کد خبر 1053948
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
ژاپن کرونا

افزایش لحظه‌ به لحظه شمار فوتی‌های کرونا و مبتلایان به این ویروس، محققان برخی کشورها را به تکاپو برای تولید واکسن و داروهای ضد کرونا واداشت.

به گزارش مشرق، شیوع تصاعدی ویروس کرونا در کشورهای جهان، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت تا درباره تبعات انسانی این ویروس هشدار دهد. این سازمان امروز جمعه اعلام کرد شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ ظرف ۱۲ روز گذشته دو برابر شده است.

افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ باعث شده است دولت‌ها اقدامات بیشتری انجام دهند تا بتوانند آن را به کنترل خود درآوردند.

«بایرن» به‌عنوان اولین ایالت در آلمان خروج شهروندان از منازل خود را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا به مدت ۱۴ روز ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شهردار نیویورک: آمار مبتلایان به کرونا در اینجا بیش از ۴۰۰۰ نفر است

ورود زائران به شهرها و عتبات مقدس عراق ممنوع شد

مقامات آلمان امروز گفتند که ۲۴۲۲ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده و چهار نفر دیگر جان باختند. تعداد کل مبتلایان به این بیماری ۱۷۷۴۲ نفر و شمار کل فوتی‌ها ۴۸ نفر گزارش شده است.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد شماری از دیپلمات‌های غیرضروری خود را از سفارت‌خانه‌های خود در چند کشور جهان بازمی‌گرداند.

خبرگزاری رویترز انگلیس به نقل از مقامات بهداشتی هلند گزارش داد که طی امروز جمعه، ۳۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و ۵۳۴ نفر دیگر نیز مبتلا شده اند.

وزارت بهداشت سوئد هم از ثبت ۲۰۰ مورد ابتلای جدید خبر داد و شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به ۱۶۲۳ نفر رسید.

روسیه: ۱۱ ماه دیگر، واکسن کرونا آماده است

مقامات روسیه امروز جمعه از ثبت ۵۴ مورد جدید ابتلا به این ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. همزمان آژانس پزشکی بیولوژیک این کشور هم اعلام کرد که واکسن ضد کرونا تا ۱۱ ماه دیگر آماده خواهد شد. مجموع مبتلایان به کرونا در روسیه ۲۵۳ نفر است.

محققان نروژ نیز اعلام کردند که در حال تست داروهای ملاریا بر روی ویورس کرونا هستند.

سوئیس: اجتماع بیش از ۵ نفر ممنوع

مقامات سوئیس نیز در راستای ممانعت از انتشار کووید ۱۹ قوانین را سخت‌تر و محدودیت‌ها را بیشتر کردند. دولت سوئیس اعلام کرد که تجمع بیش از پنج مفر ممنوع بوده و پلیس با افراد خاطی برخودر خواهد کرد.

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که وزارت بهداشت سوئیس امروز در تازه‌ترین آمار خود از کرونا اعلام کرد که تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به ترتیب ۴۸۴۰ و ۴۳ نفر هستند.

پیشروی کرونا در بین نظامیان آمریکا

وزیر دفاع آمریکا «مایک اسپر» به شبکه فاکس‌نیوز این کشور گفت که ۶۷ نفر در ارتش آمریکا کرونا گرفته‌اند. این آمار دیروز پنجشنبه ۵۱ نفر بود.

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد این کشور مرزهای خود را با مکزیک به روی ترددهای غیرضروری می‌بندد. مرز آمریکا و کانادا نیز به همین صورت بسته شده بود.

وزارت خارجه آمریکا هم به همه کنسولگری‌ها و سفارت‌های خود در سرتاسر جهان ابلاغ کرد که از امروز ارائه خدمات مربوط به صدور روادید ورود را متوقف کنند.

شبکه تلویزیونی معروف «ان‌بی‌سی» آمریکا اعلام کرد که یکی از مجری‌های این شبکه بر اثر کرونا فوت کرده است.

هیأت‌های اسلامی در کشور آفریقایی چاد نیز در راستای پیش‌گیری از کرونا، اقامه نماز جمعه در سرتاسر این کشور را به تعلیق درآوردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    61 3
    ایران رو مسخره میکردید؟ کل تلاشتون رو روی ایران متمرکز کرده بودید بجای آماده کردن مردم خودتون در مقابل ویروس؟ متاسفانه با واقعیت باید آشنا بشید فقط خدا رحم کنه بهتون
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      3 54
      ایران هزار برابر اونا تلفات داده.تلفات واقعی نه اون چیزی که اینا میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس