کد خبر 1080942
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
برادر جرج فلوید

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از برادر شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که قتلش به دست پلیس، اعتراضات سراسری را در این کشور به همراه داشته، خواست مقابل کنگره درباره مسئولیت پلیس شهادت دهد.

به گزارش مشرق، یک منبع مطلع به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت «فیلونیس فلوید» برادر «جورج فلوید» که در خشونت نژادپرستانه افسر پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا کشته شد، قرار است روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس در مقابل کنگره آمریکا شهادت دهد.

ببینید:

عکس/ قدردانی فرزند جرج فلوید از معترضان

این منبع گفت هنوز مطمئن نیست که فلوید قرار است شخصاً در کنگره برای شهادت حضور یابد یا به صورت مجازی در این جلسه شرکت کند. به گفته وی، کمیته قضایی مجلس آمریکا از وی برای صحبت در این جلسه با موضوع «روش‌های پلیسی و مسئولیت‌های اجرای قانون»، دعوت کرده است.

سی‌ان‌ان برای دریافت جزئیات بیشتر با این کمیته تماس گرفته است. اولین بار شبکه ای‌بی‌سی نیوز از شهادت فلوید در جلسه روز چهارشنبه خبر داد.

فلوید هفته گذشته گفت که با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن»، رقیب دموکرات وی در انتخابات آتی، صحبت کرده است. او گفت مکالمه‌اش با ترامپ کوتاه بود، در حالی که بایدن دائماً صحبت می‌کرد.

برادر جورج فلوید گفت: «او (ترامپ) حتی فرصت حرف زدن به من نداد. خیلی سخت بود. می‌خواستم با او صحبت کنم اما او مدام تلاش می‌کرد که مرا از سر خود وا کند، انگار مثل این بود که می‌خواست به من بگوید "نمی‌خواهم حرفی که تو می‌خواهی بزنی را گوش کنم"».

وی افزود: «من فقط به او گفتم که خواهان اجرای عدالت (درباره قتل برادرم) هستم و گفتم که باورم نمی‌شود که در روز روشن آنها (ماموران پلیس) بدون محاکمه و مراعات روند قضایی فردی را اعدام کنند».

دوازده روز پیش فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ وی منجر شد. 

شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار این فیلم به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است. رفته‌رفته این اعتراضات در کشورهای مختلف جهان نیز برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مردم IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 1
    واقعاً رو که نیست! انگار که ...
    • آرش IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      1 1
      چی میگی؟ با کی کار داری؟ مخاطبت کیه؟ چطور؟ انگار که چی...؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 1
    اینم عدالت را از قاتلان برادرش طلب می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس