محسن هاشمی نمایه

کارآمدی قالیباف یا "تدبیر و امید" مرحوم هاشمی؟ "محسن هاشمی" معتقد است مردم در حسرت دومی به سر می‌برند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

انتقام سربازان آمریکا از سپاه ادامه دارد...

خوشحالی رقصنده اینستاگرامی از سقوط هواپیمای اوکراینی

یک رقصنده اینستاگرامی که در جریان اغتشاشات آبان ۹۸ نیز مردم را به اعتراض خیابانی تشویق کرده بود [۱] به تازگی و در واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی در یک تصادف غیر عمد؛ این رخداد را به "اشتباه سخت" در مقابل انتقام سخت تشبیه کرده است.

او که عبارت "انتقام سخت = اشتباه سخت" را در استوری اینستاگرام خود قرار داده، در استوری دیگری در همین رابطه نوشته است: "گوشه‌ی ذهنتون به اینم فکر کنید که اگه این پرواز داخلی بود و همه مسافرا ایرانی بودن هم آیا مشخص می‌شد خطای انسانی بوده!؟ "

*ما قضاوت درباره رفتار این قبیل ایفلوئنسرها اینستاگرامی را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

خاصّه اینکه با توجه به پر مخاطب بودن و دنبال‌کنندگان بالایی که صفحات این افراد دارند؛ رفتارهای ضد امنیتی و بعضا دشمنانه آنها علیه مردم و کشور که عموما امنیت مردم و تخریب ذهن آنها را هدف گرفته، حاوی برخی تأثیرات است.

تأثیراتی که نمونه آنرا در اغتشاشات آبان به رأی‌العین مشاهده کردیم و پس از عملیات غرورانگیز و تاریخی سپاه علیه آمریکا نیز همین تأثیرات را در بروز تجمعات به بهانه هواپیمای اوکراینی دیدیم. [۲]

چه اگر فراخوان‌های این افراد برای حرکت خیابانی نبود بسا که اغتشاشات اساساً رخ نمی‌داد و اعتراضات مسیر معقولی را دنبال می‌کرد.

این مقوله می‌طلبد که چشمان ناظر کشور با دقت بیشتری، این قبیل فعالیت‌های خرابکارانه را دنبال کنند و اجازه ندهند که امنیت مردم به حرّاج عده‌ای ناآگاه گذاشته شود.

خاصّه در شرایطی که کشور عملا در شرایط جنگی قرار دارد و احتمال وقوع "درگیری محدود" بین ایران و آمریکا بالاست.

به سخن دیگر اینکه چشمان ناظر کشور نبایستی اجازه بدهند سرنوشت کشور به جای اتاق‌های فکر و استدلال در صفحات اینستاگرامی تعیین شود.

آنهم توسط افرادی که به جای شکرگذاری از نعمت نظام اسلامی، مالیات کم و آزادی فعالیت در فضای مجازی؛ بصورت روزانه مشغول تیشه زدن به ریشه فرهنگ و امنیت کشور هستند.

در بحث سقوط هواپیمای اوکراینی باید دانست که این مقوله قبل از اعلام گزارش رسمی "جعبه سیاه" هواپیما مورد پذیرش مسئولیت قرار گرفت و این رفتار در دنیا بیسابقه است.

ضمن اینکه مقامات اوکراینی هم قبل از اعلام پذیرش مسئولیت تأکید داشتند که شواهدی مبنی بر اصابت هواپیما در دست نیست.

پس ادعای رقصنده مذکور به هیچ وجه صحیح نیست و این اعتقاد دینی و وجدانی مقامات مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران بود که موجب پذیرش مسئولیت شد نه خارجی بودن چند مسافر پرواز هواپیمای اوکراینی!

بیان این سخن ضروریست که ما عملاً شاهد یک خط نفاق هستیم که عصبانی از "پاسخگو بودن نظام"؛ خود را به آن راه زده و با گِرای ستاد جریان سیاسی خاص؛ اصرار بر القای دروغگو بودن نظام و تهدید ساختن از فرصت‌ها دارد.

***

مردم در حسرت کارآمدی قالیباف یا "تدبیر و امید" هاشمی؟

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران روز یکشنبه گذشته در ابتدای جلسه شورای شهر تهران طی اظهاراتی گفته است: باید توجه داشته باشیم بدتر از شلیک سهوی به هواپیما، شلیک عمدی به اعتماد عمومی است و چرا باید حقیقت از رییس جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی پنهان نگهداشته شود و بعد از اعلام دولت‌های بیگانه به اطلاع مسئولان خودمان برسد؟

به گزارش ایسنا، او همچنین در ادامه می‌گوید: امروز بیش از هر زمان دیگری، جای آیت الله هاشمی رفسنجانی خالی است و مردم در حسرت عقلانیت، خویشتنداری و تدبیر ایشان هستند.[۳]

*آقای هاشمی و دوستان اصلاح‌طلب ایشان از مفهوم "پذیرش مسئولیت" بیگانه هستند و برای همین است که از عهده‌گیری و عذرخواهی سردار حاجی‌زاده چیزی نمی‌گویند و فقط اصرار دارند که به اعتماد عمومی شلیک شده است!

چه اگر اینگونه نبود شاهد "پذیرش مسئولیت" در اردوگاه اصلاح‌طلبان نیز می‌بودیم و به چشم خویش می‌دیدیم که آنها چگونه از بابت تورم ۱۰۰ درصدی دولت آقای هاشمی، فتنه ۷۸، کاهلی در ترور شهید صیاد شیرازی، فتنه ۸۸، تورم ۴۰ درصدی دولت آقای روحانی، گرانی بدون پیوست بنزین و... عذر می‌خواستند و در ساحت مردم پذیرش مسئولیت می‌کردند.

و جالب آنکه پذیرش مسئولیت از جانب سردار حاجی‌زاده برای یک "تصادف غیر عمد" بود اما رفتارهای فوق نه بر زندگی ۱۷۶ نفر که بر زندگی، امنیت و اقتصاد ۸۰ میلیون ایرانی تأثیر داشتند با هیچ عذرخواهی یا پذیرش مسئولیتی همراه نشدند.

به سخن دیگر اینکه آقای هاشمی باید بداند شلیک به اعتماد مردم نه در ماجرای هواپیمای اوکراینی و پذیرش مسئولیت از جانب سپاه که در هنگام ورود اصلاح‌طلبان به اکثریت شورای شهر، مجلس و دولت رخ داد که از مردم رأی حداکثری ستاندند اما کارنامه حداقلی ارائه کردند و به نماد ناکارآمدی تبدیل شدند.

یعنی محسن هاشمی با این اظهارات مرتکب دو قلب واقعیت شد... اول اینکه به جای حقایق فوق‌الاشاره، منویات ستاد اصلاحات برای القای دروغگو بودن نظام را در ابتدای جلسه شورای شهر روخوانی کرد و دوم اینکه حاضر نشد به مردم بگوید چیزی که الآن باید برای آن حسرت خورد کارآمدی محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران است نه تدابیر مرحوم هاشمی که منجر به بروز مشکلاتی در اداره کشور شده است.

در بحث ادعای هاشمی مبنی بر اینکه چرا در حین تحقیق برای روشن شدن حقیقت، مسئله از رئیس‌جمهور پنهان داشته شده است نیز ما نمی‌دانیم که این ادعا صحیح است یا خیر!؟ اما اگر صحیح باشد باید راجع به مصالح آن با مردم صحبت کرد.

***

تمجید یک فعال اصلاح‌طلب از عذرخواهی سردار حاجی‌زاده

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی نوشته است:

"گزارش سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مورد چگونگی رخ دادن حادثه وحشتناک و تاثربرانگیز شلیک موشک به هواپیمای مسافربری بویینگ۸۰۰-۷۳۷ در نوع خود بی‌نظیر بود و این برای نخستین بار است که نیروی نظامی ایران به صراحت اقرار به خطا و اشتباه وحشتناک خود می‌کند و مسوولیت آن را می‌پذیرد و از جامعه بابت این ضایعه اسفناک عذرخواهی می‌کند.

بر این جهت در این اقدام باید تمجید کرد، اما در عین حال همان‌طور که در موضع وزیر ارشاد آمده است به هیچ عنوان قانع‌کننده و رافع پرسش‌های بی‌شمار افکار عمومی به شدت جریحه‌دار شده کشور از این حادثه نیست. "

او در ادامه نیز به ذکر سؤالاتی در این باره پرداخته است. [۴]

*آقای شریعتی اجمالا در هر دو بخش صحبت خود درست می‌گوید و عذرخواهی سردار حاجی‌زاده در تاریخ سیاست و امنیت ایران در نوع خود بی‌نظیر و تحسین برانگیز است.

تحسینی که در ادامه آن، افکار عمومی منتظر پاسخ به سوالات فنی و... خود نیز هستند که فرایند قضایی و اطلاع‌رسانی تکلیف آنرا مشخص خواهد کرد.

مع‌الوصف اقدام شجاعانه شریعتی در بیان این حقیقت که باید از عذرخواهی سردار حاجی‌زاده تمجید کرد؛ امریست که باید بیش از این مورد توجه خواص و مردم عزیز باشد.

پذیرش مسئولیتی که علیرغم پیش‌بینی تمام فشارها و ملامت‌ها و حتی قبل از اعلام نتیجه گزارش "جعبه سیاه" هواپیمای اوکراینی صورت گرفت و تنها کار عقلانی پس از یک تصادف غیر عمد بود.

در این زمینه البته لازم به اشاره است که فضای سیاسی ایران و افکار عمومی کشور متأسفانه چندان با بحث پذیرش مسئولیت و عذرخواهی آشنا نیستند و جز چند مورد عذرخواهی از لسان رهبر معظم انقلاب، کمتر دیده‌ایم کسی از آقایان اهل پذیرش مسئولیت و یا عذرخواهی باشد. همانطور که شاهدیم عاملان انجام طرح بدون پیوست گران‌سازی بنزین با اینکه هزینه‌های بسیاری را برای کشور و مردم موجب شدند اما همچنان بر اشتباه خود اصرار دارند، بانیان فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر لام تا کام درباره مسئولیت خود چیزی نمی‌گویند و مثلا در ماجرای قطار سمنان نیز دیدیم که مسئولان مستقیم این ماجرا، به جای عذرخواهی یا پذیرش مسئولیت از این گفتند که مسافران بیمه بوده‌اند!

در کنار تأکید شریعتی بر تمجیدآمیز بودن اقدام سردار حاجی‌زاده البته بایستی به این نکته هم اشاره کرد که ستاد اصلاحات اصرار دارد با نادیده گرفتن پذیرش مسئولیت از سوی سپاه؛ یک تصادف غیر عمد را اقدامی عامدانه جلوه داده و در ادامه نیز نظام اسلامی که رسما مسئولیت حادثه می‌پذیرد را "دروغگو" و من‌بعد از این فاقد اعتماد عمومی معرفی کند!

رفتاری که اولا بدون دلیل عقلانیست و می‌خواهد تنها دلیل خود را موضع‌گیری نظری برخی مقامات و رسانه‌ها تا قبل از اعلام گزارش رسمی بیان کند و در بحث اعتماد عمومی نیز به ادامه القائات خود در راستای پروژه «فتنه اقتصادی» بپردازد و چشمانش را بر روی منصه‌های تبلور اعتماد مردم به نظام اسلامی ببندد.

***

۱_ mshrgh.ir/۱۰۱۲۳۹۴

۲_ mshrgh.ir/۱۰۱۲۳۹۴

۳_ https://www.isna.ir/news/۹۸۱۰۲۲۱۶۵۸۶/

۴_http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/۱۴۰۸۰۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 18
  • نیکی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    چرا ترور دانشمندان هسته ای برجسته نکردین؟مگر انها هم مثل این عزیزان نخبه نبودن.؟ یا چون اسرائیل زده پس نخبه نیستن؟
    • روزبه IT ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      51 5
      در موضوع افزایش ناگهانی بنزین و خسارات غیرقابل جبران به حیثیت و اعتبار ملت، جان و امنیت وکشور این به اصطلاح اصلاح طلبان کجای کار بودند؟ وظیفه اطلاع رسانی مشرق ایجاب میکنه پیگیر خسارات وارده به کشور باشه تا آقایون تدبیر و امید اینجوری از معرکه قصر در نرن ؟ مدیریت تفکر اصلاح طلبی بر جامعه نتیجش یعنی این، اونقدر قضیه رو میخوان کش بدن افتضاحات مدیرت سوختی وزیر نفت و دولت تو فاجعه آبان ماه تحت الشعاع قرا بگیره یا دست اویزی برای تایید صلاحیت دوباره نمایندگانشون که رد صلاحیت شدن
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      58 11
      اونهایی که تو قضیه انرژی هسته ای شهید شدند ، هزاران بار نخبه تر از دیگران هستند . چون با اینکه نامه و دعوت نامه با امکانات عالی داشتند ، فقط باید لب تر می کردند تا زندگی عالی داشته باشند . حتی الان هم دنبال این افراد نخبه هستند .
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      49 14
      هاشمی رفسنجانی مرد و تمام شد آقامحسن زور نزن
    • حامد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      33 5
      اگر نخبه برای ایران کار کنند از نظر اینها کشته شدندش مهم نیست. اگر برای کانادا کار کند می شود نخبه و باید اشک تمساح ریخت.
    • مجید IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      26 13
      بله هاشمی مرد وتموم شد ولی اینا هنوز میخوان او را که حتی قبل از مغروق شدنش مرحوم شده بود زورکی زنده کنن در صورتی که او پس از ۸۸ مرد و تموم شد
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      0 0
      ببخشید اشتباهی منفی دادم. حقا که شهدا باهوش ترین انسان ها هستن و نخبه ترین. متاسفم برا کسانی که شهدای نخبمون مثل شهید بهشتی از یادشون رفته.
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    در بهائی نبودن این رقاص حتماً باید شک کرد!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    هاشمی! عقلانیت!! چه عبارت های متضادی را با هم قرین می کنند. هاشمی اگه عقلانیت داشت در فتنه 88 با آن نامه معروف نحس شعله تفرقه را روشن نمی کرد و در آن نماز جمعه معروفتر با آن نمازخوان های عجیب و غریبش بنزین روی آتش نمی ریخت. بهتره زیاد در موردش صحبت نکنی آقا محسن چون فکر کنم بنده خدا خودشم زیاد راضی نباشه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    43 25
    نمیتونید جمعش کنید زدید به الک
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      98 23
      وای بر مملکتی که یک رقاص برایش خط ونشان بکشد.
    • روزبه IT ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      40 11
      نقشه خطرناک دشمن خارجی و معاند داخلی این بود که مالک برگرده، ولی مالک این بار تنها نبود و راهش ادامه داره، اما این ادامه پیدا کردن این بار با شدت بیشتری در حال برگشتن به سمت دشمنه و ضربه اول بعد از شهادت او و به پشتوانه حمایت ملی ضربه سختی تری به جریانات معاند داخلی هم بوده
    • FR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      8 7
      خب حالا مثلا چطور جمعش کنند ؟ سپاه را منحل کنند وتسلیم سلبریتی ها شوند ؟!
  • مهرناز IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    75 15
    محسن هاشمی " انان که در زمان ریاست هاشمی بودند " هیچ وقت ارزوی دوباره امید و تدبیر هاشمی " که دنباله اان تجلی در دولت امید وتدبیر روحانی است را " ندارند " اگر دولت روحانی باتدبیری بود" در روز موشک باران پایگاه امریکا وتهدید ترامپ " پرواز عادی خودرا انجام نمی داد" که به بیان شما "خطای انسانی صورت بگیرد "تصورم براینستکه عده ای قصد تضعیف سپاه را در سر داشتند ودارند .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    87 17
    مشرق جان اول صبح شوخیت گرفته ؟ به جای عذر خواهی اصلاح طلب ها؟ باید می نوشتی مطالبه اصلاح طلب ها !!!!! یادتون باشه در سانحه قطار ، جناب وزیر گفت : مسافرین بیمه بودند و دیه میگیرند!!
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    42 8
    دولت به اصطلاح تبدبیر و مدیریت وبدنه اصلی جریان اصلاح طلبی بخاطر رویکرد اشتباه وغلت خود در اداره امور کشور میدانند که نه جایی در مجلس یازدهم دارند و البته دولت سیزدهم را از همین الان باخته اند البته ایشان برای فرار از پاسخگویی شگرد همیشگی خود را استفاده خواهند کرد ایجاد تفرقه ودو قطبی در دستور کار ایشان میباشد به احتمال زیاد فتنه اکبر کلید زده شده است باید کشور خسارات بیشتر ویحتمل بزرگتری نسبت به فتنه ۸۸ تحمل کند راه برون رفت و راه فرار از پاسخگویی جریان فتنه و جریان اصلاح طلبی و تمام قصورهای عمدی و سهوی که این حضرات مرتکب شده اند انداختن روی شانه های نظام و حکومت میباشد اما به این مهم نمی اندیشند که تبلور و جودی این جریان فقط در نظام اسلامی میباشد خارج از نظام اسلامی جایی برای عرض اندام نخواهند داشت و مطمئنا ادامه حیاتشان مورد تهدید واقع خواهد شد.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    67 13
    آقای هاشمی ، ما میدونیم آقای روحانی نه از سیل و زلزله و نه از بازار و بنزین و نه از سقوط هواپیما خبر دارد ایشان همیشه نفر آخر است و مقصر نیست . مقصر بنده هستم که هیچ سمتی ندارم .
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    57 9
    کسی که اینچنین از مرگ هموطنان خود خوشحال میشود از لحاظ روانی مشکل اساسی دارد لذا نظراتشان هم به درد لای جرز دیوار هم نمیخورد .
    • بهرام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      17 1
      خدایا به داده و نداده ات شکر!!!؟ ناشکری نمیکنم!! حالا که قسمت کردی ، ما این دوره جدید انقلاب را با تعدادی گوساله!!! سر کنیم !! بازهم شاکریم و صبور !!! ولی به عزت و جلالت سخته!!سخت!!! شعبان بی مخ ها، و پری بلنده ها رو ببینیم ، دم نزنیم!!! خدایش سخته! حالا ببین آقامون چی میکشه!!
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    26 6
    دولت به اصطلاح تدبیر و مدیریت وبدنه اصلی جریان اصلاح طلبی بخاطر رویکرد اشتباه وغلت خود در اداره امور کشور میدانند که جایی در مجلس یازدهم ندارند و البته دولت سیزدهم را از همین الان باخته اند البته ایشان برای فرار از پاسخگویی شگرد همیشگی خود را استفاده خواهند کرد ایجاد تفرقه ودو قطبی در دستور کار ایشان میباشد به احتمال زیاد فتنه اکبر کلید زده شده است باید کشور خسارات بیشتر ویحتمل بزرگتری نسبت به فتنه ۸۸ تحمل کند راه برون رفت و راه فرار از پاسخگویی جریان فتنه و جریان اصلاح طلبی و تمام قصورهای عمدی و سهوی که این حضرات مرتکب شده اند انداختن روی شانه های نظام و حکومت میباشد اما به این مهم نمی اندیشند که تبلور و جودی این جریان فقط در نظام اسلامی دارای معنا میباشد خارج از نظام اسلامی جایی برای عرض اندام نخواهند داشت و مطمئنا ادامه حیاتشان وجودیشان مورد تهدید واقع خواهد شد.
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    38 6
    آقامحسن اگه جای هاشمی خالی بود ومردم به او وشما اصلاح طلبان اعتماد داشتند سالگرد اوراعقب نمی انداختید ودر سالن اجلاس سران نمی گرفتید در یک مکان عمومی مانند حرم امام یا یکی ازمساجدبزرگ میگرفتید تا مردمی که میگویی به اواعتمادداشتند می آمدند ضمنایادت رفته همین دولت که چند وقت پیش رییسش از گران شدن بنزین روز جمعه خبردارشده بود ومردم رو با برجام بیچاره کرده ووو و شاهکارپدربزرگوارتان است وبارای آوردن او راحت مرد البته شما هرچه بگویید بعید نیست چون مهدی بابا که دعای سفردرگوشش خوند هنوزازسفربرنگشته یا فائزه هم چندوقتی درکنارمادرنبود عقده واکن بعد برو به کارهای شهربرس شاید برف بیاد دوباره ملت نتونن سرکاربرن راستی خدا رو مثل فائزه فراموش نکن پاسداران خدایی دارن توکاسه تون میذاره انشاالله بزودی اونا مردبودنبودن اومدن گفتن اما شما اصلاح طلبا هنوز برجامو نمیگین تابابا به خواب یکی بیاد اجازه بده که اونم نیست
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    20 0
    اقای سعید شریعتی ! کاش به دوستان و هم حزبی های خود که بیش از سی سال است قدرت اجرایی کشور را در دست دارند و مدیریت میلیاردها دلار فروش نفت را در اختیار دارند توصیه میکردید بابت خطاها و خطیئه های خود در مدیریت اقتصادی و معیشت مردم و ایجاد اختلاف طبقاتی و سوء استفاده از رانتهای گوناگون که باعث ناهنجاریهای متعدد در جامعه شده است عذر خواهی کنند و از راه خطای خود بازگردند . اعتراف به اشتباه از بزرگی و نشانه بلوغ شخصیتی و فرزانگی است .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    34 1
    سرت رو بالا بگیر سردار! این موضوع توطئه ای بوده از سوی آمریکای جنایتکار و شما تقصیری ندارید و صرفاً انجام وظیفه کرده اید. معلوم شد با درهم کوبیدن عین الاسد چه غوغایی کرده اید و با این کار تمام هیبت پوشالی آمریکای خبیث فرو ریخته است.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    9 0
    این رقصنده اسم نداشت؟؟
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      12 1
      چرا، زباله
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    25 0
    آشغال عوضی لاشخور آدرس این کثافت رو به من بدید تا خودم پوستش رو غلفتی بکنم.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    23 0
    .. بر سر وزیر اطلاعات که یه سری فاحشه برای نظام خط و نشون میکشن.
  • ... IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    8 3
    قطر برای سقوط هواپیما میخواد سه میلیارد دلار به ایران غرامت بده
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      12 2
      اگر قطر در ترور سردار و سرنگونی هواپیما دخیل بوده باید کل این کشور را شخم زد وسرانش را خوراک کوسه ها کنند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    20 0
    خفه شو رقصنده کثافت بدون شک یه حادثه بوده که ممکنه در کشور دیگری اتفاق بیافته که قبلا افتاده! بدبختایی که حس وطن پرستی هم ندارین!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    21 0
    ای بابا! تا حالا فکر میکردم این رقصنده خانمه! گرچه هنوز هم تصور نمیکنم مرد باشه! اگر این موجود را مرد بدانیم پس رزمندگان غیور دفاع مقدس و جبهه راسخ مقاومت و ... را چه بخوانیم؟!
  • بلاش JP ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    13 7
    جای دکتر احمدی نژاد خالیه توی این اوضاع رکود اقتصادی . ایشون مرد این میدونه
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      8 5
      تو این اوضاع سخت واقعا اینجور لطیفه ها روحیمونو عوض میکنه.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    19 1
    چرا این اقراد خائن و پلید دستگیر و مجازات نمیشوند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    29 3
    جان و مال ما فدای این فرماندهان عزیز سپاه است . اون آشغالهایی ک مثل گفتار زوزه می کشند بدانند که اگر لازم باشد کاری می کنیم که نام مادرشان یادشان برود .
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    16 0
    پاسخ فتنه گران شورای شهربلا زده تهران را اظهارات خانواده های شهدای هواپیمای اوکراینی در اصفهان ویزد وقم ودیگر شهرهای ایران اسلامی دادند اما چه سود که این فتنهگران وحامیان فتنه با شهید وشهید پرور آشنا نیستند وفقط با غرق وغریق مانوسند که انشاالله نصیب آنها هم بشود ومردم شهید پرورتهران را از بلای ای شورا در امان دارد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    12 2
    عجب جماعت کوته فکری داریم به خاطر چند میلیاردر خارج برو که برای عشق شخصی شان به خارج میرفتند عزا و ماتم می گیرند به هم فحش می دهندو بحث می کنند اما فقرا را فراموش می کنن.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    14 5
    چرا این اولاد ناخلف اصلاحات رو نمیریزید تو دریا ?
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      12 1
      ناخلف چیه؟ خیلی هم خلف هستند. ابوی آنها هم زنده بود بدتر از اینها موضع می گرفت
  • سیف IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    33 1
    هیتلر گفته: پست‌ترین انسانها کسانی هستند که در تصرف کشورهایشان با من که بیگانه بودم همکاری کردند چون وطن مثل مادر است و آنها کمک کردند تا من به مادرشان مسلط شــوم.!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    9 0
    اين سلبريتي ها و دلقك هاي اينستاگرام پياده نظام هاي امريكا هستن بايد براي اين رفتارها مجازات بشن و به نظر من لياقت زندگي در ايران رو ندارن.به اميد اينكه از اين كشور گورشون رو گم كنن برن بيرون.
  • مرصاد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    7 0
    نظام ما ؛ در اوج اقتدار ، بسیار مظلوم است ! وگرنه ؛ این آشغالها ، جرات لجن پراکنی را نداشتند !!
  • مهدی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    18 0
    آقای محسن هاشمی کو اون آقایی که میگفت دوران موشک تموم شده دوران شما و امثال شما تموم شده برادر!!!! کلاهتو بزار بالاتر......
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    10 0
    در جای خالی آقای هاشمی بی تدبیری ها و پیش بینی های غلط و حمایت از دروغ و دروغگو و فتنه گرها و خائنین و مفاسد اقتصادی و اشرافی گری و تفرقه انگیزی باقیمانده که دقیقا یادگار ایشان است و ما هم گاه گاهی با این مسائل یاد ایشان را زنده نگه میداریم "دنیا دنیای موشک نیست" !!!!!
  • علی قلم IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    11 0
    حضرت امام نفرمودن پشتیبان فلانی وفلانی باشیدتابه مملکت شماآسیب نرسد؟فرموده اند پشتیبان ولایت فقیه باشیدتابه مملکت شماآسیب نرسدالحمدلله مقام معظم رهبری خودهم صاحب صبروتحمل هم صاحب بصیرت تدبیرفوق العاده قوی وازهمه مهمترشجاعت علوی دارندوکشتی نه ناوشکن ایران اسلامی عزیزمان رادراین طوفانهای دشمنان باقدرت پیش میبردو......
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    16 0
    من کاری با سیاست ندارم ولی همین که سردار حاجی زاده احترام به مردم رو با گردن گرفتن تقصیر نشون داد یه دنیا ارزش داره بااینکه مشخص هم نیست مقصر سپاه بوده چون هزاران دلیل برای این اتفاق بد میشه آورد. همین که گفت گردن ما از موهم باریکتره وهمین که خودش رو پیشمرگ مردم معرفی کرد ارزشمنده و ملت بدونن که توطئه دشمنان کشورمون تمام شدنی نیست
  • Saeed IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    1 0
    خداوکیلی هر چی عشقت بکشه می‌نویسی..... کسی نیست چیزی بگه .... به کجا وصلی....
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    1 2
    اگر اصلاح طلبچی ها سالها به اقتصاد و فرهنگ و امنیت و استقلال و اقتدار نظام اصلاحات نمیزدند و آنرا اصلاحات مالی نمیکردند ایران هیچگاه نظاره گر اغت شاش اغت شاش چی ها نبود.
  • مجید IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    1 0
    آیا ممکن است نیروهای نظامی از مسوولین دولتی که در راس آنها رییس جمهور است و رییس شورای عالی امنیت در خواست لغو پرواز ها را کرده باشند و آنها انجام نداده باشند و حالا هم باز سپاه داره سپر بلای آقایون میشه؟ آیا ممکنه اینطوری بوده باشه؟
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      0 0
      ایا ممکنه اینطور نبوده باشه ....اخر این فتنه به امید خدا ختم به خیر میشه چاه کندن برای سپاه و مردم ولی خودشون رسوا میشن خون حاج قاسم قاتل رو رسوا میکنه دوران بزن در رو تمممموم شده
  • سعید IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 2
    من ده ها بار به شماره 113 وزارت اطلاعات زنگ زدم که اینستاگرام و تلگرام و واتساپ و بقیه پیامرسان های خارجی بستری برای اقدامات ضد امنیتی سلبریتیهای دوتابعیتی و بعضی تروریست ها شده. ااغتشاشات سال96 بعد اغتشاشات آبان 98 و الان اغتشاشات به بهانه سقوط هواپیمای اکراینی . چند بار ازین سوراخ گزیده بشیم؟ حتما باید سوریه بشیم؟
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      0 0
      بیخیال 113 شو فعلا تا 1400 114 رو امتحان كن
  • hamid IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    6 9
    اخه این رقاص ادم هست که راجع بهش مطلب زدید ذوق مرگ میشه فکر میکنه پخی هست بابا الکی احمقها را معروف میکنید
  • بابک IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    امکان درگیری محدود یعنی چی؟ درگیری وجنگ خانمان برانداز است. محدود و غیر محدود ندارد. امیدوارم مسئولان،نظامیان،سپاهیان،به فکر اقشار فرو دست جامعه،که زیر بار تورم و گرانی در فشار هستند باشند.
  • مینا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    5 5
    ایران اقتدارشو مدیون این دلاور مردان رشید و جان برکفه.خداحفظش کنه سردار سرافرازرو
  • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    6 5
    سردار سرت بگیر بالا ،تو خطا نکردی به قلب دشمن زدی .
  • مهدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    3 6
    تدبیر آقای هاشمی رو روی گردن و پشت خودمون احساس میکنیم که داره خرد و له میشه .زندگی لیبرالها خیلی گنده زندگی مردم کوچیک.تلاش قالیباف نتیجه هم نده می ارزه که خفت و خاری رو قبول کنیم.
  • محسن IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    7 6
    دوستان سپاه در این قضیه شهید شد.آفرین بر صداقت و شجاعت سردار حاجی زاده.خداوند متعال بهشون توفیق بده
  • محسن IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    1 4
    فائزه هاشمی شبانه روز برا عفو پدرش از طرف خدا شبانه روز فاتح اخلاص مع صلوات. حقانیت خامنه ای همین بس که دشمنی مثل کروبی دادد.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    من خیلی ازتون انتقاد کردم ام نظام رو به حق میدونم فقط با فساد مبارزه کنید و قیمت ملک رو ارزون کنید. خواسته هامون خیلی کمه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس