کد خبر 1138531
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
انتخابات آمریکا - نمایه

تعداد آرای غیرحضوری در آمریکا امسال افزایش چشم‌گیری داشته است که می‌تواند به نفع بایدن تمام شود، در عین حال، ترامپ منتظر یک «موج قرمز» در روز انتخابات است.

سرویس جهان مشرق - بیش از ۹۹ میلیون آمریکایی، امسال، پیش از فرارسیدن روز انتخابات، به صورت غیرحضوری رأی خود را داده‌اند. کارشناسان معتقدند این رقم (که تا اندازه زیادی تحت تأثیر شیوع کرونا شکل گرفته) ممکن است بعد از جمع شدن با آرای حضوری، یکی از بالاترین آمارهای مشارکت در آمریکا را به ثبت برساند؛ یا حتی رکورد جدیدی ثبت کند.

بیش‌ترین تعداد آرای زودهنگام در ایالت‌های کالیفرنیا (۱۲ میلیون رأی)، تگزاس (۹/۷ میلیون رأی) و فلوریدا (۸/۹ میلیون رأی) داده شده‌اند.

اما شمار آرای زودهنگام، معنای آماری دیگری هم دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دموکرات‌ها تمایل بیش‌تری به دادن رأی از طریق روش‌های غیرحضوری دارند؛ بنابراین آرای زودهنگام می‌تواند کفه‌ی ترازو را به نفع بایدن سنگین کند.

این در حالی است که ترامپ این روزها از «موج قرمز» رأی‌دهندگانی صحبت می‌کند که روز انتخابات حضوراً پای صندوق‌های/دستگاه‌های رأی می‌آیند و به او رأی می‌دهند. «قرمز» رنگ سنتی جمهوری‌خواهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 9
    داداش می خوای بگی بایدن پیروز میشه.. زهی خیال باطل
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      3 0
      بایدن فتنه گر تروریست=ترامپ بو گندوی هرزه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 0
    بایدن فتنه گر تروریست=ترامپ بو گندوی هرزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس