تسلط نیروهای یمنی بر یک اردوگاه مهم و راهبردی در مرز با عربستان

تحولات میدانی در مناطق مرکزی یمن به سود نیروهای ائتلاف سعودی پیش نرفته است و رزمندگان یمنی در روزهای گذشته حملات را در جنوب غرب استان الجوف دفع و در غرب استان مارب هم موفق به پیشروی شدند.

به گزارش مشرق، از مناطق جنوب غرب و غرب استان الجوف خبر می رسد، درگیری ها میان نیروهای یمنی و عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی ادامه دارد و هر کدام از طرفین در تلاش هستند در این محورها پیشروی کنند و ابتکار عمل را در دست گیرند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، مزدوران سعودی در یک ماه گذشته حملاتی را از دو محور در جنوب غرب استان الجوف برای اشغال دوباره پایگاه مهم و راهبردی «اللبنات» انجام دادند که با مقاومت رزمندگان یمنی به نتیجه ای نرسیدند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ائتلاف سعودی با متحمل شدن تلفات قابل توجه مجبور به عقب نشینی شدند؛ مزدوران سعودی درصدد بودند با اشغال مجدد پایگاه «اللبنات»، نیروهای یمنی را از پایگاه «الکنایس» دور کنند و راه را برای نفوذ دوباره به مناطق شرقی بخش الحزم (مرکز استان الجوف) باز کنند که ناکام ماندند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی با بیان این که در جبهه های غربی و جنوب غربی استان الجوف تغییر خاصی حاصل نشده است، گفت: نیروهای یمنی در محور شمال غرب استان الجوف (شمال غرب بخش خب و الشعف» عملیاتی را ترتیب دادند و توانستند نیروهای ائتلاف سعودی را عقب برانند و پیشروی کنند.

وی به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: رزمندگان یمنی حملات ناگهانی و غافلگیرانه را از محور پایگاه نظامی «الخنجر» به سمت مناطق شرقی انجام دادند و موفق شدند کوه «الحیض» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی با تثبیت مواضع در این کوه راهبردی توانستند امنیت پایگاه نظامی «الخنجر» را از محور شرقی به طور کامل تامین کنند و همچنین تحرکات نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور رصد می کنند.

از مناطق غربی استان مارب (جنوب غرب بخش مدغل) خبر می رسد، رزمندگان یمنی از محور شرقی پایگاه تیپ ۱۲۵ عملیات جدیدی را  برای پاکسازی نقاط اشغالی علیه مواضع نیروهای ائتلاف سعودی ترتیب دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین و گسترده موفق شدند مزدوران سعودی را در این محور عقب برانند و کوه های راهبردی و مهم «العلق» را از اشغال خارج و آزاد کنند.

به گفته منابع میدانی، با تسلط رزمندگان یمنی بر این منطقه، نیروهای ائتلاف سعودی به سمت مناطق شمالی از جمله محور «خیوزه، الیمامه و... و.» متواری شدند؛ این مناطق در جنوب پایگاه «ماس» واقع شده اند و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

با پاکسازی های صورت گرفته در جنوب غرب بخش مدغل به نظر می رسد، رزمندگان یمنی قصد دارند پیشروی ها را در محور شمالی ادامه دهند و خود را به پایگاه مهم و راهبردی «ماس» برسانند و کار را برای نیروهای ائتلاف سعودی سخت تر کنند.

به گزارش مشرق، رشته کوه های تازه آزاد شده «العلق» بر مناطق حومه اشراف کامل دارند و نیروهای یمنی از این محور به راحتی می توانند تحرکات نیروهای ائتلاف سعودی را در حومه جنوبی پایگاه ماس به طور کامل رصد کنند.

در صورتی که رزمندگان یمنی بتوانند مواضع خود را در رشته کوه های «العلق» تثبیت کنند، فشار بر نیروهای ائتلاف سعودی در پایگاه «ماس» از محور جنوبی چند برابر می شود و کار برای ماندن آنان در این محور با مشکل جدی روبه رو خواهد شد و احتمال دارد مزدوران برای جلوگیری از دادن تلفات بیشتر مجبور به عقب نشینی شوند یا این که نیروهای تازه نفس را حداقل برای به تاخیر انداختن آزادی این پایگاه به منطقه اعزام کنند.

اعلام الحربی

روند تحولات میدانی در مجموع نشان می دهد، مقصد بعدی نیروهای یمنی پس از آزادسازی رشته کوه های «العلق»، حرکت و پیشروی به سمت مناطق و ارتفاعات «خیوزه، الیمامه، الضلقه، نبعه العلیا و...» در غرب استان مارب باشد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر ۱۵ درصد از بخش مدغل و ۵۵ درصد بخش صرواح در غرب استان مارب در کنترل رزمندگان یمنی است؛ در سایر جبهه های غربی و شمال غرب استان مارب تغییری میدانی به وجود نیامده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    27 1
    شجاعت واستقامت رزمندگان یمنی (انصارالله ستودنی است
  • مجتبی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    12 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    1 1
    شمامگر 2ماه پیش نگقتید استان جوف کامل تصرف شد توسط انصارلله؟؟؟ باز حالا چیز دیگه ای میگید کههههههه !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس