امید دموکرات ها به آینده سیاسی آیانا پرِسلی، نامزد انتخابات کنگره از ماساچوست

یکی از خیانت‌های جریان غربگرا پس از روی کارآمدن دونالد ترامپ و روبه‌رو شدن با خباثت‌های دولت جمهوری‌خواه ایالات متحده، تفکیک ترامپ از مجموعه نظام سیاسی این کشور است.

به گزارش مشرق، وطن امروز در یادداشتی نوشت:

مروری بر تلاش‌های ۲ سال اخیر این جریان نشان می‌دهد آنها سعی دارند دشمنی ۴۰ ساله همه ]دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه[ آمریکا را صرفاً به جنون ترامپ تقلیل دهند و «ترامپ‌ستیزی» را جایگزین «استکبارستیزی» و «آمریکاستیزی» کنند. اگر هم این روزها صحبت از لزوم اتحاد ملی علیه آمریکا را به میان آورده‌اند، که دغدغه دائمی مقام معظم رهبری و جریان انقلابی بوده است، نه ناشی از عبرت‌گیری تاریخی از خباثت‌های آمریکا، بلکه بیشتر ناشی از اتخاذ یک راهبرد موقت برای عبور مقطعی است، چه؛ با وجود تأکید رهبری بر عدم مذاکره با آمریکا و موکداً دولت فعلی این کشور، اعلام آمادگی برخی دولتمردان برای مذاکره با آمریکا را شاهد بوده‌ایم.

از این گذشته نگاهی منطقی و عقلانی به عملکرد دولت‌های آمریکا به‌خصوص در قبال ایران در ۴۰ سال گذشته، به‌خوبی نشان می‌دهد برخلاف تلقی عمومی و آنچه از طریق ساختار رسانه‌ای نومحافظه‌کاران پمپاژ می‌شود، سیاست‌های الاغ‌ها (دموکرات‌ها) به هیچ وجه تعدیل یافته‌تر از فیل‌ها (جمهوری‌خواهان) نبوده است.

از ابتدای قرن بیستم، جمهوری‌خواهان آمریکا ۳۵ درگیری و دموکرات‌ها ۲۳ درگیری نظامی را فرماندهی کرده‌اند. تا همین جا مشخص می‌شود گزاره «دموکرات‌ها جنگ‌طلب نیستند» فقط یک توهم است.

بیشتر بخوانید:

اکونومیست: دکترین امنیتی ایران با فشار تحریم‌ها تغییر نمی‌کند

علاوه بر این، به صورت اختصاصی نحوه مواجهه دولت‌های آمریکا با ایران نیز حاوی نکات مهمی است. آمریکا از آغاز انقلاب ۳۵ بار ایران را تحریم کرده است که ۲۴ مورد در زمان دموکرات‌ها و ۱۱ بار در زمان جمهوری‌خواهان بوده است. اوباما با ۱۱ تحریم، رکورددار تحریم علیه ایران است که در واقع شدیدترین تحریم‌های تاریخ علیه یک کشور بوده است. اندیشکده‌ها، مشاوران و رؤسای جمهوری دموکرات آمریکا بارها از راهبرد «تغییر نظام» سخن به میان آورده‌اند که یکی از مهم‌ترین اسناد آن طرح «Which Path to Presia» بوده است که در زمان «اوبامای مؤدب» توسط اندیشکده بروکینگز وابسته به حزب دموکرات این کشور به عنوان نقشه راه قرار گرفت و ۹ راهبرد کلان از جمله حمله نظامی، کودتا و تحریم علیه ایران به کاخ سفید پیشنهاد شد.

سال ۲۰۱۶ نیز در زمان ریاست جمهوری اوباما، انستیتو واشنگتن، اندیشکده فراحزبی آمریکایی که در خصوص مسائل غرب آسیا به کاخ سفید مشاوره می‌دهد، طی مقاله‌ای با عنوان «Preparing for Regime Change in Iran» از طرح تغییر نظام ایران پرده برداشت. ضمن اینکه نتایج رأی‌گیری درباره طرح‌های ضد ایرانی و رأی‌دهی اکثریت مطلق نمایندگان هر دو حزب (نزدیک به ۱۰۰ درصد) در مجلس نمایندگان و سنا نیز به‌خوبی اتحاد دستگاه قانونگذاری ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

آذر ماه سال ۹۵ بود که «سرگئی بارسقیان» از روزنامه‌نگاران حوزه تاریخ هم‌جناح با دولت طی یادداشتی با عنوان «جمهوری‌خواه‌طلبی ایرانیان» می‌نویسد: «سال ۸۳ در حاشیه نشست خبری حسن روحانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، از او پرسیدم به نظر شما انتخاب نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ایران است یا نامزد جمهوری‌خواه؟» ایشان پاسخ داد: «ایران از دموکرات‌ها زیان بیشتری دیده است... ما ترجیح نمی‌دهیم دموکرات‌ها برنده شوند. آنها به طور تاریخی بیش از جمهوری‌خواهان به ایران صدمه زده‌اند...».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 0
    البته جنگ عراق و افغانستان رو باید به حساب دموکرات ها بذاری چون بوش بیشتر به کلینتون ها و آلیستر کراولی نزدیکه و فقط اسما جمهوری خواهه
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 0
    مگر امضای کری دموکرات تضمین نبود؟!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 1
    حساب امریکا با ترامب جداست
  • علی یار IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 0
    ضربه ای که روحانی به مملکت زد آمریکا نزد خودمون کردیم که نعلت بر خودمان
    • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      0 0
      سلام (نعلت) پس می گفتند نعل خوش شانسی می آورد؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس