محمد سلامتی

پس از کرباسچی، محمد سلامتی از دیگر فعالان اصلاح‌طلب نیز تأکید کرده است که خاتمی رهبر جریان اصلاحات نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

او لیدر اصلاح‌طلبان نیست...

محمد سلامتی، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره لیدر اصلاح‌طلبان گفته است:

رئیس دولت اصلاحات مورد قبول اکثریت احزاب اصلاح‌طلب قرار دارند، اما این به معنای رهبری جریان اصلاحات نیست و ایشان نیز هیچ‌گاه خود را رهبر اصلاحات معرفی نکرده، در انتخابات مختلف از ظرفیت و پایگاه اجتماعی ایشان در بین مردم استفاده شده و به‌عنوان شخصیت محوری در جریان اصلاحات مطرح بوده و هست. البته برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب ایشان را شخصیت محوری جریان اصلاحات قلمداد نمی‌کنند، بلکه ایشان را رهبر اصلاحات معرفی می‌کنند. رهبری اصلاحات به معنای اینکه ایشان به احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب دستور بدهد و بقیه ملزم به اطاعت باشد نبوده و نیست. ایشان هیچ‌گاه چنین مساله‌ای را مطرح نکرده و احزاب نیز از چنین رویکردی پیروی نمی‌کرده‌اند. در نتیجه رئیس دولت اصلاحات به‌عنوان شخصیت محوری جریان اصلاحات که مورد احترام احزاب اصلاح‌طلب و مردم هستند در مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند. بدون شک بی‌اعتنایی به چنین ظرفیت بالایی غیرمنطقی خواهد بود.

او همچنین تصریح می‌کند: وضعیت جریان اصلاحات به این شکل نبوده که رئیس دولت اصلاحات در رأس باشند و احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب از ایشان دستور بگیرند. بدون شک در آینده نیز چنین سازوکاری وجود نخواهد داشت.[1]

*این سخنان سلامتی پیش از این توسط غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران نیز تکرار شده بود. [2]

سخنانی که البته با هجمه گسترده کثیری از رجال اصلاح‌طلبان و سربازان خاتمی مواجه شده و آنها ضمن حمله به حزب کارگزاران تأکید کرده‌اند که خاتمی سلسله‌جنبان جریان چپ است.

این کشاکش البته در حالی است که برخی تئوریسین‌های چپ در دوران دولت اصلاحات تأکید داشتند که خاتمی توانایی حمل مطالبات اصلاح‌طلبان را ندارد.

بی‌توفیقی جریان چپ در شورای شهر پنجم، مجلس دهم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم انتقادات زیادی را موجب شده و حتی طی روزهای جاری مسئله انحلال شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز مورد بحث سیاسیون قرار گرفته است.

مع‌الوصف باید دانست که در نگاه به اردوگاه اصلاحات، اصلی‌ترین مسئله "رفتارهای خطرناک این جریان" است که صراحتا اعلام کرده است به سمت آنارشیسم و رادیکالیسم در حال حرکت است نه لیدر بودن یا نبودن خاتمی. چه اینکه اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند به روز حادثه؛ همگی با هم متحد خواهند بود و فتنه سال 88 شاهد همین مدعاست.

***

الگوی "صفار هرندی" برای مدیران دولت سابق

به احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم ولی احمدی‌نژادی نیستیم!

شمس‌الدین حسینی، از منتخبان مجلس یازدهم و از وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد که گویا قصد دارد برای ریاست مجلس یازدهم نیز کاندیدا شود به تازگی در یک مصاحبه با خبرآنلاین، به احمدی‌نژادی خطاب شدن خود و دوستانش در مجلس اعتراض کرده و در عین حال تأکید کرده است که ما به احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم!

او در این باره اظهار می‌کند:‌ من در مصاحبه‌ای در دنیای اقتصاد گفتم که مدیران دولت نهم و دهم مشغول انجام یک چنین کارهایی هستند و فکر کنم شما در خبرآنلاین نوشتید که احمدی نژادی‌ها فراکسیون تشکیل می‌دهند، پس ما با قلب خبر یعنی با وارونه جلوه دادن خبر مخالف هستیم.

حسینی می‌افزاید: وگرنه قبلا دوستان گفته‌اند و من هم الان می گویم ما به دولت نهم و دهم و حتی آقای احمدی نژاد که یک چهره خدومی بودند افتخار می کنیم ولی آنچیزی که می خواهیم به آن تاکید کنیم این است که مدیران دولت نهم و دهم شخصیت‌های مستقل هستند و هرکدام به صورت مستقل و بدون هرگونه سازماندهی قبلی در انتخابات شرکت کردند.

او همچنین می‌گوید: شما هیچ زمانی نمی‌گویید، خاتمی‌چی‌ها یا روحانی‌چی‌ها یا هاشمی چی‌ها. به نظر من بخاطر اینکه موضوع و افراد تقلیل داده شوند، اینگونه نگاه می شود وگرنه تا الان آیا کسی آمده است تکذیب کند که وزیر آقای احمدی نژاد بوده است؟ خیر. همانطور که گفتم ما افتخار هم می‌کنیم... نکته ما این است که چرا برخی از رسانه‌ها تحت شرایطی که دیگران از دولت فلان و فلان یاد می کنند و لفظ دولت را استفاده می کنند و هیچ زمانی خاتمی‌چی یا روحانی‌چی نمی گویند، ولی زمانی که به ما می رسند از این واژه استفاده می شود و فقط فرد را می‌بینند و هیچ اندیشه‌ای را پشت آن نمی بینند.

حسینی در این مصاحبه همچنین پیرامون احمدی‌نژاد می‌گوید:‌ از بعد از سال ۹۶ ارتباط سیاسی با ایشان نداشتم ولی ارتباط عاطفی و اخلاقی ما پابرجا است.[3]

*مخاطب از گفته‌های آقای حسینی متوجه نمی‌شود که بالاخره ایشان به احمدی‌نژاد افتخار می‌کنند یا از او بری هستند و نمی‌خواهند احمدی‌نژادی خطاب شوند.

در واقع گویی حسینی و دوستانش در برزخی هستند که راه عبور معقول از آنرا هم نمی‌دانند!

باید دانست که خدمتگزاری در هیچ دولتی در نظام جمهوری اسلامی مایه ننگ و سرافکندگی نیست و بلکه موجب مباهات است.

اما ایستادگی بر اشتباهات و انحرافات و خاصّه دفاع ضمنی از اشتباهات دیگران! مسئله دیگریست...

آقای احمدی‌نژاد پس از آنهمه رفتار غلط و انحرافی بدون توبه، دیگر هرگز یک چهره قابل افتخار نیست.

اما اینکه عده‌ای از مردان سابق او به او افتخار می‌کنند و همزمان تأکید دارند که رابطه‌ای با او ندارند! هیچ چیزی جز نشانه‌های اعوجاج فکری و اشتباه سیاسی نیست.

خاصّه اینکه شاهدیم آقای حسینی و دوستان ایشان در مجلس یازدهم؛ گویا عزمی راسخ برای مقابله با ریاست مجلسی سرلیست اصولگرایان نیز دارند که این مقوله خصوصا با سابقه‌ای که از رفتار ناخوب احمدی‌نژاد با قالیباف در اذهان وجود دارد؛ احتمال بروز آسیب‌های ناشی از برخی تفکرات حسینی و دوستانش را تقویت می‌کند.

حسینی همچنین باید بداند که اطرافیان احمدی‌نژاد از آنرو احمدی‌نژادی خطاب می‌شوند که در دولت خودشان به عدم نزدیکی به هیچکدام از جریانات سیاسی کشور افتخار می‌کردند و صراحتا می‌گفتند که نه چپ را قبول دارند و نه راست را...

فلذا بدیهیست که یک جریان متکی به شخص؛ هم‌اکنون نیز با شناسنامه همان شخص شناخته شود؛ مگر اینکه همچون امثال "دکتر صفار هرندی"، توانایی دفاع از کارنامه اجرایی خود در کنار انتقاد از رفتارهای غلط رئیس‌جمهور وقت را داشته باشند.

چه اینکه در جامعه امروز ما، رجالی مثل دکتر صفارهرندی؛ در نزد افکار عمومی با حریّت شناخته می‌شوند نه با شناسنامه احمدی‌نژاد!

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/288351

2_ hamshahrionline.ir/x5ZPQ

3_ khabaronline.ir/news/1388506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    16 1
    شما چرا گول میخورید دیگه بابا خاتمی رهبر اصلاحات جدیده یعنی اصلاحاتی که از دوره خودش شروع شد وبه همه گروهای چپ تحمیل شد و اینها دارن تطهیرش میکنند
    • آریا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      6 1
      بی‌توفیقی جریان چپ در شورای شهر پنجم، مجلس دهم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم انتقادات زیادی را موجب شده و حتی طی روزهای جاری مسئله انحلال شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز مورد بحث سیاسیون قرار گرفته است. مع‌الوصف باید دانست که در نگاه به اردوگاه اصلاحات، اصلی‌ترین مسئله "رفتارهای خطرناک این جریان" است که صراحتا اعلام کرده است به سمت آنارشیسم و رادیکالیسم در حال حرکت است نه لیدر بودن یا نبودن خاتمی. چه اینکه اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند به روز حادثه؛ همگی با هم متحد خواهند بود و فتنه سال 88 شاهد همین مدعاست.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    82 80
    بچسبيد به قاليباف ببينم چه گلي به سرتون ميزاره و ضمنا مادر انحرافي و عقب مونده شمائيد كه با روشهاي بسيار غلط و عقب افتاده دنباله كاسبي هستيد. مردم شما را خوب ميشناسن . به در و ديوار زديد و اينهمه هزينه كرديد كه دكتر سردار خلبان قاليباف را رئيس جمهور كنيد نتونستيد. خدا آقاي احمدي نژاد را دوست دارد و هر روز عزيزتر هم مي شود.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      41 84
      احمدی نژاد فقط 4 سال اولش. اون دولت واقعا یک دولت در تراز انقلاب اسلامی بود اما 4 سال دوم خراب کرد که دلیلش هم میدون دادن به لیبرال ها بود.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      51 21
      دکتر احمدی نژاد و قالیباف هردو چهره های انقلابی و خدوم هستن اما قالیباف گزینه مناسب برای ریاست مجلس است.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      77 4
      10:15 همان دولت دوم ایشان هم در مقایسه با هفت سال این دولت بسیار عالی بود .
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      20 63
      هاله ی نورش هنوز هست؟
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      20 2
      چه خبرتونه؟ چه خبرررتونه؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      28 4
      باشه اون هاله نور ،هودج رو چه کنیم خاطرات مرحوم هاشمی و سفارشات امام زمان در مورد ایشون رو چه کنیم
    • نماز صبح BE ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      19 2
      هاله نور رو بیخیال شو ، سفینه نور رو بچسب اون هم با سرنشین ، احتمالا از مریخ بودن
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    30 16
    آقا تامیتونید به همه جناحها وگروه ها میگم بهم افتخار کنید ملت ایران همه رقمه بالا وپایین تون را دیده یکی از یکی. خرابکارتر. وپر ادعا تر. بیچاره مردم که روز به روز فقیر تر ودر مانده تر میشوند. ختم کلام بنده بشخصه از هیچکدام این مسولین راضی نیستم خدا هم راضی نباشه. حالا دست دارید این مطلب رو پخش کنید یا نه
  • سید IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    39 4
    اصلاح طلبان تهوع آور هر کس را که رهبر خود بدانند، اهمیتی ندارد نه چیزی بر شرافت شان می افزاید و ایضاً نه از خباثت شان کم می کند!!!
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    تنها مسئولی که تو این مملکت خدمت کرده احمدی نژاد بوده و بس
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      41 4
      اتفاقا برخلاف نظر نگارنده ی متن ، حرف آقای حسینی کاملا روشن و منطقی بود و اینکه برخی از عبارت " احمدی نژادی ها " میخواهند برای کوچک یا بد جلوه دادن فردی خاص استفاده کنند هم درست است در صورتی که عملکرد ضعیف دولت فعلی نشان داد که استفاده از نیروهای تازه نفس و جوان در دولت های نهم و دهم چقدر موثر بود .
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      13 48
      نه تورو خدا هنوز جا خدمتش در میکنه
    • محمود IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      5 28
      هنوز جوی هایی که افتتاح کرده هست !
    • Jim IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      4 51
      اکثریت مردم با شما هم نطر نیستند چون اگر بودن سال 92 آقای روحانی ریس جمهور نمی شد.
    • مرتضی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      5 1
      در پاسخ به Jim ۱۷:۰۰ : نتیجه انتخاب حماقت انگیز و خودکشی گونه تون برای ایران داره تو اسن سالها علنا دیده میشه و ایران رو نابود می کنه مساله جمهوری اسلامی نیست ماهیت ایران رو داره نابود می کند.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      4 2
      مگه سال 92 احمدی نژاد توی انتخابات کاندید شده بود و یا نماینده داشت .... ملت را چی فرض کردید
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      3 0
      سال 92 آقای احمدی نژاد هیچ نماینده ای نداشت
  • بهنام ولی وند IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    98 21
    اتفاقا احمدی نژاد باعث افتخاره .
    • BE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      63 18
      درود بر احمدی نژاد
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      15 51
      خودتوتو نکشید احمدی نژاد دیگه تایید صلاحیت نمیشه. رو کس دیگه ای سرمایه گذاری کنید. اون دیگه دورش تموم شده. فرصت دوباره ای در کار نیست
  • سیدعلی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    21 78
    باید هم به ایشان افتخار کنید اوکه خدمت بزرگی به شما کرد همانگونه که هاشمی جاده صافکن خاتمی شد احمدی نژاد هم با عملکرد خود مخصوصا در سالهای آخر، بستر بسیار مناسبی برای روحانی فراهم کرد
    • معلم IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      82 10
      هیچ میدانید مجلس دولت احمدینژاد را سه سال آخر از امور نفت و بانکی و پولی خلع ید کرده بودند؟ و این مشکلات آخر دولت احمدینژاد بوجود آمد... این موضوع بعدها افشا شده. با دست بسته وسط دریا چه انتظاری باید داشت؟
    • DE ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      7 0
      اگر دستتون بسته بود پس چرا وهده سرمنخرمن صد روزه دادین چرا داشته و نداشته مملکت را با برجام نا فرجام به باد دادین لعنت بر ماله کشها و درود خدا بر احمدی نژاد حتی اگر یکدروه هم خدمت کرد افوقلا خدمتی کرد
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    16 61
    اصلاح طلبان با پیروزی روحانی تا دیروز می گفتند ما از احمدی نژاد خرابه تحویل گرفتیم حالا حامیش شده اند، اصلاحات هر کسی که به کشور خیانت کنند حامیشانند.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      33 6
      معلومه فقط تیترو خوندی آقای همه چیز دون نادون
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    98 12
    احمدی نژاد از سرتون هم زیاده شورای نگهبان باید این دوره اجازه بده احمدی نژاد دوباره تائید صلاحیت بشه فقط اونه که میتونه مردم رواز این وضعیت نجات بده
  • ص ص IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    9 66
    برای اینکه هاشمی خاتمی و روحانی ناکارامدی هایی داشتند ولی هیچ کدام تشکیل فرقه انحرافی نداده بودند عزیز دل برادر
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      53 17
      تهمت نزن عزیز دل حیف است روزها و نمازهایت را روز قیامت تقدیم احمدی نژاد کنی منحرف کسی است که انقلاب نابود می کند شما ها متوهم هستید
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      42 2
      یعنی شما در صراط مستقیم هستید؟
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      32 1
      مثلث هاشمی و روحانی و خاتمی کشور را به این روز انداخته است.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      24 3
      شما که میدانید میشود اسم فرقه انحرافی شان را بگوئید ؟ چون کلمه فرقه انحرافی عبارتی ست عام که برای همه فرقه ها به کار میرود .منتظر جواب شما هستم .
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      24 1
      درست است. هاشمی و روحانی و خاتمی علنا فرقه ی انحرافی نزدند، چون خودشان تجسم خیانت و انحراف بودند و خود را بی نیاز از فرقه زدن می دیدند. ولی اگر خیلی اصرار داری اسم جریان انحرافی آنان را بدانی، نامش را به تو می گویم، نامش جریان منافقانه ی موسوم به جریان اصلاح طلبان است . این جریان از چهل و یک سال جمهوری اسلامی، سی و سه سال آن را در چنته داشته و نیروهایش را در همه جا تعبیه کرده و قرار داده است و از درون جمهوری اسلامی را پوسانده است، مثل موریانه ای که درخت را از درون می خورد و می پوساند.
    • FR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      8 2
      اونها در اصل انقلاب منحرف بودند ...
  • علی NL ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    80 17
    مشرق آقا احمدی نژاد مفسد فی الارض نبوده که شما با نسبت دادن افراد به ازشان به سنگ محک شدنی برای بدست آوردن عیار افراد باشد ما از احمدی نژاد مسکن مهر به یاد داریم که الان جایش خالی است افراد مهم نیستند ثمره کار ونتایج کار وعبرت آموزی مهمند.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      37 1
      بخشی از دلایل روی کار آمدن دولتی پیر و لیبرال چون روحانی ، نوشتن مطالبی بود که نسبت به رئیس جمهور و وزرای جوانش در آن زمان نگاشته شد که تنها هیزم در آسیاب دیگران ریختن بود .
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      2 24
      لطفا" دیگه اسم مسکن مهر رو نیار که به مردم حالت تهوع دست میده وروزشون باطل میشه.
  • ID ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    84 9
    من هم به عنوان یک شیعه انقلابی به احمدی نژاد افتخار میکنم و انسانهای زیادی در ترکیه و لبنان و آفریقا و امریکای لاتین و اروپا و ... به احمدی نژاد افتخار میکنند چرا که ایشان را یک شیعه انقلابی شجاع میدانند که در مقابل هاشمی کوتاه نیامد. الان مگه نمی بینیم اینهمه در مقابل روحانی کوتاه آمدند و حتی اجازه مذاکره هم به دادند و هر روز بدتر از دیروز.... قیمت دلار بالای 17 تومنه و روز بروز قدرت خرید عموم جماعت پایین تر میرود و قیمتها در بازار نسکن و خودرو و موبایل و ... به قله قاف رسیده. احمدی نژاد هم در مقابل استکبار جهانی کوتاه نیامد و هم در کشور اشتغال مولد در حوزه عمران و صنعت ایجاد کرد و هم برای اقشار کم درآمد یارانه باارزش بالا و مسکن ارزان فراهم کرد. راهش پر رهرو باد
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    52 10
    از نویسنده این سطور بابت تلاش خستگی ناپذیرش ممنون! ولی این کار جوانمردانه ای نیست که متونی را انتخاب و با یک سبک نوشتاری و تحلیلی بشدت تکراری و به سلیقه کاملا شخصی شروع به گفتار بی اساس میکند! با این طرز فکر باید خود ایشان را هم قالیبافی خطاب کرد! یکی از همانهایی که مصالح مردم را قربانی توحهات جناحی خود کرده و اساسا زندگی و معیشت مردم در این روزهای سخت را بازیچه زورآزمایی سیاسی خود نموده اند.ضمن احترام به آقای قالیباف امیدوارم از حداکثر ظرفیت نیروهای خدوم و پاکدست برای حل مشکلات مردم استفاده نمایند.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      23 5
      احسنت گل گفتی
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    50 11
    خاک احمدی نژاد و احمدی نژادی ها تو سر دشمناش>مشرق شده تریبون دکتر خلبان کاپتان لوله کن!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      24 3
      بدسلیقگی نویسنده مشرق را نباید به پای آقای قالیباف بنویسید . بالفرض که آقای حسینی برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کند و تنور انتخابات داخلی مجلس گرم تر شود واقعا نویسنده چرا ناراحت است ؟!!!!
  • س ز IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    63 12
    دوستان مشرقی عزیز حرفهای آقای حسینی خیلی هم واضح بود اینکه از نظر سیاسی در انتخابات اخیر وابستگی به احمدی نژاد ندارند ولی از علاقه مندان به او هستن کما اینکه خیلی از مردم و بچه های حزب اللهی هم همین دید رو دارند . احمدی نژاد واقعا در خدمت به قشر مستضعف جامعه با خلوص عمل کرد خیلی تلاشگر بود ولی خب اشتباهات زیادی هم داشت که بعضا نابخشودنی هم بودند ولی نباید انصاف رو در باره او فراموش کنید و تنها بدیهاش رو ببینید خاطرم هست شما عزیزان خصوصا در دو سال پایانی دولت دهم حملاتی بعضا شدیدتر از حملاتی که به جریان فتنه گر داشتید رو نثار احمدی نژاد می کردید و ثمره این خودزنی های جریان مدافع انقلاب هم این شده که کسانی در دولتهای یازدهم و دوازدهم بر سر کار بیان که ما دلمون برای امثال مشایی و بقایی تنگ بشه که اگر اونها و چند نفر شبیهشون در دولت احمدی نژاد حضور داشتند صدها مورد بدتر از اونها در دولت روحانی بر سر کار اومدن و اتوبان هشت بانده نفوذی که در این دولت ایجاد شد چه خسارات جبران ناپذیری رو به نظام و مردم ما زد
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 0
      چه اشتباهاتی برادر؟فقط کلی گویی؟
  • حسن IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    74 5
    حقانیت احمدی نژاد امروز حداقل برای من ثابت شده است. خدمات ایشان غیر قابل انکار است و کشور مدیون این خدمات است
  • محی الدین IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    63 7
    خیلی واضع و مشخص آقای حسینی جواب داده اگر آقای احمدی نژاد کاندید ریاست جمهوری بشود و احراز صلاحیت تایید بشود که به نظر بنده ایشان صلاحیت دارد قطعا جواب خودتان را خواهید گرفت
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      15 1
      ایشان یک بار آمد خرابی های خاتمی بخصوص دستپخت مذاکرات سعدآباد را درست کرد و حالا دوباره بیاید خرابی های روحانی و دستگاه مذاکرات برجامی او را درست کند ؟؟؟؟ به نظر من نباید بهتر است بنشیند و حالش را بکند .
  • محمد IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    60 7
    به عنوان کسی که هم خودم و هم همسرم معلم هستیم از عمق جانم میگویم ، نه تنها خودم بلکه تمام خانواده ام به آقای احمدی نژاد افتخار می کنیم و سال 1400 منتظر ایشان هستیم . خامنه ای زنده باد ، احمدی پاینده باد
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    17 68
    مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود احمدی نژاد امتحانش را بد پس داد
  • محمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    62 11
    مردم الان در تاریکی قیمت خانه و خوراک، فانوس به دست در کوی و برزن دارن دنیال احمدی نژاد میگردن.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    60 4
    مشرق هنوز مجلس شروع نشده علیه مدیران دولت نهم و دهم موضوع گیری نکن که باعث اختلاف می شود و شیاطین و عوامل داخلی ان ها خوشحال می شوند، همین طوری هم که خود اقای حسینی گفت نماینده مدیران دولت قبلی نیست و نباید صحبت هایش را به پای همه گذاشت
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    7 70
    به احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم ولی احمدی‌نژادی نیستیم! آقای شمس‌الدین حسینی : لطفا توضیح دهید وقتی به کسی که علنا جلوی مقام معظم رهبری ایستاده و مدافع صریح آقای مشاعی است. چگونه شما به او افتخار می کنی ولی احمدی نژادی نیستی . بهتر نبود مقداری تدبیر بیشتری بخرج می دادی و حرف می زدی. ما که می دانیم شما چشم و جراغ احمدی نژاد و دوستان اصلاحطلبانتان هستی . ملت را سننه .
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      43 2
      سواد دشمنان احمدی نژاد همین است که فرق مشاعی را با مشائی نمی فهمند.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      16 1
      11:43 باحال گفتی :))
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    8 38
    شمس‌الدین حسینی ، یکی به نعل و یکی به میخ میزند. که هر دوحالت را داشته باشد ما چقدر بدبخت شدیم که سیاستمدارها مان این افراد هستند
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      19 2
      اتفاقا ایشان بسیار روشن و منطقی حرف زدند . گفته اند که از نظر سیاسی ارتباطی ندارند چون حیطه کاریشان به هم مربوط نمیشود ولی ارتباط غیر کاریشان برقرار است و اینکه شخصیت مستقل به خود را دارد . اینکه شما منتظر جمله های دیگر مدنظر خود بودید به ایشان دخلی ندارد .
  • FR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    27 1
    با نظر آقای حسینی موافقم ونظرشان را کاملا منطقی میدانم .....مجلس باید تشکیل شود وبرای انتخاب رئیس مجلس هیچ پیش شرطی نباشد... اصولا اگر قرار باشد سرلیست خود بخود رییس مجلس باشد که دیگر انتخابات برای چیست از خدمات آقای قالیباف هم مانند آقای احمدی نژاد سپاسگزاریم
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    41 1
    اکثر مردم ایران به احمدی نژاد افتخار می کنند این دولت کاری با این ملت کرد که مردم به احمدی نژاد افتخار می کنند
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    43 3
    تا قیامت به وجود امثال رجایی و احمدی نژاد افتخار میکنم و از خداوند کثرت وجودشان را می طلبم .
  • کمال IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    45 1
    احمدی نژاد مرد را با این اشراف مقایسه نکنید> سالم و پاک و مردمی و استکبار ستیز و امام زمانی و قاطع و ساده و مردمی و کاری و خادم و خستگی ناپذیر.... مقایسه کنید او را با روحانی و دهایش
  • جواد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    42 4
    آقایون من چیزی از سیاست نمیدونم ولی اینقدو میدونم تو دوره احمدینژاد وضعیت ما خیلی بهتر از الان بود. من کسی دوروبر خودم نمیشناسم غیر اینو بگه. همین الان اگه انتخابات بشه احمدی نژاد کاندید بشه به شما قول میدم با اختلاف 20 میلیون رای ریس جمهور میش
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    25 4
    مشرق این مجلس، مجلس گردن کلفت هاست ،اینجوری نیست که قالیباف ۵۰ پله از نمایندگان مجلس بالاتر باشد حتی اگه قالیباف رئیس هم بشود نمیتواند تحکم به کسی کند پس شما هم از الان قالیباف رو نفر اول مجلس نبینید
  • KR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    37 0
    اگه قرارباشه هرکسی رو با چهارتا خطا کنار زد که اول از همه شمارو باید کنار زد منم بخاطر هزار ویک مطلب اشتباه مشرق، مث جریان هواپیما. از امروز ببعد دیگه مشرق نمی خونم. همین جور کنار زدنا بوده که وضع مملکت رسیده به اینجا. کنار زدن احمدی نژاد، اغاز همه مشکلات کشور بود
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    41 2
    شیمون پرز گفت باید کاری کنیم که در کنار احمدی نژاد بودن مایه ننگ باشد مشرق هم در نقشه شیمون پرز بازی میکند
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      4 37
      احمدی نژاد با حرف شیمون پرز مایه ننگ نشد. وقتی جلوی ولایت فقیه ایستاد یعنی جلوی اسلام ایستاده. او اون وقت مایه ی ننگ شد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    23 1
    حرف بیخود نزن مشرق، منظور ایشون اینه که هر کی طرفدار یا در هر دولتی بود باید اونها رو به نام رئیس دولت خطاب کنند، الان به شما و طرفداران رئیسی و قالیباف باید بگن رئیسی ها قالیبافی ها
  • محسن IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    18 0
    تا کی میخواهید زیر علم این اصولگراهای تمامیت خواه سینه بزنید؟ من که خسته شدم به اسم اصول اما فقط جناح بازی و مال اندوزی؟ کجایند خواص اصولگرایتان؟ پشت رهبر عزیزمان قایم شدن تا از قبل آن به منافعی برسند... جرات نکردید کامنت ما را پخش کنید ؟ ترسیدید رسوا شوید؟ ما که هنوز حرفی نزدیم .چقدر ترسو و کم ظرفیت هستید؟!!!
  • شیخی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    26 1
    حداقل احمدی نژاد شجاع بود و به غربیها باج نمی داد ؛ و مثل اینها دزد و دو تابعیتی نبود و سالمتر از این دولتها بود .
  • بابک IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    28 1
    آقا ما اصلا همون پپولیسم احمدینژاد رو میخوایم... کیو باید ببینین؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    11 2
    غیر قابل انتشار حالا میشه 5 همین کارا کردین مردم رو از اسلام و ارزشها بری کردین... بسه دیگه.. شماها اصولگرایان تمامیت خواه از اصلاح طلبهای غربگرا بدترین
  • حاج عبذالله IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 0
    هردم از این باغ بری میرسد بدتر از بدتری میرسد دیکتاتور صفت های بی ادبی میرسد
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    14 0
    احمدی نژاد نبود جناب حسینی شما کماکان کارمند وزارت اقتصاد یا سازمان برنامه بودجه بودید بنابراین به احمدی نژادی بودن افتخار کنید..آقای نیکزاده همینطور و دیگران که در کنار ایشان وزیر ..استاندار فرماندار شدند..نتیجه آنکه سیاست ما اگر عین دیانت ما نباشد بازنده دنیا و آخرتی..
  • بابک IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    23 0
    دل رهبری از دست امثال شما مشرقی ها خونه که دم از اصول میزنید اما خواصتان در سوراخ موش پناه گرفته اند و هراز گاهی سر بیرون میکنند و لقمه ای برمیدارند! کدام اصولگرا؟!! هزار فامیل تمامیت خواه!!! از دزدیها خسته نشدید؟ اصول بخوره توی سرتون...جمهوری اسلامی غارت شد خواصتان کوشن؟ رهبری سینه سپر میکنه بجای شما و در مقابل اصلاحطلبا و منافقها می ایسته کجایند اصولگراها؟ جز تنبلی و منفعت....بس کنید بابا
  • یاسر IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    24 0
    بگذارید یک مرد بیاد و همه این آشغالها رو بریزه توی زباله
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    11 4
    تیر مشرق برای رییس کردن قالیباف به سنگ خورد تازه اینها مخاطبین خود شما هستند مقبولیت سردار خلبان صفر است
  • وطن پرست DE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    31 2
    احمدی نژاد با تمام اشتباهاتش یک سرو گردن بالاتر از باقی این اقایون عملکرد داره. نمی دونم چرا حاظر نیست مشرق یک دهم هزینه ای که برای جذب عارف کرد رو صرف احترام گذاشتن به احمدی نژاد کنه. دوران احمدی نژاد گذشته اما یکی از محدود و معدود دورانی بود که نیروهای انقلابی توانستند تاحدی فعالیت کنند. با زدن شخص احمدی نژاد عملا مجاهدت های بک جریان رو دارید لگد مال می کنی. کی قراره اینو بفهمید؟ احمدی نژاد بود که توانست سلطنت جاسبی و زنگنه رو پایان دهد.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    3 35
    احمدی نزاد لیدر جهل و خرافات وبدبخت کردن ملت ایران
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    32 1
    اتفاقا احمدی نژاد باعث افتخار بود...و در حال حاضر تنها کسی که توی تماااااام شخصیت های سیاسی ایران، چه انتصابی و چه انتخابی، بین مردم بیش از پنج میلیون طرفدار داره احمدی نژاده
  • حسین DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    32 2
    خاک عالم بر سر اصول گراهای نفهم که هنوز صحبت از جریان انحرافی می کنند جریان انحرافی خود شمایید تار گندیده احمدی نژاد می ارزد به همه شما اصولگراها و اصلاح طلب ها
  • باقریان IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    32 2
    سه فردی که بعد از انقلاب اسلامی بیشترین خدمت را به نظام و مردم انجام دادند عبارتند از: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه- امام خامنه ای حفظه الله و آقای احمدی نژاد که حضرت آقا در تایید ایشان و در مقایسه با مغروق اول، فرمودند که نظرات وی به من خیلی نزدیکتر است. هرچند در دو سال آخر خدمت خود اشتباهات دشمن شادمانی داشت.
    • DE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      0 3
      یک غلط داشتی نوزده از بیست .امام رض و حضرت آقا کجا .احمدینژاد کجا.شخص پرستی عین شرک است احمدینژاد تمام شد رفت .همانگونه که اصلاحطلب چی ها تمام شدند. زیرا احمدینژاد دوره اول ریاست جمهوری را لولو برد.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    32 3
    هم به احمدی نژاد افتخار می کنیم هم احمدی نژادی هستیم. تا کور شود هرآنکه نتواند دید حتی اگه مشرق باشه
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    40 1
    افتخار مردم را تا مفسد فی الارض پیش بردند ..از همین نتیجه بگیرید که چه زجری کشید این مرد .. خدا یارت باشد .. دنیای دیگری هم داریم
  • علی KR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    43 3
    درود بر دکتر احمدی نژاد خادم و یاور مستضعفین ملت آقای مشرق و مغرب نیوزها احمدی نژاد در قلب مردم و مستضعفین جای دارد هزاران کار رسانه ای علیه خادم ملت هم انجام بدین اگر احمدی نژاد کاندید شود حقیقتا هفتاد یا شهتاد آرا را خواهد برد
  • US ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    18 13
    شمس‌الدین حسینی:به احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم ولی احمدی‌نژادی نیستیم! باید از امثال شما ترسید، آقای حسینی
  • کارشناس IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    4 9
    کسانیکه به جای مصلحت ملی و مملکت دنبال جناح بازی هستند یک عده کودن و خائن به مملکت هستند و کسانیکه طرفداران و بوق زنان انها هستند خر مغز تشریف دارند
  • محمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    47 32
    چه سوزشي گرفته مشرق... شرافت و مردونگي احمدي نژاد کجا، امثال قاليباف و ولايتي و لاريجاني و روحاني کجا...
  • قاسم IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    30 4
    همه بد هستند. فقط مشرق و اصوالگراها خوبن
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    49 18
    مقايسه كردن احمدي نژاد با روحاني ستم است بر احمدي نژاد
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      4 0
      مقايسه كردن احمدي نژاد با روحاني ستم است بر انسانیت! دکتر احمدی نژاد فقط در عرض دوسال 5400000 خانه ساخت ولی روحانی در عرض هفت سال فقط گفت تقصیر دولت قبل است و حرف زد و حرف زد و حرف زد و هنوز درصد کمی از آن خانه ها که مانده بود را تمام نکرده است !
  • علی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    18 46
    اقای حسینی خیانت احمدی نژاد از این شیخ حسن بیشتر نباشد کمتر نیست خودت باش و به فکر مردم و مملکت اسم کسانی جاودان می ماند که برای این مملکت خدمت کردند لااقل اگر به مردن اعتقاد داری
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      8 1
      تا منظور از خیانت چی باشه ؟
  • مجید IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    22 0
    انقلابی ترین و خالص ترین رییس جمهور بعد از جنگ آقای دکتر احمدی نژاد بود
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    19 16
    مشرق از نظر من انتقادت به شمس الدین حسینی منصفانه نبود
  • ایمان IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    11 0
    درود بر احمدی نژاد.خداوند کمکش کنه.
  • هبوط آدم IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    13 0
    اگه احمدی نژاد نبود الان بخش قابل توجهی از ملت نمی تونستن تو این اوضاع وانفسای اقتصادی نفس بکشن! احمدی نژاد باعث شد طبقه ضعیف یه نفس بکشه
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 0
    بعد از شهادت حاج قاسم و شلیک به هواپیمای اوکراینی،وقتی اون مرد نورانی و آسمونی در برابر مردم و بلکه در برابر تمام جهان به اشتباه سربازش اذعان کرد و تقصیرها رو به گردن گرفت،تازه متوجه شدم قربانی کردن جسم و جان برای خدا در برابر قربانی کردن آبرو و حیثیت برای خدا چقدر آسون تره.. شهادت خیلی ارزشمنده و خیلی لیاقت میخواد اما فدا کردن آبرو و حیثیت خیلی سخت تر و با ارزش تره.. زنده باد یاد تمام مردان بی ادعا..
  • محسن IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 0
    خاک توی سرت مشرق نیوز... من این سایت ررو بعنوان سایت ارزشی میشناختم و هر روز مرور میکردم و چون الآن متوجه شدم که صداقت و ظرفیت رسانه صادق رو نداره دیگه برام ضد ارزش هست و مصداق منافق داره... دم از رهبری میزند اما ضد رهبر عمل میکنید در واقع ارزشی نیستید و عررررزشی هستید مملکت رو امثال شماها ظاهر الصلاح ها به این روز انداختن...دل رهبری از شماها خونه....خاک بر سرتون خاک....حالا غیر قابل انتشار 8 خخخخ
  • US ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    سخن اقايان سلامتى كرباسچى وخود اقاى جهانگيروديگران معنى ديگرى هم دارد وان اينست كه اقاى جهانگيرى درعمل رئيس كابينه است وقاى روحانى عنوان نفر اول را دارد بهمين دليل اقاى جهانكيرى اعترض داشت كه رئيس جمهور اجازه بركنار وزير ى صمت را از او نكرفته است
  • شرسفی IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    بنظر بنده او یکی از چهره های مردمی ودوست داشتنی است وتوده مردم او را دوست دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس