حمیدرضا جلایی‌پور

اصلاح‌طلبان به جای "پذیرش شکست" ساز آنارشیسم کوک می‌کنند؛ جلایی‌پور در همین رابطه گفته است: در مقابل پوتینیسم می‌ایستیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مردم، "گام اول" را محکم برداشتند

سکّانداری مدیریت جهادی؛ پیوست "گام اول" مردم

اعلام اولیه نتایج انتخابات در تهران و در سایر استان‌های کشور حاکی از اینست که اصولگرایان و نیروهای انقلابی کشور توانسته‌اند به اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس یازدهم راه یابند.

رخدادی که با "رأی خوب" و بصیرانه مردم ایران ممکن شد و می‌رود تا به کاهش مشکلات و آلام فعلی که تماماً دستکند اصلاح‌طلبان و دولت اصلاح‌طلبان هستند پایان دهد.

البته این "گام اول" بود و بایستی برای رفع بیشتر مشکلات کشور؛ گام‌های دیگری نیز برداشته شود...

*بدیهیست که عملکرد مجلس یازدهم از مجلس فعلی بهتر خواهد بود زیرا نگاه به ژنتیک اصولگرایی و کارنامه نیروهای انقلابی در هنگام حضور اکثریتی در مجامع انتخابی به وضوح نشان می‌دهد که آنها در مسیر خدمتگزاری به مردم حرکت خواهند کرد.

کما اینکه خوانشی از تجربه شورای شهر در دوره‌های دوم، سوم و چهارم و مجالس هفتم و هشتم و نهم به وضوح این مسئله را نشان می‌دهد که اصولگرایان در خدمتگزاری و جلوگیری از درافتادن کشور به مشکلاتی مثل ناکارآمدی، گرانی و یا برجام؛ سابقه‌ای طولانی دارند.

از طرفی این نکته نیز حائز اهمیت است که مزاج اصولگرایی همچون تفکر اصلاح‌طلبان، اهل مقدس‌سازی و ایجاد شهرک ممنوعه در اطراف رجال خود نیست که از رویه‌های اشتباه و افساداتی که ممکن است گاهی رخ بدهد؛ دفاع کند.

بلکه اصولگرایان به مردم نشان داده‌اند که در انتقاد از خودی پیشگام هستند و از توجیه‌گری نیز بیزارند.

مع‌الوصف، انتخابات مجلس یازدهم و نتیجه آن؛ گام اولی بود که مردم ایران در جهت کاهش مشکلات برآمده از اصلاحات و اعتدال برداشتند و گام‌های دیگری نیز در پیش است.

گام‌هایی که اگرچه عزم برداشتن آنها توسط مردم شکل می‌گیرد اما رعایت پیوست‌های آنها به نیروهای انقلاب و شورای ائتلاف مربوط است.

پیوست‌هایی از جمله اینکه اگر در رأس گام‌های برداشته شده از سوی مردم؛ تفکر کارآمد و "مدیر جهادی" قرار نگیرد و هدایت امور را در دست نداشته باشد؛ آنگاه است که نمی‌توان تبلور کامل مطالبات مردم در جهت کاهش مشکلات را انتظار داشت. (چه اگر مدیریت جهادی و کارنامه مطلوب او در ذهن مردم نبود؛ پیروزی لیستی هم ممکن و میسور نبود!)

و از آنرو که اجرای پیوست گام‌های پیاپی مردم؛ به مثابه امانتداری است؛ هرگونه تک‌روی و ساز مخالف زدن در جهت دور کردن مردم از مدیریت جهادی و نماد آن بایستی به یک اقدام پر هزینه و مأموریت غیر ممکن برای مرتکبین تبدیل شود.

***

واکنش تاجزاده به پیروزی ۳۰_۰ اصولگرایان

مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در نخستین توییت پساانتخاباتی خود و در واکنش به پیروزی ۳۰_۰ اصولگرایان در انتخابات تهران و در کل کشور؛ نوشت:

"در شرایط سخت و پیچیده کنونی، که ایران بیش از همیشه به مشارکت حداکثری ایرانیان نیاز داشت، چرا رهبر شورای نگهبان را از ردّ صلاحیت نامزدهای مستقل و منتقد نهی نکرد تا، به‌قیمت عدم‌شرکت اکثریت مردم، مجلس اقلیت اصولگرا تشکیل دهند؟ مگر قرار است در مجلس آینده چه کار کنند؟ "

*البته عصبانت آقای تاجزاده از نتیجه انتخابات و بر آب شدن نقشه فرماندهان فتنه اقتصادی تا این لحظه؛ کاملا قابل درک است...

این مسئله نیز بدیهیست که ملاک صحّت و حداکثری بودن انتخابات، قانون است و انتخابات مجلس یازدهم نیز طبق تأیید نهادهای نظارتی، در صحّت کامل برگزار شده است.

مع‌الوصف انتظار تمکین به نتیجه از کسانی که بافتار سیاسی آنها پنجه کشیدن به نظر اکثریت مردم در سال ۸۸ و تحریم انتخابات در مقاطع مختلف است؛ انتظار زیادی محسوب می‌شود.

آقای تاجزاده باید به مردم توضیح بدهد که صحبت‌های لیدر اصلاحات مبنی بر تحریم خاموش انتخابات و توییت شخص تاجزاده در شب انتخابات مبنی بر اینکه "رأی نمی‌دهم" در برخی مشکلات بروز کرده در انتخابات نقش داشته است یا انجام وظایف قانونی از سوی شورای نگهبان!؟

این سؤالیست که خواص و فعالان سیاسی کشور حتما باید پیرامون آن اقتراح کنند تا یک جریان خاص سیاسی که از دشمن خارجی خط می‌گیرد؛ نتواند به وسیله حرکات نفاق‌گونه، عظمت حرکت مردم در تصمیم‌گیری برای سرنوشت خویش را به سخره بگیرد.

البته آقای تاجزاده نیز باید درباره این حقیقت هم با مردم سخن بگوید که چرا اصلاح‌طلبانی که بر خلاف تاجزاده و دوستانش در انتخابات شرکت کردند و کسانی مثل "مجید انصاری"؛ حتی نفر ۳۱ هم نشدند و هیچ اقبالی از سوی مردم نداشتند!؟

***

اصلاح‌طلبان به جای "پذیرش شکست" ساز آنارشیسم کوک می‌کنند

جلایی‌پور: در مقابل پوتینیسم می‌ایستیم

حمیدرضا جلایی‌پور، فعال چپ و از تئوریسین‌های جریان اصلاحات طی یادداشتی در نشریه صدا (ارگان حزب کارگزاران سازندگی) پیرامون لیست ندادن اصلاح‌طلبان در انتخابات، نوشته است: به نظر می‌رسد همین اجماع فعلی در نه گفتن به مهندسی حذف در جریان جبهه اصلاحات ادامه پیدا کند.

او همچنین در ادامه تأکید می‌کند: جریان اصلی اصلاحات "مهندسی حذف" را تأیید نکرد و لیست هم نداد و به گروه‌های ذی‌نفع هم بی‌ادبی نکرد و به شیرین‌کاری و خودزنی سخیف متوسل نشد. جبهه اصلاح‌طلبی به ایستادگی مدنی‌اش در برابر رشد پوتینیسم (یا تبدیل جمهوری اسلامی به حکمرانی بد و اقتدارگرا) به شیوه قانونی و خشونت پرهیزانه ادامه می‌دهد... جبهه اصلاح‌طلبان توجیه‌گر اقتدارگرایی نبوده و نیستند.

*این سخنان، سخنان یک فعال سیاسی متعهد به پرچم و قانون یک کشور نیست بلکه سخنان یک چریک مسلح است که با سوء استفاده از نجابت حکومت؛ مشغول رجزخوانی و فراخوان مبارزه پس از قطعی شدن یک باخت انتخاباتی است.

بدیهیست که مانایی بر این رفتار غلط و اصرار بر رفتارهای دشمنانه؛ اصلاح‌طلبان را در ردیف اپوزسیون خارج از کشور قرار داده و آنها را از شأنیت کنشگری سیاسی خارج می‌کند. همانطور که این اتفاق در سال ۸۸ برای کسانی از اعاظم آنها نیز رخ داد.

"پذیرش شکست" و قبول اینکه "مطلوب مردم نیستیم"؛ تنها نوشداروی بلایای این روزهای جبهه اصلاحات است.

بلایایی که اصلاح‌طلبان با مقولاتی مثل "تَکرار می‌کنم"، "ما فدائیان روحانی هستیم" و "باید دست روحانی و ظریف را بوسید"! خود را در دام آنها انداختند...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    اصولگرایان باید قالیباف را به رأس مجلس برسانند تا پیروزی انتخاباتی تکمیل شود.
    • دیده بان IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      69 10
      اصولگرایان همچنین باید تشت آب یخ آماده کننده برای تاجزاده و دیگر غرب گدایان و آمریکاپرستان
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    41 10
    اصلاح طلبان چون مخاطبان خودشون را همیشه احمق فرض میکنند که چون مخاطب امثال منوتو هستند عمدتا پس به قدر کافی از شعور برخوردار نیستند(به زعم اصلاح طلبان امثال تاجزاده) که فریبها و دروغهاشون را متوجه بشند پس میتونند هر دروغی را تحویلشون بدند: 1. تاجزاده خوب میدونه در دور دوم خاتمی مشارکت مجلس یکی از پایین ترین مشارکتها بود با 51 درصد و میانگین 60 درصد در کل دوره ها پس وقتی 15 درصد فی المثل کمتر از میانگین شرکت نمیکنند این به معنی قهر اکثریت در این دوره نیست بلکه به معنی پایگاه 15 درصدی اصلاح طلبان هست چون اون 40 درصد که مثل همیشه در انتخابات مجلس (مثل بسیاری کشورها که خب مجلس انتخاباتش همیشه مشارکت پایین تری از ریاست جمهوری داره ) شرکت نکردند این دوره هم شرکت نکردند به دلایل گوناگون. از تنبلی تا ضدیت. 2. امثال تاجزاده خوب میدونند با این کارنامه مشعشع روحانی و لیست امید حتی اگر خاتمی هم شرکت و تایید صلاحیت میشد نتیجه جز این نبود چون سلبریتهای قهرمان دوستان که دور پیش براشون رای جمع کردند حالا شدند ضد اقایون چون نون و گرین کارت فعلا در اپوزیسیون نمایی است و مثل دستمال وقتی امثال تاجزاده را پرت کردند سطل زباله (ببین اویزون کی شدند که خود اونها در حد یک مشت بیسواد اینها را باید دک کنند) پس از اون رای هیجانی و لیست و تبلیغات در پیجهای میلیونیشون و طرفداری بی بی سی و امثالهم خبری نیست و خب قصدشون با تایید یا بی تایید هم از ابتدا تحریم بود. 3. اشاره شد که خبر بد برای تاجزاده اینه میانگین 60 درصد مشارکت و در نظر بگریم پایگاه رای اصلاح طلبها چیزی در حدود 15 درصد میشه، و این یعنی فاجعه براشون چون تحریم کرده بودند انتخابات را به قول خودشون چون تایید صلاحیت نشدند و طرفدارانشون هم شرکت نکردند.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      9 9
      انصافا خودت دوباره متنت رو بخون ببین چی متوجه میشی.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    87 8
    خودتونو گول نزنید. اگر همه اصلاح طلبان هم بیایند مردم ناامید شده اند از آنها
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    104 7
    هر وقت شیطان مسلمان شد افساداتی ها هم آدم می شوند
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      36 5
      فقط و فقط سوره بقره آیه ۱۱ وصف الحال کامل اصلاح طلبان است.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    71 8
    آقای تاجزاده نمی خواهند قبول کنند که حتی اگر شیخ اصلاحات هم کاندیدای نمایندگی بود شکست مفتضحانه ای می خورد .بلایی که به اصطلاح اصلاح طلبان بر سر اعتماد مردم آوردند قابل برگشت نیست .
  • سید IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    60 11
    «اصلاح طالبان» تهوع آور یا انجمن نادانان!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      15 2
      اصلاح طلبان = مجمع بیعقل ها
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    9 34
    مخلص کلام از بعضی از آقایان به اصزلاح اصولگرا بعید نیست بجای قالیباف میرسلیم رو بزارن رئیس مجلس!!!! باید بدونند در این صورت با خشم مردم انقلابی مواجه میشن که به اعتبار قالیباف و مدیریت جهادی و کارنامه موفقش به این حضرات رای دادن
    • سید IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
      0 0
      نتیجه مدیریت جهادی روهم خواهیم دید
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    43 6
    اصلاح طلبان میگفتن مجلس در راس امور نیست !!! اما چند تا چند تا لیست دادند و در نهایت با دست رد مردم مواجه شدند.
  • مسعود IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    34 5
    اصلاحات و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و به همین علت 30 بر صفر بازنده مطلق انتخابات شدند.
  • NZ ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    50 6
    امیدوارم برخورد قضایی با این عوامل ضد منافع و امنیت ملی بشود.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    8 54
    افزایش امروز قیمت ارز اولین قدم موفقیت اصولگرایان است. حتی ما هم که مذهبی هستیم و همواره رای می دادیم امسال مثل خیلی دیگر از دوستان رای بی رایی دادیم تا سیستم متوجه اشتباهش شود.
    • ES ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      32 2
      دروغ نگو یادت نمیاد که جناب روحانی میگفت اگه رییسی بیاد قیمت دلار میره 5000 تومان ولی خودشتا بیست هزار بالا برد این مجلس از خرداد شروع به کار میکنه
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      27 4
      از آلبانی تا اینجا به زحمت افتادین!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      29 1
      این افزایش قیمت ها هم توسط کسانی انجام میشود که فرصت زیادی برای خدمت به مردم ندارند و دارند آخرین زورهایشان را هم برای فشار به مردم و نظام میزنند .
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      23 0
      دلار 16000 هزار تومانی و سکه 6 میلیونی و تورم 500 درصدی کلابی برجام است.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    9 65
    اصولگرايان غلط زيادي مي كنند
    • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
      1 0
      غلط رو اصلاح طلبان می‌کنند بااون افکارغربی
  • امیدوار IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    41 6
    ان شاءالله با تشکیل مجلس و دولت انقلابی و متعهد شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    42 3
    اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح بکنند خود کرده را تدبیر نیست.
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    47 0
    حرف امروز رهبری این بود: در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار، و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    28 0
    غلطهای زیادی .مردم ازهمین اصلاحات دل خون دارند .پیش خودشون چی فکرکردند .دوباره فتنه انگیزیهاشون رو شروع کردند .
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    25 0
    یاسریع الحساب ...خداجواب تاجزادها رو هرچه سریع بده ...لعن ونفرین براین جماعت حسود فتنه...واین بار در فتنه خودخواهند سوخت
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    22 0
    اگر مجلس انقلابی باشد آقای جلایی پور منتظریم ببینیم چطور وامبستی
  • DE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    15 1
    جلایی‌پور : در مقابل پوتینیسم می‌ایستیم!// وقتی کارگریزان با تمام فشار میخواستندباتغییر قانون در مجلس وگشودن راه برای انتخاب دفعه سوم مرحوم رفسنجانی را هموار سازند چون با سدی قوی روبرو شدند و حیله آنها نگرفت و دوره ۸ ساله جاویدان! نشد سریعا » پوتینیسم « زاییده شد و اصلاح طلبکاران یا همان کارگریزانی ها آمدند باز سرکار.قرار بود بعد از ۸ سال باز کارگریزانیها برگردند و این بازی جاودان شود که خوردند به سد محمود مستقل فلذا کشور را بهم ریختند و میلیاردها خسارت زدند تا باز خودشان باکلید سر کار آمدند ناگهان همه چیز آرام شد و اکنون باز شاهد خیانت و خباثت و کار شکنی آنها خواهیم بود.‌لیکن اینبار برای همیشه به تاریخ خانه!خواهند رفت.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      3 1
      احسنت، این تمام ماجراست.ولی اینبار باید تقاص پس دهند، چون "آوار" واقعیست.
  • mahdi IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    2 4
    شب بلنداست و قلندر بیدار
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    18 0
    اقای تاجزاده و جلایی پور و دیگر رفقا ! زمان شارلاتن بازی و جنگ روانی برای توجیه ناکارایی و بی تدبیری جریان اصلاحات در مدیریت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور بسر رسیده است . اگر شما میخواستید با " پوتینیسم " مقابله کنید خلق و خو و روش و عناصر بکار گرفته شده اقای روحانی طی حدود 7 سال گذشته به " پوتینیسم " خیلی نزدیک است که البته شما بهتر میشناسید و میدانید .
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    20 1
    آقای تاجزاده قرار است مجلس یازدهم شما دنیا طلبان از خدا بیخبر و ضد انقاب و خائن به رای مردم را به زباله دان تاریخ بفرستند باچه چیزی؟ با عملکرد درست خود با تدوین قانون درست و به نفع کشور و انقلاب حالا هر میتوانید داد بزنید آنقدر که عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    14 2
    شاید بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان به ظاهر شیک پوش و جماران نشین خیلی ژنتلمن و ارام بنظر برسند اما کسانی که با انان از نزدیک کار کرده و میکنند اخلاق و رفتار تند و خشن و انحصار طلبانه و پادگانی انان را با تمام وجود لمس میکنند .
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    4 8
    البته این هم آخرین شانس اصولگرایان است. اگر این بار گند بزنید و باز دوستان و خویشان بر سر کار بیایند و باز همه چیز انحصار بشود دیگر بار شانسی نخواهید داشت نه شما و نه اسهال طلبان. باور کنید دیگر فرصتی نمانده. دیگر خون شهید سلیمانی هم مدد رسان نخواهد شد.
    • علی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      3 2
      خون سلیمانی ومکتب سلیمانی در جان و روح همه مردم ایران جاریه.هر کسی با هر گرایش سیاسی با صراط مستقیم انقلاب زاویه پیدا کنه انتهایی جز امثال ریزش های درشت وکوچک دور وبرمون که همه میشناسیم ندارد. نترس آقاجون ما عاشق چشم و ابروی حضرات نبودیم. # مجلس_همتراز_عصر_ظهور
  • مرصاد IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    21 1
    تاجزاده ! حقا که اسمت بهت میاد ! تو از تفاله های رژیم منحط پهلوی هستی ، که داری از رافت نظام اسلامی مظلوم ما ، سوء استفاده می کنی !!
  • بهنام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    7 0
    دقیقا شبیه همین اتفاق فعلی برای درصد شرکت کنندگان انتخابات مجلس، در دوره دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و تاثیر نتیجه کارای دولتش بر انتخابات مجلس با کاهش فاحش شرکت مردم نسبت به قبل روبرو گردید تکرار تاریخ توسط اقای روحانی .....
  • ناشناس IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    17 6
    مردم نه به اصولگرایان اعتقادی دارن نه به اصلاح طلبان،هر دو سر وته یه کرباسن،منتشر کن مشرق
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    9 1
    اصلاح طلبان مصداق واقعی منافقین
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    5 1
    شما اصلاح طلبان اولا خودتان این انتخابات را تحریم کردید ثانیا شورای نگهبان بی‌جا میکنه یک مشت فاسد اقتصادی که آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند را تایید کند ثالثا یک نگاه به پرونده اقتصادی اصلاحات بیاندازید خجالت بکشید
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      2 2
      شما غلط می کنی به شورای نگهبان توهین می کنی.خودت بی جا می کنی.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    3 0
    دوستان عزیز. مردم همه چیز را از چشم نظام می بینند و چندان به اصولگرا و اصلاح طلب اعتقادی ندارند. حتی من که به اخبار سیاسی علاقه دارم. پس هر چه هستید درست عمل کنید.
  • احمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    1 0
    مردم اطمینان کردند و به اصولگراها رای دادند حالا ببینیم این دوستان با مجلس یکدست چه خواهند کرد؟ ایا کاری برای مردم صورت خواهد گرفت؟ یا اینکه این افراد هم مانند مجلس فعلی به دنبال زر و زور خواهند بود؟ این افراد هم بدانند مردم مراقب رفتار آنها خواهند بود.
  • DE ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    1 0
    اصلا مهم نیست ما که چهل سال را طی کردیم ازهرنوع مجلسی انشااله یک رئیس جمهور هم انتخاب بشه تا دیگه بهانه ای نباشه
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    بایدهمانطور که شما ا کوبیدند همانطوربکوبید‌دشان، وملزم به اجرای طرحهای خالی بندیشان نمایید
  • علیرضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    اصلاح طلبهای پوست کلفت ودزد خجالت بکشین نه کم نه زیاد.بلکه خروار خروار.اخربه چه زبانی مردم بگویند شمارانمیخواهیم ازتان متنفریم.یا خرین یا خودرازدین به خریت.چراقبول نمیکنین برای همیشه پرت شدین به زباله دان تاریخ.خجالت بکشین که نمیکشین پس برین مرگ موش بخورین بمیرین تا ما ازدست شما خلاص شیم دزدای خاهن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس