انتخابات آمریکا

با پایان یافتن انتخابات در برخی ایالت‌ها، کار شمارش آراء هم آغاز شده است و نتایج شمارش آراء به تدریج اعلام می‌شود.

سرویس جهان مشرق -  اولین صندوق‌های رای‌گیری ساعت ۵ صبح به وقت محلی (۱۳ و سی دقیقه به وقت تهران) در ایالت ورمونت باز شدند تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رسماً آغاز شود.

به گزارش «اسپوتنیک»، در انتخابات امروز، علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور چهار سال آینده آمریکا، تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا مشخص خواهد شد.  


پوشش لحظه به لحظه شمارش آراء و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا را اینجا دنبال کنید


پیشتر در رای‌گیری زودهنگام که هفته‌ها در آمریکا جریان بود، بیش از ۹۶ میلیون نفر شرکت کردند که معادل ۷۰ درصد کل شرکت‌کنندگان در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکاست. از مجموع آرای زودهنگام، ۶۰ میلیون آن را آرای پستی تشکیل می‌دهند که حدود دو برابر تعداد آرای پستی در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته آمریکاست.

گزارش نجف زاده از نیویورک 

آمارهای شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی است ۹۹,۵۲۱,۰۰۰ نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند که از این میان ۶۳,۷۶۰,۰۰۰ نفر به صورت پستی رأی داده‌اند و ۳۵,۷۶۱,۰۰۰ رأی با حضور در مراکز اخذ رأی به صندوق‌ها ریخته شده است.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد.

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در بسیاری از ایالت‌ها آرایی که در فاصله چند از روز انتخابات از طریق پستی دریافت می‌شود، شمرده خواهد شد. بنابراین تعیین نتیجه تا زمان شمرده شدن آرای پستی طول خواهد کشید، گرچه در این بین شبکه‌های خبری و نظرسنجی‌ها به پیش‌بینی نتایج اقدام خواهند کرد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

بعد از انتخابات عمومی، الکتورها در روز ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) آرای خود را ارائه کرده و به واشنگتن می‌فرستند. در ششم ژانویه (۱۷ دی) اعضای کنگره آمریکا در واشنگتن برای شمارش آرا تشکیل جلسه می‌دهند و بعد از آن برنده اعلام خواهد شد.

در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ (اول بهمن) رئیس‌جمهور جدید و معاون وی سوگند ریاست‌جمهوری می‌خورند و بعد رئیس‌جمهور سخنرانی مراسم تحلیف خود را برگزار خواهد کرد.

حضور طرفداران ترامپ در پای صندوق های رای

اولین پیروزی انتخاباتی به نام بایدن ثبت شد

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها توانست تمام ۵ رأی مردمی را در روستای کوچک دیکسویل ناچ در ایالت نیو همپشر در مرز آمریکا و کانادا به دست بیاورد.

در عین حال، ۲۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر، دونالد ترامپ موفق شد با ۱۶ رأی در مقابل ۵ رأی بایدن در روستای کوچک دیگری به نام میلزفیلد به پیروزی برسد.

زمان آغاز رقابت اصلی برای تعیین صاحبخانه جدید کاخ سفید

بعد از بسته شدن برخی مراکز رأی‌گیری در میشیگان و تگزاس در ساعت ۲۰:۰۰ سه‌شنبه به وقت محلی (۰۴:۳۰ به وقت تهران)، رقابت برای ورود به کاخ سفید وارد یک مرحله قطعی‌تر و سرنوشت‌سازتری خواهد شد و پس از آن باقی مراکز رأی‌گیری ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی (۰۵:۳۰ بامداد چهارشنبه) تعطیل خواهد شد.

عمده نتایج در تگزاس در همان شب انتخابات مشخص خواهد شد و کارشناسان می‌گویند پیروزی بایدن در این ایالت می‌تواند تاریخ‌ساز شود زیرا نتایج نظرسنجی‌ها حکایت از رقابت تنگاتنگ ترامپ و بایدن در این ایالت جمهوری‌خواه دارد.

آغاز رأی گیری در ایالت نیو همپشایر

در ایالت پنسیلوانیا که صندوق‌های اخذ رأی‌ ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی بسته خواهد شد، احتمالاً نتایج انتخابات تا چندین روز مشخص نخواهد شد زیرا شمارش آراء صندوق‌های پستی در فیلادلفیا که بزرگترین شهر این ایالت محسوب می‌شود، چندین روز به طول خواهد انجامید.

تحولات شب انتخابات در آمریکا، نظر بینندگان را به سمت نتایج ایالات فلوریدا، کارولینای شمالی، جورجیا و اوهایو جلب می‌کند.

در کلرادو، نتایج اولیه از همین حالا پیش‌بینی شده است. پیروزی دموکرات‌ها در سنا نیز تاحدی به پیروزی در این ایالت بستگی دارد.

ایالت یوتا، نوادا و آیووا نیز نقش مهمی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ایفا می‌کند. در ایالت یوتا، اختلاف ترامپ مورد توجه ناظران است زیرا وی با اختلاف ۱۰.۵ درصد از بایدن جلوتر قرار گرفته است.

آغاز رأی گیری در ایالت ویرجینیای

در نوادا، طبق نظرسنجی‌ها، بایدن از ترامپ پیشی گرفته است و این در حالی است که ترامپ امیدوار است بتواند در این ایالت پیروز شود.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ با اختلاف دو درصد توانست ترامپ را در ایالت نوادا با ۶ رأی الکترال شکست دهد و بایدن نیز به پیروزی در این ایالت نیاز دارد.

تصاویر حضور مردم آمریکا پای صندوق‌های رأی را اینجا ببینید

زمان پایان رأی‌گیری در ایالات غربی آمریکا

تعطیلی صندوق‌های رأی‌ در ایالات غربی کالیفرنیا، اورگن و واشنگتن و هاوایی ساعت ۲۳:۰۰ به وقت شرقی (۰۷:۳۰ به وقت تهران) خواهد بود و بنا به گفته کارشناسان نتیجه رقابت نهایی انتخابات آمریکا را مشخص می‌کند.

آرای پستی به نفع بایدن؛ ترامپ منتظر «موج قرمز»

 بیش از ۹۹ میلیون آمریکایی، امسال، پیش از فرارسیدن روز انتخابات، به صورت غیرحضوری رأی خود را داده‌اند. کارشناسان معتقدند این رقم (که تا اندازه زیادی تحت تأثیر شیوع کرونا شکل گرفته) ممکن است بعد از جمع شدن با آرای حضوری، یکی از بالاترین آمارهای مشارکت در آمریکا را به ثبت برساند؛ یا حتی رکورد جدیدی ثبت کند.

بیش‌ترین تعداد آرای زودهنگام در ایالت‌های کالیفرنیا (۱۲ میلیون رأی)، تگزاس (۹/۷ میلیون رأی) و فلوریدا (۸/۹ میلیون رأی) داده شده‌اند.

اما شمار آرای زودهنگام، معنای آماری دیگری هم دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دموکرات‌ها تمایل بیش‌تری به دادن رأی از طریق روش‌های غیرحضوری دارند؛ بنابراین آرای زودهنگام می‌تواند کفه‌ی ترازو را به نفع بایدن سنگین کند.

این در حالی است که ترامپ این روزها از «موج قرمز» رأی‌دهندگانی صحبت می‌کند که روز انتخابات حضوراً پای صندوق‌های/دستگاه‌های رأی می‌آیند و به او رأی می‌دهند. «قرمز» رنگ سنتی جمهوری‌خواهان است.

ترامپ: در اعلام پیروزی، بازی درنمی‌آورم

ترامپ که طی روزهای اخیر شایعه شده بود قصد دارد قبل از اعلام نتایج نهایی انتخابات، خودش را برنده انتخابات اعلام کند، در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز  گفت فقط زمانی اعلام پیروزی می‌کند که پیروز شده باشد و «دلیلی برای بازی درآوردن نیست.»

بایدن: آمریکا را پس بگیریم

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امروز سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) آمریکا در پیامی توئیتری خواستار مشارکت مردم کشورش برای پیروزی بر ترامپ شد.

بیشتر بخوانید:

نقش کلیدی پنج ایالت در شب انتخابات آمریکا

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امروز در آمریکا در این خصوص نوشت: ما می‌توانیم بر این بحران‌ها فائق آییم. امروز می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم. ما می‌توانیم در نبرد برای روح ملت پیروز شویم. همه اینها امروز آغاز می‌شود. بیایید این کار را با هم انجام دهیم.

طرفداران ترامپ یک بزرگراه را در ایالت نیوجرسی آمریکا مسدود کردند

اعتراض رسمی جمهوری‌خواهان به نحوه رأی‌گیری در پنسیلوانیا

جمهوری‌خواهان می‌گویند مقامات شهرستان مونتگومری پیش از ساعت ۷ صبح به وقت محلی اقدام به «پیش‌بررسی» آرای غیرحضوری کرده‌اند و افرادی را که برگه‌های رأی‌شان «مشکل دارد» در جریان قرار می‌دهند تا آرای خود را اصلاح کنند. جمهوری‌خواه خواستار توقف این کار و الغای آرای اصلاح‌شده هستند.

اگرچه شمار آرای غیرحضوری‌ای که گفته می‌شود مشکل‌دار تشخیص داده شده‌اند، ۱۲۰۰ عدد از حدود ۲۲۳,۰۰۰ رأی است، اما نکته این‌جاست که پیش‌بینی می‌شود شهرستان مونتگومری به سمت دموکرات‌ها متمایل باشد. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ در این شهرستان ۵۸/۹ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که ترامپ تنها ۳۷/۴ درصد آرای این شهرستان را کسب کرد.

مقامات برگزارکننده انتخابات در مونتگومری می‌گویند اعتراض کمیته جمهوری‌خواه این شهرستان دخالت آشکاری در روند برگزاری انتخابات است که به رأی‌دهندگان اجازه اصلاح رأی‌شان را می‌دهد.

پنسیلوانیا یکی از ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات امسال محسوب می‌شود که هم ترامپ و هم بایدن به دنبال پیروزی در آن هستند.

بایدن روز انتخاباتی را با حضور در کلیسای محل دفن پسرش آغاز کرد

نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به همراه همسرش در صبح روز رای گیری انتخابات در کلیسای محل دفن پسرش حضور یافت.

ترامپ: پس از مناظره دوم به پیشرفت بزرگی دست یافتم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: نتایج ما در فلوریدا خوب است و از حمایت آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار برخوردارم.

وی افزود:‌ در سه هفته اخیر به پیشرفت بزرگی به ویژه پس از مناظره دوم دست یافتیم.

بیشتر بخوانید:

آیا اداره پست آمریکا ترامپ را رئیس‌جمهور می‌کند؟

نبراسکا کم‌کم آماده شمارش آرا می‌شود

به گفته وزارت خارجه‌ی ایالت نبراسکا، تا کنون ۵۱۰,۰۷۶ رأی غیرحضوری، معادل ۹۱ درصد از مجموع آرای غیرحضوری، در این ایالت وصول شده‌اند. ۴۸,۳۸۲ رأی همچنان در حال انتقال به مراکز شمارش آرا هستند.

طبق قانون در ایالت نبراسکا، آرای پستی باید تا پیش از پایان ساعت رأی‌گیری حضوری، یعنی ۸ شب، وصول شوند تا واجد شرایط شمارش باشند.

در ایالت نبراسکا ابتدا آرای غیرحضوری شمرده می‌شوند و بنابراین پیش‌بینی می‌شود نتایج انتخابات در این ایالت کمی پس از پایان رأی‌گیری مشخص شود.

وضعیت آرای غیابی در ایالت‌های نیوهمپشر و پنسیلوانیا

در ایالت نیوهمپشر ۲۳۵,۸۳۴ رأی غیابی وصول شده‌اند و ۱۳,۸۲۴ رأی هنوز به پایگاه‌های شمارش آرا نرسیده‌اند. طبق قوانین ایالت نیوهمپشر برگه‌های رأی غیرحضوری باید تا ساعت ۵ عصر وصول شوند تا امکان شمارش آن‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش سی‌ان‌ان، در ایالت پنسیلوانیا ۲/۵ میلیون رأی پستی و غیابی وصول شده‌اند که معادل ۸۱ درصد از کل این آراست. پنسیلوانیا یکی از ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات امسال است که ترامپ و بایدن رقابت تنگاتنگی برای به دست آوردن آرای مردمش دارند.

سنگربندی شبانه کاخ سفید برای مقابله با معترضان

کاخ سفید شبانه در محاصره حصار قرار گرفته تا در صورت بروز اعتراضات مردمی، امکان دفاع از خود را داشته باشد.

به گزارش سی‌ان‌ان، مقامات دولت می‌گویند تا این لحظه تهدید جدی‌ای وجود ندارد، اما تمهیدات احتیاطی بیش‌تری هم اندیشیده شده که برخی از آن‌ها طی روزهای آینده اجرایی خواهند شد.

حصارهایی که اطراف کاخ سفید کشیده شده‌اند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد نتوانند از آن‌ها بالا بروند. پارک لافِیِت مقابل کاخ سفید هم که محل اعتراضات گسترده مردم علیه خشونت پلیس و نژادپرستی پس از قتل جورج فلوید بود، از شب گذشته محصور شده تا مردم این‌بار امکان ورود به آن را پیدا نکنند.

بستن فروشگاه‌های آمریکا با چوب و بتن

پیش‌بینی فرماندار اوهایو از پیروزی ترامپ در این ایالت

فرماندار اوهایو با اشاره به عملکرد بهتر ترامپ در نقاط روستایی می‌گوید با توجه به اولویت شمارش آرای غیابی در این ایالت، بایدن در ابتدای روند شمارش آرا پیشتاز خواهد بود، اما ترامپ می‌تواند این فاصله را جبران کند و نهایتاً با فاصله‌ای بسیار اندک پیروز خواهد شد.

ترامپ: هنوز به سخنرانی پیروزی فکر نمی‌کنم

دونالد ترامپ همزمان با بازدید از دفتر کمیته ملی جمهوری‌خواهان در شهر آرلینگتون در ایالت ویرجینیا در پاسخ به سؤالی درباره این‌که آیا سخنرانی پیروزی یا پذیرش شکستش را آماده کرده یا نه، گفت: «نه. هنوز به سخنرانی پذیرش شکست یا سخنرانی پذیرش [ریاست‌جمهوری] فکر نمی‌کنم.»

آغاز شمارش آرا در فیلادلفیای آمریکا

شمارش آرای پُستی در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا هم اکنون آغاز شده است.

 اعتراف بایدن به بحران مدیریتی و فساد در آمریکا

ترامپ: فکر می‌کنم شب عالی‌ای خواهیم داشت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که برای بازدید از دفتر کمیته ملی جمهوری‌خواهان به شهر آرلینگتون در ایالت ویرجینیا رفته با انتقاد مجدد از تصمیم دیوان عالی این کشور مبنی بر شمارش آرای غیرحضوری پس از پایان رأی‌گیری حضوری، گفت وقتی آرای انتخاباتی بعد از روز انتخابات شمرده می‌شوند، «شیطنت‌های زیادی رخ می‌دهد.»

به گزارش بی‌بی‌سی، ترامپ با این وجود، گفت: «فکر می‌کنم شب عالی‌ای خواهیم داشت» و مدعی شد نتایج انتخابات در فلوریدا و تگزاس به نفع او «خیلی خوب» دارد پیش می‌رود.

بایدن: می‌خواهم همین الآن پیروزی خود را اعلام کنم

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هنگام بازدید از خانه کودکی‌اش در شهر اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا، که میدان رقابت دو نامزد هم هست، تلویحاً به شایعات درباره تصمیم ترامپ به اعلام پیروزی زودهنگام اشاره کرد.

به گزارش رویترز، بایدن که به ایالت پنسیلوانیا رفته، پس از این‌که تمام ۵ رأی یک روستا به نام دیکسویل ناچ را به دست آورد، به طرفدارانش گفت می‌خواهد از حالا اعلام پیروزی کند.

اعلام پیروزی زودهنگام بایدن در کنایه به ترامپ [دانلود]
چه کسی به آمریکایی‌ها زنگ می‌زند و می‌گوید نباید رأی بدهند؟

اف‌بی‌آی در حال تحقیقات روی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهند عده‌ای از مردم آمریکا تماس‌های ضبط‌شده و خودکاری دریافت کرده‌اند که آن‌ها را از رأی دادن در انتخابات منع کرده است.

در این تماس‌ها به مخاطب گفته می‌شود به خاطر صف‌های طولانی در شعبه‌های اخذ رأی، دادن رأی را به فردا موکول کنند. این در حالی است که انتخابات در آمریکا صرفاً طی یک روز انجام می‌شود.

در حال حاضر، دریافت این تماس‌ها توسط مردم دست‌کم در ایالت‌های نیویورک، میشیگان و کانزاس گزارش شده است.

اعلام نتایج در کارولینای شمالی به تعویق افتاد

پس از تصمیم هیأت برگزاری انتخابات در کارولینای شمالی مبنی بر تمدید زمان رأی‌گیری، اعلام نتایج در این ایالت دست‌کم ۴۵ دقیقه با تأخیر مواجه خواهد شد.

نظرسنجی جالب CNN از رای دهندگان

کانال تلگرامی انتخابات آمریکا، نتایج نظرسنجی CNN از رای دهندگان را منتشر کرد.

مهم‌ترین مسئله امروز برای رای شما چیست؟
اقتصاد ۳۴درصد
برابری نژادی ۲۱درصد
کرونا ۱۸درصد
جرم و امنیت ۱۱درصد
سیاست‌های بیمه همه‌گانی ۱۱درصد

برای شما اقدام برای کدام یک امروز مهم‌تر است؟
اقدام برای کرونا ۵۲درصد
بازسازی اقتصاد ۴۲درصد

تلاش‌های آمریکا در برابر ویروس کرونا چگونه بوده است؟
خوب ۴۸درصد
بد ۵۱درصد

پوشیدن ماسک امروز مسئله‌ای:
مربوط به انتخاب شخصی است  ۳۰درصد
مربوط به مسئولیت اجتماعی  است ۶۸درصد

چه‌قدر اطمینان دارید که رای‌ها درست شکارش می‌شوند؟
خیلی اطمینان دارم ۴۶درصد
تقریبا اطمینان دارم. ۴۰درصد
خیلی اطمینان ندارم ۸درصد
اصلا اطمینان ندارم ۴درصد

کی تصمیم خود درباره انتخاب ریاست‌جمهوری را گرفتید؟
همین هفته‌ای که گذشت ۴درصد
پیش از آن ۹۳درصد

(این در حالی است که ۴سال پیش ۱۳درصد رای‌دهندگان تصمیم خود را در هفته منتهی به انتخابات گرفته بودند که این نشان از یک سوم شدن آن دارد)

مهم‌ترین خصوصیت رئیس‌جمهور چه باید باشد؟
رهبری قدرتمند باشد ۳۲درصد
قضاوت درستی داشته باشد ۲۴درصد
به افرادی مثل من اهمیت بدهد ۲۱درصد
بتواند کشور را متحد کند ۱۹درصد

چرا به ترامپ رای دادید؟
به‌خاطر خود او ۸۱درصد
علیه بایدن به او رای دادم ۱۴درصد

چرا به بایدن رای دادید؟
به خاطر خود او ۶۴درصد
علیه ترامپ به او رای دادم ۳۱درصد

حضور کودکان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
حضور کودکان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

پلوسی با اطمینان نام پیروز انتخابات را اعلام کرد

نانسی پلوسی اظهار اطمینان داد که بایدن نامزد دموکرات ها در تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) به عنوان رییس جمهوری آمریکا منصوب خواهد شد. 

پلوسی در ادامه اما از طرفداران خواست تا صبر پیشه کنند تا تمام آرا شمرده شوند. 

وی خطاب به هواداران نامزد دموکرات ها گفت: اعتماد به نفس داشته باشید، آرام و صبور باشید، زیرا ما آماده هستیم. اما تا زمانی که همه در سراسر کشور فرصت رأی دادن را نداشته باشند جشن نگیرید. ما نمی خواهیم مانع هرگونه رأی گیری شویم زیرا مردم فکر می کنند انتخابات به پایان رسیده است. 

نظرسنجی فکس‌نیوز از رای‌دهندگان:
قوانین درباره اسلحه چگونه باید باشد:
سخت‌گیرانه‌تر شود ۵۵درصد
کم‌تر سخت‌گیرانه شود ۱۲درصد
همان‌طور که هست باقی بماند: ۳۳درصد
نتیجه نظرسنجی فاکس‌نیوز درباره تغییر به بیمه درمانی دولتی:
موافق ۷۹درصد
مخالف ۲۹ درصد
نظرسنجی فاکس‌نیوز از رای‌دهندگان:
درباره مهاجران غیرقانونی چه تصمیمی باید گرفته شود؟
راه آن‌ها برای شهروند شدن آسان شود ۷۲درصد
دیپورت شوند ۲۸درصد

ترامپ دموکرات‌ها را به ایجاد آشوب متهم کرد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش گفت آشوب احتمالی بعد از پیروزی وی در انتخابات در شهرهای تحت هدایت دموکرات‌ها رخ خواهد داد.

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، ترامپ در خصوص گفت: «این [آشوب] در شهرهای شیکاگو، نیویورک، پورتلند، اُکلند و جاهای دیگر [مانند] بالتیمور و به دلیل رهبری ضعیف رخ خواهد داد.»

وی افزود: «طرفداران من قوی هستند اما دوست ندارند این کار را انجام دهند، آنها به کشورمان افتخار می‌کنند و نمی‌خواهند به کشورمان آسیب بزنند.»

ایندیپندنت: بایدن ۶۶ درصد آرای زودهنگام را از آن خود کرده است

در حالی که انتخابات هنوز در ایالتهای آمریکا در جریان است، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۶۶ درصد آنهایی که به صورت زودهنگام رای داده‌اند، بایدن را انتخاب کرده‌اند.

این میزان آرا از بیش از ۱۰۰ میلیون تنی که در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند به دست آمده است.

این آمار در حالی اعلام شده که هنوز هیچ نتیجه‌ رسمی اعلام نشده است.

اگر این آمار دست باشد، میزان آرای بایدن تاکنون با کل میزان آرای هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    36 53
    براهردوشون آرزو موفقیت میکنم امیدوارم ترامپ بشه واقعا مرد دوست داشتنیه
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      39 14
      چقدر ترامپ را دوست دارید نگو عموت سلام ما را به عمو عزیزت برسون بگو ما ایرانی از روزی که سردار عزیزمون شهید کردی به خون کثیف ات تشنه ایم
    • رضا IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      38 10
      احتمالا از بستگان نزدیک ترامپی( منظورمو که گرفتی) با ترامپ ما یه حساب تسویه نشده داریم
    • DE ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      10 5
      ترامپ حرامزاده و بی شرف رو دوست داری برای اینکه اینهمه تحریم برای ایران وضع کرده؟ حتی نمی گذاره داروهای سرطانی به ایران فروخته بشه و بچه های سرطانی و افراد سرطانی ایرانی دارند پرپر میشن و می میرند؟
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      10 6
      اونم تو رو دوست داره و ان شاء الله در جهنم با یکدیگر محشور خواهید شد
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      11 4
      من احب شیئا حشره الله معه. هرکس هرکسی را دوست داره با او محشور خواهد شد. .امام باقر علیه السلام. دوست من سعی کن حب هر کسی را به دل وارد نکنی.
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      12 16
      مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      8 0
      این دیگه چقدر بدبخته که ۱نوچه پادوی اسرائیل واسش دوست داشتنی و جذابه
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    33 12
    چقدر تو بدبخت شدی که ترامپ را دوست دارید یعنی واقعا کسی نبود تو دوستش داشته باشید ولی انصاف ترامپ دلقک خوبی کی باشه انتقام سردار سلیمانی را ازش بگیریم
    • رحمان IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      9 6
      به امیدپیروزی
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    26 14
    سلام و تشکر واقعا ترامپ مرد دوست داشتینه خدایا من را ببخش من به این مرد بزرگ خیلی توهین کردم این مرد تو این چند سال خیلی به ما ایرانی ها محبت داشت سردار عزیزمون را شهید کرد،تو این اوضاع کرونا ما را تحریم داروی کرد و ........ دوست عزیز که ترامپ را دیدید از طرف ما حلالیت بطلب خوشا به سعادتت که این قدر ترامپ را دوست دارید بنظرم عمو یا دایی صداش بکنی دل هاتون به همه پیشتر نزدیک میشه و انشاالله تو جهنم با هم محشور میشید
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      5 3
      عمو و دایی چرا وقتی می تونه بابا صداش کنه؟؟؟
  • رحمان IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    20 9
    ترامپ نادان
  • محمد عظیمی گندمانی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    27 11
    مهم نیست که رای میاره آمریکا ظالم و شیطان بزرگه باید از زیر ستمش رها بشیم.
  • CA ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    25 26
    ترامپ رای بیاره بابد برید سوراخ موش و با قیمت خیلی بالا خریداری کنید، تعداد انتقام ها هم از دستتون خارج میشه،
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      18 7
      خب... تو این وسط چرا لنگ میندازی؟
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      17 7
      سوراخ موشو که کدخدات امریکا داره واسه فرمانده های ارتشش خریداری میکنه از ترس انتقام
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      2 0
      پس قبول داری تو وطن فروشی و خودتو ایرانی نمیدونی ؟! مطمئن باش سزای این خیانت رو میبینی شک نکن
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    18 2
    منتظر به «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» اکتفا نمی‌کند
  • Vahid IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    11 13
    به امید پیروزی ترامپ
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      برو بچه جون دلارهاتو بفروش رو دستت باد نکنه
  • GB ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 2
    پیشاپیش تسلیت میگم. چون ترامپ با فاصله زیاد برنده میشه!!
  • SE ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    9 1
    مرگ بر ترامپ و بایدن
  • US ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    7 1
    در کل باید بگم: مرگ بر آمریکا
  • GB ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 8
    ظا هرا كه روز سرنوشت ساز براي ايراني ها،انتخابات ايران هم اين جوري پوشش نمي ديد،فعلا كه ايران هم يكا از ايالت هاي آمريكا شده
  • KR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    یعنی با چنان شدتی پیگیری می کنید که آمارهای شما از آمارهای گوگل و سایت های امریکایی هم به روزتره
  • DE ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    ما هم الکترال داشتیم.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    حماسه ی حضور ملت آمریکا و حماسه ی پیگیری رسانه های ایران بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهد کوبید!!!!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    اینا طرز رای گیریشون که الکتراله و ایالتی و درنهایت رای مردم زِره،انگلیس هم که کلا سلطنتیه،آزادی بیان هم که نتیجش میشه پروفسور رابرت فوریسون و جولیان آسانژ،آزادی عمل هم که طرف پاشو کج بذاره آبکشش میکنن یا خود مردم یا پلیسشون.دقیقا منظورشون از دموکراسی و حقوق بشر و اینا چیه؟
  • رهام حسامی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 1
    امسال اخرین سال برگزاری انتخابات در امریکا هست.حتی صندلی کاخ سفید را نخواهد دید .با حمله موشکی ما دیگر کاخ سفیدی نخواهد بود.امریکا با خاک یکسان میشود همینطور کاخ الیزه فرانسه به خاطرتوهین و اهانت به پیامبر اسلام .باید امسال اخرین سال انها باشد
  • امیرحسین صادقی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 1
    نظر من بایدن پیروز این نبرد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس