کد خبر 1130236
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
ادامه نقض آتش بس دریمن از سوی ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی با ادامه تجاوز نظامی به یمن، در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۶ بار آتش بس در استان الحدیده یمن (غرب) را نقض کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری المسیره، یک منبع امنیتی، پرواز هفت فروند جنگنده بر فراز مناطق الفازه، حیس، الجبلیه و الجاح را از جمله موارد نقض آتش بس برشمرد.

وی همچنین گفت که پرواز ۲۱ فروند هواپیماهای جاسوسی بر فراز مناطق التحیتا، الجبلیه و الجاح و نیز ۶۴ حمله توپخانه ای و ۲۲۴ مورد تیراندازی از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده بوده است.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز از جمله اجرایی شدن آتش‌بس در الحدیده دست یافتند؛ اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های ۲ طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

محاصره و تداوم درگیری، سبب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

عربستان پس از پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    باید موشک های ضد هوایی دوش پرتاب سهند 3 مجهز شوند نمی گم موشک های ميثاق 3

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس