کرونا

از زمان شیوع ویروس «کرونا» اظهار نظرهای متعددی درباره دست داشتن عامل بشری در انتشار این ویروس مطرح شده است، اما اظهار نظرهای جدید پای گرجستان و برخی کشورهای دیگر را هم به این قضیه باز کرده است.

سرویس جهان مشرق - از زمان ظهور ویروس «کرونا» موسوم به (۲۰۱۹-nVoC) در ماه دسامبر گذشته در شهر «ووهان» مرکز ایالت «هوبی» چین تاکنون اظهار نظرهایی از سوی محافل مختلف به ویژه محافل چینی و روسی درباره منشاء ظهور این ویروس انجام شده است.

چندی پیش وزارت دفاع روسیه در نشست خبری برگزار شده در مقر این وزارتخانه در «مسکو»، از اقدام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تامین بودجه طرح های تحقیقاتی آزمایشگاه های بیولوژیکی سخن گفت که در پوشش آزمایشگاه های متعارف در کشورهای مختلف جهان به ویژه در «گرجستان» فعالیت می کنند و فعالیت های نامتعارف آنها نقض توافقنامه ها و پروتکل های بین المللی شمرده می شود.

به گفته وزارت دفاع روسیه این اظهار نظر از پس از آن صورت می گیرد که سرلشکر «ایگور کرلوف»، وزیر اطلاعات و امنیت سابق گرجستان در حضور وابسته های نظامی هیأت های دیپلماتیک روسیه اسناد و اطلاعاتی در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار داد که دربردارنده ی اطلاعاتی مفصل و مشروح در این خصوص بود، تا ثابت شود، نگرانی های وزارت دفاع روسیه از اقدامات غیر قانونی آمریکا در خاک گرجستان، از جمله تلاش برای دور زدن بندهای معاهده ممنوعیت سلاح های بیولوژیک و شیمیایی و سمی بی دلیل نبوده است و آمریکایی ها در تلاش برای بالا بردن قدرت نظامی بیولوژیکی خود در پوشش تحقیقات و آزمایش های متعارف هستند.

در این نشست مطبوعاتی به پرونده های زیادی از سوی وزارت دفاع روسیه پرداخته شده که با فعالیت های پنتاگون در حوزه تحقیقات و آزمایش های بیولوژیک در کشور گرجستان در ارتباط بود و اینکه طرف های ذیربط در روسیه برای رسیدن به نتایج قطعی تر همچنان درحال کار و تحقیق روی اطلاعات پرونده هستند و یکی از مهمترین موضوعات مورد تحقیق این است که دریابند، آیا بین ابتلای ساکنان مناطق جنوب روسیه به برخی بیماری ها با آزمایش های بیولوژیک انجام شده در گرجستان ارتباطی وجود دارد، یا خیر؟ و اگر چنین ارتباطی وجود داشته، میزان و اثرگذاری آن تا چه اندازه بوده است؟

بنابر اظهار وزارت دفاع روسیه، فعالیت این آزمایشگاه های بیولوژیک، آماده سازی انواع مختلف ویروس هاست، با این تفاوت که این ویروس ها برای اهداف پزشکی و یا انسانی آماده و فعال نمی شوند، بلکه به خدمت گرفتن آنها برای کشتار انسان ها و انتشار بیماری ها و اپیدمی ها به عنوان سلاح ویروسی – بیولوژیک است.

وزارت بهداشت روسیه نیز درباره فعالیت این آزمایشگاه ها می گوید: داده ها و اطلاعات موجود در این اسناد تاکید می کند، وبای آفریقایی که در دهه گذشته مواردی از آن در چین و روسیه مشاهده شده بود، در مناطقی شیوع یافته بود که دارای مرزهای مشترک با کشور گرجستان بودند و از آزمایشگاه های آمریکایی فعال در گرجستان و دیگر کشورهای جهان به این مناطق سرایت کرده بود.

به گفته وزارت بهداشت روسیه، خسارات مستقیم و غیر مستقیم وارده به موسسات و سازمان های دولتی روسیه که به نوعی با چنین فعالیت ها و بیماری هایی در ارتباط هستند، بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

وزارت بهداشت روسیه با بیان اینکه آمریکایی ها اقدام به جمع آوری ژن شهروندان روسی در بیش از ۳۰ آزمایشگاه فعال در حوزه ی سلاح های بیولوژیک در مناطق مرزی روسیه و گرجستان می کنند، می افزاید: اسناد در اختیار ثابت می کند، مرکز تحقیقات «لوگار» آمریکا در گرجستان پهپادهایی در اختیار دارد که می توانند، حشرات حامل ویروس های خاص را به هر نقطه از جهان انتقال دهند.  

بر این اساس وزارت بهداشت روسیه خواستار پایبندی آمریکا به معاهدات و پروتکل های بین المللی و از بین بردن زراخانه بیولوژیک این کشور شده است. اما افشاگری وزیر سابق امنیت و اطلاعات گرجستان نقض آشکار این معاهدات و پروتکل ها از سوی کشوری است که ادعا می کند، در صف اول کشورهای منع گسترش سلاح های کشتار جمعی در جهان است.

این افشاگری شاید پاسخگوی بخشی از ادعاها و اظهار نظرهای صورت گرفته درباره دست ساز بودن ویروس «کرونا» باشد که این روزها به اپیدمی جهانی تبدیل شده و دانشمندان چینی و دیگر کشورهای جهان هنوز نتوانسته اند، منشاء و واکسن آن را کشف کنند.

بنابر تاکید وزارت دفاع روسیه، آزمایشگاه های بیولوژیک وابسته به پنتاگون در کشورهای همجوار روسیه، فقط نقض قوانین و پروتکل های بین المللی محسوب نمی شوند، بلکه تهدید و خطری واقعی علیه سلامت و جان شهروندان این کشور و شهروندان کشورهای همجوار روسیه تشکیل می دهد.

** اظهارات وزارت خارجه چین

به موازات اظهار نظرهای وزارت دفاع و وزارت بهداشت روسیه، وزارت خارجه چین رسما آمریکا را به شیوع ویروس کرونا در چین متهم کرد.  

«ژائو لی جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در توئیتی در پایگاه توئیتر به طور رسمی آمریکا را متهم به انتشار ویروس کرونا در چین می کند و نظامیان آمریکایی که به ووهان سفر کرده بودند، را عامل انتشار این ویروس می داند.

اگرچه آمریکا این اتهامات را «بی اساس» خوانده، اما از بدو انتشار این ویروس در چین، کشورهای جهان خواستار توضیحات پکن درباره این ویروس، قدرت آن به سبب شیوع، و چرایی انتشار آن در این کشور شده اند. حتی در ابتدا عده ای از تحلیلگران معتقد بودند، ویروس کرونا ساخته و پرداخته آمریکاست و آمریکایی با هدف تضعیف رقیب جدی خود در جهان اقدام به انتشار این ویروس در چین کرده اند، تا اقتصاد این کشور را از پای درآورند.

** روس ها اسناد جدیدی ارائه می کنند

در گیر و دار جنگ لفظی سران چین و آمریکا و مبارزه تمام عیار کشورها برای مهار ویروس کرونا، روسیه اسناد جدیدی در پرونده ویروس کرونا ارائه می دهد و این بار «ویتالی پتروف»، عضو سازمان اطلاعات و امنیت ملی روسیه موسوم به «اف اس بی» اظهارات جدیدی بر زبان می آورد.

پتروف که به دلایل امنیتی و اطلاعاتی از افشای نام واقعی خود امتناع می کند و به استفاده از نام مستعار و سازمانی خود اکتفا می کند، در یک مصاحبه گفته است که آمریکا با به کار گیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در حال تولید و انتشار اشعه های خطرناک زیست میحطی است که زندگی و سلامتی انسان ها را با خطر جدی مواجه می کند.

پتروف با بیان اینکه آمریکایی ها از سال ها پیش اقدامات گسترده ای را با هدف تضعیف و براندازی نظام در ایران آغاز کرده اند، تاکید می کند: با شکست اقدامات در حوزه اقتصادی و سیاسی، آمریکا اقدامات خود را بر حوزه بیولوژیکی متمرکز کرده است.

نکته مشترک اظهارات پتروف با اظهارات پیشین وزارت دفاع روسیه، استفاده ابزاری آمریکا از کشور گرجستان برای تحقق اهداف جدید خویش است. وی می گوید: اکنون با موضع گیری رسمی متحدمان (چین) در قبال منشاء شیوع ویروس کرونا، به این باور رسیده ایم که این ویروس از طریق همین آزمایشگاه ها به ایران منتقل شده است.

پتروف در پایان سخنان خود اضافه می کند: آمریکا با استفاده از ضعف حکومت مرکزی گرجستان پای متحدین خود همچون عربستان سعودی را به  فعالیت رسانه ای و راه اندازی جنگ روحی و روانی علیه ایران و ارسال امواج AM با هدف افزایش بُرد شبکه های معاند فارسی زبان باز کرده است.  

وی معتقد است، گرجستان به کانون اقدام علیه ایران و روسیه تبدیل شده و این کشور باید در آینده نزدیک تبعات حضور امریکا در خاک خود را بپذیرد.

صرف نظر از صحت یا عدم صحت، این اظهارات سوالات بسیاری را در اذهان ایجاد می کند، از جمله اینکه آیا سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در این تحقیقات و این اقدامات دست داشته است، یا خیر؟ آیا موساد در این حوزه با جاسوس دو جانبه چینی رئیس بخش میکروبیولوژی دانشگاه هاروارد در ارتباط بوده است؟ آیا این جاسوس دو جانبه نقش حلقه ارتباطی بین سیا و موساد داشته یا خیر؟ آیا با سازمان اطلاعات و جاسوسی انگلیس موسوم به ام آی ۶ در ارتباط بوده است و در انتشار ویروس کرونا بین فلسطینی ها نقش داشته یا خیر؟ درحالی که سوابق کاری وی نشان می دهد، در انتشار ویروس «ایدز» در میان فلسطینی ها نقشی اساسی ایفا کرده است؟  

همچنین چه کسی در پس اعمال فشار بر مقامات هندی بود و آنها را وادار به حذف اظهارات منتشر شده اشان در رسانه ها، درباره ویروس کرونا و اینکه موساد در پس شیوع این ویروس قرار داشته، کرد؟ آیا مرگ ناگهانی «فرانک پلامیر»، دانشمند و متخصص بیماری ایدز اقدامی هدفمند برای جلوگیری از افشای برخی حقایق بوده است؟ آیا چینی ها در ساختمان کنسولگری آمریکا مواد بیولوژیکی یافته اند که موجب شده رسما آمریکا را به دست داشتن در انتشار ویروس کرونا متهم کنند؟

این سوالات و صدها سوال دیگر، وابسته به ارائه اسناد و مدارک قابل اثبات است و در صورت به دست آمدن چنین مستنداتی به موجب قوانین بین الملل آمریکا مرتکب جنایت ضد بشری در جهان و علیه بشریت شده است که تبعات آن نه فقط ویرانگر که تا ابد دامنگیر مسئولان آن خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • SE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    89 28
    دقت کنید که آن کس که کرونا در دنیا پخش کرده ترامپ نیست. نه او نفعی از اینکار می برد نه چین.. بلکه کار دموکراتها و تیم جوبایدن و حامی بسیار مخوف و جنایتکار او یعنی جورج سوروس است. این تیم خبیث هم اقتصاد چین و اروپا را نابود کرد و هم ایران را خرد کرد و هم تمام دستاورد رشد اقتصادی آمریکا که ترامپ به آن افتخار می کرد را بر باد داد. آنهم چه وقت؟ درست در آستانه انتخابات آمریکا و بعد از شکست طرح استیضاح ترامپ در کنگره.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      126 6
      جورج سورس نشان داده که ابدا رحم و انسانیت ندارد. در بحران اقتصادی جنوب شرق آسیا در 1997 فقط در یک شب کل منطقه آسه آن را به خاک سیاه نشاند. اندونزی را تا فروپاشی پیش برد.
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      3 62
      پس این جو بایدن خیلی دوست دارم کارش درسته
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      13 87
      ر اینکه کار خود چینه دیگه کسی شک نداره حتی چین پرستان
    • به IR ۲۰:۵۴ SE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      72 8
      سطح منطق و استدلال فداییان آمریکا هر روز بیش از روز قبل مشخص می شود
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      47 4
      ایران را خرد کرد؟ الان که خودشون خرد شدن
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      28 15
      تنها فداییان امریکا نیست ما فداییان تورچیه را هم در ایران داریم
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      41 5
      من حفر بئرا لاخيه اوقعه الله فيه! هر كه براي برادرش(نوع انساني) چاه حفر كند خداوند او(چاه كن) را در آن خواهند افكند! آمريكا براي ابناي بشر چاه كرونا را كند اما خودش هم در آن افتاد!
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      8 0
      بسم الله
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      35 2
      حالا یا ترامپ یا سوروس بالاخره سیاست ،سیاست آمریکاییه وسگ زرد هم برادر شغال،دیگه خدا وکیلی برای حمایت از این یا اون یکی با هم کل کل نکنید
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      25 0
      به نظر میرسه یک قدرت فرا ملیتی که بسیار هم مستکبر هست و در کشورهای ثروتمند دنیا رد پاشون برای عالمان واضح هست تصمیم های عجیبی در رابطه با ساختار بشریت گرفته اند که ظاهرا فرقی ندارد ایرانی و چینی و امریکایی همه دریرند. این که مرکز این ساختار مخوف عجیب کجای دنیاست امریکا چین روسیه یا هر کشور یا همه اینها یا بعضیهاشون نمیدونم اما ظاهرا وقتی می خواهند سن بالاها رو بکشند بالای 80 سال رو با احتمال خیلی قوی می کشه بالای 100 سال و 200 سال و... به نظر می رسه عقایدی در نهایت قسم شیطان دارند و به جنگ با خدا بلند شده اند.
    • صابر IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      2 0
      شما خبر نداری! الآن ترامپ ناجی آمریکا شده مثلا! با یه بسته اقتصادی و نجات شرکتها و بورسشون.
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      5 2
      فقط وای به حال امریکا اگر این تردید در موردشون به یقین تبدیل بشه. ایندفعه کل پایگاه هاشون رو ساقط میکنیم.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      6 1
      باشه مثل پایگاه عین الجسد یک جا با گرجه ستان و آمریکا حساب می کنیم. صورتحساب شون رو داریم..... و همچنین عرعر ستان و رژیم صهیونیستی رو.........
  • ناصر NL ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    بابا تو رو خدا ول کنین این حرف ها رو به چه درد آمریکا میخوره کرونا جز ضرر کل دستاورد اقتصادی ترامپ رو از بین برد آمریکا اگر با ایران جنگ میکرد اینقدر آسیب نمیدید 2 تریلیون فقط اختصاص داده به بسته ی حمایتی کرونا.یکم با عقل خودتون فکر کنین .در ضمن این اولین بار نیست که این ویروسها از چین شیوع میکنه سارس و مرس و آنفولانزای مرغی هم از اونجا اومد که بیشتر مربوط به فرهنگ تغذیه ی چینی هاست . روسیه و چین هم زیاد از این حرفهها میزنن.خواهشا چاپ کنین
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      36 10
      سهام داوجونز که سه شنبه ۱۱ درصد رشد کرده، عجب ضرری!!!!
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      19 0
      تا بحال نشنیدی میگن چاه کن ته چاهه؟ لابد میگی کسی که خودش چاه رو کنده چطوری ممکنه توش بیفته؟ قرآن کریم به زیبایی جواب این شبهه شما رو داده: «و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین»
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      10 2
      امریکایی ها در گرجستان و اوکراین و قزاقستان 25 آزمایشگاه میکروبی دارند که به تولید و تکثیر اینجور ویروس ها مشغول هستن.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    دمت گرم مشرق! عااالی بود. مرگ بر آمریکا پرست های کثیف ماله کش!
    • ناشناس IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      19 4
      چه کسانی با گرجستان همکاری داشته اند ؟
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      65 2
      در پاسخ به ناشناس ۱۹:۱۴ ، آمریکا ، اسراییل و در کل بلوک غرب......حتی آش به حدی شور بوده که در تلویزیون رسمی گرجستان به پوتین رییس جمهور روسیه توهین ناموسی کردند!! کلا در چند سال اخیر گرجستان بشدت به بلوک غرب نزدیک شده و همینطور اون توهین ها و بدرفتاری ها که به خانمهای ایرانی (و کلا ایرانی ها) در فرودگاه های گرجستان شد هم ، به همین دلیل بود.
  • CA ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    57 4
    با این همه جنایات لیبرال بهتر نیست در فارسی وقتی می‌خواهیم بگیم بنام خدا قبلش بگیم مرگ بر لیبرال مثل همون عربی اعوذ بالله من شیطان رجیم هست. در ضمن خود قرآن به ما میگه چطور با کافران یعنی همون لیبرال ها رفتار کنیم در صورتی که ما به اصلاح طلب کرسی مجلس و ریاست جمهوری می‌دیم!
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    26 85
    کمتر شرور تحویل مردم بدید بجای این حرفها به فکر مردم بیچاره باشید عده ای از بیماری وعده ی زیادی هم ازفقر بس کنید اگر خدا را میشناسید اگر مسلمانید اگر وجدانی مانده بداد مردم فقیر برسید تا دیر نشده زود دیر میشود خیلی زود
    • ایرانی NL ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      21 6
      بابا خفه بیماری که فقیر و دارا نمیشناسه این ماسک و دستکش تا یه درصد پایین میتونه جلو گیری کنه پس ربط زیادی نداره خود مردم باید مراعات کنن
    • AU ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      9 1
      در هر حالت تو جز فقرا نیسی که اینقدر اینترنت اضافه داشتی که امدی خبر خودی پیام زدی، پس سکوت پیشه کن اینقدر جلز ولز نزن، مودبانه گفتم
    • DE ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      7 2
      آخ دیگه حالم از این استدلال ارازشه به هم میخوره. هرکی میگه پول ندارم میگه پول داری اینتر نت بگیری . آخه نکبت بچه ۲ ساله از استدلال شما پوشکشو کثیف میکنه . تموم کنید اراجیف رو
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      4 0
      دروغ میگی. چون باعث و بانی تمام بدبختیها رو که آمریکاست. و شماها میخواید با بزک کردن و یا دروغ گوئی مردم رو منحرف کنید. گیرم این قضیه کرونا هم حل شد. این همه جنایت که آمریکا کرده و می کنه تمامی نداره که. باید مسبب اصلی رو نابود کرد.
    • رشتي IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 1
      شعر و ور بدون سند و برپايه تخيلاتي بيش نيست به داد خانه نشينان بي نان برسيد.
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 0
      کل مردم ایران هم حالشون از جلز و ولز های غرب گداها به هم میخوره. بهتره جمع کنید تا بیشتر از این گندش در نیومده.
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 0
      داداش هر کاری که لازم بدونن انجام میدن. شما نگران نباش و نزار رسانه های غربی نگرانت کنن چون اونا خودشون مثل خر تو گل موندن.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    9 30
    نه بابا؟؟!!!
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      26 7
      آره بابا جان
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    44 5
    از شیطان بزرگ و شیطانک‌های دنبالش مثل بن‌نامسلمان و نتانیابو هرچی که بگن بازم کمه اینا روی چنگیز و هیتلر و یزید و شمر را سفید کردن
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    6 55
    وزير خارجه چين نظر نداده سخن گوي گفته آمريكا ويروس ساخته سخن گوي كاره اي نيست يك مقام ارشد چين يا روسيه حد اقل وزير خارجه نظر بدهند ميشه روي نظرشان مطالعه كرد در ضمن تمام متخصصان ويروس ميگويند اين ويروس از طبيعت آمده اين ويروس دستساز نيست
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    19 62
    آمریکا شیطان بزرگ است یعنی این . حتی ابلیس هم پیش امریکا لنگ می اندازد
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    14 42
    قطعا کار خود چینی ها و روس هاس
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      9 1
      نه بابا؟!!؟؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    9 40
    دوست عزیز شما صحبت وزارت بهداشت کشور ایران و گزارش ایشون از منشا پخش این ویروس رو مگر ندارید چرا اینقدر پرت و پلا می گید بابا این چینی های همه چی خوار این رو گرفتن و پخش کردن اینقدر با روان مردم بازی نکنید
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 1
      روان مردم؟ از امریکا بد بگیم مردم خوشحال میشن این شما غرب پرستا هستید که با روان مردم مسلمان خودتون بازی میکنید
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    18 42
    چینیها همیشه ویروس صادر میکردن و میکنن و خواهند کرد. نمیدونم دار و دسته مشرق حتی شده خوردن خفاش رو حلال اعلام کنن دنبال ماله کشی برای چینیهای آشغال خور هستن. فقط سه بار طاعون صادر کردند.
    • SE ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      28 3
      چینی ها فقط سی ساله آشغال خور شده اند؟ این بیماری جدید و بی سابقه را چطور توجیه می کنید؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      25 0
      تایلندی ها و خیلی از کشورهای شرق آسیا کلا نژاد زرد هم سالهای سال دارند آشغالخوری می‌کنند.. چرا فقط وهمیشه چین؟؟
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    19 23
    خود آمریکا بیشترین آسیب اقتصادی رو میببنه ، اروپا بیشترین تلفات انسانی رو متحمل میشه ، دست از توهم بردارید .
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 1
      به یکی مشت که بزنی مشت خودت هم درد میگیره غیر از امریکا و متحداش چه کسی در حال نابودی دنیاس کره زمین داره گرم میشه ترامپ از هر کنوانسیونی که به نفع بشر هست خارج میشه چکار کنه که بعضیا بفهمن دشمن بشره امریکا که از نظر نظامی زورش به ایران نمیرسه چطور میتونه جلو چین و روسیه عرض اندام کنه؟ راه بهتری بلدی به ترامپ یاد بده تا مردم خودشون گرفتار نشن حتما استقبال میکنه
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 2
      داداش امریکا از صلاح اتمی و شیمیایی استفاده کرده پس چرا از میکروبی استفاده نکه؟
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 1
      اون محمد صلاحه
  • حمید IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    25 13
    انتخاباتی در آمریکا برگزار نخواهد شد و ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود
  • RO ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    14 23
    با این خبر ها و تیتر هایی که میزنی فقط خودت رو زرد میکنی مشرق
  • علی الله داد IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    27 6
    همانطور که در کتاب تورات خودشان و قرآن گفته شده ایرانیان شیعه کسانی هستند که ریشه ی صهیونیستها را می کنند پس آنها برای نابودی جمهوری اسلامی دریغ نخواهند کرد حتی به قیمت نابودی ایالات متحده آمریکا
    • خداوند حفظتون کنه IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      18 0
      البته گفته شده بهترین مردمان! نگفته ایرانی و اونم شیعه! حواست باشه که ایران کشور اقوام و ادیان الهی!!!امیدوارم که خدا از ایرانی ها راضی باشد و قوت بده به سپاهیان ما در مقابل ظلم و گرنه سالهاست که ایران تهاجمی نداشته ،انشاءالله شر رسانه های(دجال) حیوان ساز صهیونیست یه جوری به خواست خدا کم بشه،همه آدم ها یک ارزش دارند و اونم درک آفریدگار است.پاینده ایران.
  • US ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    6 23
    هدف پایگاه های آمریکا در گرجستان تاثیرگذاری بر روسیه و مقابله با این کشور است هرچند جان انسان برای آمریکایی جماعت هیچ ارزشی ندارد ولی به نظرم طرح این مسائل از جانب روسیه برای سوء استفاده روسیه از ایران برای فشار بر گرجستان است یعنی می‌خواهد ایران را هم ذی نفع نشان دهد پس خیلی به این تحلیل اتکا و استناد نکنید
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    5 9
    عوام فریبی نکن مغرب
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    9 15
    باز هم توهمی دیگر و مالیخولیایی دیگر! این نشون میده در همه جا متوهم هست و نظریه میدن چون طرفداران قابل توجهی دارند اندیشیدن امروزه برای خیلی ها سخت ترین کارست و پذیرش توهمات دیگران برای جبران ضعف ها آسان ترین کار. موقع سقوط هواپیما چقدر توهم زدین و آسمان و ریسمان به هم بافتین؟ کجا رفت؟ و نتیجه چی شد؟
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      12 2
      من و تو خودت رو گوش کن و تو کار بزرگتر ها دخالت نکن..
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    15 17
    بابا جان ویروس از چین عزیزتان آمد. نتیجه خوردن هزار جانور است. اخبار یک خبر از ایران می دهد ده تا از آمریکا. آمریکا ناتوان شده از پا درآمده دارد از هم فرو می پاشد اما ما خوشبخت شده ایم. اگر هر اتفاقی که می افتد تقصیر آمریکا و ما مردم است شما عملا چه می کنید؟ یک قل دو قل هر چند در واقعیت همین است.
    • احمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      5 2
      عععههههه!! ما که فکر می کردیم تقصیر مراجع قمه. اصلا خودشون کرونا از قم فرستادن به ووهان.
    • US ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 3
      19:59 ببند...
  • CA ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    14 21
    100 درصد یه گربه هم تو کل دنیا بره زیر ماشین تقصیر امریکاست خلاص.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    19 7
    لعنت به کمونیسم
  • GB ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    7 19
    (پتروف که به دلایل امنیتی و اطلاعاتی از افشای نام واقعی خود امتناع می کند و به استفاده از نام مستعار و سازمانی خود اکتفا می کند، در یک مصاحبه گفته است) از اینجا تا سر قبر لنین:))))))))))))))))))))))))) پتروف آخه لعنتی! پتروف آخه خانه خراب! نخندون ما رو تو این قرنطینه تو رو به روح جدت. حالا این ننه مرده کجا مصاحبه کرده؟ چرا منبع نذاشتین؟
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 17
      به روباه گفتن شاهدت کیه گفت پتروف
  • ایرانی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    19 0
    خدا جای حقی نشسته، چاه کن ته چاهه
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    33 3
    گرجیها و جمهوری جعلی باکو.ثابت کردهاند جز وحشیگری و ایرانیت ستیزی هنر دیگری ندارند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    13 2
    هر جا سخن از جنایت است نام آمریکای جنایتکار می درخشد
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    22 2
    میگن خیلی از نمونه های ژنتیکی گرفته شده از ایرانی ها اصفهانی هایی بودن که در گرجستان دارای ملک و اموال هستن.شاید اصرار برپایی بیمارستان صحرایی توسط پزشکان بدون مرز(جاسوسان بدون مرز) در اصفهان بی ارتباط نباشه.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      3 3
      چی زدی داری پرت وپلا میگی،اصفهانی اگرم سرمایه داشته باشه میزاره زیر سرش که جاش امن وامان باشه،اونوقت بره گرجستان سرمایه گزاری کنه؟؟اقا نزن این حرفو خودم اصفهانی هستم همشهریامو میشناسم
  • ایرانی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    18 1
    این موضوع اثبات می کنه که ایران در مرکز اهداف آمریکا، اسرائیل و انگل_یس قرار داره و هر اتفاقی در دنیا به نحوی به ایران ارتباط پیدا می کنه. درسته که چین و روسیه جزو قدرتهای دنیا هستند اما ظهور قدرتی مثل ایران برای خیلی از کشورها قابل قبول نیست و به هر نحوی سعی در محو اون دارند. چقدر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد قدرتمند شدن مان به واقعیت نزدیک هست و برای ایران حرکت به این سمت از نان شب واجب تر...
  • پشتیبان آریاییهای هم میهن( ایرانی تاجیک و افغان) IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 15
    اینها دست و پا زدنهای از سر ضعف دیپلماتیک میباشند و پخش چنین خزعبلاتی هرگز نخواهد توانست اذهان عمومی را از مقصر دانستن چین در این جنایت منحرف کند. ... دقیقا" این قضیه کار نظامیان چین است به دستور اربابانشان. اما چینیها عمدا" این کار را نکرده اند بلکه بطور اتفاقی و احیانا" بدلیل رعایت نکردن کامل شیوه های حفاظتی از محیط آزمایشگاه های سلاحهای بیولوژیک به بیرون راه یافته و منتشر گردیده ...مرگ بر کاپیتال. مرگ بر آمریکا مرگ بر نظام سرمایه داری مرگ بر چین هزاران بارمرگ بر چین .
    • SE ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      18 0
      آن وقت اگر ادعای شما درست باشد چرا چین سی سال است مرتبا اشتباه می کند؟ و اشتباها با سارس و مرس و هانتا و بیماریهای گیاهی و حانوری به اقتصادش را مورد آسیب قرار می دهد؟ و یا پس لابد گواهی مرگ زن آمریکایی با کرونا سه ماه قبل از آغاز کرونا در ووهان خیالی است و اعترافات رییس سازمان مبارزه با بیماریهای واگیر دار آمریکا مبنی بر کرونا بودن بسیاری از موارد آنفولانزا در آمریکا هم تحت فشار ارتش سرخ چین بوده! واقعا دست و پا زدن نوکران ایرانی آمریکا تماشایی است.
  • CH ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 10
    ههههه افسر روس هههههه
  • علی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    15 3
    صحیونیستها بعد از افول اروپا به آمریکا کوچ کردن و براه انداختن جنگ جهانی رقبا رو از سر راه برداشتن و حالا با قدرت گرفتن چین به چین کوچ کردن و به وسیله این ویروس اقتصاد آمریکا و اروپارو ضعیف میکنن تا دست بالا رو داشته باشن کشور ایران هم چون ایدئولوژی ضد اونهاست مثل خاریه تواون یه چشم کور شدشون
  • ایران DE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    15 6
    باید منطقه قفقاز که بین ایران و روسیه هست و دو کشور کوچک گرجستان و آذربایجان به پایگاه غرب و اسرائیل برای ضربه زدن به ایران و روسیه تبدیل شده اند و ارمنستان هم داره بهشون می پیونده ، باید روسیه و ایران به این کشور های نقطه ای فشار ویرانگری بیاورند که بفهمند بین دو تیغ قیچی به نام ایران و روسیه گیر کرده اند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    9 3
    الان بهترین وقت حمله به گرجستان است. کشور ضعیف و بی مقداری که یک شبه میتوان آنرا فتح کرد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    14 0
    دانشمندان ازاده وحکومتها ومسئولین ازاده جهان بحرف امریکا پرستان اهمیت نباید بدن .وفقط باید بفکر جمع اوری اسناد غیر قابل انکار باشن تا این شیطان بزرک=دشمن انسانیتو درمحاکم بین المللی رسوا کنن.البته این اسنادو دردهها جای مهم باید نگهداری کرد .والا اونا برای ازبین بردنش یهزاران نفرم که شده رحم نخاهن کرد
  • US ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    19 3
    مزدوران آمریکا از همین اظهار نظر ها هم می شود شناخت . هدف هم تطهیر غرب وحشی و کدخدا .
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      3 0
      کدوم کدخدا کدخدا خر کیه مگه دنیا صاحب داره؟
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    8 15
    چون در ایران کلی روسوفیل و چینی پسند داریم، نتیجه اینکه همه مشکلات را به غرب و آمریکا نسبت میدیم، بهرحال ایران امروز در اردگاه بلوک شرق هست
  • ع IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    10 4
    جمع کنید بابا شعر می بافید
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 0
    بگو چرا سفر گرجستان ارزونه و ملت هی برای سفر و کنسرت میرفتن گرجستان. حتی اونایی که ترکیه و ... هم میرن دودستی بانک ژنی رو اهدا کردند. مثلا از بذاق روی قاشق رستوران یا
  • سعید IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    6 14
    الان ویروس به نفع کی شده پر مصرف ترین کشور جهان در حوزه نفت چین هست بزرگترین تولید کننده ماسک و دستکش چین از اونطرف آمریکا به چالش کشیدن کشور های اروپایی اظهار نظر مسولین چین و آمریکا هم هر روز ببینید چین کرونا تمام شد آمریکا با اون همه توریست هنوز اندازه اروپا نشده
  • سهیل بشردوست DE ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    9 3
    این ادعا از دهان مقام یکی از فاسدترین کشورهای جهان یعنی روسیه بیرون میاد که خودشون تا به امروز آمار درستی از مبتلایان منتشر نکردند!
  • لطفا منتشر کن IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    چند سال قبل یکی از دوستان من اتوموبیل شاسی بلندی دیده بوده که در استان گیلان حرکت میکرده در فواصل زمانی مشخص بسته هایی به بیرون پرتاب میکرده پلاک اتوموبیل خارجی بوده وقتی مشکوک شده یک بسته رو برداشته دیده پر از کرم و انگل و لارو هست عمواملی که بیماری رو منتقل میکنند به جنگلها
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    5 0
    ویروس رو نیاورده اند، فرستاده اند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    2 0
    تا کی باید بشینیم تا با ویروس ما را از پا دربیآورند.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    3 0
    از هر قبرستونی که اومده، مسئله جداسازی رو مثل کره و چین که تجربه ی سارس رو داشتن جدی نگرفتید و داستان این شد. نمیخوام کاری رو که شده رو با پتک بزنم تو سرتون، ولی ان شاءالله مسئله با رعایت و #در_خانه_ماندن مردم حل خواهد شد. اشتباه کردید. عصر حجر چه مضخرفی بود که به قرنطینه گفتید آخه.
  • NL ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    5 2
    ببخشید میشه بفرمایید منبعتون کجاست؟؟ چون من هرچی سرچ کردم هیچ چیزی ندیدم! این مصاحبه و حرف ها کجا منتشر شده!؟ نکنه مستقیم با خود شما مصاحبه کردن!؟ بعدشم مگه سفیر چین نگفته اینکه کرونا رو حمله بیولوژیکی بدونیم دیوانگیه!؟ حرفاش به نفعتون نیست که پخش نکردین!؟
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    5 7
    مشرق جان، راه اسگل های برادر در فارس رو نرو. تو منطقی تر بودی عزیز.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    4 0
    بعضی از کشورهای اروپائی نقش دزدان سر گردنه و قطاع طریق بخود گرفتند و رفتار میکنند جلوی کالاهای ایران و حتی مال آلمان و دیگران را تو راه میربایند ، چه اوضاعی شده . اکثرا بر میگرده به سابقه مانند اگر درست بگم به کولی ها معروف بودند . مجار رومانی بلغار و چک باز اگر درست و کامل باشه
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    5 1
    اگر آمریکا اینکار رو کرده به حق امام زمان دامان خودش رو بگیره و آمریکای خبیث از هم فروبپاشه.
  • صابر IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    5 2
    خون سردار اینا رو به گور میبره انشااله
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    7 0
    تورهای گردشگری گرجستان و خرید خانه در گرجستان در سال 98 رونق زیاد داشت و اگر رهبری مسلمانان و اطلاعات و نگهبان در دست افراد دانا نباشد دشمن راحت همه را بیمار و تلف میکند
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    4 6
    کلا کارتون شده یه نفر در گوش من گفت!!!
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    چه فایده! چندین قرن هست که صهیونیسم یهودی بر جهان حکمرانی می کنه و ما هم به خاطر ضعف رسانه ای مون چوب می خوریم.
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 1
    بسم الله الرحمن الرحیم بعداز پیروزی انقلاب اسلامی درخط مقدم زبیدات بودم که درخلوت خود درسن شانزده سالگی دوست داشتم آینده انقلاب اسلامی راببینم . همیشه وهرشب بروقایع منطقه وجهان حساس بودم والبته همیشه آرزوی اولم ظهور امام عصرعج بوده است . این حساسیت به تحولات جهان باعث شد که رویاهایم غالبا جنبه اجتماعی داشته باشند به موضوع امروز و چند رویاکه دراین خصوص دیدم توجه کنم بااین اطلاعات حالا مشخص میشود نیرویی میخواهد نه نظام اسلامی بلکه ایران وایرانی نباشند اما نکته امیدبخش این است که تحولات شکل معکوسی بخودگرفته وشدت بیشتری خواهندگرفت . هرموقع البته اکثراونه همیشه اتفاق مهمی برای کشورمان میخواهداتفاق بیفتد قبل ازآن رویایی میبینم وبنظر من رویاهای هشدارآمیز یعنی اینکه راهی هست که میتوان جلوی آنرا گرفت . چندین روز پیش دیدم یک پلیکان براثرجنگ بیولوژیک مرده و چنان چهره ای زشت وترسناک داشت که تعجب آور بود درادامه دیدم تمامی پرندگان ایران ازهرنوعی براثربیماری مرده بودند حتی یک گنجشک نبود !! امادیشب خواب دیدم سران انگلیس آلمان آمریکا وبطرزعجیبی کشور چک سیه پوش وغمزده چهره مردگان راگرفته بودند روبروی آنها فرماندهان ارتش هرکدام ازاین کشورها هم عین سرانشان سیاهپوش وغمگین وناتوان وبی روح ایستاده بودند که عین بیماران مردنی بهم نگاه میکردند فرماندهانی که مجبورشده بودند باتمام نیروهایشان درسراسر جهان عقب نشینی کنند وبه کشورهایشان برگردند !؟ این رویا به روشنی ویروس کرونا سپاه ابرهه " ناتو را این ارتش نادیدنی درهم شکسته وبزرگترین شکست تاریخ رانصیب غرب کرده بود. کسی نمیداند دقیقا چه اتفاقی افتاده که کنترل ویروس ازدست صاحبانش خارج شده است . ایران صدمه دید وماداغدارومتعجب ازقساوت قبل قلیلی انسان نما شدیم وبیشتربخصوص امسال وبصورت کمتر دردوسه سال دیگردرگیرخواهیم بود اما اوضاع درغرب وحشتناکتراز هرجای جهان خواهدبود افول غرب ونه فقط آمریکا شکل خواهدگرفت کرونا سبب ساز تحولی بزرگ درجهان است . غرب بداند بسختی توسط خداوند عذاب خواهنددید وبجای کشورگشایی باید به خانه برگردند تاریخ گواه حکمت ومشیت علت تامه این کابوس بزرگ میشود
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    تبری از توهم توطئه با استناد و منبع امکان پذیره
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    "من معتقد هستم ‌زمان این گونه افکار تمام شده ‌و این فقط از افکار عده‌ای ناشی می‌شود که همواره توهم توطئه دارند. اگر قرار است در رابطه با درمان بیماری‌های ژنتیکی مانند سرطان، دیابت و یا‌ ام اس‌ این روش درمان شود، شخصا حاضرم هر کاری از دستم می‌آید انجام دهم. وظیفه انسانی ما حکم می‌کند ‌برای پیشرفت علم، از‌خود‌گذشتگی کنیم. "این متن مربوط به جناب آقای دکتر عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال 93 در دفاع از جمع آوری بزاق ایرانیان توسط سلبریتی‌های خیانتکار مطرح شده حالا بیا جواب بده آقای دکتر منبع: سایت تابناک 3 دی 93 کد خبر: ۴۶۰۷۵۰
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 1
    ایران باید یکم فعالتر باشه. به نظرم ترور سردار سلیمانی بی ربط به جریانات بعد نیست از جمله انتشار همین ویروس.
  • NZ ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 2
    محور ایران-روسیه-چین باید با هماهنگی و انسجام خانه شیطان و غده های سرطانی را از بین ببرند در غیر اینصورت برنامه هایی که آنها بدنبال کرونا دارند ختم به نابودی ایران-روسیه-چین خواهد شد. از اینجای تاریخ به بعد ما بطور جد با کلمه یا مرگ یا زندگی مواجه هستیم. خود جامعه آمریکا یک پتانسیل است که باید بیدار و فعالشان کرد.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 1
    سالهاست که امریکا واسراییل ملعون مشغول انجام عمل خبیثانه بیولوژیک وجنایتهای فجیع هستند وسعی درنابودی بشر دارند واینگونه خدا رسواشون میکنه ولی مهم نکته ای هست که باید چند قدرت بزرگ ایران چین وروسیه اقدامی جدی ومهم برنابودی این ازماشگاه ها وافراد مربوطه انجام دهند ازجمله ضربه نهایی به گرجستان ونابودی گروه خبث درکشورگرجستان انجام شود که درجوار مرزهای ما هستند انشاالله اقدامی با قدرت انجام شود ونابود کننده این مکانهای خبیث وشیطانی....
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    وقتى قتلى اتفاق مى افتد پليس براى پيدا كردن قاتل اول بسراغ كسانى ميروند كه ازمقتول منتفع ميشوند اگر تابت شود كشور ويا كشورهاى از شيوع ويروس كرنا منتفع شده اند ميتوانندمورد اتهام قرار گيرند
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    هردم از این باغ بری میرسد در صورت اثبات شدن اینکه ازمایشگاه بیولوژیک امریکا در گرجستان مرجع تولید و انتشار این ویروس بوده ایران و روسیه حق دارند دولت گرجستان را وادار کنند تا نسبت به تعطیلی این مرکز اقدام کند و این نکته را نیز باید یادآوری کنیم بعداز فروپاشی شوروی تعدادی از کشورهای استقلال یافته از شوروی با اسرائیل و امریکا روابط دیپلماتیک و نظامی برقرار کرده که علیه ایران و روسیه فعالیت میکنند
  • سرابی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    3 0
    شاید هم این حرف روسها صحت داشته باشه چون بیشترین شباهت ژنتیکی مردمان شمالغرب ایران با مردم گرجستان هست و از نظر شیوع این بیماری در شمالغرب ایران بررسی ژنتیکی گرجیها بسیار کارامدتر خواهد بود
  • انشناس SG ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 1
    ویروس کرونا حاصل همه چیز خاری چینیها ست نه کار امریکا چند سال پیش در اخبار شنیدم گفت یک زن 25 ساله ای کره ای راه 50 ساله را یک شبه پیمود او شب خیار در یا ئی خورده بود و شده بود یک زن 75 ساله تصویرشم نشان داد شبکه 2 این ترز تفکر حماقت بیش نیست
  • ناشناس IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    استدلال من این است: چه کسی از این وضع منتفع می شده؟ یادتان باشد چین داشت ابرقدرت می شد و از آمریکا جلو می زد. ایران هم هر کار کردند نتوانستند تکانش بدهند. یادتان باشد آمریکا آخرین بار گفت: پروژه اغتشاش در ایران بی فایده است و باید از ترور استفاده کرد. ببینید این هم ترور بیولوژیکی است و فرقی ندارد. ترور ، ترور است. آنهایی که دوست دارند خودشان را به خواب بزنند ، بزنند..
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    پس چرا یه پهپاد ناشناسی نمی ره آزمایشگاهشون را بزند چطور اسرائیل راه می افته سوریه و عراق و لبنان را بمباران می کنه و کسی چیزی نمی گه
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    نقش فرقه های فراماسونری صهیون و شیطان پرستان و استفاده انها از اجنه در جهت کمک به ساخت ازمایشگاهی مواد ضد بشر را هم نباید دور از نظر داشت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس