ویژه های مشرق 24 اسفند

گره زدن مسئله دریافت پول از صندوق بین المللی پول به مسئله FATF توسط اصلاح طلبان، یکبار دیگر ثابت کرد که برجام هیچ خاصیتی ندارد و جز ضرر و خسارت، هیچ نتیجه دیگری برای مردم ایران نداشت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**برای مقابله با بحران کرونا، باید FATF را تصویب کنیم

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «وام، راه FATF را می گشاید؟» نوشت: «این روزها کرونا حیات بسیاری از انسان‌ها در سراسر جهان را به خطر انداخته است...رئیس کل بانک مرکزی، با ارسال نامه‌ای به رئیس صندوق بین‌المللی پول، خواستار استفاده از حق ایران برای بهره‌مندی از سریع آن صندوق برای مدیریت اثرات کرونا شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «باید توجه داشت که صندوق بین‌المللی پول تحت نفوذ مستقیم آمریکا قرار دارد و قرارگرفتن ایران در لیست سیاه FATF هم شرایط را برای دریافت این تسهیلات سخت می‌کند... موضع خصمانه آمریکا علیه ایران و نفوذ این کشور بر صندوق بین‌المللی پول باعث شده ابهامات زیادی در رابطه با واکنش صندوق نسبت به درخواست ایران به وجود آید. همچنین قرارگرفتن ایران در لیست سیاه FATF می‌تواند مانع دیگری در تامین مالی از خارج حداقل در کوتاه‌مدت باشد».

اصلاح طلبان مهارت خاصی در کاسبکاری سیاسی دارند. این طیف در مقاطع خاص(زلزله، سیل، سقوط هواپیما و...) با موج سواری بر احساسات مردم در پی کسب منافع قبیله ای و سیاسی است.

در روزهای گذشته، فعالین اصلاح طلب مدعی بودند که «بهانه کرونا، فرصت خوبی برای مذاکره و توافق با آمریکاست»! حالا این طیف به بهانه مسئله کرونا، دریافت پول از صندوق بین المللی را به FATF گره زده است.

یکی از علت های اصلی عدم تصویب لوایح پالرمو و سی اف تی این بود که موافقان این لوایج، هیچ دلیل فنی و کارشناسی برای قانع کردن صاحبنظران و کارشناسان نداشتند، برای همین حالا حامیان FATF که دستشان از دلایل فنی و کارشناسی خالی است، در پی آن هستند تا با موج سواری بر احساسات مردم، این لوایح خسارت بار را تصویب کنند.

نکته قابل تأمل این است که پیش از ایران، کره شمالی هم پالرمو را تصویب کرد و هم سی اف تی، اما به هیچ عنوان از لیست سیاه FATF خارج نشد. این سازمان اعلام کرد که حالا نوبت توان دفاعی کره شمالی است و باید در این خصوص اقدامات مدنظر FATF در این کشور اعمال شود.

گره زدن مسئله دریافت پول از صندوق بین المللی پول به مسئله FATF توسط اصلاح طلبان، یکبار دیگر ثابت کرد که برجام هیچ خاصیتی ندارد و جز ضرر و خسارت، هیچ نتیجه دیگری برای مردم ایران نداشت.

**ربیعی:منتقدان دولت، سال‌ها حسرتِ کسبِ قدرت، پیرشان کرده

«علی ربیعی» سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «در این وانفسا روحانی کجاست؟» نوشت: «این روزها می‌بینیم که عده‌ای روی تلی از رنج و نگرانی مردم به تعبیر محاوره‌ای، شیک و مجلسی نشسته‌اند و فیلم تولید می‌کنند و بیانیه می‌نویسند. این گروه فیلم‌هایی می‌سازند که به استودیو و هزینه نیاز دارند و ساخت‌شان کار عموم مردم نیست. یک جمله رئیس جمهوری درباره شکل جدید جلسات ستاد ملی کرونا را طوری القا می‌کنند که انگار دولت فقط در قالب هفته‌ای یک جلسه و چند ساعت وقت متوجه کرونا است».

ربیعی در ادامه نوشت: «تمام جلسات هیأت دولت هفته‌ای دو روز و ۸ ساعت به کرونا اختصاص دارد، در شورای معاونین تمام وزارتخانه‌ها با دستور کار کرونا جلسه برگزار می‌شود. اقدامات و عملکرد وزارتخانه‌ها بنا به تصویب هیأت دولت معطوف به کرونا شده است. کرونا دل مشغولی و زندگی روزمره تمام دولت شده است. رئیس جمهوری روزانه تماس‌های تلفنی با استانداران دارد و دستورات لازم را صادر می‌کند. من حداقل هفته‌ای سه بار در جلسات مختلف در بحث کرونا با رئیس جمهوری مشارکت دارم».

سخنگوی دولت در ادامه نوشت: «دولت را متهم به خستگی می‌کنند اما من فکر می‌کنم خسته واقعی آنها هستند که از آرامش مردم خسته شده‌اند و مایلند هر چیزی - حتی اپیدمی کرونا - برای‌شان نان قدرت بپزد. سال‌ها حسرت کسب قدرت پیرشان کرده است. سؤال این است: آیا آقای ترامپ هر روز در رسانه‌ها برای کرونا جلسه می‌گذارد؟ کدام رئیس جمهوری در تلویزیون می‌گوید مردم من امروز در جلسه بودم؟».

متاسفانه دولت آقای روحانی به هیچ عنوان انتقادپذیر نیست. دولتمردان تاکنون بارها منتقدان را آماج فحاشی و تهمت قرار داده اند. برخی دولتمردان پیش از این، منتقدان را با تعابیری همچون: «بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و …» خطاب قرار داده بودند.

کم کاری دولت در مسئله کرونا، حتی صدای برخی اصلاح طلبان را نیز درآورده است. در همین رابطه «شهربانو امانی» عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران نوشت: «در این روزها که آقای روحانی و معاونش باید فعالانه تر و با جدیت بیشتر در صحنه حضور داشته باشند، با مردم گفت و گو کنند و...خبری از آنها نیست. ظاهرا همه از شنبه سرکار رفته اند و دولت به تعطیلات».

همچنین «مجید فراهانی» عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران نوشت: «ده روز پیش رئیس‌جمهور کره جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا 'شرایط جنگی' اعلام کرد و همه امکانات کشور در همه حوزه‌ها وحتی نیروهای مسلح را برای مبارزه همه جانبه با کرونا بسیج نمود و امروز توانست روند ابتلا را تقریبا متوقف کند؛ رئیس‌جمهور ما کجاست؟ ! ».

متاسفانه اقدامات آقای روحانی در برهه های مختلف (سیل، زلزله، کرونا و...) هیچ تناسبی با جایگاه، اختیارات و قدرت قانونی رئیس جمهور ندارد.

** رویای خانه دارشدن، نتیجه کم کاری دولت در حوزه مسکن

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «بسیاری از تحلیلگران بازار مسکن را جزو اصلی یک اقتصاد می-دانند و معتقدند که در پیش گرفتن روند مناسب در این بخش، می‌تواند دستاوردهای خوبی را برای اقتصاد به همراه داشته باشد. بازار مسکن از اواخر سال ۹۶ و همزمان با نوسان و افزایش قیمت دلار تحولات خاصی را تجربه کرده است. افزایش قیمت مسکن به‌طور تقریبی از اواسط سال ۹۷ شروع شد و تا اوایل سال ۹۸ ادامه داشت، به شکلی که خرید خانه برای بسیاری از مصرف-کنندگان واقعی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شد».

رسانه های اصلاح طلب تاکنون بارها از وضعیت غیرقابل قبول اقتصادی در کشور گلایه کرده اند. در همین رابطه، بازار مسکن به دفعات توسط رسانه های این طیف مورد نقد قرار گرفته است. اما اصلاح طلبان هیچگاه به علت ایجاد این وضعیت اشاره نمی کنند.

وضع موجود در حوزه مسکن، نتیجه قصور و تقصیرهای دولت آقای روحانی است. عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن در دولت روحانی که مشهور به بی کفایتی بود، صراحتا اعلام کرد که «به نساختن مسکن، افتخار می کنم»!

رهاکردن مسکن مهر، عدم اجرای مسکن اجتماعی، بی توجهی به اخذ مالیات از واحدهای خالی، رهاکردن بازار اجاره بهای مسکن و...از جمله قصور و تقصیرهای دولت روحانی در حوزه مسکن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 9
  • مرصاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    42 1
    انشااله ؛ شما افسادطلبان غربزده که سقط شدین ، تو قبر هرکدوم از شما ها ، یه نسخه از FATF رو میذاریم !!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      0 0
      :))))))))))
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      9 1
      یه کپی از برجامشون هم براشون بذار شاید تو قبر یه سیب و گلابی بهشون دادن!!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    25 1
    ضدانقلابیون اسلاحی(نام جدید اصلاح طلبها) از کرونا هم برای حمله به انقلاب استفاده میکنند! همه دنیا با هم همدردی میکنند اینجا امنیت روانی رو بهم میزنند!شایدهم پخشش کار مزدورهای شیطان بزرگ باشه.مثل اون قرص های لای کیک برای ناامنی روانی درست کردن9336
    • SE ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      8 0
      اصحالی بیشتر بهشون میاد
  • مهربان IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    27 1
    از دولت پیر و خسته انتظاری نباید داشت و همچون روحانی در منزل بمانیم
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    8 4
    نه کار دارم و نه بیمه. با آخرین پس اندازم زندگی میکنم تا یک ماه کارم تمامه. به گدایی میرسه، اما گدایی نخواهم کرد یا مرگ یا زندگی...
  • جوان ایرانی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    15 0
    آقای ربیعی همین که سخنگوی این دولت پیر و خسته شما هستی و رییس جمهور آن هم روحانی … مردم ایران را بس است……
  • DE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    3 0
    برای مقابله با بحران کرونا،بایستی با کرونا یک برجاک (برنامه جامع کرونا) امضاع کنیم و دایم کرونا را از این جلسه به اون جلسه کشیده و فرصتش را بسوزانیم تا ورشکست فرهنگی و اقتصادی که شد مجبور شود FATF راتصویب کند تا مابتوانیم تمام راههای نفوذ و دوستانش را شناسایی و خنثی کنیم.این رمز پیروزی بر کروناست.
  • محید IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    10 0
    شما ها ۶ سال است که از شدت خدمت بعضی اوقات بی هوش می شود مثل در عرصه مسکن .اشتعال و.....
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    21 0
    برای از بین رفتن رکود و عقب ماندگی باید اصلاح طلبها از کرونا بمیرند
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    11 0
    برای وارد کردن کدام کمک می خواهید fatf را تصویب کنید؟ وارداتی که در دهه ی 60 ایدز را به ارمغان آورد؟
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    1 3
    موافقان این لوایج، هیچ دلیل فنی و کارشناسی برای قانع کردن صاحبنظران و کارشناسان نداشتند، مخالفان چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    9 0
    دیگر فرصتی نمانده تا مجلس جدید- به هرچی می خواهید متوسل بشوید که پایان کار شما و این لوایح و قراردادهای ننگینتان دارد فرامیرسد...
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    11 0
    به خدا قسم اگر می تونستم میومدم همه این افساد طلبان منافق رو با دستان خودم خفه می کردم. به غیر از شهید قاسم سلیمانی ما (( فقط در همین دفاع مقدس)) ده ها هزار شهید دادیم ده ها هزار جوان. شهدایی که در جوانی بودند و عمرشون رو به انقلاب دادند. هزاران قاسم سلیمانی برای انقلاب برای راحتی ما شهید شدند. این اسهال طلب های نفوذی منافق از این که روی خون همه اینها پا بذارن هیچ شرمی نمی کنند.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    10 0
    خدایا به خون ریخته شده شهید قاسم سلیمانی به خون ریخته شده تمام شهدای دفاع مقدس و سوریه و ... به خاطر امام زمان قسمت میدیم خودت این جماعت منافق رو به هلاکت برسون.
    • قاسم IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      2 0
      سرنوشت هر قومی به دست خودشه نه خدا. چاره کار فقط اینه که در انتخابات ریاست جمهوری دست افساد طلبان غربگدا رو از رسیدن به پاستور کوتاه کنیم. و الا تا وقتی که افسادطلبان پایگاه اجتماعی شان را از دست نداده اند، وضع کشور درست شدنی نیست. فقط بصیرت سیاسی.
  • ع. م IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    3 0
    خواهشٱ این ویروس کرونا را از ملت ومملکت ریشه کن کنید بهتر از برجام وFATF هست
  • نواب صفوی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    4 0
    زر زنی از نوع آرمان ملی.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    1 1
    مشرق. خدا شفاتون بدهد.در ضمن قبلا منظور از مشرق در ادبیات سیاسی شوروی و اعوان و انصارش بود و حالا روسیه و اعوان و انصارش .شما کجای کار هستید.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      1 1
      مشرق در قرآن آمده مشارق الارض...وهیچ ربطی به چیزایی که گفتی نداره.!!!
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    1 2
    آنقدر چرت نگید یه آدم عوضی بنام ترامپ اومد باب میل شما وگرنه همه چیز داشت خوب پیش میرفت. شماها انحصارطلبان هم از خدا خواسته بر خر مراد سوار شدید. اما مطمءن باشید حنای شماها دیگه پیش مردم رنگ نداره.
  • علی علیمحمدی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    مردم را به بهانه fatfتحت فشار قرار ندهید ای وابسته به آمریکایی های ملعون
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    شواری شهر اسم خیابونا رو عوض کنه بسه کلی زحمت کشیدید لطفا خودتونو بیشتر خسته نکنید
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    ان شالله ما به کوری چشم اصلاح طلب غربگرای منافق و خائن، دولت جوان و انقلابی مطابق فرمایشات رهبر عزیزمون تشکیل میدیم. شما هم بفرمائید جهنم برای ادامه مذاکراتتون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس