آدام شیف

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا در مصاحبه‌ای به انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور کشورش در رفتار با معترضان به نژادپرستی پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، « آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا، در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود به انتقاد از رفتار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، با معترضانبه نژادگرایی و خشونت پلیس پرداخت.

او در این مصحابه گفت: «ترامپ از روی عمد آتش میان معتراضان و پلیس را شعله‌ور می‌کند. او می‌بیند درگیری میانشان بالاست.»

بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکایی: جانمان در دوره ترامپ در امان نیست

آمریکای ترامپ برابر با بی‌عدالتی، هرج‌ومرج و بی‌قانونیست

او سپس به هواداران و متحدان ترامپ اشاره کرده و گفت: «متحدان او فکر می‌کنند این کار به نفع او است.»

شیف سپس با انتقاد از رفتار ترامپ در مواجهه با معترضان به خشونت پلیس آمریکا گفت: «برای ترامپ تنها چیزی که مهم است منفعت شخص او است. او فقط به این فکر می‌کند که تحریک بیشتر رای کارزار انتخاباتیش منفعت به همراه دارد. اینکه مردم جانشان را از دست می‌دهند برای او هیچ اهمیتی ندارد.»

اظهارات شیف پس از آن مطرح شد که پلیس شهر پورتلند اعلام کرد در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی یک نفر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

پیش‌تر ترامپ در پیامی توییتری به معترضان در پورتلند، توهین کرده و شهردار این شهر را تهدید کرده بود. او در این پیام با «دزد و غارتگر» خواندن معترضان در پورتلند خطاب به «تد ویلر» شهردار این شهر، گفت: «چنانچه شهردار نالایق پورتلند کنترل اوضاع را به دست نگیرد و مقابل آنارشیست‌ها، شورشیان و آشوبگران نیایستد، خودم دست به کار می‌شوم و کاری که ۱۰۰ روز پیش باید انجام می‌دادم را عملی خواهم کرد.»

اعتراض‌ها به نژادپرستی در آمریکا با جرقه قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست که به دست پلیس سفیدپوست و بی‌رحم مینیاپولیس به قتل رسید، آغاز شد و اکنون شهر پورتلند نود و سومین شب از ناآرامی‌های خود را پشت سر می‌گذارد.

به تازگی و بر اساس گزارش پلیس محلی در پورتلند این‌بار معترضان «اداره اتحادیه پلیس» را به آتش کشیدند. پس از مداخله پلیس در اعتراضات، افراد حاضر سنگ و اشیای مختلفی به سوی پلیس پرتاب کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 1
    انقلاب مردم آمریکا. به هرحال هر کشوری یک انقلاب داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس