ابراهیم اصغرزاده

" کارآمدی یا ورود نظامیان به سیاست"؛ علت اعتراضات گسترده اصلاح طلبان به کارنامه خوب برخی نظامیان در عرصه های اجرایی چیست؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

 ردپای چند دانشمند در یک توطئه امنیتی علیه ایران

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روحانی اخیرا در صحبتهایی با اشاره به مبحث "فرار نخبگان" گفته است: بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی که سر کشور گذاشته‌اند...این یک حرکت سازمان‌دهی شده است. یک شبکه‌ای دارد این را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.

به گزارش تسنیم، او با بیان اینکه بر اساس پایش ها آمار خروج نخبگان رو به کاهش است، می گوید: مهاجرت یک پدیده‌ جهانی است و واقعاً این آمارها را با این وقاحت اعلام می‌کنند و با وقاحت هم تکرار می‌کنند و از یک مراکز و منابعی هم نقل قول‌هایی می‌گویند که... مثلاً از قول صندوق بین‌المللی پول می‌گویند که کشور ما رتبه‌ اول فرار مغزها را دارد. در حالی که اصلاً چنین گزارشی وجود خارجی ندارد. این را این‌قدر می‌گویند تا همان بخش نخبه‌ جامعه آن را بپذیرد. همین چیزها است که ما را اذیت می‌کند.

ستاری می افزاید: من در این مدت هر جا که در مورد مهاجرت یک حرف غلطی مثلاً در یک همایشی می‌شنوم، دقیق رصد می‌کنم و آن فرد را پیدا می‌کنم و از او می‌خواهم که به ما بگوید با چه سند و منبعی آن را گفته است. بالأخره اغلب این افراد هم دانشمند یا تحصیل‌کرده‌اند و یک آدم تحصیل‌کرده نباید بدون منبع صحبت کند. اغلب هم می‌بینیم که جوابی برای این صحبت‌ها ندارند. بعد هم خیلی جدی به آنها فشار می‌آوریم که یا تکذیب کنید یا منبع آن را به ما بگویید.

معاون رئیس جمهور در همین حال به آمار خروج نخبگان کشور کره جنوبی هم اشاره کرده و گفته است: تعداد دانشجویان کره جنوبی در آمریکا 7 یا 8 برابر ماست و این در حالی است که کره جنوبی فقط نصف ایران جمعیت دارد.[1]

*در اقتفای سخنان مهم دکتر ستاری بیان این نکته ضروریست که تاکنون حتی یک مورد تکذیب در این زمینه هم به گوش افکار عمومی نرسیده است.

جالب آنکه غیر از معاونت علمی رئیس جمهور؛ قوه قضائیه و ستاد تبلیغات اقتصادی وزارت کشور نیز وظایفی در زمینه برخورد با سیاه نمایان دارند که البته در این زمینه هم خبر خاصی در دست نیست.

مقوله «سیاه نمایی» از اوضاع کشور و بزرگنمایی مشکلات، تاکنون بارها و بارها مورد هشدار رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

هشدارهایی که اگرچه صحبت های دکتر ستاری می تواند یک جرقه در زمینه اهتمام به آن تلقی شود اما هنوز فعالیت موسّع و متشکلی در این زمینه به چشم نمی خورد.

بحث قابل توجه در مقوله سیاه نمایی که بایستی مد نظر باشد این است که متأسفانه بخشی از سیاه نمایی ها و تأکید بر ناامید بودن مردم از سوی کسانی در دولت و رسانه های دولت صورت می گیرد!

***

دلیل سر به مهر اصلاح‌طلبان برای حمله به قالیباف و سلیمانی

ابراهیم اصغرزاده، از فعالان اصلاح طلب به تازگی طی اظهاراتی که سایت جهان نیوز آنها را منتشر کرد، گفته است:

«به نظرم عملکرد شورای شهر تا آنجا که در خدمت مردم کار کرده اند و به فکر منافع جناحی نبوده اند قابل دفاع است، ولی حداقلی است. اصلاح‌طلبان مطالبات حداقلی‌شان را مطرح می‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شق القمر کنند، به خاطر اینکه دستشان بسته است. مثلا شما فکر می کنید در انتخاب شهردار یا در انتخاب اینکه پروژه‌های شهرداری به چه کسی داده شود، شورای شهر و شهرداری اختیار دارند؟ هنوز تهران دست نظامی‌هاست. در حالی که ده‌ها شرکت پیمانکار و مهندسی مشاور بیکارند یا قادر به دریافت مطالباتشان نیستند.»[2]

*قبل از اصغرزاده، محسن امین زاده، دیگر فعال چپ نیز در اظهاراتی، کارنامه برون مرزی نیروهای مسلح کشور و مثلا سردار سلیمانی در ایجاد امنیت را کارنامه ای مخرّب و فرصت سوز توصیف کرده بود![3]

در همین حال، علی مطهری، دیگر چهره نزدیک به اصلاح طلبان و از نمایندگان مجلس هم در بخشی از یک مصاحبه پیرامون فعالیت های غیر نظامی افراد نظامی در برخی زمینه ها در کشور گفته است: تبلیغی که برای کارهای اینها(نظامی ها) می‌شود برای هیچ کس نمی‌شود. آنها صرفاً کار خودشان را نمی‌کنند، مشغول کارهای غیرخودشان هستند. این کارهای عمرانی و افتتاح طرح‌ها کار نظامی‌ها نیست. اینها دخالت در کارهای دیگران است. ارزیابی درست از کار نظامی‌ها زمانی است که خدای ناکرده جنگی رخ دهد و اتفاقی بیفتد. الآن که اتفاقی نیفتاده.

او همچنین در ادامه در پاسخ به این سوال که «برخی می‌گویند این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که دولت‌ها یا نهادهای انتخابی عرضه انجام کار ندارند و نظامی‌ها مجبور هستند خلأ ناشی از آن را در کشور پر کنند. شما این منطق را چقدر قبول دارید؟» تصریح می کند: این درست نیست. باید فضا باز باشد تا دولت بتواند کار کند. وقتی دولت هنوز نمی‌تواند وزیر مورد قبولش را بگذارد و از چند جا به او فشار می‌آورند یا موازی‌کاری وجود دارد و اینها خودشان می‌روند جای دولت را می‌گیرند، معلوم است که دست دولت بسته می‌شود. اصلاً ورود اینها به سیاست و اقتصاد اشتباه است. تاکنون هم از این قضیه ضربه خورده‌ایم.[4]

این نکته حائز اهمیت فراوانی است که انتقادات اصلاح طلبان و چهره های نزدیک به آنها از فعالیت های غیر نظامی نظامیان در کشور دقیقا در عرصه هایی است که بیشترین کارآمدی دیده می شود...

یعنی شاهدیم که همین انتقادات ذکر شده نیز به سمت اهدافی مثل کارنامه محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، کارنامه سردار سلیمانی در تحصیل امنیت فرامرزی و کارنامه عمرانی سپاه پرتاب شده اند که دارای بیشترین معدل کارآمدی هستند.

دقت شود که مسئله اصلاح طلبان و حاقّ انتقادات مذکور هرگز دموکراسی یا منع نظامیان از ورود به سیاست نیست بلکه خوف جریان خاص از جاری شدن خون مدیریت جهادی و انقلابی در رگ های کشور است...

زیرا خونی که فقط در چند ساحت محدود چنین کارنامه های بزرگی را برای خدمت به مردم و انقلاب اسلامی رقم زده است؛ بدیهیست که اگر در جان مدیریت ارشد کشور و مثلا در جایگاه ریاست جمهوری جاری شود؛ چه برکات و نفحاتی خواهد داشت.

و پر واضح است که در این حالت (جاری شدن خون کارآمدی در رگهای کشور) بهانه براندازی و اشاره های دشمنان نظام و انقلاب به سمت کارنامه مشحون از ناکارآمدی برخی افراد وابسته به جریان خاص، برای همیشه از دست براندازان داخلی و خارجی ستانده خواهد شد و مردم طعم شیرین کارآمدی را بیش از پیش احساس خواهند کرد.

***

1_https://tn.ai/2128679

2_http://www.jahannews.com/report/705816

3_mshrgh.ir/1006063

4_mshrgh.ir/1006305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    83 1
    اُف برکسانی که وقتی جوان بودند و در بند عافیت طلبی و دنیا پرستی نبودند انقلابی عمل می کردند و اکنون که سن و سالی از ایشان گذشته است، اغلب به واسطه فرزندانشان رویکردی منفعلانه بلکه ضد انقلابی در پیش گرفته و همچون طلحه و زبیر روبروی ولی امر می ایستند!!!
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      29 5
      ساخت برج میلاد و تونل توحید و تونل رسالت و پل صدر و پل طبیعت و 300 کیلومتر خطوط مترو و اتوبان صیاد شیرازی و اتوبان امام علی(ع) بخشی از خدمات دکتر قالیباف است که اصلاح طلبان چشم دیدن آنرا ندارند.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    62 2
    اصلاح طلبان دشمن کارامدی ان چون باید براندازی بشه. مشرق زدی تو خال.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    61 2
    خداوند سبحان اصلاح طلبان افساد طلب را از سر این ملّت عزیز و سرافراز کوتاه کند!
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      78 1
      آمین یا رب العالمین
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    49 1
    اصلاحات قابل اطمینان نیست در سیاست خارجی اگر رهایشان بکنند مملکت را دو دستی تحویل امریکا می دهند واز امریکاحقوق می گیرند در داخل هم دست امینی در بیت المال ندارد و جز به جیب و شکم و خود و دوستانشان فکر نمی کنند
  • احمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    60 0
    متاسفم این اخباری که نشان می دهد مواد اولیه قیر را دارند قاچاق می کنند کار دولتی هاست چون نظارتی نمی شود این نمونه کوچکی هست حتما خودشان از بلایی که سر مردم می آرند باخبرند.
  • NL ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    18 4
    یکی از دلایل فرار مغزها اینه که شماها برای تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) فاند و حقوق در نظر نمیگیرید و حتی برخی اساتید نمیگذارن اصن کار کنید نمیشه کسی 2 تا 7 سال از عمرش رو این جا حروم کنه آخرش نه خبری از پول باشه نه خبری از صنعت و ریسرچ واقعی، کل تحصیلات تکمیلی رو بردید فقط برای هیئت علمی شدن مزخرف
  • اسی خطر IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    8 6
    دکتر جون مواظب باش تو دیگه قاطی سیاسی بازی نشی
  • حسین IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    14 4
    اینکه کسی برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کند چیز بدی نیست اما اینکه برای فعالیت وارد کشور نشود و در همانجا مشغول شود مهاجرت وفرار مغزها محسوب می گردد اقای دکتر دست کم من نزدیک به 6 نفر از دوستانتم ابتدا برای تحصیل خارج شده و دیگر بر نگشته اند و همین امسال دوست دیگرم کلا برای کار مهاجرت کرد اینها نخبگانی بودند که واقعا باید دیده شوند نه اینکه انکار کنیم فرار مغزها نداریم و این سیاه نمایی است قطعا داریم چقدرش را نمی دانم ولی داریم و نباید داشته باشیم
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      12 8
      همون حرف ابلهانه همیشگی... من خودم یه دوستی دارم!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      13 6
      مغزیکه دشمنی باملت کشورشو سرلوحه کارش قرار بده .رفتنش بهترازموندنشه
    • DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      6 2
      احتمالا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن این دوستان شما نخبه بودند وگرنه رفاه در ایران به اندازه ی کافی وجود دارد اگر بیشتر نباشد کمتر هم نیست. در خارج هم برای نخبگان فرش قرمز پهن نکرده اند و باید از زیر صفر شروع کنند تا بعد از بیست سال تازه یک شهروند عادی بشوند تازه اگر بتوانند چون از هر ١٠ نخبه در خارج شاید یک نفر بتواند به آن چیزی که می‌خواهد برسد.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    16 1
    اصلاح طلبان دیگه غلطهای آخرشونه. زیاد دهن به دهنشون ندید دنبال جرو بحثند. عموجان به قول شهید امیرکبیر، مملکت با توصیه خاله و عمه که اداره نمیشه.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    18 1
    اصلاح طلبان غده های سرطانی این نظام هستند و باید مجازات بشن / و البته برخی از انقلابی و مذهبی نماهای قلابی !
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    6 59
    سورنا تنها سردار واقعی دولت
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    23 2
    امثا ل مطهری هاو مثلااصلاح طلب ها ،کاملا همراه و عامل غربیها شده اند
  • ناشناس IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    8 0
    چرا در موردمطهری از عنوان چهره نزدیک بهاصلاح طلبان استفاده می کنید؟؟ مطهری جدیا از رادیکاهای اصلاح طلب هم بیشتر سیاه نمایی و خصوصا حمله به رهبری داری- از طریق حمله به سپاه- شورای نگهیان- دروغ و سیاه نمایی مطلق! مطهری از اشخاصیست که آدم حیرت می کند در تایید صلاحیتش- او حتی از روحانی تندرو تر است و روحانی را به شورش و ساختارشکنی تحریک مستقیم میکند.. حاشیه امنیت مطهری عجیب است ..
  • علیرضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    ... .
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    4 0
    این حرص اصلاح طلب ها برای گرفتن مناسب دولتی و مجلس، هم دست شون به بیت المال باز شه وجیب شون رو پر کنند هم با بی عرضه گی ها و نمی شود ، دست مان بسته، مثل راکتور اراک که با سیمان پرش کردند، کل مملکت را سیمان بریزند و تعطیل کنند. بعد روزنامه هایشان بنویسند دیدید حکومت دینی نمی تواند کشور را اداره کند حالا برویم آمریکا را برگردانیم تا مشکلاتمان را حل کند. معلوم است اگر کسی در کشور خدمت کند، هر که باشد، به او حمله ور می شوند. چون با هدف آنها مغایرت دارد.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    10 0
    جناب ستاری کره جنوبی وقتی دانشجوهاش تحصیلاتشون تمومو میشه اکثرا بر میگردن کشورشون چون مسئولینشون باسواد و وطنپرست هستن و قدر انسانهای باسواد رو میدونن و ترسی ندارن اگر باسوادها سر کار بیان بیسوادها جورو پلاسشون رو باید جمع کنن
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    1 0
    من خوبم تو بدی بهترین منطق جهان
  • DE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    3 7
    ردپای چند دانشمند در یک توطئه امنیتی علیه ایران مخرب ترین و پر ضربه ترین تیتری که میتوانست علیه منافع کشور زده شود. شما با این تیترها و تهمتها بزرگترین خیانت را به کشور می کنید. شرمتان باد.دیگران از هر وسیله و امکانی برای ارج نهادن به دانشمندان و متفکرین استفاده می کنند و شما از هر فرصتی برای تهمت زدن و خائن جلوه دادن آنها. شرم بر شما. خیانت مگر شاخ و دم دارد؟
  • NL ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    8 5
    حرف مفت نزن ستاری من یکی از اون مخترع ها هستم از المان اومدم تو ایران کار کنم و الان پس از به غلط افتادن دارم بر میگردم المان و دیکه هم بر نخواهم گشت از دست شما مومنان مفت خور
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    13 0
    اصلاحطلب ها منزوی شدن اینم نشونشه
  • علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 0
    ۷۰درصد اقتصاد ایالات متحده دست نیرو ها و شرکت های نظامی و الباقی دست سایر قسمت هاست و اینگونه بود که شدند اقتصاد اول دنیا و سالهای سال است که در این رده مانده اند.!!!!طبق قانون اساسی در زمان صلح می توانند نیروهای نظامی کار اقتصادی کنند و هیچ ایراد قانونی هم نیست.پروژه هایی که نظامیها میسازند پژو رو دولتی می دهند.!!!!
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 0
    دکتر ستاری شما برای خدا کارمیکنید اجرتان پیش خدا وملت محفوظ است وملت دعا گوی شمایند.
  • SE ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    7 0
    اگر نضامیان نبودند شما سیاسمداران تن پرور الان به صدام میگفتد مقتدا
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    3 0
    قضاوت بامردم است مقایسه دوران مدیریت قالیباف با مدیریت حناچی ,کدام یک سازندگی بیشتردارد...
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    0 0
    اقای مطهری شما لازم نکرده وارد مقولات نظامی بشوی همان قرص ال دی را بشمار که سرموقع مصرف بشه.
  • سید IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    0 0
    مشرق ! سردار سلیمانی عزیز دل اکثریت مردم است ؛ لطفا ایشان را بازیچهء اهداف سیاسی خود نکنید
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    0 0
    آری عرصه هایی که بیشترین کارآمدی راداشته اند، تا معنی کارآمدی چه باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس