بیرانوندی

یک نماینده اصلاح‌طلب در اظهاراتی گفت: باید اتفاق خاصی رخ دهد که مردم را دوباره به پای صندوق رأی برگرداند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

لجن‌پراکنی اصلاح‌طلبان علیه کارنامه سردار سلیمانی

«محسن امین زاده»، از مقامات وزارت خارجه دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه 88 طی یادداشتی در شماره اخیر نشریه مشق فردا پیرامون کارنامه دیپلماسی جمهوری اسلامی نوشته است:

«در این چهار دهه سیاست خارجی ایران شدیدا از تحولات و جریان های سیاسی داخلی و ورود نظامیان به سیاست خارجی تأثیر پذیرفته است؛ به نحوی که هرگاه این نیروها به حوزه دیپلماسی ورود کرده اند و یا برای فعالیت های خود دیپلماسی را دور زده و یا با آن مقابله کرده اند نتیجه کار مخرب، بحران ساز و فرصت سوز بوده است.»

او در بخش دیگری از همین یادداشت مطوّل می نویسد:

«بزرگترین اشتباه دولت و وزارت خارجه دولت روحانی در این مقطع، عدم توجه بنیادین به سیاست خارجی منطقه‌ای و عدم خلع ید نظامیان از دخالت همه جانبه در دیپلماسی منطقه ای از جمله روابط با همسایگان بود. وزارت خارجه با اولویت بحران هسته ای، پرداختن به سیاست منطقه ای و کنترل دخالت نیروهای نظامی و امنیتی را به تأخیر انداخت اما عملا فرصت و امکان بازپس گرفتن دیپلماسی منطقه ای را از دست داد و نظامیان به شدت در برابر تغییرات بعدی مقاومت کردند.»

امین زاده همچنین تأکید می کند:

«شیوه عمل نظامیان کشور در بر هم زدن مناسبات متعارف دیپلماتیک در سفر مقامات عالی روسیه و سوریه و... فعالیت های دیپلماتیک مرتبط با روسیه، سوریه، لبنان، یمن و ... تنها تحقیر مسئولان دیپلماسی کشور نیست، بلکه نوعی نمایش نابسامانی در نظام و تحقیر ملی است. تعدد و تنوع اظهار نظرهای غالبا غیر ضروری و بی مانند مقامات نظامی و سیاست ورزی های تبلیغاتی آنان نیز، نه تنها دیپلماسی کشور را به چالش می کشد، بلکه خلاف شأن و منزلت متعارف نظامیان قدرتمند جهان است.»

*امین زاده پیش از این نیز طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی از این گفته بود که ما در ایران، معیشت مردم را به جنگ در سوریه فروختیم و ما می توانستیم برای ساقط کردن داعش با آمریکا عکس یادگاری بگیریم و برجام نیز حفظ می شد! [1]

این اظهارات اما در حالیست که نظام و مردم مسئول عقب ماندگی سیاسی و نگاه های غلط برخی اصلاح طلبان و مسئولان وزارت خارجه در امور بین المللی و امنیتی نیستند.

یعنی اگر کسی از آقایان این درک را ندارد که برای حفظ امنیت باید از فرا مرز نیز اقدام کرد و یا قدرت تفرّس و لمس خطراتی که در آینده ممکن است بروز کنند را ندارند؛ مردم تقصیری ندارند و طبیعتا نظام اسلامی هم نمی تواند معطل این نگاه های غلط و یا جا مانده بماند.

پر واضح است که اتفاقا انتظار بود مقامات وزارت خارجه و رجال اصلاحات با شور و شوقی زیاد از اقدامات سپاه و سردار سلیمانی در خارج از مرزها دفاع کنند و ضمن همراهی؛ برای دستاوردهای آنها احساس تفاخر داشته باشند اما آنچه که شاهدیم چیزی غیر از این است و نه تنها غیر از این که بعضا حتی تماشاگر حرکتی بر خلاف مسیر هستیم.

کما اینکه در مقطعی مشاهده شد که آقایان اصرار بر خروج حزب ا... و همه نیروهای محور مقاومت از سوریه داشتند [2]، در مقطعی دیگر از آن بمب افسانه ای آمریکا سخن گفتند که می تواند تمام ایران را با خاک یکسان کند و در تمام طول این سالها نیز شاهد یک رویه محکم در دفاع از مدافعان حرم و محور مقاومت نیز نبوده ایم!

از طرفی اینکه کارنامه برون مرزی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ امنیت مردم، کارنامه ای مخرّب و فرصت سوز بوده است یا خیر نیز مقوله ایست که امروز حتی نوجوانان دبیرستانی هم می توان به روشنی و با استدلال درباره آن به قضاوت بنشینند...

***

ویژگی منحصر به‌فرد ایرانی‌ها در توریسم

«محمد بهشتی»، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا با بیان این که حجاب و ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی مانع ورود گردشگران خارجی به ایران نمی‌شود، گفته است: اگر از آسمان سنگ ببارد گردشگر به ایران می‌آید.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در همین رابطه تصریح می کند:

«بسیاری از افرادی که سفر خارجی رفته‌اند از جمله خود بنده شاهد این اتفاق بوده‌ام که مثلا کارمندان هتل تنها در مدت زمان انجام وظیفه خود را موظف به خدمات‌رسانی می‌دانند و خارج از نوبت کاری‌شان ای‌بسا لبخندی نیز به لب نداشته باشند. آنها فروشندۀ سرویس و خدمات گردشگری‌اند، نه میزبان. در صورتی که ایرانی‌ها برای نشان دادن میزبانی خود خصوصا در قبال مسافرین خارجی، هیچ وقت و ساعتی را هدر نمی‌دهند. این ویژگی منحصر به فرد ایرانی‌ها است که خارجی ها را شیفته می‌کند. این خصوصیت در بین همه اقوام ایرانی از کرد و لر، مازندرانی و سیستانی و بلوچ وجود دارد

بهشتی با تأکید بر اینکه دوران توریسم برای عشرتگری گذشته، گفته است: گردشگران خارجی دقیقا در پی تمنایی به ایران می آیند که ما برای آن برنامه ریزی نکرده‌ایم. چیزهایی که منحصر به ایران و ایرانیان است؛ گردشگران برای چشیدن «میزبانی» ایرانی‌ها به ایران می‌آیند.[3]

*این سخنان خوب و مدلل حتما بایستی مورد توجه فعالان صنعت توریسم و گردشگری قرار داشته باشد تا القائات مأیوسانه کمتر شکل بگیرد.

پیش از این، محسن هاشمی، رئیس اصلاح طلب شورای شهر تهران طی اظهاراتی عجیب، از این گفته بود که محدودیت‌های ایدئولوژیک در کشور سبب شده نتوانیم صنعت گردشگری را افزایش دهیم.

او همچنین خواستار ورود فقها به این مسائل شده بود! [4]

گفتنیست، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  3 ماه قبل از افزایش بیش از 50 درصدی ورود گردشگر به ایران اسلامی خبر داده است. [5]

***

باید اتفاق خاصی رخ دهد که مردم را دوباره به پای صندوق رأی برگرداند!

«محمد بیرانوندی»، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در بخشی از یک مصاحبه با سایت شفقنا درباره انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه امسال گفته است:

«میزان حضور مردم در انتخابات قطعا تاثیر زیادی در آرایش سیاسی مجلس می‌گذارد؛ اما مردم تا حدودی نگران از وضعیت پیش آمده هستند لذا تا حدودی یاس در جامعه حاکم شده است

او همچنین گفته است: «به نظر من حال و هوایی متفاوت با سایر ادوار حاکم است مگر اتفاق خاصی رخ دهد که مردم را دوباره به پای صندوق رأی برگرداند»! [6]

*ما به آقای بیرانوندی و همه دوستان اصلاح طلب ایشان این مژده را می دهیم که انتخابات مجلس یازدهم نیز همچون ادوار گذشته با شور و شوق مردم و با مشارکت بالا برگزار خواهد شد.

یأس و ناامیدی که بیرانوندی بر آن اصرار دارد نیز اگر هم وجود داشته باشد ناشی از ناامیدی مردم نسبت به اصلاح طلبان و احزاب اصلاح طلب در شوراسازی، مجلس سازی و دولت سازی است. و از طرفی این ناامیدی قاعدتاً رأی مردم را به سمت جریانات دیگری که سوابق خوبی در این امور دارند سوق خواهد داد...

مسئله جالب دیگری هم که در این میان وجود دارد این است که مشکلات فعلی کشور مگر ساخته دست کسی غیر از امثال بیرانوندی و دوستان چپ او در دولت، مجلس و شوراهای شهر است!؟

فلذا اکنون به جای اینکه شاهد عذرخواهی و برشمردن مثبتات رقیب از جانب کسانی مثل آقای بیرانوندی باشیم، شاهد دمیدن بر آتش نارضایتی و ناامیدی هستیم!

این تناقض که سالهاست سوء ظن هایی را در میان برخی تحلیلگران برانگیخته است؛ شائبه هایی مبنی بر تعمدی بودن ایجاد برخی مشکلات و تعمد کسانی از سیاسیون و طیف های سیاسی برای دمیدن بر ناامیدی علیه نظام اسلامی ایجاد کرده است. [7]

***

1_ mshrgh.ir/994214

2_ mshrgh.ir/279918

3_ www.irna.ir/news/83533554/

4_ mshrgh.ir/997322

5_ www.irna.ir/news/83397198/

6_ https://fa.shafaqna.com/news/828768/

7_ mshrgh.ir/957694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    آقایان اصلاح طلب شما مردید خبر ندارید در حال تشیع جنازه هستید و روحتان سرگردان دنبال جسمتان میگردد بزودی دفن خواهید شد
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      شما که خیلی قبل از اصلاح طلب ها به درک واصل شدید
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      8 12
      شما که....خودت رو گفتی؟
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      مباحث موشکی و منطقه ای بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
  • سید IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    واقعاً تاریخ به ما چه خواهد گفت وقتی که آیندگان بخوانند افرادی چون اصلاح طلبان تهوع آور، در رأس دستگاه سیاست خارجی ایران حاکم بوده اند و برای یک لبخند و عکس یادگاری با آمریکایی ها و اروپایی ها، له له میزده اند و یا برای یک عکس یادگاری با هواپیمای نو در صف نوبت ایستاده اند!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      تاریخ رد مورد شما چه خواهد گفت؟
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      18 84
      همان طور که مردم حال حاضر در مورد وادادگی و دلدادگی بعضی از شاهان قاجار و پنجاه سال حکومت پهلوی قضاوت کردند تا انجا که ان وادادگی و دلدادگی موجب در جا زدن وعقب گرد کشور گردید این سخن اندیشمندانه که گفته دیگران کاشتند تا ما بخوریم ما بکاریم تا دیگران بخورند اگر در سرزمین کهن ایران اتفاق افتاده بود از زمان قاجار پهلوی و تا بخشی امروز صنعت تک محصولی فروش واتکا به نفت جای خودش را به تولید در همه زمینه ها داده بود وبا تحریم بخش نفت کشور به این حال گرفتار نمیشد ای کاش روزی برسد که وابستگی به نفت تمام شود
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      خواهد گفت مانند افسادطلبان وطن فروش و سرباز دشمن نبودیم
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    اصلاح طلبان در تمام مدت مدیریت خودشان نشان دادند که نه در سیاست خارجی می شود به انها اطمینان کرد که خیانت نکنند نه دست امینی در بیت المال دارند نهایتش می شود امضای کری تضمین ا ست. اگر حافظه تاریخی مردم ایران خوب باشد باید اصلاح طلبان را نه به زباله دان تاریخ بلکه محاکمه کنند و اموال غارت رفته بیت المال را برگردانند .
    • رضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      71 12
      به اصولگرایان میشود اعتماد کرد؟
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      15 85
      اصولگرایان هیچ قراردادی رو که مغایر منافع ملی باشد را امضاء نکردند.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      6 38
      به افساد طلبان نمیشه ونبایداعتماد کرد.!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    عملکرد نظامی ها یا همان حاج قاسم خاطر اربابان اصلاح طلبکاران را مکدر کرده. در حالی که امنیت داخلی حاصل خون شهدا مدافع حرم بوده عجب نمک خوردن و عجب نمکدان شکستنی !
    • علی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      14 30
      سردار سلیمانی مورد علاقه ایرانیان است ایشان شخصیتی راستین و صفای باطن دارند بهتر است وارد بازی های سیاسی خود نکنید.
  • NL ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    19 20
    اقای امین زاده باکمی دقت متوجه میشوی که ترامپ وامثالهم هم همین حرفهارامیزنند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    جاوید اصلاحات
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      اصلاحات مملکت رو فقط چاپید چاپید چاپید
    • DE ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      حرف و دلیل موجهی که ندارید ... کارتان شده جاوید گفتن و مملکت را ویرانه کردن...واقعا از این همه حماقت خسته نشده اید؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      مقصر اصلی مشکلات کشور اصلاح طلبان بی کفایت هستن.
    • SE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      5 22
      ما حاضریم دولت با دلار 1 ریالی پوشک وارد کنه و در اختیار شما اصحالات بگذاره تا اینقدر گند کثافت تان حال ملت را بهم نزند
  • حبیبی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    اصلاح طلبان مرفه کاخ نشین بزدل سرمایه های اسرائیل و غرب در ایران هستند
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    20 61
    فرافکنی نکنید
  • امیری IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    24 92
    سلام می دانید چرا آقای بیرانوندی دم از ناامیدی می زند چون ا و جایگاه خود را بین مردم و اصلاح طلبان از دست داده و خوب می داند که امسال ۱۰ درصد آرایی که دوره گذشته کسب کرده بدست نمی آورد بیرون کند اصلاح طلب نبوده که الان دم از اصلاح طلبی می زند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    وضع ایران خیلی خوب است و همه باید شکر گذارباشند . ببینید مشرق چقدر پول دار است ؟
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      12 99
      این حرفت رو مشرق گفته؟!متن رو خوندی که الکی حرف میزنی.؟!مشرق خیلی خوبه بعداً میفهمی چقدر خوبه بذار سر عقل بیای.!!!
  • DE ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    آقا جان....ما این افسادطلبان وطن فروش را نخواهیم باید به کجا بگوییم....از این همه اراجیف به ستوه آمده ایم..یکی به داد مردم و آبروی کشور بیافتد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    سلام خدا بر سپاه پاسداران.سلام ودرود خدا بر سردار سلیمانی.
  • مصطفی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    سلام بر همه چه چپ وچه راست.اما اصلاحات وفرهنگ کج شده اخلاقی ورشد سرمایه داری بی هویت که ضد تولید ملی ست نتیجه افکار رهبر کارگزاران ست.او توانست با موقعیتی که در تیم رهبری داشت با همهی چناح ها وشخصیت های چپ وراست آن زمان رابطه برقرار کند .توانست بخش عمده ای از نیرو های امنیتی را آلوده تجارت و...کند که کرد .توانست فهنگ مدیران وکارمندان یقه سفید کسانی که میل به خدمت وکار برای انقلاب ومردم را بدل به کسب مقام وسرمایه وثروت کند که کرد.بخشی از روحانیت را به دام حزب وسیاست ومحفل کشاند که کشاند.از کیسه امام چنان هزینه کرد که جام زهر را به پیر خمین نوشاند وحتی وقتی می خواست دم آخر قطع نامه پایان جنگ را هم به اسم خودش تمام کند امام دستش را خواند ونگذاشت خودش را فدا کرد.فدای ندانم کاری او وتیم کاری اش. از درون جریان او بانک جهانی ریشه اقتصاد وزیر ساخت های کشور را زد.برنامه توسعه ای آنها تماما کپی شده اوامر اقتصادی بانک جهانی بود.کافی ست به اولین برنامه وبودجه مجلسی که دارو دسته ایشان تدوین کردند زمان نوربخش ها وروغنی زنجانی ها عیننا برنامه ودیکته بانک جهانی شد واینها هرکجا اسم دولتی بود را برداشتند کردند خصوصی وبعدها شد خصولتی وباندی خودشان.کلیه امکانات دولتی را تحت نام خصوصی سازی زدند به اسم دارو دسته یشان.اصلاح طلبی یکی از دست پخت های ایشان بود که هدفش به انحراف کشاندن چپ های انقلابی ومذهبی بود که با اساس انقلاب ووراله امام زاده شده بودند اغلبشان همان حزب اللهی های اول انقلاب بودند .در این راه هم موفق شد میر حسین موسوی که سخت با اقتصاد وفکر رهبر کار گزاران باین اشرافی گری مخالف بود وسخت زاویه فکری وعملی داشت را در تیزاب فکر وجریان خودش هضم کرد.اکنون میر حسین بخواهد نظر بدهد که در گذشته با چه کسی در ستیز سخت فکری در حوزه معیشت واقتصاد بوده رهبر کارگزاران مرحوم را اسم می برد.آنچه امروز انقلاب واسلام سخت با آن مواجه شده وراه پس وپیش ندارد برنامه ریزی دقیق شخص رفته از دنیاست که اکنون تیم مدیریتی دولت فعلی وبخش عمده اصلاح طلبان ادامه دهنده راه شان شده اند .متاسفانه جریان منتقد این راه وابسته به جهان سرمایه داری نتوانست درست تحلیل کند وبعضا بهانه ای شد برای رشد بیشتر این جریان که برخی از رهبران سیاسی قدیمی معتقد بودند آمریکا وسرمایه داری در درون انقلاب ها مهره می کارد!!
    • FR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      3 30
      احسنت !
  • مصطفی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    12 21
    سلام .اصلاحات ورشد سرمایه داری بی هویت(کارکزارانی ها) ی ضد تولید ملی وعدالت وبرابری ، نتیجه افکار وعمل رهبر کارگزاران ست.او توانست با موقعیتی که در تیم رهبری داشت با همه ی چناح ها وشخصیت های چپ وراست انقلاب رابطه برقرار کند .توانست چند دستگی ایجاد کند .بخش عمده ای از نیرو های انقلابی وامنیتی را آلوده تجارت و...کند .توانست فرهنگ مدیران وکارمندان یقه سفید کسانی که میل به خدمت وکار برای انقلاب ومردم را بدل به کسب مقام وسرمایه وثروت کند را پرورش دهد.بخشی از روحانیت را به دام حزب وسیاست ومحفل کشاند والوده ثروتشان کرد.از کیسه امام چنان هزینه کرد که جام زهر را به پیر خمین نوشاند وحتی وقتی می خواست دم آخر قطع نامه پایان جنگ را هم به اسم خودش تمام کند امام دستش را خواند ونگذاشت خودش را فدا کرد. از درون جریان او بانک جهانی ریشه اقتصاد وزیر ساخت های کشور را زد.برنامه توسعه ای آنها تماما کپی شده اوامر اقتصادی بانک جهانی بود.کافی ست به اولین برنامه وبودجه مجلسی که دارو دسته ایشان تدوین کردند در زمان نوربخش ها وروغنی زنجانی ها نگاه شود عیننا برنامه بانک جهانی شد. اسناد برنامه را بنگرید هرکجا اسم دولتی بود را برداشتند کردند خصوصی وبعدها شد خصولتی وباندی خودشان. بانک های قارچی را رویاند تا دمار از تولید وتوسعه در اورد وبنگاه داری کنند برای محافل شخصی وفامیلی وحزبی.کلیه امکانات دولتی را تحت نام خصوصی سازی زدند به اسم دارو دسته یشان.اصلاح طلبی یکی از دست پخت های ایشان بود که هدفش به انحراف کشاندن چپ های انقلابی ومذهبی بود که با اساس انقلاب وراه امام زاده شده بودند اغلبشان همان حزب اللهی های اول انقلاب بودند .در این راه هم موفق شد .دوشخص را بنگرید بهزاد نبوی سخت با رهب اشرافی گر تضاد داشت حتی نامه سرگشاده علیع هاشمی نوشت ومی فروختند در شکل یک جزوه !! میر حسین موسوی که سخت با اقتصاد وفکر رهبر کار گزاران بانی اشرافی گری مخالف بود را در ادامه درتیزاب فکر وجریان بانی اشرافی گری هزینه شد .اگر ازمیر حسین بپرسیم که در گذشته با چه کسی وسیاستی و فکری در حوزه معیشت واقتصاد سخت مخالف بوده خواهد گفت هاشمی وتیمش.آنچه امروز انقلاب واسلام سخت با آن مواجه شده وراه پس وپیش ندارد برنامه ریزی دقیق تیم شخص رفته از دنیاست که اکنون تیم مدیریتی دولت فعلی وبخش عمده اصلاح طلبان ادامه دهنده راه شان شده
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    18 69
    پیرمردهای اصلاحات میخواهند مردم و کشور را همراه با خودشان به قعر بکشند.ولی نخواهند توانست.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    لعنت بر همگی شماها
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      لعنت بر همگی دشمنان اسلام و انقلاب.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    کار اصلاح طلبها تمومه. دیگه با بی حیایی و بی حجابی و اشاعه فساد در کشور نمیتونید ملت را گول بزنید. امین زاده هم غلط اضافه کرد. به گورش خندید. نیروهای مسلح نباشند. آخه نادرست، تو و بچه های مسئولین می روید از کشور دفاع کنید.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    12 15
    مشرقیون چرا در مورد هر اظهار نظری سعی در مخالفت از انتقاد دارین کمی هم منصف باشید این که مملکت بدست افراد پشت پرده اداره میشه که هیچ تصویری از اونها نیست وگاها مسئولیتی هم ندارن بعضا درسته واینکه گاها مسئولین نظامی هم اظهار نظر نا بجا میکنن وبه تبل جنگ هم میکوبن با زهم درسته وانتخابات امسال هم مثل همیشه نخواهد بود هم درسته لازمه زیاد خوشبین نباشیم حداقل اون بخش که واقعیته از زبان هر کس که باشه باید پذیرفت
  • اردشیر IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    5 39
    اصلاح طلبان هیچگاه و در هیچ موردی قادر به تحلیل درست شرایط و مسائل کشور نبوده و نیستند. این قماش خلق شده اند تا استهلاک و اصطکاکی در جهت حرکت انقلاب اسلامی باشند و لذا همواره در تمام مواضع آنها جانب منافع دشمنان ملت خصوصا"امریکا ملاحظه میگردد
  • احمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    10 54
    باسلام .لطفانظرات منفی این گدایان رادرسایتهادرج نکنید.حالم ازاین اصلاحطلبهای بی خاصیت ودروغگوبهم میخورد.اینگروه اگرقران بخوانندهم قبولشون ندارم.
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    10 40
    اصلاح طلبان منافق کاری ندارد همان کاری را بکنید که مادر بزرگتان هند جیگر خوار در جنگ احد با را انداختن زنان شان در صف اول لشکر با وضعیت نا هنجار کرد جلب مردم این کاری است که همتان سرامد ان هستید
  • BE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    38 12
    اسهالیون بی خاصیت ، بوی گندتون سر به فلک کشیده ، هارت و پورت هم میکنین؟
    • BE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      2 14
      حقش بود داعش میومد همتونو میخورد
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      0 13
      حقش بود...حقش بود داعش می آمد خودت رو میخورد.!
    • BE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      17 0
      منو بخوره میمیره
  • روشن IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    9 122
    اتفاق خاص در حال رقم خوردن و آن جلوگیری از حضور کاندیداهای غربگدا و کدخداپرست واداده به صحنه رقابت! که انگیزه مهمی به مردم در حضور هر چه باشکوهتر در انتخابات را میدهد.
  • ناشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    3 10
    اگر جناح بازی نباشد .. لیست انگلیسی نباشد .. حرف کاندید راههای رسیدن به عدالت و اجرای عدالت باشد . صفها ی رای طولانی خواهد بود
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    7 27
    جنابان اصلاح طلب بهتر نیست کشور درسایت دیوار برای فروش بگذارید که دیگر خیالتان بابت ایران راحت شود اینکه شما مدتی قبل از انتخابات به هوچی گری میپردازید و گاهی انتظارت استصوابی را علم میکنید گاهی حافظان خاک ناموس دین که همان نیروی واقتدار نظامی ایران است مورد هجمه قرار میدهید گاه حاکمیت را مورد انتقاد قرار میدهید گاهی میگویید هسته بدردمان نمیخورد بدهید برود گاهی میگویید موشکی ونظامی را هم بدهیم گاه میگویید قدرت منطقه ای بودن را بدهیم برود و از این قسم صغرا کبری خواندن ها برای اینکه فقط وفقط شما در صندلی قدرت باشید خب بهتر است کشور ومام میهین را در سایت فروش قرار داده وحالش راببرید بقیه هم گوسفند.
  • DE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    2 11
    یک نماینده اصلاح‌طلب در اظهاراتی گفت: باید اتفاق خاصی رخ دهد که مردم را دوباره به پای صندوق رأی برگرداند! خخخ مثلا اعلام کنند شناسنامه تون رو موقع رای دادن جاگذاشتید برگردید پای صندوق رأی شناسنامه تون رو تحویل بگیرید . اتفاق خاص!!
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    4 24
    ستون پنجم بیشتر از اجنبی از توسعه اقتدار ایران در منطقه نگران شده است.
  • FR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    4 37
    مشکل اصلاح طلبان اینست که یادشان رفته در ایران سال 57 انقلاب رخ داده ونام حکومت جمهوری اسلامی ایران است
  • BE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    51 0
    اصلاح طلب اصول گرا ، ول کنید تو رو خدا این حزب بازی ها رو ، به داد مستضعفین برسید ، زیاد هم خالی نبندید چون دروغگو دشمن خداست/بلانسبت
  • هادی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    12 30
    آقای امین زاده ! آمریکا قصد نابودی داعش رو نداشت اگه ایران منتظر آمریکا مونده بود الان توی رقه یا موصل سر نوامیس جنابعالی بین داعشیا دعوابود
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    توناسیه اصلاح طلبان داعش رامیبنی مگه نه بین خودمون خود وخدا همینه ..
  • ناشناس GB ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    1 0
    آقای امین زاده با این تفسیرش یکی دوتا سور به ... زده
  • کارشناس IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    6 73
    لعنت خدا بر ملت احمق و نادان. لعنت خدا بر منافقان
  • US ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    4 49
    حد سرسپردگى دردورا ن رضا شاه وپسرش نسبت ه غرب وامريكا نتيجه اش چى شد مسعود رجوى وبنى صدر فرارى را درپاريس پذيرفتند وشاه را نه حلا اصلاح طلبان مدعى هستند كه بيشتر از رژيم سابق ذلت پذيرند انها هم همه نوع كمك كردند تا دولت تشكيل دادند حالا فهميده اند درميان مردم جايى ندارند ودربهترين حالت سطل زباله تاريخ درانتظار انهااست
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    4 41
    ایشون راست میگوید اگه ما بجا دخالت نظامی یخورده سیاست منطقه ای داشتیم،الان هم امریکا باهامون دوست بود،هم برجام حفظ میشد،هم خونه هایمان بدست همین دوستان ایشان امریکایی ها خراب شده بود،هم داعش سر عزیزانمان را می برید،هم ناامنی در ایران زبانزد کل دنیا میشد،هم جنگ به داخل ایران حتی تهران کشیده میشد،هم امریکا بعد از چهل سال و خرده ای به ارزویش میرسید،خلاصه کلی کشته و زخمی و خسارت مالی و جانی و ویرانی یه مملکت خیلی بدتر از عراق و سوریه.. اون وقت این اقام ناراحت نمیشد! اخه بیشعور! امنیت ملی و حاکمیت و تمامیت ارضی ما فروشی نیست و تو هم فروشنده این نیستی اونا رفتن و از وجب بوجب خاک کشورشون دفاع کردن برعکس تو که داری گردن کلفتی میکنی اونا خیلی دورن که میخواستن از ایران سوریه بسازند خیلی وقته بدست همینا که با امنیت جانی و مالی کشورشون که معامله ی بین المللی نمیکنن نابود شدن بخاطر همینه که ما الان از جنگ و ویرانی در امانیم اگه به تو بود که قربانی سیاست های غلط و پیش پاافتاده ی تو میشدیم
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    5 42
    خطاب به امین زاده ی اصلاح طلب ساده لوح جواب این صحبتت باشه برا شب اول قبرت خواهیم دید اون وقتی که سنگ لحد رو روت گذاشتن چه جوابی خواهی داشت.. عجله نکن دیر نیست
  • NL ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    66 1
    بله ما در گروگان گیری خارجی ها و تقویت تروریست از هیچ کاری فروگذار نکردیم. نمونش دو هفته پیش
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    4 48
    چرا دست این منافقین را کوتاه نمی کنید با اینکه همکاری آنها با دشمن و همچنبن دشمنی آنها با مردم کاملا روشن و مشهود است و جای هیچ شبهه ای وجود ندارد وجودشان جز خسارت و ًضربه به مردم نیست و از جیب مردم حقوق میگیرند و با دشمنان مردم همکاری دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس