-
واکنش هنرمندان به عملیات وعده صادق
رژیم صهیونیستی باید دست برتر ایران را میدید. هرچند که ایران تمام توان خود را به کار نبرد و حتی از موشکهای قدیمیتر استفاده کرد.
اخبار ویژه سرویس
-
امامزادهای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
درمیان امام زادگان، شخصیت های بزرگی وجود دارند؛ اما درباره هیچ یک از آنها نقل نشده و حدّاقل به ما نرسیده که زیارتش با زیارت سیّدالشهدا برابری کند. و این فضیلت تنها مختص حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است.
-
نگاهی متفاوت به زندگی به بهانه انتشار «زندگی خوب و بسنده» با ترجمه نگار شاطریان؛
در دل فراوانی زندگی میکنیم اما گرسنهایم!
در جهان ما فراوانی است. اما کافی نیست. ما در دل فراوانی زندگی میکنیم و ظرفیت تولید بیسابقهای داریم ولی همچنان میلیاردها نفر غذا پوشاک و مراقبتهای بهداشتی و درمانی مناسب ندارند.
-
مشرق گزارش میدهد؛
بستهشدن مسیر پخش غیرقانونی تولیدات ایرانی در شبکههای ماهوارهای
در حال حاضر فیلیمو و نماوا مسیر ثبت کپی رایت را در پیش گرفتهاند و تنها پلتفرمی که همچنان حاضر نیست وارد چرخه بهرهمندی از کپی رایت منطقهای شود، پلتفرم فیلمنت است.
-
گفتگو با مهدی فیض به بهانه رونمایی از مصحف «مبارک»
قرآنی که هر صفحهاش یک موضوع دارد
تقریباً چهل نفر در به سرانجام رساندن آن شراکت داشتهاند. بخشی از آن دانشجویان خود من بودند که قواعد کار را پیشتر آموخته بودند. انجام این کار با کسب تجربیات بسیاری نیز همراه بود.
-
صدای زنانه جنگ در سوریه در گفتگو با سمیه عالمی؛
آدمهای این اردوگاه از مرگ برگشتهاند!
کتاب «باغهای معلق» تازهترین اثر سمیه عالمی روایت ساده هفت زن سوری در شهر «نبل و الزهراء» است که چهار سال محاصره توسط مسلحین را تجربه کردهاند.
-
درباره کتاب «ارض موعود» که انتشارات بینالملل آن را منتشر کرده است؛
روایت حوریه مشهدی از جوان یهودی «دیوید فوکوس»
نویسنده در ابتدای داستان دوربین قلمش را به سمت جوانی یهودی به نام دیوید فوکوس میکند. سوت قطار گوشها را به سمت و سوی واگنی میکشاند که دیوید از شهر متسامور به سمت آرماویر، در حرکت است.
-
مشرق گزارش میدهد؛
خسارت میلیاردی سازندگان نامیرا / آیا طرح ریزی سینمایی بنیاد شهید با ضرری چندین میلیاردی مواجه شده است؟
به نظر میرسد رئوس تصمیم گیر در شورای نظارتی بنیاد باید پاسخگوی افکار عمومی برای ساخت این چند فیلم و ضرری که متوجه منافع عمومی شده، باشند.
-
مشرق گزارش میدهد؛
نگاه ضدامنیتی «صبا ایده» به حوادث سال ۱۴۰۲ / چگونه قاتل کودکان افغانستان قهرمان آپارات میشود!؟ +فیلم
گردانندگان سامانه آپارات، از یک قاتل اهریمنی، فارغ از تبار ایرانیاش یک قهرمان ملی میسازند، قاتلی که با بمبافکنهای مدرن آمریکایی شمار فراوانی از کودکان و زنان افغانی را قتل عام کرده است.
-
مشرق گزارش میدهد؛
اکران نوروزی بیرمق آسمان غرب، پرویز خان و آپاراتچی/ قربانیشدن تنها افسر نظامی که رهبر انقلاب به او اقتدا کرد / چرا ارشاد و سیما از فیلمهای ارزشمند سینمای ایران حمایت نمیکند؟
میتوان اذعان داشت که جمیع پیکره فرهنگی کشور در یک هم آوایی میخواهند، فیلمی درباره نظامی مورد علاقه آیت الله خامنهای با تمام تلاشی که برای تولید سخت آن صورت گرفته است، دیده نشود.
-
مشرق گزارش میدهد؛
چرا شبکه نسیم گرفتار روشهای هنجارشکن تبلیغاتی شد!؟ +عکس
سفارش دهندگان این ویدئو برای نشان دادن طیف موسوم به خاکستری که مخاطب شبکه نسیم بودهاند از حجاب غیررسمی و عمدتا کلاه استفاده کردهاند.
-
مشرق بررسی میکند؛
نگاهی به عملکرد ساترا / بازنشستهها چگونه به پاشنه آشیل ساترا تبدیل شدند؟
شوراهای نظارتی ساترا در طول این مدت نتوانسته کارنامه موفق نظیر سازمان معادلش در حوزه مدیریت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ارائه دهد.
-
اولین کتاب ایرانی درباره جنگ روسیه و اوکراین منتشر شد
دخالت دیگر دولت های اروپایی با فشار آمریکا در مسئله جنگ روسیه و اوکراین و ارسال تسلیحات سنگین و سبک به خاک اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه این نظریه " جنگ جهانی سوم " را محکم تر میکند.
-
مشرق بررسی میکند؛
شکستهای متوالی سریالهای فیلمنت/ چرا مرداب در باتلاق نیکنژاد فرو رفت؟
یکی از موارد ضعف در این سریال شخصیت ایرج است که سه بار هدف مستقیم تیرقرار میگیرد اما در نهایت زنده میماند. او یادآور شمایل "آرنولدگونه" مفتاح (مهدی حسینینیا) در سریال میخواهم زنده بمانم است.
-
اهتمام وزیر ارشاد برای حل بحران با شگردی متفاوت/ کنسرت قربانی با هوشمندی به بحرانی سیاسی تبدیل نشد
علیرضا قربانی در کنسرت خود صراحتا از وزات ارشاد و شخص وزیر تشکرد کرد و گفت : از همه نهادها و به ویژه وزیر ارشاد که کمک کردند تا در میان شما باشیم تشکر میکنم.
-
مشرق گزارش میدهد/
برهوت آنتن در غیاب برنامههای سرگرمکننده/ چرا برنامههای مذهبی باید جور ویترین خالی سیما را بکشند؟ +عکس
این «بحران مخاطب»، صرفا یک رویهی ماجراست، و این تصویر غمانگیز، رویهی دیگری دارد که البته پیوند تنگاتنگی با بحران مخاطب دارد و آن چیزی نیست جز: بحران تولید.
-
باطل شدن طلسم سینما، از رکود به رکورد/ با برهم زدن بازی پدرخواندهها، گیشه سینما احیا شد
در ایران سینمای تجاری ما تکژانر است و معمولا کسانی که بهعنوان پدرخواندههای جریان اصلی سینما شناخته میشوند تقصیر را گردن ذائقه مردم ایران میاندازند.
-
مشرق گزارش میدهد؛
آیا ساترا بر سر مجوز «پوکر» قمار میکند؟!
شنیدهها درباره این سریال حاکی از آن است که صدور مجوز تولید این سریال توسط مجموعه نظارتی ساترا همچنان قطعی نشده است.
-
حضور هنرمندان پای صندوقهای رای + عکس و فیلم
درهای تالار وحدت از ۸ صبح روز جمعه یازدهم اسفند ماه باز شد، و هنرمندان از حوزههای مختلف، پیشکسوتان و اهالی فرهنگ آمدند تا در انتخابات شرکت کنند.
-
مشرق گزارش میدهد/
شبکهسازی خانوادگی پلتفرمها در شبکه نمایش خانگی/ آیا تماشاخونه شعبه دوم پلتفرم پرحاشیه میشود؟
با مستحکم شدن این ارتباط خانوادگی، حلقههای تولید و توزیع آقازادههای فعال در عرصه تولید و نمایش با حمایت اپراتور گسترده و بزرگتر میشود.
-
به روایت گلعلی بابایی؛
ماجرای توقیف کتاب دو سردار!
از نگاه من نوشتن این کتاب ادای دین به شهدای مدافع حرم، بهویژه شهید حاجقاسم سلیمانی بود. خوب است بدانید یکی از فصلهای آخر کتاب به نبرد صحرا که در نهایت به فروپاشی داعش منجر شد، اختصاص دارد.
-
بمناسبت ایام ولادت حضرت امام زین العابدین علیه السلام:
اسناد و تحریفات مربوط به ولادت امام چهارم/ آیا مادر امام سجاد (ع) ایرانی بود؟
از آنجا که بخشی از زندگی و تربیت معصومان علیهم السلام به مسئله «مادر و نیاکان مادری» آنان، اختصاص دارد؛ زیبنده است که در نگارش زندگینامه هر معصومی، به این موضوع نیز پرداخته شود.
-
بمناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام:
ماجرای ولادت حضرت عباس (ع) در مدینه/ حال و هوای خانه امیرالمومنین(ع) پس از ولادت عباس(ع)
وقتی این فرزند فاطمه کلابیه به دنیا آمد، امام علی او را در آغوش گرفت و عباس نامید، در گوشهایش اذان و اقامه گفت، سپس بازوهایش را بوسید و گریه کرد.
-
معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم فجر ۴۲؛
۲ جایزه بینالمللی برای محمود کلاری /«قلب رقه» بهترین فیلم مقاومت/ سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/«مجنون» بهترین فیلم / سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی به « آسمان غرب» رسید +عکس و فیلم
مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، از ساعت ۲۰ یکشنبه ( ۲۲ بهمن ۱۴۰۲) با حضور «محمد مهدی اسماعیلی»وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد
-
جشنواره فیلم فجر؛
نگاهی به فیلم «مجنون» / در جا زدن در «پرواز در شب» و فروماندن از «حماسه مجنون»
عملیات خیبر یکی از رویدادهای خاص دفاع مقدس است که هنوز درباره ابعاد مختلف و دستاوردهای آن مباحثه و مجادله وجود دارد، و از این رو، برای یک کارگردان فیلماولی هم به لحاظ فنی و هم محتوایی چالش بزرگی بود.
-
جشنواره فیلم فجر؛
«شکار حلزون» چگونه قضات قوه قضاییه را قضاوت میکند؟
بررسی سوابق سازندگان ابعاد این موضوع را آشکار میکند و نشان میدهد با یک فرد قدرتمند در ساختار برگزاری جشنواره فیلم فجر روابط تنگاتنگی داشتهاند و به همین دلیل این فیلم در جشنواره حضور دارد.
-
جشنواره فیلم فجر؛
پروانه شدن محمدرضا ورزی با «پروین»/ چرا «مارال بنیآدم» برای بازی در پروین مستحق سیمرغ است؟
برای بازی کنترل شده و کاملا متمرکز بر شخصیت پرتره مارال بنیآدم، تنها دستخوشی که میتوان برایش درنظر گرفت سیمرغ بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر است.
-
جشنواره فیلم فجر؛
«بی بدن» و الناز شاکردوست با زورگیری سیمرغ میخواهند؟!
دانشی در نشست فیلم میگوید که در سوم آذرماه با دبیر جشنواره تماس گرفته و با او شرط کرده اگر فیلمش در بخش سودای سیمرغ حضور دارد این فیلم را کلید بزنند. این اقدام ، زورگیری از جشنواره تفسیر میشود.
-
جشنواره فیلم فجر؛
سقوط سینمای ارزشی در «پرواز 175»/ فقر هنری و کارنابلدی، آفتهای مهلک سینمای ارزشی+عکس
این تعهد منتقد است که نسبت به باب شدن روندی به شدت ناصواب و ویرانگر در سینما، یعنی ساخت فیلمهای به شدت بیکیفیت، نازل و خالی از حداقل استانداردهای هنرهای تصویری تحت لوای «ارزشیسازی»، هشدار سردهد.
-
إقرَأْ بِاِسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَق/
دلایل و اهداف بعثت پیامبر (ص) از منظر قرآن کریم/ بعثت در کلام امام علی و حضرت فاطمه
دو امر«تهذیب و تزکیه نفوس» و «تعلیم کتاب و حکمت» دو هدف بزرگ نهایی بعثت پیامبر (ص) را تشکیل میدهد.
-
جشنواره فیلم فجر؛
نگاهی به فیلم «آبی روشن» / آیا نمیتوان بدون شعارهای گلدرشت، فیلم «معنوی» ساخت؟!
این که چرا نویسندگان فیلم گمان بردند که بدون این خط انحرافی پایانی و نمادهای گلدرشت، پیام معنوی آنان به تماشاگر منتقلنشده باقی می ماند، احتمالا به زیادی دستکم گرفتن درک و بصیرت تماشاگر باز می گشت.