نیروهای یمنی (2).jpg

نیروهای یمنی در جریان عملیات جدید در شمال غرب استان مارب موفق شدند ضربات مهلکی به نیروهای ائتلاف سعودی وارد آوردند و در آستانه یک پیروزی بزرگ دیگر قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، از استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی پس از مدتی وقفه، بار دیگر عملیات را علیه نیروهای ائتلاف سعودی از سر گرفتند و با عقب راندن آنان موفق شدند چندین منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه عملیات غافلگیرانه را در محور شمال غرب استان مارب (مرکز بخش مجزر) از روز گذشته (دوشنبه اول اردیبهشت) برای پاکسازی مناطق در اشغال ائتلاف سعودی از دو محور آغاز کردند.

این عملیات غافلگیرانه در محور نخست از منطقه آل عفرج (هم مرز با شمال بخش مجزر) شروع و نیروهای یمنی توانستند به سمت منطقه «وادی حلحلان» در شمال غرب استان مارب و نزدیکی مرزهای مشترک با استان الجوف پیشروی کنند.

در محور دوم نیز رزمندگان یمنی حملات گسترده ای را از منطقه «الحریشا» در شرق بخش «مجزر» و هم مرز با بخش «مدغل» انجام دادند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند نیروهای ائتلاف سعودی را مجبور به عقب نشینی کنند.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات نیروهای یمنی در محور دوم، پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» و پایگاه «الجفره» در گام نخست از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج شدند و به کنترل درآمدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محور دوم (شرق بخش مجزر) به سمت پایگاه نظامی «ماس» پیشروی کردند و توانستند بیمارستان « ۷ جولای» و مناطق «الباطن، ام العلوب و الوجنه» را پاکسازی کنند.

با پیشروی هایی که در این محور به دست آمد، منطقه «الجفره» به طور کامل به کنترل درآمد و رزمندگان یمنی به ورودی منطقه «آل عایض» رسیدند و درگیری ها با نیروهای ائتلاف سعودی در این منطقه به شدت در جریان است. در حال حاضر نیروهای یمنی با پایگاه نظامی «ماس» ۵ کیلومتر فاصله دارند.

به گفته منابع میدانی، در جریان این عملیات شمار زیادی از نیروهای قبیله «جهم» که با ائتلاف سعودی همکاری می کنند کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

با ادامه پیروزی های میدانی نیروهای یمنی در شمال غرب استان مارب به ویژه در شرق بخش «مجزر»، اختلاف میان نیروهای ائتلاف سعودی (منصور  هادی) و قبایل منطقه افزایش یافته و اتحاد آنان در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان گروه «الشرعیه» وابسته به ائتلاف سعودی از نیروهای قبیله «جهم» خواسته اند که به هر شکل ممکن در مناطق تحت تصرف بمانند و با دفاع از مواضع، عقب نشینی نکنند.

قبیله «جهم» تعداد زیادی از نیروهای خود را در جریان درگیری های اخیر در غرب استان مارب از دست داد و دوست ندارد اتفاقاتی که پیشتر در محور پایگاه «کوفل» در شرق «صرواح» افتاد بار دیگر در شمال غرب استان مارب تکرار شود.

تلفات سنگین و گسترده باعث شد نیروهای قبیله جهم مواضع خود را در غرب استان مارب تخلیه و از مناطق متواری شوند؛ در حال حاضر ائتلاف سعودی با اعزام نیروهای جدید به مناطق درگیری تلاش می کند از پیشروی نیروهای یمنی در شمال غرب استان مارب جلوگیری کند.

اعلام الحربی

ائتلاف سعودی با تزریق نیروهای جدید به خطوط درگیری درصدد است مواضع را در پایگاه نظامی «ماس» حفظ کند و در ادامه حملاتی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده در شمال غرب استان مارب انجام دهد.

رزمندگان یمنی در این عملیات تلاش می کنند امنیت مناطق مرزی مشترک بخش های «مجزر و مدغل» را در شمال غرب استان مارب به طور کامل تامین کنند و بخش دیگری از جاده مهم «سه راهی الجوف» به سمت شهر مارب را امن کنند.

به گزارش مشرق، اگر پیشروی نیروهای یمنی ادامه یابد، مناطق جنوبی و شمالی بخش مجزر از جمله «وادی الجفره، الصباری، وادی حلحلان و... » در آستانه آزادی قرار خواهند گرفت و ائتلاف سعودی مهم ترین پایگاه های اشغالی خود را در شمال غرب استان مارب از دست می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    ماشاءالله انصارالله برای پیروزی و نصرتشان دعا نماییم
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    68 70
    ال سعود و طرفدارانش باید نابود شوند و مثل حیوان از بین بروند، جهنم ماوی همیشگی وهابیون است
  • US ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    58 63
    تهش که چی بن سلمان. ابله اون دو هفته ات کجا رفت؟ اینا برای خاک و ناموس خودشون می جنگن، تو برای چی می جنگی؟ واقعا آدم نادانی هستی!!!!!!!
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    56 55
    ماشالله ماشالله سربازان گمنام همیشه قهرمان امام زمان(عج).... زیارت خانه خدا ... چشمان نازنین حضرت(عج) در انتظار قدوم پاک شماست یاعلی یاعلی
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    65 59
    به ما چه ملت خودمون را داشته باشید
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      46 24
      ۰۸:۵۷ دقیقا.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      21 40
      ملت شما تول آلبانیه ؟
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      34 37
      عقب بری انها به سمت ایران هم می آیند. تمام
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      5 34
      هرهرهر آب نبات برو فکر کن
    • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      19 97
      ملت خودمون رو داریم دیگه... باید امنیت منطقه تأمین بشه تا بشه تجارت کرد. امنیت در حال تأمین شدن است، این که مسئولان دولتی کار نمی‌کنند، ربطی به مأموران تأمین امنیت نداره و مردم باید از دولت مطالبه کنند نه این که شهدای امنیت را زیر سوال ببرند. الهی عقل...
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      59 41
      ۱۰:۴۰ عزیز من داعشی بود تموم شد ورفت اسرائیل هم به ما ربطی نداره پس چرا هزینه کنیم الهی عقل......... لطفا به جای ملت ایران نظر نده الهی عقل......!!!!!
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      55 27
      ۱۰:۲۱ نه عزیزم تو فکر که الان ملت ایران تو البانیه.!! شما کجا باشید خدا میدونه.!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 69
    با اینطور حملات ائتلاف سعودی از پادرنمیاد فقط درنده تر و وحشی تر میشه یمنی ها هر چقدر هم تلاش کنند ناچارن که در نهایت صلح کنند
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      7 0
      خوب در عوض تقدیم ریاض و مکه و مدینه من هم می دانم صلح می کنند شما چی
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    77 11
    10 :40 ماموران تامین امنیت از کجا آوردند که بجنگند از همین جیب ملت هزینه میکنند که یک کارگر ایرانی باید یک هشتم یک کارگر لبنانی حقوق بگیره از ملت رای گیری کنید که راضی به هزینه کردن بیت المال به سوریه و لبنان و یمن هستند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      11 64
      خوب اگه گاو شیرده بشی مجبوری حداقل سالی 400 میلیارد دلار از ارباب اسلحه بخری و ماهی 10 هزار دلار به 100 هزار مستشار امریکایی حقوق و انواع خدمات بدی اما این طوری سالی حداکثر 10 میلیارد دلار توی عراق و لبنان خرج میکنی اما باد به غبغب میاندازی که ایران به مدیترانه رسیده در ضمن نون کارگر ایرانی را امثال شما میخورین با جوجه کشی هاتون با 4.8 میلیارد دلار بالا کشیدناتون با ملک تو ترکیه خریدناتون با مزخرف خوندن مسکن مهر با 200 هزار میلیار تومان فرار مالیاتیتون
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      8 82
      از ملت رای بگیرین ایا حاضرن گاو شیرده باشن ؟ ایا حاضرن ایران 4000 هزارساله زیر یوغ کاپتولاسیون و حق توحش یانکیهای 300 ساله باشه؟ ایا حاضرن مثل ژاپن و کره نظامیهای امریکایی هرغلطی با ناموس شون کردند نتونن چیزی بگن ؟ ایا حاضرن مثل ترکیه کشیش جاسوس یانکی را فقط چند روز حبس کنه و با تهدید و تحریم و نصف شدن ارزش لیر یه هفته ای تسلیم بشه دست بالا ببره این میراث دار عثمانی چند صد ساله ؟ ایا حاضرن ترامپ بوزینه بهشون بگه کاسه توالت شپشو باید پول حفاظت از خودت رو بدی و اون راحت تر از مستاجر نیویورکی چند صد میلیون دلار در جا حواله کنه ؟ البته ایرانیان 41 سال قبل با بیرون کردن اینجور مسولین جواب واضحی به این سوالات دادند و الان هم حتما این هزینه را برای اقایی خود تحمل میکنند
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      6 1
      پس پول کارگرای و جلیقه زردها و جنبش والاستریته ها را کی خورده و برده به لبنان داده که چند ساله توی خیابونا باتوم و فلاشبال میخورن و چشم و چالشون درمیاد؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      3 2
      خوب از بنی صدر و افرادش انتظاری جز تحویل ایلام
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 0
      رای من منفی است
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    5 2
    فقط حملات شبانه و مستمر که نیروهای سعودی را کاملا خسته نماید
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 3
    باید انصارالله در مناطق بیابانی بدون پدافند موشکی پیشروی ننماید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 3
    در مناطق بیابانی نیز فقط مناطق کوهستانی را پایگاه نماید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 3
    بایداز تونل های زیرزمینی و رو زمینی نهایت استفاده را انصارالله بنماید
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 2
    بله....
  • ایرانی با غیرت FR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 3
    آفرین مشرق اخیرا خوب این مگس های آلبانی رو پروندی ، از این به بعد 200 یا 300 تا منفی استقلال و عزت مداری که خواهیم دید از درد سمپاشی این مگس هاست که دارن خفه میشن .
  • محمد نصیرزاده IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 4
    یا علی مدد مرگبر آل سعود در حسرتم که کنار شما باشم حیف که حیف نمی ذارن
    • مشعل IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 0
      حیف که کناره ما ایرانیان هستی؟شما کی باشی، حالا گذاشتن بری وبجنگی، حتما توجنگ باشهدا اخیربودی وجنگ درخرمشهر بچه بودی، اگه برارن بری. اونجاکه دزدی نیست، که بزنی بزنی توگوش بانک وملت روبیچاره ترکنی، وحالشو تو آمریکا کنی. ومرگشو اینجا، ،،
  • علی خدایی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    خدا قوت به برادران انصارالله خدا
  • مهدی شیروانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    اسلام باید در تمام دنیا سربلند وبیدار باشد ودشمنان را زیر پرچم وحدت له کند آل سعود که چیزی نیست یک گاو شیر ده بیش نیس با امید آرزوی سلامتی وپیروزی برای انصارالله وایران عزیز وگروه های وابسته به این پرچم بیداری. قدرت وو حدت. پرچم ایران عزیز
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    درود خدا بر انصار الله و مردم پولادین یمن که پوزه آل سعود واربابش آمریکا به خاک مالیدن
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 0
    نیروهای یمنی دورود برشما باد به امید خدا پیروز میدان خواهید شد هما نطور که امام کفت شما پیروزید چون از اسلام دفاع می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس