الکساندر کاتای

بازیکن تیم فوتبال لس‌آنجلس گلسی آمریکا، چوب اظهارات نسنجیده و نژادپرستانه همسرش را خورد و اخراج شد.

به گزارش مشرق، پست جنجالی و نژادپرستانه‌ای که همسر الکساندر کاتای، هافبک تیم فوتبال لس آنجلس گلکسی در بحبوحه تظاهرات و اعتراض‌های گسترده مردم آمریکا پس از قتل جورج فلوید - شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا - در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، منجر به اخراج این بازیکن صرب شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش مسی به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا

درست در برهه‌ای که مردم آمریکا یکپارچه خشم خود از رفتار نژادپرستانه پلیس مینه‌سوتا را ابراز می‌کردند، تیا کاتای، پستی با مضمون نژادپرستی و خشونت در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که به شدت همسرش را به دردسر انداخت.

با وجود عذرخواهی الکساندر کاتای بابت این اتفاق، او توبیخ و روز گذشته (جمعه) به دفتر باشگاه احضار شد تا حکم اخراجش را دریافت کند. این اتفاق در حالی رخ داد که کاتای از زمان پیوستن به لس آنجلس گلکسی تنها 2 بازی برای این تیم آمریکایی انجام داده بود.

اعتراضات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا در تمامی 50 ایالت آمریکا و حتی دیگر کشورهای جهان هم رخ داده و در آن معترضان خواستار پایان رفتارهای تبعیض‌آمیز و خشونت پلیس شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، همسر هافبک صرب لس‌آنجلس گلکسی، ضمن ابراز نارضایتی از تظاهرات و اعتراضات صورت گرفته خواهان کشتن معترضان شد و آنها را «گله‌ای چِندش» توصیف کرد.

بلافاصله پس از انتشار این پست باشگاه لس‌آنجلس گلکسی واکنش نشان داد و خواهان حذف آن شد. کاتای نیز با محکوم کردن رفتار نژادپرستانه همسرش گفت: «دیدگاه او با من مشترک نیست و چنین چیزهایی در خانواده ما جایی ندارد.» او اما مسئولیت کامل رفتار همسرش را برعهده گرفت و نتیجه آن هم اخراجش از گلکسی شد.

کاتای ماه سپتامبر سال گذشته از تیم شیکاگو فایر به لس‌آنجلس گلکسی پیوست برای این تیم تنها 2 بازی انجام داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس