حسن رسولی

رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان، نظام اسلامی را به "تحریم خاموش انتخابات" و ندادن لیست انتخاباتی در برخی حوزه‌ها تهدید کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"تکلیفی بر عهده خودمان متصور نیستیم! "

تهدید انتخاباتی نظام توسط رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان

حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران و رییس ستاد انتخابات ائتلاف اصلاح‌طلبان، پیرامون بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم گفته است: جریان اصلاحات به طرز بی سابقه‌ای در تهران و در سراسر کشور با نبود و یا کمبود نامزد تایید صلاحیت شده برای بستن لیست انتخاباتی مواجه است به گونه‌ای که خود وزارت کشور اعلام کرده که از ۲۹۰ کرسی، در ۱۵۸ کرسی و حوزه اساسا رقابتی وجود ندارد و در بسیاری از استان‌ها ما حتی فاقد یک نامزد اصلاح‌طلب هستیم که بدنه جریان اصلاحات، برای رای دادن به وی راغب باشد.

به گزارش خبرآنلاین، او اظهار می‌کند: هر چند فرصت ناکافی است اما امیدوارم در فرصت باقی مانده با تجدید نظر شورای نگهبان، فضا به گونه‌ای آماده شود که بتوانیم با رویکرد اصلاح‌طلبانه در همه ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور دارای نامزد باشیم و از این طریق برای بسیج بدنه اصلاحات برای شرکت در انتخابات اقدام کنیم.

رسولی می‌افزاید: اگر خدای ناکرده این شرایط فراهم نشود به احتمال بسیار ناگزیر خواهیم بود که فقط در حوزه‌هایی که دارای نامزد هستیم به نشاط سیاسی و انتخاباتی کمک کنیم و در حوزه‌هایی که فاقد نامزد تاییدشده هستیم طبیعتا کاری از ما ساخته نیست و تکلیفی هم بر عهده خودمان متصور نیستیم! [1]

*آقای رسول از گفتن این حقیقت با افکار عمومی طفره رفته است که از طرف ستاد اصلاحات برای "تحریم خاموش انتخابات" و بلند کردن علم مخالفت با حاکمیت مأموریت دارد.

این نکته حائز اهمیت است که اگر جریان اصلاحات نتوانسته نامزدهایی با برخورداری از اقلّ صلاحیت به نهادهای قانونی کشور و عرصه‌های انتخاباتی نظام معرفی کند؛ این مقوله مشکل اصلاح‌طلبان است نه مشکل نظام اسلامی و مردم!

مردم و نظام اسلامی چه گناهی دارند که جریان چپ از لحاظ مانیفست، علایق و فرایندها یکسره در خط مقابل منافع مردم حضور دارد و سوابقش مشحون از ناکارآمدی، فتنه‌گری، مخالفت با ولایت فقیه و تحریم انتخابات و نپذیرفتن رأی اکثریتی مردم است؟

هم‌اکنون نیز فرض بر صحّت ادعای نبود نامزد اصلاح‌طلب در برخی حوزه‌ها؛ چپ‌ها موظف هستند بر اساس یک قاعده عقلانی؛ مثل فرمول خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و در انتخابات مجلس دهم عمل کنند نه اینکه دست به تحریم خاموش انتخابات بزنند.

یعنی آنها یا باید از نامزدهایی که احساس نزدیکی به آنها دارند حمایت کنند (مثل حمایت از رئیس‌جمهور روحانی) و یا اینکه به چهره‌های جوان و یا فاقد سوء سابقه در جریان اصلاحات که دارای صلاحیت نیز هستند؛ اقبال نشان بدهند. (مثل لیست امید در انتخابات مجلس دهم).

اینکه چرا ستاد اصلاحات به این نتیجه رسیده است که در مقطع فعلی می‌تواند دوباره علم مخالفت با نظام اسلامی و نهادهای قانونی کشور را بر دوش بگیرد و چرا قصد تکرار رفتارهای سابق خود در انتخابات‌های پیش گفته را ندارد و صحبت‌های مشعشع خود در اهمیت انتخابات را از یاد برده؛ سؤالیست که باید پاسخ آن را در جمع شدن هیمه برای «فتنه اقتصادی» از سوی وابستگان این جریان خاص سیاسی جستجو کرد...

هیمه‌ای که پیش‌لرزه آتش آن را در اغتشاشات دیماه 96 و آبان 98 به رأی‌العین دیده‌ایم و فرماندهان کنترل از راه دور آن به زعم خود قصد دارند در زلزله اصلی؛ کاری کنند که نه از تاک نشان ماند نه از تاک‌نشان!

بدیهیست که رصد صحیح مختصات این فتنه، افشاگری پیرامون قصد و نیت فرماندهان فتنه اقتصادی و به رخ کشیدن قبح "تحریم خاموش انتخابات" بعنوان یک رفتار دشمنانه با مردم و نظام اسلامی؛ باطل‌السحر توطئه پیش‌گفته است.

علیرضا علوی‌تبار از فعالان اصلاح‌طلب؛ پیش از این و چندماه قبل از ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم تأکید کرده بود که اصلاح‌طلبان بایستی از فرصت انتخابات مجلس یازدهم برای برگزاری تظاهرات خیابانی میلیونی علیه نظام اسلامی استفاده لازم را ببرند! [2]

***

در ایران بدیهی‌ترین حقوق احزاب از آنها گرفته می‌شود!

تقلید یک فعال اصلاح‌طلب از "کیمیا علیزاده"

احمد حکیمی‌پور، فعال اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران در مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون روند تأیید صلاحیت‌ها و انتخابات آتی گفته است:

"در ایران بدیهی‌ترین حقوق احزاب یعنی شرکت افراد حزبی در انتخابات از آنها گرفته می‌شود. این اتفاق خوشایندی نیست و سبب پیشرفت و تعالی جامعه نخواهد شد. مردم باید دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را در قبال احزاب به مسئولان بیان کنند. در نتیجه اگر اجازه حضور افراد حزبی در انتخابات به مردم داده نشود مردم امید خود را نسبت به آینده از دست می‌دهند. "

او همچنین اظهار می‌کند: اصلاح‌طلبان تنها در حوزه‌های انتخابیه‌ای که امکان ارائه لیست باشد در انتخابات شرکت خواهند کرد. هنگامی که اصلاح‌طلبان گزینه برای حمایت نداشته باشد چاره‌ای برای حضور موثر در انتخابات نخواهند داشت. [3]

*این اظهارات آقای حکیمی‌پور در حالی است که هم‌اکنون دوستان اصلاح‌طلب او در اکثریت شورای شهر و مجلس حضور دارند و دولت نیز دولت اصلاح‌طلبان است.

جالب است که عملا طی 3 دهه گذشته هیچ دولتی هم در ایران دولت اصولگرایان نبوده است و تماما اصلاح‌طلبان و جریانات دیگر بوده‌اند که بر سریر قدرت حضور داشته‌اند.

در انتخابات دوره قبل مجلس و شورای شهر در تهران نیز فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان که متشکل از اصلاح‌طلبان بدون مسئله یا چپ‌های جوان‌تر بود، بصورت کامل پیروز انتخابات شد و اصولگرایان هیچ کاندیدای پیروزی نداشتند.

اکنون مشخص نیست حکیمی‌پور چگونه و با چه دلیلی حاضر به بیان این دروغ بزرگ شده است که ایران اسلامی، بدیهی‌ترین حقوق احزاب را به آنها نمی‌دهد!؟

عدم احراز یا ردّ صلاحیت شدن برخی رجال اصلاح‌طلب نیز در حالی است که در مقیاس مشابه؛ کثیری از رجال اصولگرا نیز دچار همین حالت شده‌اند اما شاهدیم که جریان چپ در مواجهه با این مقوله؛ به‌جای رفتارهای عاقلانه؛ به سمت نظام اسلامی و نهادهای قانونی کشور حمله برده است!

از باب مثال آنکه یکی از داوطلبان منتسب به جریان چپ که با عدم احراز صلاحیت مواجه شده و طی روزهای اخیر حملات شدیدی را نیز در رسانه‌ها علیه شورای محترم نگهبان ترتیب داده است؛ طراح بزم رقص دختران نوجوان در شهرداری تهران بوده است. آقای حکیمی‌پور حکما در قبال این حقایق خود را به تجاهل می‌زند که نظام اسلامی را به سلب حقوق سیاسی شهروندان متهم می‌کند.

در اشاره به اظهارات عجیب و متناقض با واقعیت حکیمی‌پور؛ یادآوری ماجرای عبرت‌آور "کیمیا علیزاده" تکواندوکای ایرانی عضو تیم ملی ایران نیز ضروریست که پس از اخذ ده‌ها میلیون تومان جایزه و مواهب بسیار در ایران؛ از کشور مهاجرت کرده و مدعی سرکوب خود در ایران نیز شده است!

***

انتقام‌جویی خبرگزاری دولت به بهانه حاج قاسم!

"سردار سلیمانی"؛ پدر بدحجاب‌ها، شهیدِ حفظ حجاب

خبرگزاری ایرنا، ارگان رسمی دولت، چندی قبل در مطلبی پیرامون شهادت سردار سلیمانی، حاج قاسم را "سردار متفاوت" نامید و علت محبوبیت را اعلام یک نظر درباره حجاب دختران عنوان کرد!

در این یادداشت که با عنوان "راز محبوبیت سردار متفاوت؛ آن دختر کم‌حجاب هم دختر من است" منتشر شد، می‌خوانیم: گذشته از توانایی و شجاعت نظامی، دلایل دیگری نیز برای محبوبیت او وجود دارد. قاسم سلیمانی، مواضع متفاوتی نسبت به برخی دیگر از سرداران سپاه در مسائل اخلاقی و فرهنگی داشت. او اهل مهرورزی و تعامل با همه اقشار مردم بود و اگر هم می‌جنگید برای همه ایرانیان می‌جنگید. حاج قاسم همه مردم ایران را با هر نوع عقیده سیاسی و فرهنگی، با هر تیپ و ظاهری، مانند فرزندان خود می‌دانست.

ایرنا در ادامه بخشی از یک سخنرانی سردار سلیمانی را منتشر کرده و می‌نویسد: سردار سلیمانی... ادامه داده بود: من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست. [4]

*مشخص نیست چرا خبرگزاری ایرنا و نویسنده این یادداشت، سایر مواضع نقل شده از حاج قاسم در همین‌باره را نیز نخوانده‌اند و از جمع‌بندی مواضع آن شهید عزیز عاجز بوده‌اند!؟

و مگر جز این است که بیش از 40 هزار شهید سپاهی در طول 40 سال گذشته برای امنیتِ باحجاب و بدحجاب به شهادت رسیدند!؟

صدها شهید مدافع حرم و سردارانی مثل شهید همدانی آیا جز برای این در سوریه شهید شدند که دست دشمن به ناموس ایرانی و دختران جامعه ما نرسد!؟

کدام شهید بوده است که بگوید انگیزه من برای دفاع، شامل اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان یا مثلا شامل بدحجاب‌ها نمی‌شود؟

این شناخت غلط و انحرافی ارگان دولت از سیدالشهدای جبهه مقاومت البته در حالت بدبینانه معانی دیگری را به ذهن متبادر می‌کند...

ضمن اینکه تقلّا برای تحریف و حذف رفتارهای مشترّعانه سردار سلیمانی و مجاهدت او برای اعتلای شرع مقدس اسلام هم تأملات بیشتری را علیه ارگان دولت ایجاد می‌کند.

زیرا نگاهی به خانواده سردار سلیمانی و یا سلوک او در پوشاندن عکس بانوی نویسنده کتاب "من زنده‌ام"[5]، نگرش او نسبت به حجاب را به وضوح نشان می‌دهد.

و یا همینطور این خاطره جالب که چند سال قبل در یکی از مراسم بیت‌الزهرا در کرمان، سخنران مراسم در حضور خود سردار شهید اعلام کرد که ایشان به حجاب نامناسب یک مهماندار هواپیما تذکر داده‌اند.

عقلانیت این مسئله بدیهیست که خون سردار سلیمانی اگرچه در جبهه مقاومت اما برای اسلام و برای حجاب و امنیت و شرع مقدس بر زمین ریخت. و در این نگاه اگرچه گناهکار و بیگناه و باحجاب و بدحجاب جامعه همگی فرزندان سردار سلیمانی محسوب می‌شوند اما تأکید بر حجاب و مبانی شرع مقدس نیز چیزی نیست که از تاریخ "حاج قاسم سلیمانی" و سبک زندگی مورد تأکید او قابل حذف باشد.

***

1_khabaronline.ir/news/1345527

2_mshrgh.ir/1000000

3_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/281450

4_plus.irna.ir/news/83619897/

5_mehrnews.com/news/2472551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    74 27
    باید دست اصلاح طلبان در رفتارهای دوگانه و استانداردهای دوگانه رو شود... مانند این حرف که قبلا بلد بودید ائتلاف کنید حالا میگید تایید صلاحیت یا مرگ!! یا مثلا اون موقع که برده بودید حرفی از جایگاه مظلوم احزاب در این نمیزدید و هرچه بود قدرت و قوت جببه اصلاح طلبان بود اما حالا که میدونید باختید دوباره بحث احزاب در کشور را مطرح می کنید
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      4 6
      آقای رسولی شما شرکت نکنید ما اصلا ناراحت نمی شویم فقط تا زمان انتخابات سکوت کنید .
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    60 48
    خب معلومه اگر دشمن به کشور حمله کنه من که نمیذارم ناموسم چه با حجاب چه بی حجاب باشه دستش بیفته. بله دلم از بی حجاب یا بد حجاب ناراحته که چرا به حکم خدا عمل نمیکنن یا مطابق دل دشمن عمل می کنن ولی نمیذارم که دست داعش و...بهشون برسه. پدر هم توی خونه ممکنه دختری داشته باشه که ازش راضی نیس اما اگه کسی به همین دخترش نگاه بد داشت مقابله می کنه اما از دست دخترشم ناراحته. بیرونشم نمی کنه.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      11 4
      روحت شاد
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
      9 4
      درسته که حاج قاسم بد حجاب ها رو هم دختران ایران میدونه مثل رهبری و همه نظامیان. اما این به معنی تایید حجاب اونها نیست چون دختران خودش حجاب برتر دارن. پس اصلاح طلبان مغالطه نکنن.
  • قمی انقلابی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    31 27
    بسم الله باید «مجلس تغییر» تشکیل شود تا بتوانیم گام دوم انقلاب را برداریم و انشاءالله خون سردار سلیمانی محرک این تغییر بزرگ خواهد بود. یاحسین
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    37 19
    دیگه امیدی به اصلاح منافقین اصلاح طلب نمیره اینها از منافقین هم بدترند.میخوان یوم الله های ایران و عراق رو کمرنگ کنند.غیرت ملی هم ندارند میلیونها تن رو ندیدند که از آمریکای تروریست متنفرند و میخوان بازهم مزدوری آمریکا و غربیها رو بکنند
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    31 15
    اصلاح طلبها نگران انتخابات نباشندملت بیشترشرکت میکنندهمانهایی که برای تشییع سردارآمدندبرای انتخابات می آیند فقط اصلاحات برودگم شود ملت رانقره داغ کردندفکرمیکنندکسی شرکت نمیکنند کورخوانده ند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    32 16
    حاج قاسم کلام نافذ، خالصانه و دلسوزانه داشت. او مردم رو دوست داشت به همین خاطر در پی تامین امنیت و همچنین هدایتشون بود. رفتارش واقعا پدرانه بود.تذکراتش هم پدرانه و دلسوزانه بود. مثل برخی از به اصطلاح مذهبیون تک بعدی و خشک نبود. جامعه شناس بود. بصیرت داشت. زمان شناس بود.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    25 13
    حاج قاسم واقعا بصیرت داشت و زمان شناس بود.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    24 13
    از این کرگدن های بی خاصیت نگران نباشید خداوند زده پس گردن اینها و امیدواریم بزودی به ذلت خواری دچار شوند . اینها جز اخور بیگانه هیچ نمی شناسند دو تا ویژگی از ویزگی ها خاص اصلاح طلبان است سر در اخور بیگانه و حماقت . نان خودشان را دوست دارند بعد از این که شرفشان را دادند سر سفره بیگانه بخورند.
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    29 9
    جدّاً به این نتیجه می رسیم که: هرچه بی سوادتر و نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      3 6
      نوع سخن و کلام شما نشان دهنده این هستش که کی بی سواد هستش علم و سواد و ادب از روی کلام سنجیده میشه خوشحال هستم که با شما هم ردیف نیستم
    • رضا IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      0 0
      و هرچه بى ادب تر بى شخصيت تر !
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    30 15
    اینا دست از سر حاج قاسم هم بر نمی دارن باید مواظب باشیم حاج قاسم مصادره به مطلوب این جماعت نشود
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    6 12
    بیشتر از توجه به جبهه مقابل و انفعالی عمل کردن و نوشتن، چقدر خوبه که برای جبهه خودی افق ترسیم کنیم و راه حل پیشنهاد بدیم و این ما باشیم که جریان سازی کنیم
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    11 16
    نکبت اصلاح طلبی از تو چهره ی طرف هویداست
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    25 14
    كيميا عليزاده: «من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که سال‌هاست هر طور خواستند بازی‌ام دادند. هر کجا خواستند بردند. هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند.»
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      30 13
      پولها و سکه ها و ماشین و آپارتمان را چی؟ آنها را هم مجبورت کردند بگیری؟
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      12 17
      واقعا فکر کردی این بیچاره این متن رو نوشته؟! تنها جایی که علیزاده بی دست و پا تو زندگیش بازی خورده انتشار همین متن تحمیلیه
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      15 12
      ولی خدایی هیشکی تو رو سرکوبت نکرد الا شوهرت که مقابل دوربین بهت گفت: ....نخور
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      4 2
      اصلاح طلبا به همرا رسانه های غربی ( فارسی زبان) در صدد هستن که عزت و هویت رو از مردم ایران بگیرن. می خوان اونا رو در فرهنگ غربی حل کنن. یه جور تسلیم تمدنی. باید کاری کنن که از ایرانی بودن خودت بدت بیاد از داخل بهت فشار بیارن از بیرون بهت پیشنهاد بدن .. نگاه کنین به همین ورزشکارا و هنر مندانی که مدتی یه بار میرن پناهنده می شن.. اینا همش سیاسته فشار حداکثری علیه ایران برای تسلیم کردن و برجام های بعدی و نهایتا حمله به ایران هست. هوشیار باشید.
  • ادهمی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    11 19
    اقای حکیمی و رولی مردم فاسد نمی خواهند دزد نمی خواهند مسله را توجیه نکنید والسلام .
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    14 17
    خدا هفت جدتون را بيامرزد اكه ليست نديد لطف كنيد تو همه ايران ليست نديد بستونه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    11 15
    مشرق توجه کن چپی ها دارن آدرس را اشتباه میدن... هواس همه را پرت می کنندلیست های فرعی خط می خوره یک مقدار هم مظلوم نمایی جهت رای جمع کردن بعدش بازهم لیست خودشون بیاد بالا...دفعه قبل هم همین کار را کردن...درحالیکه همه چیز دست خودشون هست
  • علی GB ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    12 16
    عجب اوضاعی و گرفتاری با این فساد طلبان. خود شاه نوکر بزرگ رو به زیر کشیدیم شما صلبکاران کم کم دارید از صبوری مرودم سواستفاده میکنید.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    16 18
    وقتی کیمیا در مصاحبه گفت:" اومدم اینجا به ارامش برسم و مدالهای المپیکی بیارم و شوهرش بلافاصله گفت ....نخور" و بلافاصله کیمیا به ااااااااااااااااااااااااارامش رسید و ساکت شد.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    13 12
    فکر کنم کیمیا در مسابقات ضربه مغزی شده چرا که باتوجه به مصاحبه اخیر و توهین بی شرمانه شوهرش به وی : ....نخور این خانم از طرف شوهر لامذهبش(اشاره به دعوت مادرشوهر کیمیا برای رفتن به ناهار انهم در برنامه زنده ماه رمضان) سرکوب میشده اما فکر می کرده از طرف نظام سرکوب میشه. تو با این شوهر بی ادبت هرجا بری سرکوب میشه با عوض کردن کشور مشکلت حل نیمی شه برو پیش مشاور خانواده تا بگه که زندگی با اون اشغال به ارامش نمی رسی چه اینجا چه المان
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    10 12
    اگر دزدان و خائنان و پرونده داران در انتخابات باشند رأی می دهیم و الا نه این حاصل گفته این اسهال طلب است
  • مهدی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    11 12
    مشرق ،برای یکبار هم شده پست من را بزنید ، فردی که تحلیل آخری در مورد حجاب وشهید سلیمانی را زده است یا خیلی شوت وپیاده وفاقد بینش عمیق و راهبردی است که نمی تواند عظمت روحی وشخصیتی سردار را درک کند ویا....نفوذی ودر صدد دوقطبی سازی کاذب است ،بهتر است این .....دان را بفرستید برای کاری جز تحلیل
  • DE ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 2
  • FR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    10 7
    در فرانسه به اصلاح طلبان و خاينان مملكتشان اصلا جا داده نميشه كه وجود داشته باشن
  • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    6 15
    اگر سردار سلیمانی مثل شما فکر میکرد که سردار دلها نمیشد ایشان به فکر جذب حداکثری بود مثلا از دختران مومن میخواست دخترهای کم حجاب طرد نکنن و باعث میشد کم حجابها هم کم کم راه درست را انتخاب کنن
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      23 1
      کلا بهتر است همه دزدها و اختلاس گر ها و زورگیرها وقچاقچی ها را رها کنیم و بگذاریم تا خودشان متوجه اشتباه بودن کارشان بشوند! پلیش را هم برداریم. درد شما این که است خطر دزدی پول را می بینید و خطر دزدیدن عفت و حیا را نمی فهمید.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    14 8
    سر اسلاحتلبان رو قطع کنید تا مشکلات کشور حل شود
  • سلام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 1
    خوب اصلاح طلبان لیست ندهند که خیلی هم عالی.. شرشون کم بشه از سر ملت.. دیگه تهدید بابت چیه؟
  • محمد US ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 7
    تابه‌کی‌اصلاحطلبان‌بنام‌اصلاحطلبی‌بایددین‌ودیانت مرددم‌واموال‌مردم‌ایران به یغما‌ببرند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    1 11
    ولی شما هم خیلی افراطی هستین.ما باید بین بد و بدتر ،بد رو انتخاب کنیم .همین گیرهای الکی سر حجاب و موسیقی و .....باعث شده نسل امروزی نیاد سراغ تلویزیون.از رسانه بیگانه استفاده می‌کنه و اون یعنی بدبختی جامعه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس