تسلط نیروهای یمنی بر یک اردوگاه مهم و راهبردی در مرز با عربستان

نیروهای ائتلاف سعودی حملات گسترده ای را برای اشغال دروازه شرقی شهر البیضاء انجام دادند که با واکنش به موقع رزمندگان یمنی در این محور مواجه شدند.

به گزارش مشرق، از محورهای جنوب شرق (منطقه مکیراس) ، شمال و شمال غرب استان البیضاء و مناطق مرزی مشترک با جنوب استان مارب خبر می رسد، درگیری های سنگین میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف سعودی همچنان در جریان است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته رزمندگان یمنی حملات گسترده نیروهای ائتلاف سعودی را در محورهای شمال، شمال شرق و شرق منطقه مهم و راهبردی مکیراس در جنوب شرق استان البیضاء دفع کردند.

نیروهای ائتلاف سعودی درصدد بودند خود را به سه راه «عوین» برسانند و منطقه مکیراس را از محور شمالی محاصره و جنوب شرق استان البیضاء را اشغال کنند؛ با اشغال مناطق جنوب شرق استان البیضاء، نیروهای ائتلاف به ورودی شهر البیضاء (مرکز استان) خواهند رسید و راه برای ورود نیروهای یمنی به مناطق شمالی استان «ابین» مسدود می شود.

به گفته منابع میدانی، همزمان با ناکامی ائتلاف سعودی برای نفوذ به منطقه مکیراس (دروازه شرقی شهر البیضاء)، نیروهای یمنی عملیات جدیدی را برای پاکسازی نقاط اشغالی در شرق منطقه «مکیراس» و هم مرز با استان ابین انجام دادند.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند مناطق «الشبکه، الحنانه و الشاهقه» را به همراه تعدادی از بلندی ها و ارتفاعات حومه منطقه «آل عمار» از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، در جریان آزادسازی این مناطق در شرق منطقه «مکیراس» ، خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف سعودی (تیپ الاماجد) وارد آمد و دهها تن از آنان کشته و زخمی شدند.

سرهنگ «احمد علی الدمانی» معروف به «ابو قصی»، فرمانده تیپ «الاماجد» و جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف در بخش مکیراس به همراه شماری دیگر از نیروها از جمله «عادل علی الدمانی، عمر احمد الدمانی، علی عبدالله علی القفعی» در جریان درگیری ها زخمی شدند.

با پاکسازی های صورت گرفته، نقاط شرقی و جنوب شرقی منطقه «مکیراس» و همچنین جاده مهم «سه راه عوین - ثره» امنتر شد و راه برای پیشروی نیروهای یمنی به سمت مناطق جنوبی بخش «الصومعه» باز شد.

رزمندگان یمنی با پیشروی در این محور می توانند ارتباط نیروهای ائتلاف سعودی را از جنوب بخش «الصومعه» با شمال غرب استان «ابین» قطع کنند و فشار را بر آنان در محور جنوبی بخش «الصومعه» افزایش دهند.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، از مناطق شمال غرب استان البیضاء و هم مرز با جنوب استان مارب (جنوب بخش قانیه) خبر می رسد، نیروهای ائتلاف سعودی مستقر در محورهای «العر، الخلیقه و قانیه» عملیاتی را علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

نیروهای ائتلاف سعودی پس از درگیری های سنگین توانستند منطقه «الخدار» را از کنترل نیروهای یمنی خارج کنند و درگیری ها را به مناطق «الیسبل و الحمه» برسانند؛ درگیری ها در این محور به شدت ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند نیروهای ائتلاف سعودی را عقب برانند.

شماری از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ نام «زیاد علوی الرضاض» فرمانده عملیات به همراه «محمد راید الثابتی، صالح محمد عبدالنبی، فهد مقبل الجوفی و...» در لیست کشته شدگان دیده می شود.
 

مناطق «الیسبل و الحمه»، بخش قانیه را به «سه راه عفار» متصل می کند و در صورتی که نیروهای ائتلاف سعودی بتوانند این دو منطقه را به اشغال دربیاورند، فشار بر رزمندگان یمنی در منطقه البیاض (جنوب بخش ناطع) از محور غربی افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، نیروهای ائتلاف سعودی از محور «الخدار» با «سه راه عفار» حدود ۱۸ کیلومتر فاصله دارند؛ «سه راه عفار»، مناطق راهبردی «البیضاء، الرداع و قانیه» را به هم متصل می کند و در قلب استان البیضاء واقع شده است.

رزمندگان یمنی عملیات معکوسی را در این محور با هدف بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده آغاز کرده اند و موفق شده اند در برخی نقاط پیشروی کنند و همزمان هیاتی از سوی جبهه مقاومت انصارالله برای رایزنی با برخی قبایل به منطقه اعزام شده است.

به گزارش مشرق، حدود ۸۵ درصد از مساحت استان البیضاء از جمله مناطق «الرداع، مکیراس، واسط، سوادیه، ملاجم، ذی نائم، شهر البیضاء و ...» در کنترل رزمندگان است؛ بخش هایی از شمال شرق و شرق و جنوب شرق این استان در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی است؛ بخش هایی از شمال غرب استان و همچنین قسمت هایی از مناطق «الصومعه و الزاهر» آلوده به تروریست های داعش و القاعده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    7 4
    یا قهار
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    11 6
    ماه استجابت دعا ، مظلومان یمنی را از دعایمان بی نصیب نگذاریم ، دعای کوبنده مرزداران (دعای ۲۷ صحیفه سجادیه) هماره بعد از نمازها بخوانیم . صوت با جستجو در اینترنت در دسترس
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    11 8
    البیضاء استان بسیار مهمی است به ویژه در موقعیت کنونی . خدا کند انصار الله بتواند نقشه دشمن را عکس کند و ابزار فتوحات گسترده و فراوان قرار دهد .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    10 4
    پیروزی نهایی بارزمندگان انثار الله است
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    7 4
    یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ یا اى پشتیبان کسى که پشتیبان ندارد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    13 15
    به امید پیروزی ارتش ملی یمن به فرماندهی رییس جمهور مشروع و قانونی عبد ربه منصور هادی
    • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      2 0
      مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما / غافل از آنکه خداست در اندیشه ما انصار الله هم الغالبون
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      1 4
      خوبی چی میزنی
  • نظر IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 6
    خدایا رزمندگان مظلوم یمنی را در رویارویی با جبهه کفر و آل سعود و حرومزاده های وهابی یاری و پیروزی تفضل فرما
  • خسرو DE ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 4
    رزمندگانه یمن،وحنگجویانه وطن پرست، ،شماها که با ماایرانیان ،رابطه نزدیک دارید،،چراازجنگ عراق ایران ،نتوانستید درس بگیرید،شما حتمن شنیده اید که مردم ایران چگونه به جبهه ها رفتند، وبیشتر ه جوانان حتی با چوب پرچم ،به عراقیها ،تن به تن حمله میکردند، ،،شما بجای اینکه مردان وزنانتان چنین آواره شوندودرچادرها بااین شرایت زندگی کنند، ،همه دست به دست دهید وسعود و آله سعودی راازهم بپاشید
  • نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 5
    ملت یمن قهرمان و دلیراندحوثی بحول قوه الهی پیروز نبرد با کفار ال سعود و ال زاید و ال نتان یابو خواهند بود ما ایرانیان همیشه مدافع مظلومین جهان بوده و کافیست ملت یمن لب تر کنند تا نیروهای تروریست سعودی و اماراتی را بصورت افقی راهی امارات و ریاض نماییم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس