بهزاد نبوی

اذعان بهزاد نبوی به "تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان"، نشان داد که این مقوله واقعیت دارد و بایستی پیش از انتخابات مورد رصد تحلیلگران و امعان‌نظر رجال سیاسی قرار می‌گرفت...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مرثیه‌ای برای "تحریم خاموش انتخابات"

بهزاد نبوی، از چهره‌های ستادی جریان اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری تسنیم آنرا منتشر کرد، با انتقاد از تحریم انتخابات از سوی برخی گروه‌های اصلاح‌طلب گفته است: برخی از اصلاح‌طلبان بر این باور بوده و هستند که کاهش مشارکت مردم در انتخابات مشروعیت آن را زیر سؤال خواهد بود در حالی که برای یک جریان اصلاحی که معتقد به حفظ اصل نظام و طبعاً مشروعیت آن و نهادهای تحت پوشش نظام است علی‌القاعده نباید کاهش مشروعیت انتخابات که به تضعیف نظام منجر می‌شود، خشنودکننده باشد".

او می‌افزاید: ثانیاً  تاریخ انتخابات در جمهوری اسلامی نشانگر آن است که هیچ دوره‌ای به‌جز دوره اخیر مشارکت کمتر از 50 درصد نبوده است که در استاندارد جهانی نشانه عدم مشروعیت نظام نمی‌باشد حتی با مشارکت 42 درصدی این دوره از مجلس نیز در استاندارد جهانی قابل قبول است لذا تشویق مردم به عدم مشارکت یا حتی سکوت در این زمینه تنها سودش شکست اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بوده و خواهد بود. "[1]

*متأسفانه طراحی بزرگ اصلاح‌طلبان برای "تحریم خاموش انتخابات"؛ در قبل از انتخابات مورد رصد آنها که باید، قرار نگرفت و توانست در کنار کارنامه بد اصلاح‌طلبان در اجرائیات کشور؛ سبب‌ساز تشویق کسانی از مردم به عدم حضور در انتخابات شود و کاهش مشارکت را رقم بزند.

ما در قبل از انتخابات و در قالب ده‌ها گزارش پیرامون این تحریم و این حرکت خدعه‌آمیز، به فضل الهی مطالب فراوانی را به مخاطبان محترم عرضه کردیم و به اطلاع آنها رساندیم که اصلاح‌طلبان با طرح جمله "رأی می‌دهیم اما لیست نمی‌دهیم"! چگونه مشغول تشویق به عدم حضور مردم در انتخابات هستند. [2]

این پروژه که حمایت لیدر اصلاح‌طلبان و شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را نیز با خود داشت [3] هیچ هدفی غیر از کاهش دادن مشارکت مردم در انتخابات و به تبع آن تقلّا برای مشروعیت‌زدایی از نظام اسلامی نداشت.

کار به آنجا رسید که حتی کسانی از اصلاح‌طلبان مثل تاجزاده و محسن صفایی‌فراهانی صراحتا اعلام کردند که رأی نمی‌دهند.

در این میان البته حزب کارگزاران و کسانی دیگر از اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت جستند که در مابه‌اِزای این حضور، کسانی در جناح مقابل و در میان خواص کشور تصور کردند که این به معنی حضور چپ‌ها در انتخابات است... اما حقیقت این نبود و فرمان اصلی و سیاست کلی همان بود که توسط لیدر اصلاحات و شعسا اعلام شده بود و البته به هدف شوم کاهش مشارکت نیز نائل شد.

بدیهیست که اگر توجهات لازم به این مسئله مبذول شده بود و موجی از تقبیح اقدام جریان چپ در کشور به راه افتاده بود؛ بسا که شاهد اتفاقات تلخ نبودیم و در کمترین نتیجه، عاملان کاهش مشارکت که وضع موجود نیز ارمغان همان‌ها بود؛ مجبور به پاسخگویی در پیشگاه مردم می‌شدند.

قبل از بهزاد نبوی، محسن هاشمی نیز طی سخنانی گفته بود: اصلاح‌طلبان با عدم مشارکت در انتخابات "بی‌نتیجگی" خود را پوشش دادند. [4]

***

کارنامه انقلاب در برخورد با فساد و شیطنت جریان چپ

اگر اصلاح‌طلبان در حکومت علی(ع) می‌زیستند!

نجفقلی حبیبی، از  فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران با اشاره به روش حکومتداری امیرالمؤمنین(ع) و عزم آن امام همان برای بسط عدالت نوشته است:

"در کشور ما نیز به لطف برقراری جمهوری اسلامی بسیاری از این اصول در قانون اساسی و قوانین جاری تجلی یافته‌اند. با این حال متأسفانه در اجرا چنان که باید به این اهداف دست نیافته‌ایم و شاهد واقعیت‌های غیرقابل دفاعی همچون فساد هستیم. حال آنکه حضرت علی وجود مخبران امین و راستگو را نه برای رصد مخالفان بلکه برای نظارت بر مسئولان و گماشتگان حکومت به فرمانداران خود توصیه می‌کند.

این است که تحقق حکومت عدل علی تنها به حرف و در گرو قوانین ابتر مانده و سازمان‌های ناظر جامانده از انجام وظایف‌شان نیست. خوب است در این روزهای ضربت خوردن و شهادت همه ما به نحوه انجام وظایف‌مان و انطباق آن با الگوی کاملی که از امیرالمؤمنین در اختیار داریم بیندیشیم و به اصلاح امور بپردازیم."[5]

*آقای حبیبی نیز متأسفانه مثل سایر دوستان خود! این حقیقت را به مردم نمی‌گویند که حتی در حکومت امیرالمؤمنین(ع) هم فساد رخ داد. [6]

حقیقتی که مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم خود به آن اشاره کردند.

حقیقت این شیطنت فلسفی و تاریخی باید مشخص شود که چرا کسانی با انکار تاریخ؛ به مردم نمی‌گویند که فساد از آنجا که یک امر نفسانی است؛ همواره و در هر حکومتی رخ داده و حکومت ضد فساد حکومتی نیست که در آن هیچ فسادی رخ ندهد بلکه حکومتی است که هرگز با فساد سازش نکند و برای برچیدن بسترهای آن، تقلایی همیشگی داشته باشد.

مقوله‌ای که شاهدیم نظام جمهوری اسلامی ایران، کارنامه‌ای مطلوب در قبال آن دارد و هیچ جرم کشف شده‌ای نیست که مجرمان آن در سرپنجه قانون و عدالت نظام جمهوری اسلامی گرفتار نشده باشند.

یعنی سؤال اینجاست که اگر اصلاح‌طلبان در حکومت امیرالمؤمنین(ع) یا امام مجتبی (ع) نیز حضور می‌داشتند آیا به صرف وقوع چند فساد؛ بلافاصله از غیر قابل دفاع بودن کارنامه حکومتی آن امامان همام هم سخن می‌گفتند!؟

غیر از این حقایق که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان برای دمیدن بر آتش "فتنه اقتصادی" آنها را انکار می‌کنند؛ بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که چنین یادداشتی در روزنامه ارگانی منتشر شده که صاحب‌اختیار بیش از 95 درصد بودجه و اجرائیات کشور است و عمده مفاسد رخ داده در کشور نیز در تیول او رخ می‌دهد.

این هم‌داستانی، محل تأملات بسیاری است...

***

1_ https://tn.ai/2265314

2_ mshrgh.ir/1035158

3_ mshrgh.ir/976402

4_ mshrgh.ir/1052469

5_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7347/1/543257/0

6_ mshrgh.ir/1072074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 18
  • حقیقت گو IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    74 23
    باسلام - اصلاح طلب ها همیشه به کشور و مردم خیانت کرده و می کنند . باید امثال آقای عبدی این را بدانند افرادی که برای مجلس یازدهم رای آوردند شاید نماینده شما که رای ندادید نباشند ولی نماینده ما مردمی که سر صندوق رفتیم هستند و با حمایت ما مردم به مجلس وارد می شودند .
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      53 21
      آقای قالیباف تحمل کنید تا زمان شروع مجلس. بعد به سلام اینها خواهیم رفت
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      33 22
      منفی های فله ای شروع شد
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      18 2
      هر کسی رییس مجلس بشه الحمدالله که دیگه فاجعه هایی مثل علی مطهری و لاریجانی و پزشکیان و ... نیستن. این یه امتیازه این ها یه اشتباه بد در تاریخ انقلاب هستن
    • کج فهم IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      19 34
      " از خدمات دوست و یار دیرین او یعنی سردار شهید سلیمانی در عرصه امنیت؛ هرگز کمتر نبوده است." آقا برادر اخوی نویسنده فدائی قالیباف یکم یواش تر مراقب دقت باش چه کسی و چه چیزی را با اربابت مقایسه میکنی حاج قاسم شخصیتی بود که بدون داشتن کوچکترین چشم داشتی به دنیا عمر خود را وقف مجاهدت در راه خدا برای خدا و فقط خدا نمود اما رفیق شما .....؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      33 2
      عبدی خودش میدونه بی رغبتی مردم به صندوق رای نتیجه عملکرد ضعیف همپالگیهای ایشون بوده و این خدشه ای به جایگاه مردمی اقای قالیباف نزد مردم تهران وارد نمیکنه و ایشون ایقدر کارنامه مثبت داره که امثال شماها را وادار میکنه اینجوری عصبی کنه ..انشالله 4 سال درخشان دیگر بر کارنامه اقای قالیباف افزوده خواهد شد..
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      7 0
      به امید اینکه تا روی کار آمدن مجلس بعدی، این مجلس با دست به یکی کردن با دولت، تمام مملکت را بر باد ندهند. باید مجلس تشخیص و شورای نگهبان به خیلی از این تصمیمات ورود کنند
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      5 0
      حیف که حسادت شاخ و دم ندارد والا برخی حتی نمیتوانستن با این صفت رذیله به چهره خود در آینه نگاه کنند و از خانه خارج شوند چه برسد به این گونه مرثیه سرایی ها .
  • سید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    54 29
    همه ی طرف های اصول گرایان خجالت بکشند و حیا کنند. برای ریاست دست و پا نشکنند. ادعای خدمت برای خدا و مردم چه شد؟؟؟ ما به لیست وحدت رای دادیم تا شاهد اینجور کارها نباشیم. همدیگر را تخریب نکنید. بر علیه هم مطلب ننویسید. از خدا خجالت بکشید. اگر شما به این اختلافات ادامه بدهید، دشمنان را شاد خواهید کرد و دل آنهایی را که دل در گرو انقلاب و جمهوری اسلامی و امید به مجلس انقلابی دارند خواهید شکست و دیگر هرگز انقلابی ها روی قدرت را نخواهند دید. مثل آنچه احمدی نژاد در دوسال آخر دولتش انجام داد و مردم را به سوی پیروزی روحانی سوق داد. خیانتی که او در حق انقلابی های طرفدارش انجام داد شما مرتکب نشوید. اف بر شما اگر به این اختلافات پایان ندهید و برای انقلاب کار نکنید.
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      18 15
      پشت پرده این حواشی با چند واسطه قطعا چپ ها هستند.هر کسی غیر از آقای قالیباف ریاست مجلس رو بر عهده بگیره حریف این دولت و کارهاش نمیشه.الان چپ ها برای نجات دولت و فرارش از پاسخگویی دربرابر بی کفایتی ها و خیانت ها دارن تبلیغ میکنن که آقای قالیباف کنار بره و آدم های پایین تر و کم رزومه تر و در واقع کم خطر تری برای دولت به ریاست مجلس برسند مثل آقایان میرسیلم یا نیکزاد. و این آقایون در جریان نیستن که دارن تو زمین چپ ها بازی میکنن. اسم این تفرق و اختلاف رو هم گذاشتن انتخاب اصلح و اصولی و شایسته سالاری امثالهم. والله اعلم بالاصواب
    • حجت IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      12 5
      کسی که رای نداده، حق نظر نداره
    • آریا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      44 12
      جالب است که در سمت دیگر ماجرا، اساساً هیچ چهره و کارنامه‌ای هم وجود ندارد که قابلیت هماوردی با آقای قالیباف را داشته باشد و از همین روست که برخی معتقدند این تقلای نمایشی برای رقابت بر سر ریاست مجلس؛ در واقع یک ائتلاف برای حذف قالیباف و دفن کردن مدیریت جهادی در ورودی پارلمان یازدهم است.. آنچه که قالیباف در ایجاد امنیت در شرق کشور، در گسترش توانمندی موشکی ایران و در طول 12 سال شهرداری پایتخت ایران انجام داد؛ از خدمات دوست و یار دیرین او یعنی سردار شهید سلیمانی در عرصه امنیت؛ هرگز کمتر نبوده است.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      20 5
      این بزرگوار اگر منظورش از همه افراد به جز امثال قالیباف است که اول به خود او باید گفت که این پیام شما کوبیدن اکثریت لیست وحدت به نفع یک تیم و شخص خاص است و این عین تفرقه افکنی است و اگر منظورش همه از جمله قالیباف است می توان با او از یک جهت موافق بود و آن این که نباید بحث ریاست مجلس را این گونه داغ کرد. رئیس مجلس را نمایندگان راه یافته به مجلس تعیین می کنند از قبل قالیباف یا دیگری فقط در حد نامزد می تواند مطرح شود و نه باید که او را قبل از انتخاب رئیس مسلم برای مجلس تلقی کرد و بر نمایندگان تحمیل کرد این خلاف انتخاب رئیس مجلس است که قانون می گوید. تیتر مشرق نیوز چنین القاء می کند که از ازل سکه ریاست مجلس را به نام قالیباف زده اند و همه اصولگراهای دیگر بی لیاقت اند و همه باید تعبدا تمکین کنند این یعنی فاجعه و بی احترامی به رای مردم به نمایندگان و به رای نمایندگان مردم در مجلس برای انتخاب رئیس.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    38 7
    موتلفه اختاپوسی بود که بعد از انقلاب افتاد روی وزارت بازرگانی و تولید در کشور را نابود کرد و کیسه‌های خود را از پول کثیف در کردند، اما پس از افتادن از چشم مردم، اینبار خود را به نیروهای وطن پرست مذهبی چسباندند علیرغم هشدار بسیاری از مردم خسته از اصولگرا و اصلاح‌طلب ، و توانستند به مجلس راه پیدا کنند اما حالا وقت نشان دادن چهره واقعیشان فرا رسیده تا نیروهای وطن پرست و مومن برای انتخابات آتی اینچنین فریب نخورند.
  • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    39 17
    اصلاح طلبان تهوع آور امروزه به شدت منفور ملتند و مردم آرزوی نیستی شان را می کنند! این یک واقعیت و حتی حقیقت است!
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      39 2
      هنوز خوابی! مردم مدتها است از روی نعش متعفن اصولگرایان و اصلاح طلبان رد شده اند
    • سید IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      7 3
      مشرق جان شما که نظرات را گزینشی میذاری اقلا مثبت منفی هاش باز بذار تا متوجه واقعیت بشید
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    13 31
    محمود، قالیباق / لایمکن الفراق ... توضیح: چون قافیه تنگ آید، باف میشود باق. نخورید منو حالا بی مروتا
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    33 4
    مؤتلفه ای ها از آغازین روزهای انقلاب تاکنون شاغلین بازارهای کشوررا فاسد کردند تصورشان از اقتصاد این است که کمونیست هنوز در دنیا هست باور ندارند الحاد و کمونیست در زباله دان تاریخ است.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 2
    انسان و شیطان همونه گناه همونه ،منافق همونه فقط این نسل میره نسل بعدمیاد انسانهاعوض میشن چیزجدیدی نیست حب دنیا شهوت ثروت همون فقط خدا یکتاست
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    26 61
    قالباف در حد و اندازه رئیس مجلس نیست. هر روز مجلس یک حاشیه خواهد داشت.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      18 18
      09:03 موافقم، حد و اندازش خیلی بالاتره! حالا اگه لطف کنه ریاست مجلسو قبول کنه ما شرمنده و در عین حال ممنونش خواهیم بود!!!!
  • مسعود IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    50 33
    دکتر قالیباف بهترین گزینه برای ریاست مجلس است.
  • حامد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    35 2
    این بهزاد نبوی کفتار هنوز زنده است؟
    • K IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 29
      مشرق کفتار
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    9 44
    چه اصراری است که آقای قالیباف رئیس مجلس باشد در دوره بحران کرونا رئیس مجلس باید شخصیتی باشد که مجلس دیده بوده از همه مهمتر پزشک باشد تا بتواند در کنار ستاد ملی کرونا در داخل و حوزه بین الملل حرفی برای گفتن یا گرفتن ارتباط به سبک و سیاق جدید نظم جهانی بهداشتی داشته باشد بروید تا دیر نشده از دکتر زاکانی بخواهید چنین تکلیفی را عهده دار شوند این کار کار جهادی است نه بارکشی برای تعیین رئیس سیاسی ..
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      9 8
      09:41 استاد ما خودمون اصلاح طلب رنگ میکنیم جای سالوادور آلنده قالب میکنیم!! معلومه شما اصلاحطلب ها از ریاست جناب قالیباف خیلی خوف ورتون داشته چون ممکنه بیاد عین شهرداری کارهای زیادی انجام بده و آبروی مجلس قبلی رو ببره، نه؟؟؟ رئیس مجلس فقط سردار قالیباف!!!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    22 19
    احسنت. به غیر از دکتر قالیباف کسی دیگه ای نیست که برای ریاست مجلس هم وزن توانایی ها و نام ایشون باشه. میرسلیم؟ نیکزاد؟ شوخی نکنید...
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    21 17
    صادق محصولي توضيح بدهد اين همه ثروت را از كجا آورده ؟!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    19 34
    برید سایت جبهه پایداری ببینید! (ر.ن) ادعای دینداری و انقلابی گریشون گوش فلک رو کر کرده ولی پای قدرت که میرسه از هیچ تهمت و تخریبی دریغ نمیکنن. خجالت آوره!
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      18 6
      حرفت درسته ولی رسانه هایی مثل مشرق و رسانه های طرفدار آقای قالیباف مگه این طور نیستن
  • محسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    8 23
    آقای محصولی شما بعد از جنگ به خانه ات رفتی ، بخاطر درجه قهر کردی ، زدی تو کار اقتصادی حالا داری از قوی ترین مدیر اجذایی کشور انتقام چی رو می گیری ، پایداری های مشکوک
  • کارشناس IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 15
    امریکا سریعا باید به ایران حمله کند. فقط در این صورت است که ملت طعم زندگی را خواهند چشید. مرگ یکبار شیون یکبار
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      6 23
      10:53 منم موافقم، آمریکا حمله کنه، تل آویو با خاک یکسان میشه بعد آمریکا فرومیپاشه و مردم آمریکا طعم زندگی و آزادی رو خواهند چشید!! خخخخخ
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 0
      حیف مغز که آکبند در کله ات داری
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      2 0
      اتفاقا خوب میشه حمله کنه. چون اول نوکران آمریکا رو میکنیم تو گونی تا برای همیشه انقلاب و نظام از شرشون راحت بشه. بعدم میریم سراغ اربابشون
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 0
    ای کسانیکه به مجلس یازدهم راه یافتید ...به اعتماد مردم خیانت نکنید. و ف یب این مثلا اصلاح طلبانرا نخورید ... انه تا فهت نسل مال مردم به جیب زده اند متهم به ادم کشی هستن .. وحتما با انگلیس و امریکا ساخته اند ..باید ابن مشکلات مردم را با حذف انه از مصادر امور و بعصا به محاکمه کشیدن انها و پس گرفتن اموال مردم اقدام کنید ... یک مر خواست عدالت را اجرا کن همراه انها شدید .. امروز دوباره وقت دارید که اعتماد مردم را جلب کنید .. فریب نخورید .با.وحدت در ایجا جامعه علوی همت گنید
  • علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    7 14
    مگر خوارجین زمان امام علی ع کی بودند پدران همین اصلاح طلبان کنونی که لعنت خدا و مرگ بر اینها باد که مملکت و اسلام را به این روز در اوردند
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 15
    یک مقاله متوازن و خوب. خوشحالم که در برابر این ظلم آشکار سکوت نکردید.
  • جواد IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    10 1
    دوران افکار میرسلیم گذشته، حزب موتلفه امروزی در واقع خیلی وقت است که تاریخ مصرفش گذشته اما برخی با سوء استفاده از نام آن، برای خود نان می خورند. حزب موتلفه کدام طرح درست و حسابی برای برون رفت از مشکلات ارائه کرده؟ این حزب چه تعداد جوان برای عرصه های مدیریتی تربیت کرده؟ یک تابلو عکس از شهید نواب در دفاتر این حزب پیدا نمی کنید؟.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    24 8
    رئیس شدن شخص قالیباف چه اهمیتی داره ؟؟؟؟ مهم اینه که یک نفر لایق و شایسته ، رئیس بشه .
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      8 29
      خب قالیباف خیلی شایسته تر از خیلی هاست.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    9 26
    درود بر اقای قالیباف وخدمات جهادیش.یکی از کار های خوبش در نیروی انتظامی تشکیل پلیس 110بود که تاثیر خوبی در تحرک این نیرو داشت .
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    5 0
    افتراوتهمت وتخریب است اقارئیسی روسال ۹۶تخریب کردند تهمت زدن کسی میخادکارکنه واس مردم مبارزه میکنه بافساد یه عده تخریب چی دنبال منافع شون خراب میکنن الن کجاهاخوش میگذرونن ؟اقاریس جمهور بخاطر گرانی خودرو آقا رحمانی برکنار نکرد بخاطر لابی گری نکردن درمجلس وزارت واردات ورانت خواری عزل کرد هرکس ازچپ وراست خیانت کنه بفکرمردم نباشه انقلابی نیست مردم بازیچه قرارگرفتند باشعار ،شاه توکاخ زندگی میکرد
  • سامان IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    8 6
    دلیل پیروزی روحانی و روی کار آمدن این دولت بی کفایت ورود نسنجیده جلیلی و رضایی و خیانت ولایتی در انتخابات سال 92 بود. ولایتی در حالی که در ایتلاف با قایباف و حداد قول داده بود کناره گیری کند خیانت کرد و حتی در مناظره دست به دامن روحانی شد تا از عملکرد ضعیف خود در زمان جنگ دفاع کند. نتیجه آن هم تحمیل این دولت بی کفایت به مردم بود. پایداری را هم به جز خود جلیلی سابقه چندانی در جبهه و جنگ ندارند و فقط ادعا دارند. اگر راست می گویند بروند در سوریه و عراق از کشور دفاع کنند.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      2 1
      سوابقو از کجا میدونی؟ رفتی سوابق تک تک افراد رو بررسی کردی؟ دنبال اتو گرفتن از افراد نباشیم
  • CA ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 16
    علت اینکه قالیباف بهترین گزینه ریاست مجلس هست بخاطر همگرایی گروههای اصولگرای بسیار زیادی هست که ایشان به همراه دارد. این همگرایی میتواند تمامی گره های مملکت را باز کند. انشاالله اقای جلیلی هم سال بعد رئیس جمهور خواهد بود و میماند شورای شهر ها بخصوص تهران و شهرداری تهران که یک خانه تکانی حسابی هم در این مکانها لازم هست.
  • مجید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 1
    اقای عبدی .نا 43درصد ی که رای دادند و و 57درصدی که رای ندادند شما افتضاح طلبان را قبول ندارند پس لطفا .......
  • دوست IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 1
    سلام کسی نمیتونه منکر خدمات و شایستگی های آقای قالیباف بشه، اما این استدلال که چون آقای قالیباف سرلیست اصولگراها توی تهران بوده ، پس باید رییس مجلس بشه، هم فوق‌العاده غلط و برگرفته از نگاه درجه دو به شهرستانهاست. مشرق و بعضی سایتهای دیگه متاسفانه تا به حال چند بار این حرف رو تکرار کردن باید هر کس شایسته تر هست رییس مجلس بشه
  • DE ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 9
    اقای عبدی امثال شما قابل اعتماد نیستند. به کارنامه خودتان در این چند دهه دردست داشتن قدرت نگاهی بندازید چه تاج گلی به سر ملت زدید؟ از اینکه اقای قالیباف مرد عمل و مدیریت جهادی است ناراحت هستید ؟ باشید بهتر! جز تخریب و خیانت و فتنه و ضد منافع ملی بودن ،دستاوردی امثال شما نداشتند. حتی معنی ساده دمکراتی را نیز درک نکردید. وقتی رقیب تان برنده میشود میخواهید خود را تکه پاره کنید و هنوز سرکار نیامده شروع به ترور شخصیت کردید. اینکار خیلی نامردیه! اول اجازه بدید ایشان کارشان را شروع کند، بعد قضاوت را خود مردم خواهند کرد. زیرا به نظر امثال شما دیگر اعتمادی نیست. این عدم پذیرش نتایج انتخابات مثل فتنه 88 نشان از استبدادگری و خودرایی یک دسته اصلاح طلب ها امثال شماهاست. خودرا اصلاح کنید و ضعف های کارکردی خود را در این چند دهه استخراج کرده و بپذیرید به نتایج انتخابات مردم احترام بگذارید. از خود سئوال کنید چرا مردم از شما روبرگردانده اند؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    5 13
    درود بر قالیباف. فالله خیر حافظا وهو ارحم الراحمین.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    22 5
    42% رأی به مجلس، نشونه چیه؟ ضعف حاکمیت در ترغیب مردم به مشارکت ؟
    • تصحیح IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      4 2
      نشانه خرابکاری شدید افسادات و اختلال
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 21
    اینا دیگه چقدر بی شرف و پست فطرتند که با اسم قالیباف به مجلس راه یافتند و حالا.....
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 17
    باتوجه به هجمه ای که به آقای قالیباف میشود یقینا بهترین گزینه برای ریاست مجلس است شک نکنید
    • SE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 13
      بدترین گزینه برای دولتی ها و اصولگراهای تنبل بی کارنامه
  • ۱۲۵ IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 19
    در خوبی قالیباف همین بس که عباس عبدی با او مخالف است دیگه شما دنبال چه دلیلی میگردید؟
  • حسین IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 23
    چپ راست کارگزار، علیه خدمتگذار
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    5 17
    نگران نباشید قالیباف رییس مجلس میشود پایداری چی ها هم وقتی دولت یک جعبه شیرینی در مجلس چرخاند قلب های مومنین به هم نزدیک میشود سال دیگه هم لاریجانی رییس جمهور است اگر هم خود قالیباف رییس جمهور شد لاریجانی میرود روی صندلی او مینشیند
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    19 1
    ترور ؟! یعنی ریاست اینقدر ... ؟ بابا بگذارید رایزنیهای منتخبان ادامه پیدا بکنه و شما هم در این رایزنی مشارکت بکنید ، هر کی هم در نهایت مورد رای اکثریت مجلس قرار گرفت خداوند توفیقش مرحمت بفرماید إن شاء الله تعالی .
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 3
    من از اولشم از این میرسلیم بدم میومد به نظر من این یه مفوذی در مجلس به نفع غرب و فتنه گرهاست و میخواد تشنج و اختلاف درست کنه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    19 4
    مشرق نیوز عزیز شما که حسن های زیادی داری باید مراقب باشی که همه ی حیثیتت رو خرج آقای قالیباف نکنی واقعا بنظرت قالیباف از حاج قاسم کمتر نیست! قالیباف از لحاظ مبانی انقلابی صد درصد نیست این رو میشه از تفاوت روش مناظراتیش در ۹۲ و ۹۶ پی برد ۹۲ یه جورایی سعی کرد دل همه ی جامعه رو بدست بیاره که البته غلط بود و ۹۶ حرف از ۴ درصد و ۹۶ درصد زد که منطقی تر بود کسی که مبانی محکمی داره دچار این تغییر مواضع نمیشه ایشون اول از برجام حمایت کرد و موقعی که تق برجام دراومد انتقاد کرد و مثال های دیگر خواهشا برید مبانی دینی و انقلابیتون رو محکم کنید تا دچار تناقض گویی نشید در همین انتخابات مجلس یه عده با سهمیه قالیباف اومدن تو لیست اصولگرایان اونم بعد از اینکه قالیباف لیست ائتلاف رو قبول نکرد بهتره چشمامون رو بازکنیم و از حمایت مطلق از کسی که مشخصا اشکال بهش وارده دست برداریم البته این اشکالات دال بر این نیست که قالیباف یک مهره ی باارزش و یک مدیر اجرایی فوق العاده توانمند نیست برید در چهره های سیاسی دنبال کسانی بگردید که مبانی محکمی دارند و در رفتار سیاسی چندساله شون تناقض کلامی و رفتاری خاصی دیده نمیشه
  • شهروندی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    40 4
    ای خدا لعنت کن ترامپ لعنتی حرام زاده بااین همه تحریم وتورم برعلیه مردم ایران وخدا نابودکنددزدان ایران که فقط بفکرخودودوستان خودمیباشندفرادی قیامت همین شهدا جلوتان رامیگیرندای جنایت کاران هرروزباکلی غارت سرمایه مملکت را نابودکرده اید
  • محمدایوب IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    7 1
    جناب بادامچيان فساداقتصادی فقط ازدیگران بداست چرا کلاهبرداری داماد آقای ت ی که ازاعضای اصلی موتلفه است به نام آقای دکتر ن ی که ازمردم ضعیف شهرستان لار وبسیاری ازجوانان تهران کلاهبرداری کرده واکنون پس ازچندسال هنوزنتوانسته اند پولشان رابگیرند ودرزندان لاراست حرفی نمیزنید
  • محمدرضا IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 6
    دکتر یک بازوی توانمندوقدرتمنداست به کوری چشم دشمنان راه راادامه میدهند. اینکه هرزگاهی کسانی پارازیت میدهندامریست طبیعی اگرنباشنداینگونه پارازیتها باید به عمکرد شک کرد.....درود آقای قالیباف ...درود به کارنامه مثبت غیر قابل انکارشان...بایدخودت را به کوری بزنی و کارنامه این بزرگوار را نادیده بگیری...
  • محمدایوب IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    عباس دم ازآب رو میزنی خداوکیلی اصلاح طلبان اصلا میدانند آبرو چیست زنانی که در خیابان با بدنشان بیزینس میکنند شرف وابرو یشان بیشترازاصلاح طلبان است بازدم زیبا کلام گرم بفهمی نفهمی کمی میفهمه شرف چیه گفت اصلاحات دوم اسفند مرد حالا توکه اصلاح طلبی مردی ولی متوجه نیستی صدایی ازت در شد تقصیر نداری مردی هنوزحالیت نشده علی برکت الله
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    16 1
    این خانه از پای بست ویران است
  • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 13
    همیشه ناراحتم از این همه تشتت . اگه ما نتونیم کنار هم باشیم و در یک جبهه کار کنیم برا پیشبرد اهداف انقلاب و امامین باید بریم سرمون رو بزاریم زمین بمیریم. بابا اگه انتقاد بهش داریم ، انصاف هم داشته باشیم و این همه خدمات در جبهه و مسئولیتهای نظامی و شهری رو فراموش نکنیم. بابا ما با هم برادریم اگه همدیگرو تکفیر کنیم اصلا برا کی می خواهیم کار کنیم، مگه دیگه کسی میمونه. نماینده انقلابی اونه که برا حفظ وحدت جبهه انقلاب انصراف داد و نیومد دیگران رو تکفیر کنه.
  • NZ ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    2 0
    فضا آگاه است و از همین بابت بود که اتمام حجت با آقای قالیباف انجام شد در جهت حمایت مردم. اگر شعور حفظ منافع ملی باشد, حزب مؤتلفه باید به این درک برسد که برای استحکام ارکان نظام و منافع ملی حمایت از آقای قالیباف در شرایط کنونی بسیار مهم است.
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 0
    شیطنت جریان اصلاحات برای ایجاد اختلاف بین اصولگرایان از یک سو و لابی گری دولت روحانی برای انتخاب رئیس مجلس همسو با روحانی در واقع مانند شمشیر دولبه ای است که هم میخواهد سر اصولگرایان را از بیخ قطع کند و هم به مردم بگوید علی رغم اینکه شما در این دوره به این جریان اقبال نشان داده اید ولی رئیس مجلس را ما انتخاب خواهیم کرد تا سیاستهای ما را پیش ببرد و این همان ترفند معاویه ای و عمروعاصی است
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    اینکه چپ و راست با ریاست آقای قالیباف مشکل دارند نشان دهنده این است که او بهترین است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس