image-20191119144907-1.jpeg

ضرر و خسران حذف کارت سوخت در دولت آقای روحانی،حداقل ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان است.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

** ترکان: روحانی نباید در سال ۹۲ سهمیه بندی بنزین را متوقف می‌کرد

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«به نظر من آقای روحانی باید این کار(سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین) را از سال نخست دولت انجام می داد، نه اینکه این افزایش قیمت را به سال ششم دولت خود موکول کند. اگر همان سال اول این کار را کرده بود، بسیاری از اصلاحات هم به موازات آن انجام شده بود».

دولت روحانی از اولین روز آغاز به کار خود، در رویکردی تأمل برانگیز، به سهمیه بندی سوخت، پرداخت یارانه به مردم و مسکن مهر حمله کرده و موارد مذکور را مصیبت عظما و مزخرف نامیده بود! اما در سال های بعد این موارد توسط دولت مجددا اجرا شد.

در روزهای گذشته «علیرضا زاکانی» نمایده سابق مجلس شورای اسلامی نوشته بود:«حداقل ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان ضرر و خسران حذف کارت سوخت در دولت آقای روحانی بود که باید مراجع نظارتی رسیدگی به این بی تدبیری و خسارت هنگفت را از رئیس جمهور و وزیر نفت سوال نموده و آنها را مواخذه کنند».

وزیر نفت و مقامات ارشد دولت روحانی باید درباره این خسارت ۱۵۰ هزارمیلیاردی به افکار عمومی پاسخگو باشد.

** روزنامه اصلاح طلب «اغتشاشگران» را «مردم معترض» نامید!

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «چند استان در حالت نیمه آرام!» نوشت:«فضای کشور نسبت به روزهای شنبه و یکشنبه آرام‌تر شده اما هنوز جسته و گریخته مردم ناراحتی خود را ابراز می‌کنند».

آرمان در ادامه نوشت:«در پی تجمع برخی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حوادث اخیر و مشکلات اقتصادی کشور، در محوطه بیرون از دانشگاه تعدادی از آنها دستگیر شدند...حراست و مسئولان دانشگاه در حال پیگیری وضعیت دانشجویان دستگیر شده هستند. معاونت دانشجویی دانشگاه تهران اظهار کرد:"ما در حال بررسی این موضوع که دانشجویان توسط چه سازمان یا نهادی دستگیر شدند، هستیم".».

این روزنامه اصلاح طلب نوشته «هنوز جسته و گریخته مردم ناراحتی خود را ابراز می‌کنند»، این در حالی است که مردم از همان روز اول حساب خود را از آشوبگران جدا کرده و اکنون اراذل و اوباش و اغتشاشگران اجاره ای هستند که باعث ناآرامی در برخی شهرها شده و حتی به آمبولانس و خودروی آتش نشانی و پایگاه اورژانس و حافظان امنیت نیز رحم نکرده و در اقدامی شنیع، قرآن را نیز آتش زده‌اند!

اصلاح طلبان پیش از این نیز از اغتشاشگران در دی ماه ۹۶ و فتنه ۸۸ نیز حمایت کرده بودند.

** کاسبی اصلاح طلبان از اغتشاشات و دهن کجی به مردم

روزنامه همشهری  نوشت:«تجمعات اعتراضی که از سوی اقشار و اصناف مختلف در ایران برگزار می شود، اغلب "غیرقانونی" توصیف می شوند؛ چرا که براساس قانون احزاب، برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی های اعتراضی باید با مجوز وزارت کشور صورت بگیرد. این در حالی است که قانون اساسی چنین قید و شرطی برای بیان اعتراضات پیش بینی نکرده است. از سوی دیگر، وزارت کشور در دولت های مختلف حتی از اجرای قانون احزاب هم سر باز زده و عملا در صدور مجوز برای برگزاری راهپیمایی های اعتراضی بسیار سختگیرانه عمل کرده است؛ چنان که نعمت احمدی به همشهری می گوید راه اعتراض قانونی در ایران عملا مسدود است. به همین دلیل هرگونه تجمعات و راهپیمایی در کشور شکل غیرقانونی به خود گرفته و در مواقعی به خشونت می گراید».

یکی از مطالبات اصلی مردم مربوط به حوزه اقتصاد و معیشت است. دولت نیز از سال ۹۲ تاکنون وعده های بسیاری در این خصوص اعلام کرده است. اکنون و با گذشت بیش از ۶ سال از عمر دولت، فصل پاسخگویی و گزارش عملکرد فرا رسیده است.

اما متاسفانه رسانه های اصلاح طلب و فعالین این طیف بدون توجه به مطالبات جامعه، با کاسبی از اغتشاشات و دهن کجی به مردم مدعی هستند که باید محلی تعیین کنیم تا مردم در آنجا درباره مشکلات خود اعتراض کرده و فریاد بزنند. این در حالی است که بجای پیداکردن محلی برای دادزدن، باید مشکلاتی که موجب فریاد زدن مردم می شود را رفع کرد.

وظیفه رسانه این است که درباره رفع مشکلات مردم از دولت مطالبه گری کند. باید دولت درباره مسکن، حقوق معوقه کارگران، مدیریت بازار اجاره بهای مسکن، مدیریت نقدینگی ۲۰۰۰ هزار میلیاردی، رونق تولید، مبارزه با قاچاق و...به افکار عمومی گزارش کار بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    75 72
    خاک بر سرت مشرق نفهم
    • سید IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      53 24
      خدایا اگر اصلاح طلبان تهوع آور نادان نیستند حفظ شان کن و اگر نادانند ــ که همه این گونه می شناسندشان ــ ریشه شان را بکن!!!!
    • مهدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      23 9
      نفهم خودتی افساد طلب بدبخت
    • DE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      19 12
      خاک بر سرت نفهم که به مشرق نفهم میگویی نفهم بفهم
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      9 8
      دمت گرم که گفتی مشرق نفهم خخخخخخخ
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      8 4
      نکنه تو و رفقای منافقتاز کمپ آلبانی که جیره خور آمریکا و آلت دست اصلاح طلبها و نوکر قدیمی صدام و خائن به کشور مان هستید حتماً ادعای فهمیده بودن دارید!!!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    41 14
    باید همه را به کارگری و فعلگی ببرید تا مردمی شوند این اصلاحاتچی های نفهم را
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    77 4
    دولت لجباز روحانی با تمام اقدامات دولت احمدی نژاد مخالفت کرد و بعد از مدتها تعطیل کردن آنها مجددا به همانها برگشت ...
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    83 24
    شما تعریفتون از معترص چیه؟ کلا هرکی خلاف نظر شما حرف برنه اغتشاشگره که!!!
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      16 16
      مگر اینکه خودت هم جزو این آدمکشها و تخریب کننده اموال مردم و اموال عمومی بوده باشی که به جای اغتشاشگر بهشون میگی معترض به گرانی بنزین
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      34 8
      هر کس آتش بزند و غارت کند و قمه به دست بگیرد اغتشاشگر است. هر کس هم از از اغتشاشگر حمایت کند و او را معترض بنامد هم اغتشاشگر است.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    28 10
    بی شعور چرا کامنت من رو منتشر نکردی
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    2 61
    روحانی دوست داریم
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      13 4
      الان دیگه تقریباً هرکس که دشمن مردمه دوستار روحانی است
  • حمید IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    50 28
    اصلا معترضی وجود نداره که !فقط اغتشاش گران هستند.کشور اینقدر روبه پیشرفته که اعتراضی کسی نداره
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    32 13
    اصلاح طلب اعدام بشه بقای مملکت تضمینه
  • آزاده IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    47 3
    مردم بیصبرانه منتظرندببینند اونیکه کارت سوختو حذف کرد و این همه خسارات مالی و جانی به کشور زد قوه قضائیه چه تصمیمی براش میگره درتیتر همین خبر اکبرخان ترکان هم اعتراف نموده اند
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    21 7
    سایت فرارو هم داره میگه معترضان و اسمی از اغتشاش نمیاره
  • فقغفغقغ IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    13 2
    همین الان که این متن را می نویسم ماست 500تومان گران شد ! این بود نظارت چرا الکی وعده می دهید.خسارتش را کی میدهد؟
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    22 8
    اينقدر بي جنبه ايد كه هر كي مخالف شما حرفي زد ولو حرف حق بهش انگ اشرار و اشوب گر و ...ميزنيد. شما ها خودتون رو به خواب زديد بيدار نميشيد مگر وقتي ظرف شكست و روغن ريخت.
  • مجتبی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    16 13
    اره تو راست میگی مشرق نجس مال حرام چشم گوشتون کور کر کرده
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    3 2
    خلايق هر چه لايق بود دادند
  • DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 32
    این مغولهایی که اموال مردم و اموال ملی را اتش زدند فقط منافقین معاند و سلطنت طلب های ورشکسته همکاران سرویس های اسرائیل و امریکا و سعودی هستند. اصلاح طلب ها بجای شعارهای منافقانه تولید مسکن میکردند. تولید داخلی و اشتغال زایی برای جوانان میکردند و با این اقدامات موجبات رضایت مردم را فراهم میکردند. زمان شعار دادن های منافقانه تمام شده.
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    1 0
    روزنامه اصلاح‌طلب «اغتشاشگران» را «مردم معترض» نامید اون یارو میر حسینه که الان در هتل حصر با مخارج بیت المال حال میکنه هم اراذل و اوباش فتنه 88 را مردم خداجوی ایران معرفی میکرد.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 0
    هرچی دروغ پشت سر احمدی نژاد گفتن خدا گرفتارشون کرد دوره خاتمی هم مثل دوره روحانی بود
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    0 0
    آرمان خود شعبه رسمی روزنامه رسمی آل سعود تو ایرانه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    1 0
    فائزه رفسنجانی فعلا دنبال قانون رسمی کردن 4شوهری کردن هم زمان است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس