ترامپ و کرونا

با آنکه در باور عمومی شهر «ووهان چین» به عنوان نقطه آغاز انتشار ویروس کرونای جدید قلمداد می‌شود برخی رفتارهای آمریکا این مسئله را با تردیدهایی جدی روبرو می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالی که عموماً شهر «ووهان» چین به عنوان مبدأ انتشار ویروس کرونای جدید دانسته می‌شود رفتار دولت آمریکا باعث ایجاد شبهاتی در این مورد شده تا جایی که دولت چین رسماً از آمریکا درباره آن توضیح خواسته است.

در همین راستا، پایگاه «گلوبال‌ریسرچ» به طرح ۱۰ سوالی پرداخته که لازم است دولتمردان آمریکا برای شفاف شدن موضوع به آن پاسخ دهند.  

سوال ۱:
از آنجا که «رئیس مرکز کنترل بیماری‌های» آمریکا در نشستی در کنگره اعتراف کرد که تست ابتلای کرونا برای برخی از افراد فوت‌شده به دلیل آنفولانزا مثبت بوده است آیا می‌توان این نتیجه را گرفت که برخی از ین افراد بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید جان باخته‌اند؟ از میان ۳۴ میلیون بیمار مبتلا به آنفولانزا که ۲۰ هزار نفر آنها فوت کرده‌اند بر روی چند نفر تشخیص اشتباه گذاشته شده است؟ این تشخیص‌های اشتباه از چه زمانی آغاز شده‌اند؟

سوال ۲: 

مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا اعتراف کرده که برای برخی از بیماران مبتلا به آنفولانزا تشخیص اشتباه صورت گرفته است. این همان آمریکایی است که مدرن‌ترین فناوری‌های پزشکی را در اختیار دارد؟ چرا این اتفاق افتاده است؟ از آنجا که سی‌تی‌اسکن ریه افراد مبتلا به عفونت کرونا ابتلای آنها به این بیماری را نشان می‌دهد جداسازی این بیماران از مبتلایان به آنفولانزای H۱N۱ کار دشواری نبوده است. پس چرا برای شمار زیادی از افراد تشخیص‌گذاری اشتباه صورت گرفته است؟  

این باعث یادآوری گزارش‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود همه اطلاع‌رسانی‌ها درباره کرونا با هماهنگی او انجام شود. چرا کاخ سفید دنبال کنترل اطلاع‌سانی در این باره بود؟ آیا کاخ سفید می‌خواست چیزی را پنهان کند؟  

سوال ۳:

دلیل خروج آمریکا از «معاهده سلاح‌های سمی و بیولوژیک» در سال ۲۰۰۱ چه بود؟ چرا آمریکا به دنبال آن بود که از فعالیت یک نهاد نظارتی برای اجرای این معاهده جلوگیری کند؟ آیا این نهاد نظارتی قرار بود سد راه آمریکا برای ساخت یک سلاح بیولوژیک شود؟

اگر اینطور نبود چرا آمریکا آزمایشگاه‌هایی برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک در گرجستان، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستن و قزاقستان دارد؟ آیا این آزمایشگاه‌ها برای جنگ بیوشیمیایی هستند؟  

سوال ۴:

«مرکز تحقیقات امراض عفونی ارتش آمریکا» واقع در ایالت مریلند جولای سال ۲۰۱۹ تعطیل شد. آیا علت آن حادثه‌ای مربوط به نشت یروس بود؟ تنها یک ماه بعد، شیوع آنفولانزا در سراسر آمریکاشروع شد. آیا این دو مسئله ارتباطی به هم نداشتند؟

سوال ۵:

در هفتمین دوره بازی‌های جهانی ارتش‌های دنیا که از ۱۸ تا ۲۷ اکتبر در شهر ووهان برگزار شد چرا تیم آمریکا با ۳۶۹ عضو برنده هیچ مدال طلایی نشد؟ آیا این کارنامه‌ معقولی برای بزرگترین ارتش دنیا است؟  

آیا در میان اعضای این تیم کسی به آنفولانزا مبتلا بود؟ آیا ممکن است که اعضای این تیم ناقل ویروس کرونای جدید بودند؟  

بهترین کار برای آمریکا الان این است که سرش را از زیر برف بیرون بیاورد و از تمام ۳۶۹ عضو این تیم تست ابتلا به کرونا بگیرد.

سوال ۶:

چرا آمریکا اکتبر ۲۰۱۹ مانوری به نام «Event ۲۰۱» برای آمادگی در برابر همه‌گیری‌های جهانی برگزار کرد؟ چرا معاون سیا در این مانور شرکت داشت؟ آیا به خاطر این بود که آمریکا پیش‌بینی می‌کرد یک ویروس عفونی قرار است همه‌گیری جهانی ایجاد کند؟ یک ماه بعد، مواردی از ابتلا به ذات‌الریه به دلایل نامعلوم در چین مشاهده شد و سه ماه بعد شاهد یک بیماری همه‌گیر بودیم. احتمالاً اینها تصادف نیستند.  

سوال ۷:

ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و ایران همه گزارش داده‌اند اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در کشورهای آنها در معرض چین قرار نداشته‌اند، اما ارتباط‌هایی بین ویروس‌های آنها با آمریکا وجود دارد.  

تحقیقات ژنتیکی نشان می‌دهد که نوع کروناویروس چین از گروه C است، اما ویروس‌های گروه A و B - که ویروس‌های والد گروه C هسند- هر دو در ایالات متحده یافت می‌شود. چرا؟ یک بیمار ژاپنی در هاوائی به آنفولانزا مبتلا شد اما نتیجه تست او برای ابتلا به کووید-۱۹ بعد از بازگشت به ژاپن مثبت بود. این را چطور می‌توان توضیح داد؟

برخی از افراد مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا ارتباطی با چین نداشتند. پس این ویروس از کجا آمده است؟

سوال ۸:

آمریکا نمی‌تواند انکار کند که همه‌گیری سال ۱۹۱۸ از داخل این کشور آغاز شد اما یک قرن است که اسپانیا را بابت آن مقصر می‌کند. ظاهراً تاریخ دارد خودش را تکرار می‌کند. آیا آمریکا دوباره به همان ترفند قدیمی روی آورده و در تلاش است اسم ویروس کرونای جدید را به «ویروس چینی» تغییر دهد؟

سوال ۹:

همه‌گیری آنفولانزا در سال ۱۹۱۸ باعث مرگ بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا شد. این بیماری طبق شواهد از آمریکا آغاز شد اما آمریکا از دنیا هرگز عذرخواهی نکرده است.  

تا اینجای کار منشأ ویروس کرونای جدید مشخص نیست اما ایالات متحده از چین خواسته که عذرخواهی کند. چرا آمریکا عذرخواهی نمی‌کند؟

سوال ۱۰:

در فیلم‌ها آمریکا نقش ناجی دنیا را باز می‌کند. تصویر «کاپیتان آمریکا» یکی از نمادهای آن است. با وجود این، در عالم واقعیت و الان که دنیا با فاجعه کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند «کاپیتان آمریکا» کجا است؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    51 3
    شکم ترامپ.!!!
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      2 0
      اگر کسی درباره این جواب پیام بدی داده لطفا چاپ نشود. یا اینکه این پیام حذف شود. واین پیام هم چاپ نشود ممنون.
    • مظلوم IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      1 0
      آمریکا پر از این ناجی های پفکی و کارتونی مثل شرک و بتمن و سوپر من و .... هستش.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      مغز ترامپ.!!!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      0 0
      خوبیها تماماً در مشرق جمع است.
  • DE ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    16 52
    در فیلم‌ها آمریکا نقش ناجی دنیا را باز می‌کند. تصویر «کاپیتان آمریکا» یکی از نمادهای آن است. با وجود این، در عالم واقعیت و الان که دنیا با فاجعه کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند «کاپیتان آمریکا» کجا است؟ تئوری تو طئه برای مدارس ابتدایی. اشتباه بزرگ جمهوری اسلامی اعلام شرعی چشم پوشی از سلاح هسته ای بوده است.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 1
      بزرگترین اشتباه تو خواستن مجوز سلاح هسته‌ای.!!!
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      1 0
      موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی رعایت شرع.!!!
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      1 0
      دقت بزرگ جمهوری اسلامی رعایت شرع و عدم تولید سلاح هسته‌ای.!!!
    • DE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      ماشاالله به این ته لول سیاسی واقعا حیف است که از کسانی مانند این کاربر گرامی در ستاد بحران استفاده نشود استعدادها در ایران برای همین است که رشد نمیکنند.ایشان خودش اقیانوسی از بحران است ما الکی دنبال مدیر بحران میگردیم.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    1 2
    متوهم بودن هم شده كار افرادي كه با بي كفايتي. وضعيت مردم و كشور رو به شكل فاجعه در آورده اند و الان بجاي حل مشكلات دنبال دشمن ميگردند
  • ایرانی IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    2 0
    جان پاک قربانیان بی گناه این ویروس آزمایشگاهی تولید آمریکا، گریبانگیر این جنایتکاران میشه، کشوری بی ریشه با سیصد سال تاریخ و هزاران جنایت.
  • IT ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    3 0
    البته مهم این است که طرفداران آمریکا در سراسر دنیا ماموریت دارند به هر نحو ممکن نقش آمریکا در این فاجعه را انکار کنند. بهانه شان هم این است که در خود آمریکا هم این بیماری پخش شده. اما گویا خبر ندارند این ماجرا بشدت به نفع جو بایدن کاندیدای دموکراتها تمام شد و تمام آن رشد اقتصادی و افزایش شاخصهای بورس آمریکا که مایه افتخار ترامپ و مزیت انتخاباتی او بود را در آستانه انتخابات نابود کرد! چه وقت؟ درست بعد از شکست دموکراتها در استیضاح ترامپ. آری. انتشار ویروی کرونا در دنیا کار باند جورج سورس و تیم ماسونی فوق العاده مخوف او است.
  • DE ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 0
    چه کسی ویروس کرونا را ساخته؟ آمریکا، اسرائیل یا چین؟// بابا اینکه دیگه کاری نداره . درب موتورش رو بزنین بالا همه جاش نوشته " ماده این یو اس آ " ! کلا اطاق و موتور و شاسی ساخت آمریکاست. حالا شاید یه پخش چینی و چارتا بلندگوی بی بی سی منظور بلندگوی انگلیسی هم انداختن روش رد گم کنند. به جان جان کریه جان جان افه کندی راس میگم.
  • تبریزی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    12 0
    جالب است که یکی از این ده سوال را یکی از رسانه های فارسی زبان خارج نشین مطرح نمی کنند و فقط چسبیده اند به اخبار کرونای ایران و با دروغ سعی در تشویش اذهان عمومی را دارند در حالیکه در خود اروپا مردمانشان در فروشگاه ها با همدیگر کشتی کج می گیرند
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    2 0
    اگه کسی انکار کنه آزمایشهای بیولوژیک آمریکا رو یا خره یا دیگران رو خر فرض کرده. مقاله نوشته کِوین لوریا سال 2016 رو بخونین. از ژورنال آنلاین معتبر بیزنس اینسایدر هست. بارها و بارها آمریکا شهروندان خودش رو مورد مطالعه حمله ویروسی و میکروبی قرار داده.
  • SE ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    2 0
    باید بمب اتمی را ساخت دیگر گریز از آن نیست
    • داود دین محمدی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      0 0
      بله نظر من هم مثبت است، چرا که امریکای جنایت پیشه ونوکرش اروپا فقط با تهدید بمب اتم ما رو ایران عزیز و ستمدیده و مظلوم ودنیا رو قارت میکنند به مانند کفتار، به گفته بزرگی در سال تهویل باید قوی شویم،، به امید پرودگار عزیز ومهربان قوی می شویم
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • NZ ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    در این کشور هر حزبی در سر کار بیاید یا در حال جنگ است یا در حال چیدن مقدمات یک جنگ جدید است به این علت که تغییر حزبی ریاست جمهوری در آمریکا اصلا یک بازی است و خلالی در خواسته های آیپک در جهت نقشه اسرائیل بزرگتر و بلعیدن کشورها نمی کند بلکه در خدمت خواسته آنها خواهند بود به هرقیمتی خواه با سلاح گرم و یا سلاح بیولوژیک.
  • DE ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    سوالی که پیش میاد شما از این که ۱۰۰ سال پیش با آن امکانات کم پزشکی امریکا نتونسته کنترول و بیماری پخش شده باید عذر میخواست.حال آنکه هیچ رفرنسی برای این ادعا ندارید.اینکه امریکا خبیث و و و هست بلی هست اینکه چرا نقش بچه محل چین را ایفا میکنید عجیبه؟؟؟ چینی که با بیماریش فعلا هزار نفر و در آینده نزدیک هزاران نفر را به واسطه بیماری لابراتواریش در کشور خواهد کشت.متاسفم برای شما
  • US ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    آیا از کسی که «ویروس داعش» را به جان جهان انداخت خیلی بعید است که ویروس کرونای جدید را پدید آورده باشد؟!
  • US ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 1
    این ویروس کار خود چین دندون گرد بود نه آمریکا زیرا چین برای انحراف افکار عمومی دنیا از مشکلاتی که گریبان آنها را گرفت و بالا رفتن اقتصاد آمریکا را برنتابیدن و این ویروس را ساختند، چند سوال ساده روشنگر این دلیل خواهد بود، اول این که چرا بغیر از ووهان چین به سایر شهرهای چین سرایت نکرد؟!ولی به سرعت اروپا و آسیا و آمریکا را درنوردید؟!دوما چرا کشورهای هم مرز چین مانند روسیه و مغولستان و پاکستان را درگیر نکرد؟! آمریکا هیچ وقت به اقتصاد خود چنین ضربه ای را نمی زند، این سوالات توسط چین برای رد گم کردن افکار عمومی دنیا از جنایت اخیر خودشان هست که باید منتظر جواب سهمگین آن از طرف کشورهای دنیا باشد
  • دیده بان IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    شیطان بزرگ=آمریکای تروریست جنایتکار
  • رضا IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    خبرگزارى فارس ؟! شما خودتون مشرقى ها باورتون ميشه ؟!
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      0 0
      دوتا خبرگزاری صادق که به دل میشینه یکیش مشرق یکی دیگه هم فارس.!!!
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    از آمریکای ترامپ همه چی بر میاد خروج از تمامی توافق ها با اروپا کانادا چین آب و هوایی ایجاد تعرفه های گوناگوان در جنگ اقتصادی با چین ترور فرمانده عالی رتبه نظامی یک کشور ایران حاج قاسم و علنی اعلام کردن همه همه نشون میده برای ترامپ هدف وسیله رو مثل آب خوردن توجیه میکنه رسیدن به هدف با هر وسیله ای کم هزینه بهترین کار ممکنه وجتما انجام میده
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    منشاء ویروس این حیوان آدم نما ( ت رررررامپ امپ) کثیف است ، مظهر شیطان . وقتل وغارت است ، تاریخ زیاد از او بعنوان فاشیت و ضد بشر یاد می کند ،
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    1 0
    لعنت خدا بر امریکای طرفدار کمونیست .کمونیستها ی خفاش خور دنیا را نابود می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس