اصلاح طلبان نمایه

اصلاح‌طلبان در آستانه انشعاب؛ تاجزاده از تحریم خاموش انتخابات می‌گوید و عطریانفر از لزوم شرکت در انتخابات!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

به ۵ درصد اربعینی جامعه ایران اعتنا نکنید!

«حجت‌الاسلام مسیح مهاجری»، فعال اصلاح‌طلب و مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی به تازگی طی یادداشتی که سایت جماران آنرا بازنشر داد، با طرح یک سؤال در کنایه به راهپیمایی اربعین می‌نویسد:

«افزایش چشمگیر و جهشی پرداختن به ظواهر در سال‌های اخیر آیا توانسته میزان پای‌بندی مردم به ویژه نسل جدید به محتوای دین و تعالیم اهل‌بیت بویژه مکتب امام حسین علیه‌السلام را افزایش دهد؟»

او در چیزی که خود آنرا "پاسخ کلی" به این پرسش می‌نامد پای طلاق برخی زوجات و مفاسد اقتصادی را به میان می‌آورد و در ادامه می‌گوید:

«اگر به بزرگان ما گزارش داده می‌شود که به دلیل شرکت این تعداد افراد در این مراسم و فلان دعا و فلان گردهمائی، اوضاع بسیار خوبست و همه چیز به طرف بهتر شدن به پیش می‌رود، درخواست صاحب این قلم اینست که بزرگان، به این گزارش‌ها اعتماد نکنند و به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مجموع این افراد فقط به زیر ۵ درصد جمعیّت کشور می‌رسند. قطعاً اعمال و رفتار و افکار ۵  درصد یک جامعه را نمی‌توان به کل آن جامعه تعمیم داد. اینهم قطعی است که نمی‌توان ۹۵ درصد دیگر را در مقابل این ۵ درصد دانست، ولی با توجه به این دو واقعیت، می‌توان به این نتیجه رسید که برای دریافتن درست آنچه زیر پوست جامعه ما وجود دارد، به بررسی‌های عمیقی نیاز است و نباید به ظواهر تکیه کرد.»

مهاجری در خاتمه می‌نویسد: واقعیت اینست که مسئولان ما در تمام بخش‌های دولتی و حکومتی «جاماندگان» از تحولات اجتماعی جامعه امروز خودمان هستند و باید فکری به حال جاماندگی خودشان بکنند و به این سوال اساسی پاسخ بدهند که چرا نتوانسته‌اند حیات طیبه انسانی را آنطور که در شأن نظام جمهوری اسلامی است تحقق ببخشند![۱]

*آقای مهاجری از چهره‌های انقلابی هستند که البته در چند سال اخیر مواضع عجیبی می‌گیرند...

پر واضح است که مقوله طلاق به گواه آمار ریشه در مسائل جنسی دارد نه در مذهب و بحث مفاسد اقتصادی نیز به دلیل ارتباط با نفسانیت انسان‌ها یک مقوله همیشگی است که حتی در حکومت امام معصوم نیز وجود داشته است.

پس بروز این مقولات نشانی بر قهر جامعه با مقولات و مراسم مذهبی نیست.

ادعای ۵ درصد و ۹۵ درصد آقای مهاجری نیز به سادگی نقض می‌شود اگر مدعی به این مسئله توجه داشته باشد که از نظر نظام اسلامی مقولاتی مثل رعایت قوانین کشور، حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها، کاهش آماری جرائم شهروندی به گواه پلیس و ازدیاد صدقات و زکات در جامعه نیز نشانی از دینداری و شرع‌مداری اکثریت ایرانیان است. همانطور که حضور میلیونی و رو به رشد مردم در راهپیمایی اربعین نشانه دینداری است.

به دیگر سخن اینکه اگرچه شرکت در نماز جمعه، راهپیمایی اربعین و سایر مناسک دینی اقدامی مطلوب است اما حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران به مقوله دینمداری نگاهی بسیط دارد و از نظر حاکمیت جوانی که به راهپیمایی اربعین می‌رود و به قوانین کشور هم احترام می‌گذارد با جوانی که به هر دلیلی عازم راهپیمایی نیست اما به قوانین موضوعه کشور اسلامی احترام می‌گذارد؛ هر دو دارای یک احترام و یک جایگاه شهروندی هستند.

و این همان حرکت در مسیر جاری شدن حیات طیبه انسانی و نگاه مدبّرانه یک حکومت دینی است که متأسفانه شاید آقای مهاجری متوجه آن نشده است!

با ابتنا به همین نگاه درست و ایضا با نگاه به آمارهای مثبت کشور در مقولاتی مثل اقتصاد و امنیت و لمس حمایت اکثریت مردم ایران از دین‌داری و تدبیر حکومت جمهوری اسلامی است که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با خبرگان ملت تأکید کردند: «جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است.»[۲]

***

تاجزاده از تحریم خاموش می‌گوید و عطریانفر از لزوم شرکت در انتخابات!

اصلاح‌طلبان در آستانه انشعاب

چند روز قبل بود که مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی در حزب توسعه ملی پیرامون انتخابات گفت:‌ در هیچ دوره‌ای نبوده که چهار ماه مانده به انتخابات کادرهای اصلی اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات تردید داشته باشند و این به معنی است که ما در جاهایی عقب رفت داشته‌ایم.

به گزارش کانال تلگرامی عصر ما، او تصریح کرده بود: ناامیدی به کادرهای اصلاح‌طلبی هم رسیده است!

در همین حال، محمد عطریانفر، دیگر چهره دستگیر شده در سال ۸۸ نیز به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در اظهاراتی که به نظر می‌رسد کنایه به تاجزاده بوده است، می‌گوید:

 «به هیچ عنوان در انتخابات دلسرد و ناامید نیستیم چون کسی دلسرد می شود که به نظام و انقلاب علاقمند نباشد. اینها سختی‌ها و صعوبت‌های سیاست‌ورزی است. اصلاح طلبان تعلق قلبی و روحی فراوانی به نظام دارند بنابراین سختی‌ها ی حضور فعال در سیاست‌را تحمل می‌کنند و در راه آزادی و استقلال کشور هزینه می‌دهند. انشاءالله روزگار آینده برای آنها حتما بهتر از گذشته خواهد بود.»[۳] 

*این دعوای سیاسی و کنایه‌های پیرامونی آن بازگشتی دارد به یک گروه‌بندی انتخاباتی جدید در اردوگاه اصلاحات.

گروه‌بندی مهمی که در یک سوی آن کثیری از اصلاح‌طلبان ستادی قرار دارند که از تئوری "مشارکت مشروط" یا همان تحریم خاموش انتخابات دفاع می‌کنند و معتقدند حضور حداکثری "پفیوزی" است!

و در سوی دیگر هم یک اقلیت کوچک نظیر کارگزارانی‌ها و برخی چهره‌های نجیب اصلاحات که تأکید دارند، نمی‌شود برای نظام شرط گذاشت،‌ تحریم خاموش احمقانه است و انتخابات تنها راه در صحنه ماندن اصلاح‌طلبان پس از کارنامه بد روحانی است.

همچنین باید دانست که گروه اول در منتهای راهبرد خود عنوان می‌کنند که در صورت ردّ صلاحیت چهره‌های لیست شده از سوی این گروه؛ آنها به تحریم‌کنندگان خواهند پیوست! این عده اشارات گنگی هم به سمت خیابان دارند.

تحلیلگران معتقدند اگرچه جماعتی از اصلاح‌طلبان بصورت مشارکت حداکثری در انتخابات شرکت خواهند کرد اما صدای گروه مشارکت مشروطی‌ها بلندتر است و گناه آنان دامن اردوگاه چپ را خواهد گرفت.

از طرفی در صورت بروز تبعات ضد امنیتی بواسطه این رفتار؛ مشخص نیست که آیا نظام اسلامی همچنان مایل به ادامه چشم‌پوشی و گذشت‌های خود در فتنه سال ۸۸ خواهد بود یا خیر؟!

گروه اول یا همان مشارکت مشروطی‌ها در مقابل این گزاره تأملات شدیدی دارند...

***

تودهنی سمنانی‌ها به مروّجان بی‌دینی و بی‌اعتمادی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفته است: مردم استان سمنان در ۶‌ ماهه نخست امسال از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری ۴۱ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، محسن مسعودیان‌راد با بیان اینکه کمک‌های مردم نیک‌اندیش استان سمنان گره‌گشای بسیاری از مشکلات مددجویان و نیازمندان استان سمنان می‌شود، تصریح می‌کند: مردم این استان برخلاف مشکلات اقتصادی کمک به هم نوعان خود را نه‌تنها فراموش نکردند بلکه حضور پررنگ‌تری داشتند.[۴]

*آنچه که مدیر کل امداد سمنان گفته است در مجموع کشور نیز تحقق یافته و تمام استان‌های ایران شاهد افزایش کمک ریالی به نیازمندان هستند.

پیش از این، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) نیز طی سخنانی از افزایش ۳۲ درصدی پرداخت زکات از سوی مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده بود.[۵]

این اخبار ساده و روشن، سندی است مبنی بر اعتماد مردم ایران به حاکمیت و دیندار بودن اکثریت مردم.

گزاره‌هایی اظهر من الشّمس که البته عده‌ای در برخی تریبون‌ها و محافل منکر آن هستند و دائما از مقولاتی مثل شکاف بین مردم و حاکمیت،‌ بی‌اعتمادی و ناامیدی مردم و بیگانگی آنها با اوامر و نواهی دینی می‌گویند.

کارشناسان معتقدند نه تنها نشانه‌های این ادعاها در جامعه ایرانی دیده نمی‌شود بلکه برعکس، شاهد گزاره‌هایی بر خلاف این حرف‌ها هستیم و جامعه ایرانی نشانه‌های فراوانی را مبنی بر دین‌مداری، اعتماد به حاکمیت، امید به آینده و آرام بودن را از خود بروز می‌دهد که برای رؤیت آنها فقط باید قائل به دیدن بود.

***

۱_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۲۷۶۸۳۵

۲_ http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=۴۳۵۵۱

۳_ https://etemadonline.com/content/۳۵۳۱۳۷

۴_ https://www.isna.ir/news/۹۸۰۷۲۸۲۰۳۰۸/

۵_ www.irna.ir/news/۸۳۵۰۵۲۷۵/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    هرچه نادان تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر
    • DE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      35 66
      عقده ای
    • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      76 28
      عقده ایی اونهایی هستن که سال ۸۸ کشور را با دروغ تقلب به آتش کشیدن و بهانه تحریم های ظالمانه را بدست دشمن دادند
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      9 17
      خوبه مث تو باشن بیکار
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      56 16
      حماسه راهپیمایی میلیونی اربعین خاری در چشم افسادطلبان و غربگدایان است.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      7 1
      خدا وکیلی یکی نیست بهش بگه چرا واسه استادیوم رفتن زنها یادت نبود بگی اینها پنج هزارم درصد هم نیستن که دغدغه اشون این باشه؟؟؟ دیونه است یارو! بگو عقل کل؛ اینهایی که رفتن اربعین هرکدوم چند نفر دیگه از خانواده های درجه یک دارن! درجه دو و... معمولا هم خانواده ها از نظر فکری به هم نزدیکن!!! یارو تعطیله کلا!!! الحق که خدا اینها رو لعنت کرده!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    97 42
    واقعا جای تاسف داره شما موضوع سربازی رو برای صدور پاسپورت بردار ببین چقدر جوونای ایرانی با هزینه حاضرن برن پا بوس امام حسین واقعا متاسفم کسانی که امنیتشون به باور مردم به اسلام و ایران وابسته است اینقدر خائنانه و در روز روشن خنجر به سینه مردم می زنند
  • یامهدی ادرکنی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    82 24
    اقای مهاجری حتی اگر حرف شما درست باشد که نیست لطف کنید بگوئید یاران امام حسین (ع) چقدر درمقابل چقدر بودند؟
    • حمید IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      22 64
      این که شما گفتیدمنطق است یاسفسطه ؟
    • یامهدی ادرکنی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      75 13
      این که من گفتم منطق است .حقانیت دردین به اکثریت ویا اقلیت نیست اینرا اگرتاریخ را مطالعه کرده باشید درک میکنید
    • یاسر IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      18 9
      95 درصد خداناکرده یزیدی که نیستن
  • مهدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    47 16
    شما برای این ملت چه کار کردید؟ فقط دنبال خالی کردن جیب ملتید
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    77 9
    سفینته نجات خودش گره گشاست امیدرا تقویت کنیم با ایمان
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    65 33
    همه مردم ايران عاشق امام حسين عليه السلام هستند.اگرشك داريد اول به خودت مراجعه كن و پايبنديت به ولي فقيه زمانت.ياعلي
  • دیده بان IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    42 27
    حجت الاسلام مهاجری شاید نتوانسته با بیان بهتری طرح موضوع کند اما اصل حرفشان درست است. توجه به کثرت پیاده روان اربعین هرچند جای امیدواری و افتخار است اما باعث نشود ما واقعیت های تلخ موجود در سیستم کشور را فراموش کنیم. چه اینکه در نقدهای درون گفتمانی باید و باید و باید در تلاش برای مطرح کردن نقص ها و کمبودها و تلاش برای بهبود آنها باشیم. چرا که پاک کردن صورت مساله دردی را دوا نمی کند.
    • حسین IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      53 33
      این 5دصد خانواده هم دارند ضمنا راه پیمایی جا ماندگان اربعین را کاش چشمان کور ایشان که متاسفانه عاقبت به خیر نشد می دید
    • حمید IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      11 27
      جناب دیده بان ، کسی واقعیت های تلخ موجود در جامعه را انکار نمی کند ، اما این که کسی بدون هیچ مستنداتی ادعا کند فقط پنچ درصد!!!!! جامعه به ارزشهای دینی احترام می گذارد و ارزشهای دینی واسش دغدغه است و بقیه چنین نیستند، قطعاً نادرسته و جای هیچ گونه توجیه هم ندارد.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    25 25
    ظاهرا نویسنده در ایران زندگی نمی کند
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      11 12
      اشتباهی مثبت زدم.
  • خاکی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    28 14
    اولا: مهاجری فکر می کنه چون خودش تغییر جهت سیاسی داده، مردم تمام تحلیل های سال های گذشته ایشون یادشون رفته! من پیشنهاد میدم خودشون هر روز یکی از تحلیل های دوران مهاجری اول را که مقارن با هاشمی اول بود بخونند تا کمی منصفانه تر تحلیل کنند. ثانیاً بزرگان هم خیلی بیشتر از شما به همه آمار و ارقام اشراف دارند. ثالثاً: در دوران جبهه و جنگ، بار صف مقدم جبهه بر دوش چند درصد از مردم بود؟ رابعاً: ایشون فکر می کنند که این جمعیت مساوی با تمام کسانی است که می خواستند به اربعین بروند، و حال آنکه من ایشون و امثال ایشون را کار ندارم اما به نظرم اکثریت مردم ایران اگر هر یک به نوعی مشکل نداشتند و فکر مردم عراق را نمی کردند، حضور پیدا می کردند. اربعینی ها فقط 5 درصد نیستند، بلکه اکثریت جامعه ما اربعینی هستند، به کربلا بروند یا نروند. و نکته آخر اینکه: چرا شما و دوستان شما از این مطلب آشفته هستید، و حتی به اربعین نگاه حزبی دارید و می ترسید مبادا جناح رقیب از ماجرای اربعین بهره برداری سیاسی کند! نترسید بابا اربعین حسینی است، ولایی است نه حزبی و دار و دستکی.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    48 19
    جدیدا اصلاح طلب ها علاوه بر موجودیت ایران ( وطن فروشی) با مردم و دینشون هم مشکل پیدا کردن..!!!! خدایا ما رو از این حیله شون هم نجات بده و مکرشون رو به خودشون برگردون.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      11 12
      مگر اصلاحات جز همان رفورمیسم است؟ و مگر رفورمیسم معنایی جز تغییر دادن دین و سنتها دارد؟
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    39 13
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    29 19
    مردم سمنان جواب مهاجری رو هم بوضوح دادن.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    17 23
    معلومه از طرز بیان که پماد باید بخرن
  • محسن IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    27 29
    به این جمله مشرق در همین مقاله توجه کنید: "با نگاه به آمارهای مثبت کشور در مقولاتی مثل اقتصاد و..." من دیگه حرفی ندارم.....شماها همه مردم رو چی فرض کردین؟ هرچند شاید این کامنت رو حذف کنید.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      28 27
      10:20 ببین اقای محسن، یکی، فقط یکی از این کشورهایی که شما مدعی هستین ابر قدرت هستن، مثل امریکا المان فرانسه انگلیس هر کدوم، 2 سال عین همین تحریم های ما رو رو ملت ها و نظامشون اجرا کنین تا معنی پیامی که نوشتی رو به وضوح ببینی. مگه شوخیه این کار،40 سال داره با تحریم پیش میره ملت ما، قدرت و عزت الانش رو نگاه کن و سرت رو بالا بگیر، فک می کنی کل دنیای غرب میتونه نصف فشار ایران رو تحمل کنه؟؟ به سال نمی کشه فروپاشی نظامشون رو می بینی، بیدار شین از خواب تمدن غرب،فرانسه دیگه علنا به فروپاشی سلطه ی غرب داره اعتراف میکنه، از توهم بیاین بیرون دیگه. اگه ادعای وطن داری شروع کن به ساختنش نه به راضی شدن به ننگ التماسش به غرب.!!!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    34 9
    آنچه که از ازدواج وطلاق در مملکت جاریه به خاطر خیانت شما در ترویج بی بندوباری وسیاست مساوات محوری زن ومرد ,فشار بر مردان واشتغال زنانه!جدیدا هم لایحه مزخرف خشونت علیه زنان که زنان رو پادشاه بلامنازعه میکرد آوردید ؛درحالیکه مثل امثال نجفیتون حتی تحمل گستاخی زن دومشم نداشت وبا گلوله پایان داد!با سند۲۳۰ هم داشتید گند کاریتونو ادامه میدادید؛حالا با وقاحت وموذیگری ودشمنی با دین , مشکلات رو به گردن شعائر میندازید!
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      23 11
      واقعا باید بهشون گفت این اسلامه که باعث امار طلاق میشه؟؟؟ یا اندیشه ی لیبرالی شماها که مروج حرام زادگیه؟ اسلام و طلاق؟ برو مردک.!!!
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      12 1
      هی گفتی هییییییییییییی
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    16 10
    همه شرکت خواهیم کرد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    22 28
    خوب اونایی که میرن اربعین ، پنج درصد هستند (با اینکه این حرف کاملا بی اساس و بدون مدرکیه و خیلی ها مثل من میخواستند برن ولی نشد) ، ولی یه سوال : چرا هرچی ضددین و منافق و ضدانقلاب هست از طرفداران اصلاحطلبان هستند!؟ جناب "آخوند".....البته طبیعیه که لیبرال های طرفدار تسلیم دربرابر شیطان ، با امام حسین (ع) و طرفدارانش مشکل داشته باشند......لعنت بر دشمنان حسین(ع)
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    9 18
    اسنان سمنان با دو رئیس جمهورش موجب ده برابر شد رخ کالاهاشد
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      3 15
      دوتا رئیس جمهور را که فقط سمنانی ها رای ندادند. همه ملت رای دادند. سمنانی ها گفته بودند به هم استانی ما رای بدین؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      4 3
      ناشناس دوم کاری با سمنانیها نداریم منظورمون کارایی دو رئیس جمهور سمنانی بود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    17 15
    مسیح مهاجری از وچه های اقای هاشمی است با پول بیت المال چه ها نوشتند اینها چه می کنند جل الخالق
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      4 0
      کدوم هاشمی؟ همون که تو استخر فرح مرد.؟؟
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    28 19
    اربعینی ها فقط 5 درصد نیستند، بلکه اکثریت جامعه ما اربعینی هستند، به کربلا بروند یا نروند.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      16 2
      شیر مادر حلالت
    • اهل سنت هستم IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      6 1
      موافقم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    21 6
    مهاجری ، این 5 درصد. آدمهای پای کارند و سختی رو به جان خریده اند. کاش می فهمیدی و حرف میزدی. تو حاضری برای اسلام و امام حسین(ع)، یه قدم برداری؟ دم همه زائرین عزیز(کوچک و بزرگ) گرم.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    7 17
    تندروی نکنید
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    10 12
    مسیح جون حرفهای شما من را یاد این شعر می اندازد: خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!!!!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    7 1
    فقط ظاهر دینا چسبیدید.
  • ali IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    16 18
    اقای مهاجری نمیدونه اگر این 5% و همچنین اون 95% این راه را نمیرفتند الان اقای مهاجری ای وجود نداشت که روی خاک ایران بنشیند و نطق کند.عجیبه این راهپیمایی خاری شده در چشم دشمنان خارجی و همچنین خاری شده در چشم دشمنان دوست نمای داخلی.واقعا این حسین کیه که دشمنانش را راحت زمین میزنه.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      12 22
      امام خمینی ره فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی بک کشور نرسد متاسفانه بعضی از افراد و مسولین توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری را نادیده و با سخنان نسنجیده آب به آسیاب دشمن می ریزند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    13 10
    منفی نگری و داغ انحراف حزب کارگزاران این شیخ را دیوانه کرده نمیدونه چه جوری خشمش را بروز بده
  • ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    17 14
    فاطمه زهرا و امام رضا رو قسم می دهم کسی که فکر جیب خودش هست و منافع جناحی دارد و فکری به حال ما فارغ التحصیلان نمی کند را نابود کند. ما اعتقاد انقلاب و اسلام داریم اما خداوند نابود کند کسی را که در ظاهر مدعی هست و کعبه وی پول هست
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    16 17
    باز این زگیل چسبیده به : خاندان اکبر رفسنجانی و حلقه بگوش این خاندان پیدایش شد ؟
  • DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    11 13
    اصلاح‌طلبان در آستانه انشعاب؛ تاجزاده از تحریم خاموش انتخابات می‌گوید و عطریانفر از لزوم شرکت در انتخابات! // یعنی به طالبان بد و طالبان خوب دسته بندی خواهند شد؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      12 0
      12:17 ما که تا حالا خوبی ندیدیم، تا بینیم خدا چی می خواد.
  • حمید IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    18 1
    سلام.چرا نظر مرا که هم جانباز هستم و هم برادر یک شهید والامقام چاپ نکردید.ایا حرف حق اینقدر به ضرر شماست؟
  • سلام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    11 13
    اولاً بیش از 50 درصد مردم روز اربعین چه در داخل و چ در خارج از کشور ب راهپیمایی پرداختن، خود این امر فطرت برانگیزه و نشان دهنده ارادت مردم به اهل بیت وانقلاب است.. فی الحال مشکلات ما در زمینه دین و اصول اعتقادی، وجود افرادی به سبک جنابعالی و تحلیل های آبکی و فاقد ژرف در رابطه با مسائل دینی هست.. ثانیاً شما هیچ چیز از امام حسین علیه السلام و دین نمیدانید. اسکت
  • حمید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    12 1
    عجیبه.نطر مرا چاپ نکردید اما اعتراض به چاپ نکردن را بلافاصله نشان دادید.
  • عظیم IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    6 0
    با سلام جناب مهاجری از جمله افراد تند رو در اوایل انقلاب بودند که باید خود جوابگوی رفتارشان نزد خداوند و ملت باشند هنوز توهین های ایشان به استاد صفایی فراموش نمی شود و اگر هم نکته ایشان درست باشد که نیست باید گفت شما خود در این 40 سال هم تریبون داشتید و هم امکانات چه کردید؟
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    9 3
    مسیح مهاجری شاید عامل مسیح علینژاد و روح ا... زم میباشد
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    9 20
    آقای مهاجری، از قدیم کافر همه را به کیش خود پندارد
  • حميد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    19 12
    عجيبه كليك به نفع مشرق سه تا حساب ميشه ولي بهضررش فقط يكي خخخخخخ
  • صاعد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    8 14
    آقای مهاجری خوب کمی هم ذهن مثبت داشته باشید و تحلیل مثبت هم بکنید. اربعین یک ظرف است که پدید آمده است اگر واقعا معتقد به راه امام حسین ع هستی بگو چکار کنیم از این ظرف بهره بیشتری برای بهتر کردن جامعه ببریم و به راه و مرام امام نزدیکتر شویم نه این که منفی بافی کنید.
  • کچا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    5 15
    با عرض سلام: جناب مهاجری از جمله افراد تندور در اویل انقلاب بودند که هنوز توهین های ایشالن به استاد بزگوار صفایی از یاد نمی رود با این حال این نکته را باید یاد آور شد که ایشان در این 4ه سال خود سکان دار بوده اند بنابراین باید جوابگو باشد نه مدعی
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    8 12
    درود بر خرهای مدعی اصلاح
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    10 14
    منظورتان از حیات طیبه همان مذاکره با آمریکاست؟
  • امیر IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    12 21
    آقای مسیح مهاجری اولا که یاران امام حسین ۷۲ تن بودند زمان جنگ کل رزمنده ها ی داو طلب هم ۵ درصد بودند اما میلیونها نفر پشت جبهه کمک میگردند د ر راهپیمایی اربعین شما آمار چندین ساله را نگاه کنید می فهمید که آمار واقعی چقدر هست وهر سال چقدر بار اولی داریم ثانیا شما به روحانی بودنت شک کن شما الان با مهاجرانی فرقی نداری یک کم هم بیشتر دنبال شیطان بری روح ا..زم دوم خواهی بود به خودت بیا برادر
  • مریم IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    14 12
    من عاشق امام حسینم ولی هرسال بخاطر محدودیتهایی که دارم فقط با گریه زائرای اربعین رو دنبال میکنم خیلی از مردم ایران مخصوصا خانمها مثل من هستند این دلیل نمیشه هرکی زیارت نرفته اربعینی نیست.
  • فرود IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    3 19
    آنچه جامعه ما را در بر گرفته ، فقر وفساد و مشکلات اقتصادی خانواده و مریضی های متعدد به تبع تغذیه بد است ، مردم به جهت تسکین درد دل خود به امام حسین پناه آورده اند
  • احمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    5 4
    در حال حاضر 90درسد طلاقها فقر وریشه اقتصادی داره حالا دیگه بقیه مسایل بیش کش
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    18 12
    واقعیت جامعه متاسفانه همین است که این اصلاح طلب می گوید. جامعه ما به سمت شل دینی و بی حیایی می رود و این محرم ها و اربعین ها فقط ظاهر قضیه است. حتی عده ای همین ظاهر را هم رعایت نمی کنند. خودتان را فریب ندهید
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      9 5
      داداش ما رو هنوز نشناختی؟؟ همین که یه اصلاح طلب اینو گفته برای ما کافیه تا بدونیم واقعیت نیست.؟؟ خخخخ تو یه روده ی راست تو شکم اینا نشون بده منم از فردا (وطن فروش) میشم..
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    7 0
    آقای مهاجری، از قدیم کافر همه را به کیش خود پندارد
  • سید رضا IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    6 0
    داشتن اکثریت ؛ دلیل حق بودن راه نیست ! نمونه مشهود و تاریخی آن ؛ حق بودن اقلیت حسینیان و ناحق بودن اکثریت یزیدیان است !!
  • محسن محسنی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    7 0
    سلام ببخشید جناب شما همان روشنفکرانی هستید که در سوره جمعه از شماها یاد شده اهل مطالعه و بار کش.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    11 3
    آهاااااایی اصلاح طلبا. هر چی نیرو دارین بفرستین هر چی فتنه دارین رو کنین، هر چی دروغ و نا امیدی تو وجودتون هست بدید بیرون، در نهایت امید وارم هر چی رو از دست دادین چشم هاتون سالم بمونه و همونطور که تا الان دیدین باز هم ببینین که جمهوری اسلامی به لطف خدا با قدرت به کار خودش ادامه خواهد داد.. واقعیت رو که نمی تونین انکار کنین، پس احمق درجه یک نباشین. جااااانم ایرانم.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    6 0
    از آقای مهاجری سوال دارم شما خودتان جزو کدام دسته اید 5درصد اربعینی یا خدای ناکرده 95در خلافکار ذهنیات خودتان؟
  • یکی از ایران IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    6 5
    ما حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم و من ایرانی یقین دارم بیش از ۷۰ درصد مردم توفیق محبت حسین شهید در دلشان است
    • محمد IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      4 5
      دراشتباهی
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      1 2
      ۲۲:۱۹ باشه بابا در اشتباهه، شما به بی دینی و بی اعتقادی خودت سر کن، مام با اندیشه ی خودمون، هر دوتا مون باید بمیریم دیگه، نه.؟؟ خب بعد از مرگ اشتباه یا درست بودن اندیشه های هر دوتامون روشن میشه، حداقل برای خودمون.!!!
  • حبیبی IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 2
    امثال و اعمال این آخوندهای مثلا اصلاح طلب موجب بی اعتمادی مردم به لباس روح روحانیت میگردد نتانیاهو راست گفته اصلاح طلبان مرفه کاخ نشین بزدل سرمایه های اسرائیل و آمریکا در ایرانند
  • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    2 1
    این که در شرایط سخت اقتصادی چندین میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کنند جای تبریک داشت. احتمالا ایشان نظرشان تلاش بیشتر مسیولین محترم ست
  • ملک حسین تختی IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    0 0
    باسلام و عرض ادب اقای مهاجری درارتباط باجمعیت ۵درصدی اربعین اشتباه میکند اول اینکه هرسال ۵درصدازمردم به کربلا میروند دوم سالانه بالای ده درصد ازنظرمالی توان کربلا رفتن ندارند ا
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    2 0
    باز این زگیل چسبیده به : خاندان اکبر رفسنجانی و حلقه بگوش و جیره خوار این خاندان پیدایش شد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس