ویژه های مشرق 12 اسفند

این روزها قالبیاف با کارنامه ای درخشان، خود را برای حضور در مجلس آماده کند. این کارنامه پربار، همچنان کابوسی بزرگ برای اصلاح طلبان است. وحشت اصلاح طلبانِ بی کارنامه از قالیباف همچنان ادامه دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** گدایی از ترامپ+عکس

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «کمک را بپذیریم» به قلم «جعفر گلابی» نوشت:«رئیس جمهور آمریکا گفته است برای مقابله با کرونا به ایران کمک خواهیم کرد، به شرطی که تهران درخواست کند! هرچند بر این بشر اطمینانی نیست و هرگز بعید نیست که حتی اگر ایران در خواست کمک کند بهانه‌ای بتراشد یا مثلا صدهزار ماسک بفرستد تا تحقیری روا بدارد. اما نوع برخورد تهران بسیار مهم است و باید هوشمندانه انجام شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اکنون دولت ایران در یک آزمون مهم قرار دارد، اگر تهران شعار بدهد و اعلام کند که کمک‌های آمریکا را نخواهد پذیرفت کاخ سفید جنجال بپا می‌کند که ایران با وجود رنج مردمش به ملت خود رحم نمی‌کند و حتی بروز بلایای طبیعی تاثیری دراین زمینه ندارد. اما راه سیاستمدارانه این است که مثل دولت اصلاحات عمل شود و برابر پروتکل های جهانی که همه کشورها از آن استفاده می کنند، اعلام نیاز نماید ، در این صورت اگر آمریکا و هر دولت دیگری صداقتی داشته باشد بدون درخواست مستقیم می‌تواند آن را مستمسکی قرار دهد و کمک‌های خود را ارسال کند».

دولت تروریست و جنایتکار آمریکا همه امور را در پازل سلطه گرانه خود تعریف می کند. کاخ سفید همواره در مواقع بروز شرایط خاص در ایران، با هدف ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت، ژست ایران دوستی به خود می گیرد، اما در موقع اقدام و عمل، نه تنها هیچ کمکی نمی کند، بلکه مردم را به شدت مورد تحقیر قرار می دهد.

دولت جنایتکاری که ترور سردار سلیمانی و تحریم داروی بیماران خاص و از جمله کودکان ایرانی و همچنین ترور دانشمندان هسته ای را در کارنامه سیاه خود ثبت کرده است، هیچگاه لیاقت کمک به مردم ایران را ندارد.

طیف اصلاح طلب حداقل در دو حوزه، محاسبات بسیار غلطی دارد. اولین حوزه در شناخت دشمن و به عبارتی اعتماد بلاوجه به دشمن است. این طیف، خصلت دیکتاتوری و زورگویی و جنایتکاری دولت آمریکا را انکار می کند. نکته قابل تأمل اینجاست که کارنامه آمریکا در برجام و جنایت واشنگتن در ترور سردار سلیمانی نیز این جماعت را از خواب غفلت بیدار نکرده است.

دومین حوزه، بی اعتمادی به استعدادهای عظیم جوانان ایرانی و به عبارتی بی اعتمادی به توان داخلی است. در روزهای اخیر در کنار خبرهای تلخ درباره فوت برخی هموطنانمان در اثر کرونا، خبرهای خوشحال کننده ای درباره مقابله با این ویروس منحوس منتشر شد. از افزایش آمار بهبودیافتگان تا طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و ساخت کیت تشخیص کرونا توسط متخصصان ایرانی.

نکته قابل تأمل اینجاست که دولت آمریکا خودش در مقابله با ویروس کرونا در حال درجازدن است. «برنی سندرز» سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ در حوزه بهداشت و درمان نوشت:« وقتی ما در آمریکا بیش از ۵۰۰ هزار نفر داریم که در خیابان می‌خوابند و مردم ما نمی‌توانند از خدمات درمانی برخوردار باشند؛ باید در کشور خودمان سرمایه گذاری کنیم، نه روی جنگ‌های بی پایان!»

** تلاش حامیان FATF برای دچارکردن ایران به سرنوشت کره شمالی

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «بازی با کلمات به سبک دلواپسان» نوشت:«هفته گذشته بود که گروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست خود در پاریس پس از حدود 2 سال همکاری با جمهوری اسلامی به منظور تصویب الحاق به کنوانسیون‌های بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی و همچنین اصلاح قوانین داخلی مقابله با تروریسم و پولشویی برای خروج از "لیست سیاه" یا به عبارتی صحیح‌تر، لیست کشورهای پرخطر برای تجارت، ایران را رسما کنار کره شمالی قرار داد تا تهران و پیونگ‌یانگ 2 ساکن «لیست سیاه» باشند. گروه ویژه اقدام مالی این تصمیم را در حالی اتخاذ کرد که قوای مجریه و مقننه الحاق ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را تصویب کردند ولی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باتوجه به حضور چهره‌های نزدیک به اصولگرایان در آن، مثال سدی بر سر راه این لوایح عمل کردند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در این میان آنچه عیان است، بازی با کلمات از سوی طیف مخالف لوایح CFT و پالرمو است. آنان ترجیح می‌دهند به‌ جای استفاده از تعبیر متداول "لیست سیاه" از کلیدواژه "کشورهای غیرهمکار" نام ببرند اما اشاره‌ای به تبعات حضور ایران در این لیست نکنند. این در حالی است که هیات دولت پس از بازگشت ایران به "لیست سیاه" گروه ویژه اقدام مالی و بی‌اثر ماندن تلاش‌هایش برای تصویب پالرمو و CFT در بیانیه‌ای صریح خواستار تصویب این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام شد».

حامیان FATF اینگونه القاء می کنند که اگر ایران از دستورات این سازمان پیروی نکند، به سرنوشت کره شمالی دچار می شود. این در حالی است که اتفاقا، تبعیت ایران از دستورات FATF باعث دچارشدن کشورمان به سرنوشت کره شمالی خواهد شد.

ادعای حامیان FATF این است که ایران باید لوایح پالرمو و سی اف تی را تصویب کند. این دقیقا همان مسیری است که کره شمالی پیش از این در پروسه پیوستن به FATF گذرانده است. کارگروه اقدام مالی ادعا کرده بود که اگر کره شمالی دو کنوانسیون پالرمو و سی اف تی را تصویب کند، از لیست سیاه خارج می شود. اما علیرغم تصویب این دو کنوانسیون توسط کره شمالی، این کشور نه تنها از لیست سیاه خارج نشد، بلکه دستورات جدیدی در حوزه موشکی از سوی کارگروه ویژه اقدام مالی به این کشور ابلاغ شد.

FATF ابزاری در اختیار وزارت خزانه داری آمریکا برای هوشمندسازی تحریم های این کشور است. برای همین است که علیرغم اجرای 95 درصدی دستورات FATF توسط دولت روحانی، نه تنها گشایش بانکی ایجاد نشده، بلکه هم ارزش پول ملی کاهش یافته و هم تحریم ها افزایش یافته است.  

** وحشت اصلاح طلبان از قالیباف همچنان ادامه دارد

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «چالش های سرهنگ برای ریاست پارلمان» نوشت:« قالیباف ناکام انتخابات ریاست‌جمهوری بالاخره توانست در انتخابات مجلس آن هم در شرایطی که اصلاح‌طلبان حضور نداشتند و یا خیلی محدود چند کاندیدا را در این دوره داشتند توانست به عنوان سر لیست اصولگرایان در این دوره به مجلس راه یابد. شهردار سابق شاید ازا ین طریق بتواند رویای خود را برای رسیدن به پاستور محقق کند و از صندلی ریاست بهارستان راهی پاستور شود. اما این تمام ماجرا نیست. محمدباقر قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست موانع زیادی را پیش‌رو دارد از فرزندان مصباح تا میرسلیم و اصولگرایانی که چندان موافق نواصولگرایی نیستند».

اصلاح طلبان در انتخابات مجلس با ترافیک کاندیدا مواجه بودند برای همین در تهران نتوانستند به لیست واحد برسند و در نهایت با چند لیست متعدد در انتخابات حضور یافتند. این طیف در انتخابات مجلس با شکست سنگین مواجه شد. در حقیقت اصلاح طلبان در انتخابات، به کارنامه خود باختند.

حالا این طیف حساب ویژه ای بر روی اختلاف میان نمایندگان مجلس یازدهم باز کرده است. نمایندگان مجلس باید با هوشیاری با این مسئله برخورد کرده و تلاش اصلاح طلبان برای به حاشیه رفتن مطالبات و مشکلات مردم را ناکام بگذارند.

این روزها قالبیاف با کارنامه ای درخشان، خود را برای حضور در مجلس آماده کند. اما این کارنامه پربار، همچنان کابوسی بزرگ برای اصلاح طلبان است. وحشت اصلاح طلبان بی کارنامه از قالیباف همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    6 44
    ما به کمک پرزیدنت ترامپ نیازمندیم. او خیر و صلاح ما رو میخواد
    • سید IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      29 6
      اصلاح طلبان تهوع آور ظاهراً هر نوع گرفتاری برای کشور و ملت ما را به عنوان فرصتی برای عشوه بازی پیش کدخدا از دست نمی دهند! پس علی الحساب از این پیش آمدها چندان هم نباید ناراحت باشند!!!
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    7 27
    پذیرفتن کمک در شرایطی که ملت ایران نیازمند آن هستند گدایی نیست. در شرایط حاد و بحرانی ملتها به کمک همدیگر نیازمند می شوند چرا این رفتار مقدس و پاک را با گدایی مقایسه می کنید.؟..شاید یکی از راه های رفع دشمنی و کدورت و نزدیک شدن دو ملت و دو دولت ایران و آمریکا همین باشد...توسعه کینه و دشمنی از هر طرف صورت بکیرد باطل است....همه باید لجاجت را پایان دهند تا دنیا به صلح برگردد مردم دارن خفه می شوند .
    • امیر IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      20 5
      دوست عزیز اگر به رفتار چندین ساله سردمداران آمریکا بنگریم خواهیم دید که هیچ گاه به ما کمک نکرده اند و تا توانسته اند در جهت سرنگونی نظام و مردم اقدام کرده اند و اینکه آزموده را آزمودن خطاست.ثانیا بسیاری از کشورهای دوست هستند که با نیت سالم حاضر به کمک هستند.ساده نباشیم و گول نخوریم.بصیرت بصیرت بصیرت
    • SE ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      37 3
      محموله کمکی که امریکاییها بفرستند ممکنه آلوده به ابولا و یا حتی ویروس خطرناکتر از کرونا باشه
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    6 37
    کرونا یک بیماری عفونی که گسترش پیدا کنه دیگه نمیشه جمعش کرد ، بپذیرید که کشور آمادگی مقابله با این ویروس رو نداره از فردا بترسید خواهشا . دیروز نترسیدید امروزمون اینه
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      24 0
      تا وقتی که یه عده مثل شما آیه یاس می خوانند و تا وقتی یه عده بی شعور ماسک و دستکش و دستمال های آلوده شان را در خیابان رها می کنند و تا وقتی یه عده مسئول و آقازاده و مافیای دزد احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده را انجام می دهند باید هم از فردا ترسید
  • سامان IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    19 0
    آقای گلابی! گلابی های برجامتون که به ما نرسید. مطمینم که هر چی از آمریکا بگیرین به مردم نمی دین.
  • امیر IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 2
    دوست عزیز اگر به رفتار چندین ساله سردمداران آمریکا بنگریم خواهیم دید که هیچ گاه به ما کمک نکرده اند و تا توانسته اند در جهت سرنگونی نظام و مردم اقدام کرده اند و اینکه آزموده را آزمودن خطاست.ثانیا بسیاری از کشورهای دوست هستند که با نیت سالم حاضر به کمک هستند.ساده نباشیم و گول نخوریم.بصیرت بصیرت بصیرت
  • حسين DE ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    21 0
    اين يارو جعفر "گلابى" فكر كنم از "گلابى" برجام بهره برده.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    14 0
    ذلت از سر تا پای اینها می باره
  • رسول CA ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    12 0
    به این میگن نعل وارونه زدن اکثریت ملت همه را رد کرد.حالا خدا کند منتخبین در عمل نه در حرف پایان کار کار نامه قبولی داشته باشند
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    3 3
    نمیدانم نوشته روزنامه آرمان شوخیست یا جدی!! هر چه هست نمونه کاملی از حماقت، جهالت است، این بیشعور حتی از تاریخ کری خوانیهای سیاسی میان دول متخاصم بیخبر است، ولشان کنید برای دو روز دو دنیا زیر کفش نتانیاهو را هم لیس نیزنند. حاکمیت اگر اقدام نکند مردم آماده تسویه حساب با برخی ناموس فروشان بی... خواهند شد.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    2 14
    درخواست کمک کنید از هر کشوری که می دانید فقط خواهشها سریع تصمیم بگیرید
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    18 5
    سلام. اولا سرهنگ نیست و سردار است احتمالا، سرتیپ. ثانیا درد و بلاش بخورد تو سر ژنرالهای دولت و حقوق دان. حداقل، اگر کار گران تحویل داد آسایش تهرانیها را به همراه داشته و لی ژنرالها اسم امثال پری بلنده را روی خیابان هایی که بنام اسطوره هستند گذاشتند.
  • SE ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    16 2
    تف به آن دستی که خواهان کمک امیریکا باشه
  • SE ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    13 2
    شما در البانی به دریافت تجقر و کمک از امریکا عادت دارید
  • BG ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    6 1
    یکی نیست به این یارو بگه : آخه "گلابی" اون یارو اگه بتونه کاری بکنه، برای خودش میکنه ...
  • حسن IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 2
    وعده دوروغین ترامپ جهت کمک به مبارزه با کرونا در ایران بعضی از اصلاح طلبان را وسوسه نموده وهی در رسانه های زنجیره و تبلیغاتی خود میدمند که باید دست گدایی بسوی دولت فریبکار و خبیث آمریکا دراز کنیم تا مردم غیور ایران دوبارتحقیر شوند این جماعت انسانهای بی بصیرتی هستند همیشه بدنبال سرافگنده شدن ایرانند دانشمندان و پرسنل کادر درمانی وپزشکی ومردم غیور و نظام دوست ایران خود توان مبارزه مناسب با این بیماری را دارند و نیازی به رفتن زیر بار ذلت وخفت دولت خبیث آمریکای جنایتکار ظلم نیست ان الله ارحم الراحمین
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 2
    مشكل ترامپ واصلاح طلبان دراينست كه اصلاج طلبان منتظرند ترامپ همچون افغانستان وعراق درايران مطاخله نظامى بكند وترامپ هم منتظر است اصلاح طلبان مثل انقلابهاى رنگى نظام را سر نگون كنند هردو ازهم نا اميد شده اند ورهبران اصلاح طلب درداخل كم طرفدار شده اند وانتخابا ت را ناجور باخته اند وتوان حفظ خود درقدرت راندارند نتبجه اينكه كشور ما درحال حاضر فاقد دشمن داخلى وخارجى است واين را ما مديون حماقت هاى اصلاح طلبان هستيم
  • ۱۲۵ IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    رفتار اصلاح طلبان با قالیباف ما را به یاد رفتارهایی می اندازد که باشهید بهشتی میشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس