يمن1.jpg

ائتلاف سعودی که از پیشروی‌های گسترده نیروهای یمنی در استان مارب به هراس افتاده با نقض آتش بس در استان الحدیده به دنبال فرار از شکست است.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در محور غرب و شمال غرب استان مارب ترتیب دادند و پیروزی های مهمی را به دست آوردند و همین مسئله زنگ خطر را برای نیروهای ائتلاف سعودی به صدا درآورد.

نیروهای یمنی عملیات را در استان مارب با هدف باز پس گیری پایگاه مهم و راهبردی «ماس» آغاز کردند و در تلاش هستند عناصر مزدور را به سمت شهر مارب عقب برانند و همین مسئله باعث شد ائتلاف سعودی برای کاهش فشار در این محور، دور تازه ای از حملات را در مناطق غربی و جنوبی استان ساحلی الحدیده از سر بگیرد.

ائتلاف سعودی با شعله ور کردن درگیری ها در استان الحدیده درصدد است فشار را بر مقامات یمنی چند برابر کند تا عملیات در محور غرب و شمال غرب استان مارب متوقف شود اما تاکنون به نتیجه دلخواه نرسیده است.

به گفته یک منبع میدانی، نیروهای ائتلاف سعودی با نقض توافق آتش بس در جنوب استان الحدیده، حملاتی را از محور جنوب و شرق روستای «الشعب» و محور غرب روستای «مغاری» در بخش «حیس» علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در استان الحدیده دنبال می کند، افزود: رزمندگان مستقر در خط تماس درگیری ها با وجود آتش بس در آمادگی کامل بودند و در همان گام نخست تحرکات عناصر ائتلاف سعودی را رصد و به موقع واکنش نشان دادند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای یمنی همزمان با شروع حملات به سرعت وارد عمل شدند و پس از درگیری های سنگین از نفوذ مزدوران سعودی به این مناطق جلوگیری کردند و آنان را عقب راندند.

ائتلاف سعودی در تلاش است با اشغال مناطق بیشتری در بخش «حیس» ، دامنه نفوذ خود را در جنوب استان الحدیده افزایش دهد؛ بخش «حیس» از محور شمال به بخش الجراحی متصل می‌شود که در کنترل رزمندگان یمنی است.

آرشیو

از بخش «تحیتا» در غرب استان الحدیده خبر می رسد، نیروهای ائتلاف سعودی تجهیزات نظامی جدیدی را وارد منطقه کرده اند و در حال احداث یک پایگاه در نزدیکی منطقه «الجبیله» در شرق منطقه مهم «الفازه» هستند.

به نظر می رسد، ائتلاف سعودی با انجام عملیات جدید در این محور قصد دارد امنیت مناطق شرقی «الفازه» را تامین کند که نتیجه آن به امن شدن جاده «تعز - الحدیده» منتهی می شود؛ با امن تر شدن این جاده، ائتلاف سعودی راحت تر می تواند برای نیروهای خود در جنوب شهر الحدیده تجهیزات ارسال کند.

تلاش ائتلاف تاکنون برای تامین امنیت این جاده مهم و راهبردی و در امان ماندن از آتش رزمندگان یمنی ناکام مانده است؛ حضور نیروهای یمنی در محورهای غربی و جنوب غربی استان الحدیده از جمله «الجبیله، المدمن و الجاح» باعث شده ائتلاف سعودی در تامین امنیت این جاده راهبردی ناتوان بماند.

نیروهای ائتلاف سعودی در روزهای گذشته حداقل حدود ۹۰ مرتبه آتش بس را در استان الحدیده نقض کردند؛ جنگنده ها و پهپادهای ائتلاف سعودی به صورت مستمر بر فراز آسمان شهر الحدیده، منطقه کیلومتر ۱۶، الجبیله و حیس» پرواز می کنند.

به گزارش مشرق، ائتلاف سعودی حداقل ۸۱ قبضه خمپاره را به سمت مواضع نیروهای یمنی و مناطق مسکونی در الحدیده شلیک کردند؛ یگان توپخانه ائتلاف همچنین منطقه «زعفران» را در حومه شهر الحدیده هدف قرار داد.

خبرها از شهر محاصر شده «الدریهمی» در غرب استان الحدیده حاکی از آن است، حملات نیروهای ائتلاف سعودی افزایش یافته است؛ یگان توپخانه ائتلاف مناطق مختلف این شهر را هدف حملات قرار داده و خسارت هایی برجای مانده است.

در حال حاضر، حدود ۷۰ درصد از مساحت استان الحدیده در کنترل نیروهای یمنی است؛ بندر و شهر الحدیده یکی از نقاط اصلی ارتباط یمن با دنیای خارج برای تامین نیازهای مردم این کشور است؛ فشارهای ائتلاف تاکنون مانع از رسیدن کمک ها به بندر الحدیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    51 16
    زنده باد رزمندگان انصارالله بمن.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    39 0
    حد اقل از دعا دریغ نکنیم . دعای مرزداران . تشکر .
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      5 0
      مداومت و تکرار روزانه
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      1 0
      اونهایی که بلد نباشن هم می تونند صوت و متن دعا رو با جستجو زن تو اینترنت بدست بیارن و همزمان با گوش دادن زمزمه کنند .
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    10 9
    به ما چه هنر کنیم به داد کشور خودمان میرسیم که هیچ نکته مثبتی برای دلخوشی ندارد تورم 400 برابر نرخافزایش جمیعت نزدیک صفر خط فقر زیر 6 میلیون تومان
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 9
      به درک ما حاظرم گرسنه بمانم اما این مجاهدات علیه ملخ خورهای سعودی خوک خورهای غربی هیچوقت متوقف نشه تو به اون دولتی که رای دادی برو ازش انتظار داشته باش نه از رزمندگان
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      2 4
      چقدر حسادت !!! اتفاقا گرفتاریمون از همین امراضه ، اگر کمک درست درمونی به این بندگان خدا کرده بودیم الآن باب المندب دست طرف دارای ایران بود ، و یک نقطه استراتیژیک رو توی چند داشتیم اما همین هایی که انتخابشون کردید هی رور خودشون حصار کشیدن و کشیدن تا الآن ... خلاف دستور خدا همینه نتیجش
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      چی بگم عقل ندارید خدا صبر به ملت ایران بدهد
    • فرزند ایران IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      ربط نداشته و اومدی خبر رو دیدی و نظر گذاشتی. واقعا عجیب نیست
  • علی IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 0
    قبایل عبیده با مزدوران سعودی در پایگاه الرویک درگیر شدن با پیشروی های انصار الله قبایل مارب علم ناسازگاری را برافراشته اند
  • ایرانی GB ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    6 0
    خدا شاهده من اگر موقعیتش رو داشتم میرفتم یمن برای کمک به این عزیزان , با توجه به اینکه در جنگ ایران و عراق هم داوطلبانه حضور داشتم با جنگ و اسلحه و تاکتیک های جنگی آشنایی دارم ... یمنی ها تنها کسانی هستند که در این منطقه لیاقت دارند واسه شون جنگید با توجه به اینکه اجداد ایرانی ما ( از منطقه دیلمان ) در زمان امپراطوری ساسانیان هم به کمک یمنی ها رفتند , کمک ایرانی ها به یمنی ها راه دور نمیره چون یمنی ها از خودمون هستند. دمشون گرم , خوب پوزه عربستانی های سوسمار خور جماعت رو به خاک مالیدند... باید ریاض رو تسخیر کرد.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      11 0
      اره والا
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 2
    دخالت = فضولی
    • ایرانی GB ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      خب , تو اگه اینو میدونی چرا اینو به دوستان عربستانی خودت نمیگی که در کار مردم یمن دخالت و فضولی کردند و به اونجا لشکر کشی کردند و زن و بچه مردم رو به خاک و خون کشیدند و الان دارند مثل بدبختهای درمانده , تاوان فضولی های خودشون رو پس میدن ؟؟ حضور نیروهای نظامی ایران در یمن چیز تازه ای نیست ما قرن ها در اونجا حضور داشتیم اونهم زمانیکه عربستانی های سوسمار خور تو صحرا دنبال سوسمار می گشتند واسه سیر کردن شکم درمانده خودشون و ادرار شتر رو بجای نوشابه میخوردند !
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      خوب از زمان قدیم فضول بودید که فضول را بردن جهنم
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      0 0
      سیاست اربابات همین بوده که جهان اسلام رو تکه پاره کنن و کسایی مثل شما هم بفرستن که دخالت نکنین ! البته وقتی ملتها پشت هم باشن اونا سختشونه برشون مسلط بشن ولی وقتی هر کی بگه به من چه ؟ یکی یکی رو ...
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    نقشه میدانی خیلی فهیم تر هست
  • رضا IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    ببخشید جهت یاد آوری .کمی قرآن بخوانید کسانی که با دشمن مسمانان برای کشتن مسلمان متحد می شود مسلمان نیست حرف حق را باید زد اگر چه گرسنه بمانیم
  • عشقم ترامپ IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    ایشالا فتح صنعا بدست منصورهادی
  • جهانمهر IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    باسلام خدمت دوستان خودتان ناراحت نکنید وخونسرد باشید کشورهای سوریه لیبی یمن کره شمالی تو جنگ هشت ساله به ما کمک های جزی کردن حال باید جبران کنیم دوستان من با سیاست کاری ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس