کد خبر 1080867
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
خشم پامپئو از محکومیت قتل جورج فلوید از سوی چین

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به محکومیت نژادپرستی در این کشور از سوی چین گفت پکن از مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس، به نفع خود بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به پیام‌های مقامات چینی درخصوص محکوم کردن قتل یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، پامپئو مدعی شد: «بهره‌برداری زشت حزب کمونیست چین از مرگ غم‌انگیز جورج فلوید جهت توجیه انکار اقتدارگرایانه کرامت انسانی، رنگ واقعی آن‌ها را نشان داد».

پامپئو و دیگر مقامات دولت آمریکا بارها با دخالت در امور داخلی هنگ‌کنگ از معترضان به لوایح دولت و جدایی‌طلبان، اعلام حمایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سیزده روز پیش روز پیش فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

در این اعتراضات دستکم ۱۱ شهروند آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که حین اعتراضات هنگ‌کنگ نیروهای پلیس هیچ شهروندی را به قتل نرساندند.

سرویس مخفی و نیروهای پلیس آمریکا با دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور با به‌شدت سرکوب می‌کنند و حتی احتمال ورود ارتش برای مقابله با معترضان آمریکایی وجود دارد.

با این حال پامپئو مدعی شد: «مجریان قانون در آمریکا چه در سطح ایالتی و چه فدرال، از اعتراضات مسالمت‌آمیز استقبال می‌کند و رسانه‌های آزاد رویدادها را دیوار به دیوار برای مشاهده جهانیان پوشش می‌دهند».

این در حالی است که شمار زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی در اعتراضات آمریکا توسط نیروهای پلیس بازداشت یا مجروح شده‌اند. ترامپ نیز بارها علیه معترضان و رسانه‌هایی که این اعتراضات را پوشش می‌دهند به فحاشی و تهدید پرداخته است.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته گذشته در واکنش به قتل فلوید گفته بود: «تبعیض نژادی علیه اقلیت‌ها یک بیماری اجتماعی در آمریکاست، اتفاقی که دوباره افتاد نشان می‌دهد مشکلات جدی وجود دارد که باید به سرعت مورد توجه قرار بگیرد. این مشکلات، تبعیض نژادی و اجرای قانون به شیوه‌ای خشونت‌آمیز به دست پلیس است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    8 0
    خوک کثیف آمریکایی از چین تنها نه از تمام جهان عصبانیه و نهایتاً از عصبانیت دق مرگ خواهد شد مخصوصاً از سیلیهای پی در پی ایران.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    آقا چه حالی میده بوی دود آمریکایی!! خخخخ
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    2 0
    آشغالی که از ترور سردار سلیمانی ذوق مرگ شده بود!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    خوک چاق آمریکایی باز داره مدفوع خودش رو میخوره، آخه همیشه گرسنه است
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    گربه‌نره باز داره حرف میزنه. روباه مکار (دکتر ترامپ) کجاست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس