نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درپی سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره منتقدان در صحن علنی مجلس گفت: مسئولان ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه ها نبود قطعاً شما از آرامش برخوردار نبودید، با ادبیاتی که شایسته مسئولان نظام نیست و واژه های تکفیر که انتظار نمی‌رود در ادبیات سیاسی یک نظام اسلامی و دولت اخلاق مشاهده شود منتقدان را از سخن باز نداریم.

واکنش نایب رئیس مجلس به ادبیات رئیس جمهور درباره منتقدان/ با تکفیر منتقدان را از سخن باز نداریمبه گزارش مشرق، در آغاز جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به این که باید توجه داشت در حالی غرب و قدرت های به اصطلاح بزرگ با مدیریت آمریکا تصمیم به ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای به شورای امنیت گرفتند که در ایران 194 سانتریفیوژ نسل اول فعال شده بود، گفت: آنها با اراده جدی بر توقف فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران این اقدام را اجرایی کرد و سپس با تشدید تحریم ها به منظور فلج نمودن اقتصاد ملی از تمام ظرفیت خود بهره گرفت.

وی افزود: برای نخستین بار بانک مرکزی یک کشور تحریم شد، چالش های جدی فراروی فروش نفت و فرآورده های نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران خلق کردند اما اراده ملت ایران مدیریت قاطع و هوشمند سکاندار واحد نظام یعنی رهبر معظم انقلاب راه را برای حرکت همراه با اقتدار ملت ایران و برون رفت از تنگناها و چالش های خلق شده هموار کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: تحریم و تهدید نه تنها به عنوان مانع فراروی حرکت انقلاب ایفای نقش نکرد بلکه موضوع هسته ای را به مساله جدی ملی تبدیل و ریل حرکت اقتصاد را به سمت برون رفت از وابستگی های حاصل از نفت و روی آوردن به تولید کالا و خدمات دانش بنیان هدایت کرد.

نماینده مردم تهران گفت: سایت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت های علمی کشور به موفقیت های جدی دست یافتند، 194 سانتریفیوژ به 19 هزار سانتریفیوژ فعال تبدیل شد، با اراده غرب به عدم دسترسی ایران به اورانیوم غنی شده 20 درصد، جوانان هوشمند ایرانی توانستند نیاز جمهوری اسلامی ایران را به اورانیوم با غنای 20 درصد تامین کنند.

وی با بیان این که با حرکت پرشتاب علمی، سیاسی و همبستگی ملی نگاه غرب از تهدید و تحریم به سمت مذاکره تغییر جهت و ریل داد، افزود: درخواست های مکرر از سوی سران به اصطلاح قدرت های بزرگ و 1+5 نهایتاً به مواضع روشن رهبر انقلاب در فروردین سال 1392 انجامید.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تبیین خطوط قرمز اجازه مذاکره در موضوع هسته ای با توجه به قرار گرفتن ایران در موضع اقتدار برای دفاع از منافع ملی را داده و تاکید نمدند که آمریکا و غرب سر سازش با اراده ملت های مسلمان ندارد و من هم به این مذاکره خوش بین نیستم، اگر در مساله هسته یا در برابر اراده ملت شکست سختی را بپذیرند در مسایل خنده دار دیگری همچون حقوق بشر هم به چالش جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد.

وی گفت: در این راستا با تبیین راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار برآمده از حماسه خرداد 92 تیم مذاکره کننده با حمایت مجلس و ملت عزیز در چارچوب تعیین شده برای پاسداری از منافع ملی وارد گفتگو شد، امیدواریم مذاکرات با تامین منافع ملی و تکیه بر اقتدار ملت و حمایت مجلس ظرفیت جدیدی برای ملت خلق و در این عرصه نیز مانند عرصه های رویارویی جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته با استکبار به پیروزی عزت بخش دست یابیم.

نماینده مردم تهران گفت: با توجه به تجارب گذشته دولتمردان کشورمان در طول تاریخ سیاسی ایران و زیاده خواهی آمریکا جمعی از دانشگاهیان و چهره های سیاسی در نشست های مختلف نگرانی و دغدغه های خود را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح این دیدگاه ها در راستای حراست از منافع ملی و به دلیل این نگرانی است که مبادا در عرصه مذاکرات کمترین زوایه ای با اصول نظام ایجاد شود، باید به این نگاه منتقدانه از موضع مدیر و مسئول به عنوان یک سرمایه نگاه کرد و برای دستیابی به برد بالاتر از آن استفاده نمود.

ابوترابی فرد گفت: مسئولان ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه ها نبود قطعاً شما از آرامش برخوردار نبودید، با ادبیاتی که شایسته مسئولان نظام نیست و واژه های تکفیر که انتظار نمی‌رود در ادبیات سیاسی یک نظام اسلامی و دولت اخلاق مشاهده شود منتقدان را از سخن باز نداریم.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد امیدواریم مسئولان و آحاد ملت با نقد همراه با بصیرت و پذیرش نقدها راه را برای برون رفت از تنگناها هموار بنمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ایران ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    برای دیروز این کشور متاسف شدم
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    روحانی: دوران ادبیات فاخر شروع شده و ما از نقد استقبال میکنیم منتقدان بییسواد و بی شناسنامه لبو فروش و... نامعلوم و بزدل ترسو برن به جهنم! با اون ... و این حرفها یاد افتادم.
  • بهنام ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    این سیاسته . پارسال با اوباما تلفنی گفتگو کردند امسال با این جبهه گیرها و سخنرانیها دارند زمینه سازی میکنند وقتی رفتند نیویورک رودر رو با اوباما مذاکره کنند.
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    منظورت شعارهای انتخاباتی روحانیه که امروز یادش رفته.....
  • ایران اسلامی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    به بسیاری از اقدامات علمی و ...... در کشور به خود می بالیم جناب ایران
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    احمدی نژاد اسوه یک رییس جمهور مودب بود ! باور نمیکنید سندش موجوده ها !
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    با هر کسی باید به ادبیات مخصوص خودش حرف زد . منتقدان مغرض لیاقتشان همین است .
  • حاج احمد ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اعتدال اقایان معتدل این بود(بروید به جهنم)؟!؟!؟!؟!؟!
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ادبیات روحانی خیلی شبیه هاشمی رفسنجانی است دقت کنید !!! کم کردن روی منتقدان! عزت الله سحابی: ما (سال ۱۳۶۹) به آقای هاشمی نامه اعتراضی نوشتیم. اعتراض ما به آقای هاشمی این بود که اولاً اوضاع اقتصادی کشور بسیار خراب است. فقر و اختلاف طبقاتی بسیار فاحش است. دوم اینکه وضع سیاست خارجی ما به گونه ای است که ما در انزوای کامل قرار گرفته ایم و همه ی دنیا با ما مخالف هستند. در رابطه با این نامه، ۲۳ نفر را بازداشت کردند که یکی از آنها من بودم… بعد از دستگیری ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانی که مرا می شناختند، به آقای هاشمی اعتراض کردند که چرا عزت الله سحابی را گرفتی؟ آقای هاشمی پاسخ داده بود: “رویش زیاد شده بود، می خواستیم رویش را کم کنیم. منبع: روزنامه فتح، چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۷۸- شماره ۴۹- صفحه
  • دیوید ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    فقط سه سوال! تو این اوضاع بهم ریخته: اولا- آیا کسی بفکر نجات کشور است؟ ثانیا- نامش چیست؟ ثالثا- اصلا کشور را میشود نجات داد؟ ممنون بابت پاسختان. بدرود
  • چیا ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    کسایی که خرداد ۹۲ کاندیدای ریاست جمهوری شدن، مسلما شرایط اون زمان رو ارزیابی کردند و این توانایی رو در خودشون می دیدند که با توجه اون اوضاع میتونند کشور رو اداره کنند. پس لطفا اونقدر سر ما منت نذارید که کشورداری سخته. اگه نمی تونستید کشور رو اداره کنید از رقابت ها کنار می کشید، تا یه گزینه تواناتر از شما انتخاب می شد. این همه هر روز سر ملت ایرانتو رسانه هاتون منت نمی ذاشتید. اگه راست مگید بجای اینکه از دست خودروسازها فقط "مکدر" بشید، بهشون بگید: به جهنم!
  • احمدخواجوند ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    هيچكس نگران جهنم نباشد ،همينطور بهشت را به بها ميدهند نه بهانه وكسي راباانتقاد از روحاني جهنم نميبرند. جهنم مال كسي است كه خود جهنم رابراي ديگران ميسازد.
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    رای من حلالش!
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    1. اينجا جمهوري اسلامي است و بايد گفتار و رفتار مسئولين، الگوي کامل مسلماني و قرآني زندگي کردن باشد. ... 2. خداوند متعال، کسي که به همنوع يا هم دينش توهين کند را دوست نداشته و از او بيزار است. .... 3. عقلاً بي ادبان به جهنم ميروند،نه منتقدان. 4.پس فردا نگوييد تهمت مي‌زنيد... 5. از جماعت فتنه گر ضد عاشورا که بسيجي را لخت و زن چادري را ميکشند، حمايت از هتاکي امري عاديست. حقاً که جبهه اصلاحات و اصلاح طلبان، بايد چنين هواداراني تربيت کنند. 6. حتماً قبول داريد که با اين طرز تفکر و بيان، همان بهتر که تا ابد رد صلاحيت شويد. شما که اصول اوليه دموکراسي يعني احترام به مخالف را بلد نيستيد، بيخود مي‌کنيد از رد صلاحيت مي‌ناليد. شوراي نگهبان بايد همه افرادي که از هتاکي و دشنام دادن به مردمي ولو کافر، حمايت ميکنند يا سکوت ميکنند را رد صلاحيت کند. در نهايت اعلام کنم ما دشمنان اسلام و قرآن را به جهنم مي‌فرستيم. خدا با مؤمنين است. الله اکبر الله اکبر يا حسين شهيد يا حسين شهيد
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    باسلام به آقای رئیس جمهور عرض میکنم اگر منتقدان بزدل هستند خواهش میکنم چند نفر از افراد شجاع و آگاه خودرا بیاورید تا با اینها در مورد مسائل هسته ای و ابهامات آن مناظره کنند . ودر عمل نشان دهید که تمام اقداماتی که دولت تاکنون در این خصوص انجام داده درست وبه نفع کشور بوده است.
  • اسد ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    انگار که عزیزان مشرق دوست ،عمدتا آلزایمر دارند آقای روحانی فقط یک روز خاطرات 8 سال قبل از خود را در اذهان زنده کرد. ادبیات رئیس و همراهان دولت های نهم و دهم یادتان رفته؟ از آن ادبیات گاهی بعنوان ادبیات انقلابی،مردمی ،ساده زیستانه و ... دفاع میکردید و حالا عصبانی شدید!
  • دلسوزكشور ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    اسم ديروز رابايددوشنبه سياه بگذاريم.
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ترسیدی بری به جهنم؟؟!!!
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    حرف درستیه آقای ابوترابی ولی یک سوال: کجا بودی وقتی احمدی نژاد میگفت خس و خاشاک، بریزید اونجا که میسوزه، ممه رو لولو برد، انقدر تحریم کنید تا تحریم دونتون پاره بشه؟ کجا بودی آقا؟
  • محمد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    فقط احمدی نژاد بود که اونم اذیتش کردن و نزاشتن کار بکنه
  • ابوالحسن ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ناشناس 11:15 شما که روشن فکر بودی.این حرفا از شما بعید.حرف بد,بده.از هر کی باشه.
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    حاج محمود از اون ادبیات برا استکبار استفاده کرد نه منتقداش دادا
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    پس با هم دیگه برید جهنم
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    دیروز لولو برد عزیزم .
  • محسن ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    ۱- رییس جمهور محترم علی رغم تحمل صدها مشکل ریز و درشت باید به دلیل جایگاه حقوقی که دارد و همچنین شأنی که از هر خطیب توانمندی انتظار می رود از دقت بیشتری در گفتار داشته باشند تا مشکل جدیدی به مشکلاتشان افزوده نشود. چنانکه نمایندگان محترم مجلس با هر انگیزه و هدفی اظهاراتی داشتند و طبیعتا تا مدتها نمی توانند از چنین موضوعی به راحتی عبور نمایند خدا کند که لایحه تقدیمی دولت در مورد بیکاری به مجلس با تنشی از این دست روبرو نباشد. ۲- رییس جمهور محترم بسیار منطقی فرمودند این دولت تصمیمش بر تعامل سازنده با دنیا است اما نفرمودند که چنین اراده و تمایلی هموطنان مخالف تفکر و باورهای ایشان را نیز شامل خواهد شد؟ یعنی رییس جمهور به همین اندازه نیز از اراده تعامل و کسب همراهی هموطنان مخالف را نیز دارند؟ اگر چنین است پس احاله به جهنم چیست؟ آقای روحانی فرض کنیم فقط تعداد محدودی از مردم ایران به هر دلیلی صداقت ، توانمندی و فهم کارشناسی شما را باور نداشته و عدم باورشان را هر روز فریاد می کنند همانطور که گروه مذاکره کننده خارجی دقیقا با همین روال و برای زمینگیری شما و کشورتان چنین می کنند اگر قائل به تعامل ، لبخند و قاعده برد- برد هستید بهتر نیست هموطنان بی اعتماد به خودتان را نیز با همین رویکرد وادار به تعامل متقابل کنید؟ ۳- فرمودند در میدان مذاکره با لبخند سخن می‌گوییم و آنهایی که از لبخند بدشان می‌آید رویشان را برگردانند اما ایکاش می فرمودند اقای کری نیز با لبخند سخن می گویند و واقعا آقای روحانی عزیز و تیم مذاکره کننده غیرتمند کشورمان به لبخند نمایندگان اعمال کنندگان تحریمهای به فرمایش آقای روحانی ظالمانه باور داشته و اعتماد می کنند؟ اطمنان دارم لبخند تیم ایرانی برای القاء اعتماد به نفس فرزندان ایران در تقابل یک تنه در برابر تمامی ظالمین است نه ابراز رضایت و محبت به طرف مقابل یا ساده انگاری در خصوص واقعیتهای تلخ یا به تعبیر آنها فلج کننده که ظالمین مذکور بر کشورمان روا داشتند. ۴- فرمودند عده‌ای شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند هر وقت که مذاکره می شود عده ای می‌گویند که ما می‌لرزیم خب به جهنم بروید یک جایی که نلرزید و فرمودند که برای پاسخگویی به برخی شبه افکنیهای گذشته و ایراد اتهامات ناجوانردانه ناچار از انعکاس کامل برخی مذاکرات با مقامات ارشد مذاکره کنندگان قبلی در کتاب خودشان بودند به همین دلیل باید از مشی بی ادبانه و اتهام سازی افراد مذکور درس گرفته دیگران امروز را مانند دیروز خود مورد آزاردگی خاطر قرار نمی دادنند تا آنها نیز ناچار از بیان نکاتی باشند که نباید. ۵- فرمودند ما شعور می‌خواهیم به جای شعار ما تدبیر می‌خواهیم به جای تصمیمات یک شبه ما می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم که یکی از آنها توافق ژنو بود ایکاش می فرمودند تا کنون کدام رییس جمهور چنین نگفته است اما ایشان نیز به خوبی می دانند که تمام دوران مبارزه با حکومت شاهنشاهی را شعار دادند و می دانند که عاشورایان که به عشق به کربلا وارد شدند در نهایت شعور عاشقانه در تمام لحظات نبرد جز با شعار و رجز خوانی وارد میدان نشدند. شعار اوصولا در بهترین شرایط زایده شعور توانمند است چنانکه عملیات روانی چیزی نیست جز شعارهای زایده شعورهای توانمندی که می تواند بر هر شعوری سایه افکند. تمامی تدابیر مندرج در قالب طرحهای پیچیده پژوهشی نیز برای ارائه در قالب کلماتی محدود و شعارگونه ارائه می شوند مگر آنچه در همین فراز مورد استفاده قرار دادند یا آنچه در مورد تعامل و غیره با جهان فرمودند بخشی از شعار و شعارهای مورد استفاده دولت برای بیان دیدگاهها و باورهایش نیست. ۶- آقای روحانی فرمودند این دولت بالاترین پشتیبانی مردمی را از خود دارد و در بهترین شرایط برای اتحاد با سایر قوا است مگر سایر روسای دولت که از آراء انتخابی بیشتری نیز برخوردار بودند جز این گفتند اما در روز رفتن باور کردند که روزهای بسیاری را به غفلت گذراندند روزهایی که باید با دقت و تأمل فراوان صرف درک و رفع مشکلات فراوان مردم شده باشد امیدوارم جناب روحانی از سرنوشت روسای قبل تجربیات فراوانی کسب کرده باشند تا روز رفتنشان به حسرت به روزهای از دست رفته نظر نکنند. ۷- تمامی عزیزانی را که با علاقه و دغدغه به مطالعه مطالب و ابراز نظر می پردازند را دعوت می کنم که بیایم و آینده کشور را برای همه خودمان بخواهیم برای همه کسانی که به یک اندازه در کشوشان حق دارند همه کسانی که روزهایی سخت و دشوار بسیاری را تحمل کردند تمامی کسانی که اگر با تفکر و سلیقه ما نیز همراه نباشند اما از اعضای خانواده بزرگ کشورمان هستند باور کنیم تعامل و همراهی با مردان و زنان شهرمان برای حفظ حقوق کشورمان و فردای فرزندان امروز و فردای ایران در مقایسه با دیگرانی که برای حداقل سازی حقوق مسلم کشورمان با تمام خصومتشان در برابرمان صف آرایی کردند ساده ترین کاری است که می توان انجام داد اما چه می کنیم که دوست داشتن عزیزترین عزیزانمان در شمایل دشوارترین کار ممکن تعریف می شود.
  • بی سواد ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    جناب احمدی نژاد در مقابل سران کفر و استبداد اینگونه سخن می گفت جناب روحانی نه تنها در برابر شیطان بزرگ از این ادبیات استفاده نمی کنه بلکه به دلسوزان و منتقدان نظام توهین میکنه. این در حالیه که در مقابل استکبار جهانی سر سازش فرود میارن و تنها لبخند میزنن. برای اقای روحانی به خاطر این برخوردشون متاسفم. فکر نمی کنم ایشون شانسی برای برتری در انتخابات اینده ی ریاست جمهوری داشته باشند. کارنامه این دولت به قدر کافی نمره ی منفی دارد که مردم رو از رایی که به دولت یازدهم داده اند پشیمان کند. در ضمن خس و خاشاک همان اراذل و اوباشی بودن که به سید و سالار شهیدان و ولایت فقیه توهین کردن نکنه شما جزو اونها هستی ؟! نکته ی دیگه اینجاست چرا شما هر وقت دولت یازدهم به منتقدان توهین میکنه شما پای احمدی نژاد رو میکشید وسط ؟ اغلب منتقدان دلسوز امروز نسبت به کارهای منفی احمدی نژاد اعتراض داشتند پس فکر نکنید که چون منتقدان به دولت یازدهم نقد داشته اند در گروهی با عنوان احمدی نژادی ها جمع شده اند. متاسفانه رفتار شما نشان داده است که از منطق هیچ بهره ای نبرده اید.
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    از مردم چه انتظاری دارید ؟
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    قرار بود عصر طلایی و عقلانیت باشه
  • بهنام ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    احمدی نژاد برای بیگانگان و اجنبی ها و دشمنان ملت از این ادبیات استفاده کرد نه برای منتقدین داخلی. برای مسئولین امریکا و اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس