روزنامه های 4 دی

چه تضمینی وجود دارد که با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا تمام شود؟! آیا آمریکا در گام های بعدی، توان موشکی، قدرت منطقه ای، حقوق بشر، قانون اساسی و...را به عنوان بهانه های جدید مطرح نمی کند؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** حمایت معاون روحانی از یک جاسوس فراری

«عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «کاوه مدنی بدون اینکه دلیلی داشته باشند محکوم شد. گفتند ایشان دو پاسپورت دارد که نداشت. گفتند ایشان دین و ایمان ندارد که ایشان فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) بود...اینها کسانی هستند که همیشه توهم توطئه دارند. می‌خواهند بدون اینکه دلیلی داشته باشند تهمت بزنند. اینها می‌گویند کسانی که با مرکز تحقیقات بین‌المللی در ارتباط هستند عضو راکفلر و صهیونیست هستند...حالا بند کردن به من عیسی کلانتری یا کاوه مدنی، جزو بدسلیقگی یک عده از کسانی است که انقلاب را مال خودشان می‌دانند».

کلانتری در ادامه در پاسخ به این سوال که «در دوره شما خیلی با محیط زیست امنیتی برخورد شد؟» گفت:«بله محیط زیست را امنیتی کرده بودند».

گفتنی است در شهریور ۹۶، کاوه مدنی با حکم عیسی کلانتری معاون سازمان محیط زیست شد. نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های معاند که از کوچکترین التهاب و آشوب و هرج و مرج در ایران ذوق زده شده و همواره در مهیاکردن فضا برای تحریم مردم ایران از یکدیگر سبقت می گیرند، از انتصاب کاوه مدنی به شدت استقبال کرده و تاکید کردند که یک «جوان نخبه» در دولت ایران مشغول به کار شد.

کاوه مدنی برای پیوستن ایران به معاهده خسارت بار پاریس به شدت تلاش کرد. این در حالی است که آمریکا زیر بار تعهدات تحمیلی این معاهده نرفت و اعلام کرد برای حفظ آمریکا و منافع مردمش از این معاهده خارج می‌شود. خروج آمریکا از معاهده پاریس در دولت اوباما پیگیری و در دولت ترامپ قطعی شد.

کاوه مدنی بعد از مفتوح شدن پرونده قضائی او در پیوند با جاسوسی از مراکز نظامی- در حالی که ممنوع الخروج بود- در قالب مأموریت از ایران فرار کرد(یا به عبارتی فراری داده شد) و مستقیماً به مرکزی ضدایرانی رفته و در آن‌جا استقرار یافت. مرکزی که پیش از آن نیز وی با آن در ارتباط بود و همکاری می کرد.

لازم به ذکر است که عملکرد غیرقابل قبول عیسی کلانتری در دوران وزارت کشاورزی در دولت سازندگی، نقش مهمی در بحران امروز آب کشور دارد و امروز وی در رأس سازمان حفاظت محیط زیست، هیچ برنامه جدی و ملموسی را در جهت بهبود اوضاع محیط زیست کشور به سرانجام نرسانده است. وی از مخالفان جدی خودکفایی است و خودکفایی را رویکردی «مزخرف»! می داند.

** فلاحت پیشه: با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا از بین می رود

«حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت در مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «هنوز فرصت باقی است و به عقیده نگارنده، ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود با تصویب کنوانسیون‌های پالرمو و CFT بهانه‌های بین‌المللی را از بین برده و تحریمی از درون را علیه کشور اعمال نکند».

فلاحت پیشه در ادامه نوشت:«حالا و در شرایط کنونی تصمیم‌گیران حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرحله نخست باید مسوولیت تصمیم خود را بپذیرند و در مرحله دوم باید بدانند که با رد پالرمو و CFT اوضاع از شرایط کنونی نیز سخت‌تر خواهد شد؛ چرا که مستقیما مساله معیشت عمومی و اقتصاد ایران در میان است. بنابراین بهتر آن است که از همسایگی ایران و کره شمالی در "لیست سیاه" این گروه جلوگیری به عمل آورند و بهانه دست دشمنان ایران ندهند».

فلاحت پیشه مدعی شده است که با تصوب لوایح مرتبط با FATF بهانه های آمریکا از بین می رود. مگر پیش از این، صنعت هسته ای ایران بهانه نبود؟! آیا با امضا و اجرای برجام، بهانه ها تمام شد؟! چه تضمینی وجود دارد که با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا تمام شود؟! آیا آمریکا در گام های بعدی، توان موشکی، قدرت منطقه ای، حقوق بشر، قانون اساسی و...را به عنوان بهانه های جدید مطرح نمی کند؟!

لازم به ذکر است که کره شمالی علیرغم اینکه مدت هاست به پالرمو و CFT پیوسته اما هنوز از لیست سیاه FATF خارج نشده است. علیرغم اینکه کره شمالی دستورات FATF را اجرا کرده، این سازمان بین دولتی اعلام کرده که باید در گام بعدی مسئله موشکی کره شمالی بررسی شده و تا اطلاع ثانوی از خروج از لیست سیاه خبری نیست.

آنچه بدیهی است اینکه اولا بهانه های آمریکا- با توجه به خوی غارتگری و سلطه گری کاخ سفید- تمام شدنی نیست و ثانیا راه حل رفع مشکلات کشور، FATF و برجام و...نیست، بلکه دیپلماسی عزتمند، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از توان عظیم داخلی است.

** اصلاح طلبان وفاداری خود را به مردم‌سالاری ثابت کرده‌اند

«غلامرضا ظریفیان» معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «در شرایط حاضر به رغم برخی نامهربانی‌ها در برخورد با جریانی که وفاداری خود را به مردمسالاری ثابت کرده، در دفاع از حقوق مردم کارنامه روشن و شفافی دارد و در دفاع از خود این نظام نیز زحمات زیادی کشیده، شاهدیم که با نیروهای مطرح و توانمند این جریان برخورد لازم و مناسب صورت نمی‌گیرد؛ که در مجالس گذشته و مجلس فعلی شاهد آن بوده‌ایم.

ظریفیان در ادامه نوشت:«اینکه اساسا اصلاح‌طلبان وظیفه خود می‌دانند مردم را به حضور در عرصه انتخابات ترغیب کنند امری پیشینی است که در مبانی معرفتی آنهاست، اما اینکه خود اصلاح‌طلبان چگونه و با چه صف‌بندی و توانی در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند، منوط به این است که در نهایت پس از تایید صلاحیت‌ها ببینند که چه سرمایه‌ای برای آنها خواهد ماند».

ظریفیان مدعی شده است که اصلاح طلبان وفاداری خود را به مردمسالاری ثابت کرده اند. نمونه آشکار در رد این ادعا، فتنه ۸۸ است. طیف اصلاح طلب در آن سال با دروغ تقلب کشور را ماهها در آشوب و التهاب فرو برد.

اصلاح طلبان هیچ اعتقادی به مردم سالاری دینی ندارند. این طیف حتی به قانون نیز بی توجهی کرده و آن را زیر پا می گذارد. یکروز با زیرپا گذاشتن رای مردم و رویز دیگر گردن کشی مقابل نظارت استصوابی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    30 1
    مگر پیش از این، صنعت هسته ای ایران بهانه نبود؟! آیا با امضا و اجرای برجام، بهانه ها تمام شد؟! چه تضمینی وجود دارد که با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا تمام شود؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      19 1
      برادران و خواهران این پیمان تحمیل قانون اربابان به بردگان است - یک میلیون بار که من در اینجا ذکر کردم. واقعاً ، علائم دست فراماسونری آنها را بررسی کنید ، یکی در کت می گذارد ، دیگری آن را مثل صدر اعظم آلمان نگه می دارد ...
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      14 1
      امریکایی ها می گویند برای تاثیر کامل فشار حداکثری باید FATF در ایران اجرایی بشود اصلاح طلبان هم همین را می گویند !
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 16
    بهتر آن است که از همسایگی ایران و کره شمالی در "لیست سیاه" این گروه جلوگیری به عمل آورند و بهانه دست دشمنان ایران ندهند
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      14 1
      علیرضا فقیهی راد، کارشناس مسائل سیاسی درباره این ادعا نوشت:«حامیان تصویب لوایح استعماری FATF که از منظر کارشناسی دستشان خالی است، روی به اظهارنظرهای سیاسی چون اگر ایران به کنوانسیون‌های پالرمو وCFT نپیوندد مانند کره شمالی در لیست سیاه FATF قرار می‌گیرد آورده‌اند. حال آنکه بررسی تجربه کره شمالی نشان می‌دهد که اتفاقا جریان غرب‌گرا با فشار و تحمیل لوایح استعماری FATF قصد دارند ایران را در مسیر غلط کره شمالی بیندازد. چرا که یک بررسی ساده نشان می‌دهد با وجود پیوستن کره شمالی به پالرمو و CFT، نام این کشور از لیست سیاه FATF خارج نشده است».
    • سید IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      17 2
      هرچه نادان تر و بی سوادتر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر! یک نمونه
    • اسد IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      تقصیرت نیست!! سواد نداری! کره شمالی اف ای تی اف رو پذیرفته اما هیچ فایده ای واسش نداشته. آخه حرف امثال فلاحت پیشه رو چرا بدون مطالعه قبول می کنی؟
  • ه حسینی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    20 0
    ابتدا گفتید با برجام میخواهیم جلوی بهانه گیری امریکا را بگیرید حال با پالرمو و غیره . کشوری که شما لیدرش باشید دیگه نیاز به دشمن ندارد . خوش به حال دشمن شما که همه اش دنبال بدست آوردن دلش هستید حشمت جون
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    16 0
    در جواب این افراد باید فقط گفت جواب ابلهان خاموشی است چرا که نرودمیخ آهنی در سنگ درمخ این ابلهان فرو نمی رود که ما نیازی به میوه های گندیده FATF نداریم اینقد خودتان را سنگ روی یخ نکنید یا وسیله ایی برای خندیدن مردم برای یاوه گویی ها و جوکهایتان
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    14 0
    بهانه هی هست تا بخواهی. هرکسی ادعا کرد با اف ای تی اف وضعمان بهتر می شود باید تعهد بدهد اگر نشد(طبق تعهدات طرف خارجی)، اینها باید اعدام شوند. مملکت شده کودکستان.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    19 0
    اصلاح طلبان خود را به نادانی میزنند وگرنه بهتر از هر کسی می دانند که آمریکاو غرب حتما سراغ مولف های موشکی و.....می روند پس اینان خیانتپیشه و وطن فروشند نه نادان .بچه دوازده ساله نیز این را میداند که FATF تله است برای گرفتار کردن نظام جمهوری اسلامی ایران در دام غربی‌ها.خدا خوار رسواشان کند.
  • حمید IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    13 0
    از دار و دستۀ تزویر و ریا انتظاری جز این نیست!
  • حسين DE ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    17 1
    آقاى فلاحت پيشه برو دنبال كشاورزى تو را چه به سياست، اصلاح طلبى وليبراليسم با خيانت درهم تنيده شده اند واين مختص ايران نيست،در سراسر دنيا عملكرد شماها(سوسيال دمكراسى وليبراليسم) در بهترين حالت خيانت به منافع ملى وپشت كردن به آرمانهاى انقلاب است،تصويب fatf وپيوستن به پالرمو وcft يعنى زانو زدن در برابر غرب و خيانت به آرمانهاى انقلاب،اين را تجربه اين چند ساله اخير به كرات ثابت كرده،مشكل در حاكميت ليراليسم خائن است نه پيوستن باين ويا تصويب اين چنين مسائلى،البته از وطن فروشان اصلاح طلب وليبرال انتظارى نيست.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    17 0
    چند سوال خیلی ساده از حامیان FATF که البته هرگز جوابی برایش ندارند. سوال اول: کدام رابطه بانکی بین المللی برای ایران مانده است که می ترسند در صورت عدم پیوستن ایران به FATF آنهم قطع شود؟ به عبارت دیگر وقتی کسی محکوم به اعدام شده حالا دوبار حکم اعدام برایش ببرند در عمل چه فرقی می کند؟ سوال دوم: چرا آمریکا اینقدر دلسوز ایران شده است و نگران عدم شفافیت مالی و فساد در ایران است؟ اگر در ایران فساد باشد که به نفع آمریکا است! سوال سوم: دلیل تمدید پی در پی ضرب الاجل برای پیوستن ایران به FATF از سوی این سازمان برای چیست؟ مگر دلشان برای ما سوخته است؟ خوب بگذارند ما تحریم و نابود شویم! سوال چهارم: با توجه به اینکه صرافی ها با کمک روشهای غیر شفاف در خال دور زدن تحریمها و رساندن ارز به ایران هستند اگر این شفاف سازی صورت گرفت و این راهها لو رفت و دلار به بالای صد هزار تومان رسید چه کسی را باید اعدام نمود؟
    • حسین IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      6 0
      خدا از دهنت بشنوه درود بر تو اگر کامنت اضافه داشتی تا علی آباد اینا رو فیتیله پیچش میکردی
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    11 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده.
  • محسن IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    17 0
    تا وقتی طوق بندگی شیطان بزرگ را به گردن نیندازیم بهانه های او هست . این نطق فلاحت پیشه همان نفوذ موریانه ای است
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      9 0
      ما طوق شیطان بزرگ راکه به گردن نمیندازیم که هیچ .بلکه ما آمریکا را زیر پا می گذاریم بفرمایش امام .!!!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      11 0
      ماطوق شیطان بزرگ را هرگز به گردن نمی اندازیم بلکه طوق بندگی خدا تا ابد برگردنمان است.وآمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.وما تا آخر به پای آرمانهای انقلاب امام حضرت آقا وشهدا ایستاده ایم.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    10 0
    FATF باتلاق اقتصاد ایران خواهد شد. آخه شما چرا اینقدر به دنبال بدست آوردن دل ابلیس هستید؟!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    11 0
    آقای فلاحت خسته با برجام هم شما خواستید بهانه را از آمریکا بگیرید؟ شد؟ حماقت حدی داره
  • رضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    11 0
    چقدر احمق هستن کسانی که هنوز دنبال جلب نظر امریکای سالخورده و فرسوده و در حال تمام شدن هستن ودین خود را بدنیای مرده امریکایی ها میفرشون تف به غیرت نداشته تان و لعنت خدا بر شما خود فروختگان
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    12 0
    فلاحت پیشه نماینده امریکا هستن ؟
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    11 0
    این فلاحت پیشته باید اسمش رو به خیانت پیشه تغییر بده معلوم نیست چرا اینقدر سنگ این قرار دادهای مشکوک رو به سینه میزنه شده عین مجلس دوره رضا قلدر
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    6 0
    اصلی ترین مشکل امریکا ظهور یک کشور مستقل در منطقه بود البته بهانه گیری های امریکا هیچ‌انتهایی نخواهد داشت چون مشکل امریکا با ایران ،استقلال ایران است ایران یا باید گاو باشد انهم از نوع شیرده یا باید الاغ باشد انهم از نوع بارکش و گرنه امریکا هیچ زمان ایران را به رسمیت نخواهد شناخت حالا هرچه بیشتر از استقلال ایران عقب نشینی شود امریکا جری تر خواهد شد و بیشتر حمله خواهد کرد تا جایی که همانطور که بدون شلیک یک گلوله صنعت هسته ای ایران را تعطیل کرد یک به یک قدرت بازدارندگی را تعطیل کند FATF را تحمیل کند قدرت منطقه ای ایران را تعطیل کند وقتی که بخواسته های نا برحق خود رسید در پایان ژست حقوق بشر بگیرد و کلا همان اولین خواسته اش را تحمیل کند که ویران کردن استقلال ایران است حالا به چه زبانی بگوید که جماعت غرب پرست و غربگدا و غرب باور که خدایگانشان غرب است باور کنند چیزیست محال این جماعت تا چوب حراج بر ایران نزنند از پای نخواهند نشست امید امریکا همین جماعت مصالحه کار میباشند کسانیکه برای اینکه به اصطلاح بهانه را از امریکا بگیریند استقلال کشور را به چالش جدی خواهند کشید.
  • CA ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    8 0
    رییس جمهور داره میگه راههای جدیدی برای پر کردن خزانه باز شده و باعث رشدد۱۱۴ درصدی شده در صورتی که آمریکا و صهیونیسم تا توانسته تحریم کرده. این یعنی عدم توانایی آمریکا در تحریم ایران. کشوری کاسه گدایی و تو‌سری خوری بایستی در دست بگیرد که قابلیت تحریم پذیری داشته باشد در صورتی که فشار حداکثری شکست خورده و مردم ایران نه نیازی می‌بینند و نه میخواهند به برده امریکا تبدیل شوند. لطفاً به این مردک تریبون رسمی ندهید.
  • سربدار IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    8 0
    امام خمینی(ره):همه غرب زدگیها ظلمت است اینهایی که توجهشون به غرب است توجهشون به اجانب است قبله شان غرب است رو به غرب توجه دارند اینها در ظلمات فرو رفته اند اولیاءشان طاغوت است ملتهای شرقی که به واسطه تبلیغات داخل و خارج بواسطه تعلیمات عمال داخلی و خارجی رو به غرب آورده اند وقبله آمال شان به غرب است خودشان را باخته اند و نمی شناسند خودشان را معاصر و مفاخر خودشان را گم کرده اند خودشان را باخته اند و گم کرده اند و به جای آنها یک مغز غربی نشسته است اینها اولیاءشان طاغوت است و از نور به ظلمات وارد شده اند
  • هوشمند IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    3 0
    دیگر مردم گول حرفهای مفت اصلاح طلبان را نمیخورند و هرگز نمگذاریم FATF تصویب شود . مگر پیش از این، صنعت هسته ای ایران را بهانه نمیکردند؟! آیا با امضا و اجرای برجام، بهانه ها تمام شد؟! چه تضمینی وجود دارد که با پیوستن به FATF بهانه های آمریکا تمام شود؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    باید راه خودمان که به صلاح و منافع کشور است طی کنیم بهانه های آمریکا تمامی ندارد زمانی تمامی پیدا می کند که جمهوری اسلامی در کار نباشد انفعال اصلاح طلبان و غربگراهای لیبرال تولید بهانه می کند نه مقابله با آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس