عباس عبدی

عباس عبدی در حالی به تازگی اظهار کرده است که "ما و مردم منتقد وضع موجود هستیم"! که باید پرسید او در قبال مشکلات مردم، قاضی است یا متهم!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فتنه اقتصادی رخ نمی‌دهد اگر...

پیشگامان و منتظران "فتنه ۹۹"

هاشم آقاجری، از فعالان اصلاح‌طلب طی اظهاراتی که کانال تلگرامی نشریه ایران فردا آنها را منتشر کرد، گفته است: بحرانهای داخلی و خارجی در سال ۹۹ بیان سیاسی خود را در دو پدیده "جنبش‌های فرودستان و تهیدستان و حاشیه‌نشینان در داخل" و نتیجه انتخابات امریکا در خارج آشکار خواهد ساخت.

او می‌افزاید: تداوم، تعمیق و گسترش بحران‌های ساختاری- ادواری مرکب و انباشته لاینحل و به تعویق افتاده اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی سالیان گذشته که اینک با بحران کرونایی می‌رود که ابعادی فاجعه‌بار یابد و آثار فلج کننده‌ای به ویژه در میان فرودستان و تهیدستان جامعه بر جای بگذارد و تولید و کار و رشد اقتصادی را در نامیدن سال ۹۹ به «جهش تولید» معنایی نمادین و وارونه کند، نیمه دوم سال جاری را به لحظه تصمیم و انتخاب‌های سخت برای سیستم تبدیل خواهد کرد.

آقاجری اظهار می‌کند: در صورت پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات ایالات متحده آمریکا -که با توجه به داده‌ها و قرائن و شواهد تاکنونی بسیار محتمل است- تحریم‌ها تشدید و ادامه خواهد یافت و تاثیر خود را با واسطه به اعتراضات اجتماعی- اقتصادی داخلی و بی‌واسطه بر توازن قوا میان جناحها و فراکسیونهای درون‌سیستمی خواهد گذاشت.

او در بخش دیگری از اظهارات خود نیز گفته است: به نظر میرسد که بازها در صورت از میدان به درکردن کبوترها، آمادگی بیشتری برای حرکت به طرف نوعی سازش خارجی یا «چرخش قهرمانانه» -در مداری بالاتر از «نرمش قهرمانانه» - به‌منظور ایجاد پاره‌ای گشایشهای درونی و کنترل یا سرکوب جنبشهای اعتراضی داخلی خواهند داشت.

*چهره‌های جریان سیاسی چپ با مشخص شدن ناکارآمدی خود در نزد مردم و مواجهه با دوره کهنسالی؛ دیرزمانی است که در انتظار وقوع "فتنه اقتصادی" هستند. تا قبل از اتمام عمر، سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را به نظاره بنشینند.

و از همین روست که طی چند سال اخیر از هر رخدادی؛ از کرونا گرفته تا سیل و زلزله و حتی مرگ یک خواننده جوان؛ نتیجه اغتشاش و لزوم حضور خیابانی مردم را گرفته‌اند.

ما در مجموعه وبلاگ مشرق، گزارش‌های متعددی را پیرامون فتنه اقتصادی، زمینه‌های بروز و راه‌های رفع آن به مخاطبان محترم ارائه کرده‌ایم.

غیر از آقاجری، چپ‌های دیگری مثل علی ربیعی، سعید حجاریان، محمدرضا تاجیک، مصطفی تاجزاده، محسن رنانی و... نیز از بروز اغتشاش و تکرار آبان ۹۸ سخن گفته‌اند. [۱][۲]

بدیهست که اگر خواص کشور با زمینه‌های بروز این مسئله و راه‌های رفع آن، آشنا نشوند؛ بسا که تحلیل برساخته اصلاح‌طلبان محقق شود و شاهد تکرار اغتشاشات آبان ۹۸ در سطحی وسیعتر باشیم!

این در حالی است که باید دانست اساساً تمام بهانه‌هایی که تئوریسین‌های چپ با ابتنای به آنها از امکان وقوع اغتشاش صحبت می‌کنند؛ تماما مفاهیمی منتال هستند. به این معنی که یا درست نیستند و یا واقعیت بیرونی آنها هزاران بار مورد بزرگنمایی قرار گرفته است.

ضمن اینکه در ادعاهای این افراد؛ نه خبری از تقبیح اغتشاش و حرکت خیابانی هست و نه خبری از مثبتات نظام اسلامی و خدمات انقلاب به مردم...

***

"خواهی نشوی رسوا، ‌ همرنگ جماعت شو"

"عباس عبدی" در قبال مشکلات مردم، قاضی است یا متهم!؟

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاحات طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به سالگرد تقویمی انتخابات دوم خرداد نوشته است: طبیعی است که بسیاری از مردم و حتی اصلاح‌طلبان منتقد باشیم. حتی اگر خودمان نیز در ایجاد این وضع نقش داشته باشیم. به‌طور قطع انتظارات ما و مردم از آن حرکت و جنبش بیش از این است که دیده‌ایم و می‌بینیم. قصد داوری کردن نیز ندارم که بگویم چه کسی یا کسانی و به چه میزانی مسوولیت دارند. وظیفه ما داوری و قضاوت به معنای رایج نیست! [۳]

*عبدی یکی از بدیهیات منطق و سیاست را در این اظهارات زیر سؤال برده است.

یک رجل سیاسی هنگامیکه حامی ستادی یک گفتمان بوده و در ادامه بر اثر بسط همان گفتمان؛ مشکلاتی دامان کشور و مردم را گرفته است؛ هرگز نباید و نمی‌تواند که بگوید من هم مثل مردم منتقد وضع موجود هستم!

که این یک نمایش سیاه‌بازی، بازی کودکانه "کی بود کی بود من نبودم! " و التجا به ضرب‌المثل قدیمی "خواهی نشو رسوا، ‌ همرنگ جماعت شو! " است.

بلکه آن رجل سیاسی باید پس از مشاهده مشکلات؛ اولاً زانو بزند و از مردم و نظام سیاسی کلان کشور عذرخواهی کند که از یک گفتمان دچار مشکل حمایت کرده است.

و ثانیا او اکنون فردی است که راه‌های بروز مشکل را بیشتر می‌شناسد فلذاست که اگر خائن یا بدخواه نباشد؛ باید در کنار عذرخواهی؛ مسیر درست را به مردم نشان بدهد.

و مسیر درست هم چیزی جز صندوق رأی و بیان مثبتات رقیب نیست.

با این سنجه و عیارشناسی منطقی؛ ما اظهارات عبدی که به همراه دوستانش در سه دولت سازندگی، اصلاحات و اعتدال؛ مسبب‌الاسباب مشکلات مردم بوده‌اند را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

وحشت جریان سیاسی خاص از ریاست قالیباف بر مجلس

رجال اصلاح‌طلب طی هفته‌های اخیر، صحبت‌ها و مصاحبه‌های مختلفی را پیرامون مجلس یازدهم مطرح کرده‌اند که شاه بیت عموم آنها، چالش‌خواه بودن این مجلس و سر منازعه داشتن آن با دولت است! [۴]

چپ‌ها در همین حال در یادداشت‌ها و رسانه‌های خود دائما به فضاسازی علیه "محمدباقر قالیباف"، سرلیست انتخاباتی اصولگرایان و یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های حضور در کسوت ریاست مجلس یازدهم مشغول‌اند. از مصاحبه با منتقدان قالیباف مثل میرسلیم گرفته تا پوشش کامل اخبار نشست رقبای احمدی‌نژادی قالیباف! [۵]

اما این رفتار جریان چپ، برملا کننده یک دروغ و یک خوف بزرگ است...

*دروغ و خوف بزرگ چپ‌ها پیرامون "محمدباقر قالیباف" از آنجا برملا می‌شود که اصلاح‌طلبان و تمام منتقدان قالیباف می‌دانند که او یکی از تعاملی‌ترین رجال سیاسی و اجرایی در ایران است که در طول ۱۲ سال شهرداری خود در تهران، بیشترین تعامل را با دو دولت و دو رئیس‌جمهوری داشت که هیچ تجانس گفتمانی با او نداشتند و بلکه مخالف او نیز بودند.

مخالفت رؤسای جمهور با قالیباف به حدی بود که او را که اختیاردار یکی از بزرگترین و قوی‌ترین دستگاه‌های اجرایی پایتخت ایران بود را به جلسات هیئت دولت راه ندادند و تمام یا بخشی از ردیف‌های قانونی شهرداری را نیز قطع کردند.

اما تجربه نشان داد که قالیباف؛ علیرغم تمام نامهربانی‌ها اما قصدی برای اتلاف وقت در زد و خورد سیاسی ندارد و به پیشبرد امورات اجرایی مرتبط با مردم و نظام می‌اندیشد.

و همین شد که در فرجام این تراژدی؛ یک کارنامه اجرایی موفق برای قالیباف ماند و شرمندگی برای آن دو رئیس‌جمهور!

فلذاست که چپ‌ها با کوبش قالیباف و بزرگ‌نمایی از رقبای او؛ هم خوف خود از تکرار کارنامه "مدیریت جهادی" را به نمایش گذاشته‌اند و هم دروغ می‌گویند که دلسوز مردم و دولت‌اند...

چه اگر اینطور بود؛ آنها باید به منش تعاملی قالیباف در بستر پیشبرد امورات مردم و نظام اشاره و اعتراف می‌کردند که در صورت ریاست قالیباف بر مجلس، اصل بر اجرائیات است نه تنش و درگیری بین مجلس و دولت!

لازم به توضیح است که از محافل برخی منتخبان مجلس یازدهم نیز خبر می‌رسد که لیدر سرمایه‌دار جبهه پایداری؛ جلساتی را با محتوای "نه به قالیباف" تشکیل داده و دیکته‌هایی را نیز برای برخی نمایندگان قرائت کرده است. [۶]

***

۱_mshrgh.ir/۱۰۱۸۱۱۴

۲_mshrgh.ir/۱۰۵۷۷۸۵

۳_http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/۱۴۸۰۲۶

۴_ https://etemadonline.com/content/۴۰۲۱۴۲

۵_ www.irna.ir/news/۸۳۸۰۰۳۲۹/

۶_ mshrgh.ir/۱۰۷۲۸۷۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • شرقی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    96 7
    تا اصلاحات، این غده ی سرطانی از پیکر ایران عزیز بیرون کشیده نشود ایران و مردمش در رنج و گرفتاری خواهند بود.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      13 16
      ورشکسته های سیاسی را چه به اظهارنظر
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      19 0
      آقای قالیباف کلید بولدوزر را بگیر و خاموشش کن
    • سرباز IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      15 3
      مشکل ما گاهی همین بچه حزب الهی ها هستند که مثلا می گویند قالیباف روحانی دوم است و سازش کار است در حالی که ایشان با مدارای سیاسی با جناح ها و دوری از اختلافات به دنبال رفع مشکلات است نه مانند رئیس جمهور پیشن دو خاندان دو خاندان کند و همان دو خاندان او را پایین بکشند و دود این ماجرا به چشم مردم برود باید با این خاندان ها آرام آرام رفتار کرد و به مرور از نفوذ آنها کم کرد غدد سرطانی را باید آرام خارج کرد
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      54 3
      اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند نه منتقد !
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    30 2
    تو در قبال وضع موجود منتقد هستی؟ بی شرف ...؟! دستم بهت میرسید ،...
  • رضا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 22
    كوبش قاليباف ؟!! خخخخخ ! خاك تو سرت با اين ادبياتت مشرق !
    • اصغر IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      18 6
      خاک بر نهاد خودت با این ادب و ادبیات. درود بر قالیباف عزیز.
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      3 0
      درود بر مشرق.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    21 1
    مجلس انقلابی انشاالله درشروع کار با استیضاح وزرای منفعل وهیچ کاره که جز اضافه کردن درد ورنج برای مردم کاری نکردند پولیتک نهایی برای سقوط دولت را میزند به امید خدا ازجمله وزرای مشکل ساز وزیر ورزش وجوانان که در دوران وزارت خود گامی حتی به اندازه یک وجب برای جوانان برنداشت وفکر و ذکرش فوتبال ویکی دوتیم دراین زمینه است.ایشان شایستگی پادویی جوانان این مملکت را ندارد چه برسد به وزیر شدن خدا نگذرداز نمایندگان مجلسی که با لابی امثال ایشان را وزیر کردند البته مثل ایشان دراین کابینه زیادند امثال وزرای تعاون که فساد اقتصادی خانواده اش عیان شده است،وزیر آموزش وپرورش که جز خون دل برای فرهنگیان کاری دیگر نکرد وهمون رتبه بندی ناقص را امروز وفردا می کند ،همه ی وزرای انتخابی صمت این دولت تاکنون که لایق سپردن 4تا غاز هم نبودند و......
  • ع IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 35
    هیچ وحشتی از رئیس مجلس شدن قالیباف نیست و ایشان هم رئیس مجلس نخواهد شد. بد نیست شما مشرقی ها کمی تاریخ بخوانید از الجزایر به این طرف شروع کنید دست اتون میاد با این تحلیل هایتان آخرش جوان های این مملکت را به همان گروه های جهادی تبدیل می منید که سر می برند به نام دین. این همه کینه را از کجا آوردید؟ یعنی قدرت اینقدر ارزش دارد؟
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      9 1
      یعنی حرف نزدن اینقدر سخت!!! چطور میتوانی اینقدر آسمان و ریسمان ببافی؟ حتما شعل شما لحاف دوزیست.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    17 5
    قالیباف شهردار خوبی بود .. حالا ببینیم میتونه ریاست مجلس هم به خوبی داشته باشه ........ ولی خدا وکیلی یه کم کمتر بخورین .. به داد مردم هم برسین
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    12 1
    نیازی نیست برخی اصلاح طلبا و دشمنان دیگه ی ایران رو بشناسین یا در موردشون تحقیق کنین ببنین که چی می گه چی گفته. فقط به صورت ظاهریشون نگاه کنین. اون کینه، سیاهی، دروغ و دشمنی با موجودیت ایران در در دل پنهان دارن به صورت ظاهر بعضی هاشون هم سرایت کرده و شما به سادگی می تونین برخی از این زشتی ها رو ببینین.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    28 6
    اصلاح طلبان همون منافقین جنایتکار هستند
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      17 3
      عده ای چنان مست قدرت بودند که غافل شده بودند که فردایی هم هست. و امروز همان فرداست. چه خون و دلهایی که خوردیم و دم نزدیم. مبادا به وحدت کشور آسیب برسد. آقای قالیباف خدا پشت و پناهت.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      17 2
      این اصلاح طلبها از هیچ تهمت و افترایی مضایقه نخواهند کرد. منتظر سیل هجویات و دروغها از طرف آنها در روزهای آینده خواهیم بود
  • سید IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    23 19
    بوذرجمهر حکیم: هرچه نادان تر و ابله تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      3 0
      دمت گرم
  • حسين DE ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    17 1
    هاشم آغاجرى،عباس عبدى نمونه هاى زنده اپورتونيسم مفلوك هستند،به اظهارات هر دو توجه كنيد تا چه اندازه ليدرهاى اصلاح طلبن كم سواد ويا بعضاً بيسواد هستند.
  • احمد خواجوند IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    8 1
    اجازه بدهید اول رئیس بشود یا قبلا شد بعد انتقاد کنید
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    14 1
    حالا زمان آن رسیده است که قداست سرهنگ بودن را به تزویر حقوقدان بودن نشان دهیم
  • درود بر قالیباف IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 1
    "من سرهنگ نیستم، من حقوقدانم. شما چیزی نبودی جز فریب دادن آرائ خودت."
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 1
    بیصبرانه منتظریم
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    20 3
    ای تف تو شرف هر چی اصلاح طلبه . مملکتو به گند کشیدن کثافتها . مرده شور اون برجام لجنتونو ببرن
    • خداشناس IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      5 8
      توشرف تو واون تربیت
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      8 2
      منافق 11:50 که با اسم خداشناس نظر گذاشتی . ظاهرا بدجور داری میسوزی بدبخت . بدو خودتو برسون به آفتابه
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    14 2
    چرا جریان اصلاحات از قالیباف ترس و واهمه دارند؟
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      8 1
      اصلاح طلبا که وضعیتشون مشخصه اما در مورد اقای دکتر قالیباف من ایشون رو خیلی نمیشناسم فقط میدونم ایشون از موفق ترین فرماندهان لشکر زمان جنگ و از بهترین شهردارهای بعد از انقلاب بودن... و جدای از این حاج قاسم و ایشون رفاقت نزدیکی داشتن از زمان جنگ تا همین دی ماه و رهبر هم بار ها از مدیریت ایشون دفاع کردن و همین کافیه برای اعتماد به ایشون.اقای قالیباف خنثی نیست منافقم نیست وطن فروشم نیست آدم باهوشیم هست و هر جا بوده کلی تحول به وجود اورده ایا این قضایا برای ریاست موفق مجلس کافی نیست؟
    • DE ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 0
      شما کجا زندگی می کنی؟ آخه اینم سواله که میپرسی؟!!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    11 1
    فرق بین شهردار مردمی انقلابی با شهردار جریانی حزبی اصلاحاتی ؟اقای قالیباف بعنوان یک رزمنده انقلابی یک زمانی شهردار تهران بزرگ بود با سابقه درخشش مثال زدنی وماندگار در امور شهردار ی ،،،شهردار تحمیلی جریان هوچی اصلاحات توزرد از اب در امد با سابقه کشتن همسر دوم و بی دفاع در حمام با شلیک چند گلوله ناقابل حالا این جریان اصلاحات خودشان مدیون میدانند تا اقای قالیباف را تخریب کنند
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 1
    تیتر این خبر رو برای لاریجانی هم زدن
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    8 1
    الان طرفدارهای رییس جمهورسابق هم کمتر از اصلاح طلب ها در سمپاشی ضد قالیباف نیستند.صفحه هاشون پره از ضدن نفرات مختلف از ولایتی تا قالیباف و سایرین
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    6 1
    جریان راست افراطی طرفدار نظام سرمایه داری و لیبرالیسم با چهره های شاخصی مثل اقایان اقاجاری / عباس عبدی / حجاریان / تاجیک / تاجزاده / بهزاد نبوی که بیش از سه دهه است بصورت مستقیم و حاشیه ای بر اریکه قدرت سوار هستند و جریان انها موسوم به اصلاح طلبان مدیریت صدها میلیارد دلار را در دست داشته و دارند ولی بخاطر اعتماد و تبعیت از نظرات بنگاه ها و مراکز فرهنگی و اقتصادی غرب و لیبرالیسم جهانی کشور را با بحرانهای اقتصادی و امنیتی و فرهنگی زیادی مواجه کردند حالا بعد از شکستهای پی در پی و ایجاد نا رضایتی در مردم به شعارهای چپگرایانه و حمایت از قشر فرو دست و... رو اورده اند در صورتی که این جریان خودش ناعدالتی و اختلافات طبقاتی و گسترش فقر را دامن زده نه تنها متهم بلکه مجرم اصلی است .
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 0
    یقینا مسئول نارضایتی مردم از وضع موجود عملکرد ضعیف و سوء مدیریت و گاه خیانت جریان فرتوت موسوم به اصلاح طلبی است .نفوذ گاندوها و عناصر ضد انقلاب به راس جریان اصلاح طلب هم که اضافه شده است این وضع اسفبار بوجود امده است .تا ریشه جریان نفوذی غربگرا که میراث میرزا ملکم خان و فراماسونرها هستند از انقلاب کنده نشود عدالت اقتصادی و معنویت و رشد اخلاقی و سامان یافتن ناهنجاریهای اجتماعی بی معنا است .
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    6 1
    اخه من نمیدانم شما مشرقی ها چقدر بی عقل هستید اخه عباس عبدی یک ادم هرزه بی اعتقاد فرصت طلب بدبخت مفلوک ارزش این داره که شما عکس اونه در سایت خودتان بیندازید . نخستین بار همین عباس عبدی بود که
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 2
    مرد حسابی قالی باف با حکم خاتمی رییس ستاد مبارزه بل قاچاق کالا وارز شد چی می بافی؟؟
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      5 3
      یعنی خاتمی گزیته ی دیگه ای هم داشت؟ مثلا مهدی هاشمی رفسنجانی اکنون زندانی را می ذاشت برای مبارزه با قاچاق کالا، یا بهزاد نبوی پتروپارس را؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 1
    چرا چرن میگید مجلس باید رییس مجریه را انتخاب کنه
  • محمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 3
    قالیباف بدون شک باعرضه ترین نفر برای ریاست مجلس خواهد بود توی هر عرصه ای که وارد شده موفق بوده و با دید باز عمل کرده پختگی دکتر قالیباف رو هیچکس نداره.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 1
    این مزدورها به گور باباشون می خندند در کار مردم دخالت میکنند
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 1
    باید دید حالا که اصلاحات حالا که نتوانست بین مجلسیها اختلاف بیندازد و قالیباف را تخریب کند، چه برنامه ای در پیش خواهد گرفت. این گونه که از حرفهای آقاجری و عباس عبدی برمیاید فکر میکنم دنبال فتنه انگیزی به بهانه همراهی با مردم هستند.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    10 3
    درود خدا برقالیباف.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 3
    فقط قالیباف بت شکن. جان جان قالیباف. این مرد خدا کاخ های طاغوتیان را نابود خواهد کرد.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      6 1
      احسنت.
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      0 2
      هولوکاستی به نام قالیباف! غیر قابل نقد
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 2
    اقایون مشرقی ها این پیشگویی اصلاح طلبان نیست که وقوع جمعیت گرسنگان وفقیرهادراینده نزدیک سرازیرشوندکف خیابانهاالان هرناظربی طرفی می توانداینده نزدیک رامشاهده کندکه باحقوق ملیونهابازنشستگان تامین اجتماعی بادریافتی ماهیانه ۱/۵ملیون تومان مثل باروت اماده انفجارهستند ؤبه لیدرخودقالب باف هشدارلازم رابدهید
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 0
      کار دسته جمعی وگروهی ومسائل گوناگون مربوط به کشور فقط به آقای قالیباف ربط ندارد. همه باید باهم باشیم تا میهن خود را کنیم آباد.!!!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 0
      چیزهایی که گفتی علی برکت اله بوجود اومده فقر ونداری... با توکل بر خدا کشور را آباد میکنیم.!!!
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 0
      تا اصلاح طلب هست فتنه و کشتار مردم هم هست. 40 سال گذشته رو مرور کنی متوجه می شی
  • احمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 0
    نمایندگان محترم مجلس: با توجه به اقبال مردم تهران به آقای قالیباف و به همین نسبت اقبال مردم ایران به ایشان و با توجه به مدیریت جهادی وی در شهرداری تهران و با توجه به وحشت دولت و حامیان دولت، مثل جوسازیهای مشاور دولت ، بینی و بین الله لازم است تمامی شما نمایندگان انقلابی به ایشان رای بدهید تا برای اولین بار ، یک رییس مجلس جهاد ی در این سمت حساس قرار گیرد . موفق باشید.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    اینهایی با وجود نابودی اقتصاد ، بازم مدافع این دولت هستند به احتمال قوی از دولت پول میکیرند چرا که الان حتی اونهایی که به روحانی رای دادن بهش فخش میدن ،
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 0
    هیچ غلطی نمیکنندمنافقین
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    ما که از دست بچه بازیها وجرزدنهای چندش آور افسادطلبان به ستوه آمده ایم...آدمهای غربزده ونوکرصفتی که فقط خودشان را بزک وکادو کرده اند و ازدرون مشتی کودانسانی هستند!!
  • حسن IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    حرف رهبری را آویزه گوشتان کنید از اول کار نفاق درجامعه نیندازید خدا لعنت کند دو جناح تفرقه انگیز را فرقی نمیکند به اسم ولایی ضد ولایت وملت قلم وموضع میگیرید وجناح اصلاح طلب هردو با تندروی در خدمت بیگانه هستید
  • US ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    فكر ميكنم دراواخر دهه سى يك فردجانى بنام كاربل چسمان (اگر اسمش را درست نوشته باشم )پس از سالها درزندان بودن به اعدام محكوم شد اودردفا عبات خود دردادگاه گفت فردى را كه شما اعدام ميكنيد كاريل چسمان نيست فرد ديگرى است كه دراثر مطالعه درزندان خلق شده ولى درقالب تن ان جانى زندگى ميكند حالا اين اصول گرايان دركالبد اصول گريان مرحوم شده زندگى سياسى خودرا شروع كرده اند ولى انها نبستند اصلاح طلبان اين نكته را فهميده اند اتفاقى نيفتاده از ترس دارند جيغ ميكشند چون حامى خارجى وداخلى هم ندارند وبايد تاوان بد مستى هاى خودرا بدهند
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    حضوریک نظامی در ریاست مجلس وحشتش برای مردم بیشتر است
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    اولا اینکه امیدوارم اوضاع مملکت بهتر بشه اما بر فرض اینکه اصلاح طلبان هم از ریاست قالیباف دچار وحشت شده باشند، این نکته را نباید از نظر دور کرد که چنانچه تعامل بین دولت و مجلس دچار خدشه شود، کل مملکت دچار مشکل خواهد شد و ضرر کنندگان اصلی مردم خواهند بود. نکته دیگر اینکه آنهایی که دارن از اصولگرایی حمایت میکنند بدانند که تا الآن دو رأس از سه رأس قوا اصولگرا هستند و چنانچه در سال 1400 رییس جمهور هم از اصولگرایان انتخاب شود، دیگر حجت بر اصولگرایان تمام شده و هیچ بهانه ای نخواهند داشت.
  • سعید GB ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 0
    یعنی هنوز به این باور نرسیده اند طرفداران اصولگرایی که اصولگرایان و اصلاح طلبان سروته یک کلباسند ؟!!! هردو بدنبال منافع شخصی و حزبی و جناحی هستند هردو بفکر پر کردن جیب خود هستند ....؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس