0
      اون روز هم بود و درحال حرص خوردن.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    27 43
    داستان به خریت زدن مشرق به زودی تمام می شود برای همیشه
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      22 9
      گمشو برو بخواب
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      5 4
      خر خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      17 10
      خر خودتی
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      8 6
      داستان روزی که شما تو همه چی نظر بدی و مطالعه داشته باشی کی شروع میشه؟
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      11 10
      تو خودتو به خریت زدی که هنوز نفهمیدی اعتماد به امریگا چه ضربه ای به مملکت زده
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      6 11
      یک جمله نوشتی توش یه فحش و یه تهدید بود. خدایی چقدر اهل منطقی؟ یا اهل ادب؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    58 10
    زودتر این گندی که زدید جمش کنید. غلط کردید رهبری را مقصر جلوه دادید. چقدر حضرت آقا فرمود به دشمن اعتماد نکنید.چقدر فرمود امریکا و اروپا قابل اعتماد نیست.از 9 شرط حضرت آقا به کدام شرط عمل کردید؟ گند توتال را با قراردادهای سری زنگنه کرسنتی کی می خواهد جواب دهد . مجلس هم که قربونش بره عمه اش خواب بود؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    44 6
    زمان رقص در تهران با دلار برجامی یاد دولت موازی و سایه و رهبری نبودید
  • بی سواد روستایی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    30 3
    درسته که اصل مذاكرات با امريكا قبل از دولت آقاي روحاني بود اما برجام و این شیوه توافق حاصل اصرار و عجله دولت روحانی بود و خیلی هم اتفخار میکردند و رای مردم را هم برای همین گرفتند
  • مارال صفایی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    13 6
    اسک های بی عقل
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    3 1
    خیلی وخیلی بهتر است
  • محسن IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    39 4
    تا زمانی که شعور شهروندان افزایش نیابد و آنها از دام سطحی نگری و قطبی اندیشی رها نشوند همین آش و همین کاسه هست باز سران اصلاحات و شخص روحانی نجابت به خرج می دهند که با داشتن چنین هواداران سطحی نگر و ساده دل فقط تا همین حد زمین بازی را شلوغ می کنند اگر بنده بودم ادعای پیغمبری میکردم باور کنید به قدری ساده لوحی در طبقه متوسط شهری موج میزنه که ادعا های سراسر کذبی که در تکذیب آنها دهها فیلم و مطلب وجود دارد را به راحتی قبول می کنند خب امروز اگر مسیر توافق هسته ای (برجام ) را یک کودک بی طرف هم دنبال کرده باشد می فهمد که دولت و اصلاح طلبان با خوش خیالی تمام تمام هست و نیست کشور را به آن گره زده بودند (آب خوردن که یادتونه ) و هرگز به نصایح دلسوزان و منتقدان درباره عواقب آن توجهی که نمی کردند حتی توهین هم می کردند (جسارت های بی شرمانه روحانی به رهبری رو که یادتونه ) حالا که کدخدا زده زیر تمام توافق با بی شرمی تمام از زیر بار مسئولیت برجام شانه خالی می کنند و آن را گردن رهبری و نظام می اندازند و چون با نابودی برجام برنامه ای برای اداره کشور ندارند و کشور را دچار ضعف های شدید مدیریتی در اداره کشور اعم از اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده اند با بی شرمی آن را حاصل مداخله سایر نهاد ها مانند دولت موازی (سپاه ) می دانند خب یک انسان چقدر باید ساده لوح باشه تا این اراجیف را باور کند و وقتی زمزمه های دولت موازی در سطح جامعه روشنفکری و طبقه متوسط شهری جدی هست یعنی ساده لوحی تا عمق جان این طبقه نفوذ کرده . باید خدا را شکر کرد که روحانی و اصلاح طلبان با داشتن چنین هوادارانی نجابت به خرج می دهند اگر بنده بودم ادعای .......
  • دکتر IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    31 7
    درود بر شرف کارمندان انقلابی مشرق که درس شرافت دادن به همه سیاسیون و خواص سکوت کرده یا دو شخصیتی و دو زیست کشور با خفه خون گرفتن مجریان صداسیما و اکثر رسانه های دوشخصیتی اصول گرا انقلابی عمل می کنید و چهره واقعی نفاق و ضد انقلاب داخلی رو که سال 88 نامه می نوشتن برای امریکا که ما در انتخابات رای نمی آریم و باید مردم ایران تحریم بشن تا تحت فشار رای معیشتی به ما بدن رو دارید افشا می کنید.....اجر شما نه دو یا سه برابر بلکه صد هزار برابر اجر شهدای جنگ و انقلاب و از صدر اسلام تا قیام حضرت خواهد بود...به اذن الله......
  • دکترای روابط بین الملل IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    27 18
    زمانی که حسن در انتخابات از اقتصاد ایران اتوپی ساخت و بعد برجام از اقتصاد ایران با آمارهای تماما سفارشی و ساختگی بانک مرکزی مجلس هم حزب و ...یک اقتصاد کاملآ متحول شده دروغین ساخت با تورم تک رقمی رشد بیست درصدی!! و میلیون ها تولید شغل خیالی!!! در واقع به امریکایها پیام داد که تحریم ها و استراتژی فشار موفق بوده و امریکایها رو وارد مرحله دوم کرد....
    • بیسواد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      8 9
      سطح سوادت منو کشته
    • پیام US ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      4 4
      جناب بیسواد لطفا" بفرمایید کجاش اشتباهه؟
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    10 15
    بابا اصلا مقصر خواجه حافظ شیرازه !
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    24 3
    بابا این تاجزاده می شینه سریال دولت پنهان رو می بینیه جوگیر میشه میاد همونو درباره ایران هم تعریف می کنه ! /
  • احدی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    34 3
    اصلاحاتچیها به مثابه دشمنان خارجی انقلاب اسلامی میخواهند کور شوند رهبری و سپاه را نبینند گاها مقام معظم رهبری گفتنشان هم لقلقه زبان و از مکاری اونهاست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    26 3
    آقا اصلا همه مقصرن سپاه رهبری دلواپسان همه فقط بگید اون هواپیماهای نو که عمو حسن قولش رو داد کجان میخوایم سوار شیم مگه نگفت دارم براتون هواپیمای نو میارم پس کو؟؟؟!!!!! پرو بودن و فرار به جلو خاصیت فتنه گران(اصلاح طلبان) هست تا زمانی که روی کار نیومده بودن احمدی نژاد رو مسئول تمام بدبختی های کشور میدونستن حالا که همه چیز دست خودشون هست و افتضاح بالا اوردن میگن رهبری و سپاه و دلواپسان و...
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    25 7
    اون زمانی که برجام آفتاب تابان بود و سیب و گلابی بود حرفی از دولت موازی و در سایه نبود
    • پری مجرد۴۳ ساله IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      14 4
      عالی
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    28 9
    این ملتی که با چهار تا دروغ به دروغگو رای میدن با دروغ همین جماعت تا ته فریب و دروغ داه را ادامه میدهند و به جهنمی میرسند که منتقدان را خطاب میکردند
    • پری مجرد۴۳ ساله IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
      9 6
      آره به خدا تب گریه گرفته چشامو
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    3 1
    ب تشریف داری استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ استیضاح ؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ اگه این ترکمنچای دوم است برجام چه بود . اگه این ترکمنچای دوم است برجام چه بود . خواب تشریف داری
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    7 6
    شیطان بزرگ یعنی ..., ذاگره کننده شان
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    6 3
    جونورای اسلاحتلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس