اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس یازدهم در استان فارس

حمله اصلاح‌طلبان به گام اول مردم؛ اصولگرایان توانایی خارق‌العاده‌ای ندارند. البته غیر از "قالیباف"!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حمله اصلاح‌طلبان به گام اول مردم

اصولگرایان توانایی خارق‌العاده‌ای ندارند، البته غیر از "قالیباف"!

غلامرضا انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب که چندی قبل انتخابات ایران را به انتخاب شدن بین میوه‌های گندیده تشبیه کرده بود[1]؛ طی یادداشتی در سرمقاله دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره پیروزی اصولگرایان نوشته است:

«انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد و به پایان رسید که بخش قابل‌توجهی از نیروهای اصلاح‌طلب و مردمی از حضور در رقابت بازماندند و نتوانستند خود را در معرض رأی مردم قرار دهند. امید آن است که به‌رغم همه این مسائل و پیروزی اصولگرایان در این میدان خاص، منتخبان مجلس آینده در پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی به شعارهایی که دادند، عمل کنند. آنها پیش از پیروزی در انتخابات به مردم گفته بودند که معضل اصلی کشور «ناکارآمدی در مدیریت» است و با وجود تحریم و فشار بین‌المللی می‌توان معیشت مردم را بهبود بخشید.»

او در ادامه می‌افزاید: اکنون آنها بیش از 75 درصد مجلس آینده را در اختیار دارند و می‌توانند وعده‌های خود را عملی کنند تا به مردم نشان دهند خود کارآمدند و رقیب ناکارآمد است. دوره‌های قبل که اصولگرایان و نیروهای تند به همین شیوه توانستند کنترل مجالس هفتم، هشتم و نهم را به‌طور کامل در اختیار بگیرند و همزمان قوه مجریه نیز در اختیار آنان بود، نتوانستند کاری انجام دهند و در نهایت کشور در بسیاری از مسائل با مشکلات جدی روبه‌رو شد. این در حالی بود که رئیس مجلس اصولگرا وعده‌هایی برای تبدیل کشور به ژاپن اسلامی می‌داد و رئیس‌جمهور اصولگرا از آوردن نفت بر سر سفره مردم سخن می‌گفت. اصولگرایان باید بپذیرند که آنان نیز توانایی خارق‌العاده‌ای ندارند و ساختار باید اصلاح شود![2]

*ما ضمن استقبال از تحدّی آقای انصاری در رؤیت کارنامه اصولگرایان و معتقدان به خدمتگزاری به مردم؛ این نکته را بیان می‌کنیم که بر خلاف اظهارات انصاری؛ اتفاقا حضور اصولگرایان در مجالس هفتم، هشتم و نهم برکات و ثمرات فراوانی داشت و مشخص نیست چرا انصاری تصمیم به پاره‌کردن ورق‌های کتاب تاریخ گرفته است؟!

آقای انصاری حکما در جریان هستند که طرح مشهور "تثبیت قیمت‌ها" در مجلس هفتم چگونه توانست دولت اصلاحات را مهار کند و اجازه گران شدن اقلام مایحتاج خانوار را ندهد!

طرحی که هنوز که هنوز است کینه آن در دل ستاد اصلاحات وجود دارد و هرازگاهی از سوی برخی رجال چپ، به طراحان آن از جمله دکتر احمد توکلی حمله می‌شود.

در بحث ناتوانمند بودن اصولگرایان نیز شاید بد نباشد که انصاری فقط یک نگاه گذرا به کارنامه اجرایی "محمدباقر قالیباف" در مدت 12 سال شهرداری تهران داشته باشد تا بفهمد که اصولگرایان توانایی خارق‌العاده دارند یا ندارند!

گفتنیست، ستاد جریان چپ؛ پس از تحریم خاموش و سپس شکست در انتخابات؛ اعلام کرده است که قصد ایستادگی دارد و بر همین روال (ایستادن در مقابل نظام و سیاه‌نمایی) خواهد ماند.[3]

این مقوله که ما از آن با عنوان "فعال شدن ژن مجاهدینی اصلاح‌طلبان" یاد می‌کنیم؛ فصل جدیدی از سیاست و امنیت را در کشور رقم خواهد زد...

***

برای جبران شکست انتخاباتی

کاسبان سیاسی کرونا از راه رسیدند

"عباس عبدی" از فعالان اصلاح‌طلب، طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور نوشته است: ویروس کرونا در حال تبدیل شدن به سنگ محک و ابزار سنجشی برای میزان اعتماد و کیفیت کارآمدی موجود است.

او سپس با مدعای ضرورت آرامش‌دهی به جامعه می‌نویسد: هر چه فکر کردم چگونه می‌توان هم به مردم آرامش داد و هم از حساسیت آنان کم نکرد فکرم به جایی نرسید. می‌دانید چرا؟ برای اینکه این رفتار فقط در جامعه‌ای رخ می‌دهد که اعتماد میان حکومت و مردم در حد مطلوب باشد. مردم باید به تمام سیاست‌ها یا حداقل به سیاست‌های رسمی در زمان بحران و اضطرار اعتماد داشته باشند. دقیقا مثل کسی که شب در خانه‌ای آرام می‌خوابد که آن خانه قفل‌های مطمئن دارد و ...

عبدی می‌افزاید: جامعه‌ای که هر روز و هر هفته با یک ادعای تازه مواجه شده که خلاف آن ثابت می‌شود و حقیقت به مردم گفته نمی‌شود، اعتمادش را از دست می‌دهد. حکومت و عناصر و نهادهای اجرایی آن به مثابه لنگر آرامش‌دهنده هستند و اجازه نمی‌دهند که امواج ناشناخته گوناگون آرامش مردم را سلب کنند. ولی افرادی که فقط تا نوک بینی خود را می‌بینند و به راحتی دروغ می‌گویند مثل آن چوپان دروغگو، در موقعیت‌های حساس که نیازمند اعتماد مردم هستند، دستان‌شان خالی است و گمان می‌کنند که دیگران علیه آنان توطئه کرده‌اند، در حالی که خودکرده را تدبیر نیست. این وضعیت محصول عمل آنان در گذشته دور و نزدیک است. روزی که قضیه هواپیمای اوکراینی رخ داد، باید متوجه می‌شدند که تکذیب‌های اولیه سود اندک و بسیار گذرایی دارد ولی زیان‌های آن بلندمدت و بسیار کلان است. کدام آدم عاقلی است که سود اندک و کوتاه‌مدت و چند روزه را به زیان هنگفت و بلندمدت ترجیح دهد؟

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه نیز می‌نویسد: اکنون در حال فرو ‌ریختن آوار شایعات هستیم. آواری که با وجود ناتوانی سازوکار ارتباطی رسمی به‌ویژه صداوسیما و فشل بودن نهادهای ارتباطی و فقدان فرهنگ پاسخگویی در این جامعه، قادر به مواجهه با این سیل شایعات نخواهد بود. متاسفانه باید گفت که بعید است ساختار تصمیم‌گیری در ایران قادر به ایجاد تحول و تطبیق دادن خود با مقتضیات جامعه باشد![4]

در همین حال، علی تاجرنیا، از دیگر فعالان اصلاح‌طلب نیز در یادداشتی در همین روزنامه با اشاره به ویروس کرونا و مسئله تحریم‌ها مدعی شده است که جامعه ایران دچار بی‌اعتمادی است![5]

*اصلاح‌طلبان سالهاست که با استشمام بوی فتنه اقتصادی؛ در حال القای این مفهوم هستند که جامعه ایرانی دچار بی‌اعتمادی است!

و در این راه نه تنها هیچ سندی را بر مدعای خود ارائه نمی‌کنند بلکه در مقابل؛ هر رخدادی حتی افتادن گربه از سر دیوار را نیز بعنوان نشانی از بی‌اعتمادی مردم به حکومت ایران تلقی می‌کنند.

این در حالی است که بر خلاف مدعای بدون سند آنها؛ ده‌ها دلیل و سند مثل رعایت قوانین موضوعه کشور از سوی مردم، حضور مردم در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها، قوّت امنیتی کشور، تشییع میلیونی سردار سلیمانی و دفع شدن فتنه‌ها و شرارت‌هایی مثل رخدادهای سال 88 وجود دارد که نشان از عمق اعتماد مردم به نظام اسلامی و مسئولان آن دارد.

عبدی همچنین در حالی به طرز کاملا ناجوانمردانه مدعی وجود مسئولان دروغگو در نظام اسلامی می‌شود و یا پای هواپیمای اوکراینی را به میان می‌آورد که آنچه در نظام جمهوری اسلامی دیده می‌شود صداقت است نه دروغ!

آیا عبدی می‌تواند یک مسئول شهره به دروغگویی در ساختار کلان نظام اسلامی به مردم معرفی کند؟!

و یا او چه ابهامی در مسئله اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی دیده است؟!

اینکه هواپیمایی با اشتباه هدف قرار می‌گیرد و قضیه آنقدر پیچیده است که مسئولان و کارشناسان در نگاه اول آنرا تکذیب می‌کنند و سپس مسئولان مرتبط قضیه بدون هیچ اجبار یا فشاری در کمترین زمان ممکن پس از کارشناسی مسئله؛ به عرصه می‌آیند و حقیقت ماجرا را با مردم در میان می‌گذارند؛ دروغگویی است؟!

اگر این دروغ‌گویی است پس در جهان آقای عبدی حرف راست کدام است؟!

ما همچنین به آقای عبدی توصیه می‌کنیم کمی کتاب بخوانند تا بدانند که شایعه در تمام حکومت‌ها و در تمام زمان ها بوده است و راه مواجهه با آن نیز حضور خواص و مراجع اجتماعی است که به نفع عقلانیت حکومتی وارد شوند و پادتن شایعات را ترشّح کنند.

در واقع در قضیه شایعه، چیزی که اسباب تأسف است "ابن‌الوقتی" و کاسبی از آلام مردم است نه خود شایعه که همواره در جوامع انسانی قابل بروز است.

ما همچنین به آقای عبدی و دوستانشان در ستاد اصلاحات که حتی از افتادن گربه از سر دیوار هم نتیجه می‌گیرند ساختار نظام جمهوری اسلامی فشل است! عرض می‌کنیم که ماجرای هیجانات ویروس کرونا هم به فضل الهی تمام خواهد شد، همانطور که رفتار حق‌گرایانه مسئولان نظامی کشور در ماجرای هواپیمای اوکراینی بر جان مردم و خانواده جانباختگان نشست.

و فی‌الجمله زمستان تمام خواهد شد اما روسیاهی به زغال می‌ماند.

عبدی باید به مخاطبانش پاسخ بدهد که این چه نظام فشل و فاقد اعتماد مردمی است که تبدیل به یک هژمون حکومتی، اقتصادی و نظامی در جهان شده است، نرخ بیکاری و فقر مطلق خود را کاهش داده و هیچ دورنمایی جز پیرمغزی و مرگ دشمنانش نیز در فراروی آن به چشم نمی‌خورد؟!

***

به روح‌ا... زم ظلم نشود!

معرفی چند همکار داخلی "آمد نیوز" و روح‌ا... زم

اخبار منتشره از دادگاه روح‌ا... زم، ادمین کانال معاند "آمد نیوز" حاکی از آن است که یکی از اتهامات اصلی وی، "تحریک و تشویق مردم به اغتشاش" در جریان حوادث سال 96 است!

زم در همین رابطه و در بخشی از دفاعیاتش در دادگاه اخیر خود می‌گوید: فراخوان‌های منتشره در آمد نیوز بخشی از آن‌ها در زمان مدیریت بنده نبوده و بخشی مربوط هم مربوط به مطالب ارسالی به ما می‌باشد.

به گزارش مشرق، متهم زم اضافه می‌کند: مگر با تحریک یک رسانه کسی به خیابان می‌آید؟ البته نمیگویم که اشتباهی در این خصوص نکردم و اگر اشتباهی کردم از دادگاه و مردم عذرخواهی میکنم.[6]

*اگر "تحریک و تشویق مردم به اغتشاش" یک عنوان اتهامی است پس باید خطاب به مسئولان محترم قضایی و امنیتی عرض کرد که آقای زم، نفر آخر از یک فهرست سیاه است.

فهرستی که در ابتدای آن کسان دیگری غیر از زم قرار دارند که اتفاقا نه تنها مثل زم در خارج از کشور نبوده‌اند بلکه مدت‌ها پیش از زم کار خود را در زمینه تحریک مردم و دعوت آنها به اغتشاش آغاز کرده‌اند...

مخاطبان محترم در جریان هستند که وبلاگ مشرق از چند سال قبل و مدت‌ها پیش از وقوع اغتشاشات دیماه 96؛ به فضل الهی، کراراً مسئله‌ای به نام "فتنه اقتصادی" را با رویکرد تحلیلی مورد اشاره قرار داد و فکت‌های این مقوله را با ذکر منبع در اختیار مخاطبان خود گذاشت.

فتنه‌ای که تاکنون شاهد دو پیش‌لرزه آن در دیماه 96 و آبان 98 بوده‌ایم و عوامل حدوث آن نه تنها قطع نشده‌اند بلکه با شدت بیشتری مشغول کارند.

ما بر اساس همین سابقه، تعدادی از فکت‌هایی که قبل از بروز اغتشاشات دیماه 96 توسط تعدادی از رجال اصلاح‌طلب و رسانه‌های این جریان خاص سیاسی با محتوای تحریک مردم و دعوت آنها به اغتشاش منتشر شده است را در اینجا بازنشر می‌کنیم:

1_ سعید حجاریان در سال 93: همین مردم برای پاشایی به خیابان آمدند و حمایت کردند. باید برای دیگر خواسته‌ها هم فشار اجتماعی وارد کنند.[7]

2_ ابراهیم اصغرزاده در آبان 96: وای به روزی که اکثریت جامعه خود را قربانی سیاست‌های اقلیت غارتگر ببیند آنگاه جامعه به دو پاره «غارتگر – قربانی» تقسیم می‌شود و کسی از انتقام قربانیان در امان نخواهد ماند. کسی دیگر نه به محافظه‌کار، نه به اصلاح‌طلب و نه به میانه‌رو رحم نخواهد کرد. آنگاه خیلی زود؛ دیر خواهد بود.[8]

3_ محمد کیانوش‌راد در سال 94: تأکید بر عبارتی تحت عنوان ".[9]

4_ محمدرضا تاجیک در سال 94: رفع تحریم‌ها فقط حدود ٥ درصد از اقتصاد کشور را سامان می‌دهد و ٩٥ درصد آن منوط به اتخاذ سیاست‌های درست اقتصادی در کشور است، اما احتمالا انتظارات مردم ٩٥ درصدی خواهد بود، و عدم تناسب آن تاثیر و این انتظار، به بیان تد رابرت‌گر، نوعی احساس محرومیت نسبی را به بدنه جامعه تزریق و آنان را مستعد اعتراض‌های رادیکال می‌کند.[10]

5_ روزنامه آرمان امروز در آبان 96 به نقل از هادی غفاری: «اقشار ضعیف در مرز انفجارند!»[11]

6_ روزنامه شرق در آبان 96: طبقه کارگر چنانچه بخواهد از پس سرمایه‌داری برآید باید دست رد بر سینه هرگونه ایدئولوژی و هرگونه حزب سیاسی بزند و با اتکا به نیروی خویش خود را به صورت شورایی سازمان دهد. همان‌گونه که جنبش روشنگری در قرن هجدهم به انسان آموخت که جرئت اندیشیدن به خود دهد، تجربه انقلاب اکتبر نیز این درس اساسی را به کارگران ایران و جهان می‌دهد: جرئت کنیم و روی پای خود بایستیم![12]

***

از این دست موارد بسیارند! و جالب است که صاحبان هیچکدام از این حرف‌ها، تیترها و گزارش‌ها حتی یک کلمه اصرار ندارند که "سیاست خیابانی" را تقبیح و خطاب به مردم تأکید کنند که خیابان ناممکن‌ترین گزینه است!

ما همچنین این گزارش سایت مشرق که در عنفوان روزهای اغتشاشات دیماه 96 و در روزهایی که تصور می‌شد "آمد نیوز" فراخوان خیابان می‌دهد! منتشر شد را نیز در اختیار مخاطبان و مسئولان محترم قرار می‌دهیم تا قضاوت بهتری پیرامون همکاران داخلی آمدنیوز شکل پذیرد.

شاید خالی از لطف نباشد که در خاتمه این نکته را یادآوری کنیم که احدی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب؛ قبل از اغتشاشات آبان 98؛ هم خواهان حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها شده بود و هم اینطور رهنمود داده بود که مردم پس از حضور خیابانی باید مراکز حساس نظام را نیز اشغال کنند...[13]

***

1_ mshrgh.ir/1035158

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/283541

3_ mshrgh.ir/1045019

4_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/143478

5_ http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/143479

6_ mshrgh.ir/1045423

7_https://www.farsnews.ir/news/13931211001652

8_mshrgh.ir/790005

9_ mshrgh.ir/820944

10_ mshrgh.ir/820944

11_ mshrgh.ir/792744

12_ mshrgh.ir/789516

13_ mshrgh.ir/1011192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ناشناس IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    اصلاح طلب ها که تکلیفشون معلومه تخم وترکه اسراییل اند.واما دوستان اصولگرا مردم گوششون پشمی نیست خیلی باهوش تر از اونی هستن که به مخیلتون نمیرسه پس حواستون باشه دردام شبه اصولگرا نیفتید
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
      17 2
      بزرگترین نقطه ضعف مجلس دهم وکیل الدوله بودن آن بود ان شاءالله مجلس یازدهم از منافع ملی و حقوق مردم دفاع می کند و وکیل الدوله نخواهد بود.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
      12 4
      کرونای بنفش باعث گرفتاری مردم و کاهش شرکت مردم در انتخابات شد.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    من نمی دانم این چه ادبیات زشت و دو رویی هست که در رفتار این آقایان اصلاح طلب موج میزند ... دولت ، مجلس ، مدیریت شهری و صدر تا ذیل ادارات و دستگاه های اجرایی در تسخیر هم کیشان و دوستانشان است و اما متاسفانه رفتار اپوزسیونی به خود می گیرند گویی انسان های مریخی دارند بر مردم مدیریت می کنند غافل از اینکه این وضع موجود دست پخت خودشان در انتخابات گوناگون است.... ببینید چه کردید که عده ای را بی اعتماد و عده ای راهم بر این داشتید که در انتخابات خط قرمز به رویتان بکشند
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
      13 1
      پاسخ قران به مدعیان اصلاح طلبی // وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌ //هرگاه به آنان (منافقان) گفته شود در زمين فساد نكنيد، مى‌گويند: همانا ما اصلاحگريم. //1- گرچه منافقان پندپذير و نصيحت خواه نيستند، ولى بهتر است آنها را مؤعظه و نهى از منكر كرد. «قِيلَ لَهُمْ» //2- نفاق، عامل فساد است. «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ» //3- ((منافق چند چهره بودن خود را مردم‌دارى واصلاح‌طلبى مى‌داند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»)) //4- منافق، فقط خود را اصلاح‌طلب معرّفى مى‌كند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» (ممكن است كسى دچار بيمارى سخت روحى باشد، ولى خيال كند كه سالم است.) //5- منافق با ستايش نابجا از خود، در صدد تحميق ديگران و توجيه خلافكارى‌هاى خويش است. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    اقای انصاری اصولگرایان باشندشمانباشیدبرای مملکت خوب است کاری نکنندوطن فردشی نمیکنند بروید گم شید
  • سید IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    خاطرجمعان کاسبان مذاکره با غرب ــ منظور همان اصلاح طالبان تهوع آور ــ ماند غریقی هستند که به هر خس و خاشاکی متوسل می شوند تا بلکه زنده بمانند! زهی گمان باطل! چون باور ندارند که خس و خاشاک، اصل وجودشان است و اگر قرار بود نجاتشان دهد تا کنون رَسته بودند!!!
  • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    103 6
    آیا عبدی می‌تواند یک مسئول شهره به دروغگویی در ساختار کلان نظام اسلامی به مردم معرفی کند؟! خود شما می توانید معرفی کنید وخیلی هم زیاد است
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    89 11
    آقای عبدی شما و امثال شما اعتمادو خدشه دار کردید وقتی رای نیاوردید و ریختید تو خیابون گفتید تقلب شده .واسه این انتخاباتم دیدید که چه تهمت هایی زدید!! شما میگید "یا ما بازی یا بازی نه" ولی به خدا قسم هیچ وقت از شما نمیگذرم و امیدوارم خدا رسواتون کنه و حقیقت معلوم شه به حق خون شهدا
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    47 15
    عین خر تو گل گیر کردید
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    93 7
    چرا نظام با این اصلاح طلبان که جاسوسی و خیانت شان رو شده است برخورد نمی کند؟!
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
      58 7
      بنظر من هم مردم دلسرد شدن اما نه از شرایط ، بلکه از جولان خائنا و نفوذیا
  • ناشاس IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    34 14
    نیما زم؟ منظورتون همون روح الله زمه دیگه
    • BE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      0 0
      بنده خداها پدر و مادرش اسم اینو گذاشتن روح الله بخاطر عشق به امام خمینی ، چه میدونستن بنده خداها ؟ خدا آخر و عاقبت همه ما رو بخیر کنه
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    71 6
    تمام اطلاعات دادن به غرب و آمریکا و اسراییل از داخل صورت میگیره وگرنه شاید دوربین های سر چهارراه ها برای آنان عکس و فیلم و اطلاعات میفرستند لعنت به شما که با این مردم ساده بازی میکنید خر خودتون هستید . کسی که با بی شرمی به خون شهدا و خط ولایت توهین و دهن کجی میکندباید اعدام شود . نمیدانم چرا با نرمی با این افراد خائن رفتار میشود. مرگ بر سازشکار مرگ بر منافق وطن فروش مرگ بر زن و بچه های آنها
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    40 6
    انصاری باعث شد احزاب مختلف در کشور درست بشه وقتی نماینده مشهد بودی چکار مفیدی انجام دادی که حالا کارشناس شدی
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    43 5
    به اصلاح طلبان باید گفت که این مجلس جدید نمیخواهد کار خارق العاده ای انجام بدهد. نباید هم انتظارات مردم را بالا برد، هرچند که اصلاح‌طلبان این کار را خواهند کرد و کوچکترین اشتباهات این مجلس را بزرگ خواهند کرد. ولی باید گفت که بزرگترین مزیت این مجلس این است که نوکر غرب و تصمیمات غرب نیست، مرعوب تهدیدات غرب نیست و نان و آب مردم را به اطاعت از آمریکا و مذاکره با غرب گره نمی‌زند. همین مزیت بزرگترین امتیاز است که باعث رونق اقتصادی هم خواهد شد. البته اگر اصلاح طلبان مانند دو سال آخر دولت دهم شروع به احتکار و شایعه سازی و خرید طلا و ارز توسط بانکهایشان نکنند و بازار را به هم نریزند. دوستان هم باید توجه داشته باشند که دست از شماتت اصلاح طلبان و زبان درازی کردن به آنها بابت موفقیت مردان انقلابی بردارند. چرا که مردم برای سوزاندن اصلاح طلبان رای ندادند بلکه برای خدمت بهتر به مردم اینگونه رای دادند ومردان انقلابی هم برای خدمت در این انتخابات شرکت کردند نه سوزاندن دل اصلاح طلبان و غربگراها.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    10 0
    باو جمع کنید این شامورتی بازیاتون رو هر دو تاشون برای جیب مبارک خودشون تلاش میکنند اصلاح طلب اصوالگرا هر دو تاشون دزدند چه این دولت چه دولت قبلی کاری کنید نان تو سفره مردم بیاد کاش یکم به حرف اقا گوش میکردند این دو تا حزب پوسیده مردم گول حرفهای اینا رو نخورید دعوای زرگریه فق رفاه حال مردم و گوش دادن به نصایح رهبر مهمه ولاغیر
  • احمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    آقای انصاری شما که کاندید سر بیستون نفر ۵۱ شده چطور انتظار داشتی دیگر دوستانت بالاتر از آقا مجیدتان رای بیاورند دیگه بسه چقدر رو دارید خجالت نمی کشید
  • احمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    آقای عباس عبدی عملکرد غلط و دروغهای شما اصلاح طلبان و دولت لیبرالتان با دروغها و وعده های پوچ دل مردم را زا عملکرد شما به درد آورده نه اینکه از حکومت ناراحتند نه از شما دروغگوها غربگرا بی زارند .
  • وطن پرست DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    5 0
    برادر های من شما چه بخواهید و چه نخواهید دولت احمدی نژاد مهر اصولگرایی بر پیشانی خود دارد. دست بر قضا در خیلی از زمینه ها هم خصوصا در چهار سال اول دولت خودش عملکرد فوق العاده ای داشته. همین که صف کارت های تلفن همراه ۴۰۰ تومانی رو از جلو پست بانکها در عرض دو سال بطور کامل حذف کرد و یک میلیون خونه ساخت برابری می کنه با کل عملکرد دولت خاتمی و روحانی. بهتره داشته هامون رو بشناسیم. همان قدر که قالیباف اشتباهات داشته احمدی نژاد هم داشته.
    • DE ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
      1 3
      جناب آقای دکتر احمدی نژاد اونقدر صادق بود که بارها گفت من اصولگرا نیستم و اصولگرایان او را حمایت کردند و تا موقعی موفق و محبوب بود که از اصول و خط تعهد شده بین او واصولگرایان بیرون نرفته بود . ولی متاسفانه خصوصا 2 سال مانده آخر دوره با روی آوردن به بازی پوتینیسم احمدی/مشایی به همه چیز پشت پا زد . بارها و بارها به او تذکر دادند و نوشتند وسخنرانی کردند...افاقه نکرد عاقبت کار او ضربه غیر قابل جبرانی به اصولگرایان زد که هنوز ادامه دارد..
    • BE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      1 0
      باز احمدی نژاد هر چی بود مال مردم خور نبود
  • US ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    5 0
    برای یافتن همکار داخلی امدنیوز باید از بالا شروع شود پایین فایده ندارد و باید دانست و یقین داشت که بدون قطع ریشه داخلی قطع شاخه خارجی بی فایده است . چرا اب را از سرچشمه نمی خشکانید ؟
  • حسن IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    5 0
    اصلاح طلب ها برن آرایشگاه آرایش کنند و بقیه عقب مانده ها هم برن کلید بسازن برای نجات خودشون از دست این ملت ،، که از این به بعد باید خیلی توضیح بدن در باره همه چیز که ( نمیشود ) و این ملت منتظر آینده بسیار نزدیک هستند ...
  • A IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    باسلام , چرا دست از جناح بازی بر نمی دارید مگر امام خمینی (ره) نگفت که جمهوری اسلامی جناح نمی خواهد چرا با این مطالب هرکس به فکر دزدی و به یغما بردن اموال مردم و کشور و بیت المال می باشند جناح فقط پیرو رهبری همایت از مردم و خدمت خالصانه می باشد . هر جناح دیگی از نظر ما مردم منفور و مورد قبول نیست و فقط و فقط بیانات و راهنمایهای رهبری و مردم
  • محمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    آقایان اصلاح طلب پیرو کدام حزب هستند؟ حزب الله یا حزب الشیطان ؟ بطور قطع پیرو حزب الله که نیستند چون حزب الله را قبول ندارند پس پیرو حزب الشیطان هستند .شیطان یاید افتخار کند که این همه پیرو دارد کسانی که عمر خودرادرپیروی از این وآن صرف کرده اند ، خون شهدارا زیر پا گذاشته اند . از رهبری امام گونه خود پیروی نکرده اند وفردا می میرند ودر آنجا جواب این خونهارا چگونه خواهندداد ؟ به چه کسی خیانت کرده اند وبه چه کسی دل بسته اند ؟ آیا شیطان بزرگ ودرراس آن ترامپ احمق شایستگی تبعیت دارد؟ انسان خودش را ودین وایمانش را صرف این موجود دیوانه احمق می کند؟ خداوند هدایتتان کند انشاءالله !
  • عیسی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    4 2
    ی جوری از هواپیمای اوکراینی میگه انگار نه انگار که مقصر خودشون هستن بابا مردم فهم و شعور دارن خوب میدونن وظیفه نیروهای مسلح دفاع کردنه وقتی آسمان کشور جنگی اعلام شد چرا دولت روحانی اجازه پرواز به هواپیما رو داد ؟ دم حاجی زاده گرم که فداکاری کرد و آمد خطای و خیانت روحانی رو گردن گرفت تا فتنه رو خاموش کنه . مردم همه چیز رو میبینن و میفهمن که اصلاح طلبان دارن خیانت میکنن .خدایا ریشه خائنین وطن رو خوشک کن و مردم رو از شر این جنایتکاران حفظ کن
  • FR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    5 0
    کسی که با بی آبرویی به خودش باخته جز پرت و پلا چی بگه ؟! گندیده تر از اصلاح طلب تو باغ سیب وگلابی روحانی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس