ناصر قوامی

یک نماینده مستعفی مجلس ششم با تأکیدی تلویحی بر چشمگیر بودن کارنامه اجرایی جریان چپ در وضع موجود کشور؛ از این گفت که عده ای چشم دیدن اصلاح طلبان را ندارند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نیاز دوباره کشور به "برادر محسن"

مشرق گزارش داد: دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا طی اظهاراتی در یک دوره آموزشی موسوم به "تربیت مدیران جهادی" گفته است:

«-ایران- در بخشی به قدرت بزرگ منطقه تبدیل و پیشرفت‌های بزرگی را کسب کرده‌ که شامل سیاست و امنیت است اما در مسائلی نظیر اقتصاد عقب افتاده هستیم و هرکجا پیشرفت داشتیم‌ محصول مدیریت جهادی است.»[1]

*درباره اوضاع اقتصادی ایران و دستاوردهای اقتصادی جمهوری اسلامی؛ چند سالی هست که به بهانه وجود برخی مشکلات اقتصادی، سخنانی مبنی بر بحرانی بودن، عقب ماندگی و بی‌دستاوردی بیان می شود که البته بایستی دلایلی برای آنها اقامه کرد.

دلایلی که در مقابل خود با بسیاری از شاخص های مثبت اقتصادی در ایران نیز مواجه هستند اما پاسخشان به چرایی بروز این شاخص های مثبت مشخص نیست.

از باب مثال اینکه دکتر رضایی بعنوان یک کارشناس اقتصادی حتما می دانند که نظام اسلامی اگرچه مثل تمام حکومتهای دیگر جهان با برخی مشکلات در فضای اقتصادی خود مواجه است اما در عین حال در شاخص هایی مثل ضریب جینی، ارزان سازی کالری و سوخت و مالیات و یا کاهش بیکاری دستاوردهای بزرگی داشته است. به گونه ای که مثلا هم اکنون شاخص جینی ما از آمریکا، چین و روسیه هم بهتر است.

و یا همینطور ما و مردم از لسان شخص دکتر رضایی شنیدیم که اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران به حدود 20 درصد رسیده است.[2]

و اکنون سوال اینجاست که آیا می توان به کشوری که می رود تا به جایگاه پانزدهمین اقتصاد جهان برسد، توانسته اثر 100 درصدی تحریم ها را به حدود 20 درصد برساند و یا شکاف های درآمدی مردم خود را کاهش دهد؛ صفت «عقب مانده اقتصادی» اطلاق کرد؟!

و اصلا ولو با مدیریت جهادی اما با یک اقتصاد عقب افتاده می توان به شاخص های مثبت اقتصادی رسید؟

(دقت شود که داشتن شاخص های فراوان مثبت اقتصادی با تورم 40 درصدی که نتیجه عدم نظارت دولت بر بازار است تنافری ندارد و یقینا بایستی این مشکل را حل کرد تا مثبتات اقتصادی ایران بیشتر روشن شود)

جدای از این، دکتر رضایی یک فرمانده نظامی مقتدر و از چهره های تاریخ ساز کشورمان در عرصه های مدیریت استراتژیک هستند.

و در نگرش های امنیتی در جهان نیز به عنوان چهره ای شناخته می شوند که صحبت های زیادی در زمینه "اقتصاد جنگ" و ارتباط این دو مقوله با یکدیگر دارند.

حتما ایشان بهتر از هرکسی می توانند به این حقیقت اذعان کنند که دستاورد نظامی و پیشرفت های امنیتی جز در سایه یک اقتصاد قوی و درونزا همراه با سطحی قابل قبول از معیشت مردم ممکن نیست.

پس این سوال بروز می کند که چگونه جمهوری اسلامی ایران توانسته است در طول 40 سال گذشته در انواع جنگ های مستقیم و نیابتی پیروز میدان باشد و در بعد تسلیحاتی و موشکی نیز کارنامه ای شگرف داشته باشد و از متحدان خود نیز حمایتهای مختلفی به جا بیاورد اما اقتصادی عقب مانده داشته باشد؟

و آیا پاسخ مشخص همین سوال نیست که رهبر انقلاب بر اساس آن فرمودند: "با وجود انبوه مشکلات، جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است."[3]

به نظر می رسد فضای افکار عمومی کشورمان و دسیسه های دشمن تا دندان مسلحی که با سلاح "ترویج باورهای غلط" در پشت مرزها کمین کرده است؛ دوباره همچون سال های دفاع مقدس به دلاورانی همچون "برادر محسن" نیاز دارد که علیرغم هیمنه دشمن اما در خط مقدم حضور یابند و بعنوان فرمانده شهدا، دست به جهادی بی امان بزنند.

جهاد بی امانی که بنا به گفته رهبر معظم انقلاب لزوما در مقوله نظامی تعریف نمی شود و شامل حیطه هایی مثل اقتصاد و مدیریت و سیاست هم می شود و در حاقّ خود شجاعتی بی نظیر را در بیان حقایق و حرکت به سمت حقیقت طلب می کند.

***

حسادت به کارنامه خوب اصلاح‌طلبان!

ناصر قوامی، فعال اصلاح طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین در اشاره به احتمال رد صلاحیت شدن برخی فعالان فتنه و چهره های پرونده دار از سوی شورای نگهبان گفته است:

«برای من جالب است در شرایطی که مشکلات همه را به نوعی گرفتار کرده است، هنوز هم چشم دیدن اصلاح‌طلبان را ندارند و به تک‌روی در فضای سیاسی اصرار دارند. آنها باید بدانند کارهایشان از نظر مردم بی‌جواب نمی‌ماند و باید درباره تصمیم‌های هزینه‌سازشان پاسخگو باشند.»[4]

*مردم و افکار عمومی ایران؛ نظیر این اظهارات ضد ساختار و براندازانه را در ایام استعفای دسته جمعی و تحصن نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم نیز شنیدند.

اما این سخنان را بی پاسخ گذاشتند و صدای آن نمایندگان مستعفی حتی از زیر زمین مجلس ششم نیز به در نیامد!

و جالب اینجاست که قوامی و امثال او قصد درس گرفتن از واکنش عقلانیت و خرد جمعی مردم به این رفتارهای براندازانه را ندارند.

از طرفی اگر هم قرار باشد پاسخ کسی داده شود طبیعتا بایستی پاسخ اصلاح طلبان داده شود که مسبب الاسباب وضع موجود و گرانی ها و ناکارآمدی ها هستند و جالب است که به کسی هم پاسخگو نیستند.

در واقع، اوج پاسخگویی آنها را می توان در همین کلمات دید که در عین مسئولیت ناپذیری در قبال گرانی و اوضاعی که در شورای شهر، مجلس و دولت پدید آورده اند اما همچنان مشغول پنجه کشیدن به صورت قانون، مقصر تراشی و فراخواندن مردم به قیام علیه ساختارهای قانونی کشور هستند.

قبل از قوامی، علیرضا علوی تبار در سخنانی در یک میتینگ سیاسی خواستار تظاهرات میلیونی با استفاده از فرصت انتخابات پیش رو شده بود.[5]

***

سقوط آزاد جهانگیری ادامه پیدا می‌کند؟!

اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور روحانی چند روز قبل در ادامه اصرارهای غلط دولت و اصلاح طلبان بر تصویب FATF؛ دروغی را به مقام معظم رهبری نسبت داد و مدعی شد که رهبری این لوایح را تأیید کرده اند!

دروغی که البته واکنش های وسیعی را در میان افکار عمومی و فعالان سیاسی کشور به همراه داشت.

در یکی از این واکنش ها؛ آیت الله شبستری از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز خواستار جبران اشتباه از سوی جهانگیری شد.[6]

*روند اشتباهات اسحاق جهانگیری از دوران دولت اول آقای روحانی شروع شد و متأسفانه علیرغم اینکه پیش بینی می شد جهانگیری از تدبیر لازم برخوردار باشد و جلوی این اشتباهات سیاسی را بگیرد اما اینگونه نشد!

چه اینکه او هم در دولت اول و هم در دولت دوم؛ صحبت های درازدامنی را درباره سیاه بودن اوضاع کشور و این اواخر توسعه فساد در ایران مطرح کرد[7] و جالب اینکه جهانگیری یکی از اصلی ترین مقامات مدخل در امر بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد است!

او که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز روابط حسنه ای با دفتر مقام معظم رهبری داشت اما در جریان مناظرات انتخاباتی مرتکب تندروی شد و این ارتباط منظم را دچار اختلال کرد.

جالب است که جهانگیری بعنوان یک سیاستمدار پر سن و سال اما از هیچیک از این رخدادها درس نگرفت و زندگی سیاسی خود را به ماجرای «بی اختیاری در دولت» گره زد و پس از مدتی از این گفت که اختیار برکنار منشی خود را نیز ندارد! گزاره ای که البته هیچکس آنرا باور نکرد...

شوربختانه، او در ادامه روند پیش گفته اکنون نیز کار خود را به دروغ بستن به رهبر انقلاب رسانده است.

درباره اشتباه در سیاست باید دانست که هزینه برخی اشتباهات، مثل حمله به شوروی در زمستان بسیار بالا خواهد بود.

اسحاق جهانگیری در صورت ادامه این مسیر پر اشتباه، دچار آینده ای به شدت مبهم و نامطمئن در سیاست ورزی خواهد بود و بسا که زمانی فرا رسد که اصلاح طلبان نیز از بردن نام او به خجلت بیافتند...

***

1_ mshrgh.ir/1004188

2_ https://namehnews.com/fa/news/250054

3_ http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=43551

4_ https://etemadonline.com/content/337127

5_ mshrgh.ir/1000000

6_mshrgh.ir/1004761

7_https://fararu.com/fa/news/371192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 55
  • سید IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    74 66
    البته در اقتصاد با بحران ناشی از ناکارآمدی، نابلدی، شیفتگی به ولنگاری( لیبرالیسم) اقتصادی و لجاجت دولتها نسبت به رهنمود های رهبری مواجه ایم که رهبر عزیز هم مدیریت جهادی را خواستار بوده اند. ضمن این که هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هر چه اصلاح طلب تر تهوع آورتر!!!!
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      48 48
      و هر چی تندرو امثال تو هم فاجعه بار تر از اصلاح طلبان
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      43 26
      حتی غربی ها میدونند داخل ایران تندرو تر و افراطی تر از غرب گدایان افسادطلب نداریم
    • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      44 30
      با این افتضاحی که دولت افساداتی فعلی به اقتصاد کشور زده است اگر کسی باز هم از آن حمایت کند باید خر را در مقابل او. پروفسور هوا و فضا دانست هههههههههههه
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      30 12
      فرض محالم جهادکردن ,دنبال پاکی بودن شده تندرو!تندرو لقب فرهنگیه؛دیگه چه ربطی به اقتصاد داره؟جهادی واقعی هم پاکدسته وهم عاقله ,هم عالمه,وهم قشر ضعیف رو مدنظر قرار میده وهم فریبکار نیست!کثافتکاری بس نیست؟!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      33 14
      مدیریت جهادی و اطاعت از رهبری تنها راه نجات کشور است.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    59 92
    به نظر بنده حداقل یک دوره محسن رضایی اگر رییس جمهور بشود خیلی به نفع مردم ایران و اقتصاد ایران خواهد بود چرا که حداقل تواناییهایش از افردای همچون روحانی و.... خیلی بیشتر است
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      34 16
      نه خیر فکر کنم شما یا ازبستگان هستی
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      50 7
      مشکل کشور با امثال محسن رضایی نه تنها حل نمیشود که اوضاع وخیم تر خواهد شد. مهسن رضایی همان کسی است که در تحمیل پذیرش صلح با صدام را به امام تحمیا نمود. همان کسی است که دائما خطر قریب الوقع بودن حمله امریکا رو برای هموار سازی سازش با غرب ادعا داشته و در فرماندهی جنگ هم کاملا ناتوان بوده است خصوص در دو سال اخر جنگ.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      41 24
      اره با روحانی درست میشه که کشور را حدود هفت ساله معطلل برجام بی فرجام کرده
    • احمد DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      28 31
      یعنی قرار بود تا ابد بجنگیم- چرا واقعیات رو درک نمیکنید - زمانی خمینی قرار داد 598 رو پذیرفت که دیگه فشنگی برای شلیک کردن نبود-چرا با خودتان و کشورتان دشمنید- چرا از زندگی کردن مفهوم درستی را بر نمی تابید- مشکل خودمانیم نه بیگانگان-مگر قنوات و جنگلها و دریاچه های ما را دیگران نابود کرده اند-مگر فرهنگ و اداب و رسوم ما را دیگران به فنا داده اند- مگر ربا خواری و رشوه و فساد را بیگانه انجام میدهد-به خویش بیاییم- معضلات و مشکلاتمان را بپذیریم- و راهی را بریم که تجربه شده ما یا باید راه کره جنوبی را برویم یا کره شمالی را-انتخاب با ماست-
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    54 36
    گریه های حضرت علی (ع) برای نفهمی مردم بود که چرا اوضاع را درک نمی کنند چرا نمی فهمند بنی امیه چه کسانی هستند خیلی داد زد مردم حالی بشوند ولی نشدند اخرش هم خداوند علی (ع) را گرفت ومعاویه را بر آنان مسلط کرد خیلی بد است یک روحانی اوضاع را درک نکند چقدر مقام معظم رهبری در باره فتنه فریاد زد خدا لعنت کند انان را که فتنه کردند درد جامعه ما هم از ...های مثل ناصر قوامی است که باز از فتنه و اصلاح طلبی دفاع می کنند. درد امیر مومنان هم این بود که برخی خواص نمی فهمیدند و مردم را هم گمراه می کردند .
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      16 27
      درد جامعه ما هم از /.... های مثل ناصر قوامی است که باز از فتنه و اصلاح طلبی دفاع می کنند
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      32 22
      بهتر است بي ادبي هم به درد جامعه مان اضافه كني كه هنوز ياد نگرفتي حرمت نگه داري و به كسي كه محاسن سفيدي دارد توهين نكني . البته اگر محترم بودي اين كلام زشت از دهان نامباركت بيرون نمي آمد .
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      24 14
      احترام محاسنش سفیدش رو خودش باید با فکر و زبانش که اینقدر انحراف داره حفظ کنه بقول معروف حرمت امام زاده با متولیشه
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      11 24
      اصلاح طلبان دقیقا عین کارکنان معبد فرعونند!!!!هرچه قدرم میخورند بازم طمع دارند؛نسل در نسلم به هم وفادارند!برای بچه هاشونم سهم میذارند,تا قبل از لحظه غرق شدن در استخر هم خاطره گویی میکنند!!! لامصب ول کنم نیستند!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    44 52
    من به شخصه اعتقاد دارم افرادی همچون محسن رضایی باید رییس جمهور بشوند حداقل کاری که میتونند بکنند کشور از این اوضاع نابسامان اقتصادی درمیارند کاری که از روحانی و تیمش برنمیاد
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      19 41
      ای کاش 88 به جای محمود اینو میکردید رئیس جمهور
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    35 45
    مشرق جان محسن رضایی حرف کاملا بجایی زده و لیبرالهایی که الان کشور را در دست دارند کاری ازشون برنمیاد با نگاه به بیرون از این قماش چیزی برنمیاد ایران را باید مدیران بزرگ همچون برادر محسن در دست بگیرند
    • بهروز IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      21 16
      شمام خودتونو زدین به اون راه و
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    44 14
    اینها دقیقا مصداق آمون پرستان و موبدان معبد هستند که هرچه خرابکاری میکنند و ضربه به بدنه نظام میزنند ودستشان رو میشود باز هم از رو نمیروند . احتمالا یک سردار مثل اورن هوف نیاز دارند
    • امیر IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      18 1
      هورم هب برادر . برگرفته از کتاب سینوهه پزشک دربار فرعون .
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    31 41
    مشرق خودت یا به نفهمی زدی یا واقعا نمیفهمی تو اگر به این اوضاع میگی اوضاع درست اقتصادی پس تو هم از همون قماش روحانی و غربگراها هستی حاج محسن حرفش کاملا صحیح و درست هست این اوضاع بیکاری فساد در اقتصاد ناکارامدی و... را نمیبینی ؟
    • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      18 20
      مشرق داره از واقعیت و از موضع رهبری دفاع می کنه. نمیفهمی یا از آلبانی میای؟
  • اسحق IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    شناخت
  • عاشق امام و رهبری IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 32
    دروغ و جهانگیری؟
  • MA ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    4 2
    آقا محسن نه دیه علی رغم همه ارادتی که دارم ا
  • علی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    11 27
    امثال اقای قوامی باید خجالت بکشند که با وجود اکثر عناصر اصلاح طلب و فتنه گر در دولت روحانی از پست های کلیدی وزارت تا اجرایی شهرستانها باز هم علت ناکامی دولت در عرصه اقتصادی و سیاسی را متوهمانه متوجه جریان مقابل مینماید که نقشی در دولت ندارد کسی که خودش را بخواب زده نمی شود بیدار کرد حتی با لگد دشمن واقعا باید تاسف خورد از کسانی که لباس پیامبر برتن دارندولی از یک فرد عوام هم سطح شعور و بصیرتشان پائین تر است
  • جعفر IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    11 24
    ... های جهانگیری در چند سال اخیر: 1- شانتاژ خبری و دروغ پراکنی در مورد از بین رفتن 700 میلیارد دلار در دولت قبل در زمان انتخابات 2- حمایت از دختر جناب نعمت زاده با عنوان دختر مظلوم! و تجارت تنها 200 میلیون تومنی! این آقازاده 3- دروغ در مورد FATF
  • حامد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    37 6
    اي شيطونا مگه چقد مونده به انتحابات رييسجمهوري كه شروع كردين به تبليغ خخخ
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    7 22
    برای برون رفت از وضعیت بوجود امده در کشور نیاز حتمی به یک تفکر فعال انقلابی و جهادی، ضروری میباشد این تفکر باید بتواند بدون ذوق زدگی و وادادگی به غرب واروپا وبا رجوع به ظرفیت های عظیم داخلی زمینه یک اقتصاد قدرتمند وپویا را رقم بزند ظرفیت های داخلی که بخش اساسی ان قدرت جوانان وخود باوری میباشد باید از حد حرف به عمل تثبیت شود باید در قوه های مقننه و مجریه همانطور که در قوه قضایه اتفاق افتاد بخش پیر و فرتوت محافظ کار و رانت خوار کنار گذاشته شود نیاز مبرم کشور به یک رئیس جمهور فعال که به باورهای ایرانی واسلامی بدون ذره ای تکیه به غرب واروپا ضروری میباشد رئیس جمهوری که بدون شعار زدگی وجناحیگری رئیس جمهوری برای تمام احاد ایران باشد تمام قدرت خود را روی مدیریت ظرفیت های عظیم داخلی بگذارد ایران را از سیاست اتکا به فروش تک محصولی نفت نجات دهد انچنان قدرت وکارایی داشته باشد که کشور را حداقل برای هزار سال بیمه کند
    • احمد DE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      15 5
      شما خودت با شعار شروع کردی حرفتو-اگر واقع گرایی و عمل گرایی را می خواهید- فقط راه ان کسب علم و تجربه هست- و این راهیست که کشورهای بسیاری رفته اند-و ما بجای هزینه های الکی در کسب تجربه و علم بهتر است مسیر را واقع گرایانه انتخاب کنیم-متاسفانه ما دنبال خزعبلات ذهنی هستیم رهبران ما دچار هوای نفس و قدرت طلبی هستند-وقتی رهبری به دنبال تایید شدن از مردم بیگانه هست و مثلا عده ای خارجی را نشان میدهند که عاشق سینه چاک اقا هستند یعنی ما دچار فرعونیسم هستیم- کار درست و مبنای درست در علم و اندیشه هست- ملی متاسفانه ما نمیخواهیم از تجربه هزاران ساله بشری استفاده کنیم- لازم بذکر هست حکومت بی عیب نداریم- و چون حکومت بدست انسان ها نهادینه میشود و مجریان ان هم انسانهای محدود میباشد باید ظرفیت خطا و اشتباه هم داشته باشیم-کار نکرده عیب نداره-
    • محسن IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      0 1
      عزیزم، خودت که سرتاپای مطلبت چیزی جز شعارزدگی نیست! برای نمونه، همین جملۀ آخرت رو در نظر بگیر: «انچنان قدرت وکارایی داشته باشد که کشور را حداقل برای هزار سال بیمه کند». بنده دیگه عرضی ندارم.
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      2 0
      هر کشوری که یک اقتصاد درون زای پویا و بخش اجرایی سلامت داشته باشد ، تکیه اصلی ان محوریت داشته های داخلی باشدحتما استوار و ادامه دار خواهد بود
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      2 1
      هر قوم یا ملتی خدا باوری تواَم وهمراه با خود باوری نداشته باشد و افق دیدش تا نوک بینی اش بیشتر نباشد دچار بیماری سادیسم و مازو خیسم خود تحقیری شود ، چشم بدست بیگانگان باشد قطعاًسرنوشتش را بیگانگان به آنها دیکته خواهند کرد
  • ارمان IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    23 8
    اینجا همه تندروها و کله پوک ها جمع هستند!!!! خوش باشید
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      15 2
      آرمان؛توی کله پوکم که اینجایی!!!خخخ
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      5 2
      آرمان؛توی کله پوکم که اینجایی!!!خخخ
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      10 18
      کله پوک آنهایی هستن که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی توی خیابان رقص و پایکوبی می کردند و خیال می کردند که با توافق هسته ای دلار مفت می شود !
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    10 20
    واقعا باید پررویی و وقاحت افسادطلبان را در گینس ثبت کرد
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      3 1
      پرروی شما پایدار چی ها را کجا باید ثبت کرد؟؟
  • بی نام و نشان IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    24 4
    چگونه به ما مردم بدبخت اطلاع رسانی میکنید؟ در خصوص آقای جهانگیری، آیا تا کنون تکذیبیه از دفتر رهبر ارائه شده یا اینکه شماها کاسه داغ تر از آش هستین؟ چقدر دورویی و دروغ در کار شما دیده می شود.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      6 20
      واقعاً وقاحت پیش شما شرمنده شده دست پیشم گرفتید پس نیفتید جهانگیری نقل قول دروغ به رهبر انقلاب منتسب کرده و باید در پیشگاه ملت عذرخواهی کند و اگر واقعاً شرمنده شده باشد استعفا بدهد برود
    • جلیل IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      1 2
      پسر جان اگر قرار باشه آقا خامنه ای برای هر شارلاتانی ، بیانیه بده که نمیشه . همین‌قدر که سکوت کرده یعنی تایید نکرده . تا کی فریب این قماش رو میخورین و فقر مردم رو تحمل میکنید و با طناب پوسیده این از خدا بی خبرهای کد خدا پرست آویزون میشید؟ !
  • مجید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    9 7
    اگر اقتصاد ایران پیشرفت داشته و باعث توان دفاعی و جایگاه خوبی در دنیا پیدا کرده چرا مدام از دولت و مدیران اقتصادی انتقاد میشود؟؟!!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      6 16
      توان دفاعی ما نگاهش به دست ایرانی هاست، به خود ایران، اقتصاد که یک هفته هم از نگاه به غرب رو برنگردونده.!! چرا دولت به کشور و جوون های خودش به ایرانی ها دل نمیبنده..؟؟؟؟ هی غرب غرب غرب، امریکا الان نزدیک ۲۱ تریلیون دلار بدهی داره، فرانسه خودش درگیر اون اعتراضات و مشکلات اقتصادی هست، اینا چطور میخوان به ما کمک کنن.؟ اون ادمای مثلا روشن فکر و باسواد به قول خودشون که هی تندرو تندرو می کنن. مگه اینا که بهشون میگید تندرو چیزی جز نگاه به داخل کشور میخوان؟؟ خب بدبخت اینا دارن میگن خودمون تولید کنیم که، این یعنی شماها برید سر کار.. یعنی تولید ایرانی یعنی کار برای ایرانی. یعنی کشور وابسته نباشه. چقد حقیرین شما.!!
  • ربذه IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    11 31
    دهان جهانگیری را فقط باید گل گرفت.این آقا درست شدنی نیست!! هنوز یادمان نرفته خیمه شب بازی انتخاباتی اش را.... مردم شما یادتان نیست ما یادمان است........ اقتصاد ایران را این بابا نابود کرد.
  • حسن IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    6 22
    کارنامه برادر محسن در مدیریت برنامه های جنگ گواه عملکرد اوست
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    7 22
    ای سر سگ بمیان هر چی اصلاح طلبه . نامردها شش ساله اقتصاد کشور و معیشت مردم رو نابود کردن ، یکمشت اشراف غربگرا و نفوذی
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    30 8
    مشرق خاک ب سر سر
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    6 19
    آقای ناصر قوامی یا سطح فکرش خیلی پایین ویا اینکه با طرح این حرف های بچه گانه میخواد خودی مطرح کنه، بابا دیگه وضع از این بدتر ؟؟؟ اصلاح طلبان ودولت باید خجالت بکشند که مملکت را نتوانستند مدیریت کنند هرکس غیر ازاینها بود قطعا تینهمه به مملکت خیانت نمی کرد اول قیمت دلار را خودشان 4200تومان کردند بعد هم دلالان ساختگی خود را به خیابان ها ریختند و دستگیری هایس خیابانی دلالان ارز در همان اسفند 96 واوایل 97 همگی ساختگی بود با این روش دولت باضربه زدن وفشار حداکثری به مردم توانست 1/5برابر بودجه 97 درآمد کسب کند و به علاوه تمام بدهی های خود را پرداخت کرد اما مردم ودین واعتقادات و ارزش های دینی آسیب جدی دیدند وهیچکس هم صدا یش درنیامد حتی بزرگان مذهبی و شخصیت ها ،که می توانستند به دولت هشدار جدی بدهند ونمایندگان هم که دولت ساکت شان کرد.پس تو این وسط مجلس ششمی ها دیگه حرف نزنند که در گذشته از آزمون ملت مردود شده اند.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      0 16
      شما از طرف خودت حرف بزن نیازی نیست تریبون خودساخته مردمی باشی
  • حقیقت IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    19 5
    با سلام: درعجبم که نظر دهنده ها زودجو گیر میشن و نظر میدن که فلانی باید رئیس جمهور بشه همین اق محسن از نظر علوم وفنون نظامی دست پرورده فرمادهان ارتش هست ومتاسفانه اگر اینجا مطرح بشه .منتشر نمیشه والان هم با این حرف هاش داره زمینه کاندید شدن خودش رو فراهم میکنه
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    کدوم ؟
  • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    10 20
    لیست ونامه نمایندگان مجلس ششم رو دراردیبهشت ۸۱دیدم وخیلی تاسف خوردم ۱۳۸ نفر بی عقل واداده ومسخ شده افرادی چون بهزاد نبوی .حقیقت جو.شکوری راد .خویینی ها. که اگر رهبر فرزانه جلوی این افرا نایستاده بود کشوری به نا ایران وجود نداشت ای لعنت به اصلاح طلبهای بی صفت
  • NL ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    15 4
    جقدر سر مردم را شیره میمالید
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      5 16
      شیره مسموم رو فتنه گرا و بی بی سی با تکرارشون توی این انتخابات اخیر سر ۲۴ میلیون ایرانی مالیدن
  • سید قدیر IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    6 2
    این متن یک مغلته است تا متم علمی
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    7 5
    محسن رضایی /؟
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    8 0
    بنده خدا ریشش راکه خوب اصلاح کرده دیگه کاری نمانده
  • DE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    16 2
    اصلاطلب و اصو لگرا همشون آب ببراان یکی ازاین یکی بعد تر
  • DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    18 0
    می خوای باور کن می خوای نکن
  • DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    16 5
    اگر جنگ ادامه پیدا می کرد به نظر شما خیلی خوب بود برای آنها کاری نداشت می گفتن برید؟ بجنگید هرکس کشته می شد خروجش یک بر چسب شهید ی بود بیشتر نبود
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    20 5
    برادر شما شاید باشه ولی محسن برادر ما نیست داداچی
  • DE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    7 17
    جهانگیری از هیچیک از این رخدادها درس نگرفت و زندگی سیاسی خود را به ماجرای «بی اختیاری در دولت» گره زد و پس از مدتی از این گفت که اختیار برکنار منشی خود را نیز ندارد! ..// جهانگیری فقط اختیار زبان خود را ندارد و الا بیش از حد توانایی و دانایی خود به او اختیار داده اند که همین او را به زمین خواهد زد.
  • امیر IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    22 4
    دوست عزیزم مشرق می‌بینم که هر روز داری تند رو تر از روز گذشته می‌شی... به نظر شما آیا «در مسائلی نظیر اقتصاد عقب افتاده» نیستیم؟!؟!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      6 4
      بله اما اقتصاد دست لبیرال های وطن فروشه، همت و روحیه ی جهادی رو میخوای ببینی به ارتش و سپاه نگاه کن که گوش به فرمان رهبری هستن، و بعد از اون اول مغزت رو باز کن بعد دهنت.!
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    5 11
    سقوط آزاد آقای کاور تا " ته دره "، یعنی چاه نکن بهر کسی، اول خودت دوم کسی، اما در مورد انحراف این آقا از تعالیم انسان و جانعه ساز اسلام و مکتب اهل بیت همان نمایش غربگرایانه، مزورانه، و مقلدانه غربی ایشان در ساز و کار انتخابات قبل کافیست.
  • اکبر IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    18 3
    برادر محسن اول برای مردم روشن کند جریان پسرش را در امریکا ومردنش در دوبی که مردم حقیقت را بفهمن بعد نیاز مردم را برسی کند
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    5 16
    موضوع انشاء : برجام بهتر است یا fatf
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    5 17
    6 سال زمان صرف ورود به برجام و 2 سال زمان صرف خروج از بجام البته اگه بشه. همیشه همه چهار پایان از گل زنده بیرون نمی ایند.
  • احسان IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    3 13
    جهانگیری وقتی باید به حالش گریست که به عنوان یار کمکی رئیس جمهور مستقر آمد و دروغ گفت و....
  • اکبر IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    13 5
    درک شما بیشتر از این نبست که فقط بلدین توهین وافترا را چاپ کنید تاریخ ثابت کرده که شما همه چیز را همیشه یا با زور یا زندان هیچوقت با منطق و دوستی میانه خوبی نداشته اید چون وقتی کم میاورید دست به دامان افترا میشوید
  • محمدازتبریز IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    11 2
    درمورد اقا محسن همان بهتر که آقا بمانند اگر مقام انتصابی نبود مردم نشان دادند که چه اقبالی دارید زورنزنید درمورد آقای شبستری وجهان گیری اصلاح طلب بلای جان اصولگرای عوامپسند است راه جهانگیری صراط....است.
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    7 15
    ۳۲سال است اقتصاد دست اصلاح طلبان است از خصوصی سازی اختصاصی گرفته تا غارت بیت المال به اسم خصوصی سازی عجیب است طلب کار هم هستند در فتنه ۸۸ کشور ۲۰سال به عقب راندن کشوری هستیم که برادر رئیس جمهور...برادر معاون رئیس جمهور ... دختر وزیر قاچاقچی دارو و آن یک وزیر قاچاقچی لباس داماد وزیر... و.....باز صد رحمت به سنگ پا قزوین اسحاق...هنوز کلیپ انتخاباتیش هست
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    7 1
    بریم برا گروگان گیری
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    14 1
    این مملکت پر است از دلقک میرزا یه مشت تعطیل دور هم خوب میخورن و به اضافه تحویل میدن
  • DE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    12 0
    حتما همینطور است . چون جنگ دستش بود جام زهر نوشیده شد اقتصاددستش باشد هم باید یک جام زهردیگر نوشیده شود
  • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    12 0
    چقدر این سایت چرت و پرت مینویسه. اونایی که به اصطلاح کارشناسن واقعا نخود مغزن
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      0 16
      اونوقت تو چرا این چرت و پرتا رو می خونی و نظر میدی؟ چرت و پرت دوس داری نه..؟؟
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      0 0
      شلغم بر هردردی دواست علل الخصوص درد نداشتن تحمل ،.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس