کد خبر 1138986
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
انتخابات آمریکا - نمایه

همزمان با شمارش آرا و جدی شدن احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات، شماری از آمریکایی‌ها به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات ضدترامپ برگزار کردند.

سرویس جهان مشرق - با پایان رأی‌گیری در آمریکا و آغاز شمارش آرا طی ساعات پایانی شب سه‌شنبه (به وقت محلی)، اعتراضات علیه ترامپ در نقاطی از آمریکا شکل گرفت، که از جمله آن‌ها در واشینگتن و مقابل کاخ سفید بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، صدها نفر در اطراف ساختمان کنگره آمریکا تجمع کردند و خیابان را بستند. عده‌ای از این افراد شعار می‌دادند: «اگر ما عدالت نداشته باشیم، آن‌ها هم صلح نخواهد داشت!»

اگرچه اکثر اعتراضات مسالمت‌آمیز بودند، اما درگیری‌هایی مقابل کاخ سفید گزارش شده و سه نفر نیز در همین‌باره دستگیر شده‌اند.

کریستینا روفینی، خبرنگار سی‌بی‌اس‌نیوز، در صفحه توئیتر خود ویدیوی زیر را منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است: «حالا دیگر مردم رسماً دارد می‌جنگند. این‌ها گاز اشک‌آور نیست. یک نوع بمب دودزاست. احتمالاً پلیس نیستند.»

اعتراضات در آمریکا [دانلود]

گزارش‌ها از اعتراضات پراکنده در شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا، شهر رالی در ایالت کارولینای شمالی، شهر پورتلند در ایالت اورگان و شهر نیویورک نیز حکایت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس