کد خبر 1112242
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
تظاهرات آمریکا اعتراضات آمریکا نمایه

تظاهرات روز جمعه تنها ساعاتی پس از آن برگزار شد که دونالد ترامپ، شب پیش از آن طی مراسمی پر زرق و برق رسما نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سوم نوامبر را پذیرفت.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر از آمریکایی‌ها در روز جمعه و در مرکز خیابان‌های واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا علیه تبعیض نژادی در این کشور تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات ضدترامپ مقابل کاخ سفید +عکس

این تظاهرات در اعتراض به رفتارهای پلیس آمریکا به آمریکایی- آفریقایی‌ها و در  سالروز سخنرانی تاریخی "مارتین لوتر کینگ" و صورت گرفت.

در  یکی از روزهای ماه آگوست ۵۷ سال قبل، "مارتین لوتر کینگ" رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌- آفریقایی‌تبارها با انجام راهپیمایی‌ در واشنگتن خواستار ایجاد عدالت نژادی شد.

لوتر کینگ در ۲۸ آگوست ۱۹۶۳ در سخنرانی "من رویایی در سر دارم" در برابر بیش از ۲۵۰ هزار نفر صحبت کرد. این سخنرانی در سال ۲۰۰۴ به عنوان "اثر برجستهٔ فرهنگی و تاریخی ماندگار" به فهرست گنجینه ملی آمریکا اضافه شد.

در این تظاهرات خواهر و برخی از اعضای خانواده "جورج فلوید" مرد غیر مسلح آمریکایی که در ماه می به دلیل به دلیل رفتار پلیس آمریکا به قتل رسید سخنرانی کردند. در ۲۵ ماه می یک افسر سفید پوست آمریکایی زانوی خود را روی گردن جورج فلوید ۴۶ ساله گذاشت و باعث خفگی و مرگ او شد. 

حدود ۵۰ هزار تظاهرکننده در واشنگتن خواستار اجرای عدالت نژادی شدند. 

بیشتر بخوانید:

ترامپ از اعزام گارد ملی جهت سرکوب اعتراضات خبر داد

به گزارش بی‌بی‌سی، تظاهرات روز جمعه در مقابل بنای یادبود «ابراهام لینکلن» تنها ساعاتی پس از آن برگزار شد که دونالد ترامپ، شب پیش از آن طی مراسمی پر زرق و برق در کاخ‌سفید رسما نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای حضور در انتخابات سوم نوامبر را پذیرفت. ابراهام لینکلن شانزدهیم رئیس‌جمهور از حزب جمهوری خواهان آمریکا به دلیل پایان برده‌داری در این کشور مشهور است. 

یکی دیگر از سخنرانان تجمع امروز معترضان در واشنگتن، "جیکوب بلیک سینیور" پدر جیکوب بلیک بود. "جیکوب بلیک" در یکشنبه هفته گذشته در شهر "کنوشا" ایالت "ویسکانسن" در حال  سوار شدن به خودروی خودش مورد اصابت ۷ شلیک یک افسر سفید پوست آمریکا قرار گرفت.

او اینک در بیمارستان است و پزشکان میگویند که احتمالا برای همیشه فلج می‌ماند.

پدر جیکوب بلیک در سخنان امروز خود خطاب به حاضران گفت که این تجمع در حقیقت دادگاهی برای محاکمه «نژادپرستی» است و رای نهایی آن هم این است: «گناهکار، گناهکار، گناهکار»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس