بخش های مارب.jpg

رزمندگان یمنی در ادامه پیروزی های میدانی در غرب استان مارب با عقب راندن دوباره نیروهای ائتلاف سعودی موفق شدند خود را به ۳ کیلومتری پایگاه راهبردی «ماس» برسانند.

به گزارش مشرق، از محور غرب و شمال غرب استان مارب خبر می رسد، عملیات علیه نیروهای ائتلاف سعودی همچنان در جریان است و رزمندگان یمنی با افزایش حملات در تلاش هستند پیشروی ها را ادامه دهند و خود را به پایگاه مهم و راهبردی «ماس» برسانند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، بیشترین درگیری ها و پیروزی های میدانی نیروهای یمنی در ۴۸ ساعت گذشته در محور شرقی پایگاه طارق بن زیاد (غرب پایگاه ماس) در غرب بخش «مدغل» و جنوب شرق بخش «مجزر» گزارش شده است.

تازه ترین خبرهای منابع میدانی حاضر در مناطق درگیری حاکی از آن است، رزمندگان پس از درگیری های سنگین در محور شرقی پایگاه «طارق بن زیاد» موفق شدند نیروهای ائتلاف سعودی را عقب برانند و ایستگاه پلیس را از اشغال خارج کنند و درگیری ها را  به منطقه «آل عایض» برسانند.

در جریان عملیات در این محور، بخش دیگری از  جاده «سه راهی الجوف  - شهر مارب» پاکسازی و امن شد؛ با پیشروی های صورت گرفته در ساعات گذشته، رزمندگان یمنی فاصله خود را با پایگاه ماس از محور غربی به حدود ۳ کیلومتر رساندند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در جریان درگیری های ۴۸ ساعت گذشته در جنوب شرق پایگاه طارق بن زیاد توانستند بیمارستان «الجفره» را به همراه مناطق «الجفره، ام العلوب و قسیسه»   در جنوب شرق بخش مجزر و غرب بخش مدغل به کنترل دربیاورند.

منابع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در غرب استان مارب دنبال می کنند از کشته شدن دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها در محور غربی پایگاه راهبردی «ماس» خبر داده اند و اعلام کردند که در لیست کشته شدگان نام چندین فرمانده بلند پایه دیده می شود.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، «احمد توفیق الحربی، عبدالملک محمد ال اولفی، قید المنفی، اسامه یحیی آل عبدی، مراد محمد البشا، ظفر حسین سومان، لیث عبدالهادی الشام» به همراه سپهبد «هانی هزازا آل همدانی» فرماندهانی به شمار می آیند که در جریان درگیری ها به هلاکت رسیده اند.

از محور جنوب  پایگاه ماس (جنوب غرب بخش مدغل) خبر می رسد، درگیری های سنگین با نیروهای ائتلاف سعودی ادامه دارد؛ فاصله رزمندگان یمنی از این محور با پایگاه «ماس» حدود ۷ کیلومتر است.

به گفته منابع میدانی، با پیشروی گسترده یک هفته گذشته نیروهای یمنی در محور غربی استان مارب و کاهش فاصله با پایگاه «ماس»، بار دیگر اختلاف میان نیروهای ائتلاف سعودی افزایش یافته است و هر کدام دیگری را به خیانت متهم می کنند.

در همین ارتباط، برخی رسانه های ائتلاف سعودی، سرتیپ «رداد الهاشمی»، فرمانده تیپ الفتح که در محور الجفره در غرب استان مارب متحمل شکست شده را به همکاری با نیروهای یمنی و عقب نشینی بی جهت از منطقه متهم می کنند؛ این فرمانده میدانی پیشتر در منطقه «کتاف» در شمال شرق استان صعده حضور داشت.

از سویی دیگر برخی خبرها حاکیست، شماری از قبایل مستقر در مناطق مرکزی و غربی استان مارب تصمیم گرفته اند از ائتلاف سعودی جدا شوند و از عملیات نیروهای یمنی حمایت کرده اند که همین مسئله سرعت پیشروی ها و آزادسازی پایگاه «ماس» را افزایش می دهد.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، با پاکسازی پایگاه مهم و راهبردی «ماس»، تمامی مناطق اشغالی در شرق و جنوب شرق بخش «مجزر» و جنوب غرب و غرب بخش «مدغل» از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج خواهند شد و غرب استان مارب در آستانه پاکسازی کامل قرار می گیرد و مزدوران سعودی مجبور خواهند شد به سمت شهر مارب متواری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    54 2
    ای یاوران مهدی خدا پشت پناهتان
  • SE ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 1
    خود شهر مارب در دشت است و رزمندگان انصارالله اهل کوهستان هستند و تنها در پناه کوهها موفق عمل می کنند اما در جنگهای صحرایی شانسی ندارند.
    • فرزند ایران IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      2 0
      با وجود ارتفاعات غربی و جنوبی شهر و دشت های باز و مسطح شمال و شرق شهر مارب به نظرم در صورت فتح شهر حتی امکان دفاع از شهر هم به خوبی فراهم است. علاوه بر آن نمی توان کوه و کوهستان را تنها عامل پیروزی های انصارالله دانست.
  • علی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    1 0
    سربازان‌ مقاومت‌ در آستانه‌ پیروزی‌ نهایی‌ بر خوکهای‌ بنی‌ امیه
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 2
    فضولی =دخالت در امر دیکران
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 1
    به ما چه ربطی داره فضول نیستیم
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    مدافعان یمتپن را بفرستید برند یمن انشالله یمن را آزاد میکنیم و آنجا شهید میشیم
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 2
    مشکل یمنی ها عدم ارسال و عدم استفاده از موشک های دوش پرتاب ضدهوایی 10 کیلویی و در عوض استفاده از موشکهای 20 تنی بالستیک است- متاسفانه در سپاه تحلیلگر کماست خدا به داد یمنی ها برسد
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 0
    کار مارب تمام است بن سلمان بنطر عقل ندارد واقعا تعطیل است کاری نمی کند
  • GB ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    دمتون گرم نقشه خیلی فهیم تر هست
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    باید حوثی ها از پهبادهای بمب افکن نیز استفاده کنند همانند ترکیه و خوب بمباران نمایند و بعد پیشروی نمایند
  • سعید IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    خدا انشالله رزمندگان یمنی را پیروز کند .آفرین به رزمندگان یمنی خوب بود امکان آن بود ما هم میتوانستیم همراه آنها جهاد کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس