ستادهای انتخاباتی «جو بایدن» در ایران راه اندازی شد!

ساختار حاکمیتی آمریکا- جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها- نقشه مشترکی را علیه ایران دنبال می‌کنند. هدف اصلی، خالی‌کردن دست ایران از مولفه‌های قدرت‌ساز است.

سرویس سیاست مشرق - پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- ۳ نوامبر ۲۰۲۰(۱۳ آبان ۹۹) برگزار می شود. در حال حاضر «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، جدی ترین رقیب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی-کاندیدای جمهوری خواه- است. بایدن معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا است.

در روزهای گذشته، حزب دموکرات آمریکا سیاست‌های خود را در قالب سندی ۸۰ صفحه‌ای منتشر کرد. همزمان با انتشار این سند، روزنامه های اصلاح طلب در اقدامی مسبوق به سابقه به تعریف و تمجید از نامزد دموکرات ها پرداخته و رسما به ستاد انتخاباتی دموکرات های آمریکایی بدل شدند.

در همین رابطه روزنامه سازندگی - متعلق به حزب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی به دبیرکلی «غلامحسین کرباسچی» - در شماره ۵ مرداد در گزارشی با عنوان «بازگشت به برجام، عبور از براندازی؛ حزب دموکرات آمریکا وعده داد در صورت پیروزی جوبایدن رخ دهد» نوشت: «در سند ۸۰ صفحه ای مانیفست انتخاباتی دموکرات ها که توسط هیاتی ۱۵ نفره از یاران بایدن و سندرز تهیه شده است، لیبرال های آمریکایی تعهد کرده اند به برجام بازگردند و از براندازی جمهوری اسلامی ایران دست بردارند».

رویای ایرانی آبان ۹۹!

مجله اصلاح طلب امید جوان نیز در شماره ۵ مرداد تصویر جو بایدن را در جلد مجله منتشر کرد و نوشت: «رویای ایرانیِ آبان ۹۹؛ شکست ترامپ، تبریک تلفنی روحانی به بایدن، کاهش قیمت دلار، احیای برجام».

این نشریه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «چشم امید به پیروزی بایدن نیست، به شکست ترامپ است. صحبت از دیو و دلبر نیست؛ اما خروج ترامپ از کاخ سفید و احیای برجام می تواند بر اقتصاد ایران و بازگشت امید تاثیر گذارد، ولو ترامپ زمین سیاست را مین گذاری کرده باشد».

یک سوال؛ آیا نظر بایدن با نظر ترامپ درباره برجام متفاوت است!؟ حزب دموکرات آمریکا در روزهای گذشته سندی ۸۰ صفحه ای درباره سیاست هایش منتشر کرد. بخشی از این سند به موضوع ایران اختصاص دارد.

در بخش مرتبط با ایران آمده است: «ما معتقدیم برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بهترین روش برای قطع تمامی مسیرهای حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای، به نحو قابل راستی‌آزمایی است. خروج یکجانبه آمریکا از برجام ما را از متحدانمان جدا و راه را برای از سرگیری حرکت ایران به سمت قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای باز کرد.  به همین دلیل است که بازگشت به پایبندی دوجانبه به این توافق تا این حد اضطراری است. توافق هسته‌ای همیشه قرار بوده آغاز دیپلماسی ما با ایران باشد نه پایان آن. دموکرات‌ها از تلاش‌های جامع دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و پرداختن به سایر فعالیت‌های تهدیدکننده این کشور اعم از ستیزه‌جویی منطقه‌ای، موشک‌های بالیستیک و سرکوبگری‌ داخلی حمایت می‌کنند».

برجامِ ناقص، همصدایی ترامپ و بایدن

دموکرات ها در این سند تصریح کرده اند که در صورت پیروزی در انتخابات به صورت مشروط به برجام بازخواهند گشت و شرط بازگشت این است که ایران محدودیت های برجامی را به صورت دائمی بپذیرد و مذاکرات حول صنعت موشکی و توان منطقه ای را نیز کلید بزند.

پیش از این ترامپ بارها مدعی شده بود که برجام ناقص است و دولت وی به شرطی به توافق بازمیگردد که محدودیت های برجام دائمی شده و مسئله توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران نیز به توافق ضمیمه شود.

نکته مهم اینجاست که جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکاست. این در حالی است که دولت اوباما به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی در برجام ندارد.

در دوره اوباما قانون محدودیت ویزا توسط رئیس جمهور آمریکا تصویب شد. مقامات ارشد دولت روحانی در واکنش، این اقدام را نقض فاحش برجام نامیدند.

ترامپ و اوباما، دو روی یک سکه

ترامپ و اوباما رفتاری کاملا مشابه با برجام داشتند. هر دو، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کردند. هر دو، قوانین مرتبط با محدودیت ویزا و سخت گیری در مهاجرت و سفر را تصویب و گسترش دادند، هر دو قانون های گسترده تحریمی(آیسا و کاتسا ۲۰۱۷) را علیه مردم ایران تصویب کردند، هم اوبا و هم ترامپ در روند همکاری بانک های اروپایی با ایران سنگ اندازی کردند، هر دو رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه آمریکا اموال مردم ایران را بلوکه کردند.

ساختار جاکمیتی آمریکا- جمهوری خواهان و دموکرات ها- نقشه مشترکی را علیه ایران دنبال می کنند. هدف اصلی، خالی کردن دست ایران از مولفه های قدرت ساز است. برای همین «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما-دی ماه ۹۵- در یادداشتی که به مناسبت نزدیک شدن به روزهای پایانی حضور در کابینه آمریکا نوشته بود، تاکید کرد: «مذاکرات با تهران برای عقب نشاندن ایران از توان هسته‌ای، به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی‌ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند».

چندی پیش «عباس عبدی»  از فعالین اصلاح طلب در مطلبی اذعان کرد: «به نظر بنده حتی اگر ترامپ هم نمی‌آمد و کلینتون انتخاب می‌شد، باز هم در اجرای برجام دچار مشکل و حتی مشکلات بدتری می‌شدیم».

همچنین  «احمد زیدآبادی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «به نظر من اگر خانم کلینتون نیز در آمریکا به قدرت می‌رسید سرنوشت برجام مانند امروز بود و هیچ تفاوتی بین ترامپ و کلینتون در این زمینه وجود ندارد».

اروپا نیز در این پروسه، همصدا و همراه با دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکایی است. به همین خاطر بود که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه-  مهر ۹۷-  در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: «احاطه کردن ایران با یک سیاست الزام‌آور، همان چیزی است که من همواره بر آن تأکید دارم. برای من راهبرد با ایران بر چهار مبنا است؛ حفظ توافق هسته‌ای، توان مدیریت فعالیت هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ (دائمی کردن محدودیت‌های برجامی)، کنترل فعالیت موشک‌های بالستیکی ایران و توان مقابله با نفوذ ایران در منطقه. من هیچ‌گاه دربرابر ایران ساده‌لوح و زودباور نبودم اختلاف‌نظر ما با آمریکا بر سر شیوه رفتاری ماست».

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز- فروردین ۹۵- در کنفرانس خبری نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن با اشاره به اینکه روح برجام تغییر رفتار ایران است مدعی شد: «شرط برخورداری ایران از امتیازات اقتصادی، کنار گذاشتن توانایی موشکی و متوقف کردن اقدامات منطقه‌ای است».

رهبر معظم انقلاب- ۳ خرداد ۹۵- در دانشگاه افسری امام حسین(ع) فرمودند: «آنچه استکبار را از جمهوری اسلامی بشدّت غضبناک میکند، مسلمان بودن مردم ایران نیست؛ آن، عبارت است از اینکه مردم به‌خاطر این مسلمان بودن، حاضر نیستند زیر بار استکبار بروند؛ حاضر نیستند تبعیّت کنند؛ این است که دشمن را غضبناک میکند. سعی میکنند این را زیر پوشش‌هایی بپوشانند امّا واقعیّت قضیّه این است. مسئله‌ی هسته‌ای بهانه بود، حتّی مسئله‌ی موشکها -این قضیّه‌ی موشکها که راه انداخته‌اند، «موشک، موشک» که البتّه هیچ فایده‌ای هم ندارد و هیچ غلطی هم نمیتوانند بکنند- بهانه است؛ مسئله‌ی حقوق بشر، مسائل گوناگون دیگر، همه بهانه است. مسئله، عدم تبعیّت است».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «این جهاد بزرگ است، جهاد کبیر است...این به‌معنای قطع رابطه‌ی با دنیا نیست؛ بعضی‌ها برای اینکه این سیاست الهی را بکوبند، بدروغ میگویند «انقلابیّون میگویند با دنیا قطع رابطه کنید»؛ نه، ما قائل به قطع رابطه‌ی با دنیا نیستیم، قائل به حصار کشیدن دُور کشور هم نیستیم؛ رفت‌وآمد بکنند، رابطه داشته باشند، مبادله بکنند، دادوستد بکنند، امّا هویّت و شخصیّت اصلی خودشان را از یاد نبرند؛ این حرف ما است. مثل نماینده‌ی نظام اسلامی حرکت بکنند، مثل نماینده‌ی نظام اسلامی سخن بگویند. با همه، با هرجا که مصلحت کشور اقتضا میکند، قرارداد ببندید، امّا مثل نماینده‌ی ایران اسلامی و نماینده‌ی اسلام پشت میز قرارداد بنشینید. همه هوشمندانه حرکت کنند؛ این جهاد هوشمندی لازم دارد، این جهاد اخلاص لازم دارد».

ستاد انتخاباتی دموکرات ها!

متاسفانه علیرغم همصدایی آشکار دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکایی، طیف غربگرا به ستاد انتخاباتی دموکرات ها بدل شده اند. این رفتار مسبوق به سابقه است. اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز با شور و شعف بسیار از هیلاری کلینتون-نامزد دموکرات‌ها- حمایت می‌کردند. کار به جایی رسید که یک روزنامه اصلاح طلب از هول حلیم به داخل دیگ افتاد و در یک گاف رسانه‌ای، پیروزی هیلاری کلینتون را به عنوان تیتر اصلی خود کار کرد!

این در حالی است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها با همه اختلافات ریز و درشت در مسائل مختلف، وقتی پای مسئله منافع ملی و کلان - که در اینجا دشمنی با ایران است- به میان می‌آید، همه اختلاف‌ها را کنار گذاشته و وحدت کلمه را البته در راه باطل، به نمایش می‌گذارند.

مقایسه تعداد موافقین و مخالفین طرح‌های ضدایرانی در مجالس آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در هر مسئله‌ای اختلاف داشته باشند، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران هیچ اختلاف‌نظری با هم ندارند.

برای نمونه می توان به تصویب تحریم S۷۲۲ (مادر تحریم‌ها و یا همان سیاه‌چاله تحریم) در مجلس نمایندگان آمریکا- مرداد ۹۶- اشاره کرد. این تحریم با ۴۱۹ رأی موافق و ۳ رأی مخالف (که هر ۳ نفر هم جمهوری‌خواه بودند)، تصویب شد.

طیف غربگرا در پی آن است تا با جازدن ترامپ به عنوان یک استثناء در ساختار حاکمیتی آمریکا، استکبارستیزی را به ترامپ ستیزی تقلیل دهد. این در حالی است که آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون ۳۵ بار ایران را تحریم کرده است که ۲۴ مورد در زمان دموکرات‌ها و ۱۱ بار در زمان جمهوری‌خواهان بوده است. اوباما با ۱۱ تحریم، رکورددار تحریم علیه ایران است که در واقع شدیدترین تحریم‌های تاریخ علیه یک کشور بوده است.

آقای روحانی در سال ۸۳ در کسوت دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه نشست خبری با رسانه ها گفته بود: «ایران از دموکرات‌ها زیان بیشتری دیده است... ما ترجیح نمی‌دهیم دموکرات‌ها برنده شوند. آنها به طور تاریخی بیش از جمهوری‌خواهان به ایران صدمه زده‌اند».

نکته قابل توجه اینجاست که این روزها جریان غربگرا آرزو می کند که رکوردداران تحریم مردم ایران در آمریکا به قدرت برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 196
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    ایران مگه مولفه قدرتی هم داره که بخواد ازش استفاده کنه؟! هم امریکا نیاز داره به مذاکره و صد برابر ایران نیاز داره به مذاکره
    • احمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      ایرانیها شرف و غیرت و جرات دارن که باعث در برابر زورگو تسلیم نشن، . اما شما به خودت نگیر.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      آمریکا با کشورهایی که مولفه ی قدرت ندارند مذاکره نمیکنه، بلکه به اونها حمله می کنه.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      83 19
      مولفه ی قدرت هم که نداشته باشی و مثلا افغانستان هم که باشی،عقل میگه مذاکره با شیطان بزرگ ی فریبه.عقل که داری؟
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      68 37
      14:12 ببین میخوام آب پاکی رو بریزم رو دستتون، اولا که خواب مذاکره رو ببینین دوما اگر هر بر فرض محال مذاکره ای در کار باشه فکر نکنین سال دیگه ابی و گوگوش و اینا میان میدون آزادی کنسرت میزارن شما هم گیلاس بدست و لخت و برهنه اونجا قر میدین!! این فکرو از سرتون بیرون کنین، یانکی و یانکی زاده دیگه در این مملکت حد اقل بصورت عمودی جایی نخواهد داشت، مفهوم شد؟؟
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      55 26
      مذاکره با آمریکا خیلی خوبه وقتی از جنس عین الاسد باشه
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      36 4
      برخی رسانه‌ها درحالی با دمیدن در توهم آمریکای بد و خوب و ایجاد ستاد انتخاباتی کاغذی برای جو بایدن، امید واهی به غرب را جایگزین پیگیری رفع مشکلات مردم با ظرفیت داخلی کردند که وی در دفاع از اقدام ترامپ پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: «عدالت درباره سلیمانی اجرا شد.»
    • علی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      45 7
      عزیز غربگرا.... موشک بالستیک بومی یعنی مولفه قدرت.... نفوذ منطقه ای یعنی مولفه قدرت... حضور اطراف مرز های اسراییل یعنی مولفه قدرت!!... آمریکا کشور های ضعیف رو به حساب نمیاره که درخواست مذاکره کنه ازشون همین درخواست مذاکره یعنی مولفه قدرت
    • SE ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      36 10
      چاپندگی و اصحالاتی و بی تدبیرانن کدخدا باور حیاتشان در گرو نوکری امریکاست. لذا برای شرفیابی حاضرند به دست بوسی ترامپ هم بروند.
    • علیرضا IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      29 7
      باسلام،بله عزیزجان،تمام عالم وعالمیان قدرت،نیرو،روزی ونیازهایشان رااز«خداوندیکتا»دارند،قدرت فردی واجتماعی درتوکل به خداوند،همت لازم،شرف،غیرت،خودباوری ودرکل #«ایمان وتقوای خالص»ودین داری ودینمداری درگرو داشتن برنامه واقدامات راهبردی درهمه زمینه هاازجمله دینی،فرهنگی،اقتصادی،سیاسی ونظامی حاصل میشودکه تمام آن در#«قرآن مجید»نهفته وآشکارکه واجب است وتکلیف وفرمان الهیست ،قانون پیشرفت زندگی دنیا وآخرت من وشماست،حال شماقدرت ونیازت رادرشهوت خواهی ودنیاپرستی امریکایی میبینی یادرشریعت اسلام که خواست پروردگاروسلطان عالمیان است؟!راست بگو!!!
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      21 33
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره با غرب اند به گونه ای که اگر نتوانند مذاکرات را ادامه دهند دچار آسم سیاسی شده و خفه خواهندشد!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      14 18
      اقتصاد ایران به رئیس جمهور آمریکا وابسته است باید از مقابله باهاشون دست برداریم و به مسیر مستقیم برگردیم این از همه مهمتر است
    • سید رضا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      14 17
      کمی چشم باز کنی و کمی هم تعصب ایرانی داشته باشی مولفه های قدرت زیادی رو تو کشور عزیزمون ایران میبینی مگر اینکه خودت رو زده باشی به خواب....
    • برنو IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      10 12
      برو پماد بمال اونجایی که سوخته است.
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      15 8
      فعلا گند FATF رو باید درست کرد. بانکهای چین و روسیه هم مراوده با ایران رو کنسل کردند.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 8
      مذاکره ترفند دشمن برای تسلیم کردن ملت های استقلال طلب است بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • سعيد DE ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      3 0
      فکر کنم خوب جوابتو گرفتي، نه؟؟؟ :)))))))))))))))))))))
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      3 0
      حتما مذاکره مثل برجام، که همه چیزی که ازمون خواستن انجام دادیم، و اونها زیر همه چی زدن، سر چی مذاکره کنیم، توان دفاعیمون؟ آیا برجام درس عبرت نشده، مذاکره یکبار انجام شد و نتیجه ش هم دیده شد اونها برنده مذاکره بودند و ما بازنده، و ما شرافت داریم و توان دفاعی کشورمون رو به هیچ نخواهیم فروخت، برجام به عنوان ننگ در تاریخ بر پیشانی برجامیون خواهند ماند، میخواهی بگی راهکارمون چیه، تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی بر پایه اقتصاد مقاومتی، تحریم 30 درصد بیشتر اثر نداره و اگر کشور به دست مدیران توانمند انقلابی بیفته قطعا از این شرایط عبور خواهیم کرد.
  • 1 IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    97 31
    به حضرت عباس این رویای شماست... من از ته قلب میخواهم ترامپ رای بیاره... چون خوب درستتون کرد.
    • حسن IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      39 19
      بله - بايدم رويات باشه - چون جيب كسايي مثه شما پر از پول شد و ما مردم عادي بدبختتر شديم.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      44 12
      مطمئن باش ترامپ‌ رئیس جمهور بعدی در امریکاست
    • DE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      30 23
      دفعه قبل به ترامپ رای دادم این دفعه هم برای سرویس کردن دهن این جماعت نادان افساد طلب رای من ترامپ است!
    • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      19 20
      دفعه قبل به ترامپ رای دادم این دفعه هم برای سرویس کردن دهن این جماعت نادان افساد طلب رای من ترامپ است!
    • DE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      36 12
      جانا سخن از زبان ما می گویی! ترامپ رای بیاره حداقل فایده اش اینکه نفت تو همون چاه می مونه، برا ما که نشد باشه برا آیندگان
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      12 10
      14:12 خود تورو کی باید بیاد درست بکنه ، هان؟!!!
    • مهدی IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      9 2
      دمت گرم افرین شیر مادر حلالت
    • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      7 1
      سلام واقعادمت گرم /
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      4 3
      دست و پیش گرفتی...جنست خرابه درستشو پیدا کن بزن مشرقیون طرفدار هیچ کدومشون نیستند
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      والا از رو هم نمیرن
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      والا از رو هم نمیرن
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    34 28
    تیترها همه درست هست و اتفاق می‌افتد ، فضای بازار ایران همین انتظار را دارد
    • آرش IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      26 16
      به خاطر همین انتظار پدر اقتصاد درومد. بفهمید!!!!!
    • DE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      13 11
      آرش از کی تاحالا سگ قوانین نیوتون رو میفهمه؟
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      18 9
      اگر قرار به فهمیدن بود، هفت سال انتظار کافی بود.‌‌‌‌....! نفهمی تو ژن بندگان شیطانههههه.....!
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      22 4
      ما که داریم با چین میبندیم این از این حالا هر کس میخواد بشه. دوم اینکه ایران به تعهداتش عمل کرده آمریکا باید بدهیش رو در برجام.بده و به تعهداتش عمل کنه که عمرا این کاررو بکنه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    58 27
    خرداد ١٤٠٠ = دور انداختن غده سرطانی اصلاحات از سیاست عدم مذاکره با آمریکا به پایان رسیدن دولت بی تدبیر و نا امید حسن فریدون احیای صنایع هسته ای و اقتصادی کشور آوار برداری از گندکاری های سیاسی سی ساله اصلاحات در کشور
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      28 19
      14:16 به امید خدا، ماهم منتظر هستیم این اصلاحاتچیا شرشونو از سر مملکت کم کننن !
    • ایرانی وطن پرست IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      17 10
      شتر در خواب بیند پنبه دانه .....خخخخخخخخ
    • نامی US ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      21 4
      خرداد 1400 روایت بایدن و ترامپ مثل روسای جمهور ماست . یکی از یکی بدتر چه از نوع اصلاخ طلبش چه از نوع اصولگراش. فقط وجدانا خوشحالم به هیچ رییس جمهوری رای نداده ام .
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      3 9
      در آلبانی و تل آویو هم ایرانی وطن پرست داشتیم خبر نداشتیم!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 0
      21:08 تو خودت مزدور آلبانی نشین هستی زهرمار خخخخخخخخخخ عاقبت مسخره بازی های امثال تو روی کار آمدن دولت حسن بنفشه است
  • آرش IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    62 28
    این اسهال طلب ها فکر کردند مردم ایران از همان سوراخ دوباره گزیده میشوند. باید بهشون گفت: زهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی خیال باطل!
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      15 19
      زنده باد حرف دل بسیاری از مردمو زدی
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    11 6
    این آمریکاییه میخواهد بااین تبلیغات دروغین سرمردم آمریکارا شیره بمالد واز این فرصت بنفع خوداستفاده کند 0
  • اسداله IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    27 11
    سگ زردبرادرشغال است انها سیاست خارجی خودراتغییرنمی دهندفقط نفرعوض می شوداصلاح طلبان مواظب خودشان باشند
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 6
      حیف سگ زرد و شغال . حتی حیف الاغ و فیل . و خیلی حیف این که بعضیا رو ایرانی بدونیم .
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    32 23
    پس شما اصول گراهاى ( احمق ) طرفدار ترامپ قماربازيد ؟! خب چرا صريح نميگيد ؟! رفتار منافقانه تا كى ؟!
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      11 30
      آقا رضا، منظورت کیه؟ شاید میخواستی بگی اصلاحطلب، چون اصولگرا که احمق نمیشه !خخخخخخخ
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      10 9
      با هم هیچ فرقی ندارن ، اینو بفهم
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      22 23
      خدا بهت عقل بده.اصولگراها بر خلاف شما نگاهشون به داخله نه بیرون
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 5
      ترامپ و اوباما و بایدن و کلینتون هیچ فرقی باهم ندارند، ما حرفمون براساس مستندات(برجام) اینه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    25 22
    آمریکا شیطان بزرگ است و این جمله حضرت امام باید سیاست راهبردی نظام باشد. به هیچ عنوان نمیشود به آمریکاییها اعتماد کرد. ترامپ شخصیت واقعی و آشکار آمریکا بدون روتوش است. در واقع روبرو شدن با چنین کفتاری خیلی آسانتر از دموکراتهایی است که گرگهای در پوست بره هستند. اما، واقعیت این است که پایداری نظام و ملت بزرگ ایران در سایه رهنمودهای گوهر بار حضرت آقا، این کفتارهای بیرحم و شیظان صفت را به غلط کردن انداخته است. بی هویتی اروپا هم بر همگان هویدا شد. اصلاح طلب ها، یا پیرو رهبری هستید یا نمی خواهید ولایت را بپذیرید. دست از سیاست دوگانه بردارید، واقعا مردم خسته شده اند.
    • FR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      10 1
      اگر یادتان باشد حضرت امام گفت نه شرقی و نه غربی و منظورشان از غربی آمریکا و اروپا بود و منظورشان از شرقی چین و روسیه و کره شمالی بود .
  • امیر IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    33 12
    بایدن سرکار بیاد برای یکی دو سال اندکی وضعیت ارز بهبود پیدا میکنه.باز میگم ارز نه وقض اقتصاد ایران.ولی پس از یکی دو سال دوباره تحریم های امریکا برمیگیرده به همراه تحریم های اروپا.گول بایدن را نخورید.ترامپ خیلی رو راست تر هست.بایدن مارا بازی خواهد داد
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      20 4
      دقیقا باشما هم عقیده هستم ترامپ هرچی تودلش هست میگه ولی دموکراتها خیلی حمروزادتر هستنند
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      4 0
      ترامپ سال اول بایستی دهنش بست الان اگه برنده بشه دیگه سیاستش تغییر میکنه مثل سگ هار .... از ما گفتن یادتون باشه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    23 2
    آقایون مسئولین باید خیلی هالو تشریف داشته باشند که فکر کنند بایدن برجام رو به همین شکل خواهد پذیرفت، اولا هم خودش و هم مشاورش گفتند که به دنبال قرارداد جدیدی با ایران هستند (یعنی همون حرف ترامپ)، ثانیا، خود بایدن در زمان اوباما بود که فشار حداکثری رو بر ایران شروع کرد، مسئولین ما یا واقعا از مرحله پرت هستند، یا اینکه خائن تشریف دارند.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    15 19
    اینها سزدسته تروریستها هستند ، که برنامه هائی برای اغتشاش جدید دارند این ادمها به مردم معرفی کنید .. خو ئینیها، عبدی ، ،دها نفر دیگر
  • سرابی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    16 6
    به نظر من جوبایدن در مقابل ترامپ روانی گزینه بهتری میتونه باشه همونجور که اوباما در مقابل بوش بهتر بود و این ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا نداره درسته در کل سیاست امریکا در مقابل ایران خصمانه هست
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 0
      نظر وقتی مهمه که واقعیت داشته باشه بایدن و ترامپ هیچ فرقی باهم ندارن، بیشترین تحریم نسبت به ایران رو اوباما انجام داد
  • کارشناس TW ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    38 16
    گرگهای دیروز که بصورت گله ای به برجام حمله میکردند همچون کفتارها منتظر مذاکره با امریکا در اینده هستند
    • محمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      13 19
      برجام همیشه ودر هر حالتی جز خسارت برای کشور نداشته و ندارد
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      9 11
      تو با این عقل ناقصت سپور هم نیستی، کارشناس که پیشکش !!!
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      1 1
      احمق گرگ تو هستی بی شخصیت. در ضمن رویای مذاکره با امریکای جنایتکارو شما گله گرگ ها به گور میبرین. دولت بعدی ان شالله حزب اللهیه و صنعت هسته ای هم بازسازی و بسیار پیشرفته میشه به امید خدا
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    16 1
    دموکرات ها در این سند تصریح کرده اند که در صورت پیروزی در انتخابات به صورت مشروط به برجام بازخواهند گشت و شرط بازگشت این است که ایران محدودیت های برجامی را به صورت دائمی بپذیرد و مذاکرات حول صنعت موشکی و توان منطقه ای را نیز کلید بزند.
  • DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    23 4
    راز موفقیت هر کشوری در داخل همون کشوره . ما بایستی خودمون تولید کنیم و خودمون بسازیم . در صنعت و کشاورزی باید مستقل باشیم و نه اینکه میلیاردها دلار پول بدیم به عنوان مثال به فرانسوی ها تا برامون ماشین بسازند و یا از خارج گندم وارد کنیم . این اصلاح طلبها از ترامپ و هرچی دشمنه خطرناکترند و در بهترین حالت متوجه نیستند.
    • مم IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      3 5
      بله به جای اینکه میلیونها دلاربدیم به مثلافرانسویها برای خودرووماشین الات درجه1بدیم به خودروسازان دزدداخلی برای ماشین درجه هیچ که هم جونمونوبگیره وهم پولمونووهرروزهم بزاره روقیمتش واخرکارم سرحساب میشیم میبینیم خودکفایی وجودنداشته وتمام قطعات ازهمون خارج واردشده البته ازچین وگاهی اوقاتم برای ثبت نام خودرومثلاارزان برای 10000نفر35میلیون نفرادم ثبت نام میکنندکه اسم یکیشونم درنمیاد.....این البته فقط مال خودروبودبماندبقیه
  • DE ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    12 2
    بایدن چند روز پیش: عدالت در مورد سلیمانی اجرا شد!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 13
    ترامپ و اوباما رفتاری کاملا مشابه با برجام داشتند. هر دو، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کردند. هر دو، قوانین مرتبط با محدودیت ویزا و سخت گیری در مهاجرت و سفر را تصویب و گسترش دادند، هر دو قانون های گسترده تحریمی(آیسا و کاتسا ۲۰۱۷) را علیه مردم ایران تصویب کردند، هم اوبا و هم ترامپ در روند همکاری بانک های اروپایی با ایران سنگ اندازی کردند، هر دو رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه آمریکا اموال مردم ایران را بلوکه کردند
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    14 15
    «عباس عبدی» از فعالین اصلاح طلب در مطلبی اذعان کرد: «به نظر بنده حتی اگر ترامپ هم نمی‌آمد و کلینتون انتخاب می‌شد، باز هم در اجرای برجام دچار مشکل و حتی مشکلات بدتری می‌شدیم». همچنین «احمد زیدآبادی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «به نظر من اگر خانم کلینتون نیز در آمریکا به قدرت می‌رسید سرنوشت برجام مانند امروز بود و هیچ تفاوتی بین ترامپ و کلینتون در این زمینه وجود ندارد»
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    11 14
    هر دو دشمن ایران هستند کی آمریکا دشمن ما نبوده اختلاف ایران و امریکا اساسی و بر سر اسراییل و فلسطین است
  • محمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    11 10
    اینا تمام شوآف سیاسی امثال عباس عبدی مزدور هست. شروع کرده به دم تکون دادن برای ارباب جدیدش
    • حامد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 3
    «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه- مهر ۹۷- در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: «احاطه کردن ایران با یک سیاست الزام‌آور، همان چیزی است که من همواره بر آن تأکید دارم. برای من راهبرد با ایران بر چهار مبنا است؛ حفظ توافق هسته‌ای، توان مدیریت فعالیت هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ (دائمی کردن محدودیت‌های برجامی)، کنترل فعالیت موشک‌های بالستیکی ایران و توان مقابله با نفوذ ایران در منطقه. من هیچ‌گاه دربرابر ایران ساده‌لوح و زودباور نبودم اختلاف‌نظر ما با آمریکا بر سر شیوه رفتاری ماست».
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 1
    «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز- فروردین ۹۵- در کنفرانس خبری نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن با اشاره به اینکه روح برجام تغییر رفتار ایران است مدعی شد: «شرط برخورداری ایران از امتیازات اقتصادی، کنار گذاشتن توانایی موشکی و متوقف کردن اقدامات منطقه‌ای است»
  • مریم IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 10
    من نمی دونم واقعا ، ادم مگه چندبار بایداز یه سوراخ گزیده بشه، آقایون چی فکر کردن. مگه مردم هوشمند و فهیم ایران میذارن که دوباره مذاکره ی ذلیلانه ای نکرار بشه. آخه عقلم خوب چیزیه. آقایون نمی دونن که سگ ررد برادر شغاله!!!
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      3 1
      15:20 نکته کلیدی تو همین جملهٔ شماست دوست عزیز، "آدم"!!! آخه طرف باید آدم باشه و شعور داشته باشه تا از یه سوراخ دوبار گزیده نشه.!!
    • SE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      2 0
      بله ادم باید بود منتها برده ها و نوکرصفت ها از دید عقل و شرافت انسانی جزو آدمها حساب نمی شوند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 11
    طیف غربگرا در پی آن است تا با جازدن ترامپ به عنوان یک استثناء در ساختار حاکمیتی آمریکا، استکبارستیزی را به ترامپ ستیزی تقلیل دهد. این در حالی است که آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون ۳۵ بار ایران را تحریم کرده است که ۲۴ مورد در زمان دموکرات‌ها و ۱۱ بار در زمان جمهوری‌خواهان بوده است. اوباما با ۱۱ تحریم، رکورددار تحریم علیه ایران است که در واقع شدیدترین تحریم‌های تاریخ علیه یک کشور بوده است
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 1
    آقای روحانی در سال ۸۳ در کسوت دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه نشست خبری با رسانه ها گفته بود: «ایران از دموکرات‌ها زیان بیشتری دیده است... ما ترجیح نمی‌دهیم دموکرات‌ها برنده شوند. آنها به طور تاریخی بیش از جمهوری‌خواهان به ایران صدمه زده‌اند».
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 9
    این روزها جریان غربگرا آرزو می کند که رکوردداران تحریم مردم ایران در آمریکا به قدرت برسند.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    8 3
    شما هم ستاد برای ترامپ راه بیندازید.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      ما میگم ترامپ و بایدن هیچ فرقی با هم ندارن، ان شاءالله بایدن برنده بشه، یعنی میخوان برن سر توان موشکیمون باهاش مذاکره کنن؟ محدویت های دائمی هسته ای رو بپذیرن؟ آیا اگر اینکارها رو انجام بدن اونها تمام تحریم ها رو بر میدارن، آیا برجام درس عبرت نشد.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    16 4
    ما نباید وارد بازی سیاسی داخل دو حزب امریکا میشدیم که شدیم حالا تنها راه حمایت از حزب دموکراته وگرنه تحریم و تورم ادامه دارد
  • رضا NL ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 2
    اگر ترامپ انتخاب بشه خوبه چون زانویش را همچنان روی گردن بعضی ها خواهد داشت و امیدواری به خفه شدن هست
  • محمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 8
    این بدبختهای اصلاح طلب (نوکران آمریکا ) هیچوقت آدم نمی شوند چون دائما منتظر شیطان بزرگ هستند که گوشه چشمی به آنها بکند بابا پدر همه رادر آورد این برجام سگ فرجام ول کنید دم شیطان بزرگ را
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 1
    همونطوری که رئیس جمهور محبوبتون فرمودند 80 درصد مشکلات کشور مدیریتیه و 20 درصد تحریم، پس باید توان و ظرفیتهای داخلی رو تقویت کرد و با مدیریت جهادی بر پایه اقتصاد مقاومتی اثرات تحریم رو خنثی کرد.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 6
    اینا یعنی نخبه های ما هستند!!! به جای این اراجیف فکری به حال آینده کنید و راه حل معقول بدید. منتظر نشستن برای انتخابات آمریکا؟! چه خوش خیال!! گرگ گرگه و ذاتش دریدن.
  • Abi IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 1
    فقط ایران اعتمادبه آمریکا اروپا مساویست با معمر قذافی
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 4
    تبریک به شما که ستاد ترامپ رو راه‌اندازی کردید
  • جعفر IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    7 1
    خر همان خر هست فقط سوارش عوض میشه فرقی نمی کنه کی رییسه سیاست آمریکا عوض نمیشه اقتصاد درکار را نجاته
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    16 4
    خدا تا ابد یار اصلاح باد کز این باد ایران اباد باد
  • تنبل IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    2 8
    ترامپ. فقط ترامپ. به امید پیروزی ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری آمریکا . چرا؟؟ عزیزان، زیرا آمریکا را با به داخل چاه خواهد انداخت. مصداق این ضرب المثل :: یه دیوونه سنگی میندازه توی چاه، خخخخ، صد تا عاقل نمیتونن درش بیارن.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    13 6
    خشم ستاد ترامپ از راه اندازی ستاد بایدن
  • علی اکبر IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    11 13
    کاری ندارم کی رییس جمهور آمریکا هست یا بشه فقط عقل سالم میگه بدون ارتباط با دنیا نمیشه هیچ کاری کرد ایران هم باید بدونه یه کشور جهان سومی هست که وابسته به واردات هست پس توهم نزنیم بگیم مقبله میکنیم و...
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 4
      گاله ت رو ببند بوی ذلتت حالمونو بهم زد مفلوووک
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    9 0
    اگه مشکل ما با رئیس جمهور های آمریکا بود که 40 سال ادامه پیدا نمیکرد
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 8
    خداوند به برکت خون مومنانی که به او اعتماد کردند و از متاع دنیا در جهت برپایی حاکمیت روش خدایی زندگی در این دنیا برای دیگران از جان پاکشان مایه گذاشتند شر تفاله های تفکر کفر را از زمین کم کنه انشاءالله .
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    13 2
    کسی نخارد پشت من جز ناخن انگشت من..... جفت شون به درک برگشت به برجام احمقانه ترین کاره
    • محمد IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      یک مثال است سگ زرد برادر شغاله فرقی ندارد کی برنده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می شود سیاست خارجی اونا در قبال ایران یکی هست به نظر من زمانی ما باید مذاکره کنیم که از سر ضعف نباشه که امتیاز بدیم باید از سرقدرت باشه باید آمریکایی ها بپذیر ند که ایران یک قدرت برتر منطقه است وبا این شرایط کنار بیان ما زمانی به این جایگاه می رسیم که تکیه بر جوانان مومن و دانشمند خود کنیم در تمام ضمیمه ها
  • ناشناس IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    8 8
    مگه بایدن از ترامپ بهتره؟؟.سگ زرد برادر شغال بعدش چرا مسئولین شیفته ی مذاکره با آمریکا هستند؟؟.
  • US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    13 7
    زیبا کلام گفت که اصول گرایان منتظر رفتن ترامپ و مذاکره با بایدن هستند. مذاکره خوب است اگر اصول گرایان ان را انجام دهند
  • رضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    14 3
    اونای که در دوران ترامپ دسترسی به رانت داشتن اموالشون چند برابر شد واز خداشونه که ترامپ دوباره ریس جمهور بشه بقول اقا ایرانی زیدک از طریق دلالی بار خودشو بست ولی انهای که اعتقاد به دلالی و رباه نداشتن بیچاره شدن
  • ناشناس IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    16 5
    خدایی هر کس رئیس جمهور امریکا شود اگر ایران صلح نمیکنه میدونی چرا چون اگر صلح کنه دیگه دشمن فرضی نداره که کلاه سر مردم بزاره ۹۷۳۳
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      2 0
      داداش مگه توی برجام خواستن انجام ندادیم، این اسمش صلحه، اونا چیکار کردن زدن زیر همه چی، اونا حاج قاسم رو ترور نکردن؟، یطوری میگی صلح که انگار اونها خواهان صلح هستن و ما جنگ افروزیم، کی داعش رو بوجود آورد کی از منافقین حمایت میکنه، کی به افغانستان و عراق حمله کرده؟
  • مهدی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    7 11
    اصلاح طلبان و کرباسچی غلط کرده با خود جویایدن و پدرش بی شرفها چه آرزوی مرگی.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    14 5
    مردم ایران تحریم هستند در سختی تورم روزانه زندگی می کنند نه مردم امریکا
  • سید امیر IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    9 16
    ان شاءالله بزودی زود شاهد نابودی آمریکا و پیروزی مستضعفین جهان بر استکبار جهانی هستیم ظلم پایدار نیست هردو جناح باید نابود شوند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 0
    اینکه اولتیماتوم های جمهوری خواهان را می پذیرید هم کاش مطلبی در مورد آن می نوشتید مثلاً اولتیماتوم ریگان در مورد آزادی گروگان‌ها
  • ح IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    17 0
    برای آدم کور شب و روز یکیه تا وقتی که اختلاس هست مملکت درست نمیشه حداقل از کافرا یاد بگیرید خجالت هم خوب چیزیه
  • محمود IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    20 5
    برجام هنوز سند قابل قبولی است ومیتواند ایران را در مسیر توسعه قرار دهد مخالفین داخلی برجام چیزی برای ارائه ندارند با شعار وکلی گویی نمیشود مشکلات کشور را حل کرد مخالفین خارجی بماند
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 1
      عباس عراقچی: بعد برجام تحریم ها بیشتر شد، سیف: دستاورد برجام تقریبا هیچ بود، روحانی قبل از توافق: بعد از توافق کلیه تحریم ها بالمره لغو خواهد شد، خوبی برجام: دلار 25 تومنی ،سکه 11 میلیونی، گرانی مسکن 600 درصدی، نه چرخ سانتریفوژ چرخید نه چرخ زندگی مردم، برجام: نابودی اقتصادی ملت ایران
  • حسین IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    2 1
    تووامثال تو آدمای کثیفی هستید خودتونو به خریت زده‌اید وفقط چشم بسته مخالفت میکنید
  • نوید IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 1
    سگ زرد برادر اشغاله این دو تا بچه یک مملکت هستن سیاست یکی است کمی شل تر یا کمی سخت تر چه ترامپ باشد چه بایدن مشکل مملکت ما دزدانی است که هر کدام از گوشه ای دزدی می کنند مشکل ما ترامپ و خوابیدن نیست باید خودمان را اصلاح کنیم
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 1
    سگ کی باشن که بخوان از براندازی حکومت اسلامی ایران صرف نظر کنن،خخخ پوکیدم از خنده
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    13 1
    ما با قاتلانسردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز هیچ حرفی نداریم
  • وحيد US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    12 4
    كاش چنين روزي بيايد و بايدن رئيس جمهور امريكا شود
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    8 9
    مرگ بر امریکا
  • سید حسین گوهریان IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    11 1
    بنظر میرسد ترامپ برای بار دوم به کاخ سفید راه یابد چراکه وی به تمامی وعده های انتخاباتی خویش جامه عمل پوشانید
  • قاسم باوی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    9 19
    فصل الخطاب هرگونه راهبردی مقام عظمای ولایت است بیانات دیروزمعظم له اویزه گوش ولایتمداران است چرابه امریکای ازهم پاشیده دلخوش کرده اید ازخدا بترسید اقای رییسی خواهش میکنیم با مطبوعاتی که از خون این ملت تغذیه وبه خون شهدا خیانت وظلم میکنند برخورد کنید مرگ برامریکا واسرائیل وپادوهای ایشان درایران
  • علی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 14
    خیانتی دیگر به ایران از اصلاح طلب
  • لریزاله IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    9 1
    به نظر من سگ زرد برادر ُُشغال هست، ما باید اقتصاد و از لحاظ نظامی قوی بشیم ،البته از دزدها نباید غافل شد
  • DE ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    8 12
    بابا آمریکا مرد! تموم شد رفت اون دوره ای که آمریکا خودشو رئیس دنیا میدونست. آمریکای امروز نميتونه حتی مشکلات خودشو حل کنه اونوقت یه عده فکر می کنند کلید حل مشکلات ما هم دست آمریکاست.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 1
    جمهوری خواهان دوباره پیروز می شوند
  • DE ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    29 18
    مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا
    • BE ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      20 10
      ساختار حاکمیتی غرب خالی‌کردن دست ایران از مولفه‌های قدرت‌ساز است. آمریکا تنها نیست -- کل غرب است. قدرت ایران سبب چند قطبی شدن قدرت تو دنیا میشه ...بتدریج كشورهای كوچك اما توسعه یافته به این باشگاه می پیوندند و این همان چیزی است كه غرب نمی خواهد...
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 18
      مرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ بر ایران
    • رضا IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      4 2
      خفه شدی داداش یه بار مینوشتی بس بود اتفاقا زیاد مرگ می گیم اونا سالمتر می مانند کم گفتیم مرگ و میرشان زیادتر شده قدیمیا گفتند نفرین سر سلامتی میاره
    • 5 IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      3 10
      مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست مرگ بر شرق وكمونيست
    • DE ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      1 0
      ۱۸:۳۷ متاسفانه اولین بار است میبینم که سایت ارزشی مانند مشرق مرگ بر ایران مرگ بر ایرانمرگ بر ایرانمرگ ... را پوشش میدهد واقعا چرا ؟؟؟ یکبار دیگر دقت کنید ۱۸:۳۷
  • آرمین IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    14 15
    بدون شک غربگرایان آرزوی تسلط آمریکا بر ایران را به گور خواهند برد
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 1
    اگه کار به انتخابات برسه. امریکا در جنگ جهانی کروناست. برای نابودیش صلوات
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 1
    دوباره ترامپ انتخاب میشه . شک نکن.
  • US ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    13 8
    تف به روی سیاهتان! دو دوره ریاست جمهوری که دیگه داره میشه ۸ سال هی از برجام گفتید و تمام فرصتهای ملت ایران را به باد دادید حالا نقشه کشیدید که با نشان دادن چراغ سبز به دموکراتها دولت بعدی ایران را به اجبار توی یک مسیر ناخواسته که تهش ضرر و بدبختی و گرونی هست بیندازید؟
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    9 0
    همچین اصلاح طلب اصول گرا راه انداختین واس خودتون انگار کشورایران واسه شماس این کشور حق مردمه ن شماها چ بایدن چ ترامپ... چ فرقی میکنه وقتی سفره مردم خالیه چپو راست ینی چی وقتی پدری پیش خانواده خودش بخاطر دست خالیش شرمندس این بی عرضگی و بی مسئولیتی مسئولین ربطی به هیچ کشوری نداره این درختو موریانه ازداخل داره میزنه اونایی ک هی طبل جنگومیزنن اون نون به نرخ روزخورها 8سال بس نبود 20سال عقب افتادیم اونهمه خون بس نبود اونهمه چشمهای منتظرو خیس بس نبود ازجنگ چی گیرمون میاد جزباز رخت سیاهو آوارگی
  • ناشناس IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    17 1
    حالا هرخری می خواد ریس جمهور امریکا بشه چی شما رو اینقدر سوز میده رو همه ملت میدونن شما دوست دارین مردم همیشه گرسنه باشن تا شما همیشه در قدرت باشین
  • سعید IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    34 2
    تم سیاسی اصول گرایان به ترامپ میخوره و تم سیاسی اصلاح طلبان به بایدن. خداوند ما را از شر هر دوی اینها مصون نگاه دارد.
    • US ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      12 1
      دوست گرامی با فرمولی که شما ارائه کردید باید ترامپ به جای حاج قاسم یکی از اصلاح طلبها را ترور می کرد. ضمنا در ۴۰ سال گذشته اکثر دولتهای ایران در دست اصلاح طلبها بوده است. ۸ سال میرحسین موسوی+ ۸سال رفسنجانی+۸ سال خاتمی+ ۷سال روحانی. اکثر وزرا و معاونین وزرا در این دولتها فقط جابجا شدند و همه از یک باند سیاسی یعنی اصلاح طلب بوده اند. در مقابل شدیدترین اقدامات بر علیه ایران توسط دموکراتها انجام شده است. قانون داماتو از طرف کلینتون ارائه شد‌. جمله معروف "تمام گزینه ها روی میز است" که معنای آن تهدید نظامی ایران هست از طرف اوباما مطرح شد. پایه گذار تمام کینه های دولت آمریکا بر علیه ایران جیمی کارتر دموکرات بود. پس اشتباه نکنید. اصولا نظام سیاسی آمریکا با کشور و ملت ایران دشمن است.
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      2 1
      بازرگان و بنی صدر را هم اضافه کن
  • سید رضا IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 10
    این افساد طلبان پیاده نظام آمریکا و غرب او ایران هستن آنقدر احمق هستن که نمیفهمن ترامپ و بایدن سر و ته یه کرباث هستن اصلا سگ زرد برادره شغاله
  • حسين DE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 1
    نكته مهم در آمريكا اين نيست كه نماينده كدام حزب در انتخابات رياست جمهورى پيروز ميشود،دمكرات و يا جمهوريخواه؟مسئله اصلى ماهيت سيستم سياسى آمريكاست ،سياست خارجى آمريكا در قبال ساير كشورها سياست هژمونيك و يا سلطه گرانه است بويژه در برابر كشورهاى آسيائى و آفريقائى،سياست تهاجمى و تجاوز گرانه آمريكا هرگز تحت اين عنوان تعريف نميشود كه نماينده كدام حزب در رأس قدرت است،بلكه اين خوى خصلت تجاوز گرانه ذاتى نظام و ماهيت سيستم سياسى حاكم بر آمريكا است،در حقيقت از كوزه همان برون تراود كه در اوست،اصلاح طلبان خائن و مزدور ايرانى ميتوانند يك تفاوت اساسى در اتخاذ سياستهاى خارجى آمريكا چه دمكرات و يا چه جمهوريخواه نام ببرند ؟لطفًا فقط يك مورد،در مورد جريانات غربگرا در ايران بعد از انقلاب ميتوان با قاطعيت گفت، اين همه بلاهت،اين همه حماقت و اين همه مزدورى و خيانت كه شما تشان داديد و مرتكب شديد در تاريخ از زمان قاجاريه تا مقطع كنونى بيسابقه است،شماها در اين زمينه ها كه نام بردم واقعًا Number One هستيد.
  • سجاد IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    7 11
    سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 1
    واقعا اگه دشمنی ها برداشته بشه چه اشکالی داره با امریکا مذاکره کرد جان انساانها مهمتر از تعصبات بیجا وخط وخط بازی های سیاسی است مگه ما توقع داریم امریکایی ها نصف امریکا رو به ما بدن فقط دشمنی ها برداشته بشه دنیا گلستان میشه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 8
    این تورم و افزایش دلار و سکه و ... همه مقدمه ای برای مذاکره با دموکرات‌ها ست. اصلاح طلبها کاملا با دموکرات هماهنگند، البته قصد مذاکره بدلیل اقامت فرزندانش در آمریکا و اروپاست، که به یک شکلی گروگان هستند
  • US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    16 1
    فکرنون بکنید ک خربزه اب است ب خرد مراجعه کنید
  • امید IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    2 8
    هر چه خدا بخواهد آن خواهد شد ما هم امیدواریم ترامپ در انتخابات ابان ماه پیروز شه تا بلاتکلیفی ملت ایران را تموم کنه امین
  • جواد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 8
    به نظر من دشمن اصلی ما مردم ایران در داخل کشورمان است یعنی اصلاح طلبها در واقع جاماندگان منافقین هستند با وجود اینکه سی سال کشور در دست آنهاست باز با وجود مخالفت مردم با غرب از جمله آمریکا ،دست از ارباب پرستی و غرب گرایی و خودباختگی و... نکشیده و فرش قرمز زیر اربابانشان پهن می کنند در واقع این گروه دشمن اصلی مردم ایران و تریبون کدخدا و حامیان غرب و آمریکاهستند که به بهانه خدمت رسانی به مردم در خدمت غرب و آمریکا هستند لذا گام اول مبارزه با این گروه و نابودی افکار و اندیشه آنها است سپس نوبت به دشمن دوم یعنی آمریکا و غیره است به امید آینده ای بدون اصلاح طلب
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 1
    کاش یک ذره تعصب یانکی های چشم تیله ای نسبت به وطن شأن در رگ افساد طلبان بود
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    16 1
    فقط با آینده نگری، برنامه ریزی، کار و تلاش هدفمند و روحیه جمعی و تلاش برای منافع جمعی میشه به پیشرفت و عزت رسید. از غربی ها و تکنولوژی و سخت کوشی شان درس بگیرید اما امیدتان به آنها و کمکی از جانب این جنایتکاران نباشد.
  • ترابیان IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 10
    لعنت بر هرچه افساد طلب کودنه فکر می کنند مردم هم مثل خودشان درازگوش هستند دورانتان با گندکاریهای هفت ساله تان به سر رسیده در آمریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواه یک هدف دارند سگ زرد برادر شغاله در انتخابات قبل هم دنبال پیروزی خانم کلینتون دموکرات بودید که شدید ترین تحریم ها در دوران همین خانم بر ایران تحمیل شد و دانش به گفته خودش در زمان کلینتون بوجود آمد لعنت بر ذات کثیف و عوام فریبانه نتان مخصوصا کرباسچی اختلاسگر
  • US ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 6
    بدلیل نفرت عظیم جهان و آمریکاییان از سیاست های ایران، با ایجاد این ستاد پیروزی ترامپ قطعی شد. نخود هر آش شدن در منطقه نیز دشمنی عظیم یکمیلیاردو ششصد میلیون مسلمان غیر شیعه از نود میلیون مسلمان شیعه را بدنبال داشت.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 8
    ظاهرا عمو پوتین باز بهتون دستور داده شرایط رئیس جمهوری ترامپ رو فراهم بیارید
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      3 1
      اوباما و ترامپ هیچ فرقی نمیکنن، منم آرزو میکنم بایدم رای بیاره بعد مثل اوباما ما رو تحریم بکنه، ببینم بازم رو دارین حرف بزنین، اینی که شمایین هم بعید نیست، بنظرم سنگ پای قزوین باید بایگانی بشه، باید بگن سنگ پای افسادطلبان
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 1
      منظورم بایدن بود
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 12
    مرگ بر آمریکا، هم اوباما هم ترامپ
  • سید IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 33
    قابل توجه عاقلان و روشنفکران : بر جام دیگه نان نمیشه ...
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 24
    واقعا خدا از این اصلاح طلبان خیانتکار نگذره.....آمریکا مگه تاحالا دست از جنایت علیه ایران برداشته که مهم باشه کدوم گرگی رییس جمهور این دولت جنایتکار میشه؟؟؟؟؟ آمرزیده از این دنیا نروید به حق امیرالمومنین (ع)
  • ایرانی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 15
    بد دینها وبی دینها به چهره قاتل حاج قاسم سلیمانی و فرزندان قاتلین میلیونها شیعه شهید ازجمل تا امروز لبخند نمیزنیم مگر اینکه جنازه ما درخیابانهای تهران افتاده باشد خواب نما نشوید
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 30
    صدام برای پیروزی پیل کلینتون و رفتن جرج بوش پدر جشن سراسری در عراق گرفت. کلینتون آمد و تحریمهای فلج کننده ایجاد کرد و عراق همه سلاح ها و موشکهایش را از دست داد. کرش به طرح نفت در برابر غذا کشید. بعد جرج بوش پسر آمد و عراق را تصرف کرد! به همین خوشمزگی. مملکتی که اصلاح طلبان را قتل عام نکند محکوم به سقوط است
  • علی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    8 3
    خدا رحم بکنه مجلس اصولگرا ی ۲۰ درصدی دولت ۱۴۰۰ چهارصد احمدی نژادی و ۱۰ درصدی و همه میدانند دولت امریکای ترامپی خدا بخیر کنه همه هم میدانند جنگی در کار نیست و ملت ذلیل ایران وبلکه خیلی بدتر ازحالا
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 2
      احمدی نژاد با 25 میلیون رئیس جمهور شد، به دروغ نگو 10 درصد، در ضمن شرکت نکردن مردم بخاطر افتضاح حزب اصلاح طلبه، اگر هم شرکت میکردن قطعا به اسقاطی ها به خاطر عملکرد افتضاحشون رای نمیدادن
  • 123455 IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 2
    توف بر هرچه اصلاح طلب هس هرچی میکشیم زیر سرایناس نمونش روحانی و دولتش
  • US ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 1
    چه ترامپ باشه چه بایدن یا هر سگ دیگری هم که باشه برا ما فرق نمیکنه چون اونها یک سیاست کلی ضد ایرانی دارند که چشم ابر قدرتی ایران در منطقه رو ندارن ولی ما با فرماندهی رهبر فرزانه مان همیشه پیروزیم به کور چشمدبدخواهان داخلی و خارجی
  • Nm IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    1 1
    ادم نطرات را میخواند واقعا ناراحت میشود استعمار به خواسته هایش رسیده است ۷۲ ملت و ۷۲ نظر از یک امت واحده ایی که حتی تا ۱۵ سال بعد از انقلاب هم به چشم میخورد همه به هم میزنند ومیکوبند .....
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 2
    بروگم شو مشرق کاسبهای تحریم
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      1 3
      کاسب تحریم تئوریسین های لجن اصلاح طلبن و انواع صادارات و واردات رانتی رو بهشون دادنه
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 3
    والله این تیترها رو می بینم تو این روزنامه ها به عنوان یه ایرانی خجالت میکشم! آخه ما یعنی جمهوری اسلامی چی میگه و بنمایه کلامش چیست اونوقت اینها نگاهشون کجاست؟! بخدا یا خائن هستند یا خیلی نفهم!
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 1
    واقعااینا نفهمن یا خودشون رو زدن به نفهمی لعنت به بایدن وهفت جدو ابادش کل سیاستهای ایناتوسط فرامانسونها تعین میشه وهیچ فرقی نداره کی توی امریکا رئیس جمهورمیشه مگه خیلی ابله باشین که این بازیهارو باورکنین
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    2 4
    ذارررررررررررت آرزوی شکست ترامپ را به گور می‌برید وطن فروشیای مزدور چین و روسیه
  • مصطفی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 3
    اصولگرا و اصلاح طلب همشون دستشون تو یه کاسه هست فقط سر منو تو رو گرم میکنن
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 1
    آمریکا=دولت تروریست
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    2 0
    ساده‌لوحی تا کجا واقعا؟یعنی این جماعت هنوز دلخوش به امریکا رو با ۱وعده شهربازی و شکلات میشه گول زد و دزدید
  • نگار IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    مشرقم فقط اصلاح طلبا می خونن اول از همه چرا رفتی وام گرفتی که خونتا بانک برداره دوم اگرقراربود ترامپ شکست بخوره سهام وبورس بالا نمی رفت سوم اگر یک درصد قیمت دلارکم بشه صادرکننده ضرر می کنه خیلی ها ضرر می کنن پس ترامپ برای ۴ سال بعدی
  • جلیل IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    9 3
    پای مرغ چقد گرون شده، اونم دیگه نمیشه خرید... ای خدا مارا واسه چی آفریدی
  • DE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    9 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 9
    این بایدن از ترامپ حرومزاده تره و همشون از یکدیگر عوضی تر و شیطان تر هستند انشاالله مردم آمریکا همشون را نابود میکنن
  • ییدی DE ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 0
    امید به آمزیکا اشتباه است کشورهاای غبی هم وعده سر خرمن می دهند شرقی ها هم برای مااکاری نمی کنند در ظاهر مخالفت با آمریکا اما در واقع اقدامی نمی کنند آیا این روند می توااند ادامه دااشته باشد؟ راه حل ببرون رفت از این مشکل چیست؟
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    7 0
    کامنت ها و کل کل های انتخاباتی امریکا توسط ایرانیها رو که میخونیم از خنده روده بر میشیم.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ . اینجا انگار آمریکای دوم هست. درود بر ایران
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    26 2
    کاسبان تحریم و حامی ترامپ و جنگ طلبان توخالی مشرق وتسنیم هستند ضد ملت و دشمن پرست
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      2 2
      ضد ملت شمایید که با اوباما و ترامپ( آمریکا) برجام رو بستین وبا تورم افسار گسیخته دلار 25 تومنی سکه 11 تومنی کمر ملت رو شکستین، و با تحریم هم تئورسین هاتون و حروم زاده هاتون کاسب تحریم شدنه
  • عبد الحمید IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 27
    سگ زرد برادر شغاله. هیچ فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا بشود. دشمنی ها ادامه خواهد داشت. چرا باید عده ای به این مسائل اهمیت بدهند.و خودشان را گول بزنند .۹۰/.مشکلات ما داخلی است. عدم مدیریت صحیح و ناتوانی در اداره کشور و سلب مسئولیت از خود و انداختن تقصیر به گردن دیگری. و ندانم کاری. این مشکلات را به وجود آورده. و چوب آنرا مردم میخورند.. انتخابات آمریکا هیچ مشکلی از مشکلات ما را حل نخواهد کرد. پس خودمان را گول نزنیم
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 2
    یادپینوکیومیفتم که هربارازروباه مکاروگربه نره گول میخورد،این همه راههای متعددهست امابا میرن سراغ برجام.....
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 24
    ایران ملت حسینی داره .ذلت وتسلیم توکارش نیست .کسانی که خیانت میکنن اخرش به گورستان ختم میشن .خیانتکاران ونوکران فرومایه متاسفانه نوکری وحقارت درخونشونه .امریکا سالهاست جنایت کرده مظلوم کشی کرده ودیکتاتوری وتروریست بودنش برکسی پوشیده نیست وامروز جمهوری اسلامی قهرمان شاخ دیکتاتور تروریست راشکسته وباقدرت پوزشو به خاک مالیده وماتااخر باتمام وجود ایستاده ایم وخاک برسرخاعننان بزدل وشکست خورده
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 33
    مرگ بر آمریکا و اصلاح طلبان جنایتکار و خائن آقای رئیسی این روزنامه ها رو دستور بدید جمع کنند باعث گمراهی و فتنه در جامعه هستند
  • US ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 34
    انسان وقتى گم ميشود به اين معنى است كه نميداند كجا ايستاده وكحا ميخواهد برود اصلاح طلبان درحوش بينانه ترين حالت افراد گم شده اى هستند كه نمى دانند كجا ابيتاده اند وكجا ميخواهند بروند
  • اکبر IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 19
    عجب....مزدوری تا کجا غرب گداهای بدبخت
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 12
    به 18:37. مرگ بر حرومزاده اسهالی. بالاخره یا اسهالی ها خودشون گورشونو از ایران گم میکنن و میرن اروپا و آمریکا یا ما تخلیه شون میکنیم همونطور که صدامی هارو تخلیه کردیم.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 11
    غرب گداهای بدبخت
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    با مرگ بر آمریکا و مرگ بر چین اتفاقات سیاسی می‌افته اما اتفاقات اقتصادی نه از درک این عاجزید که اقتصاد و بازار راه خودش رو می‌ره
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    چقدراین اصلاح طلبها ذلیل وخوارند بیچاره ها عاشق نوکری وکاسه لیسی غربیهاهستند
  • ماریه IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    همیشه محاسبات اصلاح طلب ها اشتباه بوده - برجام هیلاری کلینتون - حتی توی شمارش هم آمار اشتباه می دن کشور را به آشوب می کشن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر غربگراا
  • علیرضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 1
    حرف ما اینه ..مرگ بر امریکا...حرف ما اینه قدرت و برد و سرعت و رادار گریزی فاتح دست برنده هست و امریکا را وادار به کنار گذاشتن زورگویی می کند پس ساعت به ساعت قدرت و برد و دقت هرمز و قیام و سجیل و فاتح و شهاب را افزایش دهید
  • جم IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 1
    به همین خیال باشید با این حرف ملت بازی بدین که کسی دگه نمونه همه از فقر و گرسنگی مردن
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 0
    این افساد طلبان ما رو یاد داستان خری که مغز نداشت میندازن.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    بایدن پیروز شد و نظرم اینه که بهتر از ترامپه و اجناس ارزون تر میشه ولی نه به اندازه قبل از تورم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس