استقرار گارد ملی آمریکا برای سرکوب معترضان «ویسکانسین»

در پی تشدید اعتراضات به شلیک پلیس آمریکا به یک فرد سیاهپوست غیرمسلح در «کنوشا» ایالت «ویسکانسین»، مقام‌های ایالتی، دهها نیروی گارد ملی آمریکا را برای سرکوب اعتراضات مستقر کردند.

به گزارش مشرق، به دنبال تشدید اعتراضات در شهر «کنوشا» ایالت «ویسکانسین» آمریکا به اقدام افسر پلیس در شلیک هفت گلوله به «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله سیاهپوست غیرمسلح، «تونی ایورس» فرماندار ایالت ویسکانسین دستور استقرار ۱۲۵ نیروی گارد ملی آمریکا را در این شهر صادر کرد.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، فرماندار ایالت ویسکانسین در خصوص استقرار گارد ملی آمریکا در شهر کنوشا گفت که این نیروها برای محافظت از زیرساخت‌های مهم همچون اداره آب و برق و ایستگاههای آتش‌نشانی مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ ناآرامی‌ها در شهر کِنوشا آمریکا

به دنبال انتشار تصاویر ویدئویی دلخراش از شلیک پلیس آمریکا به یک جوان سیاهپوست، معترضان آمریکایی به خیابان آمدند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

اعتراضات در شهر کنوشا به خشونت کشیده شد و معترضان خودروهایی را به آتش کشیدند.

اعتراضات تا اندازه‌ای خشونت‌بار بود که اداره پلیس ویسکانسین از ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه شب به وقت محلی اعلام قوانین منع آمد و شد کردند.

روز گذشته (دوشنبه) ویدئویی از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، مردی را نشان می‌داد که به سمت خودرویی در حال حرکت است و دو افسر پلیس به سمت وی حرکت می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند.

به دنبال وقوع این حادثه دلخراش، گروهی از معترضان به خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا در امتداد خیابان محل حادثه شروع به راهپیمایی کردند که در نهایت به خشونت کشیده شد و معترضان به سمت نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف و پاره‌ سنگ پرتاب کردند.

طبق گزارش راشاتودی، وضعیت جسمانی بلیک در بیمارستان فروترت «میلواکی» به ثبات رسیده است و نیروهای ارشد پلیس ویسکانسین گفته‌اند که در حال تحقیق درباره این رخداد هستند.

از اوایل خرداد ماه و در پی اقدام افسر پلیس سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی از طریق فشردن زانو بر روی گردنش، اعتراضات سراسری به خشونت پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و سیاهپوستان از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد.

در هفته‌های اخیر نیز، کلیپ‌های ویدئویی در فضای مجازی از خشونت نیروهای پلیس آمریکا علیه شهروندان سیاهپوست در مناطق مختلف آمریکا منتشر شده است که در پی آن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آمریکا برگزار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس