کد خبر 1094190
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
پسکوف

سخنگوی کاخ کرملین در اظهار نظری گفته روابط آمریکا و روسیه عملاً در پایین‌ترین جایگاه خود قرار دارد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) در اظهار نظری به روابط آمریکا و روسیه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

درخواست روسیه درباره قاچاق موادمخدر توسط ناتو

مسکو: علیه انگلیس تحریم‌های متقابل اعمال می‌کنیم

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در این اظهارنظر عنوان کرده روابط آمریکا و روسیه عملاً در پایین‌ترین جایگاه خود قرار دارد.

وی گفت: «این موقعیت با توجه به روابط دوجانبه [دو کشور] و احتمالاً از نظر مسئولیت‌های دو کشور در امور چند جانبه و از همه مهمتر در مورد کنترل تسلیحات و ثبات جهانی، وخیم است.»

سخنگوی کرملین همچنین با اشاره به ثبات استراتژیک جهانی خاطرنشان کرد که متخصصان آمریکایی و روسی در حال برقراری تماس به منظور بحث درباره معاهدات کنترل تسلیحات هستند، اما پیشرفت اندکی در دستیابی به تفاهم در مورد اهمیت حفظ معاهده‌های موجود مانند معاهده‌ «استارت جدید» داشته‌اند. 

وی همچنین تأکید کرد این آمریکا و روسیه هستند که باید عمدتاً مسئولیت کنترل تسلیحات هسته‌ای را بر عهده بگیرند، زیرا زرادخانه‌های سایر کشورها از جمله چین شبیه به زرادخانه‌های واشنگتن و مسکو نیستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در اظهارنظری در مورد روابط روسیه و آمریکا گفته بود این رابطه تحت تأثیر فرآیندهای سیاسی در داخل آمریکا است. وی همچنین گفته بود که همین فرآیندها، خسارات‌های خود را به بقیه جهان نیز رسانده‌اند؛ زیرا آمریکا همچنان بزرگترین اقتصاد و بزرگترین کشور از لحاظ قدرت هسته‌ای و نظامی است.

معاهده استارت جدید در سال ۲۰۱۰ توسط «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور وقت روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت  آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست. این توافق در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود و تاکنون واشنگتن تمایلی به تمدید آن نشان نداده است.

آمریکا به‌رغم اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه روسیه، اخیراً مشغول پایان دادن به معاهدات کنترل تسلیحاتی با این کشور بوده از جمله معاهده استارت جدید که بعد از خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» و معاهده «آسمان باز»، تنها معاهده باقی مانده بین دو کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس