روزنامه اصلاح طلب ابتکار ضمن انتقاد از سخنان تند روحانی علیه منتقدان پیشنهاد عذرخواهی رئیس جمهور از مردم را داد.

به گزارش مشرق، روزنامه اصلاح طلب ابتکار ضمن انتقاد از سخنان تند روحانی علیه منتقدان پیشنهاد عذرخواهی رئیس جمهور از مردم را داد.

در بخشی از این سرمقاله آمده است:

- روز گذشته رئيس جمهور دکتر حسن روحاني با انتقاد از برخي مخالفان ديپلماسي هسته اي کشور، که وي آن‌ها را"مذاکره هراس"ها ناميد، گفت:« يک عده به ظاهر شعار مي‌دهند ولي بزدل سياسي هستند و تا حرف مذاکره پيش مي‌آيد مي‌گويند ما مي‌لرزيم. به جهنم؛ برويد يک جاي گرم براي خود پيدا کنيد. خداوند شما را ترسو و لرزان آفريده است.»

- اگر کسي نداند که گوينده اين سخنان يک روحاني متين و منطقي به نام دکتر حسن روحاني است، بدون ترديد به اشتباه مي‌افتد و فکر مي‌کند محمود احمدي نژاد اين سخنان را بر زبان آورده است؛ به خصوص که در حافظه اش تصاويري دارد که در آنها رئيس جمهور سابق در حال گفتن جملاتي مانند: «آب را بريز آنجايي که مي‌سوزد...»، «آن قدر قطعنامه صادر کنيد که قطعنامه دانتان پاره شود...»، «يقه شان را مي‌گيريم و سرشان را به سقف مي‌کوبيم...» و ده‌ها جمله ديگر از اين دست است.

- واقعيت اين است که اين‌ها سخنانِ رئيس جمهور حسن روحاني است. از نگاه يک هوادار دولت شايد بتوان توجيه کرد که اين سخنان نشان از فشارهاي گسترده مخالفانِ پرنفوذِ دولت بر وي و دولت تحت امرش دارد، اما از منظر کسي که مي‌کوشد انصاف را رعايت کند و بارها با سخنان اين چنيني احمدي نژاد مخالفت کرده، به هيچ وجه قابل قبول نيست.

- دکتر حسن روحاني اگر چه تا کنون پاي بندي خود را به اين روش نشان داده بود، اما سخنان روز گذشته وي در همايش رؤساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور نگارنده را وا مي دارد تا با مقداري بدبيني بگويد که گويي در لحظاتي روح احمدي نژاد در وي حلول کرده بود.

- ترديدي نيست مسائل و مشکلاتِ برجاي مانده از هشت سال رياست جمهوري احمدي نژاد، که هر روز گوشه تازه اي از آن نمايان مي‌شود، آن قدر زياد است که هر مقام مسؤل متعهدي را نگران مي‌کند و مهم تر از آن مي‌توان مخالفاني را ديد که پس از هشت سال حمايتِ بي دريغ از عملکرد نامطلوب احمدي نژاد و سکوت در برابر بي تدبيري‌ها اينک مدعي حفظ منافع ملي شده اند و در برابر دولت تدبير و اميد سنگر گرفته اند و از قضا برخي از تريبون‌هاي رسمي کشور را – که بخش زيادي از هزينه آن توسط توسط هواداران اين دولت تامين مي‌شود- نيز در اختيار دارند.
اما هيچ کدام دليلي موجه به شمار نمي‌رود که در ميان مواضع مستدل، منطقي و اصولي دکتر حسن روحاني کلماتي از جنس ادبيات احمدي نژاد وجود داشته باشد.

- به همين خاطر نگارنده اين سطور پيشنهاد مي‌کند، همچنان که پيش از اين نشان داديد، يک بار ديگر شجاعت خود را در قبول اشتباه و عذر خواهي از مردم، حتي مخالفان سياسي تان نشان دهيد. مطمئن باشيد که نقشه آنان را خنثي خواهد کرد و موضوعي که مي‌رود تا در کارنامه تان نمره اي منفي شود با يک عذرخواهي به امتيازي مثبت تبديل خواهد شد.

- آقاي رئيس جمهور راه ناهموار و درازي در پيش رو داريد؛ سعي کنيد همان حسن روحاني باشيد، زيرا همان يک محمود احمدي نژاد براي ما کافي است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 1
    دورود بر روحاني روحاني حرف ملت را زد.
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    1 0
    ملتی که بهش رای دادن 50 درصد بودن که الان زیر 10 درصد شده ،
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    کلا ما عادت داریم از همه چیز حالت کلیشه ای ایجاد کنیم ، دیگر عذرخواهی هم از مد افتاده ، عذرخواهی هم از سوی مسئولین الان فقط به عنوان منفعت طلبی در چشم مردم جا افتاده ، مردم همه فکر میکنن این عذرخواهی بخاطر منافع خود شخص مقصر ست نه عذرخواهی از ته دل مسئولین.
  • SMAH1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    جالب! این مقاله به جای اینکه از روحانی انتقاد کنه،احمدی نژاد رو کوبیده! واقعا برای برخی متاسفم!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    بارها معاشرت و برخورد با اصلاح طلبان مرا به یقین رسانده که هیچکدامشان کوچکترین اعتقادی به هیچ دینی ندارند و اخلاق برایشان کاملا نسبی تعریف شده است. درود خدا بر احمدی نژاد بزرگ که اگر اهانت کرد اهانتش به مستکبران و صهیونیستها بود. البته نوکران داخلی صهیونیسم به رگ غیرتشان برمی خورد!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    یعنی شما میگی ملت به خودش توهین میکنههههه؟!!!
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    1 0
    هزار رحمت به احمدی نژاد که این حرفها رو به دشمنان ملت میزد
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    رگ بی غیرتی بگی بهتره.
  • حمید ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    1 0
    باز دم احمدی نژاد گرم این الفاظ رو برای بیگانگان و وطن فروشان به کار میبرد نه برای مردم
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سایت مشرق ! هنوز نفهمیدی دنیا چه محلی است - هنوز بغض و کینه ات اجازه نمی دهد از اصلاح طلبان درس یاد بگیرید
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ناشناس عزیز یه خورده از خنگیت کم کن بابا
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    دمت گرم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس