کد خبر 1080934
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
ساجد جاوید شهردار لندن

شهردار لندن ضمن حمایت از اعتراضات ضدنژاد پرستی از نخست‌وزیر این کشور درخواست کرد به‌طور جدی در راستای مبارزه با عدم برابری نژادی در این کشور تلاش کند.

به گزارش مشرق، «ساجد جاوید» شهردار لندن روز یکشنبه ضمن حمایت از برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی، از دولت درخواست کرد با چالش نژادپرستی در این کشور مقابله کند.

ببینید:

عکس/ وحشیگری پلیس اسب‌سوار لندن

فیلم/ اعتراض علیه تبعیض‌نژادی در هوای بارانی لندن

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، جاوید در یادداشتی نوشت دولت «می‌تواند و باید اقدامات بیشتری برای رسیدگی به نابرابری‌های نژادی در جامعه انجام دهد».

وی افزود:‌ «در این چالش نیز همانند دیگر چالش‌های بزرگ و نظام‌مند، تنها نخست‌وزیر می‌تواند تغییری واقعی ایجاد کند».

ببینید:

تصویری جالب از تظاهرات ضد نژادپرستی در لندن

شهردار آسیایی‌تبار لندن نوشت، در زندان‌های انگلیس، نسبت به آمریکا عدم تناسب بیشتری میان زندانیان سیاه‌پوست و سفیدپوست دیده می‌شود. با این حال بریتانیا موفق‌ترین دموکراسی چند قومیتی در جهان است.

جاوید خاطرنشان کرد هنگامی‌ که جوان‌تر بود به‌خاطر طبقه اجتماعی و رنگ پوستش نمی‌توانست در لندن کار پیدا کند.

وی همچنین روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «شهروندان لندن با هر سن، نژاد و قومیتی به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان پیوسته و به شکل مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر قرار گرفتند. من نیز در کنار شما می‌ایستم. قتل بی‌رحمانه جورج فلوید باید به تغییری فوری و ماندگار در همه جای جهان منتج شود».

سیزده روز پیش روز پیش فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است. در این اعتراضات دستکم ۱۱ شهروند آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند.

 علاوه بر آمریکا کشورهای مختلف جهان نیز طی یک هفته گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی بود. روز چهارشنبه هزاران نفر از مردم انگلیس به اعتراض به قتل این سیاهپوست آمریکایی در «هاید پارک» در مرکز لندن تجمع کردند و با جنبش «زندگی سیاهپوستان مهم است» اعلام همبستگی کردند. 

روز گذشته (شنبه) نیز، هزاران‌ نفر از مردم شهر لندن در مرکز این شهر تجمع کردند تا خشم خود را علیه بی‌رحمی‌های پلیس شهر مینیاپولیس به دلیل قتل فلوید ابراز کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    این شهر دار نیست. شهر دار لندن صدیق خان اسم داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس