کد خبر 1112215
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
جیکوب بلیک

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تیراندازی پلیس آمریکا به «جیکوب بلیک» در ویسکانسین را استفاده «بیش از حد» از زور با ماهیتی تبعیض‌آمیز توصیف کرد.

به گزارش مشرق، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد تصاویر تیراندازی مرگبار پلیس به «جیکوب بلیک» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در ویسکانسین نشان می‌دهد افسر پلیس از زور «بیش از حد» که احتمالاً ماهیتی نژادپرستانه داشته، استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

ناآرامی‌های آمریکا وارد فاز مسلحانه شد

جهنم خشم مردم در دل حکومت نظامی آمریکا +فیلم

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «روپرت کولویل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از ژنو در همین خصوص گفت: از تصاویر موجود که در این مرحله شاهدش بودیم مشخص است پلیس از زور علیه جیکوب بلیک استفاده کرده که به نظر می‌رسد در آن زیاده‌روی کرده است. وی افزود به نظر می‌رسد این اقدام مطابق با استانداردهای بین‌المللی نبوده است و بسیار محتمل است که زور استفاده شده علیه بلیک ماهیت تبعیض‌آمیز داشته است.

ببینید:

فیلم/ خاکستر شدن خودروها در شهر کنوشا آمریکا

در حالی که اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان همچنان بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در پورتلند ادامه داشت، روز دوشنبه هفته جاری ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی را نشان می‌داد که وقتی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند. این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی هم بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

شلیک پلیس آمریکا به یک مرد سیاه‌پوست +فیلم

دولت ترامپ در واکنش، با استفاده از روش‌های پیشین خود برای سرکوب اعتراضات، حدود یکهزار نیروی گارد ملی و بیش از ۲۰۰ مأمور فدرال را برای مقابله با معترضان به شهر کنوشا اعزام کرد. «کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ تمامی اشکال خشونت را محکوم می‌کند و معتقد است که ما باید تمامی مردم‌ آمریکا را در مقابل هرج و مرج و بی‌قانونی محافظت کنیم».

وی سپس در توجیه اقدام آمریکا در اعزام صدها نیروی گارد ملی آمریکا به کنوشا ویسکانسین گفت: «به این دلیل است که ما فرمانداران دموکرات را ترغیب می‌کنیم تا به منظور تقویت تلاش‌های نیروهای امنیتی محلی، درخواست اعزام گارد ملی و نیروهای امنیتی فدرال را مطرح کنند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن GB ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    0 0
    دولت تبهکار آمریکا. فقط در مقابل مردم بی سلاح است که رستم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس