کد خبر 1138792
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
شمارش آرا در ایالات شرق آمریکا | ترامپ ۹۲ - بایدن ۱۱۹

همچون اوضاع جاری در داخل آمریکا که انتخابات باعث دو دستگی در این کشور شده، امیرنشین های حاشیه خلیج فارس نیز به دو دسته حامی ترامپ و حامی بایدن تقسیم شده اند.

سرویس جهان مشرق - «خالد الجابر»، مدیر مرکز مطالعات «مینا» در واشنگتن بر این باور است که تا همین اواخر شانس هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برابر و مساوی بود، اما تعامل نادرست «دونالد ترامپ» با بحران «کرونا» و افزایش اعتراض های مردمی پس از کشته شدن «جرج فلوید» جوان سیاه پوست به دست پلیس آمریکایی و موضع گیری نژاد پرستانه ترامپ در قبال این جنایت باعث شد، شانس پیروزی «جو بایدن» را در انتخابات افزایش دهد.

به همین دلیل به نظر الجابر پیروز این دور از انتخابات آمریکا انتظار می رود، جو بایدن باشد.

شکاف شیوخ عرب در برابر انتخابات آمریکا

ارزیابی دیدگاه های امیرنشین های حاشیه خلیج فارس نشان می دهد که این کشورها به دو محور تقسیم شده اند، درحالی که عربستان سعودی، امارات متحده و بحرین خواهان پیروزی دونالد ترامپ در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند و پیش بینی های اشان بر پیروزی ترامپ تاکید دارد، در محور مقابل که سه کشور کویت، قطر و عمان را در برمی گیرد، خواهان پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند و شانس نامزد دموکرات ها برای پیروزی بیش از شانس نامزد جمهوری خواهان می دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    تااین لحظه 7:38 بایدن وحشی با 209 رای در مقابل 118 رای ترامپ وحشی تروریست دوشنده جدید گاوهای عربی(حکام کثیف وهابی) می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس