کد خبر 1138793
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰
پیروز بایدن در ایالت ایلینوی/ کسب ۲۰ رای الکترال

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان منطقه در حساب های رسمی خود در توئیتر اقدام به انتشار دیدگاه ها و پیش بینی های خود درباره پیروز انتخابات آمریکا کرده و شانس «جو بایدن» را بیش از «دونالد ترامپ» می دانند.

سرویس جهان مشرق - انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مهم تر از آن «برنده» این انتخابات درحال حاضر به تنها موضوع مورد توجه در عرصه منطقه ای و بین المللی تبدیل شده و رسانه ها، تحلیلگران، صاحب نظران و کارشناسان جهان عرب و منطقه نیز بالطبع  از این امر مستثنی نیستند.

آنچه درپی می آید، نگاهی به مهمترین پیشگویی های این طیف از رسانه ها و نخبگان منطقه و جهان عرب است.

استاد دانشگاه عمانی: همه چیز به نفع بایدن نشان می دهد

«محمد بن عوض المشیخی»، استاد دانشگاه عمانی در توئیتی در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: «تمام پیش بینی ها و برآورده به پیروزی قاطع جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پای گذاشتن به کاخ سفید اشاره می کند».

المشیخی می افزاید: با این حال شکست «دونالد ترامپ» نگرانی های بسیاری را درباره آینده آمریکا و هرج و مرجی که ممکن است، این کشور را فرا بگیرد، ایجاد کرده و این می تواند، تغییر دهنده برخی پیش بینی ها و برآوردها باشد.

روزنامه نگار عربستانی: فرصت های بایدن بیش از ترامپ است

از سوی دیگر، «میساء العمودی»، روزنامه نگار عربستانی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنین می گوید: «درحالی که بسیاری روی نظرسنجی های انتخابات سال 2016 آمریکا و عدم تحقق پیش بینی ها و برآوردهای آنها تمرکز می کنند، در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اغلب تحلیلگران مجرب و کهنه کار به این نظر سنجی ها اعتماد کرده و هم راستا با این نتایج این نظر سنجی ها بر پیروزی جو بایدن تاکید دارند.

نویسنده قطری: بایدن با تفاوت بسیار پیروز انتخابات

«احمد الیهری»، نویسنده قطری در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر چنین نوشت: «همه احتمالات در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح می باشد، به همین دلیل برای اطلاع از نتایج قطعی انتخابات باید صبر کرد، به ویژه که دو عامل آرا پستی و ویروس کرونا روی روند شمارش آرا تاثیر منفی گذاشته و این روند را طولانی تر خواهد کرد».

با این حال این نویسنده قطری بر این باور است، به محض بسته شدن درب های مراکز رأی گیری و شروع شمارش آرا جو بایدن پیروز زود هنگام انتخابات خواهد بود، به ویژه اگر بتواند، اکثریت آرا در «فلوریدا» را از خود کند، در صورت تحقق چنین امری باید گفت که بایدن پیشاپیش برنده انتخابات با تفاوت بسیار زیاد از ترامپ خواهد بود.

پرفسور کویتی: سه دور از پیش بینی هایم درست بود/بایدن پیروز است

پرفسور و استاد دانشگاه کویتی «زید الشمری» نیز در حساب توئیتر خود درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برنده این دور از انتخابات نوشت: «طی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال های 2008 و 2012 میلادی پیروزی «باراک اوباما» را پیش بینی کرده بودم، پس از آن در انتخابات سال 2016 نیز پیروزی دونالد ترامپ را پیش بینی کردم که تماما محقق شدند و حالا برای این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی می کنم، بایدن پیروز انتخابات باشد.

پرفسور الشمری در ادامه توئیت خود می افزاید: «بالطبع پیش بینی هایم بی طرف و مبتنی بر علم، اگاهی، تجربه و اطلاعاتی صورت گرفته است که از دوستان و آشنایان مقیم آمریکا به دست آوردم».

استاد دانشگاه کویتی: اکثریت جامعه جهانی خواهان پیروزی بایدن هستند

از جهتی، «عبد الله الشایجی»، استاد دانشگاه کویتی با اشاره به نظرسنجی که خود درباره انتخابات آمریکا انجام داده است، در صفحه توئیترش نوشت: «نتایج نظرسنجی که انجام دادم، نشان می دهد، 40 درصد رأی دهندگان آرا خود را به صندوق جو بایدن و 29 درصد به صندوق دونالد ترامپ خواهند ریخت».

الشایجی افزوده است: «به نظر می رسد، اغلب ملل و رهبران جهان ترجیح می دهند، بایدن پیروز انتخابات باشد و تمایل نداشته باشند، 4 سال دیگر تعامل پر تنش و پر فشاری را با ترامپ داشته باشند».
 
شبکه «الاخباریه» عربستان: فرصت های پیروزی بایدن بیشتر است

اما شبکه «الاخباریه» عربستان سعودی در گزارشی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ارزیابی اجمالی از رسانه های آمریکایی انجام داده است.
الاخباریه بر این باور است که رسانه های آمریکایی به سمت جو بایدن گرایش دارند و از او جانبداری می کنند.

این شبکه تلویزیونی سعودی با تاکید بر اینکه جبهه گیری بخش بسیار زیادی از رسانه های آمریکایی مقابل ترامپ به زیان وی خواهد بود، می افزاید: این جانبداری رسانه ای فرصت های پیروزی بایدن را بیش از پیش افزایش می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    6 3
    همه تحلیلها اشتباه بود
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    6 1
    بسمه تعالی باسلام من باین امرای جهان اسلام اعلام خطر می کنم سعودی را ببینید گاو ده من شیر شده بحرین را ببینید اشغال شده غیرت را ازملت دلاور اویس قرن بیاموزید اخر شما الگویی چون شاه کربلا و عباس دلاور دارید
  • مصطفی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    چه انتظاری از امریکا داریم هر کشوری به فکر مردم و منافع خودش هست ، اگر چین و روسیه بجای امریکا بودن خیلی بدتر عمل میکردم و تاریخ هم این را ثابت میکند چین چه رفتاری با کشورهای خود مختار خود مثل هنگ کنگ و تایوان میگند یا روسیه چه بر سر چچن و اکراین اورد بعد انتظار داریم امریکا برای ما برقصد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس