شیر لبنیات

"شیر" می‌تواند تبدیل به بنزین شود و بر آتش اعتراضات روانی ریخته شود. هنگامیکه مراقب فرایندهای کنترل از راه دور برای "نگران‌سازی مردم" و تشویش افکار عمومی نباشیم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"احسان علیخانی" در دام سعید حجاریان

احسان علیخانی، از مجریان برجسته برنامه‌های تلویزیونی اخیراً در یک پست اینستاگرامی که با تیتر "آبان لعنتی من چگونه گذشت؟" منتشر شد؛ به مشاهدات خود از یک تصادف خیابانی و درگیری‌های آن اشاره کرد و در ادامه نوشت:

"من موندم و راننده پراید که اتفاقا مقصر تصادف بود و بیشتر فریاد میزد و انگار وسط دعوا به هیچی فکر نمیکرد. آروم که شد بغلم کرد. عذر خواهی کرد ، شروع کرد گریه کردن. زندگیش داستان غم انگیز و با وضعیت امروز تکراری داشت. کارگاهش ضرر کرده و زمین خورده بود. با کلی بدهی، نگهبان شده بود. شب تا صبح و روزها با ماشین مردم کار میکرد. ۲ تا بچه داشت، همسرش و یکی از بچه هاش مریض بودن، ۶ ماه اجاره نداده بود ، صابخونه داشت بیرونش می‌کرد. ماجرای بنزین هم کلافش کرده بود. انگار همون حساب و کتاب های نیم بندش هم بهم خورده بود. برای درمان زنش از زمین و زمان قرض کرده بود و...
گفتم یکی از مشتهات اگر میخورد به صورت اون راننده میدونی چی میشد !؟ گفت: دیگه برام مهم نیست. من که پول دیه ندارم. میرفتم زندان حداقل جای خواب و غذا داشتم، یا زن و بچه ام می مردن یا یکی کمکشون می‌کرد، دیگه هیچی واسه باختن ندارم!"

علیخانی همچنین در ادامه ادعا می‌کند که 90 درصد زندانیان فعلی به دلیل وضعیت اقتصاد کشور در زندان هستند و ما زندان‌ها را از بیکار پُر کرده‌ایم!

این مجری تلویزیونی سپس جامعه ایرانی را یک جامعه خشن معرفی می‌کند و با تأکید بر مقوله اعتراض؛ اینطور خواستار تعیین تکلیف می‌شود که "حالا این قشر -معترض- جامعه بالاخره باید دقیقا چیکار کنن؟"

علیخانی از برخی سلبریتی‌های مقصّر در مشکلات نیز مظلوم‌نمایی می‌کند و با تأکید بر اینکه انگار فقط می‌شود به سلبریتی‌ها فحش داد! می‌نویسد: وسط این فرهنگ خودساخته، اگر بخشی از مردم بخوان در مورد تصمیمی که تصور می‌کنن غلط و اشتباهه، اعتراض کنن و فریاد بزنن باید کجا برن؟... بفرمایید صف معترضان دقیقا کجاست و کجا میتونن برن که با صف دیگه‌ای قاطی نشن؟! مگه قانون نداریم برای نحوه اعتراض بدون خسارت و درگیری، چرا اجرا نمی‌کنیم؟!

این چهره سلبریتی در بخش پایانی یادداشت خود ضمن انتقاد از طرح بنزینی دولت آقای روحانی؛ خواستار همیاری بیشتر اجتماعی نیز می‌شود.

*آقای علیخانی یک چهره بی‌حاشیه و کاربلد تلویزیونی هستند که البته چندیست پا به وادی سینما هم گذاشته‌اند.

یقینا این بی‌حاشیه بودن و کاربلدی قابل احترام است. اما در کنار این احترام‌انگیزی؛ سخنان بالا به شدت قابل نقد هستند.

آمار و اسناد آقای علیخانی برای اعدادی که پیرامون زندان و یا خشونت در جامعه ایرانی اعلام کرده‌اند، کجاست؟!

او آیا می‌داند که ایران در شاخص امید به زندگی و طول عمر؛ دومین کشور پیشرو در جهان است؟[1]

علیخانی آیا می‌داند نرخ بیکاری در ایران سال‌هاست که در حال کاهش است و بیش از 5 میلیون از بیکاران فعلی در ایران نیز جزو "بیکاران بادرآمد" هستند؟[2]

گناه مردم و جوانان طرفدار آقای علیخانی چیست که او این آمار را نمی‌داند و یا نمی‌خواهد که بداند!

ما همچنین قضاوت درباره داستان تعریف شده از سوی احسان علیخانی پیرامون آن تصادف کذایی و انطابقش با سکانس‌های سیاه‌نمای این روزهای سینمای ایران را نیز بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

جدای از این نادانسته‌ها و تناقضات؛ اما باید در بحث "اعتراض" هم به آقای علیخانی عزیز این نکته را ارائه کرد که "ندانستن هرگز عیب نیست ولی نپرسیدن عیب است."

چرا ایشان بعنوان یک مرجع اجتماعی که مخاطبان زیادی هم دارند؛ بر صحبت کردن درباره چیزی که تقریبا هیچ دانشی درباره آن ندارند؛‌ اصرار می‌ورزند؟

چیزی به نام "اعتراض قانونی" در هیچ حکومتی از جهان از گذشته تاکنون هرگز به معنای راهپیمایی تجدیدنظر طلبان و یا مخالفان حکومت نیست. بلکه طبق نوشته‌های خانم هانا آرنت در کتاب "انقلاب"؛ اعتراض قانونی در حکومت‌های مردمسالار؛ به معنی پناه بردن مردم به هسته اصلی حکومت برای اعتراض به تصمیماتی است که برخی منتخبان خود مردم می‌گیرند.

همچنین است که باید به آقای علیخانی این نکته را هم گوشزد کرد که اعتراض قانونی در ایران زیاد برگزار می‌شود و تنها در سال گذشته بیش از 300 تجمع قانونی و با مجوز در کشور برگزار شده است.[3]

اما اینکه این تجمعات قانونی بدون حضور سلبریتی‌ها بوده است، نظرات اصلاح‌طلبان را تأمین نکرده و فی‌الجمله حسّ اعتراض‌خواهی احسان علیخانی را ارضا نکرده؛ مسئله دیگریست...

ما این نکته مهم را بیان می‌کنیم که اصلی‌ترین مسیر فریاد برای تظلّم و اعتراض، جز "صندوق رأی" و انتخابات نیست و امثال آقای علیخانی اگر دلی در گرو مردم دارند و از خونریزی و خشونت متنفّر هستند یقینا می‌بایست که آدرس صندوق رأی را به مردم بدهند.

کما اینکه وضع موجود نیز جز حاصل صندوق رأی نیست.

در سایر مسیرهای اعتراض نیز همانطور که گفته شد؛ راه قانون و مجوّز باز است. البته اگر اصلاح‌طلبان و برخی سلبریتی‌ها بخواهند از راه قانون وارد عرصه اعتراض شوند!

بیان این هشدار ضروریست که سخنان غلط و ناپخته‌ای مثل آنچه که علیخانی با کپی‌برداری از حرف‌های سعید حجاریان و سایر فرماندهان فتنه اقتصادی گفته است؛ اگر اصلاح نشود! یقینا زمینه‌ساز فریب‌خوردن جوانان  می‌شود.

***

وقتی شیر تبدیل به "بنزین" می‌شود!

چند روز قبل بود که یک کارشناس انجمن بهداشت به نام بهادر حاجی‌محمدی در یک برنامه تلویزیونی مدعی وجود سم در لبنیات شد و از این گفت که در محصول شیر در ایران سم آفلاتوکسین وجود دارد![4] 

این مقوله جنجال‌های زیادی را برانگیخت و البته مقامات وزارت بهداشت و سازمان استاندارد نیز این ادعا را رد کردند.[5]

گفته می‌شود علیه برنامه اشاره شده و کارشناس آن نیز اعلام جرم صورت گرفته است.

*"نگران‌سازی مردم و تشویش اذهان عمومی" خاصّه پس از پیش‌لرزه‌های «فتنه اقتصادی» در دیماه 96 و آبان 98؛ مقوله‌ایست که باید بصورت جدی مراقب آن بود.

فرماندهان کنترل از راه دور این فتنه؛ در این باره به ترویج صحبت‌های بدون مطالعه و سخنان بی‌سند از تریبون رسانه‌ها یا سلبریتی‌ها و مراجع اجتماعی؛ امید زیادی دارند و در این تصور هستند که همچون ماجرای انقلاب فرانسه که طی آن به یکباره همه مشغول سخن گفتن از بحرانی برساخته به نام "خالی بودن خزانه" شدند و شرایط آتشفشانی شد؛ می‌توان چنین بلایی را بر سر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز آورد!

و از همین رو بود که نظاره کردیم سعید حجاریان بعنوان یکی از راهبران خیابانی فتنه اقتصادی؛ چگونه صراحتا تأکید کرد که ما باید حرف‌هایمان را از زبان سلبریتی‌ها بزنیم![6]

توجه ویژه رسانه‌ها و خواص کشور به ترشّح پادتن نگران‌سازی، ایمن‌سازی اطلاعاتی جامعه و بیان نقاط قوت و مثبتات کشور؛ بیت‌الغزل مبارزه با فرایند شوم پیش‌گفته است.

در این زمینه اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نیز ضروریست.

معظم‌له در بیانات چندی قبل خود در دیدار با خبرگان ملت تأکید کردند که "جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است".

ایشان همچنین فرمودند: دشمن تلاش زیادی را برای سست کردن عزم و اراده‌ی مردم و ناامید کردن آنان به کار بسته است که باید در مقابل، عزم و اراده‌ی ملی تقویت شود و این مهم نیز، با دستور امکان‌پذیر نیست بلکه با استدلال‌های صحیح و با حضور به‌موقع صاحبان فکر در میان مردم محقق می‌شود...

رهبر انقلاب همچنین با انتقاد از برخی افراد که در سخنان خود و یا در فضای مجازی مردم را مأیوس می‌کنند، تصریح کردند: پرهیز از ناامید کردن مردم از مهم‌ترین کارها است، چون اگر امید نباشد هیچ کار بزرگی انجام نمیشود؛ البته امید به آینده یک امید کاذب نیست، بلکه آینده‌ی کشور واقعاً روشن و امیدوارکننده است. [7]

***

1_ http://fna.ir/bren5w

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/278883

3_ mshrgh.ir/1017043

4_ mshrgh.ir/1032469

5_ mshrgh.ir/1032912

6_ http://fna.ir/bn7ye0

7_ mshrgh.ir/1007467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    اینا از پول زیاد مجبور به این اراجیف میشن
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      تا وقتی در فضای مجازی رهاشده به جای مصی علینژاد به زینب ابوطالبی به جای پمپئو به حسن عباسی، به جای تاجزاده به رائفی پور، به جای حجاریان به قالیباف و به جای نتانیاهو به علم الهدی حمله میکنن وضع همینه آشنا برامون برنامه سانسور میکنه و باران و مهناز بقیه سلبریدی ها برامون رئیس جمهور انتخاب میکنن.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      خدا نکنه کسی در دام آقا سعید (گرگ اعظم اصلاحات) گرفتاربشه. چون این گرگ کارکشته و دغلکار نه دین داره و نه وجدان.
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      0 0
      ۱۲:۴۲ اشتباهی منفی زدم
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    زنده باد علیخانی..... شماها هم که تا هرکی نقدتون میکنه یه انگی بهش میچسبونین... یعنی واقعا نمیخواین قبول کنین که مردم تحت فشارن... حرف حق از دهن هرکی دربیاد سریع یه برچسب بهش میرنی....مردم از شما اصولگراها بیشتر خسته شدن تا اصلاحطلبهای بی عرضه
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      96 52
      کدام نقد؟ شمایی که همه کارتان حمله به اساس حاکمیت و قمه کشی آتش زدن و ویران کردن است منتقد هستید و می خواهید مجوز هم برای کارهایتان بگیرید؟ مگر شعار نمی دهید بچه جنگ هستید و بجنگ تا بجنگیم؟ پس لا اقل مرد باشید و تحمل سوزش گلوله سربی را هم داشته باشید. همین مصیبت که برای شما بس که تقریبا تمام ویرانی ها و وطن فروشی ها و خیانتها و بی عرضگی ها و ناکارآمدی ها توسز حضرات اصلاح طلب انجام می شود و شما به خاطر کینه ای که از اسلام دارید از این جماعت ضد اسلام حمایت می کنید.
    • سید IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      پاسخ به حجاریان! نوام چامسکی: آن روزی یک ملت می میرد که اربابان فکری شان به جای متفکران، از هنرپیشگان و آوازخوانان تشکّل یافته باشند!!!!!!
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      از آلبانی چه خبر؟ پاس گل علیخانی، شما پیرمردای ابله رو خوشالتون کرده؟ امیدوار نباشین...
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      دقیقا چی گفته؟ نشخوار حرفای حجاریان شده هنر شما ، گند اقتصادی رو که جماعت دولت رحم اجاره ای زد ، یعنی چی که گند میزنید و بعدش طلبکار میشید اگه بخواید اینجا رو هم به وضعیت سوریه و عراق و لیبی دچار کنید قبل از فرار با وطن دوستها طرفید
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      62 18
      بهتر نیست راهی که حاج قاسم رفت و محبوب تمام ایرانیها غیر از اون 10 درصد همیشه ناراضی شد را همه بریم ؟ بهتر نیست برای رفع مشکلات و رشد همه جانبه صنعتی اقتصادی اجتماعی از مدلی که در یک فرایند علمی اجتماعی زیر شدیدترین تحریم و فشار داخلی و خارجی موشکهایش بدون 3متر خطا مجهزترین پایگاه ابرقدرت دنیا را 500 کیلومتر دورتر ویران میکند ادامه دهیم
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      71 16
      تحت فشار کی هستن؟ بله البته دولت بی تدبیر روحانی، ولی چه میشه کرد خودشون انتخاب کردن رییس جمهوری داشته باشن که ساعت کاریش صبح جمعه است
    • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      54 10
      مشکل هست درسته. ولی اینکه هرکی یه آمار من درآوردی بده که نمیشه :/ همه فقط بلدن برند گوشه بگند لنگش کن. همین عزیزان که انقدر مینالند از درد مردم چقدر خرج میکنند برای همین محرومان. با اینکه درامدشان ده برابر ما هست/
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      12 24
      عالی
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    62 13
    اين كه از نظر سياسي ما به ثبات رسيديم درش شكي نيست ولى مشكلات عميق اقتصادى داريم كه بزرگان نظام هم از اون مطلع اند ديگه چرا آسمون ريسمون مى بافى مشرق
  • SMAH1 IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    50 17
    یک روز از پالم در لبنیات میگن و مردم رو می ترسانند.یکی روز قرص در کیک پیدا می شود.روزی دیگر در مورد سم در شیر اطلاع می دهند.اینها همه نشانه‌ی یک جنگ در جبهه‌ی جدید است و این کارشناسان هم (دانسته یا نادانسته) سرباز های همان جنگ هستند.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    80 51
    الان علیخانی هم بد شد؟ چرا هرکس واقعیت رو فریاد میزنه شما بدتون میاد؟
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      41 27
      واقعیت میدونی چیه ؟ گره زدن تمام راه حلها به مذاکره بی فایده و در واقع زیانمند با کدخداست
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      36 17
      کسی از فریاد واقعیت بدش نمیاد اما انچه که فاجعه است ادرس غلط دادن است جای شهید و جلاد را عوض کردن است دزد در حال فرار فریاد دزد را بگیر سردادن و امثال شما را فریب دادن و گریختن است صبح جمعه مثل همه مردم باخبر شدن و فرار از مسولیت و باز با لطایف الحیل ریسمان سلبریتیها رای مردم را ستاندن است
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      33 1
      مگه آقای علیخانی نظرش رو نگفت شما هم نظرت رو بگو چرا ناراحت می شی؟ مگه علیخانی مبرا هست ازانتقاد؟ باورکنید خودشم چنین نظری نداره. اون حرفاشو زد درست یا غلط یه نفردیگه هم اومد نقد کرد هردو قابل احترامند. مطمئناً چیزی از محبوبیت آقای علیخانی کم نشده ولی من واقعاً منظورشون رو ازاین حرفها نفهمیدم. شاید خواسته درد دل کنه. ولی کسی با هوش بالایی مثل احسان باید بدونه یه آدم مشهور خیلی باید مراقب تاثیر حرفاش توی جامعه باشه. یقیناً این دست نظرات باید پشتش یک تحقیق میدانی جامعه شناختی عمیق باشه. البته ایشون حق داره احساس خودش رو با مردمش درمیون بذاره، قطعا همه خوشحال هم می شن. ولی معلوم نیست دقیقاً خواسته شون چیه؟ آیا خواسته شون اعتراض مردمی یه به اوضاع نابسامان اقتصاد وجامعه؟ تو این شرایط که مردم داغدارند وبا دشمنان سرسخت و قدرتمندی مثل آمریکا واروپا واسرائیل سخت درگیرند، آیا چنین رویکردهایی به نفع جامعه ماست؟ خب این می تونه مورد تحقیق وبررسی قرار بگیره. وافراد دارای تخصص نظرشون رو بگن وحتی غیرمتخصصین. ایشون نظرش رو گفت منم با احترام می گم نظرشون رو قبول ندارم. نه اینکه بگم دروغ هست خدایی نکرده. اینجور موضعی رو دراین شرایط ازیک سلبریتی قبول ندارم. ممکنه نظرشما چیزدیگه ای باشه که حتماً استفاده خواهم کرد.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      14 5
      خودت رو به خواب نزن داداش، ایشون یه دفه بعد از دو ماه یادسون افتاده مردم مشکلاتی هم دارن؟؟؟ اونم الان که اتحاد ما بیشتر شده؟؟ جالبه که هر بی.... تو حوزه ی خودش سعی در تزریق حس نا امیدی به مردم داره، دقیقا کاری که شبکه های فارسی زبان می کنن، فک می کنی ما مشکل نداریم، چرا اما به ایران خیانت نمی کنیم و سعی در ایجاد حس خوب برای مردم داربم نت ابنکه همش بدبختی هذ رو به رخ مردم بکشیم تا انگیزه رو از دست بدن، دقیقا همین کاری که ابن مجری کرده، نه عمو ما ایران رو دوس داربم و به کمک هم به کوری چشم بدخواهانش از این مشکلات عبور می کنیم
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
      0 0
      چون مشرق بی شعوره
  • حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    53 64
    ما احسان خان علیخانی رو دوس داریم و هر چی میگه درست میگه تمام........
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      36 10
      تشکر بابت این اعتراف صریح ، با همین چشم و گوش بسته تبعیت کردن از سلبریتی های بیسواد و دوتابعیتی زمان انتخابات وضع کشور و مردم را به اینجا رساندید
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      27 20
      ضمنا از سعید و مسعود (حجاریان و رجوی) بدگویی نکنید. چون سعید و مسعود 2 برادر هستن و هردو نور چشم من !__ارادتمند هردو: معاویه !
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    17 11
    جامعه عصبانی و درست گفته. میتونید تو کامنت های همین سایت ببینید که همه جور فحش از سلبریتی و اعتراض گر و کشورهای دیگه و غرب و شرق و و و و
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      26 23
      جامعه اگر عصبانیه بخاطر انتخاب تکراری و اشتباه خودشه باشد که درس عبرت گرفته باشه
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      28 4
      درسته واقعیت ها رو گفته و وضع خرابه ولی باید مرد باشه بگه غلط کردم از روحانی حمایت کردم معذرت می خوام.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    53 41
    مگه حرف غلط و اشتباهی زده؟ چون به مذاق شما سازگار نیست اخ شد؟
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      34 21
      آره حرف اشتباه زده از رو شکمش بدون هیچ استنادی آمار ۹۰ درصدی داده، همه چی رو به مسخره گرفتن
  • ایرج IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    35 13
    آقای علیخانی و هر کسی که صدقه سر این نظام به ثروت و مکنت و تریبون رسیده است باید بدانند که دیر یا زود در محضر خدا حاضر میشوند ، آنگاه باید جواب بدن که از موقعیت خود در چه جهتی استفاده کردند ؟؟ آیا سزاوار است که سلبریتی ها و برخی سیاسیون ، کشوری را که تحت شدیدترین تحریم ها و توطئه شیاطین جن و انس قرار دارد و امید امام زمان عج و ملت مظلوم جهان و حاصل خون صدها هزار شهید است را تضعیف کنند ؟؟ والله قسم قبر و قیامت در پیش دارید .. فکر میکنید چند سال در این دنیا زندگی میکنید ؟
    • عبدالله مومن IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      19 3
      اشتباهی منفی دادم اگر ایشان خیلی دلش برای ملت می سوزد اولا در انتخابات کسانی مانند روحانی را به ناف ملت نبدند دوما مالیات ثروتهای بی حساب و کتابشان را بدهند تا فقیری در این کشور . پیدا نشود سوما از گناهان گذشته شان در انتخابات توبه کنند هههههههههههههههههههه
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    43 43
    اره دیکه همه دروغ میگن ولی همه آمار و ارقام شما و صداوسیما راست هستش .....خجالت بکشین
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      23 18
      هوچی بازی در نیار، کی گفت همه دروغ میگن؟
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      5 5
      نه امار بی بی سی و روح الله زم راسته :/ برو برو پای رسانه ی محبوبت. نکبت
  • احمدی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    27 7
    با نظر شما در خصوص شنیدن صدا مردم کاملا موافقم . ولی باید مدیریت کنیم که صدا مردم با بیگانگان همسو نشود واین مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با سامان بخشی احزاب شناسنامه دار که دارای مرامنامه مشخص هستند وقانونی
  • حقیقت گو IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    34 13
    باسلام - آقای علیخانی با تمام کامل بودن اطلاعات عمومی و مردمی بودن افکار ایشان ، متاسفانه با بعضی غلط گویی های آماری می تواند ضرر بیشتری جای گزین خدمت ایشان به افکار عمومی شود . پیشنهاد می شود انسان قبل از هر سخنی برای مردم مطالعه و یا تحقیقی در رابطه با سخنش داشته باشد .
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    12 29
    می دونم منتشر نمی کنید ولی آقای مشرق شما با این طرز برخورد ضد ولایت فقیه هستید. کجا مشی آقا اینگونه است اگر علیخانی رو برونید به قول سردار شهید کی می مونه؟ شما سلیمانی و آقا رو هم با خط کش خودتون متر می کنید و می تونستید اونا رو هم تکفیر می کردید. برید دعا کنید امام زمان نیان و گرنه من و شما با این طرز فکرمون ....
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      8 8
      مگر اینکه امثال تو آرزوی نیامدن امام زمان رو بکنن وگرنه ما داریم تو این آرزو میسوزیم اون هم هر روز،،، الهم عجل لولیک الفرج
    • پری مجرد48ساله IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      11 3
      شما یکی خفه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    28 10
    اول فکر کردم علیخانی داره فیلم هندی تعریف می کنه. ما به شماها اعتراض داریم که با انتخاب غلط اندر غلطتون، معیشت قشر ضعیف جامعه را با اداهای سلبریتی لگد مال کردید. امثال علیخانی مگر یک در هزار در خیابان تصادف کند تا ببیند این برجامی ها با سفره مردم چکار کردند. هر کی خواست بهتر بفهمد با گروههای جهادی و مسجدی نیکوکار که به خانواده های ضعیف کمک رسانی می کنند همراه شود. شمال شهرنشینی و ادای حمایت از قشر محروم زیاد با هم سازگارنیست. ماه پشت ابر نمی موند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    33 51
    مشرق واقعا از تحلیلهایت بشدت متنفرم یعنی آنقدر از خود راضی هستید شماو همفکران شما که حاصر نیستی کوچکترین انتقادی را تحمل کنید. البته امروز کل مسولان نظام اینطوریند. بیچاره ملت که اسیر دست شماهاشدند
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      30 7
      ملت خواستن رای ندن به اونایی که خودشون خونه میلیاردی دارن اشک تمساح واسه مردم میریزن تا شما باشید هر ننه قمری گفت به فلانی رای بدید وگرنه دیوار میکشن تو پیاده رو گوش ندید فعلا هم که دولت مطبوعتون داره لبای همه رو از شدت انتقادپذیری میبوسه
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      25 10
      از مشرق متنفری چون به فکر امنیت مردم ایرانه.
  • رصا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    8 17
    باسلام واقعیت این است که باید برای رسانه ای مثل شما تاسف خورد چون یا از اوضاع جامعه بی اطلاع هستید یا خودتان را به ان راه میزنید اگر اطلاع ندارید که باید تشکیلات خودتان را جمع کنید اگر هم از وضعیت جامعه اطلاع دارید چرا هرکسی به موضوعی اعتراض میکند یک هنگی میزنید بجای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی وفرهنگی جامعه سیلبریتیها و سعید حجاریان را مقصر جلوه میدهید توپ اشگالات را به میدان انها می اندازید
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    16 7
    کسی با اعتراض مسالمت آمیز مشکلی نداره اما اعتراضاتی که این مثلا سلبریتی ها براش فراخوان میدن اغتشاش و آشوب هست که بانک و مرکز مخابرات و... رو نابود کنن.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    28 8
    لندکروزت را بفروش به راننده پرایده کمک کن حضرت ملایمت ایرانی! ایراد صدا و سیما اهمیت بیش از اندازه اش به بعضی فوفولهای دهان گشاده
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      5 6
      شما اگر خیلی ناراحتی برو یقه اون مسئول بگیر که از تو جوی آب دراومده حالا برای خودش کاخ ساخته
  • حسن IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    37 15
    جدا اقای علیخانی سواد این حرفها را داری یا اینکه ما نند طوطی تکرار کردی
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    36 13
    احسان علیخانی خائنه ولی خودش خبر نداره شاید اگه از صداوسیماهم اینو مینداختن بیرون حرف نداشت
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      10 0
      صداوسیما این دوره مدیریت فشلی داره و همین یکی از عواملی که دولت بودجه اش رو گروگان گرفته
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    14 10
    سلام به جای این حرفها فکری به حال صداوسیما بکنید که گوساله را پست بام می برد و تبدیل به گاو میکند بعد خودش هم نمیتواند پایین بیاورد
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 4
    بیکار با در آمد؟؟؟ یعنی بچه پولدار؟؟ 5میلیون؟؟؟آقا کم شوخی کنید
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    5 18
    علیخانی آیا می‌داند نرخ بیکاری در ایران سال‌هاست که در حال کاهش است و بیش از 5 میلیون از بیکاران فعلی در ایران نیز جزو "بیکاران بادرآمد" هستند؟ اگه نرخ بیکاری در حال کاهش هست پس این 5میلیون بیکار چیه؟تازه 5میلیونش بیکار با درآمده.یعنی با بیکار های بی درآمد میشه چقدر؟؟؟؟
  • هموطن IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    8 3
    کاری به حرفهای علیخانی ندارم ولی اینکه امید به زندگی در ایران رتبه دوم را دارد جای بحث هست و همچنیمن آمار بیکاران با درآمد. از بس آمار غلط به ملت دادید که فلسفه آمار به فنا رفته
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      4 0
      واسه نقض یه آمار مستند، نظر نمیدن. یه آمار مستند دیگه میدن!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      1 1
      بله! اینکه هیچکس در ایران مشاغل خدماتی رو قبول نمی کنه و مجبوریم کارگر افغانی بیاریم هم جای بحث داره
  • CA ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    13 3
    البته ببینید توی همین آمریکا هنرپیشه استخوان خرد کرده ای مثل رابرت دنیرو میاد علیه ترامپ نطق می‌کنه چون این سلبریتی مردمی هست ولی توی ایران از قرار معلوم برعکسه ! هر چقدر از منابع بیشتر استفاده میکنید بیشتر علیه سیستم موضع میگیری! واقعا جای تأسف هست.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    12 67
    درود بر احسان علیخانی، هر چی گفته راست گفته
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      14 1
      هروقت اراجیف سعید حجاریان خبیث راست بود این غرغره کردنهای علیخانی هم راست حساب میشه
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    11 31
    حرف حق زده. به مذاق مشرق جیره خوار خوش نیامده
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      20 0
      از هر کی بپذیریم چرا از عوامل سرکار آمدن این دولت بپذیریم ؟
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    13 20
    آقا جان برا اینکه خبرت خونده بشه نیاز نیست زمینو زمانو به هم بدوزی علیخانی درست میگه توجیح نکن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    7 3
    دوست نزدیک علی فروغیه. ناراحت میشن
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    7 13
    هرکی انتقاد می کنه و بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی رو بیان می کنه رو تخطئه می کنید! می گید که مگه علیخانی تخصصی در شرح مشکلات اجتماعی داره! ببخشید مگه شماها دارید!؟ چقدر از مشکلات مردم بی خبرید!
  • javad IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 0
    اینکه مشکلات مالی مردم رو به هر کاری مجبور کرده و برخی از صاحبان کارو کارگاه رو بیکار و ورشکسته کرده , کارگران رو بیکار کرده , برای خانواده هاشون مشکل ایجاد کرده و... مسببش همین ما مردمی هستیم که گوش و چشممان به حرف های همین جماعت بازیگر و مجری و خواننده و... هست مصرف گرایی , چشم و هم چشمی , انتخاب و تقلید غلط نه فقط در انتخاب لباس و آرایش و حرف زدن بلکه انتخاب رئیس جمهور و انتخاب نماینده مجلس حالا بجای پاسخ گویی روی آوردن به سناریو نویسی و سیاه نمایی ! خوب عزیز اگر سیاهی در جامعه بخصوص در اقتصاد هست که هست از جانب همین کسانی که شماها به ملت گفتید بهشون رای بدید ! که حالا بعد از 6 -7 سال بگن من بلد نیستم !! عدم توجه به استعداد داخلی و داشته های داخلی تمرکز بر مذاکره و گفتگو با غرب برای حل مشکل اقتصادی اونم تمرکز 100% !! عبرت نگرفتن از گذشته نه 10 سال 20 سال یا 60 سال پیش نه همین 3 سال پیش برای عبرت گرفتن کافی بود که امریکا و اروپا قابل اعتماد نیستن حالا کاش مشکلشون فقط مشکل اقتصادی بود یعنی فقط توان اداره اقتصاد کشور رو نداشتن کاری کردن که اقتصاد , معیشت , ازدواج , مشکلات اجتماعی مختلف , سند 2030 , پاریس , سی اف تی پالرمو , امنیت , سایه جنگ , عزت و اقتدار و حاج قاسم و.... همرو با هم قاطی کردن و ضربات مهلکی به کشور زدن حالا بجای پاسخ گویی که چرا بعد از 7 سال اینچنین شد خط نفوذ و سلبریتی هاشون و کانال های اونور آبی و ... همه به خط شدن سیاه نمایی کنن و نظام و اسلام و حتی تمدن ایرانی و نژاد ایرانی رو تحقیر کنند نه داداش جوانو ایرانی امروز فهمیدن ریشه مشکلات و عقب ماندگی ها کجاست ریشه اون هر جور فکر میکنیم اتصال به سبک زندگی و قوانین و تفکرات غرب گرایی و غرب پرستی برخی مسئولین ماست اصولگرا و اصلاح طلب هم نداره هر کدوم به نحوی ضربه زدن اما همه میدونن که اصلاح طلبان 99% کارهاشون به ضرر کشور بوده بحث چپ و راست نیست
  • javad IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 1
    ادامه این اخبار هم برای ضربه زدن به کارخانه های لبنی کشور و زنجیره تولید لبنیات از کشاورزی (تولید غذای دام ) تا دام پروری - و کارخانجات فراورده های لبنی هست (در ضمن بله برای کسب سود و درآمد بیشتر برخی کارخانجات کم فروشی گران فروشی و افت کیفیت دارند اما سمی بودن کل شیر کشور یک چیز دیگست !!) احتمالا پس از کارخانجات صنعتی بزرگ (هپکو - رشت الکتریک - نیشکر هفت تپه و... ) به فکرشون رسیده که اینبار صنایع لبنی وغذایی رو هدف قرار بگیرند احتمالا چون تعداد زیادی کارگر و اوپراتور ... دارن توش کار میکنن برای بیکار کردن و ورشکستگی این بازار در این فصل زمستان با افت فروش شدید لبنیات بدترین شوک همینه که در رسانه رسمی کشور اعلام بشه شیر کشور سمی است !!! ضرر به کارخانجات تولید کیک و بیسکوئیت رو هنوز کسی از قضیه قرض و کپسول ها بررسی نکرده حالا نوبت شیر و لبنیات شده
  • سعید IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    11 23
    من به هیچ حزبی اعتقاد ندارم ولی مشرق دیگه شور اصول گرایی رو دراورده فقط اصلاح طلب و هرکی خلاف اصول گرایی حرف بزنه رو میکوبه بابا بسه دیگه گندشو دراوردید کشور رو اصول گرا و اصلاح طلب به این روز انداختن
  • ناشناس IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    22 7
    به خدا نظر ندي بهتری علیخانی. تو رو چه به مشکلات مردم گیرم سو استفاده کردی
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    21 27
    انکار کردن واقعیات کشور دردی رو دوا نمیکنه مشرق جان، با انکار مشکلی از کشور حل نمیشه ، با نوشته مقاله های بلند و بالا و ماله کشی کردن مشکلات، هیچ مشکلی حل نمیشه. اغلب شاخص های اقتصادی و اجتماعی نزولی هستند شما از چی دفاع می کنید؟؟؟؟!!!
  • AU ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    13 0
    قراردادهای دولتی و خصولتی آنچنانی در کنار مهمانیهای خصولتی و معافیت از مالیات باید یجوری کار کند.
  • امانی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 1
    در مورد نظر کارشناس در خصوص وجود سم افلا توکسین در شیر باید عرض کنم که قطعا این اقا بقدر 000نمیفهمعه چرا که اولا شیر تولیدی هزاران دامداری با گاوهای مختلف در سراسر کشور هست وبه هیچ وجه نمیتوان تمامی انها را مورد آزمایش قرارداد البته ممکن هست که شیر مورد آزمایش این جناب از گاو یا گاوداری بوده باشه که از نان خشک وااحتمالا کپک زده استفاده کرده ولی این تعمیم به گاوداریهای بزرگ که از علوفه های خشک فقط استفاده میکنند و90در صد شیر تولیدی کشور را دارند غیر قابل قبول هست متاسفانه هراز چندگاهی در مصاحبه ها ویا برنامه های صدا وسیما افرادی برای نشان دادن خودشان مطالبی عنوان میکنند که اگر نگوییم خطا جرم محسوب میشود ومراجع ذیصلاح باید بعنوان مدعی العموم از این افراد بازجویی کنند واگر مورد خلافی بود رسیدگی واعلام جرم نمایند
  • کارشناس IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    23 7
    کسانیکه شعار عدالت میدهند و سنگ اسلام را به سینه میزنند باید فیش حقوقشان بررسی شود باید محاکمه شوند . از کجا به کجا رسیده اند کسانیکه نان گدایی میخوردند امروز خود را رئیس ملت تصور میکنند گذشته و دارایی همه مسئولان مشخص است چرا قوه قضاییه رسیدگی نمیکند .
  • رضا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    13 30
    از نظر شما مردم کلا دو دسته هستند 1 - دوست 2-دشمن معیار و مبنای دوست و دشمن هم فقط سلائق شخصی شماست حتی اگر فردی حرف حقی بزنه که باب میل شما نباشه فورا برچسب دشمن بهش میزنید
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      7 0
      خدا بهت یخورده بصیرت عطا کنه خیییلی پرتی
    • من IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      1 1
      کاملا با حرف شما موافقم.
  • مهدیه کریمی فرد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 13
    چرا هر انتقادی از طرف مشرق تشویش اذهان میشه،مگه غیر از این هست که این قیمت بنزین چه اتفاقاتی رو رقم زد،من خودم سوار اسن شدم واز تلفنهایی که بهش میشد همین حرفهای این راننده رو شنیدم،کم نیستن افرادی که در جامعه با مشکلات اقتصادی رو به رو هستن،بهتره حرفها رو بشنویم وبه مسئولین گوشزد کنین جهت مدیریت کشور گامهای درست بردارن . قضیه شیر ناسالم وبرنج هندی،مرغ هورمونی،بنزین الوده و.... چرا کتمان کنیم
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    9 23
    علیخانی حرف بدی نزده واقعیت رو گفته
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      15 0
      واقعیتی که حاصل رای دادن به لیست های مورد حمایتbbc و فتنه گران است
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    7 28
    تحلیلتان درباره پست علیخانی از روی حب و بغض و ضعیف بود. این طوری که شما نسخه علیخانی را پیچیدید کسی نباید در این مملکت دیگر حرف بزند...
    • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      3 16
      متاسفانه مشرق جان راه به ناکجا آباد می بری
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      25 1
      ناکجاآباد مشرق شرف داره به فاضلاب مطبوعات و کانالهای افسادطلب
  • ایکس IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 28
    همه اونایی که الان نظر بر علیه احسان علیخانی با سواد و با تجربه میدن همه اتون مثله کبک سرتونو کردین تو برف و از شنیدن حقایق یهو رم میکنید و دلتون میخواد سالیان سال تو خواب غفلت بمونید اما آدمایی امثال علیخانی که حقیقت رو میگن و هزاران هزار نفر حرفاشونو تایید میکنن تا روزی که زنده ایم بیداریم و واقعیت هارو میبینیم
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 0
    کاری میکند کارها بصورت شگفت آوری رقم خورده و جلو برود . امید یعنی بخدا ایمان داشتن و در بند اتفاقات ساخته بشر نمیمانی و با یاد او جلو میروی . حال این جامعه ای که بقول اماممان بینظیر هست را درک کرده و برای آخرت خود و رضایت خدا که رضایت بنده او هم هست مراقب عمری که سپری میشود و تصمیماتی که بعضا متشابهند اما در دو مسیر متفاوت را تشخیص دهیم و خود را مدیون حق الناس برای خوشایند تماشگرانی که راه شیطان را برگزیدند و خلل ایجاد میکنند و با وسوسه های مادی یارگیری مینمایند نکنیم . فرصت کنونی جامعه ایرانی تاریخی هست جدای از خود ما مردم دنیا نظاره گر ما هستند و اگر رصد کنید اکنون بیشتر توجهات جلب شده و صحبت میکنند و هر کسی از دید خود برآوردی دارد . حتی روی مذهب هم حرف میزنند . اینکه چگونه ایستادگی میکنیم و دشمنان را مایوس اگر کم نگویم مسیر تاریخ را حداقل در منطقه تغییر خواهد داد که سرآغاز اتفاقات بعدی در دنیا هست. قدر داشته هامون را بدانیم و بخود باور داشته باشیم و برای قوی شدن ایران وایرانی ابراز وجود کنید . برای مقاومت در برابر ظلم ظالمان . خدا دوستتان دارد. قدر بدانیم
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    6 24
    جالبه همه مردم دارن تو مشکلاتشون غرق میشن اما این مشرق عزیز دست از سیاه نمایی برنمیداره. آره شما راست میگین فقط آمار یه پرواز که متاسفانه اون اتفاق براش افتاد کاملا معلومه که برای چی همه دارن کوچ میکنن از کشورشون جایی که بهش تعلق دارن ولی شما همچنان مشغول به نوشتن اینید که مملکت گل و بلبل و هیچ اتفاقی هم نیفتاده. کاش میشد چشمامونو رو واقعیت های این زندگی و کشورمون نمی بستیم.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      0 0
      واقعیته دوست عزیز
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    18 3
    آقای علیخانی برای اینکه از قافله سلبریتی های پررو کم میاره عریضه ای گفت تا نام در صورت لزوم در جمع هنرنماها قرار گیره، انگار کشور فقط هنرنماها هستند بقیه انسان نیستند
  • BE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 0
    انتخابات؟؟؟؟؟ هههههه از شوخ طبعیتون خوشم اومد
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 19
    یکم آرشیوهای مشرق رو نگاه کنید: یه روز طرف رو تا حد مدال افتخار مزین یه روز خائن و بی بصیرت و عامل صهیونیست میدونه. شما خوبید. راستی چه خبر از شلیک اشتباه
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      3 0
      معیار حال فعلی افراد هست
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      1 1
      چیز تازه ایه ؟ شیطون یه روز تو صف مقربان و ملائکه و یه روز هم سررشته بدیها .
    • حسن US ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      2 0
      راستی چه خبر از ۵۲ نقطه؟؟؟؟؟ جالبه باعث و بانیان وضع موجود حالا طلبکار شدن اقای علیخانی امثال جنابعالی باعث وضع موجود مملکت شدن که دیگه دلیلش خیلی گفته شده به جای عذرخواهی دست پیش گرفتید پس نیفتید؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 1
    جناب نویسنده مقاله ! این روایت از ابوذر غفاری را شنیده ای که : تعجب میکنم ار مردی که نانی در خانه نمی یابد و با شمشیر برهنه بر ضد مردم نمیشورد، قصدم تائید این روایت نیست ، میخواهم شما را متوجه عمق مشکلات گروه زیادی از مردم کنم، حجاریان چکارست که شما به این راحتی پیرو و هوادار تعارفش میکنی، یا شکم شما شکر خدا سیر و بی نیازید یا علایق حزبی انصافتان را بیرنگ کرده است. حق اعتراض را هم که در صندوق گذاشته و درش را قفل کرده اید. تا حسن روحانی هست مردم امید نجات ندارند ، بجای دفاع ناشیانه ، داخل مردم شوید و از گرفتاریهایشان مطلع شده و کمک کنید.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    وقتی سلبریدی ها و علیخانی خواهان ریاست جمهوری حسن روحانی بودند نباید به سیاست های دولت ایراد بگیرند و امنیت و آرامش جامعه رو مختل کنند لالمونی بگیرند تا دولت محبوبشون تموم بشه قرار باشه کسی اعتراض کنه منتقدان واقعی و بنیادی روحانی هستند نه سینه چاکان روحانی
  • عرفان IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 2
    من مخالف سلبریتی‌ها هستم ولی جامعه داره از گند بی عدالتی و.... بوی گند می ده من خودم قاضی دادگاه تهدیدم کرد سر یه پرونده ای که دنبالش نرم اوضاع و احوال اقتصادی هم اینه هرکسم چیزی میگه یه انگی و اسمی بهش می چسبونید، بله مملکت بوی گند بی عدالتی و فساد می ده اول همه ام از خود قوه قضائیه باید شروع بشه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    بحث حرف زدن حرف نزدن نیست..مد شده . همین که چهره یک ادم از تلویزیون پخش شد . .. البته کم ظرفیتاش... و به اصطلاح سلبریتی یا شهرتی و پولی دستش اومد ..( حالا این ادم معلوم نیست از کجا اومد،، چی شد ک این شد) ناگهان تمام سواد دنیا در سیاست و تم روشنفکری عالم مثل برق جو گیر میشن اول مخالف خوان بعد .... نگو دیگه دراین سفارت و اون سفارت و کم کم در جوار سفیران اروپائی و ...قراگرفته و در ا لین مرحله بچه شان در خارج بخصوص کانادا متولد شده ویا میلیاردی موجب میخوان و دلارارزان برای خانواده چی شد از کجا اومدی کی هستی فرمانده لابی در خارج میشن نمیدانیم چی شد اول جوون تازه سر از تخم در اورده وسرایت کرده به یک مشت پیر و پاتال مرد وزن .. فجر نمیرن . از بندگان خدا ساقط شده حمایت میکنن بابا اول بگو چند کلاس سواد تو این زمینه ها دار ی بعد اگر نظری داری بگو یک بررسی و،،، خدا همه را هدایت کند . حتی بنده حقیر را
  • جمیله IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 1
    همه مردم تواین اوضاع اقتصادی کشور مشکل دارن همه هم می دونیم ولی همیشه گفتن سواره خبرپیاده نداره این درد دله آقای پراید سوار که گفته شد روزمرگی خیلی از مردم کشورت هست که نتیجه بی کفایتی دولت تدبیر و امید هست که امثال شماتبلیغ کنندگان این دولت بودید به واسطه معروف بودن . من نه چپم نه راستم ولی همین بس می دانم که خون مردان پاک این سرزمین ریخته شد برای اینکه این کشور باشد برای همه ماچه آن مرد پراید سوار چه شما لندکروز سوار.چه سود که درد این مردم به گوش مسئول میرسد ولی کاری از پیش نمی برد چون از جنس مرد پراید سوار وامثال آنها نیست مرهم درد باشیم نه دشمن شاد کن . یاعلی
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    صندوق درد .
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    جامعه از تبعیض همین شده شما باور نکن بجی ای اینکه فکر رفع آن باشی!!!!!!
  • م ح DE ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 5
    درود بر احسان علیخانی که غم مشکلات مردمش رو داره
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      3 0
      بیچاره مردمی که با طناب پوسیده سلبریدی ها به چاه بیفتند
  • ایران من IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 1
    مشرق خان تو میگی مردم ازگرسنگی هم جون دادن حق اعتراض ندارند .
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 1
    ایران در شاخص امید به زندگی و طول عمر؛ دومین کشور پیشرو در جهان است؟ انصاقا خودتون به این اراجیفی که می نویسید باور دارید؟؟؟؟
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 2
    دقیقا مدیران و بعضی از معاونین که در رسانه ملی نفوذ کردن همه از دشمنان انقلاب و نظام هستن هر روز با یک جنگ رسانه ای میخوام مردم نسبت به انقلاب و نظام بدبین کنن خون شهدا جوابتون میده انشالله
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    5 2
    چراهرکس اعتراض میکنه بهش ننگ میچسبونید؟اگه خودمون نگیم که اونامیگن! این حرفای علیخانی نظرمنم هست ولی دلیل نمیشه مخالف انقلاب باشم از رو دلسوزی میگم
  • DE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 2
    جالب اینجاست که زرد نیوز هم اعتراف میکنه که علیخانی کم حاشیه هست.یعنی توانمندی ریزش حداکثری شما عالیه.بابا کارد استخوان را هم رد کرده.این بنده خدا هم به گفته مولاش علی حرف حق رو زده.دیگه روشو میپوشونید بوشو میخوای چیکار کنی زرد نیوز
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 1
    مشرق دیگه جوک نگو خواهشا :/ ایران در شاخص امید به زندگی و طول عمر؛ دومین کشور پیشرو در جهان است؟
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    یک نمونه از فراگیر شدن فساد دولتی و قوه قضاییه در ایران.... یک کارگروه برای پیگیری استخدامهای ( همنام و غیر همنام ) روسا و معاونین حراستهای ادارات و شرکتهای دولتی تشکیل بدهید .. از تعدد افراد فامیل استخدامی حیرت خواهید کرد
  • محمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 0
    در رابطه با آمار کاهش بیکاری باید یادآور شوم که وقتی با تعریف 1 ساعت کار در هفته، افراد جزو شاغلین به شمار میروند، آمار کاهش بیکاری به مردم ارائه میشود.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    5 1
    او آیا می‌داند که ایران در شاخص امید به زندگی و طول عمر؛ دومین کشور پیشرو در جهان است؟[1] علیخانی آیا می‌داند نرخ بیکاری در ایران سال‌هاست که در حال کاهش است و بیش از 5 میلیون از بیکاران فعلی در ایران نیز جزو "بیکاران بادرآمد" هستند؟[2] ‌یک سوال؛اگر همین دوتا آمار رو که نویسنده ارائه کرده ،توسط یک مسوول دولتی گفته میشد همین سایت مشرق به او لقب کذاب نمیداد؟! سیاهنمایی غلطه؟ ماهم میگیم غلطه ولی سردبیر محترم مشرق!یک نگاه به تک تک عناوین صفحه بیانداز، منِ خواننده سایت چه گناهی کردم که یک سره دارم مطلب سیاهنمایی از اوضاع و احوال جامعه از شما دریافت میکنم! کلا سهمیه هر روز در قبال نزدیک دویست عنوان، یک تصاویر جالبه و یک عنوان معنوی. همممممه سیاه نمایی یا صرفا حمایتگری های یکجانبه. توی ایران چه خبره میشه رک و راست بگید؟سریع هم کسی غیر از خودتون یکم حرفش احساسی بشه میچسبونیدش به زباله‌ها! یکم انصاف،یکم اخلاق، یکم حق‌طلبی!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    توجه کردین مردم ما تویی همه امور استادن حضرت علی میگه در فتنه ها مثل شتر دوساله باشید نه مرکبی داشته باشید که از شما سواری بگیریند نه شیری داشته باشید که شیرتون رو بگیرند
  • مردم جیگر نیستند مشرق IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 0
    ذرت های آلوده چه شد؟ چرا واردکنندگانش هرگز محاکمه نشدن
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 1
    اولا این پست آقای علیخانی مربوط به 10 آذر ماهه حا لا مشرق چرا الان یادش افتاده این پست رو بررسی کنه حتما هدفی داره ثانیا ایشون که همه هدفش تو تمام برنامه هاش دادن امید به آینده بخصو ص به جوونا هست پس چی شد که اهل سیاه نمایی شدن نه خیر ایشون فقط از درد دل مردم گفتن دردی که مسولین میدونن ولی براشون مهم نیس آقای علیخانی خیلی جاها مثل زمان سیل وزلزله بار همین آقایون بی مسولیت رو بدوش کشیدن وباعث همدلی بین مردم ایران شدن ایشون توی این حوادث جاهای رفتن که خیلی از مسولین نرفتن یادمون نرفته توی برنامه هاشون چقد گره گشایی کردن این نوع برخورد با کسی که دلش برا کشورش ومردم میسوزه و مردم بارها شاهد دلسوزی‌های ایشون بودن منصفانه نیست ما باید به خاطر تک تک حرفها وقضاوتهامون به درگاه خدا پاسخگو باشیم
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    هر فساد و کم کاری و کارشکنی هرجایی وجود دارد یک غربزده احمق و یا خائن در آن نقش دارد......
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    اشتباه حرفه ای بدی دارید: هم چسباندن بی دلیل ایشان به حجاریان وهم مطرح کردن بی دلیل اسم حجاریان یک روزنامه نگار حزب اللهی
  • Ali IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    سلام . لطفاً هميشه آقاي عليخاني رو با انصاف نقد كنيد
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 3
    اینها تا دو سه نفر دور برشان می بینند فکر می کنند ادم شده اند.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 1
    مردونه خودت چقد خندیدی که این همه اراجیف و نوشتی ..... اصلا تو خوبی و نظام مقدس
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 0
    هر فرازی یک فرودی دارد.... خودت را ببازی هر دو را خراب میکنی
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 2
    نمیدونم چرا هر کس تا مشهور میشه به خودش اجازه اظهار نظر در مورد هر چیزی میده حتی اگر سوادش رو نداشته باشه؟!!!!!
  • همای IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    4 0
    خود شما این آمار رو از کجا آوردی نازنینم!!!اصلا مگه نیازی به آمار هم هست !?؟؟؟
  • ناشن IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 1
    راستی علیخانی از صندوق ثامن چه خبر؟؟ پولها رو برگردوندي؟؟
  • تمنا IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 2
    من حاضرم جونمو برای کشورم بدم مخالف هر گونه تنش در این خاک عزیزم هستم و اینو میدونم هر کدوم از هنرمندان مخالف این دولت و نظام باشن علیخانی نیست واینکه عاشق کشورشه ولی قبول کنیم که درست میگه
  • کوروش IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 2
    این میهمان صبح بخیر کارشناس بهداشت محیط هست نه یه متخصص تغذیه دوم اینکه این مجری کم عقل بر چه اساس با حرف نابخردانه باعث نابودی ما خانجان وبیکاری کارگران و امنیت غذایی کشور میشه باید بدازنش بیرون
  • حاج مجید سوزوکی IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    احسان خیلی بدی عه عه
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 1
    برادران شاغل در مشرق جزو همان بیکاران دارای درامد هستند .چراکه نوشتن از روی شکم سیری برای ما هم کاری ندارد.اگر در موقعیت ادم های بیکار جامعه بودید تمام سفیدی ها را هم سیاه می دید عزیزان قلم به مزد.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    3 0
    هر کس پول حرام بخورد عاقبت به خیر نمی شود. سلبریتی ها و مجریان معروف تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیستن
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 2
    زنده باد حجاریان بزرگ...
  • asan IS ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    1 1
    آیا نویسنده و تحلیل گر این مطلب می داند قورباغه آب پز چیست آخ عه گاو؟ به نظر شما اگه گاو رو نکشن اما علفن بدن طول عمرش بیشتر بشه نشانه احترام گاو است یا برای گاو ارزشی است حال وض بهداشت و غیره فقظ تکنین عرضه و تقاضای ( سیاسی) است این ملت بدبخت ما در این ممکلکت گاورهای سیاسی بیشتر نیستیم که دست پرورده دامپروران( سیاستمداران) جکومتی شدیه است هر جا لازم باشد کشته میشیم مخصوصا چاق و چله هاش بیشتر مزه داره. حالا در دوره پهلوی فرق ش این بود که با رعیت به معنی گوسفند و شاه به معنی چوپان سرورکار داریم بعضی از گوسفندناش گوسفند موندن بعضی از گوسفندا گاو شدن بانسبت مثل من و شما که ادعای روشفکری گازمون میگیره
  • امید IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 0
    آخه یکی نیست بگه احسان علیخانی تو مگه کی هستی که توهرکاری خودتو میندازی وسط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس