عبدالله+ناصری.jpg

مشاور لیدر اصلاح‌طلبان به تازگی در راستای پروژه "تحریم خاموش انتخابات"؛ تأکید کرده است که حجت بر اصلاحات تمام شده و ما نباید عملاً در انتخابات شرکت کنیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ثبت جرم "خیانت به مردم و دموکراسی" در پرونده اصلاح‌طلبان

مشاور خاتمی: حجت بر اصلاحات تمام شده، نباید عملاً در انتخابات شرکت کنیم!

عبدا... ناصری، فعال چپ و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان ملی در اشاره به فرایند تأیید صلاحیت‌ها و انتخابات پیش رو گفته است: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که پس از حوادث آبان‌ماه کار برای اینکه مردم را به سمت صندوق‌های رای سوق دهیم بسیار سخت شده است بنابراین این کاری که در حق اصلاح‌طلبان صورت گرفت و غالب آنها رد صلاحیت شدند، با وجود اینکه یک عمل غیرمنطقی و غیرقانونی و خلاف عرف جامعه و کشور است، اما معتقدم این عمل نهایت لطفی بود که می‌توانست در حق اصلاح‌طلبان انجام دهد. این امر به شرطی کاملا تحقق می‌یابد که شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از آن بهترین بهره را ببرد و در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها لیست ندهد و از این فرصت بهترین بهره را برای بازسازی جبهه اصلاحات ببرد. این فرصت باید غنیمت شمرده شود و تمامی اصلاح‌طلبان از آن برای پیوند دوباره با جامعه و مردم بهره گیرند. اصلاحات باید در این زمان ایجاد شده شکاف بین خود و مردم را از بین ببرد و با رویکردی مناسب به حیات سیاسی خود ادامه دهد.

او همچنین تصریح می‌کند:

"با توجه به اینکه فاصله میان مردم و مسئولان زیاد شده؛ نمی‌توان به راحتی مردم را به رأی دادن ترغیب کرد زیرا مردم در آبان‌ماه مشاهده کردند که مجلس به نهادی تبدیل شده است که جایگاه خود را از دست داده است، بنابراین حجت بر اصلاحات تمام شده است و نباید در مراکزی که نیروی باکیفیت تایید صلاحیت نشده عملا در انتخابات شرکت کنیم! "[۱]

*ناصری پیش از این و قبل از آغاز فرایند بررسی صلاحیت‌ها نیز حضور سیاسی و تکلیف مدار اصلاح‌طلبان در انتخابات را "پفیوزی" نامیده و تأکید کرده بود که ما نباید تنور انتخابات را برای جریان مقابل گرم کنیم. [۲]

اظهارات آقای ناصری، عبرتی تاریخی برای نسل‌های آینده است تا ببینند که پرچم ایران و اسلام در بین چه دشمنی‌هایی در اهتزاز ماند و فرایند مردمسالاری ایرانیان با چه کینه‌توزی‌هایی حفظ شد.

روشن است ناصری احساس وظیفه کرده است تا برای پروژه شوم "تحریم خاموش انتخابات" و پیشبرد منویات معلم سیاسی خود یعنی سعید حجاریان؛ کاری انجام دهد. اما ناصری نمی‌داند که افکار عمومی در این اندیشه هستند که اصلاح‌طلبان چرا از چهره‌های تأیید شده خود که جوان‌تر یا بدون سوء سابقه هستند حمایت نمی‌کنند و چرا اساسا قصد دارند برای بی‌صلاحیتی چند عنصر پیر و مسئله‌دار خود؛ ‌ انتخابات را با تئوری "شرکت می‌کنیم ولی لیست نمی‌دهیم"! ذبح کنند!؟

بماند که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان پس از فتنه ۸۸ و پس از اثبات ناکارآمدی گفتمانی خود در دولت اعتدال و مجلس و شورای شهر؛ با تحریم خاموش انتخابات؛ عملا تیر خلاص را به مغز خود شلیک خواهند کرد. ضمن اینکه واکنش نظام اسلامی به رفتار دشمنانه تحریم خاموش انتخابات نیز هنوز روشن نیست...

گفتنیست، آذر منصوری، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز به تازگی و در تأیید راهبرد "تحریم خاموش انتخابات" به ایلنا گفته است: تکلیف اصلاح‌طلبان در این زمینه روشن است و بر اساس راهبردی که روی آن به توافق رسیدند چناچه کاندیدایی برای معرفی داشته باشند قاعدتا معرفی می‌کنند و لیست خواهند داد اما اگر این امکان برای‌ ما فراهم نباشد تکلیف از ما ساقط می‌شود؛ البته این نه به معنی تحریم انتخابات و نه به معنی عدم شرکت است، این قاعده رقابت انتخاباتی و به میدان آمدن یک جریان سیاسی است. ما نمی‌توانیم بدون کاندیداهای خودمان در انتخابات شرکت کنیم. [۳]

***

"شاید اعتراضات آبان با شدت بیشتر تکرار شود"

میردامادی:‌ اثر شهادت سردار سلیمانی از بین رفت!

محسن میردامادی، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب در بخشی از مصاحبه با شماره اخیر نشریه صدا(ارگان حزب کارگزاران) گفته است:

ریشه‌ها و عوامل این اعتراضات، از آبان‌ماه تا حالا برطرف نشده است. ماجرای شهادت سردار سلیمانی می‌توانست یک آثار کوتاه مدتی داشته باشد چون یک همدلی فوق‌العاده و غیر منتظره‌ای، یعنی بیش از حد انتظار در جامعه به وجود آورد و می‌توانست تا یک مدت نه چندان طولانی‌ای مسائل آبان‌ماه را تحت‌الشعاع قرار بدهد و بپوشاند. ولی ماجرای هواپیما که پیش آمد، متأسفانه تمام آن آثار مثبت را از بین برد و حتی مقداری به عقب‌تر از زمانی که آقای سلیمانی شهید شد هم برگشتیم!

او می‌افزاید: این مسئله، به دلیل آن زمینه نارضایتی است که در جامعه کاملا وجود دارد و به همین دلیل، جامعه مستعد این است که اگر جرقه‌ای باز زده شود، باز هم موج اعتراضی راه بیافتد. ولی تفاوت مسئله فعلی با مسئله آبان‌ماه در این است که چون جرقه آبان‌ماه از نوع اقتصادی بود، اعتراض بیشتر در اقشار پایین‌تر اقتصادی فراگیر شد، اقشاری که مشکل جدی معیشتی دارند و خیلی زیاد هم هستند. ولی نوع اتفاقاتی که الآن افتاده به گونه‌ای است که بیشتر حوزه اقشار متوسط را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، پس محدودتر است. ولی نارضایتی وجود دارد و  اگر راه حل اساسی برای آن پیدا نشود و به مشکل به شکل بنیادین پرداخته نشود، فضا مستعد این است که باز به‌طور غیر قابل پیش‌بینی اتفاقی بیافتد و آن اعتراضات با شدتی کمتر یا بیشتر باز تکرار شود.

*تحلیل میردامادی از بابت پاک شدن اثر خون حاج قاسم با واقعیت تطابق ندارد زیرا اثر خون شهید بشرطها و شروطها هرگز قابل لاپوشانی نیست و اگر کسانی باشند که رهرو راه شهید باشند؛ یقینا شاهد تداوم برکات این خون مقدس خواهیم بود.

همچنین باید بابت حادثه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی به «فرماندهان فتنه اقتصادی» تبریک بگوییم که بهانه‌ تازه‌ای برای دادن آدرس خیابان به مردم یافته‌اند!

و این نکته هم برای مخاطبان بدیهیست که اگر حادثه اصابت غیر عمد هواپیما نبود؛ قطعا حادثه کرمان بعنوان عامل نارضایتی مردم علم می‌شد و اگر حادثه کرمان نبود، حوادث دیگر...

به این معنی که آقایان کمر بسته‌اند تا سر نظام اسلامی را بالای نیزه ببینند و برای نیل به این هدف شوم؛ از هیچ گزاره‌ای که موجد و مؤید خیابان باشد رویگردان نیستند!

قبل از میردامادی، چهره‌هایی مثل سعید حجاریان، مصطفی تاجزاده، هاشم آقاجری و یک نفر دیگر از رجال ستادی اصلاحات نیز تأکید کرده‌اند که حوادث آبان تکرار خواهد شد. [۴]

نکته حائز اهمیت این است که هیچیک از این افراد ولو یک کلمه هم در مذمت "خیابان" و غیر عقلانی بودن اعتراض خیابانی در حکومتی که صندوق رأی دارد، نگفته‌اند و علاقه آنها به امر "سیاست خیابانی" مشهود است.

به این تعبیر که اگرچه شأن یک رجل سیاسی این است که دائما نسبت به حکومت و مردم خویش "امنیت‌بخشی" کند و محافظ جامعه در قبال التهابات باشد؛ اما این گزینه بدیهی هرگز در قیام و قعود افراد ذکر شده به چشم نمی‌آید و به جای آن هرچه هست؛ تماماً تأکید بر خیابان و عدم بیان راه حل‌هاست.

لازم به توضیح است که بخش عمده معضلات و مشکلات فعلی نیز که سبب فشار عصبی برای برخی از افراد جامعه شده نیز دستپخت همین افراد است...

چه از آنرو که ناکارآمدان دولت، مجلس و شورای شهر، ارمغان همین افراد برای مردم هستند و چه از آن رو که بسیاری از مشکلات کشور به هیچ وجه در حد و اندازه اعتراض خیابانی نیست و اگر کارخانه بزرگنمایی این افراد و القائات دروغی مثل شیوع فقر و گرسنگی و بیکاری و خطر جنگ نبود؛ می‌شد به این مشکلات نگاه واقعی‌تری داشت.

بخش ملموس مشکلات مردم مثل "گرانی" که الحق و الانصاف باعث دردسرهای فراوانی شده است نیز اولا به سادگی و حتی طی مدت چند روز (در برخی اجناس!) قابل رفع است، ثانیا علت تعلل دولت اصلاح‌طلبان در رفع این مشکل و حتی اصرار بر گران‌تر شدن کالاها بر ما مشخص نیست و ثالثا مردم عزیز ایران باید بدانند که راه حل همین مشکل نیز از رأی خوب در صندوق رأی می‌گذرد زیرا مشکل فعلی نیز از صندوق رأی بیرون آمده است.

افکار عمومی ایران در زمینه مشکل بزرگ گرانی بایستی حتما در جریان اصرار اصلاح‌طلبان بر تمسخر امر "نظارت بر بازار" نیز باشند. گزینه‌ای که احتمالات مطروحه پیرامون "فتنه اقتصادی" و تعمدات پیدا و پنهان پیرامون آنرا مشخص‌تر می‌سازد.

***

"ملت باید غیور باشد و کالای غیر داخلی مصرف نکند"

۲ سفارش اقتصادی آیت‌الله جوادی‌آملی به مردم و مسئولان

آیت‌الله جوادی‌آملی مفسّر برجسته قرآن کریم به تازگی در دیدار با اعضای مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه، طی سخنانی پیرامون اقتصاد کشور گفته است: اقتصاد کشور یک درمان اورژانسی علمی لازم دارد و یک درمان بلند مدت؛ آن داروی فوری علمی برای بیماری اقتصاد کشور این است که به سرعت جلوی قاچاق کالا گرفته شود در این زمینه ما وظیفه داریم مردم را غیور تربیت کنیم. امروز یک غیرت ملی و دین لازم است، ملت باید غیور باشد و کالای غیر داخلی مصرف نکند.

او تصریح می‌کند: اما آن درمان بلندمدت و اصلی اقتصاد این است که مسئولین اقتصادی باور کنند کشور با «ربا» پیش نمی‌رود، این صریح قرآن است که ربا جنگ با خداست.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله جوادی‌آملی همچنین می‌گوید: مورد دیگر این است که اقتصاد یک هوش دقیق می‌خواهد، بسیاری از ثروت این کشور به جای رفتن در بخش تولید و اشتغال زایی تبدیل به گل و سنگ شده و حاصل آن همین ساختمان های مجلل و خالی از سرنشین است که سوداگران در انتظار گران شدن آنها هستند تا آنها را بفروشند. در حالی که باید مسئولین مردم را راهنمایی می کردند که نقدینگی و سرمایه خود را در ساخت کارخانه‌ها و ایجاد اشتغال مولد سرمایه گذاری کنند، این وظیفه مسئولین اقتصادی کشور است که پول و ثروت جامعه را به مسیر درستی هدایت کنند آنگاه خواهید دید که بسیاری از معضلات اجتماعی مانند بالارفتن سن ازدواج، طلاق و اعتیاد، به راحتی قابل حل شدن خواهد بود. [۵]

*برای شرح بیشتر اشاره حضرت‌آیت‌الله جوادی‌آملی به سنگ و گل شدن ثروت کشور و لزوم هدایت مردم؛ بایستی بیان کرد که منظور ایشان "هدایت نقدینگی" است.

مقوله‌ای که سالهاست مورد تأکید کارشناسان کشور قرار دارد اما عملا از سوی مقامات دولتی شاهد کنش خاصی در این مسئله نیستیم!

فلذاست که می‌بینیم نقدینگی موجود در جامعه که عدد بسیار بزرگی هم هست و متوجه هر بخشی شود؛ شاهد بحران در آن بخش خواهیم شد؛ اغلب در مسیر سود جمعی قرار نمی‌گیرد و بیشتر انتفاعات شخصی را موجب می‌شود.

مقام معظم رهبری پیش از این و در یکی از بیانات خود درباره بحث نقدینگی؛ خطاب به مسئولان فرموده‌اند:

"اگر چنانچه ما میتوانستیم با هنرِ هدایت این نقدینگی به کارهای سازنده و مفید، کشور را پیش میبردیم، این نقدینگی نعمت بزرگی بود؛ الان یک بلای بزرگی است؛ واقعاً یک چیز خیلی خطرناکی است... این رقم نقدینگی خیلی رقم فوق‌العاده‌ای است؛ هم رقمش خیلی بالا است، هم رشدش زیاد است؛ ۱۵۰۰ هزار میلیارد یک چیز افسانه‌ای است... به نظر من مسئله‌ی بانک‌ها و بخصوص تکیه‌ی روی مسئله‌ی نقدینگی احتیاج دارد به یک کارگروه دانا، حسّاس، پُرکار، خطرپذیر و شجاع؛ دولت یک کارگروهی تشکیل بدهد. یک کارگروه قویّ فعّالِ شب‌وروزکار، معیّن بشوند فقط برای اینکه فکر کنند ببینند با مسئله‌ی بانک‌ها و با مسئله‌ی نقدینگی چه‌جوری بایستی برخورد کنند. "[۶]

در همین حال لازم به اشاره است که برخی محافل تحلیلی معتقدند؛ نقدینگی موجود در جامعه جز با ابزار قوانین مالیاتی سمت و سوی درست نمی‌یابد و این تحلیل برخی از رجال که معتقدند بایستی نقدینگی را تشویق به سرمایه‌گذاری کرد؛ امری نیست که با تبلیغات و فرهنگ‌سازی و غیره، بالتمامه محقق شود. بلکه بایستی با تجربه عقلانی بشر  یعنی "قانون‌گذاری مالیاتی"؛ کشور را از خطر سقوط بهمن نقدینگی نجات داد.

***

۱_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۸۱۰۸۱

۲_ mshrgh.ir/۹۹۲۷۵۸

۳_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۸۶۱۲۵۸

۴_ mshrgh.ir/۱۰۲۹۷۵۰

۵_ rasanews.ir/۰۰۲fVs

۶_ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=۴۰۱۵۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    میخوان با شکمای گنده جلوی خورشید بایستن و بگن هوا تاریک شده!
    • سیامک US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      81 12
      به میردامادی: عقل تو از دست رفته
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      57 32
      خون شهید می جوشد / ایرانی می خروشد
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      38 1
      کمی به تامل باید نشست که انسان چنین ناقص العقل می تونه باشه اونهم تو عصر دنیای اطلاعات الان . واقعا اسهال طلبها بی نظیرند.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      3 0
      خخخخخ
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    این ادمهای چپ مثل خلفای سه گانه می مانند در جنگ بدر اصرار داشتند نمی شود با قریش جنگید ولی عمار می گفت یا رسول الله اگه بگی به دریا بزن می زنیم اگه بگی به صحرا بزن می زنیم امر امر شماست . این بدبخت ها فکر می کنند اثر شهادت از بین می رود اگر این طور بود که شما احمق ها اثر شهادت سیدالشهدا را هم از بین می بردید . لعنت به فکر پلیدی که بگوید اثر شهادت از بین می رود . صد تا هواپیما هم سقوط کند شهید زنده است و ادم زنده فعال است
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      میردامادی و امثالهم کور خوندن سلیمانی را خدا بلند کرد شماها میخواهید بیاریدش پایین به کوری چشم شماها حاج قاسم جاودانه شد ..
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      65 14
      9:5 آفرین .بسیار عالی فرمودید و به آقایان یاد آوری گردید که عزت و ذلت دست خداست .خدا به سردار عزیز در سراسر دنیا عزت داد و شما تحریم کنندگان انتخابات با داشتن انواع و اقسام رسانه ها ذلیل شدید .
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    86 18
    انشاالله ناصری را مرگ تا اون موقع می رباید اینها اگر می توانستند سرشان را از اخور بیگانه بیرون بیاورند خوب می شدند ولی صد حیف که سرشان در توبره گیره کرده است
    • طاهر IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      14 17
      مطلب را نخوندی پیام دادی بحث ناصری در مورد انتخابات بود
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    59 5
    از اول انقلاب تا کنون از جماعتی که روز هدفی ها خوانده شد و روزی نهضتی ها و روز دیگر مجمعی ها و بعد خط 3 و بعد هم اصلاحات و.. هیچ گاه جمله ای که در تقویت نظام و دفاع از امنیت کشور باشد شنیده نشده است. این جماعت از روز اول نفوذی بودند و آمدند تا مانند موریانه در ارکان نظام نفوذ کرده و با ایحاد عمدی ناکارآمدی و فشار بر مردم با هر بهانه ای سردمدار اغتشاش و درگیری باشند. فتنه سال 58 کار همینها و دوستان ملی مذهبی آنها بود که به جای حمایت از پاسداران دلسور کومله و دموکرات و خلق عرب شدند. فتنه های بعدی در فارس و اقلید و بعدها در اسلامشهر و مشهد و خلخال و تهران و 78 و 88 و 96 و 98 و.. همه کار آنها بود. مشکلات اقتصادی مردم هم همواره ریشه در خرابکاری عمدی همین حضرات داشت. چه رورزی که عامدانه در روند اعطای کوپن و اقلام آن در زمان جنگ اخلال ایحاد کردند و چه زمانی که رسما طرفدار سرمایه داری و بازار آزاد شدند. اکنون دیگر فتنه ای در کار نیست و نقاب آنها افتاده. جنگ علنی و واضح با خود اسلام دارند. تا کی مماشات خواهید کرد؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    85 26
    خدایا جواب افساد طلبان را زودترومحکم بده.الهی آمین.
    • نوشین IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      59 33
      جواب منافقین و خائنین داخلی را باید خودمان با عدم تکرار اشتباه و انتخاب درست مسئولین بدهیم این حرکت توسط اقدام انقلابی شورای نگهبان با حذف مفسدین اصلاح طلب و دوتابعیتی ها آغاز شده و ان شاءالله مردم با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب افراد خدوم ادامه خواهند داد.
  • علی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    60 37
    این آقایان فوت کنند در سوتک اصلاح طلبان در طول این چند سال متوجه وزن خود در نظام شده اند ومی دانند که با عملکرد چندین ساله خود دیگر جایگاهی در ملت ندارندولذا به هر موضوعی آویزان می شوند تا کشور را به سمت آشوب و ور شکستگی پیش ببرند. اما مردم کاملا آگاه شده اند و به دنبال انتخاب فرد خادم ونه خائن هستند . حالا از هر گروهی که باشند اما باید در معیار های شورای محتر م نگهبان نمره قبولی بیاورند.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    67 7
    اصلاح طلبان یا فیلم بازی میکنند یا نظام خیلی به خودش مطمئن است چون این فرقه ضاله کارهایی کرده و میکند و حرفهایی زده و میزند که حتی رژیم صهیونیستی و آمریکا وعربستان و...نه کرده اند و نه میزنند ...در هرصورت صحیح نیست که اینها هرچند وقت آشوب و خیانتی بکنند و مردم متدین هم با خون و گوشت و پوستشان هزینه پرداخت کنند...وقاتلواهم حتی لا تکون فتنه یادمان باشد...ما از خداوند سبحان نه مهربانتریم نه داناتر
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    80 15
    با سلام .اثر خون شهید سلیمانی هیچ وقت پاک نخواهد شد
  • سید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    64 21
    واقعاً و حقیقتاً اصلاح طلبان تهوع آور بیش از حد برای مردم ملال آور و مشمئزکننده شده اند! کاش کمتر اراجیف می گفتند!
  • ناشناس IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    65 15
    اقای ناصری مطمئن باش مردم با هوش اینبار به اصلاح طلب ها رای نمیدهند.اقای میردامادی سردار سلیمانی سردار قلبها بود وهست هیچوقت از قلب ملت ایران بیرون نخواهد رفت مردم ایران همیشه با هم بوده وهستند وهیچ قدرت ونیرویی نمیتواند این زنجیر وحدت را پاره کند .انهایی که فتنه میکنند به درد ومرض الهی گرفتار میشوند مانند ارباب قاتلشان ترامپ قمار باز.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    43 30
    آقای میردامادی، دولت در تمام این سالها غیر از دولت احمدی‌نژاد در دست اصلاح طلبان بود چه غلطی کردید فقط زمانی دولت احمدی مقداری عدالت رعایت شد
  • ناشناس IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    56 19
    والله چه بهتر که شماها اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نمیکنید و خواهشا در هیچ صحنه ای شرکت نکنید،مثل زالو شدید و خون آدم را میمکید در ضمن اثر سردار سلیمانی در دلها مونده که علنا حرفهامون را میزنیم
  • رسول PL ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    41 4
    اللهم عجل لولیک الفرج خاک بر سر یک عده وطن فروش مردم ایران یک زمانی همه متوجه خواهند شد که برخی از اصلاح طلبان از سران آمریکا و اسرائیل بیشتر خیانت کردند به این آب و خاک شریف هم میهنان عزیز و گرامی بیایم برای رضا خدا هم یکبار در تصمیم گیری هامون رضایت خداوند متعال رو در نظر بگیریم زنده باد ایران اسلامی مقتدر
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    41 4
    افساد طلبان خائن وتنفر بر انگیز که از شنیدن اسم انها و دیدن چهره کریه اشان حالت تهوء بهادم دست می دهد
  • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    41 4
    آقای میر دامادی اثر خون حاج قاسم هرگز پاک نخواهد شد, چون این خون برای خداست وخداوند هم خون خواه حاج قاسم این سیل مردم میلیونی تحت اراده الهی بودکه به میدان آمده بودند ,نه آن چند نفر جیره خوار شیاطین درآبان ماه بدان آقای دامادی وامثال تاج زاده ها ....مردم شماها راخوب شناختند فکر نکنید باچند جیره خوار به خیابان بیائیددر مسیر انقلاب متصل به ظهور مانع ایجاد کنید بدان این سیل جمعیت بصیر بیدارشده بسوی ظهور درحرکت است درمقابل این سیل هرکس ایستاده باشد نابود خواهد کرد.مگر می شود خون حاج قاسم ازیاد مردم برود تا انتقام سخت یعنی نابودی تمامی دشمنان مردم ازپای نخواهند نشست این مردم امام زمان (عج) دارد. انشاءالله مردم این انقلاب را به رهبری مقام معظم رهبری به انقلاب آقا امام زمان (عج) می رسانند ودر خدمت آقا امام زمان باشند..
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    38 2
    آقایون که خودتان را اصلاح طلب می دانید .اگر همه شما چنین تفکرات منحله دارید باید حساب شما از مجموعه انقلاب جدا کرد شماها کور خوندیدن که اثر خون شهید سلیمانی تمام شد .هر موقع خون شهدای کربلا از بین رفت خون حاح قاسم که شاکرد مکتب امام حسین است از بین خواهد رفت . خوب چهره واقعی خودتان را نشان دادید .تاسف می خوریم شماها یک زمانی بعنوان مسئول براین کشور مسئولیت داشتید. مکتب اصلاح طلبی= راحت طلبی-بی انگیزگی-ازخودباختگی-شیفته کدخدا مکتب انقلابی= آزادگی-ظلم ستیزی-حمایت از مستضعفین
  • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    37 3
    من در تعجبم که این آقایان ابه اصطلاح اصلاح طلب و فی الواقع غرب گراهای وطن فروش که دلیل اصلی همه مشکلات امروز ماهستند با چه رویی به اظهار نظر می پردازند به نظر من با این منافقین باید به شیوه ای در خورشان برخورد نمود تا هر خزعبلی را که دشمنان خارجی می گویند نشخوار نکنند.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    36 8
    عامل شکست طرح والدهایم همین میردامادی تندروزمان خود است به امید محاکمه اش!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    35 6
    ی مرد پیدا نمیشه دهن ای میردامادی رو خورد کنه؟
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      5 2
      فرض بر اینکه پیدا بشه و خرد کنه! خب نفر بعدی پیدا میشه و حرفای میردامادی رو تکرار می کنه. باید بفهمی و بدونی که راه اصلی مبارزه با حرف غلط؛ "حرف درست" هست نه خرد کردن و بگیر و ببند! نحن ابناء الدلیل
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    40 6
    چی میگین .... اگه دنبال صاحب الامر و صاحب حکومت تون بودین میفهمیدید حجت بر کی و چجور تموم شده ... ( بنده از حامیان اصلاحات بودم ولی نه هر چیزی و کاری از اونا بلکه انچه مطابق قران و سیره معصومین باشه ) دوم که خون شهید هرگز اثرش از بین نمی رود ... چون خون خداست بالا می رود و بالا می برد .... خون او بلکه زمینه ساز ظهور تنها منجی عالم ست .....
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    24 11
    مردک تو اصلا می دونی حجت چیه؟ که می گی حجت بر اصلاح طلبان تمام است. نه تورو خدا بیایید لیست بدین! مملکت بدون شما فلج می شه!
  • حسرت به دلتون میمونه که مردم شهدا را فراموش کنند. IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    56 5
    شهادت سردار سلیمانی می‌توانست یک آثار کوتاه مدتی داشته باشد چون یک همدلی فوق‌العاده و غیر منتظره‌ای، یعنی بیش از حد انتظار در جامعه به وجود آورد............اگه آثار خون شهید تاریخ مصرف دارد !چرا سعی کردید یواشکی اسم شهدا رو از کوچه ها پاک کنید ولی دیدید ملت یک صدا اعتراض کرد؟! اون حقه های کثیف شیاطین وگول زنکهای مردمه که تاریخ مصرف دارند وخیلی زود با رسوا شدن ،مدعیانش محو میشوند.
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 27
    مشرق زمان احمدی نزاد کجا بودی؟ از نظر شما همه چی گل وبلبله ولی نظر مردم چیز دیگه ای هست.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      16 4
      مردم کیان ؟! اون پنجاه میلیونی که برای سپهبد سلیمانی عزادار شدند یا اون کمتر از ده هزار نفری که به بهانه سقوط هواپیما ریختند بیرون تا عقده شون رو خالی کنند؟!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      16 3
      شما بی بی سی نگاه می کردی و ندیدی مشرق طور پرچمدار کوبیدن احمدی نژاد و جریان انحرافی بود. هر چند بندکفش مشایی منحرف به کل دولت روحانی می ارزید.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    29 3
    خدا شر این تفکرات افسادطلبی را از سر ما کم کن
  • عبدالله IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    38 2
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ آدم واقعا متاسف می شود وقتی می بیند که بعضی از انسان ها چقدر از حقایق دور هستند و چقدر اصرار بر راه و روش شیطانی دارند. خدایا به حق ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) اگر این ها قابل اصلاح هستند اصلاح بفرما و گرنه گرفتار ذلت دنیا و عذاب آخرتشان کن.
  • NZ ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    26 5
    شروع انتقام سخت باید از این خائنین داخلی شروع شود. چرا این مواد زائد باید نفس بکشند در امنیت و آن بزرگوار شهید سلیمانی و هم قطارانش سپری جلوی تیر و موشک باشند؟
  • دیده بان IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    26 9
    داریم به زمانی نزدیک می شویم که قرآن کریم می فرماید: ءانذرتهم ام لم تنذرهم لا یومنون... اینها آدم بشو نیستند و مجادله با اینها هم فایده ای ندارد... به نظرم فقط باید گفت: میردامادی خفه! ناصری خفه! حجاریان خفه! و اگر سکوت نکردند دو تا کشیده آبدار در گوششون بزنیم. اینا اونقدر جون ترس هستند که با یه پخ کردن کار سفیر انگلیس را تکرار می کنند... همان جریان شلوار خیس و ...
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      20 7
      اصلاح طلبان همان منافقین هستند، ایشان را بکشید تا فتنه ای نباشد
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    35 4
    جناب تازه داماد این پسرفت متعلق به باند ساسیس پیر پال شماست سلیمانی و سلیمانی ها در دل تک تک احاد ایران نقش بست
  • علی یم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    29 5
    آقایان ریش پورفسوری؛ پدر و صاحب مردم را تو این ۶ سال درآورید هنوز زبانت درازه، بالله اگر سنگ خارا هم جای شما بود الان از خجالت ذوب میشد. این حجم وقاحت و بی حیایی را چگونه حمل می کنید..
  • زارع IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    24 3
    خدا رحم کنه به اراجیف بافان انشالله به برکت خون شهدا ریشه هرچی بی فکر واحمق ونادان کنده بشه از مملکت ما آمین
  • رضا کلهر IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    38 3
    اقای میر دامادی اثر شهادت سردار سلیمانی از بین نمیره . اثراتش تو ایران برملا شدن چهره منافق ها و نفوذی ها است و تو منطقه هم تا فتح قدس پیش میره
  • CA ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    30 5
    از زمانی که رفسنجانی رفت گوبای پارتی و توی استخر فرح پیچ شد این اصلاح طلب ها یتیم شدند و براندازهاشون اون ور آب و خرابکار هاشون توی ایران هر چی تقلا کردند شاید راهی پیدا شد مردم رو بکشونند تو خیابون ولی نشد.‌حالا برای انتخابات نقشه میکشند شاید از این خوان نعمت چپاول و دزدی و‌ رانت خوش خدمتی به ارباب دوباره روزنه گوشه ای باز شد و اینها از اغما بیرون اومدند! واقعا دست شورای نگهبان درد نکنه که این‌ مگس های هشتاد ساله رو از سر مردم ایران ریخت پائین ولی اربابشون خیلی ناراحت شد!
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    24 5
    تو غلط ميكني آدرس به يه مشت بدتر از خودت ميدي بي صفت
  • رضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    16 4
    مثل تو باید داعشی بیاد تا بفهمه مقاومت یعنی چه اگه اوناییکه ادعا دارند عرضه هم داشته باشند چنان دهن شما را باید گل بگیرند تا ضر زیادی نزنید
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    23 5
    صحبتهای میردامادی تحلیل نبود بلکه تهدید علنی بود. چرا نظام به این مفسدین اینقدر باج می دهد؟ چند نفر از زندانیان مواد مخدر را از زندانها آزاد کنید و بجای آنها این افراد کثیف را زندانی کنید تا ملت نفس راحتی بکشند.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      6 2
      موافقم . خطر و جرم اینها بسی بیش تر و فتنه انگیز است
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    21 5
    ايران تا شما ها افساد ظلبان بي غيرت را دارد نيازي به دشمن ندارد جناي ميرداماد شما ميداتيد ناموس چيه اگر ميدانيد به من بگيد کدام اصلاح طلب با غيرت وبا شرف در راه دين انسانيت و شرف وغيرت وناموسش شهيد شده لطفا" اسامي شهداتان را بياريد کدام ااصلاح طلب در مقابل داعش لباس رزم پوشيد وحتي عکس يادگاري گرفت مردم شماها را شناخته اند شماها بايد جمع کنيد وبريد کنيزي اربابانتان کنيد حيف وقتي که صرف پاسخ به يک آدم ناچيز وبي ارزش کردم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    19 4
    اینها همه از برکات خون شهید سلیمانی است اگر بینا باشید
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 5
    می خواستند ذات منفور خود را پشت قاسم سلیمانی پنهان کنند اما خداوند رسوا کرد اینها را در قضیه دروغ گفتن در سقوط هواپیما . چون ذات انها دروغ گو و مردم فریب است .
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 4
    آقای میردامادی اگه شما ساکت بمونی کسی اعتراض به حکومت نداره همیشه جریان شما واسه کشور دردسر بوده بدون اینکه ذره ای از خاک این مملکت دفاع کرده باشید
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 5
    اثر خون شهید از بین نمی رود...متاسفانه اثر اشتباهات بزرگ همه چیز را خراب کرد.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 4
    خون حاج قاسم هیچ وقت سرد نخواهد شد. این عزیز قربانی بسیار عظیمی بود برا انقلاب و اهل بیت.ع. خدا هم مطمئن باشید براش کم نخواهد گذاشت. سقوط هواپیما هم فتنه و امتحان سختی بود که منافقان رو کاملا جدا کرد و این هم لطف خدا به انقلاب بود. دیگه هر منافقی برای سوء استفاده و کلاس گذاشتن نام این شهید نازنین رو آلوده نکنه. انتقام خونش رو جریان مردمی و مومنان و مقاومت خواهند گرفت. انشاءالله.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 8
    امید واریم به یاری خداوند خون نفس زکیه شهید جاوید قاسم سلیمانی (ره) کمر امریکا و انگلیس و اسرائیل و ال سعود و عوامل نفوذی انان در کشورهای اسلامی را برای همیشه بشکند و سر زمین های اسلامی را از لوث حضور کثیف انان پاک کند .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    16 3
    اگر خون امام حسین ع و اصحابش از جوشش و اثر افتاد خون شهید سلیمانی و یارانش هم از اثر میافتد !و البته هر گز چنین نخواهد شد . منافقین در اشتباه و جهل خود سرگردانند .
  • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 4
    حساب کنید چنددوره دولت دست جماعت قدرت طلبان بوده وچه غلطی کردن حالا باگندهای رفیقشان حسن کلیدساز میدانند رای نمی اورندمیخواهندمنافقانه روغن ریخته را نذرامامزاده کنند امان از منافق ضمنا اثارشهادت سیدشهدای انقلاب شهیدبزرگ سلیمانی عزیز تازه شروع واول کاراست ای جماعت بی ایمان ومنافق اصلاح طلب باش تاصبح دولتت بدهد بعداز1400 سال اثارشهادت امام مظلوم حسین عزیز را نمی بینید!!؟؟؟
  • سحر IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 3
    تو رو خدا جوونای ما هوشیار باشند این ادمهایی که خدا و قیامت رو فراموش کردند و به صندلی دنیا چسبیدند فریبشون نزنند اخه اصلاح طلب یا اصول گرا چیه چپ چیه راست چیه بابا اینجا ایرانه که همه شیعه علی هستن رای بدید به اونی که دلسوزه این خاک و مردمه به نظر من کسایی که اصلاح طلب و اصول گرا میکنند نبایند به مجلس و دولت راه پیدا کنند ما مرد عمل میخواهیم ادم با وجدان که به ترسه از ذره ای مال حرام ما امثال سردار و رجایی و باهنر و همت رو میخواهیم این باند بازها رو
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 2
    اصلاح طلبان فقط خاک به چهره خورشید می پاشند و میخواهند اینجوری خورشید را خاموش کنند.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    ایران تا کنون هر چه دارد از سلیمانی ها و روح مقدس شهداست . شماها اگر همه ایران را هم بهتون بدن باز اقاتون اونور ابه نه در اسمان ها
  • احمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 2
    انشاء الله به فضل خدا براندازان اثر شهادت سردار سلیمانی را درانتخابات مجلس خواهند دید
  • LB ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 0
    اثر شهادت حاج قاسم از بین رفتنی نیست اما شما از اول از ترورش خوشحال شدید چون سرمایه اسراییل هستید.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 5
    همین افساد طلبان ترسو هستند که کشور را به دست آمریکایی ها و ناهلان می سپارند . بنده از وقتی فهمیدم که خاتمی چه جنایاتی و خیاناتی را در حق ملت شریف ایران مرتکب شده است از جنبش های طرفداران خاتمی بیرون آمدم . گول این اصلاح طلبان را نخورید و نترسید . ابنها برای ایران و ایرانی هیچ ارزشی قائل نیستند .
  • آخرین سرباز IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 2
    اصلاح طلب باید به خاطر فریب محاکمه سختی شوند منتظر آن روز باشید شما نخواهید توانست از مجازات فرار کنید
  • ش IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    15 0
    سلام اول نگاهی به ماشینای زیر پای خود مسیولین بیندازید بعد برای مردم نسخه پیچی کنید.
  • ممد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 9
    مشرق خیلی زشته فقط پیامهایی رو منتشر کردی که با تفکر کله مورچه ای خودت همخوانی داره
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
      1 0
      اندازه کله شما که با امضا برجام کاملا مشخص شد .....ترکمنچای واقعا شرف داشت .....
  • کاظم IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 3
    من پیشنهاد می کنم این انتخابات را به نام سردار شهیدمان شپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری کرده و مجلسی در خور شأن و خواست این شهیدمان انتخاب کنیم مجلس سلیمانی
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 5
    پروژه ناراضی سازی اقشار کم درامد توسط دولت در حال اجراست جلوش گرفته نشه واویلاست اینها هم واسه همینه که دم از اغتشاشات میزنن مثل اینکه دولت برنامه داره دارن ذهن ها رو اماده میکنن نشون به اون نشون که سخنگوی دولت عمدا یا سهوا اعتراف کرد که در حاشیه تجمعات دانشجویی اخیر با حضور سفیر انگلیس حضور داشته واسه انتخابات هشیار باشیم تنها راه جلوگیری از این خیانت همینه
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 2
    حجت بر شما تمام شد به معنی اینکه نزد مردم وجهه خود را از دست دادید و فرصت است شاید خود را اصلاح کنید.آقای عبدا... ناصری به حیات سیاسی اگر درقید حیات بودید بشرط تجدید حیات فکری ادامه دهید. محسن میردامادی؛ باز تو بی اجازه حرف زدی؟! تو که حرف زدن بلد نیستی مجبوری حرف بزنی و خودت را رسوا کنی! .... مدتی حرف نزن برای خودت بهتر است، کاری نکن همه بفهمند تو ...خلی!!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    18 5
    میگن خدا دو جا به بنده هاش میخنده اول وقتی می خوان یکی رو خیلی بزرگ کنن خدا زمینش میزنه دوم وقتی که می خوان یکی رو کوچیک کنن خدا بزرگش میکنه حکایت اقایون اصلاح طلبه
  • Z IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 3
    کی جامعه از دست این اسهال طلبای مفت خور بی مصرف خلاص میشه
  • رضایی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    12 5
    یکی از اثار خون مطهرسردار شهید ما شستن عناصر دغل باز و مفسد که بر مسند قدرت تکیه کردند و به ملت خیانت می کنند وبه فرموده الله شهدا همواره زنده اند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    ممد آقا کله گنده! مشرق را کله مورچه خطاب میکنی و گمان میکنی با این ادب و انصافت! همه منتظرند تا مطلبی بگویی که گفتی!
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 0
    جانم به تدبير رهبرم كه قبل از اراجيف شما يوم الله ناميد شما را ميشناسه كه ميخاييد فراموش بشه با يوم الله ناميدن براي هميشه تاريخ ثبت شد تو تمتم شدي
    • ورزشکارِ ولایی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      3 0
      آفرین به بصیرت شما! زدی تو خال واقعاااا. جانم فدای رهبرم.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 0
    کودامادی - خدا ریشه ای آدم بدخواه شهیدان را که می خواهند نور شهدا خاموش و بی اثر باشد - چراغ عمرشان را هرچه زود تر خاموش فرما
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 0
    اربعین سردار دلها ، در راهست. خواهید دید که همان خانواده شهدای حادثه هواپیما پیشاپیش ملت در این مراسم بزرگ شرکت خواهند کرد، گرچه در مورد این حضرات نور آفتاب هم رهگشا نخواهد بود . اکثر این تازه روشنفکرها در اصل با افراط و خشونت خودشان در دو دهه اول انقلاب مسئله دارند و همان افکار متحجر و سیاه خود را به کلیت نطام تعمیم میدهند. آخرالدواء الکی، آخرین علاجشان داغ کردن است و بس.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 0
    اونی که فکر کرده اثر خونش تموم میشه معلومه بدجوری سوخته. دیگه حناتون هم رنگی نداره
  • من IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 0
    جناب اقایان اصلاح طلب چراهرموقع کم می آوریدکه این هم ناشی ازکم کاریهایتان دراقتصاد ومتحدنمودن ملت است .دچارهزیان گویی می شوید.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    این یارو قدرت تحلیل بند پوتین حاج قاسمم نداره. اون کجا و این حرفای یاوه این منحرف کجا؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    آقای میرداماد .... اگه اثر شهادت سردار از بین رفته پس چرا هنوز دلهای ما بی قرارشه چرا هنوز خوابشو می بینیم تو .و امثال تو مجوداتی پست و حقیر هستید
  • مریم IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    اصلاح طلبان مغز گنجشکی. که به دنبال فتنه انگیزی اند. مردم هوشیار باشند.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    یریدون ان یطفئوانورالله بافوائهم.الله متم نوده ولو کره المنافقون
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 0
    مگر اعتقادات تمام شدنی است شما عزت را در وعده و وعید میجویید ولی سردار دلها در عمل
  • آواز NL ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    انتخابات نزدیک و این ها بازیاشون شروع شد .اصلاح طلب و تندرو ها .با با همتون یه چیزی هستین و فقط به بقای خودتون و پر کردن جیبتون فکر میکنین . شما ها بتر از داعش هستین .
  • ایرانی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    اگه آدمهایی مثل شما که بدرد مملکت نمی خورن کنار بایستن .جوانهای انقلابی ما نشون خواهند دادکه مملکت داری یعنی چی؟ ان شاءاله خون سردار جریان سازه و ظهور امام زمان رو بدنبال دارد. ما هیچوقت فکر نمی کنیم که سردار نیست شما اگر وجود خارجی دارید ولی انگار نیستین. خدا هدایتتان کند.
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 1
    دوستان به اصطلاح اصلاح طلب با چه رویی دارند اظهار نظر می کنند و در مورد مملکت و شهدای والامقام مباحثه راه می اندازند . اصلاح طلبها تاریخ نشان داده که فاحشه سیاست اند و هیچ دستاوردی برای مملکت نداشته و ندارند .
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    واقعاً شرم آور
  • امیرمسعود IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    آقای میردامادی، اول اینکه شهدا همیشه زنده اند و ما بیچاره ها به فکر خودمان باشیم. ثانیا، خون شهید هم هیچ و قت فراموش نمی شود مگر آنکه منافقان آن را فراموش کنند. ثالثا، شما اثر خون شهید را پنهان و پایمال نکن، نمی خواهد دفاع کنی.
  • مرصاد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    2 0
    ناصری ! شرم کن و از خدا بترس !!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 1
    امثال میردامادی چون مادی گرا فکر میکنند هرگز اثار خون شهید را درک نمیکنند.
  • . IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    8 1
    خون شهید سلیمانی مردم بیدار کرد خون شهید سلیمانی جاودان خواهد بود
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 1
    شهید #همت: #روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند زیرا نه آن را شناختند و نه زحمت و رنجی را متحمل شدندوهرکدام به این نونهال آزاده ضربه زدندولی خداوند مقتدر است اگر هدایت نشدند مجازات خواهند شد این شهید عزیز امروز روزی را می دید این جونورهارا
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    یه مشت اصلاح (دنیا) طلب آشغال که فقط بر اساس هوی و هوس دهانش رو باز میکنند
  • یونس IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 0
    برادر شهید زنده است من تو مردیم
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 0
    چه خدمت بزرگی به خودتان و کشور و مردم می کنید اگر در انتخابات شرکت نکنید. شاید تنها کار مثبت شما همین باشد.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 0
    ولش کنید بنده خدا رو بیچاره تب داره چرت پرت میگه عقلش هم نصف شو کرمها خوردند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 1
    خداوند هم به سلیمانی عزت داد و هم اجازه سوء استفاده به اوباش مذهبی ندارد تا پشت ان خود را پنهان کنند
  • علی حیدری US ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 1
    اینکه اثر شهادت شهید سلیمانی ازبین رفت !! یک غلط اضافی وتراوششاز دهن حیوانی بیش نیست‌ ، اینا ن هواره ایران را در سیطره غرب می خواهند‌ وبس.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 1
    اقای میردامادی مردم اگر به تو رای بدهند بیچاره میشوندبااین حرف زدنت
  • ربذه IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 1
    این اصلاح طلب ها یا خل و چلند یا خودشان را به حماقت می زنند.اثر خون یک شهید اصلا از بین نمیرود.شاید در شما از بین رفته باشد!! دلیلش هم اینه که اصلا از اول در امثال شما تاثیری نگذاشته بود.شما نه به شهید و نه به اصل شهادت'به هیچ کدام اعتقاد ندارید.خدا آدم را به سرطان مبتلا کتد اما اصلاح طلب نکند.اینها به خودشان هم دروغ می گویند.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 1
    آقای میردامادی اگر ایرانرا چرخی بزنی اگر ازخانه بزنی بیرون اگر ملاک راسخن چندهمفکر پست ومقام جو نگیری متوجه میشوی سلیمانی انقلابی دردلهاایجادکرد که تاظهور آقابیشترخواهان دارد وکمترنمیشوند امااینکه خوشحالان حادثه دردناک هواپیمای مسافربریرا ملاک بگیری ملت رانشناخته ای . آن مادری که نامه به رهبرش مینویسدکه ماتا آخرباآرمانهاهستیم نمونه مهمی است . ایران رابگرد تاببینی تحلیل آنهاچیست . باورنکرده ای مردم از بیماری روشنفکرنمایی واکسینه وجلوترازآنهاهستند . مردم غم دارندغم شهادت سردار ویارانش غم فرزندانش درهواپیمارا اما سربلندندازاینکه ملتی هستند که ابهت امریکاراپایمال کردند . روزبروز خبرهای خوب درانتظاراین ملت بی نظیر است . آنهاکه ازشهادتها خوشحالند بگویند آیامرگ سراغشان نمیرود ؟ طوری حرف میزنی انگارمیلیونهاانسان آمدند بگویند فردابعدازچهل ویک سال پشیمان میشویم . انفجارنور شعارنبود حقیقت است فقط دلهای سیاه ازآن میترسند . بمان ! بمان ! دکانت را باصهیونیستها نصف کن ! چراهمیشه خلاف نظرتووتوها جهان راایرانیان پیش میبرند ؟! جوابی نداری چون درتاریکی هستی
  • امیرمحمد IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 1
    فقط تو کف اون پیام اولیم که فرمود با شکم گنده وایسادن جلو خورشید
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 1
    آقای میردامادی مردم از تنبلی، تجمل گرایی، مفت خوری و پررویی امثال شما ناراضی هستند
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 1
    خون سردار سلیمانی ها، بیدار می‌کند، نورشان دیده دشمنان را کور می‌کند، ای منافق کور دل امثال شما را توان دیدن خورشید نیست، به خاطر رای و عدم تایید صلاحیت داری زر میزنی ای خاک بر سرت،
  • بهناز IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 1
    سردار توقلب ماست وامثال من فداییشون فهمیدیدددددددد؟
  • عباس IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 1
    کسی که پشت به آفتاب کند سایه خود را می بیند . شهیدان زنده اند ودر جوار خداوند متعال روزی میخورند سلام بر سردار دلها سلام بر سردار آسمانی جبهه مقاومت
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 1
    اون دونفر غلط کردن بدجور کشور رو شما بدبخت کردید علامه جوادی مسئولین کر هستید
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    2 5
    مشرق .حال بهم زن هستی
  • میرک IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 0
    این سربازان امریکای چراخودشان رامحک نمیزنندجوانان راتحریک کرده مشغول ماهیگری میشوند.
  • حیدری IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 1
    ترسُ وحشت شما افصاد طلبان از از شیطان بزرگ ، موجب تکرار جنایت آمریکا شده است
  • کاظم IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 1
    باسلام تا الان هرچه ضربه خوردیم ازهمین جناح بود مخصوصا از زمان دولت به اصطلاح اصلاحات
  • ایرانی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 1
    خسارت این اصلاح طلب ها برای ایران از جنگ عراق بیشتر بوده . موندم دوباره با چه روی ....
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 1
    متاسفم برای سرویس های امنیتی که یه مشت آدم هرزه اینطوری اظهار نظر کنن
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 1
    دیگه حاج قاسم از امام حسین که بالاتر نیست امثال این آقایون همونایی هستن که خون امام حسین رو ریختن و بعد با ابن زبیر پیمان بست...
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    6 1
    میردامادی حق نداری راجع به سردار قلبها اینطور بگی پس لطفا خفه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    7 1
    هروقت اثر شهادت امام حسین از بین رفت اثر شهادت سلیمانی هم از بین می رود خواهید دید. میر دامادی از اراذل و اوباش سیاسی است
  • محمدی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    1 1
    سلام میتوانیم ولی نمی خواهند !!!!!!نمیخواهند !!!!!نمی خواهند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسینی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 1
    قابل توجه آقای میر دامادی .تفکر لیبرال غیر از خسارت برا مملکت چیزی نداشته
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    5 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوٓا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ چون به آنان گویند: در زمین فساد نكنید، می‌گویند: فقط ما اصلاح گریم! (۱۱) أَلَآ إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ آگاه باشید! یقیناً خودشان اهل فسادند، ولی درك نمی‌كنند. (۱۲) سوره مبارکه بقره
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    4 0
    اشتباه کردی میردامادی نسبتامحترم!این تاثیروجودنداشته شمابوده که ازبین رفته
  • صف IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    نظرات "پفیوز"*.. و هم پالگی هایش برای همگان آشناست؛آشناتر از آشنا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس