.

اعمال تحریم های جدید ضدایرانی آن هم به فاصله کوتاهی پس از نمایش بایدن با هفت سین ایرانی، یکبار دیگر نقاب را از چهره زشت ساختار حاکمیتی آمریکا کنار زد.

سرویس سیاست مشرق- روز ۱۰ فروردین وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. کاخ سفید مدعی شده که این تحریم ها به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال شده است.

با توجه به اینکه این تحریم ها در حین مذاکرات وین و در تعطیلات سال نو اعمال شده، می توان آن را هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران قلمداد کرد. هدیه ای که نماد دشمنی و اعتیاد به خوی سلطه گری و غارتگری است.

این اقدام خصمانه کاخ سفید علیه ملت ایران در حالی است که در آغاز سال جدید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنار همسرش با سفره هفت سین در کاخ سفید عکس گرفته و اینگونه وانمود کرد که طرفدار دوستی با ملت ایران است.

هرچند که سالیان طولانی است که عداوت آمریکا با ملت ایران آشکار شده اما اقدام جدید کاخ سفید، جدیدترین مصداق از دشمنی آشکار با مردم کشورمان است.

با توجه به اینکه معادل انگلیسی کلمه «تحریم» SANCTIONS می باشد، می توان از تحریم های جدید ضدایرانی در تعطیلات نوروز، با عنوان «سین هشتم» نام برد که باید در سفره هفت سین بایدن در آغاز نوروز نمایش داده می شد.

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

اعمال تحریم های جدید ضدایرانی آن هم به فاصله کوتاهی پس از نمایش سخیف و مزورانه بایدن با هفت سین ایرانی، یکبار دیگر نقاب را از چهره زشت ساختار حاکمیتی آمریکا کنار زد.

آمریکا به دلیل اعتیاد شدید به غارتگری و زورگویی، از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند. بر همین اساس یکروز داروی کودکان ایرانی مبتلا به بیماری های خاص، هدف تحریم قرار می گیرد و روز دیگر رژیم صدام برای بمباران شیمیایی زنان و کودکان و پیر و جوان ایرانی مجهز و مسلح می شود.

بایدن همین چند هفته پیش قانون وضعیت اضطراری علیه ملت ایران را تمدید کرد. دقیقا مشابه اقدامی که ترامپ و اوباما و بوش و کلینتون علیه ملت ایران انجام دادند. در ماههای گذشته نیز دولت بایدن با «دزدی دریایی» به نفتکش حامل محموله ایران تعرض کرده بود.

و اما تحریم های جدید ضدایرانی، یک پیام ویژه برای جریان غربگرا در داخل کشور داشت. وقتی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد، جریان اصلاح طلب با ذوق زدگی اعلام کرد که ایران شاهد یک «آبان رویایی» در سال ۹۹ خواهد بود و بایدن به سرعت به برجام بازگشته و اجرای تعهدات آمریکا را از سر می گیرد و ما در زمانی کوتاه شاهد گشایش عظیم اقتصادی خواهیم بود.

واقعیت این است که جریان اصلاح طلب در دیپلماسی دچار سرگیجه و سردرگمی است. علت نیز در عدم آشنایی و عدم تسلط این طیف به زبان مذاکره است. اصلاح طلبان یکروز آمریکا را کدخدا و اروپا را آقااجازه نامیدند، روز دیگر تاکید کردند که آمریکا مزاحم است و همان بهتر که از برجام رفت و اروپا پشت ماست، دیگر روز مدعی شدند که بایدن موجب تحول در پرونده برجام شده و ورود وی به کاخ سفید، «آبان ۹۹» را به یک آبان رویایی برای ایرانیان تبدیل خواهد کرد.

در همین رابطه نشریه اصلاح طلب امید جوان نیز در شماره ۵ مرداد ۹۹ تصویر خندان جو بایدن را در جلد مجله منتشر کرد و نوشت: «رویای ایرانیِ آبان ۹۹؛ شکست ترامپ، تبریک تلفنی روحانی به بایدن، کاهش قیمت دلار، احیای برجام».

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

همچنین روزنامه سازندگی - متعلق به حزب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی - ۵ مرداد ۹۹- در گزارشی با عنوان «بازگشت به برجام، عبور از براندازی؛ حزب دموکرات آمریکا وعده داد در صورت پیروزی جوبایدن رخ دهد» نوشته بود: «در سند ۸۰ صفحه ای مانیفست انتخاباتی دموکرات ها که توسط هیاتی ۱۵ نفره از یاران بایدن و سندرز تهیه شده است، لیبرال های آمریکایی تعهد کرده اند به برجام بازگردند و از براندازی جمهوری اسلامی ایران دست بردارند.»

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران!/ رونمایی کاخ سفید از «سین هشتم» با تحریم های جدید ضدایرانی

اکنون حدود یکسال و نیم از استقرار بایدن در کاخ سفید سپری شده و به اذعان رسانه های غربی، وی در موضوع ایران دقیقا مسیر ترامپ را ادامه داده است.

بنابر مستندات متعدد، ساختار حاکمیتی آمریکا- جمهوری خواهان و دموکرات ها- نقشه مشترکی را علیه ایران دنبال می کنند. هدف اصلی، خالی کردن دست ایران از مولفه های قدرت ساز است.

«جو بایدن» در شهریور ۹۹ قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان ان، با عنوان «راه‌های هوشمندانه‌تری برای سختگیری علیه ایران وجود دارد» بااشاره به شکست سیاست ترامپ در رسیدن به توافقی بهتر از برجام با ایران، نوشت: «وقتی ترامپ ریاست‌جمهوری را به‌ دست گرفت؛ وعده یک توافق بهتر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را داد و متعهد شد که به تهران برای مهار رفتار تهاجمی‌اش در سراسر خاورمیانه فشار وارد می‌کند. مثل خیلی از وعده‌های رئیس‌جمهور ترامپ، مشخص شد که این وعده‌ها فقط شعارهای توخالی است».

بایدن در ادامه نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد، همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

هدف آمریکا و تروئیکای اروپا در مذاکرات مشخص است و آن اینکه در گام اول آمریکا بدون لغو تحریم ها و عملا بدون هیچ هزینه ای به برجام بازگردد و در گام دوم، تعمیم توافق هسته ای به حوزه های راهبردی از جمله توان دفاعی و نظامی و قدرت منطقه ای ایران کلید بخورد.

روسای جمهور آمریکا اعم از اوباما و ترامپ و بایدن از ابزار تحریم علیه ملت ایران استفاده کرده و بارها با بی شرمی مردم ایران را تروریست! و یاغی! معرفی کرده اند. با اینحال جریان اصلاح طلب همچنان نسخه مذاکره مستقیم با آمریکا را می پیچد. انگار نه انگار که همین چند سال پیش قرار بود امضای وزیر خارجه این کشور تضمینِ برجام باشد. و انگار نه انگار که قرار بود آبان ۹۹ برای ملت ایران به واسطه حضور جو بایدن در کاخ سفید، آبان رویایی! رقم بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    39 40
    سخت نگیر تحریم نعمته و باعث پیشرفت میشه
    • سید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      50 20
      هفت سین آمریکایی : سفّاکی، ستمگری، سبعیّت، سلطه گری، سرکوب، سوداگری و سلّاخی!!!!!
    • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      21 15
      بد نیست، الفبای اقتصاد و اثر تحریم رو بدونیم و نظر بدیم .
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      15 11
      مشخصا عمق تفکر یک انسان جاهل دنبال رو غرب همینه تهش وقتی کم میارید به پرت و پلا گفتن و جفنگیات رو می آورید
    • حاجیزاده IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      6 0
      قطعا
    • DE ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      10 0
      عجب چهره های نجس و کریهی دارن هردوشون 43 ساله ملت ما را تحریم کرده اند و از هر جنایتی کوتاهی نکردند و چندین گروهک تروریستی را به جان این ملت انداختند که مادر بزرگ همه شون سازمان گلاب بروتون فاضلاب مسعود لجنی بود و هزاران میلیارد به مردم ضرر زده اند بعد مانند دوتا گاگول منافق ایستادند مصنوعی دارن بچه گول میزنن جنایتکارهای زذل
    • SE ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      8 0
      امیدوارم برجام و برجامی یکجا بروند به درکه جهنم
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      7 1
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      5 1
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      6 2
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است .
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      2 0
      چرا قبل از انقلاب یک رییس جمهور امریکا به مردم ایران عید نوروز را تبریک نگفت ؟ و ایا این تبریک ها از سر صدق و صفا و دوستی است یا عید نوروز بهانه ای است برای فریب افکار عمومی ملت ایران ؟ چه کسی تبریک گرگ به گوسفندان را باور میکند؟
  • روزبه IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    15 2
    توافقی در کار نخواهد، توافقی که ذیل فشار طرف مقابل صورت بگیره معنی باج گیری داره، میزان تولید فشار از سوی ایران در عرصه های مختلف و میزان اثر گذاری اون رو قراره با تحریم و تهدید خنثی کنن که عناصر داخلی بخشی از این موضوع است، جنگ در اروپا فرصت رو برای ایجاد شرایط جدید آماده کرده، فرصتهای بوجود آمده در بحران ها رو باید در نظر داشت، تحمیل شروط از سمت ایران در نقطه تعادل امکان تحقق نداره
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      4 0
      20 سال هم دنبال باج دادن بودن و هر بار هم زدن تو سرشان
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    12 3
    خخخخخ.سین هشتم.از فردا اصلاح طلبا بایدن مچکریم.
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    11 1
    آن بی ... که می‌گفت. بایدن حر است آمده همه چیز درست میشود چرا حکومت با ویرانگران واسب تروای آمریکا در داخل افساد طلبان ومنوچهر فریدون متقلب به روحانی برخورد ومحاکمه نمی کند
  • محسن IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    15 0
    ااقای روحانی میگفت ما هیچ قرادادی امضا نمیکنیم مگر همان روز کلیه تحریمها بالمره لغو شود ! پس چی شد برجام هم مانند ترکمنچای و گلستان لکه ننگی بر تاریخ ایران شد وایندگان مارا بخاطر این حماقت واعتماد به غرب نخواهد بخشید . اقای ظریف نام شما با برحام تا ابد در تاریخ ایران ماندگار شد و نسلهای اینده در مورد شما قضاوت خواهند کرد
    • SE ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 18
      زمان روحانی که تحریمها برداشته شد موقع برجام
  • سید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    11 13
    هفت سین آمریکایی : سفّاکی، ستمگری، سبعیّت، سلطه گری، سرکوب، سوداگری و سلّاخی!!!!!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      4 13
      مرگ بر آمریکا
    • JP ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 3
      سید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    4 0
    این پیام بزارید یکم دلمون خالی بشه ..... امریکایی
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    10 1
    .... تر از بایدن اون داخلیاییند که دل به امریکا خوش کردند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    8 2
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 3
      ولمون کن
  • سیروس آریامنش IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    4 1
    از دشمن چه انتظاری دارید؟
  • رامین IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 2
    سین نهم
  • ن IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 2
    بانظرشماموافقم؛منتهاشمامسئولیت پذیرنیستید؛توافق یعنی دادن وستاندن ...کم یازیادیامتوسط ..
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    5 7
    چه ربطی به ملت ایران دارن نمیدونم
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 2
    سپاه مردمی سپاه همت و خرازی و باکری و زین الدین و ردانی که خدا رحمتشان کند
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 2
    این تحریمها الان چه دخلی به معیشت و زندگی مردم ایران داره؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      2 1
      مگر تحریم‌های قبلی برداشته شده که سفره تان و معیشت تان فرق کرده که حالا این تحریم‌ها اثر بکند یا نکند.
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      0 0
      خیلی ...پس این گرانبها از داره میاد تند رو
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 2
    در اینکه آمریکا استعمارگر است شکی نیست. ولی مشرق جان با دادن اطلاعات غلط باعث بی اعتمادی مردم میشوی.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    3 0
    خداوند در دوجهان جهنم را بهش هدیه کنه ایشالله!!!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    7 0
    خدا تحریمشون کنه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    5 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 8
    مشرق آدرس غلط نده. این تحریم های سپاه که چیز جدیدی نیست و ماندگار است. دولت و به ویژه وزارت امور خارجه ایران هم پذیرفته اند و حتی حاظرند که توافق جدید را با حفظ تحریم های سپاه پاسداران شکل بگیرد درست مثل دولت روحانی.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    13 0
    باید محدودیت در برد موشک های ما رو بردارند تا جوانان نیروهای مسلح سایه خطر رو روی سر دشمنان بگذارند تا ببینید باز هم از این رفتار ها میکنند یا نه بیشتر برای کنار اومدن با ما مشتاق می‌شوند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      1 2
      نه باید مدیران خودروسازی را با مدیران موشک سازی جابجا کنن
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    3 0
    مرگ بر آمریکای کثیف
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    3 0
    خلق و خوی شیطان همین است مذاکره با شیطان نتیجه ای برای ما ندارد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    4 1
    در تاریخ سراغ دارین که تاحالا امریکا غیراز خشونت و غارت و ویرانی چیزی به کشوری هدیه داده باشه؟؟؟!!!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    6 0
    از گرگ جز دریدن توقع دیگه ای نباید داشت!
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      2 0
      و از غربزده جز خرابی توقع دیگه ای نباید داشت!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    6 0
    تازمانیکه حتی یک نفر ازغربگداهای اصلاح طلب دردولت وجودداشته باشد دولت رابه سوی امریکا می کشاند اول ازهمه ریشه تفاله هاای دولت های امریکاپرست خشکانده شود
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    3 5
    مشرق در این موضوع از طرف ملت ایران حرف نرن.
    • DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      4 3
      حداقل مشرق با مجوز قانونی و مسئوولیت رسانه ای و جمعیتی متخصص و اهل فن که کارشان هزار و یک پیچیدگی دارد بعنوان یکی از معروفترین و قابل اعتماد ترین و وزین ترین سایت های فارسی زبان در زمینه رسانه ای عمل میکند . حالا شما سر پیاز یا ته پیاز هستید که فکر میکنید از طرف ملت وکیل هستید که به مشرق یاد آوری بفرمائید که مشرق از طرف مردم حرف بزند یا نزند. حتی نماینده مجلس که قانونی انتخایب شدهخ فقط نماینده حوزه خودش است نه نماینده کل ایران .حالا شما خودت در کدام حوزچه حوزه یا استخر یا برکه و جوی و رودخانه ای رای آوردی که شدی نماینده مردم . اگه بیکاری بشین جدول حل کن حال کن چرا الکی چیز مینویسی داداچ/
  • داود IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    دشمنی آمریکا دقیقا با ملت ایرانه. اگر نبود که این همه تحریم و ... انجام نمیدادن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • محمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    هفت سین آمریکایی : سفّاکی، ستمگری، سبعیّت، سلطه گری، سرکوب، سوداگری و سلّاخی!!!!!
  • علی آقائیان یسار IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    وای برکسانی که ازعقلشان فهمشان استفاده نمیکنند. وای برکسانی که آفتاب جلوی چشمشان را انکار میکنند. وای برمسئولانی که امید مردم را ازبین میبرند وآنان را گمراه کرده و برمردم آمریکا وغرب دوستی دررفاهشان پیشنهاد میدهند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    اتفاقا هدیه خیلی خوبیه.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    ملت مظلوم ایران حمایت. احمقانه شما و دیوانه قبل از شما را نمیخواهد. ... حمایت نمیخواهیم ، برید گمشید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    تحریم های ضد جمهوری اسلامی.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    اف به شرف شون،کجا دشمنی که به خون مردم ما تشنه است الکی پیام نوروزی می دهد مردم ما هوشیار هستن خوب دشمن شناختیم
  • ملت سربلند ایران IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    خودتونو خسته نکنید
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    نام پدر....وشیره‌مادرحرام‌تان‌بادمرگ‌برامریکا
  • جواد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    خوب کرده، دستش درد نکنه،
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    وبازهم مردم باید مقاومت کنن
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    البته عیدی مسئولین کشوری کمتر از آمریکایی ها نیست
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    تحریم بهونه تونه میخاین همه چیزاگرون کنید
  • محمدجواد IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 1
    چرا دولتمردان همه تحریم ها رو به ما ربط میدن؟!!!
  • احمدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 0
    خوی حیوانی و کثیف امریکا بر همگان بجز افساد طلبان روشن است
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    لعنت بهشون که سپاه رو تحریم میکنن
  • صصصصصصص IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    یکی به این طرفداران مذاکره و برجام در دولت 11 و 12 بفهمانه که این رو.سای ج... امریکایی به این آسانی سواری نمی دهند مگر با زور و شلاق و...
  • مهدیزاده IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 1
    باادامه تحریم سپاه ما قویتر خواهیم شد
  • سید IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    عیدی بایدن تحریم های دیروز بود نه نمایش تو عکسا
  • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    هر دم از این باغ بری می رسد/تازه تر از تازه تری می رسد
  • احمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 1
    این تحریم را به فرصت تبدیل میکنیم
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    6 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • !! IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    پس از چیدن هفت سین و تبریک نوروز ودر حال مذاکرات برجامی ! اینک تحریم های جدید ! ترفند چماق وهویج کدخدا !!
  • ایرانی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    در سایه صلح هست که کشورها رشد میکنن خواهشا سیاستمداران داخل و خارج دست از این کارا بکشن به ایران فرصت پیشرفت بدن
  • ناشناس IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    6 0
    موشک قاره پیما اگر داشتیم و پرتابش میکردیم بسوی نیورک و واشنگتن دیگه این سرمایه دارهای یهودی ساکن کالیفرنیا نمینشستند برای آب خوردن ایرانیها هم تصمیم سیاسی بگیرند و حساب کار میومد دستشون
  • مهران IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    چرا مردم رو با مسئولینی که مردم هیچ اهمیتی براشون ندارند قاطی میکنید انقدر از مردم مایه نزارید
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    تحریمهای خارجی با بی غیرتی های داخلی جواب میده. همان آبی که هشت سال حسن روحانی به آسیاب دشمن ریختند.اما در ظاهر خودشان را فرشته آسمانی ومنجی ایران معرفی کردند.با فریب ودروغ و...
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    مرده شور ببر بایدن رو با اون هفت سین.به این یانکی جماعت اعتماد نکنید باید سراغ بمب اتمی رفت.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    خوشا بحال کاسبان تحریم و مخالفان FATF
  • GB ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    اونها که تحریم شدن جان مردم ایران هستن
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    مرگ بر آمریکا هم تایید داره هم ریکا
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 0
      ببخشیدا اینجا برنامه خردسالان اجرا نمیشه هااااااااا
  • علی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    برجامها همه برنامه ریزی شده توسط امریکا و انگلیس برای پیش برد نرم اهداف خود یعنی افزایش نارضایتی و مخالفت ملت با نظام حاکم و پس از گرفتن قدرت ملی از نظام حاکم و بعد این جنگ نرم به نتیجه برسد.مگر اینکه این دولت با ایجاد رفاه و افزایش قدرت خرید و اهمیت به معیشت مردم همایت ملی که بزرگترین قدرت یک حکومت هست تقویت شود انشاا...و دشمنان به هدفشان نرسند.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    تقصیر خودمون ه وقتی یه نفر و بزرگ می کنیم و از عکس هفت سین ایرانی اش ذوق کنیم جناب پشه هم فکر می کته عقاب ه اقتصاد رو در داخل بازسازی کنید و جهان را وابسته به مخ ایرانی ها کنید مغزها و نعمت های سرزمین مان را دریابد و نگاه تان را از چهره ی کریه این ...ها برگردانید و کفاره ی نگاه های قبلی رو پرداختن به مظلومیت کشور مهربون مون قرار دهید
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    مرگ بر امریکا بایدن بیشعور
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    خودمونيم مشرق ، حقيقتاً خيلى پدرسوختگى ميخواد حرفى را كه عالم و آدم شاهدند كه از دهن شيخ - روحانى روسياه - دراومده به اصلاح طلبان نسبت بدى و همين جورى خيره خيره و بى شرفانه قصه به هم ببافى و خاك بر چشم حقيقت بپاشى و …
  • رادو IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    توراخدا برجام ول کنید
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    امیدوارم این کامنتها منتشر و به سمع و نظر سران نظام برسد و تصمیات درست بگیرند:۱ - برجام احیا کنند به شرطی تحریم بانکی و تجاری برداشته شود۲- مسائل سیاسی مثل تحریم سپاه و حقوق بشری گره نزنند به توافق برجام ۳- تضمین حقیقی عدم دوباره تحریم، در خود داخل ایران است، وقتی ایران همانطور قدرت سخت(بازدارنگی دفاعی) فوی است، در قدرت نرم یعنی در علمی و افتصادی قوی باشد، که لازمه اش برچیدن فساد افتصادی و مافیا است، بساط مدرکفروشی مراکز آموزشی خصوصی از مدرسه تا دانشگاه برچیده شود، در همین سایت بارها انتفاد به مدرکفروشی مراکز آموزشی شده، فاجعه مدرکفروشی مراکز مهارت آموزی!!! ریشه ناکارمدی خکومتداری، برمیگردد به مدیران و کارمندان نالایق و بعضا فاسد خائن و وطنفروش و رشوه گیر و جاسوس! اینها توسط فساد مدرکگرایی و پارتی و مدرکفروشی به مقام رسیدند و طی سه دهه کشور به منجااب فساد گرفتار کردند.!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    ازكرامات شيخ ما چه عجب قند را خورد وگفت وشيرين است نظام تك قطبى يعنى نظام سلطه وتابعيت وخاكميت بركل جهان حالا شما ويژه گى هاى اين نظام را فهميدى يا بايد همراه با ديگر كشورها كه اين نظم را نمى پذيرند ومقاومت ميكنند بايد همسو شوى وياهم تمكين كنى
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    هشیار باشید، اینک آمریکا از تحقیری که می‌خواست ب روسیه وارد کند، هراس دارد ب خودش منعکس شود ولذا پناه ب سوی فشار بر ایران میاورد. فشار از چندین جهت، تحریم های جدید، تبلیغات تلویزیونی وسیع تر با ورود کمدین های امنیتی، فشار بر محیط ورزشی و غیره. در حقیقت آنگلوساکسون ها با بکارگیری رسوم ملیت های دیگر سعی در ایجاد شبه و اختلاف در آن کشورها را دارند. راه های ورود اقتصادی مثل سرمایه گذاری و سپس برای شناخت جامعه، استخدام جاسوس و سپس ترک آن کشور از راهکارهای دیگر است که در روسیه مشاهده می‌شود.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    خیلی از فیلسوفها و روانشاسان عزم بایدن از کودکی برای رئیس شدن را خوب میدانستند که در 70 سالگی بعد از تصادف و مرگ همسر و فرزندش به ارزو رسید ولی بیشتر این تلاشها حدود 99 درصد فقط برای غارتگری است چون پسرش در اوکراین سلاح بیولوژیکی و فعالیت خط لوله نفت و گاز برای غارت میکرد که لو رفت و اوکرایتن فسادش زیادتر از کشورهای دیگر بود و همه تلاش میکنند پست بگیرند برای غارت کردن بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس