دیروز حمایت از کودتای آمریکایی،امروز سانسور موفقیت ایرانی

مقامات کاخ سفید از لنگرانداختن نفتکش های ایرانی در ونزوئلا و ترک خوردن دیوار تحریم عصبانی هستند. اما گویا این عصبانیت به واشنگتن خلاصه نمی‌شود و در این سوی میدان نیز برخی ناراحت و آشفته هستند.

سرویس سیاست مشرق - این روزها نفتکش های ایرانی حامل بنزین با پرچم جمهوری اسلامی ایران، یکی پس از دیگری در سواحل ونزوئلا لنگر انداخته و محموله خود را تخلیه می کنند. این اقدام اقتدارآفرین و افتخارآمیز در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفته است.

مرکز امنیتی سوفان مستقر در نیویورک با اشاره به ورود نفتکش‌های حامل سوخت ایران به قلمرو ونزوئلا گزارش داد که ایران و ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا را به چالش کشیدند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی نوشت: «ایران بیخ گوش آمریکا بر تحریم های نفتی غلبه کرد».

همچنین روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم چاپ لندن در مقاله‌ای نوشت: «رسیدن نفتکش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا به مثابه سیلی دردناکی علیه دونالد ترامپ و استکبار آمریکایی است».

جمهوری اسلامی ایران، در اقدامی تحسین برانگیز از خام فروشی فاصله گرفته و ضمن خودکفایی در تولید بنزین(به همت جوانان متخصص در پالایشگاه ستاره خلیج فارس)، به صادرات بنزین اقدام کرده است.

همانطور که رسانه های خارجی نیز تاکید کرده اند، ارسال نفتکش های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا، بر تحریم های غیرقانونی آمریکا غلبه کرده و فصل جدیدی از تبادلات اقتصادی را رقم زده است.

سانسور موفقیت ایرانی!

در این میان مقامات آمریکایی به شدت عصبی و آشفته هستند؛ اما تجربه موشک باران پایگاه عین الاسد و توقیف نفتکش انگلیسی و ارسال اولین ماهواره نظامی ایران به فضا توسط غیورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به طرف آمریکایی اجازه گستاخی نمی دهد.

مقامات کاخ سفید عصبانی هستند. اما گویا این عصبانیت به واشنگتن خلاصه نمی شود و در این سوی میدان نیز برخی ناراحت و آشفته هستند.

روزنامه های اصلاح طلب در روزهای اخیر یا به طور کامل خبر ارسال نفتکش های ایرانی را در صفحه اول سانسور کردند و یا به صورت بسیار کمرنگ به آن پرداخته و این مسئله را کم اهمیت جلوه دادند.

نکته قابل تأمل اینجاست که سانسورچی های امروز موفقیت ایران، دیروز از حامیان اصلی کودتای آمریکایی بوده اند.

حمایت از کودتای آمریکایی!

در بهمن ۹۷ تنها چند روز پس از آغاز دوره جدید ریاست‌جمهوری «نیکلاس مادورو» و در شرایطی که وی در انتخابات پیروز شده بود، آمریکا تمام توان خود را به کار گرفت تا دولت قانونی ونزوئلا را با کودتا ساقط و همه چیز را در آمریکای لاتین به زمانی برگرداند که دولت‌های این منطقه دست نشانده واشنگتن بودند.

این اقدام غیرقانونی آمریکا با مخالفت جدی افکارعمومی و رسانه ها در کشورهای مختلف مواجه شد.  اما نکته قابل تأمل اینجاست که طیف اصلاح طلب که تا پیش از آن «دونالد ترامپ» را یک دیوانه معرفی می‌کرد و مدعی بود که بی دستاوردی برجام تقصیر اوست، از این کودتا که توسط دولت دونالد ترامپ انجام شده بود حمایت کرد.

روزنامه‌های این طیف، این کودتای آمریکایی را «انقلاب»! و «جنبشی برای آزادی»! نامیدند. برای نمونه روزنامه سازندگی - ارگان حزب کارگزاران به دبیر کلی «غلامحسین کرباسچی» - در مطلبی با عنوان «یک ملت، دو دولت» نوشت: «ونزوئلا در میانه انقلاب ایستاده است. از یکسو مردم علیه سیاست‌های نیکلاس مادورو رئیس جمهور کشور قیام کرده‌اند و از دیگر سو خوان گوایدو خود را رئیس جمهور جدید انقلاب می‌خواند»!

این روزنامه اصلاح طلب در گزارش مذکور نوشت: «به باور بسیاری از مخالفان، منتقدان و شهروندان ونزوئلایی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر تقلب شده و آراء تغییر کرده است. از همین رو پس از پیروزی مادورو بسیاری از ناظران داخلی و بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دولت جدید را فاقد مشروعیت توصیف کردند»!

روزنامه اصلاح طلب قانون نیز در مطلبی با عنوان «جنبشی برای آزادی» نوشت: «از نظر نظام روابط بین‌الملل در حال حاضر، ونزوئلا دو رییس جمهور دارد. برخی کشورها، مادورو را رییس جمهور و برخی دیگرگوایدو را رییس جمهور موقت می‌دانند! … بهترین نسخه برای ونزوئلای ۲۰۱۹، برگزاری یک انتخابات آزاد با نظارات سازمان ملل و گروه‌های مستقل است… به نظر می‌رسد اگر تاریخ در حال تکرار شدن باشد، به زودی باید شاهد بیداری جدیدی در کشورهای آمریکای لاتین و در اعتراض به شرایط اقتصادباشیم… هرچند اکثر کشورهای آمریکای لاتین، کانادا و دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی تقریباً با همان سرعت گوایدو را به رسمیت شناختند، اما…رییس جمهور پوپولیست و چپگرای مکزیک هنوز مادورو را به عنوان رییس‌جمهور ونزوئلا قبول دارد».

همچنین روزنامه اصلاح طلب دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «دو رئیس در یک اقلیم» نوشت: «چه کسی در ونزوئلا حکومت خواهد کرد، گوایدو یا مادورو؟».

طیف اصلاح طلب پیش از آن نیز برای کودتاهای آمریکایی ذوق زده شده بود.

در سال ۹۲ نیز این جماعت دچار جوزدگی شد. در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد- که سردبیرش در جریان فتنه ۸۸ به آمریکا گریخت -(۷ اسفند ۹۲) لوگوی خود را به تقلید از مخملی‌های اوکراین به رنگ «نارنجی» تبدیل کرد! در آن سال شهر «کیف» -پایتخت اوکراین- به رنگ خون در آمد و آشوب‌ها در شهرهای مختلف به کشته شدن صدها تن انجامید».

از ترک خوردن دیوار تحریم ناراحتید؟

حامیان دیروز کودتای آمریکایی، امروز از موفقیت ایران و ترک خوردن دیوار تحریم ناراحت شده اند.

اصلاح طلبان بارها بدون هیچ مستندی با اتهام زنی مدعی بودند که منتقدان سیاست خارجی دولت روحانی، «کاسبان تحریم» هستند. حالا امروز که با ارسال نفتکش های حامل بنزین ایران، ساختمان تحریم ها ترک برداشته، طیف اصلاح طلب ناراحت و آشفته است و این اقدام غرورآفرین را سانسور می کند!

به نظر شما چه کسانی کاسبان تحریم هستند!؟

«سعید حجاریان» از لیدرهای جریان اصلاحات- دی ۹۷- در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «ما برجام را راهی برای نرمال‌سازی در داخل و خارج تلقی می‌کردیم و آن را کافی می‌دانستیم».

اگر اظهارنظر حجاریان مبنی بر اینکه «هدف برجام، نرمال‌سازی در داخل و خارج بود» را کنار اظهارنظر «محمد جواد ظریف» مبنی بر اینکه «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود» بگذاریم، به نتایج قابل تأملی می رسیم.

اینکه از نگاه اصلاح طلبان، برجام نه عاملی برای لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی، بلکه عاملی برای هموارسازی پروژه ضدایرانی «نرمال سازی» بوده است.

نرمال سازی در حوزه سیاست خارجی که حجاریان از آن نام می‌برد، پیش از این توسط اندیشکده های آمریکایی تشریح شده است. از بین بردن دستاوردها و پیشرفت هسته‌ای، محدودکردن و توقف فعالیت‌های موشکی، قطع حمایت ایران از محور مقاومت، پذیرفتن اینکه ایران نباید قدرت منطقه‌ای باشد، پذیرفتن شروط غرب در مسئله حقوق بشر و در نهایت به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی.

به فراموشی سپردن فتنه ۸۸ و بی تفاوتی نسبت به تکرار آن در آینده و همچنین بی تفاوتی نسبت به مفاسد اقتصادی و حقوق‌های نجومی و در یک کلام ارجح دانستن «اشرافیت» بر «جمهوریت» نیز از مصادیق نرمال سازی در داخل است.

برجام هم در صنعت هسته ای بتن ریخت، هم ارزش پول ملی را کاهش داد، هم تحریم ها را افزایش داد و هم سفره مردم را کوچک کرد. در سوی مقابل، ارسال نفتکش های ایرانی به ونزوئلا، هم یک گام جدی در فاصله گذاری از خام فروشی بود، هم بهره اقتصادی برای ایران داشت و هم تحریم های آمریکا را به چالش کشید.

با اینحال اصلاح طلبان و برخی دولتمردان همچنان از برجام دفاع کرده و موضوع مهم نفتکش ها را بی اهمیت جلوه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    66 4
    بی جهت نیست که ملّت به این قبیله می گویند اصلاح طلبان تهوع آور! این قشر غرب پرست تهوع آور آن قدر شیفته کدخدای شان هستند که برای خوش آمد او حاضرند کشور، نظام و ملت خود را تحقیر کنند تا لبخند رضایت اربابشان را ببینند!
    • رضا IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      3 18
      از اينهمه حرف مفت زدن خسته نميشى مشرق ؟! انگار شاخ غول شكونديد ! خجالت آوره والله ! يعنى نمى بينيد يه طرف اين معادله ژنرل زنگنه و وزارت نفته ؟! شرم آورتر اينكه طرفدارهاى دوهزاريت هم از خودت بدترند انگار ناف شونو به حرف مفت بستى ، هى متلك پرونى ميكنند !
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      11 0
      در پاسخ به رضا: بله شاخ غول کثیفی مثل ترامپ را برای چندمین بار شکستیم البته به کوری چشم غربگداهای خائن و کتیف (بلا نصبت نادان هاشون که انشاء الله بیدار می شوند). اون هم وقتی که غول ترامپ ماسک آلمانی ها را کش رفت، آلمان ها از ترس فقط ناله کردند و مثلا فحش دادند. ای لعنت به غربگداهایی که جیره خورند.مثل بی بی سی و اینتر نشنال و .... ای لعنت به اونهایی که همین جیره هم به اونها نمی رسه ولی با این حال اینقدر بدبخت هستند که از پیروزی ملت ایران غمگین هستند ولی وقتی ملت به سختی می افتند فریاد شادی اونها از زبان گزنده شان کاملا واضح است.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    39 4
    ترز تفکر اصلاح طلبان ودشمنان انقلاب اسلامی اختلافی چندانی با هم نداشته آینها آنچه رسانه‌ها معاند میگویند درایران باز نشر می کنند این طیف نمی خواهند.ایران کمرتحریم ها رابشکنه سانسور نفت کشها به همین دلیل بوده
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    34 3
    پست تر از اینها وجود داره؟ چطور اینقدر حرام لقمه شدند؟
  • خلیل قاسمی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    32 3
    تا میتونند مقاومت کنند اما ما همیشه در انتظار پیشرفت عدالت در جهان و مبارزه با قلدر های جهان خوار هستیم وووووو
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    33 3
    برخی روزنامه (عموما اصلاح طلب) گویی نگران منافع آمریکا هستند تا ایران
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    22 3
    وقعا جای تاسف داره که اصلاح طلبان ((هم صدا با آمریکایی ها ))درباره ونزوئلا شدند و در امور کشور اونها دخالت می کنند
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 5
    مشرق جان داداش همه ما فهمیدیم این گروه اصلاح طلب در واقع غرب طلب هستند در ضمن الان نزدیک شش هفت میلیون ایرانی دارن تو غرب زندگی میکنند درس می خونن کار می کنند ومثل اونا فکر وزندگی میکنند ایضا تو ایران هم همینطور بخوای نخوای یه نفرشون رو هم نمی تونی سلب تابعیت کنی واخراج کنی همینی که هستند. الان بعده ۴۰ سال باید از مرحله سلبی غرب بده به مرحله ایجابی ایران مقتدر برسیم این داستان هم شروع شده چه یه عده بدشون بیاد و هنوز واسشون غرب ته دنیا باشه. مشرق یه خورده از این برنامه سطحی این وری ها واونوری ها عمیق تر بشین بد نیست.
  • سرباز IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    20 3
    سرمایه های آمریکا
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 3
    قشنگ مشخصه این روزنامه های اصلاح طلب یه پشت صحنه دارن که از همونجا هدایت میشن و به شدت هم غربگرا هستن از نوع جهان سومی ! که حال آدمو به هم میزنن ولی انگار واسشون اهمیتی نداره و مهم واسشون اینه که به نون و نواشون برسن ! کیهان که یکی یکی تموم پیش بینی هاش مو به مو درست دراومده در مورد این روزنامه ها از اصطلاح روزنامه های زنجیره ای استفاده میکنه که اونم عین واقعیته و انشا الله به زودی پشت پرده همه این روزنامه ها واسه همه مردم روشن میشه و تشت رسوائیشون از پشت بام می افته !
  • پرویز IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 3
    وجود جریان نفاق در جبهه اصلاحات را می توان از ویژگیهای آن از جمله همسویی با دشمنان اسلام و ضدیت با جریانهای مخالف نظام سلطه و همچنین امید زیاد به پیروزی نظام فکری غرب شناخت. البته تطبیق بسیار خوبی بین مشخصات این جریان با نفاق می توان لیست نمود. همیشه به قول شهید مطهری نفاق خواص و جهل عوام مانع اصلی در سر راه حرکت جریان اصیل اسلامی است. روشنگری های منطقی برای بالا بردن بصیرت مردم می تواند مانع ایجاد فتنه های آینده جریان نفاق گردد.
  • ی-ح IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    12 3
    جای تعجب نیست افکاراینها به زمان صدر اسلام برمی گردد که خوارج با امام علی (ع) چه کردند متاسفانه اینها هم همان راه را می روند .
  • سینا مهدوی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    22 3
    اگر بازتاب داشت باید شک میکردیم
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    25 3
    مدعیان اصلاح طلبی بزرگترین موانع پیشرفت، استقلال و آرامش کشور هستند
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    15 3
    مثل روز روشنه که اینها به صورت کلی با اصل نظام و همچنین استقلال ایران مخالف هستند دشمن اصلی پشت خاکریز و بین خود ماست
  • ایرانی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 13
    مشرق نیوز چه چیز را گدایی میکند ؟
    • SE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      8 0
      آدم شدن اصحالات را آرزو میکنیم. ولی افسوس که گویا سنگ لحد شما را را از خواب غفلت بیدار میکند
    • سید IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      7 0
      آبرو، غیرت و شرف برای اصلاح طلبان تهوع آور!!!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    5 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید، اعم از خارجیا و داخلی‌های بزدل یا وطن‌فروش خائن
  • SE ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    7 0
    حرومزاده نوکر امریکا را در پس زمینه سفید قرار داده نوکر ملت را در پس زمینه سیاه
  • SE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    5 0
    40 سال است با نقاب انقلابی گری مشغول نوکری و پادویی امریکا بوده اند
  • DE ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    4 0
    فعلا هرجی اصلاح طلب ها ی غرب زده کاشتند همه تو زرد از اب دراومد و عجب دشمنی با منافع ملی ایران دارند!
  • DE ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    5 0
    تحریم ها سوغات شوم اصلاح طلب هاست . تحریم ها رو باید تیکه تیکه کنیم تا این غرب زده ها ناامید و افسرده تر بشن.
  • BE ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    4 0
    چقدر اخبار چرند تحویل مخاطبینشون میدن ، این اسهالیون بی شخصیت ؟
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    دیگه به چه زبونی بگن ما دشمن ایرانیم
  • حسين DE ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    11 0
    با قاطعيت كامل ميتوان گفت كه در دوران تاريخ معاصر ايران از زمان بقدرت رسيدن قاجاريه تا سرنگونى خاندان مزدور و سرسپرده رژيم شاهنشاهى بوسيله انقلاب شكوهمند ايران هرگز ملت ايران شاهد مزدوران و خائنين و وطنفروشانى نظير اصلاح طلبان و ليبرالهاى امروزى نبوده است،كمى مراجعه به تاريخ دويست ساله اخير گواه اين مدعاست.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    و مکرو ومکرالله والله خیرالماکرین این دغل دوستان ا که می بینی مگسانند دور شیرینی
  • شمعون IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    4 0
    شماها هنوز قدر این بیدین بی وطن بی وجدان بیسواد رو نمی دونید.من می دونم این آق سعید قالتاق یکی یه دونه س. چند سال پیش یه کلمه "پوپولیست" یادش دادم اون رو به همه اصلاحاتچی ها حقنه کرد! (شمعون_ سخنگوی نتانیابوی خداجو!)
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام این که بگوییم که برجام ارزش پول ملی را کاهش داد شاید چندان درست نباشد نمی گویم بی تاثیر نبود ولی دلیل اصلی کاهش ارزش پول ملی سیستم خراب بانکی است که از مدت های زیادی است که بوده (قریب ۳۰ سال شایدم بیشتر) پس واجب تر از هر چیزی در اقتصاد ایران جراحی سیستم بانکی است
  • Fara DK ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    اگه غیر این عمل میکردند جای تعجب داشت
  • مزیدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    7 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافقان عزیز از موفقیت سپاهیان انقلابی دق کنید انشاالله
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    روح ا لله خمینی بنای تمدن ساز الهی گذاشته است که مثل موج خروشان هرچی خار و خاشاک داخلی و خارجی هست خواهد شست و این بنا را به بنایی که اخرین حجت الهی به عنوان اخرین نمونه تمدن الهی بنا خواهد کرد متصل خواهد شد . نگران ادمهای بد بخت و مفلوکی مثل حجاریان و امثال ا و نباشید که اینها با فرعون مانده اند و اخر هم غرق خواهند شد . انشاالله
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    اصلاح تالاپ چی ها دیروز حمایت از کودتای آمریکایی؛ امروز سانسور موفقیت ایرانی .تعجب میکنم چرا اصلاح تالاپ چی ها موفقیت صادرات بنزین را سانسور میکنند مگر صادرات بنزین از دستاوردهای برجام نبود؟ زرشک . سعی کنید از کناز اصلاح تالاپ چی ها کنار بروید چون دارن یکی یکی از زوری که بهشون اومده منفجر میشن.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    اصلاح طلبان داغدار تحقیر ارباشان هستند هی میگن کدخدا جون ناراحت نباش ما درکنارتیم
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    اینکار تحسین برانگیز بود ولی عقل حکم می کند در شرایط فعلی اقتصادی کمتر رجزخوانی کنیم
  • جمونگ IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 0
    لعنت به هر چی اصلاح طلب کی گیشه این اوباش رو توی دریا ریخت حیف دریا توی چاه فاطلاب بهتره خخخ
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    جمعش کنید برید دنبال کارتون اصولگرایان بی مغز سبکسر
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    کدام موفقیت خاک برسرتون که به این چیزهای پیش پا افتاده دلخوش میکنید دربدرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس