ویژه ها

چرا جوانان ما مهاجرت می کنند!؟ به این دلیل که دوستان آقای عماد باقی- که اکثریت مطلق دولت را در اختیار دارند- می گویند، «ما ایرانی ها در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش توان رقابت نداریم»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عماد باقی:بجای ساخت موشک، به رفاه مردم برسید

«عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه حمایت از گروهک های تکفیری تروریستی ضدایرانی را در کارنامه خود دارد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «زخم مهاجرت» نوشت: «در کشوری که تا همین چند دهه پیش هزار، هزار از کشورهای غربی و عربی و آسیایی برای کار کردن به آن مهاجرت می‌کردند در روزهای گذشته دو مشاهده مستقیم داشتم که هر آدمی را جریحه‌دار می‌کند».

باقی در ادامه نوشت: «سه جوانی را دیدم که فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و آماده جلای وطن بودند. استدلال یکی از آنها این بود که دوست هم‌دوره‌ای من که فارغ‌التحصیل داروسازی است به افغانستان مهاجرت کرده و ماهی ۷ هزار و ۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرد. در مشاهده دوم کارگران یک واحد ساختمانی با مهاجرت به عراق چند روز فعالیت آنجا را به تعطیلی کشاندند به دلیل اینکه در عراق روزی ۶۰ دلار حقوق می‌گیرند. این ارقام در آن کشورها رقم قابل توجهی نیستند اما برای کشوری که ارزش پول ملی‌اش به این حد سقوط کرده است رقم بالایی است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مهاجرت از همه گروه‌ها، معنای عمیقی دارد اگر مسوولان کشور درک کنند. مشاهده مواردی که احتمالا بسیاری از مردم دیگر هم نمونه‌های دیگری را سراغ دارند فقط درهم شکستن غرور ملی نیست بلکه صدای درهم شکستن کرامت و انسانیت یک ملت هم هست. مردمی که در سرزمین خودشان که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست آنقدر دچار تنگی معیشت و فشار بیکاری و ناامیدی به آینده هستند که ناگزیر از چنین انتخاب‌هایی می‌شوند.  با داشتن چنین جامعه‌ای، داشتن عظیم‌ترین موشک‌های قاره‌پیما دیگر چه سودی دارد؟ ».

عماد باقی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «بدون شک برای یک استراتژی دفاعی در دنیای قدرت‌های زورگو مجهز بودن به ابزار دفاعی واجب است اما بدون داشتن مردمی شاد، آزاد و مرفه چه تضمینی وجود خواهد داشت؟ به جای هماوردی‌هایی که چنین پیامدهایی دارد به فکر توسعه و رفاه مردم باشیم که نیازمند راهبردهایی منطقی‌تر است. اقتصاد، علم است، سیاست علم و هنر است، جامعه‌شناسی علم است، مدیریت علم و تجربه است، کشور را باید با علم اداره کرد نه با شعار که جز فقر و محنت نمی‌آورد».

عمادالدین باقی در این یادداشت با ساخت دوگانه دروغین «موشک- معیشت»، مدعی شده است که کشوری که موشک های قاره پیما دارد، ولی رفاه ندارد، به بیراهه می رود. حال سوال اینجاست که آیا وضع فعلی اقتصادی در کشور، نتیجه ساخت موشک است!؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال، کمی به عقب برمی گردیم. «احمد شیرزاد» از نمایندگان مجلس ششم- آذر ۹۳- در مقطعی که دولت روحانی مشغول مذاکرات هسته ای بود و اصلاح طلبان دوگانه «هسته ای-معیشت» را تکرار میکردند، گفت: «هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً به مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالیکه برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان می‌کردند... از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید، افزود: از سال ۸۲ تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور».

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در همان مقطع گفت: «فعالیت‌های هسته‌ای دست کم از سال ۸۲ به این سو خیلی شیره گلوسوزی برای مملکت نبوده است، نه از نظر پیشرفت علمی خیلی خبری بوده و نه از لحاظ اقتصادی و چه بسا با مطالبی که مطرح شد به ضرر ما بوده است...من معتقدم آنقدر که هسته‌ای به ما ضرر زده است جنگ نزده است».

در ادامه، با دست فرمان طیف اصلاح طلب، در صنعت هسته ای بتن ریخته شد. اما در مدت زمانی کوتاه از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار بالای ۳۰ هزارتومان. هسته ای رفت ولی قیمت های دلار و سکه و مسکن و خودرو و مرغ و تخم مرغ و کره و گوشت، پرواز کرد.

رهبر معظم انقلاب در خرداد ۹۷ در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) به «فشار روانی» به عنوان یکی از محورهای نقشه دشمن اشاره کرده و فرمودند: «دشمن در این بخش از طراحی خود درصدد است نقاط قوت نظام اسلامی و عناصر اقتدار ملی را به نقاط ضعف و چالش برانگیز تبدیل کند تا ملت ایران نسبت به این نقاط قوت بدبین و دلسرد شوند».

ایشان پیشرفت های هسته ای و توانایی موشکی را از جمله مواردی نامیدند که دشمن تلاش دارد تا با کار روانی و ریشه‌ای، این نقاط قوت ملی را به مسئله‌ای چالش برانگیز تبدیل و ملت را نسبت به آن بدبین کند.

مشکلات فعلی کشور نه به دلیل ساخت موشک بلکه به دلیل سوءمدیریت و قصور و تقصیرهای برخی مسئولین است. به عنوان نمونه، «عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی، با مدیریت خسارت بار خود، ضررهای زیادی به مردم در حوزه مسکن وارد کرد.

آیا اینکه وزیر راه و شهرسازی می گوید افتخارم این است که حتی یک واحد مسکن برای مردم نساختم، به موشک ربط دارد!؟

وقتی «بیژن زنگنه» وزیر نفت با خودکفایی در تولید بنزین مخالفت می کند و با حذف کارت سوخت، حدود ۱۵۰ هزارمیلیاردتومان به کشور خسارت می زند، تقصیر ساخت موشک است!؟

آیا خسارت های دلار ۴۲۰۰ تومانی و قرارداد کرسنت و توتال و برجام و قصور و تقصیرهای وزارت صمت در بازار خودرو و...تقصیر ساخت موشک است!؟

چرا جوانان ما مهاجرت می کنند. به این دلیل که دوستان آقای عماد باقی- که اکثریت مطلق دولت را در اختیار دارند- می گویند، «ما ایرانی ها در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش توان رقابت نداریم»! و «خودکفایی مزخرف است»! و «باید مدیر از خارج وارد کنیم»! و...

وضع فعلی اقتصادی نتیجه روی کار بودن دوستان آقای عمادالدین باقی است. به عبارت دیگر، وضع موجود نتیجه مدیریت اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و کروبی است.  

**علی مطهری:تندروها در ۱۴۰۰ بیایند، دنبال مذاکره با آمریکا می روند

«علی مطهری» نماینده لیست امید در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، به‌طور طبیعی و بر اثر عوامل روانی، گشایشی برای ما ایجاد می‌شوداگر بایدن پیروز شود، فکر می‌کنم با توجه به اینکه گشایش هرچند اندکی در وضع اقتصادی ایجاد می‌شود و حداقل شرایط سخت‌تر نمی‌شود و مقداری تأثیر برجام احساس خواهد شد، مردم به بهبود وضع معیشت خود امیدوار می‌شوند و مشارکت بیشتری در انتخابات سال آینده خواهند داشت و اگر مشارکت بالا باشد و قشر خاکستری وارد انتخابات بشوند، طبعا تندروها رأی نمی‌آورند و فرد معتدلی رأی می‌آورد».

مطهری در ادامه گفت: «چون مردم با همه وجود خود سختی‌های تحریم‌ها را احساس کرده‌اند و اگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شود میزان فشارها حداقل افزایش نمی‌یابد و امیدی برای مردم ایجاد می‌شود، تندروی‌ها خیلی مؤثر نخواهد بود و مردم تندروی‌ها را نمی‌پذیرند و به دنبال ایجاد گشایشی در وضع زندگی‌شان خواهند بود. بنابراین خطر تندروها جدی نیست و اگر دولت آینده ایران هم یک دولت معتدل باشد، نمی‌توانند کار مؤثری انجام دهند».

‌این نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که «درصورتی‌که یک دولت رادیکال در ایران روی کار بیاید و از آن سو ترامپ رئیس‌جمهور شود، چقدر این همسویی در تندروی، میزان تنش موجود میان دو کشور را بالا می‌برد و ایران و آمریکا را به جنگ نزدیک می‌کند؟» گفت: «احتمال آن ناچیز است. اتفاقا دولتهای تندرو بیشتر مایل به مذاکره با آمریکا و قهرمان‌سازی از خود هستند. در دولت دهم شاهد این پدیده و نامه‌نگاریها به رئیس‌جمهور آمریکا بودیم، ولی مقام معظم رهبری صلاح دیدند مذاکره به دولت بعد موکول شود».

علی مطهری در این مصاحبه، همه امور کشور را به مذاکره با آمریکا گره زده و تاکید کرده که اگر جو بایدن به ریاست جمهوری برسد، گشایش ایجاد خواهد شد.

این ادعا در حالی است که بایدن، پیش از این معاون باراک اوباما بوده است. برجام در تابستان ۹۴ در دولت اوباما امضاء شد. طبق اظهارات دولتمردان، بنا بود تا در دی ماه ۹۴ تمامی تحریم های بانکی، مالی، نفتی، پتروشیمی و بیمه ای یکباره لغو شود. در آن مقطع هیچ خبری از دونالد ترامپ نبود، اما تحریم ها در دولت اوباما اصلا لغو نشد؛ چرا!؟

به این دلیل که هدف آمریکا(هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان) از مذاکره، اصلا لغو تحریم ها نیست. بلکه هدف اصلی، ستاندن توانمندی های استراتژیک طرف مقابل است. در این میان، وعده لغو تحریم ها صرفا جنبه تزیینی دارد.

علی مطهری در این مصاحبه، درباره خطر تندروها هشدار داده است. همین طیف در سال ۹۶ گفتند که اگر رقبای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند، قیمت دلار به ۵ هزارتومان خواهد رسید و شرایط بحرانی خواهد شد.

این در حالی است که قیمت دلار در دولت دوم روحانی از ۳۰ هزارتومان نیز فراتر رفت. وضعیتی که همقطاران علی مطهری درباره آن به مردم هشدار داده بودند، اکنون به یک آرزو برای مردم تبدیل شده است. کافی است اعلام شود که امروز قیمت دلار به ۵ هزارتومان کاهش یافته است...

حیات طیف اصلاح طلب در هراس افکنی و ترساندن مردم است؛ چرا که این طیف هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد.

** بهبود اقتصاد با افزایش نظارت و بهره مندی از ظرفیت های داخلی

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «در کشور ما ظرفیت‌های بی شماری وجود دارد که نتوانسته‌ایم از آنها بهره ببریم. با استفاده از عضویت در برخی از سازمان‌های بین‌المللی و همین طور فرصت‌های تهاتری کالاها به صورت دوجانبه و سه‌جانبه با کشورهای دیگر نیز فشار ناشی از کاهش درآمدهای ارزی کمتر خواهد شد. در همین حال باید به تنظیم بازار نیز پرداخته شود و معنی این تنظیم بازار برقراری تعادل میان عرضه و تقاضاست؛ نه قیمت‌گذاری. دولت، شأن بالاتری از تعیین کننده قیمت‌ها دارد و با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای ماه‌های آتی باید به بهبود و ثبات بازارها کمک کند. در نتیجه آنچه اکنون می‌تواند اقتصاد ایران را متحول کند، تغییر در رویکرد سیاستگذاران، افزایش نظارت و برنامه‌ریزی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخل است. بازارها نیز نباید انتظار چندانی از تغییرات رئیس جمهوری امریکا داشته باشند».

اگر در سالهای اخیر، دولت به ظرفیت های داخل توجه می کرد و با افزایش نظارت و برنامه ریزی، وضعیت اقتصادی را مدیریت می کرد، به هیچ عنوان شاهد وضع فعلی نبودیم.

متاسفانه در دولت آقای روحانی، در تولید مسکن، مدیریت بازار خودرو، مدیریت نقدینگی، اشتغالزایی و رونق تولید، قصور و تقصیرهای فراوانی رخ داد.

بنابر گزارش های منتشر شده، در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲۳۷۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید در اقتصاد کشور ایجاد شده و حجم نقدینگی نسبت به پایان دولت دهم ۶ برابر شده است؛ به عبارت دیگر ۸۳ درصد حجم نقدینگی فعلی در اقتصاد کشور در دولت روحانی ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    71 8
    ببین بی عرضه گی دولت را به چه چیزی ربط میدهند. اونی که وظیفه اش ساخت موشک موشک درست میکنه و وظیفه اش را درست انجام میده اما اونی که وظیفه اش رسیدگی به رفاه مردمه وظیفه اش را انجام نمیده کلا مردم را فراموش کرده و فقط با ریشش بازی میکنه
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      36 3
      احسنت.گل گفتید.
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      29 6
      ساخت موشک های بالستیک دور برد نتیجه مدیریت جهادی است و مونتاژ پراید با قیمت 150 میلیون تومان نتیجه مدیریت لیبرالی است.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      24 3
      علی مطهری هنوز متوجه نشده که انقلابیون امیدشون فقط به خداست و بدنبال کدخدا نخواهند رفت.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      30 6
      مردک 6 میلیون بشکه نفت میفروختین مسل گاو شیرده 500 هزار به مردم نمی‌رسید همه را خرج مستشار و دکتر هندی و بنیر دانمارکی و کره نیوزلندی و مرغ سوخاری کنتاکی میکردی و افتخار میکنی دقیقا چی تولید داشتی چند دهه قبل جز نفت اونهم با جمعیت زیر 30 میلیونی
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      11 3
      علی مطهری دوباره شروع کرده به زر زدن
    • حیدر صالح IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      11 1
      اگر هزار برابر مبلغ بودجه موشکی ارز به دست این دولت برسد حال و روز مملکت همین است چون این دولت فشل است نا کارامد است
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      2 0
      موشک ساز داره موشکشو میسازه. پوشکساز دولتی زیر کار زاییده!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    46 3
    آقای عماد فانی، اونی که موشک میسازه کار خودش را خوب انجام داده، دوستان تو که بایددنبال رفاه مردم بودن کارشان را خوب انجام ندادن.فرار به جلو ممنموع.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      15 1
      باقی بدبخت 50 هزار مستشار یانکی با حقوق چند هزار دلاری از کیسه بیت المال که اعلی حزرتشون مجبور بود جلو گروهبان خبر دار بیاسته مسل اشرف غنی و ریس صربستان و حتی یک بیچ هوابیما را ایرانی ها اجازه باز کردن نداشتند را افتخار کرده و میگه از غرب اینجا کار میکردن
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      16 0
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند. از عملکرد ضعیف اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل در مقابله با کرونا و ایجاد افزایش فشار بر کادر درمانی و بالا بردن ابتلا و فوت با اجرای طرح ترافیک، نباید تعجب کرد.
  • میثم IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    38 2
    مشکلات کشور حاصل عملکرد دولت تحت حمایت شماست . برای پیشرفت شرط اول امنیت و آرامش است. چنابعالی که غبطه عراق و افغانستان را می خورید . یک چند ماهی با خانواده خود تشریف ببرید و از دلارهای ارزان بهره مند شوید.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    26 2
    اگه قوه قضاییه جلوی اختلاس گرا ها رو می گرفت جلوی سو استفادگر ها از مقام شأن را می گرفت الان هم موشک تولید می کردن هم اقتصاد درست حسابی داشتیم
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    20 3
    فکر می کنم آقای عماد باقی ملتفت نیست ساخت موشک وظیفه بخش نظامی هست که وظیفه اش رو به خوبی انجام می ده و رسیدن به رفاه مردم وظیفه دولتمردان هست که متاسفانه چیزی در این مور7د نگیم بهتره !!!!!!!!!!
    • احمد IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      3 0
      راست میگه یه جورایی، در جنگ باید از ده تا تیر، نه تاشو صرف خائن داخلی کرد، یکیشو رو صرف دشمن. الان هم بهتره یکم از تمرکز رو موشک ساختن کم کنیمف جارو خاک انداز برداریم، غربکداها رو جمع کنیم بریزیم تو سطل آشغال. میشه هم از کشور فراریشون داد که یه بار اضافه بشن برای کدخدا.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    13 1
    اصلاح طلبان در اخرین روزها و نفس های دولتشون حداکثر فشار رو میارن تا کشور رو به سمت توافقی دفاعی سوق بدن. یکی از این تلاش ها همین مقالات نه نه من غریبم هست! باید مواظب بود. هرچند خودشون هم میدونن چیزی که میخوان محاله! ولی اینها در اواخر کارشون میخوان برای ناکامی ها مقصری فراتر از دولت بتراشند
  • علی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    15 0
    منظور آقای عماد باقی این است ایران هم از طریق باندهای داخلی وخارجی تواما چپاول گردد پولهاییکه برای ساخت تسلیهات دفاع مصرف می شود بدهند به ...و....سلاح می خواهیم چکار
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    17 0
    ظاهرا اعتدال رو با گ.ش.ا.د.ی اشتباه گرفتن
  • رضا IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    8 0
    من از این مذاکرات با امریکا که بعضی از مسولین و عده زیادی از مردم از ان صحبت میکنند دو چیز رو نفهمیدم!!!!!اول اینکه ما توسط اقای روحانی رفتیم با امریکا مذاکره کردیم و هسته ای صلح امیز خودمون که مورد تایید سازمان انرژی اتمی بود رو بتون ریختیم.بعد امریکا از ان خارج شد.حالا چرا عده زیادی در داخل انگشت اتهام رو به سمت ایران بردند نه امریکا!! دوم اینکه این مذاکراتی که امریکا از ان صحبت میکند طبق گفته خودشان در مورد موشکهای ماست.ایا هر کسی که در ایران زندگی میکند حاضر به این مذاکره است؟
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    14 5
    موشک رو سپاه میسازه. رفاه کار دولته! مگه اینکه منظورتون اینطوری بگیم که بیایید دولت را هم بدست بگیرید مثل موشک سازی تون، اینجا هم موفق عمل کنید.
    • رضا IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 2
      سازنده عمده موشك وزارت دفاعه نه سپاه ! خدايا عجب ملت داريم !
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 0
      سازنده موشک سپاه هست نابغه . شهید طهرانی مقدم سپاهی بود. چرا چشم ندارین سپاه ببینین؟
  • DE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    23 2
    عماد یاغی: بجای ساخت موشک، به رفاه مردم برسید عماد یاغی عمویی چقدر درپیتی فکر میکنی ببو جان .در همه کشورهای دنیا برای همه چیز بودجه لازم و واجب خودش پیشنهاد و تصویب میشه موشک سازی بودجه مخصوص خودش را دارد و رفاه مردم هم بودجه خودش را دارد حالا از رفقای اصلاحاتچیت یا همون کارگزارانی های سابق بپرس حدود 30 ساله بودجه و دولت و کشور دستتونه برای رفاه غیر از جیب خودتون چکار کردید؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    11 0
    همه ماشااله یه دستن
  • دکترای روابط بین الملل NL ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    9 1
    افغانستان چون مثل ترکیه چون نفت نداره مجبور هست به صورت جدی از صنایع غیر نفتی خودش حمایت کنه در ایران عملا با دلار 4200 نفتی دولتی واردات می کنن....و به خاطر نفت هسته ای رو تعطیل می کنن......مقاله بسیار سطحی هست راهی که افغانستان خواهد رفت همان راهی هست که مالزی ترکیه و اکثر کشورهای بدون نفت رفتن یعنی حمایت از صنایع غیر نفتی داخلی...
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    16 0
    سخن یک یاغی چه ارزشی داره که مطرح می کنه اینها ترمز اقتصاد کشیدن می خوان با این فرا فنی ها اگر شد ترمز دیگر مولف های قدرت ایران بکشند این خائنین باید محاکمه کرد نه اینکه نوخچار های را تیتر کرد
  • US ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    22 2
    فقط یه احمق بالذات می تونه نفهمه که قدرت دفاعی، بزرگترین عامل ایجاد ثبات برای کشور است که نتیجه اش می شود رفاه جامعه.
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    27 1
    این بیشرفها رو بندازید زندان . غلط کرده که در مورد سلاح و نظامیان کشور چنین نظری میده .
  • US ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    9 1
    لازمه ی پیشرفت کردن وجود داشتن است! آن هم در این منطقه ی ملتحب ما ، مقاومت در برابر درک این گزاره‌ی بدیهی واقعا کار سختیه.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    17 1
    آقای عمادالدین باقی آخه اینگونه حقوقدانهانه میتوانندموشک بسازندنه رفاه وامنیت وپاسپورت ایرانی.
  • NL ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    15 0
    خاک عالم بر سر تمام غرب گدایان وطن فروش بدبخت کسی که گرسنه است درخانه اش را بخاطر شکمش نمی فروشد .قدرت موشکی را بدهیم بخاطر شکم
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    11 0
    اصلاح طلب پول و سرمایه مردم روبه یغما بردید دیگه حرف زیادی نزنید اگه این موشک و توان دفاعی هم دست مفسد هایی مثل شما بود تا حالا نابودش کرده بودید مثل این آخوندی که هم مسکن رو نابود کرد هم 1200میلیارد از سرمایه مردم رو از توی بورس و رفت خارج
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    13 0
    اتفاقا موشک برای رفاه و امنیت مردم هست. والا اگه ما موشک نداشتیم تا الان 1000 بار آمریکا بهمون حمله کرده بود و از عراق و سوریه و یمن و افغانستان بیچاره تر شده بودیم. متاسفانه یه سری از مردم هم بدون اینکه ذره ای تفکر کنن،کورکورانه تحت تاثیر این اراجیف قرار میگیرن، مثل شعار نه غزه نه لبنان.
  • ق IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    8 1
    متر ومعیار حلال زادگی حب اهلبیت بوده وهست( فطرت پاک بشری را با حب شهوات ،گناهان و اشاعه آن پوشانده نباشند) و حرامزادگی از تولد فرزند نا مشروع (خارج از قواعد دینی)هست تا دنیاپرستانی که لذات دنیا را به هر قیمتی به چنگ می آورند( نهج البلاغه آفرینش طاووس_زغن یا شیطان طعمه در دهانشان میگذارد_اسرا،۶۸) دوستی با دشمنان تاریخی فطرت پاک بشر که همان جهود است از مصادیق عدم حلال زادگی است.
  • DE ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    15 0
    نخیر موشک نباشه ایران میشه لیبی و سوریه دوم بخاطر همین موشک هاست که راست راست شما اصلاحاتچی ها راه میرید و حرفهای بی فایده بلغور می کنید فایده موشک تولیدامنیت مرزهاست و خاک کشور ایران هستش. وقتی امنیت نباشه اقتصادی هم نخواهد بود. بدون موشک و قوه دفاعی میشیم افغانستان دوم. اگر راست میگید و از رفاه دم میزنید برای تولید مسکن ارزان و توسعه تولیدات کشاورزی و تولید فراوردهای صنعتی شما اقایان اصلاحاتچی بجای ایجاد اشفتگی یک قدم کوچک بردارید
  • DE ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 0
    این اصلاحاتچی ها که مسئول سیاست داخلی و اقتصاد داخلی و امور مالی کشور بودند کارشون رو درست انجام ندادند هیچ بدهکار هم شدند. برعکس حافظین امینت خاک و اب کشور کارشون رو به بهترین شکل انجام می دهند و فروتن و فداکارند. اگر اجازه میدادید سپاه و ارتش نظم رو توی تبادلات و برنامه ریزی های اقتصادی و توسعه تولید مسکن ارزان برای عموم ، تولید و توزیع مواد کشاورزی و فراوردهای صنعتی و خودروسازی هم اعمال میکردند بطور حتم اقتصاد و امور مالی کشور بهتر از نوع مدیریت شما اصلاحاتچی های غرب گدا بیسواد و ترسو بود.
  • 1400 IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    8 0
    جناب باقی شما باغی هستید
  • مرصاد IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    13 0
    اصلاح طلبان هذیان گو !!
  • مرصاد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    7 0
    فضای رسانه ای کشور ؛ بیش از حد ، بی در و پیکر شده ، که هر الدنگی ، به خودش جرئت میده ، هر اراجیفی ببافه !!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    تقصیرو قصور تقصیرو قصور. نمیدونم چرا حتی بزرگترین ه ا هم جرئت اظهار واقعیتو نداره .واقعیت اینکه این وضع. کنونی وبدترش مطلوب طیف اصلاح طلبه. اینا عمدا این وضعو پیش اوردند که فشار برمردم ونظام جهت کشوندن ایران بمذاکره وبرجام موشکی .فقط همین یه قدم برای پیروزی امریکا برایران مونده والسلام .بقول سردارمون اگه ایجام زهرو اماممون بخوره جان اسلام وجان ایران گرفته خاهد وحتما بعدش پای بازرسان سازمانهای بین المللی به پایگاههای نظامی ایران باز وبعد ازاطمینان ازنبودن خطر . دقیقا مثل عراق به ایران حمله خلهد کرد .اونروزه که حتی یه دونه ازین مدعیان اصلاحاتو درایران نخاهی یافت .همشون جا برای خودشون رزرو کرده اند.بدون شک اصلاح طلبان طبق تجربه تاریخی که همواره ظالمو وحیله گر ودروغگو تبلیغاتش قوی بوده ومطابق هوی وهوسها وبدروغ بمردم وعده داده وسر مردم کلاه گذاشتند .همواره برطرف حق پیروز بوده . میترسم باز همین اتفاق بیفته امریکا ایرانو تجزیه کنه.فقط لطف خدا میتونه به این شیاطین پیروز بشه .اونم بتوسط اگاه وبصیر کردن ملت که دیگه به اینا رای ندن . وباجسور کردن قوه قضائیه که اینارو یکی یکی واشکارا محاکمه وبمردم معرفی کنه.ایا این لطف خدا شامل حال این کشور خاهد شد . الله اعلم
  • احمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    اصلاح طلبان گندی به مملکت زدند و امپریالیسم را آنقدر گستاخ کردند که روی هرچه این ملت اراده کنند پا می گذارند قریب هشت سال رکود وتورم فزاینده چیزی دیگر نساختن ،اظهار نظر های روشنفکران این طیف فقط مانده بگویند اشتباه کردیم انقلاب کردیم .اینها همان غرب گراهای خودباخته هستند که مرحوم دکتر شریعتی آنه را خوب در شناخت جامعه ایران معرفی کرده که امروز برای تصاحب قدرت به صف انقلابیان آمده اند ولی انقلابی واستقلال گرایی ندارند .بدون خلاقیت وابتکار وبرنامه ریزی علمی فقط به ترحم غرب می اندیشند وبس .
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 0
    سه نقطه حدی داره
  • حسین IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    17 0
    عماد یاقی در این دنیای پر از درندگان فراوان باید به سلاحی متکی باشیم آن پسر ناخلف مطهری خواهشاً احترام آن علامه شهید را نگهدار
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    10 0
    نادان اول بودجه دفاعی رو با بودجه کل مقایسه کن بعد حرف ... بزن
  • كريم IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    11 0
    تو هم به جاي دلسوزي براي مردم و نساختن موشك كه تامين كننده امنيت كشورمان است به اصلاح كردن مخت بپرداز كه از همه كاري واجب تر است.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    18 0
    با طناب پوسیده همین ساده لوح ها رفتیم ته چاه برجام، آنقدر دشمن را پررو کردند که سردار سلیمانی ترور شد .
  • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    شما که ادعا میکنید علم سرآمد روز را در همه رشته ها دارید پس چه شده که غیر از زیر آب آمال و آرزوهای مردم زدن را هیچ علم دیگری ندارید وفقط با غوغا سالاری و دروغ و دو رویی و کلک و... سوار بر آرزوهای مردم میشوید و مردم را بردید به آنجایی که الآن هم با کمال پررویی وقاحت هیچ چیز را به گردن نمی گیرید برید گم شید رها کنید مردم را اجازه بدید مردم خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.
  • FR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    12 0
    مغز معیوب امثال عماد باقی را کی درمان کند ؟
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    6 0
    موشک شده بهانه برا یه عده
  • مصطفی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    10 0
    اختلاس های هم کاسه ها و هم پیاله های عماد چند ده برابر بودجه ساخت موشکهاست. اما چون از محل اونها میرسه سکوت میکنه. از طرفی از محل بودجه موشکها اربابانش دچار ترس میشن خیلی نگرانه.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 0
    آخه بفهم دستاوردهای نظامی مثل ناموس آدمه بفهم امنیت هم جزو رفاه حساب میشه بفهم
  • حسن IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    18 0
    اقای عماد باقی سازندگان موشک به وظیفه خودشان خوب عمل کردند ولیکن دوستان واقوام شما در دولت تدبیر وامید گند زدند وضعیت فعلی نتیجه عمل کرد انهاست
  • رضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    16 0
    جناب مطهری خواهش می کنیم صحبتهایتان برای خانواده خودتات بکنید و خیالتان راحت که جامعه هیچ نیازی به صحبتهای شما را ندارد . شما فکر می کنید این مردم گوششان منتظر شنیدن ارشادات شماست ته به خدا . خوشان خوب و بد را می شناسند .
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    6 0
    چقدر میترسن از انتخابات 1400
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    13 0
    یکی از مشکلات کشور ما همین کلمه ی بجای است. هر حرکت مثبتی انجام می شود میگویند به جای این کار بهتر بود آن کار را می کردیم.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    18 0
    رفاه مردم وابسته به دفاع موشکی وساخت موشک است. امنیت نباشد اقتصاد هم نیست.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    5 0
    علی مطهری باز شما نظر دادی؟!
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    8 0
    آقای باقی نگویید کشور برای ما چه کرده بگویید ما برای کشور چه کردیم؟ وقتی دولت برای ملیون ها نفر شغل ایجاد نکرده و وسایل تحصیل و تحصیلات عالیه فراهم نکرده آیا عادلانه است که برای شاغلین فعلی دستمزدهای نجومی تعیین کند و عملا مسیر را برای بقیه ی افراد جامعه مسدود کند. به نظرتون باید از شغل های مولد که خیلی ها در بازار جهانی طرفدار هم دارند مالیات گرفت تا دستمزد چند مقاله نویس و تحصیل کرده به اندازه ی کشورهای فلان و بهمان برسد؟ شما امکانات را در اختیار هر کسی قرار دهید حتی کارتن خواب ها خواهید دید که اون ها هم تحصیل می کنند و نخبه میشن. تحصیلات عالیه نعمتی هست که بیت المال در اختیار یک فرد جامعه گذاشته تا به کشورش خدمت کنه نه این که تصور کنه ژن خوب هست و رفاه فلان شخص و فلان کس را طلب کنه.
  • حامین IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    5 0
    این عمادالدین باقی همون ملیجک منتظری نیست؟
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    16 0
    سپاه لطف كنه پرايد و ال نود و كاميون و اتوبوس و قطار رو هم بومي سازي كنه كه تحريم نابودمون نكنه
  • محمد IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    16 0
    جناب عمادفانی شمااصلاح طلبان جزدروغگوئی که برای هدف تان هست چیزی بلدنیستید.شماکه 2رئیس جمهورویک نخست وزیروعناصروداشتیدچه کردید؟
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    5 0
    تو وقتی موشک ساختی مجبور هستی از نظر علم مواد علم شیمی علم هوافضا علم مهندسی شیمی و علوم دیگر پیشرفته باشی و زیر ساخت های اون میتونه برای داروسازی هم کاربرد داشته باشه برای صنایع الکترونیک و مواد پلیمری هم کاربرد داشته باشه و خودرو و خیلی چیزهای دیگر انرژی هسته ای هواپیما فضا و خیلی علوم دیگر اول به صورت نظامی مورد بهره برداری قرار گرفتند و بعد مورد استفاده عموم قرار گرفتند.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    آقای مطهری به خاطر همین کج فهمیت بود که رد صلاحیت شدی چون عقل تشخیص دشمن را نداری و همیشه چشم و دلت به گشایش راه دشمن است یعنی شما بعد از 40 سال هنوز نفهمیدی که دشمن هر گز خیر خواه ما نخواهد شد بهتر است به پزشک مخصوص خودت مراجعه کنی
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 3
    منظور ایشون بودجه ای که به ساخت موشک تعلق میگیره نه بخش تولید کننده اگه کمی از اون بودجه رو به معیشت مردم سرازیر میکردن اره انقدر وضعیت تاسف انگیزی نداشتیم مگه فراموش کردین المان نازی هم قدرت اول موشکی دنیا بود
    • رادان IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      آخه نفهم! ایران کمترین بودجه نظامی در منطقه را دارد و پیشرفتگی این تجهیزات نظامی بومی بخاطر نبوغ و استعداد دانشمندان صنایع نظامی ماست نه بودجه هنگفت. بودجه نظامی ایران حتی یک دهم بودجه طرح های مزخرف و شکست خورده افسادطلبان نیست. درد این مردک خناس خلع سلاح کردن ایران است ولی کور خونده. زمان تصفیه افسادات نزدیکه
  • DE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 0
    ای علی ِ مطهری تو واقعا خیلی خیری . کارهای خیر زیاد میکنی
  • DE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 0
    وطن فروشی که شاخ و دم نداره . عماد باقی و اون یکی دیگه ...نفوذ
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 0
    دو تفکر در کشور وجود دارد تفکر انقلابی که برای دفاع از کشور موشک می سازد تفکر انفعال و نگاه به غرب که رفاه را از مردم گرفته است .حالا آقای عماد باقی این اعتراض را به همفکران خود کند
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    چیشده که عظمت مملکت رونادیده وزحمات دلسوزان سربلندرا کم ارزش وامنیت واقتدار این خاک رو به موشک ربط میدن وحمایت ازبلنگوی استکبار وتروریست هامیکنن .خیانت به یک مملکت چه شکلایی میتونه داشته باشه؟!!!چرابعضیا چیزای بی ربط رو میخوان وصل کنن جرایان چیه؟؟؟!!!چقدر میگیرن که خاک وطن بفروشن وحامی استکبارباشن؟!!!!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    اگراقتدار وخون شهدا ورهروانش نبودن این تسلیمهای بزدل خیانت کار چه ها که نمیکردند فقط خدا حفظ کنه بچه های حزب اللهی وسربلند ومقتدر را .اخه یکی نبست بگه استکباربمب اتم داره بمب شیمیایی داره تمام ثروتش راخرج نابودی بشرکرده وجنایتاش ادامه داره ازاون سردنیا اوده اینجا تروروجنایت میکنن ومزدوران ونوکران همه کروکورولالند ولی همه چیزعالم را به موشک وعزت ماربط میدن خاک برسر خیانتکار ننگ برخفت وذلت ونکبت ابدی حلقه به گوشان سیلی خورده ودرمانده
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    موشک ها برای روزی است که امثال عماد باقی را به آن ببندیم و بفرستیم به جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس